HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: haniflik bidatı!! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Sinang Arkadaş,

Artık anladımki Kuran'ın ne dediğini anlama zahmetine katlanmak istemiyorsun, Elinde de topu sağa sola atmaktan başka yöntem yok. Haniflik Bidat'dır iddian halen havada kalmış bekliyor. Cevap veremiyor isen bari hata yaptığını kabul et, bu kadar açıklamayı anlamamış olmamanı anlayabilecek kadar zeki biri değilim, beni bayağı zorluyorUnhappy.

Nefsin Kuran'ın önüne geçmesin. Hata yaptığını kabul et derken, bize ya da başkasına söylemen de gerekmez tekrarlama yeter. Hiç olmazsa inat uğruna günaha girme.

Kuran'ı anlaşılmaz buluyorsun. Derim ki, din kültürü konusunda kendini istediğin kadar yetiştirebilirsin ama sen yine de farkındalığında Kuran'ı temel al, içindeki temiz insana kulak ver.  Herkes yeteneği ölçüsünde sorumlu.

Bak Yüce Allah Kamer süresinde ne buyuruyor senin anlaşılmaz dediğin Kuran için:

Kamer 17-22-32-40:

Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?!

Hiç düşündün mü ? Bir insana aynı cümle 4 defa niçin tekrarlanır...

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Alperen Yazdı:

1- İçinde hanif kavramı geçen ayetler sana göre "daha islamın sosyal, ekonomik, siyasi şeriati gelmeden öncesini kapsar"

Lütfen istediğin herhangi bir kaynaktan göster bizlere, bu ayetlerin vahyin daha ilk dönemlerinde indiğini. Hangisi Mekki, hangisi Medenidir bu ayetlerin?

sinang Yazdı:

Arkadaş bu ayetleri herhangi bir tefsir den inceleyin anlayacaksınız hangi dönemde hangi sebebe binaen geldiğini... Ama tefsir okumuyorsunuz.

 

SELAM SİNANG

 

HAYDİ BİZ OKUMUYORUZ, AMA SEN OKUYORSUN.  BELKİ DE OKUDUĞUN İÇİN BÖYLE BİR İDDİADA BULUNDUN. O HALDE BİZLERE NEDEN BİRTEK KAYNAK BİLE VEREMİYORSUN?

 

“TEFSİR OKUMUYORSUNUZ” YADA “TEFSİRLERE BAKIN” BİR CEVAP DEĞİL GEÇİŞTİRMEDİR.

 

MÜDDE-İ İDDİASINI İSPATA MECBUR DEĞİL MİDİR?

 

DİLEDİĞİN (MUTEBER SAYDIĞIN) HERHANGİ BİR KAYNAKTAN YAZACAĞIN CEVABI BEKLİYORUM

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
sinang
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Gönderilenler: 22
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sinang

Arkadaşım ben bunları okudum ve iman ettim...Karşındaki insana yeni bir şey sunmuyorsun.Niçin Allah resulüne itaat etmiyorsun,müslümanlık fıtrata en uygun olanı ama nefse zor.Kulaklarınımı tıkadın cahiliyeler gibi şu islam dini şeriatıyla hüküm ferma olunca o cahiliye toplumu içindeki bir gurub ehli tevhid bile bu ahkama ve resulünün gösterdiği şu şeriata uydu.Ne hanif dini kaldı ne sıfatı kaldı,sadece müslüman sıfatı ve islam dini kaldı.Diyorsun ki bu ayetler her devre şamil değil mi her devre şamil olmasına şamilde kendi kafana göre anlamlar yükleyerek olmaz bu iş,nuzul sebebini bilmen ayetin hangi şartlarda geldiğini ve sebebini anlatır.nerede o toplumda yaşayan resul ve ashabın hayatını anlatan kaynaklar da yoksa bu ayetlerin evrenselliğini etkilemez.madem Kuranı anladığını söylüyorsun şu şiir mevzuunu açıkla ve bana Ali imran 7 açıkla.Sen peygambermisin ki icazı kurana vakıf olacaksın.Hüküm ayetleriyle bile hüküm edemezsin olmaz anlattım sana samimiysen elmuh düşün taşın,ahiretini kurtar yoksa allaha itaat et deyip Kuran resulüne itaat et dermi.Ben Allah a şirk koşmuyorum bunlar

ise nebiyi,ashabı,tabiini,tebeitabiini ve seleflerini Allah'a ortak koşuyor çünkü Kurana ters veya dışında hareket ediyor demekle sen şu en son şansınıda kaybedersin.Sana göre şu alimler dini kendi menfaatine kullanıyor.Senin arkadaşlarının veya sizin dini kendi menfaatınıza göre kullanmadığınız veya kullanmayacağınızı nereden bilelim.Üç tane güvenilir arkadaşın bak evin yanıyor dese yok Kuranda geçmiyor ben size inanmamı diyeceksin.Seni samimi buldum Elmuh arkadaş ve dilim döndüğünce anlattım.tabi her insana güvenilmez ama benim samimiyetime inanıyorsan boş ver bu hayalleri.İstersen ben sana yardım ederim ama öncebiraz anlamaya çalış.Yoksa Kuranda bahsi geçen ehli kitap gibi sabah inanıp,akşam bozanlardan sanırım arkadaşım.Allah'a emanet kal.'Biz şüphesiz rabbimize döneceğiz demelisiniz.'Zufruf14



__________________
selamünaleyke
Yukarı dön Göster sinang's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sinang
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

şiir mevzunu sana açıkladım örnekledım,Kuran bir bütündür,enbiya 5 e bak şairlerin ozaman ki çöl arapları dönemınde  şaşkın, tutkun dolaşan kişiler olduğu sözü, enbiya 5 peygamberimizin şair olup Kuranı kendi yazdığı iddasına karşı müşriklere cevaptır,ayette şairlık yasaktır,öldürünüz demiyor tabıı senın şeyhın nasıl anlatıyor bilemem... 

selam ile... 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

YANLIŞ: Haniflik bidattır. (Bidat: Türedi, sonradan olma)

 

DOĞRU: “Müşriklik bidattır” iddiası ne kadar anlamsızsa “Haniflik bidattır” iddiası da o kadar anlamsızdır. Çünkü Hanifliğin zıteşi Müşrikliktir.

 

Rabbimiz Ademoğlunu hanif bir fıtratla yaratmıştır (Rum Suresi, 30). Haniflik manevi genlerimize kodlanmış bir özelliktir. (Fıtratımızdaki Güzellik ) 

 

Kavram ilk insanla birlikte gündeme gelmiştir. Hz. İbrahim bu konuda örnek isimdir.

 

Müşriklik de, Haniflik de ilk insandan son insana kadar Ademoğlunun birinci gündem maddesidir.

 

Böyle bir olgu nasıl olur da “türedi” olarak nitelendirilebilir?

 

YANLIŞ: Haniflik geçerliliği bitmiş eski bir dindir.

 

DOĞRU: Haniflik bir din değil duruştur. Bu gerçek Kur’anda bu kavramın Hanif Millet“ formatında kullanılışından da bellidir (Millet Kavramı Hakkında)

 

Haniflik=Birleyicilik bir din değildir fakat tüm versiyonlarıyla İslam dininin temelidir.

 

Hanif Din = İslam.

 

Dinin Allah’a has kılınması ve bunun sorgulayıcılıkla yapılması ilk insana vahyolunan dinde de vardı, son Resule vahyolunan dinde de.

 

Dinin Allah’a özgülenmesi bir din değildir ki son kullanma tarihi dolmuş olsun.

 

YANLIŞ: Hz. İbrahim’in dini İslam değil hanifliktir.

 

DOĞRU: Hz. İbrahim’in dini de her elçininki gibi İslamdır (Hacc Suresi, 78 / Bakara Suresi 130-132). Çünkü Hz. Adem’e, Hz. İdris’e, Hz. Nuh’a,..., Hz. Muhammed’e İslamdan gayrısı vahyedilmemiştir. Vahyedilen bu TEK DİN’in özü ise hanifliktir.

 

Hz. İbrahim’in tek tavsiyesi/vasiyeti vardır; müslüman olmak( Tek Tavsiye, Tek Vasiyet)

 

YANLIŞ: Haniflik emri Hz. Muhammed’in hitap ettiği, şirki henüz bünyesinden silelemiş toplumadır. İleriki evrede bu emir anlamını yitirmiştir. Bizleri de ilgilendirmemektedir.

 

DOĞRU: Allah’ın biricik dini olan İslam, Hz. Muhammed’le yenilenmiş ve yanlışlardan arındırılmıştır. Bu haniflikten sapıldığı yani şirke bulaşıldığı için gerekliydi. Bu yüzden birleyiciliğe vurgu gayet anlamlıydı. Buraya kadar doğru.  Doğru olmayan şey şirk olgusunu yalnız Hz. Muhammed’in ilk muhataplarına özgülemektir.

 

İnsan isen şirke müsaitsin, etiketin ne olursa olsun. Bu bela bir kısım insanların yada dışımızdakilerin değil hepimizin ortak derdidir.

 

İnsanların Ruhban sınıfı oluşturarak papazlarını, şeyhlerini, imamlarını kutsaması, onların sözlerini vahye ortak kılması ortak bir sorun değil midir? Peygamber odaklı, Hazret odaklı dindarlık ortak bir sıkıntı değil midir?

 

O halde nasıl olur da Haniflik emri bizleri ilgilendirmemektedir?

 

 

SONUÇ: Haniflik İslam dininin temelidir. Müslümanlığın olmazsa olmaz şartıdır. Bu söylemi gündemimize taşıyan bu gibi forumlar bizler için bir nimettir, fırsattır.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Sinang,

Dedinki: "Seni samimi buldum Elmuh arkadaş ve dilim döndüğünce anlattım.tabi her insana güvenilmez ama benim samimiyetime inanıyorsan boş ver bu hayalleri.İstersen ben sana yardım ederim"

Sinang arkadaş, yukarıdaki sözlerini çok yakışıksız bulduğumu belirterek başlayayım. Bence kendine Müslümanım diyen ve dosdoğru yolu bulmak için çaba sarfeden herkes potansiyel olarak samimidir, herkesin üslubu, yorumu farklı olabilir ama herkeste iyi niyet vardır. Yeterki karşımızdakini anlamak için biraz çaba sarfedelim. Herkes en azından kendine göre iyi niyetlidir. Ama kendine göre iyi niyet, doğruyu bulmak için yeterli olmayabilir. Buradaki bütün çaba kirlenen suyu biraz daha berraklaştırabilirmiyiz.   Bu forumda ve sitede yazışan tek kişi ben değilim. Beni diğerleriyle karşı karşıya getirecek şekilde manevra yapman hoş olmadı.

Dedinki: "Sana göre şu alimler dini kendi menfaatine kullanıyor.Senin arkadaşlarının veya sizin dini kendi menfaatınıza göre kullanmadığınız veya kullanmayacağınızı nereden bilelim."

"Alimler" dini kendi menfaatlerine kullanıyor demedim. Böyle bir genellemeyi hangi mantıkla yapabiliyorsun. Yine su örneğini vererek şöyle söyleyeyim: Bir bardak mikroplu su bir havuzun kirlenmesi için yeterli. Artık o havuza temiz diyebilirmisin. Benim veya başkasının dini kendi emellerimiz için kullanıp, kullanmayacağını da bilemezsin. O nedenle farkındalığını koru ve Kuran'ı temel al. Bizim sözlerimizde de bir eksiklik var ise "bak arkadaş şu şu şu ayetlere göre siz hatalısınız de" ve hatta ekle "şu şu şu ayetlerin iniş nedeni şudur ve şöyle yorumlanmalıdır de". Ama açık seçik referans bile göstermeden git oraya bak, git buraya bak deme. Ezberini boz ki gerçeği bulmak için farklı açılardan da bakabilesin. Yine senin düşüncelerin doğru ise oraya dönersin. Ama önce bir ezberini boz.

Dedinki:Üç tane güvenilir arkadaşın bak evin yanıyor dese yok Kuranda geçmiyor ben size inanmamı diyeceksin.

Tabiiki hayır, hemen gidip eve bakarım. Nasıl ki sen dinin yanıyor dediğinde gidip Kuran'a bakıyorsam...

İki ayeti nasıl yorumlayacağımı merak etmişsin. Benim ve diğer arkadaşların sana yönelttiğim pek çok soruya hiçbir cevap vermediğin halde ben yine de belki anlarsın diye cevap yazıyorum:

Safbilgi arkadaşımız şiir konusunda benden önce bir açıklama yapmış. Ben bütünlüğü bozmamak için biraz daha açayım:

Enbiya 5: Şöyle de dediler: "Saçma sapan rüyalar bunlar! Belki de uydurduğu bir yalandır. Belki de bir şairdir o. Hadi bir mucize getirsin bize, öncekilere gönderildiği gibi..."

Yasin 69: Biz o peygambere şiir öğretmedik. şiir ona yaraşmaz/layık olamaz da. Ona vahyedilen, bir öğütten ve apaçık bir Kur'an'dan başka şey değildir;

Şuara 224: Şairlere gelince, onlara da çapkınlar-sapkınlar uyar.

Şuara 225:Görmez misin onları ki, her vadide şaşkın-tutkun dolaşılar.

Yoruma çok gerek bile yok. İlkokul çocuklarını önüne ödev diye koysan pek çoğu kolayca güzel bir kompozisyon çıkarır. Bakalım sen ne demişssin.

"Kuranda şiir yazmak şairlik kötüleniyor nasıl izah edeceksin hadis olmadan dini dayanağın,ne şiiri yasaklayıp şairleri vuracakmısın"

Bu cümlede dikkatimi çeken gizli bir anlam var. Kuranda kötü olarak yorumladığın her eylem için hemen ilk ceza olarak ölüm cezasının aklına gelmesi tuhaf...

Yukarıdaki ayetlerden görmüş olduğun gibi kötülenen şiir yazmak ya da şairlik değil. Anlatılmak istenen, müşriklerin iddialarının aksine  Kuran'ın şiir olmadığı, Peygamberimize vahyedilenin apaçık Kuran olduğu ona şiir öğretilmediği. Kuran vahyedilmiş iken onun görevi insanlara vahyi tebliğ etmek iken, şiir okumasının ona yakışmayacağı. Kuran var iken şairlerin peşine düşmenin ancak sapkınların işi olabileceği. Onların Kuran dinlemek/öğrenmek yerine her vadide şaşkın-tutkun dolaşmakta oldukları, gerçeği bulamadıkları anlatılmak istenmekte.

Ali Imran 7'ye gelince senin bahsetmiş olduğun alimlerin, Islam alemi 1400 yıldır tartışıyor, bu ayet üzerinde farklı farklı yorumlar yapıyor. Onların çoğunun görüşleri farklı. Hemen sipariş verip benim bu ayeti açıklamamı istiyorsun. Biraz ağır kaçtı ama olsun. Zaten ayet kendi içinde söyleyeceğini açıkça söylüyor. Herhalde buradan varmak istediğin sonuç muhkem ve müteşabih ayetleri ancak alimler bilir olacak. Ama dediğim gibi her "alim" bunları farklı yorumlamış, özellikle müteşabih ayetleri, işin doğası gereği.

Ali Imran 7: Sana kitabı indiren O'dur. O'nun bazı ayetleri muhkemdir ki bunlar; kitabın anasıdır. Diğer bir kısmı da müteşabihlerdir. İşte kalblerinde eğrilik bulunanlar; fitne çıkarmak ve te'vile yeltenmek için müteşabih olanlara uyarlar. Halbuki onun gerçek te'vilini, ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar: Biz ona inandık, hepsi Rabbımızın katındadır, derler. Ancak akıl sahibleri düşünebilirler.

Buradan benim anladığımı açıklayayım:

Kuran'ın Allah katından indiği. Kuran'da bazı ayetlerin muhkem (sağlamlaştırılmış-anlamı açık) olduğu ve bu ayetler Kitabın Anası/Esası/Temeli olarak tanımlanıyor. Buradan Kuran'ın açık hüküm bildiren ayetlerinin tüm Kuran'da esas olduğunu, yorum ve ibadette bunlara öncelik verilmesi gerektiğini anlıyorum.

Kuran'daki bir kısım ayetlerin ise müteşabih (iki anlamlı-farklı şekillerde yorumlanabilir) olduğunu anlıyoruz. Allah, art niyetli bazı kişilerin fitne çıkarmak ve kendilerince uygun yorumu getirebilmek için bu müteşabbih ayetleri ileri çıkardığını, bunlar üzerinden sonuca gitmek istediklerini belirtmekte.

Oysa bu tür tartışma konusu "müteşabih" ayetlerin tevil'ini yalnızca Allah bilmektedir.

İlimde ileri gidenler ise bu tür tartışmalara girmemekte, kitabın muhkem ayetlerine öncelik vermekte, fitneye çanak tutmamakta, kitabın tümünün Rabbimizin katından olduğunu bildirmektedir.

Bu tür davranışın ancak akıl sahiplerinden beklenebileceği de vurgulanıyor.

Burada da görüldüğü gibi İlimde derinleşen kişiler bilgece davranarak, anlamlarını ancak Allahın bileceği müteşabih ayetleri fitne konusu yapmamakta, kitabın muhkem ayetlerini esas almakta. Hele hele kitap dışı kaynaklardan hiç bahsedilmemekte.

Bunlar benim düşüncelerim,Doğrusunu Allah bilir diyerek noktalıyalım.

Sonra yine "haniflik bidat'tır" konumuza dönelim. Aynı şeyleri uzun uzun tekrarlamak niyetinde değilim. Teşbih'te hata olmaz diyerek bir benzetme yapacağım.

Sen diyorsun ki : Haniflik Kuran'ın ilk muhattaplarına idi. Dinin diğer unsurları bu temel atıldıktan sonra onun üzerine inşa edildi.

Ben diyorum ki : Bir bina yapıldı temeli Haniflik olan.

Sen diyorsun ki : Artık Islam dini bütünüyle gelmiştir. Haniflik bidat'tır. Islam'ın bütün kuralları geçerlidir. (İslam'ın bütün kurallarının geçerli olduğu konusunda hemfikirim, kimse de aksini iddia etmiyor, kimse de Islam'dan başka bir Islam'sı dine inandığını söylemiyor)

Ben diyorum ki : Temeli çıkartırsan bina çöker. Temel orada durmak ve korunmak zorunda. Bizde İslamı din olarak kabul ettik ama temeli de dahil olmak üzere.

Bundan sonrası için diyeceğim şu ki, aynı tartışmaları tekrarlamak istemiyorum. Tezlerini savunmaya devam etmek istiyor isen ve bizi eleştirmek istiyor isen beni ve diğer arkadaşları kendi söylevleri üzerine eleştir ve daha önce sorduğumuz pek çok soruya açıklama getir. Yel değirmenlerine saldırma.

Site'nin adının hanifdostlar olması burada ayrı bir din yaratıldığı anlamı taşımıyor. Siteyi incelersen pek çok konuda farklı fikirlerin savunulduğunu görürsün. Kimsenin kimseye dini söyle yaşamalısın, böyle yapmalısın diye baskı yaptığı yok. Internet forumlarının en güzel özelliklerinden birisi de bu. Herkes fikrini açıkça söyler, başkalarının fikirlerini kabul eder yararlanırsın veya reddeder daha iyisini önerirsin veya kabul eder eksiktir der tamamlarsın prensip olarak site kuralları dahilinde her türlü olanak herkese açıktır. Ama belden aşağı vurmak yöntem olmamalı.

 

 

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

bir çinli
hatırlamıyorum şimdi
tianenmen meydanımı neydi
tek başına
bir kaç dakika
ve sadece kollarıyla
maonun yüzlerce tankını stop ettirmişti

bir adam vardı
filistin sokaklarında
bir binanın çıkıntısında
üstlerine yağan mermileri
kollarıyla
engellemeye çalışıyordu
ulaşmasını çocuğa

hangimiz
süpürgeden atlarmız
ve tahta kılıçlarımızla
yapılan haksızlığa
hayalimizde de olsa
mücadele etmedik
kendimizden geçercesine
ufaklığımızda

işte hanif olmak böyle bişi
teferruat gerisi
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
sinang
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Gönderilenler: 22
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sinang

selam arkadaş ben senle konuştuğumdan sana yazmadım ferdi olarak teklif ettim yalnışından dön diye. benim bir menfaatim yok ki ayıp edeyim.ama sen lafını dedin,hayırlısı olsun.Arkadaşlar siz Kuranda Allah resülu hatemi olan HZ.MUHAMMEDÜL EMİN SAV.yeterince tanıtıyor bizde bu mutlak bilgiden onu tanıdık,itaat ediyoruz diyorsunuz.Halbuki şunuda biliyorsunuz birine itaat etmek onun emirlerini yerine getirmek,ona uymak,sözünden çıkmamaktır.Namaz mevzunu dahi Allah resulü kurana göre yaptı,kuran ise şöyle şöyle yap diyor,deyip şu dini İSLAM'IN ibadetlerini dahi bozuyorsunuz,yani Kurana aklınızca çıkardığınız kadarıyla uyup itaat etmekle ALLAHA VE RESULÜNE İTAAT ETTİĞİNİzi SAVUNUYORSUNUZ.oZAMAN  siz MUHAMMEDÜRRESULULLAH demiyorsunuz.niçin risalet görevi sadece vahyi getirmekle bitmez,onu tatbik edip izah etmekte gerkirki insanlar anlasınlar dosdoğroyol İSLAM dini mübinini.Sana üç tane emin insan evin yanıyor dediğim de hemen bakarım dedin.Ozaman bin tane emin insan şu hadislerin dahi kaynak olduğunu söylese yok olmaz dememelisin.yoksa din ayrı,yaşam ayrımı sizce,hım..Sen müteşabih ayetleri dahi anlayamazsın kaldıki hangisi müteşabih hangisi muhkem bunuda anlayamazsın.Hristiyanlar dediki  isa a.s Allah'ın ruhudur çünkü ruhundan üflemiş ayette ve tanrısallık kazanmışişte bunun gibi ehli kitabın bu müteşabih ayetleri saptırdığından ondan dolayı muhkemlerin kitabın özü olduğundan bahs ediyor.Böylece gerçekten Allah a inanların muhkem ayetlerle ve sünnetle iktifa edeceğini.alimlerin müteşabih ayetlere( birden çok anlamlı)yorum olarak bir kısım anlamlarına vakıf olabileceğidir ki bunu yapabilmek dahi şu ayetlerin nuzulü,tarihi,ilgili hadisleri,fasih arapçayı ve ayetle ilgili varsa fen bilimlerine vakıf olmayı kesin gerektirir.Şuara224.Şairlere gelince, onlara da çapkınlar-sapkınlar uyar.

Şuara 225:Görmez misin onları ki, her vadide şaşkın-tutkun dolaşılar.

AYET 224  ŞAİRLERE  ÇAPKINLAR SAPKINLAR UYAR DİYOR.NEDEN ÇÜNKÜ 225 TE  ONLAR ŞAŞKIN OLDUĞUNDAN..SANKİ SİZE GÖRE ONLAR 'O DÖNEMİN ŞAİRLERİ TABİ'BÖYLE MECNUN İNSANLARDI.NERDEN ÇIKARDIN,ÇÜNKÜ AYET AÇIK AÇIK BUNU ANLATIYOR!İNAN YORUM HARİKA ARKADAŞLAR.BİZ İSLAM TARİHİNDEN BİLİYORUZ Kİ ŞU SİZİN ŞAŞKIN DEDİĞİNİZ ADAMLARIN ŞİİRLERİNİ ARAP MÜŞRİKLERİ KABE DUVARLARINA ASTIRIYORLARDI.sana soruyorum sen şaşkın bir adamın yazdığı şiiri evinin en değerli yerine asarmısın.GERÇİ SİZ İSLAM TARİHİNEDE İNANMAZSINIZ ÇÜNKÜ MUTLAK BİLGİ DEĞİL YA.(onu çünkü halis müminler yazdı.)Gidin her hangi bir dinden (oryantalist)islam tarihçisi kişinin eserini okuyun,aynısı...Tek doğru tarafı HZ.Muhammedin şair olmadığı çünkü ozamanın şairleri dahi hayretlerde kalmıştır şu ayeti kerimeleri duyunca.okuyunca.....Zaten Allah c.c onları davet etmiştir aynı ayetlerden yazmaya ama bu işe istisnai kimse girişememiş ve onlardahi malup olmuştur Allah c.c sözü yanında.Çünkü hak geldi,batıl yok oldu.zaten yok olmayada mahkum dur.Vesselam



__________________
selamünaleyke
Yukarı dön Göster sinang's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sinang
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Sorularımı cevaplamadan daha fazla devam etmeyeceğimi söylemiştim. Ama yine de duramadım kısaca bir iki noktaya dokunacağım:

Ali-Imran 7'deki eklemiş olduğun bilgiler ayetin anlamını değiştiriyor mu ? Bana göre değiştirmiyor.

Ali-Imran 7 ile ilgili olarak dedin ki : ...Böylece gerçekten Allah a inanların muhkem ayetlerle ve sünnetle iktifa edeceğini...

Diyorsun ki bazı müteşabih ayetleri alimler açıklayabilir. Açıklasınlar bir itirazım yok ki. Zaten tek bir şekilde anlamlandırılabiliyor ise o ayet müteşabih niteliğinden çıkacaktır. Allah Kuran'da tek tek her ayetin başına Muhkem-Müteşabih dememiş ve bahsetmiş olduğun alimlerin konu hakkındaki görüşlerini incelersen farklı farklı anlamlar verdiklerini göreceksin. Bize düşen açıklayabiliyor isek açıklamak, alimlerin bu konuda bir açıklaması var ise ve Kuran'a ve Allah'ın doğadaki ayetlerine uyuyor ise "yorumumuz budur, doğrusunu Allah bilir" demek ve bunu bu şekilde kabul etmek, açıklayamıyor isek hepsi Allah katındandır demek. Bunu fitne haline getirmemek.

Burada sünnet'ten kasdın geleneksel anlamda bahsetmiş olduğun sünnet olduğunu tahmin ediyorum ve diyorum ki bu ayet içinde bana sünnet kelimesini göster.

Ayetlerin anlaşılabilmesi için elbette bir takım destekleyici bilgiler olması faydalı, hatta bazı durumlarda gerekli. Buna itiraz eden yok ki. Söylediğimiz var olan tüm materyalin Kuran ışığında değerlendirilmesi.

O dönemdeki şairler, araplardaki edebiyat merakı ile ilgili teferruatı elbette biz de biliyoruz, senin bahsetmiş olduğunun bir kısmı zaten Enbiya-5'te de var. Kuran dışı kültürel bilgileri yoruma katman yorumun anlamını nasıl değiştiriyor anlamadım. Ayetler Şiir okumayın, evinize şiir asmayın mı diyor, yoksa Kuran ile şiir'in, Resul ile şair'in karşılaştırmasını yaparak Resulü ve Kuran'ı mı yüceltiyor.

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
sinang
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Gönderilenler: 22
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sinang

sen şaşkın kimsenin şiirini duvarına asarmısın asmaz mısın arkadaşım ben tartışalım demiyorum bazı açıklamalarınız güzel lakin olmuyor,herşey şu Kuranı azimüşandan çıkarılamıyor akıl ve duyular naçar kalır,zorlamaya gerekyok cebraille sen ayetteki gibi okadar yakın olmadın.Hem ayetler, peygamberi müşrikler şairlikle  ,mecnunlukla,sihirbazlıkla,suçlarken onun risaletini teyit içindir doğru onun makamı olan şu enson ve enmükemmel dini mübini islamın risaleti hatemi Muhammedül emin sav dir,dedirtir şu kitabullaha,şu kitabı kainata salat ve selam getitirir katreler ve atomlar sayısınca.Elhamdülillah..Ve niye hicivvari çatıyorsun osmanlıcaya oki lisanı arabiyeyeden bir çok kelime almış öyleyse o olmasa dahi yakındır.Din bir kültürdür ve medeniyettir.Şu islam dini ne yüceki bir çok devlete kendisine tabi oldukları oranda güç katmış,şu insanlığa  ve cihana yol göstermiştir.Sen onun en güzel halini ferdi olarak Resulü ekremde ve toplum olarak dahi Ashabı güzinde göreceksin ve anlayacaksın ki şu dini İslam barış için insanı ve insanlığı maddi ve manevi olarak şereflendiriyor.ALLAHA İTAAT EDİN RESULÜNE İTAAT EDİN İŞLERİNİZİ BOŞA ÇIKARMAYINMUHAMMED33.MUHAMMEDÜL EMİN SAV.ŞU DİNDEN MADDEN TECRİT EDEN VE KURANLA İKTİFA EDEN MANAYI HAKİKİDE NE ŞU İSLAM ŞERİATİNE TESLİM OLDU NEDE KELİMEYİ ŞAHADETİN İKİNCİ CÜZÜ OLAN MUHAMMEDÜRRESULULLAH DEDİ.NASILMI İTAAT EDECEKSİN RESULE HAYBERİN FETHİNDE MUTA NİKAHINI YASAKLADI,OZAMAN YAPMIYACAKSINARKADAŞ,YOKSA KURAN BAHSETMİYOR AMA BÖYLE BİR OLAY VAR,NASIL KALDIRICAKSIN,NEREDEN MÜMİN ANLIYACAK SONUÇTA KARI KOCA OLMAMIŞMI NİKAHTA VAR,İŞTE İSLAMİ HAYAT BU,ONUN RUHU BU.HADDİ AŞMIŞ NEFİSLERİ İSLAM ŞERİATI ISLAH EDER VE İNSAN TAKVAYI İSLAMA BOYUN EYMEKTE BULUR, İSLAM CEMAATİNE KATILIR O CEMAATTE NAMAZI KAFASINA GÖRE KILAMAZ,ORUCU TUTAMAZ RESÜL ASHAB.TABİİN,TEBEİ TABİİN VE SELEFLERİ NASIL YAPTIYSA ÖYLE YAPAR.MÜNAFIKSA DA ZORUNDA KALIR,YOKSA ZINDIK OLDUĞUNU İTİRAF EDER CİZYE VERİR.VESSELAM..!

__________________
selamünaleyke
Yukarı dön Göster sinang's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sinang
 

<< Önceki Sayfa 18 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats