Yazanlarda |
|
savas1 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 261
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Rekât sayısı Kuran'da bellidir |
selam
Eski diyanet İşleri başkanı Süleymen Ateş in rekat sayısı konusundaki Kurani yaklaşmı...
|
Soru: Rekât sayısının, Hz. Peygamber'in içtihadıyla belirlendiği söyleniyor. Namazda ille belli rekât kılmak şart mı? (Orhan Çolakoğlu)
Cevap: Kanaatime göre namazların rekât sayısı Hz. Peygamber'in içtihadı değil, Kuran'ın belirlemesidir.
Nisa 102 Ayetinden anlaşılıyor ki, namaz aslında iki rekâttır. Ancak savaş, düşman saldırısı, korku gibi durumlarda cemaat iki bölüme ayrılır. Bir bölüğü imamla bir rekât kıldıktan sonra gidip nöbeti devralır, öteki bölük de gelip imamla beraber ikinci rekâtı kılar. Böylece imam iki, cemaat birer rekât kılmış olur. Yani korku veya sefer durumunda cemaat için namaz kısaltılmış, bir rekâta indirilmiş olur. Demek ki namazın tamamı iki rekâttır. O zaman bu kısaltma, iki rekâtlı namazın bir rekât kılınması anlamına gelir.
Nisa/102: Sen de içlerinde bulunup onlara namazı başlattığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber namaza dursun ve silahlarını da yanlarına alsınlar. (Namazda olanlar), secde edince arkanıza geçsinler, bu kez namaz kılmayan öteki bölük gelsin, seninle beraber namaz kılsınlar, korunma (tedbir)lerini ve silahlarını da alsınlar. İnkâr edenler istediler ki siz silahlarınızdan ve eşyanızdan gaflet etseniz de birden üzerinize bir baskın yapsalar. Yağmurdan zahmet çekerseniz ya da hasta olursanız, silahlarınızı bırakmanızda size bir günah yoktur. Ama korunma tedbirinizi alın (uyanık bulunun). Allah, kafirlere alçaltıcı bir azap hazırlamıştır."
|
|
Yukarı dön |
|
|
ABCDF Ozel Grup
Katılma Tarihi: 11 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 412
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Savaş1,
Süleyman Ateşin bu açıklamasını, daha önce de bir forumda okudum ama nerde okuduğumu hatırlamıyorum.
Kısaltılmış namazda peygamberin 2, diğerlerinin 1 rekat kıldığı konusuna okey. Ancak rekat sayısı bellidir demek ne derece doğru bu konuda tereddütüm var. Nihayetinde peygamberde korku ortamında namaz kılıyor. O korku ortamında ikinci gruba da kıldırdığı için 2 kere secdeye eğilmiş oluyor.
"rekat sayısı bellidir, 2 dir" tanımlaması biraz zorlama gibi geldi..
Kısaltılmış namazda inananları örnek alırsak 1, peygamberi örnek alırsak 2 rekat olduğu apaçık. Bunun dışında rekatla ilgili bu ayetten başka birşey çıkaramıyorum
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
savas1 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 261
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ABCDF Yazdı:
Selam Savaş1,
Süleyman Ateşin bu açıklamasını, daha önce de bir forumda okudum ama nerde okuduğumu hatırlamıyorum.
Kısaltılmış namazda peygamberin 2, diğerlerinin 1 rekat kıldığı konusuna okey. Ancak rekat sayısı bellidir demek ne derece doğru bu konuda tereddütüm var. Nihayetinde peygamberde korku ortamında namaz kılıyor. O korku ortamında ikinci gruba da kıldırdığı için 2 kere secdeye eğilmiş oluyor.
"rekat sayısı bellidir, 2 dir" tanımlaması biraz zorlama gibi geldi..
Kısaltılmış namazda inananları örnek alırsak 1, peygamberi örnek alırsak 2 rekat olduğu apaçık. Bunun dışında rekatla ilgili bu ayetten başka birşey çıkaramıyorum
Selam ile
|
|
|
selam
Benim bu alıntıda anlatmak istediğim, Kuranda namaz anlatılmaz diyenlerin savını çürütmek idi, ayrıca gayet mantıklı demiş....Zaten rekat sayısını siz istediğiniz kadar uzatabilrisniz...
Ayrıca, hocalara, alimlere sormak gerekir diyenlerin, bu hocayı , eski diyanet işleri başkanını dinlemelerini, bu Kurani yaklaşımını ciddiye almalarını göstermek istemiştim
Bu da insanların çelişkisi değil mi? Madem alime soracaklar, buyrun sorsunlar alime.İşlerine gelenleri dinliyorlar, işlerine gelmeyenleri dinlemiyorlar. Süleyman Ateşin hadislere - sünnete yaklaşımı diğer geleneksel alimlerden daha doğrudur, daha Kurani yaklaşıyor konulara...
saygı ile...
|
Yukarı dön |
|
|
hasan oktem Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006 Gönderilenler: 109
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ABCDF Yazdı:
"rekat sayısı bellidir, 2 dir" tanımlaması biraz zorlama gibi geldi..
|
|
|
selam dostlar,
sevgili ABCDF' nin alıntılamış olduğum görüşüne katılıyorum.esasen, namazda rekat sayısının çok önemli olmadığını düşünüyorum.çok önemli olsaydı Allah rekat sayılarını açıkça belirtirdi kanaatindeyim.(yanılıyorda olabilirim)
Ayette geçen kısaltmadan maksadın :'' süre '' ile ilgili olduğunu düşünüyorum. yani namaz kılma süresi olaraktehlike halinde kısaltmamız veya normal zamanlarda kısaltmamamız / uzatabileceğimiz anlamında olması bence daha makül olabilir. üzerinde düşünelim tabi.
bayağı oldu.bir ara, cami de namaz kılıyordum . yanıma biri gelip namaz kılmaya başladı. tahminimce ( kendimde namaz kıldığım için kesin bilmiyorum) sanıyorum her halde sünnetleriyle beraber olacak 10 rekat kadar kıldı.ben daha 4 rekatı bitirmeden , kendisi 10 rekat kadar namaz kıldı bitirdi zannımca. eğer tahminimde yanılmamışsam, bu durumda 4 rekat mı daha uzun oldu? yoksa 10 rekat mı? ben mi daha çok namaz kıldım ? yoksa yanımda namaz kılan mı?
burdan şuraya gelmek istiyorum. demek ki kanaatime göre,Ayette geçen,tehlike anında namazı kısaltmaktan muradın , namazın rekat sayılarını azaltın değilde , daha kısa bir süre içinde kılın ,olduğu üzerinde yoğunlaşalım bence de.
bir Ayette şöyle emir buyruluyor: '' uscud vaktarip '' secde et ve yaklaş , anlamındadır. demek ki , burada belkide yüce Allah, rekat sınırı koymadan , Rabbime yaklaşmak için istediğim kadar namaz kılabileceğimi, istediğim kadar secde edebileceğimi buyurmuştur.halbuki ehl-i sünnete göre ben içimden ne kadar kılmak gelsede ,benim sabah namazını 5 veya 6 rakat kılmamı hoş karşılamaz ve kıldığım namazın yanlış olduğunu söyleyecektir.( cemaatle kılınanı ayrı değerlendirmemiz gerekiyor)
selam ve saygı ile
|
Yukarı dön |
|
|
CESUR Newbie
Katılma Tarihi: 20 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 36
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Slm
Hasan Bey'e katılıyorum onemli olan kılınan namazın uzunluğu yada kısalığı değil içeriği, özüdür. Ama bu arada su da unutulmamalıdır ki namaz konusunda en alt sınırı Kuran'da 4/102 ayetinde peygamberi örnek alırsak 2 rekat olarak bize sunuluyor. En fazla ne kadar kılacağınız ise size kalmış. Zaten biz bu tarz sayılara takılırsak asıl mesajı ıskalarız. Biri de çıkar derki: bir rekattın suresi ne kadar? Ne kadar süre geçince bir secde varmalıyım? Bir diğeri de baska bir şey soyler.
Özetle: namazın içeriğinde Allah'ı ne kadar andığımız, dua ve isteklerimizi iletmemiz ve Allah'ı gundemımızde bilinçli olarak tutmamız açısından ritüel olarak gereklidir. Bu ritüelede gerekli düzenlemeyi Allah Kuran'da en genel şekliyle vermiştir; kimin kaç rekat kılacağı kendisine kalmıştır bu genel sınırları aşmadan
Saygıyla
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
s.a arkadaşlar umarın hepiniz iysinizdir, iki farklı grup halinde birbirlerine katılanlar olarak gördüm sizleri ama ben bu konuda hiç birinize katılmıyorum, tabiki akleden insan neden diye soracak neden mi?
Namaz iki rekattır diyenler,
ayette geçen bir secdelik namazdan bahsedip, kısaltılmış namaz bir secdelikse, kısaltılmayan namaz iki rekattır şeklinde bir mantıkla olaya yaklaşıyorlar ama, ayette geçen kısaltma ifadesini atlıyorlar, 1 secdelik bir namaz hem 2 secdelik hem de 3 secdelik namazın kısaltılmasıda olabilir, ayet yarısı demiyor kısaltın diyor, Allah'ın hesab birimlerinden haberdar olduğunu biliyoruz, o yüzden kısaltmaysa kısaltma, bölmeyse bölme, ayette kısaltma geçiyor dolayısıyla, kısaltılmış namazdan ikiye ulaşanlar hatadadwır,
İstediğin kadar diyenler,
ayete tekrar bakmakta hayır görüyorum, ayet şöyle iniyor, yeryüzüne adım attığınızda tehlike anında, namazınızı kısaltmanızda sakınca yoktur, mealinde, şimdi ilk gruptaki arkadaşların kısaltma bölümünü göremediği gibi bu bölümdeki arkadaşlar da sakınca yoktur kısmını atlıyor, tehlike anında kısaltmamızda sakınca yoksa, tehlike olmadığı anda kısaltma da sakınca vardır demektir bu, dikkat ederseniz ayetin devamında artık düşmanın size zarar vermesinden endişeniz gittimi yani güvenliğe erdiniz mi artık namazı dosdpru kılın mealinde ayetle devam ediyor, normal namaz emrinde kısaltmak gibi bir emir yok, yani, istediğimiz kadar kılabiliyorsak zaten namazda da istediğimiz kadar kılarız, ayrı bir olay değil ki, bakın nasıl geliyor ayet, tehlike anında kısaltmanızda sakınca yok, yani normal anda kısalmakta sakınca var demektir bu, ayette, kısaltılacak namazın alt sınırı var, peki üst sınır nerde,bu ayet inmezden önce bu adamlar demekki sınırlı bir namaz klıyıor, üst sınırı olan bir namaz var ortada, bu da namaz emrinin içinde saklı...
Burda iki gruptaki arkadaşlara hac, kabe konuları hakkında geçen tartışmalara bir daha göz atmalarını rica ediyorum diyeceksiniz ne alaka, alakası şurda, eğer ki toplumdan bağımsız bir kuran anlayışına sarılacaksanız, olması gerekenler bu adamların yağtığıdır, ki buda zulümdür, Allah adada yaşayanlara değil, toplumda yaşayanlara indiriyor bu dini,
selam hidayete tabi olanlara
|
Yukarı dön |
|
|
Hasan Akcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 ekim 2005 Gönderilenler: 767
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
malik bin nebi,
"Kısaltılmış salât bir rekat ise tam salât kaç rekattır?" sorusuna cevap ararken Kuran'ın kuşkudan arınmış (la raybe fih) hükümler ihtiva ettiğini, dolayısıyla kuşkudan arınmış hükümlerin yanında yer alacağını gözönünde bulundurmalıyız bence. Örneğin "Kısaltılmış miktarı bir rekat olan salâtın tamamı iki rekattır," hükmü kuşkudan arınmıştır çünkü iki rekatın kısaltılmışı ancak ve yalnız bir rekattır; örneğin yarım rekat olamaz, bir buçuk olamaz... Ama "Kısalltılmışı bir rekat olan salâtın tamamı üç rekat ta olabilir," dedik mi kuşkuya prim vermiş oluruz çünkü olabilirlik ihtimal belirtir, yani kuşku ile malul hüküm. Sonra? Dört rekat ta olabilir, beş rekat ta olabilir... ???
Sevgi ile, Hasan Akçay
|
Yukarı dön |
|
|
Alperen Admin Group
Katılma Tarihi: 09 nisan 2005 Gönderilenler: 2974
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
|
Yukarı dön |
|
|
savas1 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 261
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
savaş1 Yazdı:
selam
Benim bu alıntıda anlatmak istediğim, Kuranda namaz anlatılmaz diyenlerin savını çürütmek idi, ayrıca gayet mantıklı demiş....Zaten rekat sayısını siz istediğiniz kadar uzatabilrisniz...
Ayrıca, hocalara, alimlere sormak gerekir diyenlerin, bu hocayı , eski diyanet işleri başkanını dinlemelerini, bu Kurani yaklaşımını ciddiye almalarını göstermek istemiştim
Bu da insanların çelişkisi değil mi? Madem alime soracaklar, buyrun sorsunlar alime.İşlerine gelenleri dinliyorlar, işlerine gelmeyenleri dinlemiyorlar. Süleyman Ateşin hadislere - sünnete yaklaşımı diğer geleneksel alimlerden daha doğrudur, daha Kurani yaklaşıyor konulara...
saygı ile...
|
|
|
selam
Sanırım ya kendimi ifade edemedim yada başka bir sorun var!
Ben hasan ökteme, ABCDF, CESUR a katılıyorum rekat sayısını istediğimiz kadar uzatabilriz, bunda bir sınırlama yoktur
Demek istediğimi yukarda yazdım
Namazı nasıl kılacağımız, rekat sayısı ,secde kıyam vss yazmaz diyen geleneksel zihniyetin savını çürütmek için asmıştım bu yazıyı, ama sanırım demek istediğim güme gitti!
Burada tartışılması gereken konu, namazın ayrıntılarıyla ( ses tonu, secde, kıyam vss) Kuranda anlatıldığı, insanların sandığı gibi olmadığı, Kuranda namazın nasıl kılınacağı yazmaz diyenlerin yanlış bir inançta olduğudur....
Bu yüzdende rekat sayısı bellidir demekle, illa 2 rekat kılınması gerekir demek istemedim...
saygı ile....
|
Yukarı dön |
|
|
Abdullah16 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 21 eylul 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 727
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Savaş1 yazdı.
"Bu yüzdende rekat sayısı bellidir demekle, illa 2 rekat kılınması gerekir demek istemedim..."
Savaş kardeş,Hasan'ın dediğide senin dediğin değil.O, Kuranda kesinlikle iki rekatın olduğunu ve buna ilave yapamayacağımızı söylüyor.Sen iki rekatı kılda ister iki saatte kıl,ister iki dakikada. İçeriğinde rabbine ne dediğin önemli olduğu gibi bu iki rekatı da korumak aynı şekilde önemlidir vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
|
Yukarı dön |
|
|
|
|