HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KURANDAKI HAC Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mümin
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 91
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mümin

Allah Kuran'ı bşaına taç yapanlardan razı olsun



__________________
Hiçbir şeyi yaratamayan, kendileri yaratılan şeyleri Allah’a ortak mı koşuyorlar? Araf (191)
Yukarı dön Göster mümin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mümin
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

mümin Yazdı:

جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْب 14;ةَ الْبَيْت 14; الْحَرَا 05;َ قِيَامًا لِلنَّاس 16; وَالشَّه 18;رَ الْحَرَا 05;َ وَالْهَد 18;يَ وَالْقَل 14;ائِدَ ذَلِكَ لِتَعْلَ 05;ُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَو 14;اتِ وَمَا فِي الْأَرْض 16; وَأَنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ

Allah Kâbe'yi, o saygıya layık evi, o saygıya layık "ay"ı, o kurbanlık hediyeleri ve gerdanlıkları insanlar için bir dayanak, bir ayağa kalkış aracı kıldı. Böyle yaptı ki, Allah'ın göklerde olanı da yerde olanı da bildiğini, Allah'ın her şeyi bilici olduğunu siz de bilesiniz MAİDE 97

 hemen tevbe et ey hanif dostum....!!!!!!

Mumin dostum. tartismayi KABE kelimesnin anlami uzerinde yogunlatirmamiz gerekiyor gibi. Celebi Beyt kelimesi uzerinde durmus. Konunun daha derinlemesine tartisilmais icin KABE kelimesi uzerinde duralim. Cevirisini yaptigim su makaledeki su satirlara ne dersiniz". Ben bu makaledeki hersey katilmiyorum. Ama tartismalara yardimci olmasi icin aktariyorum.

Kabe Nedir:  Mekke demi ? Küdüs de mi ? Adli makaleden alinti.

KABE NEDIR.

Maide 97 Cealellahül ka'betel beyteh harame kiyamel lin nasi veş şehral harame vel hedye vel kalaid zalike li ta'lemu ennellahe ya'lemü ma fis semavati ve ma fil erdi ve ennellahe bi külli şey'in alim

MAIDE 97 (Elmali) Allah Kâ'beyi, o beyti haramı insanlar için bir medarı hayat kıldı, o şehri haramı da o, boyunları bağsız ve bağlı kurbanlıkları da; bütün bunlar şunun bilesiniz içindir ki Allah göklerdekini ve yerdekini bilir ve hakıkat Allah her şeye alîmdir

KABE kelimesi Arap sozluklerine gore “dörtgen. avlu. avluyu çevreleyen binalar” anlamina gelmekdedir. Yukaridaki resimde goruldugu gibi Mekkedeki bu bina DORT KOSELI olmasindan KABE adini almistir. Bu yapinin Maide 97 deki KABE olduguna inanilmakdir.

Simde Maide 97 KABE kelimesini Arapcadaki kelimeyi korumadan cevirisini yaparak tekrar mealini yaparkasak daha objektif oluruz.

MAIDE 97  Allah dörtgen. Avlu yeri , o beyti haramı insanlar için bir medarı hayat kıldı, o şehri haramı da o, boyunları bağsız ve bağlı kurbanlıkları da; bütün bunlar şunun bilesiniz içindir ki Allah göklerdekini ve yerdekini bilir ve hakıkat Allah her şeye alîmdir

Acaba ortadogudaki dinlerin kutsal saydigi ve dörtgen. avlu. avluyu çevreleyen binalariin oldugu baska bir yer yok mu ?

Mescidi Aksa da Yuksen bir alan uzerine kurulu  dörtgen. Avlu olan bir yerdir. Tanim olarak bakarsak aslidna 3 din tarafinfan Kutsal sayilan bu yer aslinda KABE dir.

KABE BEYT-I HARAMDIR.

MAIDE 97 (Elmali) Allah Kâ'beyi, o beyti haramı insanlar için bir medarı hayat kıldı, o şehri haramı da o, boyunları bağsız ve bağlı kurbanlıkları da; bütün bunlar şunun bilesiniz içindir ki Allah göklerdekini ve yerdekini bilir ve hakıkat Allah her şeye alîmdir

Kabenin(dörtgen. Avlu)  Mekkedeki Kabe olmasindaki asil sorun burda yatmakdadir. Eger  Mekkedeki Kabeyi Kurandaki Kabe oldugunu Kabul edersek Maide 97 deki  belirtilen BEYT-I Haram olmasinida Kabul etmek zorundayiz. Muslumlarin cogunun Mekkede ki  (dörtgen. Avlu) Kabeyi Kutsal Ev olarak Kabul etmelerinde bir sorun olmasada gozden kacan kucuk bir ayrinti vardir.

3:96-97 İnne evvele beytiv vüdia linnasi lellezi bi bekkete mübarakev ve hüdel lil alemin. Fihi ayatüm beyyinatüm mekamü ibrahim, ve men dehalehu kane amina, ve lillahi alen nasi hiccül beyti menistetaa ileyhi sebila, ve men kefera fe innellahe ğaniyyün anil alemin

3:96-97 Gerçek şu ki, insanlar için ilk kurulan Ev, Bekke) de, o, kutlu ve bütün insanlar için hidayet olandir.Orada apaçık nişâneler,  İbrahim'in makamı vardır. Oraya giren emniyette olur. Yoluna gücü yetenlerin o evi haccetmesi, Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse bilmelidir ki, Allah bütün âlemlerden müstağnîdir.

Simdi Kuran bu Kutsal eve girenlerin guvenlikde olacagini soyluyor. Mekkede deki Kabenin kabilarini actigimizda icine ancak bir kac kisi sigar buda maide 96-97  ayetlerinde mantiksal bir hata ortaya cikariyor. Eger Kudusdeki kabeye bakarsak 36 (acres 1 Acre=4047 m2) buyuklugunde 500.000 uzerinde kisinin sigacagi bir alan goruyoruz.

Acaba hangi Kabe Kurandaki teste uyuyor dersiniz !!!!"



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
mümin
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 91
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mümin

 Allah Kuran'ı başına taç yapanlardan razı olsun 

__________________
Hiçbir şeyi yaratamayan, kendileri yaratılan şeyleri Allah’a ortak mı koşuyorlar? Araf (191)
Yukarı dön Göster mümin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mümin
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

tüm bu dillerde böyleyken senin dilin nece kardeş yamyamca mı anlamadım gitti

Maide 6 - Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınız ile ayaklarınızı iki kabeye kadar (ilel ka,beyn) meshedin,

Haydaaa. Biz bir tanesi ile uğraşıpp dururken şimdide karşımıza iki tane kabe çıktı

Abdesti nasıl alacaz bu durumda??

Kabenin bir bina olmadığını Yüce allah bu ayette açıklamsına rağmen müşrik meal yazarları be onların papağan çömezleri anlaşmışcasına bu gerçeği örtmek için ka,b kelimesini topuklar diye çarpıtıyorlar

Birinci çarpıtama bu kelimede çoğul bir ifade yok.Onun yerine tesniye var.Eyn.yani çift

İkinçi çarpıtma kab ayak bileği, topuk değil.

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

mümin Yazdı:
ben... hanif kardeşimin beyt kelimesine yüklediği sistem- rejim betimlemesini  redderek oradaki beytin bildiğimiz somut beyt olduğunu ifade etmeye çalışıyor ve bunu soyut beyte çekersek durumun içinden çıkılamaz olacağaını açıklamaya çalışıyorum

İyi de açıklamanı bu dinin temellerini İbrahim ve İsmail kafalarına göre oluşturmuşlar varsayımına göre yapıyorsun: 

fe iz yerfeu ibrahimul kavaide minel beyti ve ismailu derken senin algıladığın soyut manasıysa bu dinin temellerini demek ki ibrahim ve ismail başbaşa verip kafalarına göre oluşturuyorlardı. Madem ibrahim ve ismail kendi kafalarına göre din oluşturuyor Allah bu işin neresinde? Burada kastedilen somut bir binadır.. nitekim kullar sistem rejim oluşturamaz ancak Allah oluşturur...

Güzel kardeşim, yok öyle bir şey.

İbrahim ve İsmail zaten var olan ilahî sistemden uygulamaya dönük kararlar üretiyorlar. Peygamberdir onlar; buna yetkileri var. Çünkü vahiy alıyorlar; kararları yanlış olursa vahyen düzeltilir.

Senin gibi bir filolog anılan ayetteki min edatından bunu kolayca anlayablimeli.

Neyse... Bu vesileyle şunu söyliyeyim: Anlaşılan o ki Kabe'ye benim takındığım tavır sizin ve burada görüş belirten öteki dostların  tavrından farklı.

Ben onun ta en başında bir secde yeri olarak inşa edilmiş olmasını önemli görüyorum. İlahî sistemin içinde bir secde yeri

"Tek Allah"cıların elindeyken içinde ve çevresinde namaz kılınan, "çok tanrı"cıların eline geçince ise içine putlar konulup putlara ibadet edilen bir secde yeri.

Bundan ötesi orada ibadet edenlerin niyetine bakar. Kabe'nin şirkten tevhide geçişe tanıklık ettiği, dolayısıyla tevhidin simgesi haline geldiği düşünülürse ona hak ettiği değer verilir. Yok onun fizikî yapısına ilahî nitelikler yüklenir de önünde dinen coşulursa Kabe şirke alet edilir.  

Şu andaki durum ne yazık ki Kabe'nin şirke alet edildiğini akla getiriyor.

Örneğin imamın yalnızca haceri esved köşesini mihrab edinmesi. Mescid-i Haram imamı yalnızca o taşın önüde secdeye vardığı sürece o imamın cemati haceri esved'i rab edinmeyi sürdürür. İmamın yaptığını cemaat misliyle yaapr.

Bu bir.

Yani imam Kabe'nin her köşesini ve her duvarını dönüşümlü olarak mihrap edinmeli. Yalnızca haceri esvede bakan insanlara değil, Kabe'nin öteki noktalarına bakanlara da imamlık etmeli. Ve bunun böyle olduğunu dönüşümlü mihrab uygulaması ile kanıtlamalı.

İkincisi, Kabe'nin örtüsü... Çok komik. Ve Kabe'yi kişileştirip rableştirmeye alabildiğine teşne. Dünyanın başka hangi camisi örtülere bürünüyor?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Bundan ötesi orada ibadet edenlerin niyetine bakar. Kabe'nin şirkten tevhide geçişe tanıklık ettiği, dolayısıyla tevhidin simgesi haline geldiği düşünülürse ona hak ettiği değer verilir. Yok onun fizikî yapısına ilahî nitelikler yüklenir de önünde dinen coşulursa Kabe şirke alet edilir.  (hasan )

 hasan kardeşim Allah için yapma. Nasıl böyle bir şey diyebilirisin. Biliyorum sen yeni ordan geldin. Bende iki kere gittim ama gittim diye kurani olmayan bir şeyi ben şöyle düşünüyorum diye güzel göstermekten Allaha sığınırım.kaldı ki oraya gittiğimde ben müşriktim ve o halimle bile bu binayı tavaf etmek orda kurban kesmek bana mantıksız gelmişti.nasıl olurda Allah böyle bir şeyi emreder diye içimdeki sorular beynimi kemiriyordu ? 

hucurat 7- Hem bilin ki, içinizde Allah'ın elçisi vardır. Şayet o, birçok işlerde size uysaydı, sıkıntıya düşerdiniz. Fakat Allah size imanı sevdirmiş ve onu kalplerinize zinet yapmıştır. Küfrü, fasıklığı ve isyanı da size çirkin göstermiştir. İşte doğru yolda olanlar bunlardır.

Şimdi anlıyorum  o zamanlar müşrik olmama rağman içimdeki fıtrat tamamen örtülmemiş,bundan dolayı tiksinmişim

cansız nesnelere simge sembol yüklemenin müşriklein işi olduğunu yazmıştım herhalde okumadın.Enbiya 52 bakıver bi zahmet

Hiçbir insan kendi eliyle yapmış olduklarına tapacak kadar gerizekalı değildir. Mutlaka o puta yüklemiş olduğu bir değer vardır. Putların simgelediği şeylerdir aslolan. Hz. İbrahim’in kavmi müşrikti yani Allah’a iman etmenin yanı sıra putlara da daha doğrusu onların simgelediklerine de tapınıyorlardı. Belki de Allah’a yakınlaştırsınlar diye, iyiniyetle yapıyorlardı bunu.

Şu andaki durum ne yazık ki Kabe'nin şirke alet edildiğini akla getiriyor.

Örneğin imamın yalnızca haceri esved köşesini mihrab edinmesi. Mescid-i Haram imamı yalnızca o taşın önüde secdeye vardığı sürece o imamın cemati haceri esved'i rab edinmeyi sürdürür. İmamın yaptığını cemaat misliyle yaapr.

Eee kardeşim yazık değilmi habire o küçücük taşa veryansın ediyorsun.Gücünüz küçük diye ona mı yetiyor.Ne suçu var o taşın

hem hasan kardeşe hemde o binayı ziyeret etmenin Allahın emri olduğuna inanan tüm insanlara soruyorum

Dünyadaki diğer putların v e bu putlara tapanları suçu günahı ne ???

Sizin inandığınız İlah;cansız putlar/nesneler  arasında ayırım mı yapıyor??

Onlar müşrik olup cehennemi hak ederken,sizi ayrıcalık lı kılan ne ??

lütfen hasan kardeşin kendni aklamak için ben böyle düşübüyorum,bu insanın niyetine bakar gibi kıytırık cevaplar değil,delillerinizi bekliyorum

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

oraya gittiğimde ben müşriktim ve o halimle bile bu binayı tavaf etmek orda kurban kesmek bana mantıksız gelmişti. nasıl olurda Allah böyle bir şeyi emreder diye içimdeki sorular beynimi kemiriyordu? (hanif)

Allah'ın öyle bir şeyi emrettiği yok.

Ben tavafın ve kurbanın insanlar tarafından düzenlenen "menasık"tan olduğunu söyleyip dururken o insanları neden Allah'a ortak koşmuş oluyorum? Yüce Allah beni söylemediğim ve kastetmediğim şeylerden mi sorumlu tutacak?

cansız nesnelere simge sembol yüklemenin müşriklein işi olduğunu yazmıştım herhalde okumadın.Enbiya 52 bakıver bi zahmet

Okudum. Ama yanılıyorsun.

Bak güzel kardeşim, tarihe tanıklık eden her yer ve yapı simgedir. Örneğin çanakkale'deki siperler. ben onları da görmeye giderim. Orada Kur'an okuya okuya, onu yapamıyorsa ezan okuya okuya şehid olanların heyecanını yerinde anlamaya çalışırım ki gerektiğinde o şehidler gibi davranma gücünü kendimde toplayayım.

Kabe'nin oralarda insanlık mücadelesi verenlerin de heyecanlı bir dünyası vardı elbet. Ben "Bu Ev'in Rabbine kulluk etsinler!" diyen manevi sesi dinleye dinleye o heyecanı yerinde anlamaya çalıştım.  

Çanakkale şehidlerini de Mekke şehidlerini de rab edinmem. Bana o kadarcık güven lütfen

İletinin sonundaki koyu harfli sorular önyargıya dayanıyor. Yani savcı sensin, yargıç sen.

Neyse anlarız birbirimizi zamanla. Allah isterse.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

hasan kardeş diyorsun ki

Ben tavafın ve kurbanın insanlar tarafından düzenlenen "menasık"tan olduğunu söyleyip dururken o insanları neden Allah'a ortak koşmuş oluyorum? Yüce Allah beni söylemediğim ve kastetmediğim şeylerden mi sorumlu tutacak?

fakat diğer bir iletinde ise

Benim Kur'an'dan anladığım, İslamın doğduğu yerlerin ve o arada Kabe'nin ziyereti anlamındaki hac farzdır. Bu kelimenin lafzen sorumluluk almak anlamına gelmesi de ziyareti daha bir işlevsel kılıyor

Demişsin.Bu apaçık çelişki değil mi. İster tavafı savun ve ya savunma ama sonuç itibarı ile bir nesneyi ziyaret etmenin farz olduğunu yani Allahtan emri olduğuna inanıyorsun değilmi ??

Demiştim ki

cansız nesnelere simge sembol yüklemenin müşriklein işi olduğunu yazmıştım herhalde okumadın.Enbiya 52 bakıver bi zahmet

Bunun üzerine

Okudum. Ama yanılıyorsun.

Bak güzel kardeşim, tarihe tanıklık eden her yer ve yapı simgedir. Örneğin çanakkale'deki siperler. ben onları da görmeye giderim. Orada Kur'an okuya okuya, onu yapamıyorsa ezan okuya okuya şehid olanların heyecanını yerinde anlamaya çalışırım ki gerektiğinde o şehidler gibi davranma gücünü kendimde toplayayım.

Demişsin

Şimdi olaya netlik kazandıralım. Verdiğin örneğin konumuzla hiç bir ilgisi yok

Tarihe tanıklık eden yapıların olduğunu bende biliyorum.Dine bulaştırılmadığı sürece firavunların pramitleri dahi turistik ziyaret anlamında gezilebilir. Dolayısıyla sende istediğin yeri gezebilir istediğin heyecanı duymak isteyebilrisin. Ama bu Allahın emridir diyemezsin.

Neden diyemezsin?? Türbeleri,yatırları ziyeret eden insanların senden farklı düşündüklerin mi sanıyorsun.Senin şehidlerin varsa onlarında,Allahın dostu zannnetkleri evliyaları var.Onlar oralarda türkü çalıp göbek atmıyorlar. Onlarda senin yaptığın gibi kuran okuyorlar,dua ediyorlar

Şimdi soruyorum.kabeyi ziyaret etmek dinle hiç bir ilgisi olmayan turistik bir gezimidir,yoksa Allahın emrimi ?

 

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Huysuz Melek
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Huysuz Melek

hanif Yazdı:

.......................................

Dünyadaki diğer putların v e bu putlara tapanları suçu günahı ne ???

Sizin inandığınız İlah;cansız putlar/nesneler  arasında ayırım mı yapıyor??

Onlar müşrik olup cehennemi hak ederken,sizi ayrıcalık lı kılan ne ??

lütfen hasan kardeşin kendni aklamak için ben böyle düşübüyorum,bu insanın niyetine bakar gibi kıytırık cevaplar değil,delillerinizi bekliyorum

Ben bulundugum yerdeki Budistlerlede konustum. Hic kimse Buda Heykelien tapmiyor. Onun sembolize ettigi yaraticiya taptiklarini soyluyorlar. Iki ayakli putlari kiran Hz Ibrahimin onun yerine ayni islevi gore Ayaksiz Kutu seklinde bir putu yapmasi bana pek  Kurani bir anlayis gelmiyor.

Islamdan onceki araplar, obur putlari varken gene etrafinda donup durmuyorkarmiyidi. Degisen ne ki, icindeki bir kac PUT gitmis, ama donenler yine donuyor.   Yani Eski gelenekleri PUTSUZ bir kabe ile devam ediyor gibi geliyor bana.

 

Yukarı dön Göster Huysuz Melek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Huysuz Melek
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Benim Kur'an'dan anladığıma göre hac farzdır, demiş; haccı, İslamın içinde doğduğu yerleri ziyaret diye tanımlamış ve eklemiştim: inanan herkesin elini taşın altına koyması diye şekillenen hac kavramı da o ziyaretin yararlı olduğunu gösterir.

Ortaya çıkan o ki bunu anlamakta zorlanıyor hanif ve Huysuz Melek dostlarımız. Canları sağ olsun.

Ama müzakeremiz, olması gerekenin ötesine uzanıp inatlaşma ve suçlama eğilimi göstermeye de başladı ki ben orada yokum. Benim yerim orası değil.

Sevgili dostlar, Yüce Allah haccı farz kıldı diye hac ziyareti şirk olmaz. Tıpkı tanıklık ederken Allah için doğruyu söylemek suretiyle adalete destek olmayı farz kıldı diye mahkemeye gitmek ve  doğruya tanıklık etmek nasıl şirk olmuyorsa (4:135).

Daha bir sürü gerçek var elbet. Elverişli ortamlarda onları da dile getirmek umuduyla. Allah isterse.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 11 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats