selam savaş1,
seni anlıyorum.topluma bu meşhur kişiler seslenirse, daha çok etkili olabilir ve toplumun hidayetine daha çok vesile olabilir demek istiyorsun,tüm iyi niyetinle.şahsen bende S.Ateş'i diğerlerinden çok üstün görüyorum. ancak , dikkat edersen, adam hala 2.kaynaktan söz ediyor.tek kaynak Kur'an dır diyemiyor.tamam Kur'an a uysun diyor fakat, aktarım zincirinin yani senedinin sağlam olmasından söz edebiliyor.hatırıma bir hikaye geldi, seninle paylaşmak istiyorum:
şöyle böyle Kur'an okumasını, bir şekilde biraz öğrenmiş olan birisi, okumayı tam öğrenmek amacıyla, Kur'an kursu hocasına gider, bana okumayı öğret der.hoca, hele biraz oku , bakalım ne biliyorsun deyince.adam birçok Ayeti yanlış bir şekilde okumaya başlar.bunun üzerine hoca, kardeşim, okuduklarının çoğu yanlış, hemde ezberleyecek kadar tekrarlamışsın.en iyisi , sen git bir süre Kur'an da okuma,bu bildiklerini unut, sonra yanıma gel, doğru okunuşunu baştan öğreteyim der.
şimdi, bu meşhur adamlardan S.Ateş gibi bir kısmı, gerçekten başkalarına göre çok daha iyi olabilir.ancak, Kur'an tek başına yeterlidir,başka kaynağa muhtaç değildir, demeyinceye kadar fayda ve zararı aynı anda topluma sunabilir.çok sevdiğim bir söz vardır:''en korkunç yalan, gerçeklerin arasına sıkıştırılmış yalandır.'' işte med-cezir akıllı bu insanların, bu şekilde çok farklı - tezadlı ifadelerine rastlıyabiliyoruz.( Yüce Allah hidayetini tamamlarsa, çok seviniriz ve onları her yerde referans olarak gösteririz)
demek istediğim odurki, henüz tam olarak bizim dediğimizi demeyen ,böyle toplumda meşhur olmuş olan kişileri referans olarak gösterirsek, yarın öbürgün söyleyeceği yanlış ( hatta bugün bile yanlış söylüyor)sözleri , nasıl izah edeceğiz?
mesela ne diyor:hadislerin sağlamı var,zayıfı var,uydurması var diyor. Kur'an a uygunluk ve rivayet zincirinin( senedin )durumuna göre ,bunları ayırıyor/ belirliyor.halbuki , bir sözün Peygamber/elçi sözü olduğunu hiç kimse bilemez.Kur'an a uygun ve doğru sözdür denir, ayrı bir şey tabiki.ama o doğru sözün/ o güzel sözün Peygamber/elçinin ağzından çıktığını kim bilebilirki?hiç kimse o güzel söze, bu söz kesinlikle hadistir veya sahihtir( beşeri tanımlama)diyemez.bunu kanıtlayamaz.ancak o güzel/ doğru sözün Kur'an a uygun olduğunu bize ispatlıyabilir.yani doğru sözdür diyebilir ancak.
demem o ki, tebliğ gayretin için Allah razı olsun sevgili savaş1, ancak bu meşhur insanlara da çok fazla bel bağlamayalım.insanın hayallerini çok çabuk yıkabilirler.( tabiki görüşlerinden istifade edebiliriz, eserlerini okuyabiliriz,bunlar farklı şeyler.)S.Ateşin söylemine aykırı bir şekilde tek k kelimesini güzel ilave etmişsin haklı olarak: tek temel kaynak Kur'an dır diye.tabi, tek dedikten sonra , temel demeninde pek bir anlamıda kalmıyor gerçi .
selam ve sevgilerimle
|