Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hasan Öktem arkadaşımızın dedıği çok açık ve net tabii Kuran bilgisi olanlar için ,dediği şu ki Kuran bir bütündür, bütün ayetler birlikte değerlendirilir.Bunu yeni öğrenen veya sırf karsı çıkmak adına bişeyler yazan Yasemin gıbı birileri varsa onlar adına üzüldüm.
Hadisler hakkında o kadar saplantınız varki neyin hadis olup olmadığını bile birbirine karıştırıyorsun, ben hadis söylemedim sadece sahebenin Kur'an'ı hayatlarına aksettirmesndeki hassasiyetten bahsetmek için sahebe sözü söyledim. konuyu nerelete çektiniz böyle, öncelilke peygamber sözüyle (hadis) sahebe ve başkalarının sözlerini bir birine karıştırmayın yoksa sizinde uydurma hadis ravileriyle bir farkınız kalmaz.
Kur'an'ın yorumlanması hakkında ben neler söylüyorum siz nelerden bahsediyorsunuz arkadaşım. Allah aşkına yapmayın böyle tabiki bütünüyle yorumlanması lazım ben sadece bazı ayetleri kastettim, güneş gibi apaçık ayetlerden dikkat edersen muhkem ve müteşabih diye de ayırmadım.Hadisleri Kur'an süzgecinden geçirdikten sonra kabul veya red ederim, bunu sizede tavsiyen edrim.
Peygamber hayatta olmadığına göre; bu mantık çok tehlikeli bir mantıktır, kusura bakma ama kardeş Kur'an'la ilişkinin derecesini ortaya koyuyor.Çünkü Kur'an'ı incelediğimizde görürüzki Kur'an gecmiş kavimlerden o kadar çok bahsederki bunları ne yapacağız, hele hele imanın şartlarından olan peygambere imani konusunda, ölmüştür işi bitmiştir gibi şeydani bir mantıkla yaklaşmak çok tehlikelidir.
Selam ve dua ile
__________________ YANLIZ SANA İBADET EDER VE YANLIZ SENDEN YARDIM BEKLERİZ
Peygamberimizin ve dört halfenin yazdırmayıp yaktırdığı hadis kıtaplarını, bir milyonu askın hadisi bır kenara bırakıp, Allah kelamına ayetlerdeki gibi eksiksiz, ayrıntılı,kolaylaştırılmış olarak inanırsan doğru yoldan şaşmazsın,peygamberimizin Levhi mahfuzda kıyamete kadar korunan tek sunneti Kurandadır,diğer rıvayetleri Allah korumuyor,şeytansa hiç...
Peygamberimizin ve dört halfenin yazdırmayıp yaktırdığı hadis kıtaplarını, bir milyonu askın hadisi bır kenara bırakıp, Allah kelamına ayetlerdeki gibi eksiksiz, ayrıntılı,kolaylaştırılmış olarak inanırsan doğru yoldan şaşmazsın,peygamberimizin Levhi mahfuzda kıyamete kadar korunan tek sunneti Kurandadır,diğer rıvayetleri Allah korumuyor,şeytansa hiç...
Selam safbilgi
Çok güzel izah etmissin dostum sağolasın, işte mesele bu kadar basit ama fark nereden çıkıyor biliyormusun ben hadislerin yazılımı, oluşturulması hakkındaki hiç bir görüşü red etmeyip mesafeli yani Kur'an'i yaklaşıyorum, sizler ise sadece bir görüşü alııp onada kesin gözüyle bakıyorsunuz yanı hadislerin peygaberden 2 asır sonra yazıldığını iddia edenlerin görüşü, halbuki bir kaç görüş daha var konuyla ilgili, o yüzdendirki güzel kardeşim hadis olmuş, sahebe sözü olmuş, imam sözü olmuş ne olursa olsun Kur'an penceresinden baktıktan sonra o ayrıştımı Kur'an bize verecektir bundan hiç şüpheniz olmasın.
Selam ve dua ile
__________________ YANLIZ SANA İBADET EDER VE YANLIZ SENDEN YARDIM BEKLERİZ
yazılarımı biraz takip etme fırsatı bulmuşsan,'' Peygamber sözü '' diye kesin olan bir şey olmadığını , bunların hepsinin (masum olmayan insanlar, bu sözlerin :ister adına sahih demiş olsunlar,ister mütevatir vs. demiş olsunlar ,hepsininde bir iddiadan ibaret olduğunu söylemişimdir. şimdi sen , bu sözün hadis değil, sahabe sözü olduğunu söylüyorsun. sahabe sözü olarak, nihayetinde o zamanda yapmış oldukları bir uygulamadan söz etmiş olmuyor musun?( 10 Ayeti okuyup ezberlemeden/ uygulamadan ,diğer Ayetlere geçmezdik ) yani ,sahabelerin, Peygamberin itirazı olmadan ,böyle bir uygulama içinde olduklarını ,sahabe adını kullanarak iddia etmiyor musun?dolayısıyla ,Peygamber böyle yapmayın dememiş olduğuna göre, bu davranış ,Peygamber onayından geçmiş olmuyor mu ? o halde bu söylediğimi çarpıtmaya çalışıp , şeytani mantık ( senin kelimelerin)kullanman neyi değiştirecek ki? peki bu saplantının alası değil mi?(yine senin kelimelerini kullanıyorum) .
MSER dedi:
'' Peygamber hayatta olmadığına göre; bu mantık çok tehlikeli mantıktır.'' ilginç. yani Peygamber hayattadır mı demem gerekiyormuş?kendine gel arkadaş. yok ,eğer ''Peygamber hayattadır'' demek isterken hadisleri kastediyorsan , hadis iddialarının hali malum. 100 binlercesi kaybolmuş/ atılmış/ayıklana ayıklana geriye , oda sadece ehl-i sünnetin elinde ( şia ve vehhabiler hariç) mükerrerleriyle birlikte 35.647 hadis kalmamış mı? 100 binlerce hadis nereye kaçtı gitti.amanın , ya aralarında bize sırat-ı müstakim i gösterecek hadisler var idiyse, ne olacak şimdi? nereden bulacağız şimdi onları?
Kur'an ı,incelediğimizde görürüz ki, Kur'an geçmiş kavimlerden o kadar çok bahsederki bunları ne yapacağız? diyorsun? işte şimdi seni kutlarım. işte sevgili peygamberlerimizin sünnetide , bize ibret olacak yaşamlarıda burada ve hemde kesin olarak. hep bunu söylemeye çalışıyorduk işte...
daha önce ki yazılarından bu yaklaşımının sebebini ve iyi niyetli olduğunu biliyorum.ama şöyle düşün eger islamiyetin en güzel ve aydın dönemlerinde yanı peygamberimizi ve 4 halife döneminden bahsediyorum Hadis kitabı yazılmamışsa ve islam bu şekilde Arabistanda ve islamıyete gırmiş diğer uzak ülkelerdede sağlıklı yasanmışsa,ama gerıleme dönemi emevı ve abbası zamanında hadıs kıtabları,mezhepleler ,tarıkatlar çıkmıışsa güzel olan dönemin şartlarını al,peygamberimiz gereklı görseydi yazdırırdıve levhi mahfuzda korunarak günumuze gelirdi.Kuran ayetlerınde en guzel hadıs kıtabı olduğunu belırtır ve hiçbir şeyı eksik bırakmadığını, yeterlı olduğunuda belirtir,detaylı olduğunu ve müminlerin okuması için kolaylaştırıldığını da ve dunya sınavının kitaptan çıkacağını,ondan sorumlu olduğumuzu yusuf 111 ,enam 38, kamer suresı 4 kez vurgu,zuhruf 43,44
1 mılyonu askın hadis Kuranın hakemlğinde kım vakıt harcar zaten yaterınce islam dunyası zaman kaybetmiş,bölünmüştür.Dahası çıkan hadisler yine Kuran kaynaklı yani ayetler gibi olacaktır.
saf bılgı cok guzel ızah etmıssın begendım ellerıne saglık kardes.ama neden ınsanlar koru korune hala hadıs dıyor neden? saf bılgı yada hasan bey yanı hadıs nedır peygamberımızın yaptıkları dımı bugune guzel gelmıs hareketlerı dımı 1400 yıl boyunca 1tane saglam gelemezmı yada onu yapsak sucmu yapmasak gunah varmı bunu bı acıklarmsınız ?neden seyh saıd ısyanı cıktı bılıyormusunuz yada acıklarmsınız
Bu yazınla seni daha iyi anladım,senin istediğin cevap emevi ve abbasi dönemlerinden bugune islam geriledi ve nıye işler bu kadar karıştı,hadis konusu gundemden düşmedi,mezheplere ayrıldı?Önce şu soruna cevap veriyim tabi ki sağlam gelen de olur ama Kurandan yani furkandan Hakemden kaynağı olan zaten yine Allah kelamındaki ayete yakın bır ifade olur,Allah kelamına inanmanın gunahı olmaz.
Gelelim bu gune kadar ki tarihsel sürece,isyanlara,tarıkatlara,mezheplere.Mezhepler,ismiyle anılan alim yorumudur,dinde tabu olup dinselleşemez,yanı tek bir yorum beşeri sıfattan farklı olarak Allah hukmu gibi alıp dın yapamazsın bide hiristıyanlık gıbı mezhepleşemezsın.Şeytan 1400 sene boş durmadı,Levhi mahfuz da korunan tek sunnet Kurandır.Sence herhangi beşeri yorum Allah kelamını neshedip hukmumu kaldırır mı?haşa,peygamberler hukum koymaz ,kıtapları bütün müminler ve kulllar gıbı şartlarına göre yorumlayıp uygularlar,hele Allah kelamına ters bir şey yapmazlar.
Kuran yerini 1 mılyon hadise bırakınca alimler aralarında anlaşamayıp dınımızı hırıstıyanlar gıbı mezheplere ayırmışlardır,çünkü hadisler kendi aralarında ve Kuranlada çelişir.Tarikatların çoğuysa gerici ve Allah ile araya aracı koyan şirk yapan tavırlarıyla yoldan çıkmış menfaat grup ve şirketlerıne dönüşmüştür.Kuran çerçevesınde hareket edelım dıyenler her dönem olmuş ama sesleri az çıkmıştır.Şuda var ki eski osmanlıda Kuranyorumlanarak okunmuyordu ,mealı yoktu,okuyanın yoldan çıkacağına inanılırdı,yalnız belli bir kaç şeyh hariç...Bu ortamda kim Kurandaki İslam diyebilirdi bu zaman ki gibi klavyenın bır tuşuyla biilgiye ulaşabilirmiydi?
saf bılgı bu son osmnlı kuran okumuyordu dedıgını ılk defa senden duydum kanıtı varmı yanı yanlıs anlama ama herseyı arastırın kaynaklarıyla dıye ogrendım.ve zaten benım dusuncem osmanlı arapca bılen bıtoplumdu dımı neden kuran okuyamasın anlayamasın.latın hafrlerıne nzmn gectık ozmn anlayamadık okuma yazma oranımız dustu onda kabulum ama zaten bılen bı toplum neden okumasın anlamasın.
amacım burda bılıp bılmemelerı degıl anlamamız kendı atamız dımı bunlar nasıl oluyoda ıstanbulu fetedıyola ve bunlar ıcınde yasayan dıger dıne mensup kısıler osmanlı hımayesınden cıkmak ıstemyorlar?yanı sımdı benım kafamı ıyıce karıstırdın kardes osmanlıdamı kotu ıdı .
ben anlıyosun sen acıklamalarını beklıyorum kal saglıcakla kıb
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma