Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Sinan
Sevgili dostum senin de belirttiğin gibi konu hakkında herkes bir şeyler diyor. Birçok farklı bakış açısı mevcut. Acaba neden böyle? Acaba ilgili ayetleri herkes kendi bakış açısına göre mi yorumluyor? Yani varılmak istenilen noktaya göre mi yorum yapılıyor acaba?
Akik dostumuzun bu konudaki açıklaması güzel: http://k.1asphost.com/hanifislam/namazvakit.htm Ben de AKİK’in anlattığını uygun buluyorum ve buna göre kılıyorum namazlarımı.
"Zülef" kelimesi Tekil mi Çoğul mu? Güzel bir yazı bence. Hans Aiberg’in yorumu: http://216.239.59.104/search?q=cache:Svj_-Lc6kmMJ:www.geocit ies.com/zigzagaiberg/aiberg04/aiberg04v.htm+z%C3%BClef+zulfe &hl=tr
Aslında benim sorum namazın kaç vakit olduğu yada vakitleri değildi. Ben de namazlarımı üç vakit olarak kılıyorum. Benim sorum Nur Suresi 58. ayettenden namazın üç vakit olduğunun nasıl anlaşıldığıydı.
Nur Suresi 58: Ey inananlar, emriniz altında çalışanlar ve sizden henüz erginliğe ermemiş olanlar üç kez izin almalıdırlar: Sabah namazından önce, öğle vaktinde dinlenmek için elbisenizi çıkardığınız zaman ve Akşam namazından sonra... Bunlar, sizin özel üç vaktinizdir. Bunların dışında, birbirinizin yanına girip çıkmakta bir sakınca yoktur. ALLAH ayetleri size böyle açıklar. ALLAH Bilendir, Bilgedir. (Nur-58)
Bu ayete bakarak namazın üç vakit olduğunu nasıl buluyoruz? Evet ayette üç vakit var ama bu üç vakit kişinin uykuda olabileceği üç vakit, uyumak için soyunup dökündüğü üç vakit, uyurken sağının solunun açık olabileceği üç vakit.
İnsan örneğin öğle namazını kılmak adına soyunur mu? Burada işaret edilen nedir? Namaz mı, soyunuk olma durumu mu? Çıplak olabileceğimiz üç vaktin namaz vakitleriyle bir alakası var mı? http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=167&PN=0&TP N=2
|