Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Kur'an talebeleri,Kur'anın sadece inanmayanları değil özellikle inanmış, teslim olmuşları uyardıklarını bilir ve görürler.Hal böyleyken ayetler karşısında en tedirgin en dikkatli olması gereken topluluk şüphesiz bu topluluktur.Kendini bu yola adamış,klasik öğretilerle tatmin olmayanlar Kur'anın içine daldıkça sorumluluklarının artacağını asla unutmamalıdırlar.Şüphesiz riskin büyüğünü almak,daha ağır yükün altına girmek bir kulu daha salih kılacaktır.Mükafatın büyüğünü isteyen büyük sorumluluk almalıdır.
Sorumluluklarımızdan bir taneside hoşgörü ve tevazu gösterip herkesi kucaklayıcı,sabırla,tebessümle tebliğ vazifesini yerine getirmektir.Dikkafalılıkla asla taviz vermem demek yerine Ali İmran 64 ayeti gereği hareket edilmesi aradaki mesafeleri büyük ölçüde kapatacak, bu sayede yanlış anlaşılmaların da önüne geçilecektir.
3-64-De ki: "Ey kendilerine kitap verilenler, gelin aramızda ortak bir kelimede birleşelim, Allah'tan başkasına tapmayalım, O'na hiçbir ortak koşmayalım ve Allah'tan başka kimimiz kimimizi Rab edinmesin!" Eğer bundan yüz çevirirlerse: "Bizim gerçekten müslüman olduğumuza şahit olun!" deyin.
Bu ayetten bir çok anlam çıkarılabilir.Benim yorumum ise,Kur’an merkezli düşünenlerin fırkalara ayrılmış diğer İslami grupları hepsinin kabul edeceği ortak bir kelime etrafında birleştirebileceğidir.Bu ortak kelime “haniflik”tir.Zaten ortak kelime ifadesinin hemen akabinde haniflik kavramının açıklayacısı olarak“O’na hiçbir ortak koşmayalım ve Allah’tan başka kimimiz kimimizi Rab edinmesin” cümlesi kullanılmış.Ayetin sonunda buna karşı çıkarlarsa “ Bizim gerçekten müslüman olduğumuza şahit olun deyin” deniyor.Bu kısımda şu şekilde yorumlanabilir.Onlar adım atmıyorsa siz inat etmeyin ve onlardan ayrıymış gibi davranmayın,aranızdaki bağları tümden koparacak sözler söylemeyin,inancınızı ayrı bir din gibi göstermeye çalışmayın ve onlara “Bizim gerçekten müslüman olduğumuza şahit olun” deyin denmesi isteniyor.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 42
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ALİ İMRAN 103 Hep birlikte Allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah'ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın. Birbirinizin düşmanı idiniz, Allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O'nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz. Ateşten bir çukurun kenarında idiniz; sizi oradan kurtardı. Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, doğruya ve güzele yol bulasınız.
SENİN YAZMIŞ OLDUĞUN AYETİ BU AYET DESTEKLİYOR....
DEĞİL Mİ?
__________________ 17/9 ŞÜPHESİZ EN DOGRU YOLU KURAN GÖSTERİR...
"Sorumluluklarımızdan bir taneside hoşgörü ve tevazu gösterip herkesi kucaklayıcı,sabırla,tebessümle tebliğ vazifesini yerine getirmektir.Dikkafalılıkla asla taviz vermem demek yerine Ali İmran 64 ayeti gereği hareket edilmesi aradaki mesafeleri büyük ölçüde kapatacak, bu sayede yanlış anlaşılmaların da önüne geçilecektir."
Selam Mircan,yazın biraz pollyannacılık kokuyor.Adamlar şirk sözlerinden ve davranışlarından zerre taviz vermiyorlar,her türlü küfür ve aşağılanmayı bize layık görüyorlar.Sen de kalkmışsın ayetle ilgili olmayan tavsiyelerde bulunuyorsun.Oysa rabbimiz bu ayette ister hristiyan,ister şii,isterse sünni.. olsun bütün fırka ve gruplarla Allah ve vahiy eksenli tartışma yapmamızı ve asla bu düşünceden taviz vermememizi bizden istiyor.Ayrıca şu ayette bizim hangi tavrı göstermemiz gerektiğini net olarak vurguluyor vesselam:
Mümtehine:4- İbrahim'de ve onunla beraber bulunanlarda sizin için güzel bir misal vardır, onlar kavimlerine demişlerdi ki: "Biz sizden ve sizin Allah'tan başka taptıklarınızdan uzağız. Sizi tanımıyoruz. Siz bir tek Allah'a inanıncaya kadar sizinle bizim aramızda sürekli bir düşmanlık ve nefret belirmiştir." Yalnız İbrahim'in babasına: "Senin için mağfiret dileyeceğim, fakat senin için Allah'tan (gelecek) hiçbir şeyi (önlemeye) gücüm yetmez." demesi hariç. Rabbimiz! Yalnız sana dayandık, sana yöneldik. Dönüşümüz de ancak sanadır.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Sünniler bazı arkadaşların yanlış uslubu ve artniyeti nedeniyle(Abdullah16 alınma lafım direk sana değil ) doğal olarak Peygamberlerini savunmaya başlıyorlar.Bu savunma karşısında diğer tarafta (çok çeşitli oldukları için sunnilik gibi gibi genel bir tanımlama yapamıyor ve diğer taraf olarak anıyorum bundanda kimse alınmasın)savunmayı yapanları peygamberperetslikle suçluyor.İki tarafında haklı olduğu yönler olmakla beraber haksız olduğu noktalar var bunların başında da önyargı geliyor.Halbuki acımasızca suçlamadan taraflar "gerçek niyetleri" ile ve önyargıdan uzak dinlense sorun büyük ölçüde çözülecektir kanaatindeyim.
Bismillahirrahmanirrahim
Bakara 143 İşte böyle! Biz sizi, insanlar üstüne tanık olasınız, resul de sizin üstünüze tanık olsun diye, orta yolu izleyen bir ümmet yaptık. Biz, eskiden üzerinde olduğunu kıble haline getirdik ki resule uyanı, ökçesi üstüne gerisin geri dönenden ayıralım. Bu, Allah'ın kılavuzluk ettikleri dışındakilere gerçekten zor gelecektir. Ama Allah imanınızı işe yaramaz hale getirmeyecektir. Şu da bir gerçek ki, Allah öncelikle insanlara karşı çok acıyıcı, çok merhametlidir.
Maide 66 Eğer onlar Tevrat'ı, İncil'i ve kendilerine indirilmiş olanı gerektiği şekilde uygulasalardı elbetteki hem üstlerinden hem ayaklarının altından rızıklanacaklardı. İçlerinde orta yolu izleyen bir topluluk var. Ama onların çoğunluğunun yapmakta olduğu ne kadar da kötü!
Ne o Mircan,şimdi de haşa ayetleri mi tokuşturacağız?İki yere astığın bu yazı cevap değil,ne şiş yansın ne de kebabtan başka amaç taşımıyor.Bak alıntıladığın ikinci ayettte Rabbim ne diyor:
Maide 66: Eğer onlar Tevrat'ı, İncil'i ve kendilerine indirilmiş olanıgerektiği şekilde uygulasalardı elbetteki hem üstlerinden hem ayaklarının altından rızıklanacaklardı. İçlerinde orta yolu izleyen bir topluluk var. Ama onların çoğunluğunun yapmakta olduğu ne kadar da kötü!
İşte bütün mesele bu!Bize indirilene gerektiği şekilde tabi olmak vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma