HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: süt -süt kardeş-evlat edinme, akraba evli Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

 

SAYIN HOCAM HASAN AKÇAY

İLGİ VE DERİN BİLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM. (efraim)

Estağfirullah, efendim. Ama ben derin bilgisi olan değil öğrenmeye çalışan biriyim.

KANUNLARIMIZDA EVLATLIK, ÖZ EVLAT GİBİ DEĞERLENDİRİLMESİ ,EV HALKI İLE EVLİLİĞİ KANUNEN YASAKLIĞI ,KANUNEN MİRAS HAKKINA SAHİP OLMASI,EVLATLIĞIN HANIMI KAYINPEDERİ İLE SANKİ ÖZ GELİNİ GİBİ KABULLENİP KANUNEN EVLİLİĞİ YASAKLANMASI, BİZİM ESAS MAKSADIMIZ;KURAN EMİRLERİ İLE MEVCUT KANUNLARIMIZ BU KONUDA ÇELİŞTİĞİ YÖNÜNDEYDİ.

Laik devletin laik kanunları size değil siz onlara uyacaksınız. Ya da mevcut laik sistemi iptal edip bir beşerin şeriat sistemini kuracaksınız; örneğin otorite saydığınız Hayrettin Karaman’ın şeriat sistemini:

Şimdi otoriterlere bakalım.

Prof.Dr. Hayrettin KARAMAN:

Himaye altına alınan, aile içinde bakılan, yetiştirilen çocuk (nikah düşmeyecek kadar) yakın akraba değilse yabancıdır, namahremdir. Erkek veya kız olma durumuna göre ev içinde örtünme, başbaşa kalmama, dokunmama gibi sınırlara riayet edilmesi gerekir.

Ben sizin otorite saydığınız bu zatın Kuran’a aykırı bu fetvasına dikkatinizi çekmeye çalıştım. Gayriislamî  iddialarını İslam diye pazarlayanlar neyin otoritesi oluyor, efendim?

Sırça köşkte oturuyorsunuz. Laik devleti sırça köşk sanıp taşa tutacağınıza kendi evinizi düzeltin.

Hasan Akcay Yazdı:

efrayim Yazdı:
Evlatlık almak ancak bir çocuğu himaye altına alıp ona bakmak, yetiştirmek, kol kanat germek, ölmeden ona mal bağışlamak... mânasında olur. Çocuğun kendi ana babası ile soy ilişkisini keserek kendi kütüğüne kaydettirmek ve mirasçı kılmak mânasında evlat edinmek caiz değildir. ... Himaye altına alınan, aile içinde bakılan, yetiştirilen çocuk (nikah düşmeyecek kadar) yakın akraba değilse yabancıdır, namahremdir. Erkek veya kız olma durumuna göre ev içinde örtünme, başbaşa kalmama, dokunmama gibi sınırlara riayet edilmesi gerekir.

Kuran Hükümleri bölümündeki "Ahzab suresi, ceviri ve yorum" sayfa 2'den:

(2.4) Biyolojik evlat ne ise

--mahremiyet açısından--

himaye altına alınan odur

Şu iddiaya bakın:

Himaye altına alınan, aile içinde bakılan, yetiştirilen çocuk (nikah düşmeyecek kadar) yakın akraba değilse yabancıdır, namahremdir. Erkek veya kız olma durumuna göre ev içinde örtünme, başbaşa kalmama, dokunmama gibi sınırlara riayet edilmesi gerekir. (H Karaman) http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00102.htm

Hayır! Mahremlik-namahremlik, ziynetler, avret...  açısından özevladınız ile himayeniz altına aldıklarınız arasında hiç bir fark yok. 

Kimsesiz garibanlara zulmetmenin bahanesi olan bu "Fark var!" iddiası tesettür dininin uydurmasıdır. Allah'ın dininde yok o zulüm.

Avret kelimesi 24:58'de geçiyor:

İnananlar! Ant içip sahip çıktıklarınız ve yaşına ermemiş olanlarınız üç vakitte odanıza izinle girsinler: sabah salâtından önce, giysilerinizi çıkardığınız öğlen vakti ve akşam salâtından sonra. Bunlar sizin üç avret vaktinizdir. Bunun dışında onlar için de sizin için de sakınca yok; bir arada olabilirsiniz. Allah size ayetlerini işte böyle açıklıyor. Bilir O, bilgedir.

Buradaki "avret"in vücut olduğu kesin çünkü giysilerinizi çıkardığınız vakit ortaya çıkıyor: hıyne tedaûne siyâb eküm.

24:58'de o yüzden özçocuklarınız ile ant içip sahip çıktıklarınız aynıdır: ikisi de izin alacak; avret yerleriniz ikisine de yasaktır.

Avret Ahzab 13'te de geçiyor:

Bazıları "Evlerimiz tehlikeye açık (avretun)" deyip izin istiyordu. Oysa hiç te açık değildi. Kaçmak istiyorlardı.

"Avret"in burada tehlikeye açık anlamına geldiği kesin. Münafıklar savaştan kaçmak için "Evlerimiz tehlikeye açık," diyorlar -inne büyûtena avretün. Savaşmak için uzaklaşırlarsa evleri yağma edilecekmiş.

24:31'deki "avret"e gelince:

İnanan kadınlar kendiliğinden görünenler dışındaki ziynetlerini (kimseye) açmasınlar. Ama şunlara başka: kadınların ant içip sahip çıktıkları, kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretinden anlamıyan çocuklar...

Buradaki avretin ziynetler anlamına geldiği kesin. Bu konuda görüş birliği tam. Görüş ayrılığı, "ziynetler"in ne anlama geldiğinde.

Tesettürcü ulemaya göre ziynetler, ziynet yerleridir; yani ziynetlerin takıldığı yerler: kolyenin takıldığı yer olan gerdan, zincirin takıldığı yer olan memeler, halhalın takıldığı yer olan ayak bilekleri...

Ama bu mümkün değil. Çünkü ziynetlerinizi açıp göstereceğiniz kimseler arasında ma meleket eyman üküm var. Kim onlar? Aslında ant içip sahip çıktıklarınız. Ama beşerî şeriatçı ulemaya göre ellerinizin altında bulunan (köleler)miş onlar. Ve size mahrem imişler. Tıpkı erkek kardeşiniz ve babanız gibi.

Tesettürlü hanımlar! Açar mısınız memelerinizi erkek kölenize?

Ulema bu imkansızlığı gidermek için kölelerin iğdiş edilmiş ya da şehvetinden emin olduğunu varsayar (Bkz. Bursevî). Aslında Allah'ın sözlerinde öyle bir kayıt yok. Ama hadi öyledir diyelim.

Tesettürlü kardeşlerimize sordum: İğdiş edilmiş kölenize avret olduğuna inandığınız başınızı, memelerinizi açar mısınız?

Cevap:

Hayır! Çünkü önemli olan onun bana nasıl baktığı değil, benim ona nasıl baktığımdır.

Anladınız mı? Kardeşimiz, iğdiş köleyi seksî bulabileceğini söylüyor. Hattâ onunla evlenebileceğini... Koynuna girecek iğdiş kölenin. Onunla aşk oyunları yapacak. Kölesinin orasını burasını okşayacak. Ve kölesine emredecek: "Öp beni, sık beni!" Orgazm oluncaya kadar. 

Osmanlı sarayında iğdiş harem ağaları ile erkeksizlikten imanı gevremiş hanımlar arasında bu tür seks ilişkileri yaşanmadı mı dersiniz? Emin misiniz?

O halde 24:31'deki avretle eşanlamlı olan ziynetler, ziynetlerin yerleri o-la-maz. Ziynetlerin kendileridir onlar. Kolye, zincir, halhal... Ve avret tehlikeye açık demek, tıpkı Ahzab 13'teki gibi: evlerimiz tehlikeye açık -inne büyûtena avretün.

İnanan bir kadın olarak güvendiğiniz kimselere, örneğin kölenize ve size bağlı ihtiyaçsız erkekler olan işçilerinize açabilirsiniz altın zincirinizi. Hattâ o zincir, işçilerinizin size aldığı doğum günü armağanı ise açmak zorundasınız. Yoksa "Beğenmedi," derler; kendilerini aşağılanmış hissederler.

Ama memelerinizi kocanızdan başka hiç kimseye açamazsınız.

İşçilerinize açamazsınız; ant içip sahip çıktığınız (ma meleket eyman üküm)e yani himayeniz altına aldığınız çocuklara açamazsınız; emme yaşını geçmiş biyolojik evladınıza, yaşına ermemiş olsalar bile, açamazsınız.

Mahremlik- namahremlik başka, avret yerlerinizi açmanız bambaşka.

Allah'ın dininde tesettür yok. İnanan kadınlar özgürdür; ister başaçık olurlar ister başörtülü. Ama tesettür dinine bağlanıp "Başörtüsü Allah'ın emri!" derlerse "Köle, sahibesinin her yerine bakabilir," diyen tesettürcü ulemaya uyup memelerini işçilerine açacaklar; (iğdiş) köleleriyle sevişecekler.

Ve kendileriyle ant içip sahip çıktıkları kimsesiz evlatlarının arasına harem-selamlık denen duvarı örecekler; dışlayacaklar o garibanları; zulme uğratacaklar.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

          Efrayim

         Sevgili üye Hasan AKÇAY...

        1_) Evlatlık konusunda dostlarla bilgi alış verişi yaparken, İlahiyat profosörlerini internette aradım karşıma Hayrettin KARAMAN çıktı.onun düşüncelerini aktardım Başka profosörler bulsaydım onların fikirlerini de aktarırdım. Bendeniz acizane elifi görse mertek sanan birisiyim. Taktir edersiniz ki ;bırakın İlahiyat profosörlerini,araştırma görevlileri bile "sizi bilemem" ama benim yanımda otoriterdir.

      2-)"Laik devletin laik kanunları size değil siz onlara uyacaksınız"cümlesi sizin gibi uzman üyeye yakışmadı kanaatindeyim.

     Sevgi ile,

      

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

efrayim kardeşim,

Üç hususta görüşümü açıklamak istiyorum: (1)laik yasalar ve din yasaları, (2)bir adamın, evlatlık edindiği kızla evlenmesi, (3)evlatlıkla özevladın aile içindeki konumları

Laik yasaların din hükümlerine aykırı olduğunu sorun etmek bana göre abestir. Çünkü ikisi de yasadır ama biri beşerîdir, ötekisi ilahî. Aynı olmaları beklenemez. Laik yasaların din yasaları olmasını bekleyenler yine bana göre o yüzden işin aslını bilmiyorlar. Tıpkı "Bu muz ekşi değil; limonluğun raconuna uymuyor," diye yakınmak gibi.

İsterseniz ayrıntısını müzakere ederiz.

Bir kızı evlatlık edinip oğluyla evlendiren adamın, oğlu ölünce o kadınla evlenmesini laik yasaların engel olup olmadığını tanıdığım bir yargıca sordum. Gerekli incelemeyi yaptıktan sonra cevap vereceğini söyledi. Vakt istedi. ben de senden biraz vakit rica ediyorum.

Üçüncü husustaki görüşümü daha sonra açıklayabilir miyiyim. Şimdi ayrılmak zorundayım.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

          Efrayim

          Sevgili dost Mircan....

          'Sayın üyeler... 

              Ben 10 senedir, süt -süt kardeş-evlat edinme, akraba evlilikleri konusunda kendi çapımda çalışma yapan bir kardeşinizim.

              İnşaAllah değerli çalışmalarını ayrıntılı paylaşma fırsatını bizlere tanırsınız

             'Ayetlere baktığımız zaman “süt anne” uygulamasının bir emirden ziyade en uygun seçenek olduğunu görürüz.O dönemin koşullarında anne sütünün yerine tutabilecek besin yine başka bir annenin sütüydü.Şimdiki gibi mamalar,içinde bir çok vitamini içeren besin maddeleri yoktu.Kaldı ki sadece inek sütünün çocuğun fiziksel ve zekai gelişimi için yeterli olmadığını tıpta söylemekte.Anne sütü emen bir çocuk annesini kaybetmişse ve eğer imkan varsa başka bir anneden emmesi kendisi için çok daha faydalı fakat tıpın bunu önermesi uygulama açısından sıkıntı meydana getirir.Annesini kaybeden bir bebek için süt anne bulunması pratikte uygulanabilecek bir yöntem değil günümüzde'...demiştiniz.

           Müsaaenizle düşüncelerimi Kuran-ı kerim ışığında size gönderiyorum.

         1-)Günümüzde hangi mama ve içinde birçok vitanini içeren besin maddesi anne sütünün yerini tutabilir.Bir bilimadamı bunu söylerse, ya o şirketlerin adamıdır yada bu konuda bihaberdir.

        2-) Biliyorsunuz eskiden doğumların birçoğu doğumevlerinde olmuyordu o zamanlar sütanne uygulamaları daha fazlaydı .Şimdilerde yüzlerce doğumevi var. Sütanne uygulamaları pratikte daha fazla olması gerekirken hemen hemen hiç yok.Tıppın birbaşka annenin sütünü önerememesinin nedeni;

           a-) Yukarıda bahsettiğiniz  ama bilimsel olmayan mama şirketleri,

            b-) Zihniyet değişikliği

           c-) Kanunlar

             A ve B şıkkını anladınız herhalde

             C şıkkını açıklayayım.

             Biliyorsunuz çocuğun süt annesi varsa o çocuk süt annesi ve süt kardeşleri ile evlenemez,haram. Kim diyor Kuran-ı kerim.

             Dinimizde ve kültürümüzde yasak olan bu konu,  kanunlarımızda yasak değil. Bu ikilem mümkünmü? maalesef günümüz şartlarında mümkün.

             Vereceğiniz cevaba göre fikir alışverişine devam edeceğiz.

              Sevgi ile, 

            

         

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

efrayim Yazdı:
Biliyorsunuz çocuğun süt annesi varsa o çocuk süt annesi ve süt kardeşleri ile evlenemez, haram. Kim diyor? Kuran-ı kerim.

Dinimizde ve kültürümüzde yasak olan bu konu,  kanunlarımızda yasak değil. Bu ikilem mümkün mü? maalesef günümüz şartlarında mümkün.

Güzel kardeşim, sen hayatının değerli mi değerli on yılını laik birer yasa olan limonları ilahî birer yasa olan muzlarla uyumlu hale getirememenin esefiyle geçirmişsin, maalesef

Bari şimdi uyan. Laik yasalar din yasaları gibi helal haram kıstasına göre yapılmaz. Yoksa onlar da laik devletin beşerî yasaları değil, dinin ilahî yasaları olurdu.

Oysa din yasası yapmak Allah'ın tekelindedir:

Onların ortak koştukları din yasaları mı yapıveriyor Allah'tan izinsiz? Süre tanınmış olmasaydı hesapları hemen görülürdü (42:21).

Allah'tan izinsiz -mâ lemye'zen bihî' llah

Dine uygun beşerî yasa hinliği de din yasası küstahlığının ta kendisidir. Bu hinlikle büyük zulümler yapılmıştır; yapılıyor. Örneğin:

Evlatlık anlamında "Bakımı üstlenilen çocuklar namahremdir; aileyle bir arada bulunamazlar," denerek gûya dine uygun hükümler verilip o garibanlar harem-selamlık gettolarında sevgisizliğe mahkum ediliyor. Sen sözüm ona dine uygun ve de kutsal (H Karaman) bu zulüm yasasını düzeltmeye çalışacağına süt anneyle evlenmeye izin veren laik yasayı "maalesef" recm etme donkişotluğu yapıyorsun. 

Muzlar maalesef limonlar gibi ekşi değilmiş. Fesübhanallah.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

efrayim Yazdı:

          Efrayim

          Sevgili dost Mircan....

          'Sayın üyeler... 

              Ben 10 senedir, süt -süt kardeş-evlat edinme, akraba evlilikleri konusunda kendi çapımda çalışma yapan bir kardeşinizim.

İnan ben konu hakkında 10 dakika dahi çalışma yapmış değilim:) Bu nedenle ısrarla soru sorma yerine,kendi fikirlerini açıklaman daha sağlıklı olacaktır.Yalnız eğer ki 10 yıl boyunca sadece bu konu üzerinde durmuşsan inan yazık etmişsin kendine...Ben bu süreyi biraz mubalağalı kullandığını düşünüyorum.10 yıldır Kur'an okuyor ve üzerinde çalışıyor isen lütfen değişik konularda da fikirlerini paylaş bizimle olurda birkaç doğruyu öğrenmemize vesile olursun bizde Allah razı olsun deriz.

Yaklaşık bu yolda sadece 1 senedir yürüyen biri olarak,10 yıllık tecrübeye karşı fazla ukalalık etmemeli diyor izninle konuya bundan sonra sadece "okuyucu" olarak katılmayı arzu ediyorum.

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

efrayim Yazdı:
Biliyorsunuz çocuğun süt annesi varsa o çocuk süt annesi ve süt kardeşleri ile evlenemez,haram. Kim diyor Kuran-ı kerim.

Dinimizde ve kültürümüzde yasak olan bu konu,  kanunlarımızda yasak değil. Bu ikilem mümkünmü? maalesef günümüz şartlarında mümkün.

Bir Türk vatandaşı olan efrayim dostumuz süt anayla evlenmenin kendi dininde haram olduğunu biliyor ve din kardeşlerinin kendi süt analarıyla evlenmesini istemiyor. Haklıdır. Ve de özgürdür. Söylesin din kardeşlerine, süt analarıyla evlenmesinler. Laik yasa karışmaz. Efrayim ve din kardeşleri özgürdür.

Başka bir Türk vatandaşı olan Krikor ise süt anayla evlenmenin  kendi dininde helal olduğunu biliyor ve din kardeşlerinin kendi süt analarıyla evlenmesini istiyor. Haklıdır. Ve de özgürdür. Söylesin din kardeşlerine, kendi süt analarıyla evlensinler. Laik yasa buna da karışmaz. Krikor ve din kardeşleri özgürdür.

Yani efraim ve Krikor'un laik yasayla bir alıp veremediği yok aslında!

Ammaaa Hayrettin Karaman evlatlık anlamında bakımı üstlenilen çocukların aileye namahrem olduğunu öne sürüp o garibanların harem selamlık gettosuna tıkılmasını istiyor. İşte bu yanlış; bu zulüm. Karaman'ın buna hakkı yok çünkü iddiası Kuran'a aykırı.

Efrayim'in, efrayim'e karışmayan Krikor'u "Süt ananla evlenemezsin!" diye sık boğaz edip "la ikrahe fî'd dîn" buyuran Allah'a isyan edeceğine "Evlatlık anlamında bakımını üstlendiğin çocuk senin ailene namahremdir; sizinle aynı ortamda yaşayamaz!" diye küstahça dayatan Hayrettin Karaman'a "Hayır!" demesi gerekmiyor mu, içten bir inanır olarak?

Bence yanlış hedef seçmiş kendisine ve ömrünün koskoca bir on yılına yazık etmiş.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

       Efrayim

      Sayın hocam...

     Fikirlerinize kratılmam mümkün olmasada katkılarınız için size müteşekkirim.

    1. bölümde sorduğum soru için cevaplarınızı bekliyorum.

      Saygılarımla... 

       Not : Diğer semavi dinlerin, yukarıda bahsedilen konulardaki düşünce ve uygulamaları dün nasıldı ? Bu gün nasıl?

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

   

         Efrayim

         Sayın Hasan AKÇAY

        TÜRK MEDENİ KANUNU

       Madde 129.- Aşağıdaki kimseler arasında evlenme yasaktır:

      1. Üstsoy ile altsoy arasında; kardeşler arasında; amca, dayı, hala ve teyze ile yeğenleri arasında, 
     2. Kayın hısımlığı meydana getirmiş olan evlilik sona ermiş olsa bile, eşlerden biri ile diğerinin üstsoyu veya altsoyu arasında,
     3. Evlât edinen ile evlâtlığın veya bunlardan biri ile diğerinin altsoyu ve eşi arasında.

     Sevgiyle kalın...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

efrayim Yazdı:
3. Evlât edinen ile evlâtlığın veya bunlardan biri ile diğerinin altsoyu ve eşi arasında.

Bilmiyordum. Teşekkür ederim.

Bence isabet olmuş. Çünkü kimsesiz bir garibeyi evlatlık edinen adamın onunla evlenmesi en azından kararsız kasımlıktır; dürüst değildir; garibeye zulmetmektir.

Adam madem evlenecek baştan dürüst davranıp garibeye niyetini açıkça söylesin; evlat edinmesin; bakımını üstlensin ve onu ruhen hazırlasını; sinsi bir baba gibi istismar etmesin; ensest ilişkilere sapmasın.

Ayrıca bu, laik bir yasadır. Demokratik yoldan değiştirilebilir. Ama her halde benim önerdiğim dürüstlüğü sağlayacak bir düzenleme ile.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats