Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Ben şunu söylüyorum biz bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşacaksak ki olması gereken de budur.Bazı konular varki, çözümü diğerlerine veya şöyle diyim alternatifi başka şeylere bağlıdır.Mesela, fazisiz bir yaşam istiyorsak bundan kaçan insanların olması lazım.Veya islami kaygılar taşıyan insanların olmsı gerek.Sorun işin temelinde aslında.Yani, ev almak gibi bir sebepten veya herhangi bir mülk elde einmek için de Allah'ın yasasına aykırı birşeyler yapılmaz ki be kardeşim o zaman biz aykırılığını konuşalım.DAha önce de dediğim gibi, Toplumda çok ilahlı yapı devam ettiği sürece siz bu insanlara bir alternatif getiremezsiniz.Şöyle ki, mesela ben düşünüyorum İslami kaygılar taşıyan insanlar bir araya gelse ne gitse laik putuna taparak çalışsalar ne de çocuklarıunı bu okullarda okutsalar.Bir araya toplanıp kendi eğitimlerini yapıp hem iş veren olup hem de çocuklarını temiz bir eğitimden geçirseler.Amai ben bu düşünceyi hayata geçirmem için bir topluluğa ihtiyacım var.Böyle bir topluluk yoksa etrafımda, bunu bir bahane görüp.Bu anlattığım pisliklere bulaşmıyorum.Yani bazı adımlar durumlara göre hareket edilir.Biz ilk önce kaçınalım.Yanlışa düşmeyelim.Eğer, yeterli olursak alternatifi zaten kendiliğinden oluşur.İki kişilik bir hareketiniz varken.İslamda ekonomi,k bir alterntif sunamzsınız örneğin.Ne yaopmalı, işin teoriğini anlatmalı prtaiğiyle de örneklik sergilemeli.İnsanlara dünya hayatının değersizliğini anlatırken, aynı gerekçelerle bazı yasakları mübah görebiliyorsak zaten bizim kendi içimizde bir çelişkimiz vardır.Hani, şair diyor ya ben yanmasam sen yanmazsan bu karanlıklar nasıl aydınlığa çıkar.Toplumsal ıslah da böyle gerçeklerşir.Birileri şehrin uzak yanından koşar gelir uyarısını yapar ama kendisi de o uyardıığı şeyin içinde dğildir.Bir bedel öder ve keşke mükafatımı bilselerdi diye hayatını sonlandırır.Aslında sorun faiz değil.İnanın sorun çok daha temel.Yani, Biz şirkin temeline balta vurmadıktan sonra hep bu tür konular varlığını sürdürecektir.Çünkü, kaynağı ortda bataklık var gücüyle pislik yayamaya duruyor.Şimdi elime bir bez alıp sinekleri öldürmemi bekleme benden.Bu bataklıktan kurtulmadıkça, o sinekler hep olur.Bizler, ilke ve inklıalplı bir yönetime sahip olup bu şehadetlerle hayatımız sürüdrüp.Dayatmalara boyu eğdiğimiz sürece fazi olsa ne olmsa ne.Şirkin içinde kendimize çözüm yolları bulamayız.Temelden bir ayrılık lazım.bu arada kim o sözü uydurmuşsa bilmiyorum ama.Zateni bir zaman gelecek ki, diyue başlayan sözlerin bir çoğu bu insanları bu hale getirdi.Bir zaman gelecek ki.Dİye başlayanlar.Aslında farkında değillerki bu din Muhammedin olduğu dönem kadar saf ve berrak yaşanabilir.İnanın benim atıyorum köyde yaşan ali dayımın belki de fazile uzaktan yakından alakası yokut.O yüzden olur kardeşim.Faize bulamdanda da yaşanbilir.Sizin tercihiniz dışında olan gelişmeler varsa zaten bu sizin sorumluluğunuz değildir.Velhasılı kelam.Rabbim bizelere Kur'ana toptan bir sarılış nasip eylesin.Birilerinin Allah'ın haklarını pğeygambere vermesine karşı çıkı9ldığı kadar bu hakların başka insanlara da vereilmesine karşı çıkılsa ne güzel olur.Şirkin hepsine karşıyız biz.Ve kardeş dediğim gibi.Bazen Karşımızda sadece ateş ashabının alternatifi gibi bir alternatif çıkar.
seninle hemfikiriz anlaşamadığımız nokta leasingin veya mal karşılığı kredi vermenin faize girip girmediği noktası.Anlayamıyorum neden dindar,sakallı bir esnaf bir televizyonu peşin 300 e 10 ay vadeli 380 e satınca helal oluyor,alışveriş oluyorda uygulamada aynısı olan fakat esnafın yerine "banka" geçince haram oluyor?
Ayet ne diyor
BAKARA 275 O ribayı(Faiz) yiyenler, şeytanın bir dokunuşla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar. Bu böyledir, çünkü onlar, "Alış-veriş de riba gibidir." demişlerdir. Oysaki Allah, alış-verişi helal, ribayı haram kılmıştır. Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine, işi Allah'a kalmıştır. Yeniden ribaya dönene gelince, böyleleri ateşin dostlarıdır. Sürekli kalacaklardır orada.
Riba, fazlalık, ek ilave demek değil mi? O sakallı da yapsa o bir kapitalistte yapsa aynı.SAdece tipleri biraz farklı.Sonuçta, ortada sadece artışa dayalı bir ortaklık var.Ve zaman farkı var.Zaman geçti param değerini yitirdi.O yüzden sen bana biraz daha fazla para ver.Bu ek ilave.Zamandan dolayı yapılan bir ilave.HAdi diyelim.,Para değer kazandı.Niye bunu hiç heseba katmıyorlar.Deveyi bir kenera bırakıp sadece kendileri sudan faydalanmak istemiyorlar mı? Sence de.İnan kardeşim bunlar kapitalistlerin çok iyi hazırlanmış planlarıdır.İnşallah dikkatli olalım.
"Zaman geçti param değerini yitirdi.O yüzden sen bana biraz daha fazla para ver.Bu ek ilave.Zamandan dolayı yapılan bir ilave.HAdi diyelim.,Para değer kazandı.Niye bunu hiç heseba katmıyorlar.Deveyi bir kenara bırakıp sadece kendileri sudan faydalanmak istemiyorlar mı?"
Evet kapitalist sistemi tanımlayan güzel bir tarif.Allah kitabında faizin karşısına infakı ve sadakayı yerleştiriyor.Bu ayetler üzerinde hayat pratiğini gözeterek düşünmekte fayda var,selamlar.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
Bu konu üzerinde verilen örnekler hep bireysel. Bu
yüzden madalyonun diğer tarafı gözden kaçıyor.
Leasing yöntemiylede tröstler oluşturulup geniş
çaplı yatırım veya birikimlerle bölgesel farklılıklar
meydana getirilebiliyor. Şu anda bizler sanal
alışverişler yapıyoruz. Halbuki alışverişlerde mal ile
birlikte alan ve verenin ya vekalat ya da aynen orada
bulunmaları gerikiyor gibi. İşin bu yönüne ne
diyorsunuz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma