Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Edep kuralları alenen çiğnenmedikçe, ortak özdeğerlerimize sövülmedikçe, forum bir cemaatin veya tarikatin propaganda ortamına dönüştürülmeye çalışılmadıkça herkesin düşüncelerini özgürce yazma hakkı vardır.
Forum ortamları karşıt fikirlerin serbestçe ve karalanma endişesi olmadan sunulabildiği tartışma platformlarıdır. Forumların hayatiyeti bunun temin edilmesi ve sürdürülmesine bağlıdır.
Forumun ana ülküsünün "Dinin Yalnız Allah'a Özgülenmesi" olması sair görüşte olanların boğulması yada kovulması gerektiği anlamına gelmiyor. O arkadaşlarımız bizim "ev sahibi adayı" olan misafirlerimizdir.
Hele de aynı ülküdeki şahıslardan birileri kendi içlerinde "biz ve diğerleri" ayrımı yaparak ve tabiki bireyci bir tavırla hareket ederek birilerine "git" yada "kal" diyemez.
Hepimiz bireysel takılarak "hoşgeldin" deme hakkına sahibiz ama "güle güle" deme hakkına değil. Üstlendiğimiz sorumluluğun gereği bu.
Şahıslardan yana sıkıntısı olanlar bunu moderatörlerden birine özel iletiyle bildirir. Moderatörler de istişare sonucu bir karara varır. Bu işin usulü budur.
Son gelişmeleri üzüntüyle ve kaygıyla izlediğimi belirtmek isterim.Örneğin Semazen Dostumuza takınılan abartılı negatif tavır onun hakettiği bir tavır değildi asla. Hanifliği bir ideal olarak benimseyen yani aynı yolun yolcusu olduğumuz bir arkadaşımızın farklı fikirlerini nazik bir üslupla sunmasına verilen tepki gayet kırıcı ve gereksizdi. Ortamın bu şekilde "forum elden gidiyor" bahanesiyle gerilmesi yersizdi. Bu forumda ben ne kadar ev sahibiysem diğer tüm "ortak ilke=haniflik" konusunda hemfikir olduğumuz dostlar gibi Semazen de o kadar ev sahibidir.
Eğer içimizden birileri, yalnız kendilerinin ev sahibi olacağı, yalnız kendilerinin ve kendileri gibi düşünenlerin mekanı olacak bir ortam arzuluyorlarsa fikirlerini forum değil site ortamında sunmalıdırlar. Benim yaptığım gibi. Forumlarda ana gaye grupça uzlaşı değil bireyce tartışmadır. TARTışma ise ancak fikirlerin grup taassubuna sapılmadan tartılabileceği bir ortamda mümkündür.
Bu gibi negatif tavırlar forumu bitirecek, insanlarımızı tüketecek yegane tavırlardır. Bu ferdi ve fevri hareketlerden forumun sıhhati ve insanlarımızın güzelliği adına sakınılmalıdır. BİZe zarar verici hallerden mümkün olduğu ölçüde kaçınılmalıdır.
"Haniflik Tekelciliği" ile suçladığımız ve marjinalleştiğini ibretle gördüğümüz bir kesimin düştüğü duruma düşmekten kurtulmak elimizde. Zor değil, saygı ve tolerans yeterli. Özellikle kendimize...
Not: Mircan'ın da dediği gibi burası herkesin forum sitesi. Herkesin olan bu forum sitesinde kimimiz ev sahibi, kimimiz buna aday, kimimiz ise kalıcı misafir. Bu eve kasıtlı olarak bozgunculuğa gelenler ise geçici misafir.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
" Burası yalnız Kur'an diyenlerin sitesi değil.Burası herkesin sitesi,herkesin ortak nasiplenme,eleştiri,bulunma,yazışma hakkı vardır,bunun tek sınırı ise yine Kur'an değil,herkesin kabul ettiği edep kurallarıdır."
Mircan yazı yazıp eleştiri getirmek ayrıdır ve sitenin sahip olduğu misyon farklıdır.Bu siteye gelen insanlar bu siteyi yalnızca Kuran diyenlerin sitesi olarak bilmektedir.
Ama hanifliği tartışmalı olan Semazen gibi kişiler ne yapıyor? Kurana açıkça aykırılık taşıyan salli-barik okuma,anlamadan ve her ayeti namazda okuma,tasavvufu övme gibi atalar dininin anlayışı olan şeyleri yeniden ve onaylayarak gündeme getiriyor.Biz dönüp tekrar başa geleceksek ne anladık Kurana yönelmekten?
Kurana yönelmek demek ondan bulmaca çözer gibi faydalanmak mı demek yoksa onun aydınlığında din adına bize dayatılanları eleyip salt rabbimize yönelmek için yanlışları terketmemize olanak sağlayan Furkan olarak edinmek mi demek?
Alperen dostumu da anlıyorum.Ama adamın yaptığı o kadar yanlışa dur denilmemesine,biz dediğimiz zaman abartılı negatif tavır(!) gibi (onu Hanif yapıyordu)ifadeler kullanılmasına bir anlam veremedim. Belki dönüşüne vesile olur diye yazdığım şiirde maalesef o zat tarafından farklı değerlendirildi.
Sözün kısası belki bu kişi ufkumuzu açacak söylemler üretebilirdi,ama taraftar toplamaya olan merakı sayesinde de zamanla en tepeye neo-sünnilik bayrağını da çekmeden de duramazdı vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Bu neo-sünnilik kavramını biraz açıklarmısın nasıl düşünen neo-sünni oluyor? Ayrıca neo-sünnilik ile klasik sünnilik arasında farklar nelerdir.(Bu soruyu sormamın hiçbir şekilde Semazen'i temize çıkarmaya çabası ile ilgisi yok,sadece kavram ilginç geldi bunu konuşalım.Ayrıca bundan böyle aramızda-şimdilik- olmayan arkadaşımız hakkında bundan böyle lehte yada aleyhte birşey yazmama kararı aldım.Hala dostumdur kendisiyle zaman zamanda görüşmekteyiz,hepinize selamları var:)
Neo-sünnilik,yeni bir sünnet anlayışı olmakla birlikte eskinin pudralanmışı desek daha doğru olur.Kuranı temel alan akla ve ilmiliğe önem veren,ancak gelenekten geleni de dışlamayıp eleştirel yaklaşan bir anlayıştır bu akım.Bu tanıma göre ismi geçen kişinin neo-sünni olduğunu ve sizin de bu yaklaşıma fazla uzak olmadığınızı düşünüyorum.
Maksadım sizi eleştirmek değil,ama yalnızca Kuran söyleminin ben de dahil,birçoğumuzda netleşmemesi sorunu var.Bu sorun da ancak tertil üzere Kurana tabi olmak ve hayatımızı Kuranın kapsama alanına göre ayarlamakla aşabiliriz diye düşünüyorum vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Neo-sünnilik,yeni bir sünnet anlayışı olmakla birlikte eskinin pudralanmışı desek daha doğru olur.Kuranı temel alan akla ve ilmiliğe önem veren,ancak gelenekten geleni de dışlamayıp eleştirel yaklaşan bir anlayıştır bu akım.Bu tanıma göre ismi geçen kişinin neo-sünni olduğunu ve sizin de bu yaklaşıma fazla uzak olmadığınızı düşünüyorum.
İlk Aleykümselam ifadenizden benide bu "akımın" içinde gördüğünüz anlaşılmıştı zaten.Zararı yok inkarda etmem eğer neo-sünni ifadesinin tanımı gerçekten yukarıda yaptığınız gibi ise.
İslamiyet bize nakil yoluyla geldi,elbette taşımacılıkta sorunlar yaşandı,Rab'bimiz ifade ettiği gibi zikrini korudu herhangi bir tahattütte bulunmadığı diğer yorumlar ve dökümanların içine ise yanlışlıklar,abartılar karışması normal.Ben emek sarfedilmiş/düşünülmüş/hayata geçirilmiş/bir beyinden çıkmış tek bir kelimenin bile çöpe atılmasına razı değilim.Birilerinin yorumlarını eleştirip durup kendi ifadelerimizi Kur'anın kendisi imiş gibi göstermenin anlamı yok unutmayalım eskilerde söylediklerinin gerçek olduğuna inandılar ve söylediler fakat gelecektekiler onları eleştirdi.Tarih tekerrürden ibaret Abdullah dost,eminim yarın seninde söylediklerin ciddi biçimde eleştirilecek hatta sapıklıkla bile itham edilebilirsin...Demek istediğim zaten din gününde Rab'bimiz hakkında çekiştiğimiz konular hakkında hüküm verecekse birbirimizi DAMGALAMAnın anlamı yok.ben kendimi senden ondan bundan farklı görmüyorum ki.Ama sen görüyorsan varsın olsun napalım:)
İletimi şiddetle karşı olduğunuz Yunus'un bir dörtlüğü ile bitirmek istiyorum.
Dikkat ettiysen o eleştirinin içine kendimi de kattım.İnsanın bir anda eski anlayışından kopmasına olanak yok.Ama şirke sıfır tolerans konusunda samimi isek,Allahtan başkasına kulluk yapmadığımızı gerçek anlamda kanıtlamak istiyorsak yalnız Kuran demek zorundayız.Aksi halde Kuran+eleştirel sünnet+cins kafalar... serisinin +sahabi+mezhep imamı+müctehid alim..serisinden pek farkının olmadığı görülür.Bu açıdan Hud süresinin 1. ve 2. ayetleri iyi tahlil yapılmalıdır.
Yunus'a şiddetli karşı olduğum doğru değildir,benim karşı oldğum ona mal edilen Kuran dışı anlayışlardır.Yukarıdaki şiiri bu açıdan değerlendirilirse,Allahın düşmanlarını düşman saymayan bu şiirin sahibinin zihniyetinin sakat olduğu anlaşılır.Oysa şiir şöyle olsaydı,daha şık olurdu:
ADIMIZ MÜSLİMDİR BİZİM
DÜŞMANIMIZ KİNDİR BİZİM
BİZ KİMSEYE KİN TUTMAYIZ
TANRININ DEDİĞİNDEN GAYRISI
Rabbim cümlemizi son anına kadar haniflerden eylesin inşallah.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Dikkat ettiysen o eleştirinin içine kendimi de kattım.İnsanın bir anda eski anlayışından kopmasına olanak yok.Ama şirke sıfır tolerans konusunda samimi isek,Allahtan başkasına kulluk yapmadığımızı gerçek anlamda kanıtlamak istiyorsak yalnız Kuran demek zorundayız.
Selamını aynı içtenlik ve coşkuyla alıyor ve güzel kardeşime iade ediyorum.
Yalnız insanın muhakkak eski anlayışlarından kopması gereklimidir.Eskinin söylediği herşey antimodern,bağnaz olmak zorundamıdır.Onuda bir kenara bırakalım Allahtan başkasına kulluk yapmadığımızı gerçek anlamda kanıtlamak istiyorsak yalnız Kur'an demenin yanında sanki Allah'ı ikna etmeye çalışırcasına(haşa) geçmişte din hakkında konuşmuş,yazmış,çizmiş her insanı eleştirmek zorundamıyız.Bence değiliz...
İkincisi doğrusu söylediğin bir çok yazıdan çok faydalandığımız çok samimi bir şekilde söylemeliyim (örnel.alak suresinin ilk 5 ayeti ve enam suresi; çiftlik hayvanları konusu) Bu sorumuda samimi olarak değerlendir lütfen Yunus'un şiirini değiştirip demişsin ki;
BİZ KİMSEYE KİN TUTMAYIZ
TANRININ İSTEDİKLERİNDEN GAYRI
Tanrı demeyelimde Allah Kur'anda kimlere kin tutmamızı emrediyor.Ayetleri yazabilirmisin?
Peygamberin öz amcasının lanetle anıldığı Tebbet süresi yeter herhalde anlamak isteyene.O, bütün vahiy karşıtı ve geleneksel anlayışların prototipi olup onun gibi olanlarla biz kıyamete kadar kinliyiz.
Geçmiş insanlar hakkında benim genel kanaatim onların hesabını Allaha verdiğidir,ben kişiliklerini değil,savundukları batıl anlayışları eleştiriyorum.
Toplumumuzda eleştiri kültürü yerleşmediğnden her eleştiriyi yerden yere vurmakla özdeşleştirmek yanlıştır. Tarihte ve her çağda güzel insanlar mutlaka olmuştur ve olacaktır.
İşte bugün laik sistemin bile bize iyi diye tanıttığı Yunuslar,C.Rumiler,M.Arabiler.. gibi kişiler iyiliklerinden ziyade vahiy karşıtı söylemleriyle bilindikleri için el üstünde tutulmakta ve hümanist şahsiyetler olarak takdim edilmektedirler.Bu nedenle ben bunların anlattığı dinin dine karşı din olduğuna inanıyor ve onların Allahın dinini temsil etmekten uzak olduklarını düşünüyorum.
Bu insanlar hiç bir zaman bizim model şahsiyetlerimiz olamazlar.Rabbimiz bizim model şahsiyetlerimiz olarak resüllerini seçmiş ve onların herbirinin mücadeleleri ve İslamı yaşama tarzları bizim için yeter de artar bile.Yeterki biz onları iyi tanıyıp bilelim vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Tebbet suresinden birilerine karşı kin tutma emri çıkartamadım ben.Delil mahiyettinde başka ayet yazarsan değerlendirmek isterim.Bende bu arada Yunus'un şiirini destekleyen bir kaç ayet buldum:)
3-119 Siz öyle kişilersiniz ki, onlar sizi sevmedikleri halde siz onları seversiniz. Ve Kitap'ın tümüne inanırsınız. Onlar ise sizinle karşılaştıklarında "İnandık!" derler; başbaşa kaldıklarında ise size öfkelerinden parmak uçlarını ısırırlar. De ki onlara: "Öfkenizle geberin!" Allah, göğüslerin içindekini çok iyi bilmektedir.
2-2. Ey inananlar, ne Allah'ın işaretlerine, ne haram aya, ne kurbana, ne gerdanlık(lı kurban)lara ve ne de Rablerinin lutuf ve rızasını arzu ederek Beyt-i haram'a doğru gelenlere saygısızlık etmeyin. İhramdan çıktığınız zaman avlanabilirsiniz. Sizi Mescid-i haram'dançevirdiklerinden dolayı bir topluma karşı beslediğiniz kin, sizi suçişlemeğe itmesin. İyilik ve takva üzerinde yardımlaşın, günah ve düşmanlık üzerinde yardımlaşmayın, Allah'tan korkun. Çünkü Allah'ın azabı çetindir
*Kinin sonu muhtemelen suç işlemeye/zarar vermeye gittiğine göre demekki Rab'bimiz kin tutmayı tasvip etmiyor.
2-8. Ey inananlar, Allah için adaletle şahidlik edenler olun. Bir topluluğakarşı duyduğunuz kin, sizi adaletten saptırmasın. Adil davranın, takvaya yakışan budur. Allah'tan korkun, kuşkusuz Allah yaptıklarınızı haber almaktadır.
*Kin duyduğunuz birine adaletli davranabildiğiniz oldumu hiç? Yapabiliyorsanız ne mutlu size fakat insan zayıf en güzeli kinden arınmak.
2-91-Şeytan, içki ve kumarla sadece aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazı kılmaktan alıkoymak ister. Artık vazgeçiyorsunuz değil mi?
*Bu ayettende şeytanın insanların arasına kin sokmak AMACI ile bazı ARAÇLARI kullandığını anlıyoruz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma