HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: İSRA RUYA AYETİ MİRAC MI HAC MÜJDESİ Mİ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam hanif dostlar

Geçenlerde İsra olayının yani rüyada yolalmanın gerçekleştiği ıkı mekan arasından Kabe(Mescidi Haram)  ve yolaldığı diğer mescid Mescid-i Aksa(uzak mescid) anlamında Kudüste sanılan mekanın Mekkenın guneydoğusunda bulunan Arafat bölgesinde yeralan Ciranedeki mescid olabilir mi konusu tartışıldı.Süleyman Ateşin yazısını,Mekkenin guneydoğusunda bulunan Arafat bölgesinde yeralan Ciranedeki Mescid konusunda yaptığım araştırmayı, İsra olayıyla  ilgili ayetleri ve görülen rüyada gösterilen ayetin ne olduğunu aşağıda takdirinize ve eleştirilerinize sunuyorum:


İsra Suresi 1 Bütün varlıkların tespihi o kudretdir ki, ayetlerimizden bazılarını kendisine gösterelim/kendisini ayetlerimizden bir parça olarak gösterelim diye kulunu, gecenin birinde Mescit-i Haram'dan, çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i aksa'ya yürütmüştür. Hiç kuşkusuz, O'dur Semî' ve Basîr.

Süleyman Ateşin diğer arkadaşlar tarafından da verilen ilgili yazısı:

Mescid-i Aksa nerede?

Soru: Bir yazınızda İsra ve Miraç hakkında bilgiler verdikten sonra Mescid-i Aksâ'nın yeri konusunda bir dip notunuz vardı. Mescid-i Aksâ'nın, Cirane'de bulunan küçük bir mescit olduğunu belirtmiştiniz. Ben, bu yer kargaşasından kendimi kurtaramadım. İsra Suresi'nin ilk ayetinde bahsedilen Mescid-i Aksa, Kudüs'te bulunan Mescid-i Aksa mı yoksa sizin bahsettiğiniz Arafat'ta Cirane'de bulunan küçük mescit mi? Beni bu konuda aydınlatır mısınız? (Hikmet Coşkun)

Cevap: İsra Suresi'nin başında işaret edilen Mescid-i Aksâ'nın, Cirane'de bulunan bir mescit olduğu kanaatindeyim. Çünkü Kur'ân indiği zaman Kudüs'te Mescid-i Aksa adıyla bir mabet yoktu. Harabe halinde bulunan Süleyman Mabedi, onarılmış olsa da adı Mescid-i Aksa değildi. Hem Yahudiler kendi mabedlerine niçin mescit adını versinler ki? Kur'ân'ın indiği sırada Kudüs'te bu adla bilinen bir mabet bulunmadığına göre İsra Suresi'nin baş tarafında Hz. Peygamber'in yürütüldüğü mescidin, Araplarca bilinen bir mescit olması gerekir. Bu da Kudüs'te değil, Mekke yöresinde bulunan bir mescit olmalıdır. Mescid-i Aksâ'nın Cirane'de, Hz. Peygamber'in ihrama girdiği mescit olduğu rivayetini Vakıdi ve Ezraki kaydetmişlerdir.

Kaynak: Vatan Gazetesi

////////////////////////////

Süleyman Mabedi'ne niçin bu isim verilmiştir? Hz. Ömer, eski Süleyman Mabedi'nin yerine bir mescit yaptırmıştır. Mescid-i Aksâ adı, eski Süleyman Mabedi'nin bulunduğu yerin güney kesiminde yapılmış olan camiye verilmiştir. Bazılarına göre bu cami, başlangıçta Justinian tarafından yaptırılmış bir kiliseydi. Sonraki dönem Arap yazarlarına göre de bu cami, Halife Abdülmelik tarafından yaptırılmıştır. Aslında bu ifade, Justinian kilisesinin, esaslı bir onarımıyla camiye dönüştürüldüğü anlamına gelir. (Bkz. İslâm Anksiklopedisi, Mescid-i Aksâ maddesi.)

Kaynak: Vatan Gazetesi

 

Mekkeye giden bir yazarın  yazısından Ciranedeki mescid ile bulabıldığim bilgiler:

Oradan Huneyn tarafına gittik. Mescid–i Feth’i gördük. Efendimiz (sas) Cirane’den umreye niyet etmiş. Onun için Endonezyalılar orada ihrama giriyorlar. Onlardan pek çok ziyaretçiyi de orada gördük. Efendimiz (sas)’in Cirane’de yıkandığı kuyu Mescid ve civarı, Fetih öncesi İslam askerlerinin konakladığı yerlerdir. 

Mescidi Aksa idda ettığımız gıbı Mekkenın guneydoğusundaki Arafat bölgesinde yeralan Ciranedeki Mescid olduğunda, Kurandaki ''çevresını mubarek kıldık'' ayetıne uyar.Çünkü Arafat mübarektir,karşılaşma yeri.Hz Adem ile Havva'nın cennetten kovulduktan sonra dünyada birbirlerini buldukları yerdir.Ayrıca Kuran Kudus ve Filistınden yakın yerler olarak bahseder,uzak mescidın burda olması tamamen mantıksızdır.Uzaklık terimi Mekkenın kendi civarındaki mescidler arasındaki uzak olan anlamındadır.

RUM SURESİ 3 :YERYÜZUNE ÇOK YAKIN BİR YERİNDE.AMA ONLAR YENİLGİLERİNİN ARDINDAN GALİP DURUMA GEÇECEKLERDİR.(YAKIN YER KUDUS VE FİLİSTİN,BUTUN TEFSIRCILER ITTIFAK HALINDE AYNI YERLERI VERIR.)

 

İsra olayı ile ilgili diğer ayetler: 

Andolsun Allah, elçisinin gördüğü rüyanın hak olduğunu doğruladı. Eğer Allah dilerse, mutlaka siz Mescid-i Haram'a güven içinde, saçlarınızı tıraş etmiş, (kiminiz de) kısaltmış olarak (ve) korkusuzca gireceksiniz. Fakat Allah, sizin bilmediğinizi bildi, böylece bundan önce size yakın bir fetih (nasib) kıldı.fetıh suresi 27

 Hani biz sana: 'Muhakkak Rabbin insanları çepeçevre kuşatmıştır' demiştik. Sana gösterdiğimiz o rüyayı insanları denemek için yaptık, Kur'an'da lanetlenmiş ağacı da. Biz onları korkutuyoruz. Fakat (bu) onlarda büyük bir azgınlıktan başka bir şey arttırmıyor.isra süresi 60

Yukardaki bilgileri kabul edıp birleştırıp mantıksal yaklaşırsak peygamberımız ve müminler Mescidi harama dusman topraklarında olduğu için yaklaşamıyorlardı ve geçici yeni mescid olarak Mekke civarı Ciranede  bazı kaynaklarda rıvayet edılen mescidi  seçmişlerdi yani Mescid-i Aksa ,ama arzuları hep Mescidi Haram dı,peygambermız İsra ruyasında iki mescid arasında ruhen yolaldı,hac ve tavaf ile ilgili ayeti yani kanıtı gördü,  ilerde  Mescidi Haramda  tavaf ve hac yapacaklarını müjdeledi müminlere ve bır imtıhan oldu ınanmak yada inanmamak ve sonrada zaten zamanı geldığınde bu ruya gerçekleştı.İsra olayı hac ve tavafın  yakında gerçekleşeceğine işaret için vuku buldu,peygamberimizin Allahı görmesi için değil.İsra ruyasına ruhen değil de bedenen yolama diyen ve gösterılen ayetinde Mirac olduğunu idda eden anlayış bu yeni bilgileri kabul edersek tamamen desteksız olur.

Kuran Miractan bahsetmez,Necm suresi 5-15 te görülen Kutubbi siteye göre Cebrailin yüzüdür,İsra olayından çok önce vuku bulmuştur ayetlerin iniş sırasına görede İsra ile ilgisi yoktur,Allah zaten görülemez,o bizim gibi maddesel belirli alanı kaplayan aciz bir varlık değildir ,O heryerdedir.Enam 103 ''Gözler onu idrak edemez''.Bu konu Kutubbi siteden bıle destek alır:

Hz Ayşe ,''Muhammed Rabbını gördumu? ''diye soran birine ''öyle bir şey söyledinki tüylerim dıken dıken oldu.Peygamberin gördüğü,Cebraildir.Kim sana Muhammed Rabbını gördü derse Allahı değil Cebraili görmüştür,Onu kendı suretınde ıkı kez gördü,Sidretul Muntehada ve Ciyadda ''tırmızı tefsır 27/51 buharı bedulhalk7 muslım,iman 287,ıbn Hanbel 6/236

En doğrusunu Allah bilir,Allah'a emanet olun...

 

Mescid-i Aksa Nerede?

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

selam dostlar

Yaptığım çıkarım yanlış yada doğru tartışılmalı,yıllardır İsra ruyasında gösterılen ayet olarak anılan ,Kuranda olmayan, Hz Musa'nın aracı olup peygamberımızı azarladığı,namaz pazarlığının yapıldığı ,saçma ve garip olayların ayet dıye vuku bulduğu ,haşa Allahın yuzunun görulduğu Mırac ıle avutulduk,bu  yazım önemlı ve güme gıtmesın.

Gelenekçi tefsir''Ruyada bılemeyeceğimiz ayetler gösterıldı, Kabeden ta Kuduse yurutuldu ordanda zaten göğe çıkmıştır'' diyerek, Kuranda olmayan yalan bır olaya inandırdırdı.Halbukı anlıyoruz ki bu gösterılen ayet yani Allahın kanıtı (Allahın kendi yuzu ve katları degıl) fetıh suresınde gecen hac ve tavaf müjdesiydi, ve bu ruyanın mumınler için imtıhan olmasıydı isra 60,ayrıca ruyada yurutulen yerde yakındı.İsra olayının sebebi ve gösterılen ayet, hac ve tavaf müjdesiydi,Mirac gıbı haşa Allahın yuzunun görüldüğü başka bir ayet değil...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

özetlersek

  • mescidi haramdan mescidi aksaya(cerine bölgesi, Kudüse değil) gidiş.  isra/1
  • peygamberin gördüğü rüya insanları denemek içindi. isra/60
  • görülen rüya mescidi harama güven içinde girmek . fetih/27
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

safbilgi Yazdı:

selam dostlar

Yaptığım çıkarım yanlış yada doğru tartışılmalı,yıllardır Kuranda olmayan Hz Musanın peygamberımızı azarladığı,namaz pazarlığının yapıldığı ,saçma olayların ayet dıye vuku bulduğu ,hasa Allahın yuzunun görulduğu Mırac ıle avutulduk,bu  yazım önemlı ve güme gıtmesın,''ruyada ayetler gösterıldı, Kabeden ta Kuduse yurutuldu ordanda zaten göğe çıkmıştır denılerek Kuranda olmayan yalan bır olaya inandık.Halbukı anlıyoruz ki bu gösterılen ayet yani Allahın kanıtı Allahın kendi yuzu ve katları degıl fetıh suresınde gecen hac ve tavaf müjdesiydi, ve bu ruyanın mumınler için imtıhan olmasıydı isra 60,ayrıca ruyada yurutulen yerlerde yakındı.İsra olayının sebebi hac ve tavaj müjdesiydi,başka bir şey değil...

selam

Evet malesef bu dediklerin toplum içinde eskiden bu yana günümüze dek gelen uydurmalardan birkaçıdır, hem Allah hem de peygamberimize olmadık sözlerle iftiralar düzülmüştür

Miraç olayı da sözde bu ayete dayandırılır, bu rüyaya, oysa bu ayetten nasıl bu miraç olayıını çıkardılar? doğrusu tebrik etmek lazım !!!

ABCDF konuyu güzel özetlemiştir

özetlersek

  • mescidi haramdan mescidi aksaya(cerine bölgesi, Kudüse değil) gidiş.  isra/1
  • peygamberin gördüğü rüya insanları denemek içindi. isra/60
  • görülen rüya mescidi harama güven içinde girmek . fetih/27

saygı ile...

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! ABCDF Kardeşim!

  • mescidi haramdan mescidi aksaya(cerine bölgesi, Kudüse değil) gidiş.  isra/1
  • peygamberin gördüğü rüya insanları denemek içindi. isra/60
  • görülen rüya mescidi harama güven içinde girmek . fetih/27

Allah Razı olsun.

1. Madde de parantez içinde kullanılan cerine sözcüğü, Cirane olacak.

Kusursuz olan Allah'tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

SelamünAleyküm! Safbilgi Kardeşim!

Safbilgi yazdı:

selam dostlar

Yaptığım çıkarım yanlış yada doğru tartışılmalı,yıllardır İsra ruyasında gösterılen ayet olarak anılan ,Kuranda olmayan, Hz Musa'nın aracı olup peygamberımızı azarladığı,namaz pazarlığının yapıldığı ,saçma ve garip olayların ayet dıye vuku bulduğu ,haşa Allahın yuzunun görulduğu Mırac ıle avutulduk,bu  yazım önemlı ve güme gıtmesın.

Gelenekçi tefsir''Ruyada bılemeyeceğimiz ayetler gösterıldı, Kabeden ta Kuduse yurutuldu ordanda zaten göğe çıkmıştır'' diyerek, Kuranda olmayan yalan bır olaya inandırdırdı.Halbukı anlıyoruz ki bu gösterılen ayet yani Allahın kanıtı (Allahın kendi yuzu ve katları degıl) fetıh suresınde gecen hac ve tavaf müjdesiydi, ve bu ruyanın mumınler için imtıhan olmasıydı isra 60,ayrıca ruyada yurutulen yerde yakındı.İsra olayının sebebive gösterılen ayet, hac ve tavaf müjdesiydi,Mirac gıbı Allahın yuzunu  başka bir ayet değil...

     Yaptığınız çalışmalar için sizi kutluyorum. Rabbim ilminizi artırsın inşaAllah. Bu alandaki çalışmalara ışık olabilir düşüncesiyle bazı konuları açıp idraklerinize sunmak istiyorum.

     Vahiy nedir?

     Kur’an üzerinde çalışırken sağlıklı sonuçlara gidebilmek için öncelikle bunun üzerinde durulmalı ve çalışılmalı  diye düşünüyorum.

       Sözlük anlamı olarak vahy sözcüğünün ilk konuş ve  türetiliş anlamı; “gizlice bilgilendirmek” demektir. Zaman içinde bu anlam çerçevesinde “Gizli konuşma, işaret etme, emretme, ilham etme, ima etme, fısıldama, mektup yazma, elçi gönderme” anlamlarında da kullanılır olmuştur.

       Terim anlamı olarak ise vahy sözcüğü, “Yüce Allah`ın vasıtasız olarak veya değişik vasıtalarla emirlerini, hükümlerini gizlice ve süratlice peygamberlerine bildirmesi” demektir. Ki  ilka sözcüğü ile anlamdaş olarak kullanılır.

 

Bakara; 37,

Fetelakka Ademü min Rabbihı kelimatin fetabe aleyhi, innehu huvet TevvaburRahîym”
Adem, Rabbi'nden emirler aldı; onları yerine getirdi. Rabb'i de bunun üzerine tevbesini kabul etti. Şüphesiz o tevbeleri daima kabul edendir, merhametli olandır.”

 Neml; 6

Ve inneke letülakkal Kur’âne min ledün Hakiymin Aliym”

Şüphesiz, Kuran'ı, Hakim ve Alim olan Allah katından almaktasın.”

  Mümin; 15:

Refiy’ud derecati zül Arş yulkır ruha min emrihi alâ men yeşau min ıbadihi li yünzira yevmet telak;”
Arş sahibi, varlıkların en yücesi olan Allah, kavuşma gününü ihtar etmek için kullarından dilediğine emriyle vahyi indirir.”

 

             Vahy sözcüğünün Kur`an`da sözcük anlamıyla kullanıldığı ayetler;

 

1- Allah ile ilgili olarak kullanıldığı ayetlerde “vahy” sözcüğü şu değişik anlamlara gelmektedir:

 

a) Emir ve bir iş yaptırma:

 

Fusılet; 12:” Fekadahünne seb'a Semavatin fiy yevmeyni ve evha fiy külli Semain emreha ve zeyyennes Semaed dünya bi mesabiyha ve hıfza zâlike takdiyrul Aziyzil Aliym;

 “… ve her göğün işini kendisine vahyetti….”

 

Zilzal; 4 - 5:” Yevmeizin tühaddisü ahbareha;      bienne Rabbeke evha leha;”          

“İşte o gün yerküre tüm haberlerini;”

“Rabbin kendisine vahyettiklerini bir bir söyler.”

 

Nahl; 68:” Ve evha Rabbüke ilennahli enittehıziy minel cibali buyuten ve mineşşeceri ve mimma ya'rişun;”                   

“Ve Rabbin bal arısına dağlarda, ağaçlarda ve kovanlarda evler edinmesini vahyetti.”

 

Enfal; 12:”  İz yuhıy Rabbüke ilel melaiketi enniy meaküm fesebbitülleziyne amenu seulkıy fiy kulubilleziyne keferurru'be fadribu fevkal a'nakı vadribu minhüm külle benan;”
                  

“Ve Rabbin meleklere vahyediyordu “Ben sizinle birlikteyim  inananları destekleyin. …”

 

b) İma etme ve  ilham:

 

Maide; 111:”  Ve iz evhaytü ilel havariyyine en aminu biy ve bi Rasûliy kalu amenna veşhed bi ennena müslimun;”
               

“Ve hani havarilere: “Bana ve elçime inanın” diye vahyetmiştim de onlar, “inandık, ve bizim gerçekten teslim olduğumuza tanık ol”  demişlerdi.”

 

c) İlham ve rüya:

 

Kasas; 7:”  Ve evhayna ila ümmi Musa en ardııyh feiza hıfti aleyhi feelkıyhi fiylyemmi ve la tehafiy ve la tahzeniy inna radduhu ileyki ve caıluhu minel murseliyn;”
                   

“Musa`nın anasına: “Onu emzir. Eğer onun için korkarsan onu akıntıya bırakıver, korkma ve üzülme. Çünkü Biz onu sana döndüreceğiz ve kendisini peygamberlerden biri yapacağız" diye vahyetik.”

 

2 - Allah ile ilgili olmadan kullanıldığı ayetlerde de “vahy” sözcüğü yine değişik anlamlar ifade eder:

 

  a) İma etmek, işaret etmek:

 

Meryem; 11:” -) Feharece alâ kavmihi minel mihrabi feevha ileyhim en sebbihu bükreten ve aşiyya;”  

“O (Zekeriyya), bunun üzerine mihraptan kavminin karşısına çıkıp  sabah akşam Rablerini tesbih etmelerini vahyetti.

 

b) Fısıldama, gizli konuşma:

 

En`âm; 112:”Ve kezâlike cealna likülli Nebîyyin adüvven şeyatıynel’insi vel cinni yuhıy ba'duhüm illâ ba'din zuhrufel kavli ğurura velev şae Rabbüke ma fealuhu, fezerhüm ve ma yefterun;”
        

“Böylece Biz her peygamber için ins ve cin şeytanlarını düşman yaptık. Onlar  aldatmak için birbirlerine süslü ve yaldızlı sözler  Vahyederler … “

 

c) Teşvik etme, telkin etme, söyleme:

 

En`âm; 121:”Ve la te'külu mimma lem yüzkerismullahi aleyhi ve innehu lefısk ve inneş şeyatıyne leyuhune ila evliyaihim li yücadiluküm ve in eta'tümuhüm inneküm le müşrikûn;”
 

“… Ve gerçekten şeytanlar dostlarına sizinle mücadele etmeleri   için vahyederler …”

 

             Vahy sözcüğünün Kur’an’da , terim anlamıyla kullanıldığı yerler:

 

Terim anlamıyla Kur`an’da 68 yerde geçmekte olan vahy, bu ayetlerin tümünde sadece Allah`a özgülenmiştir.

Bunun anlamı; terim anlamındaki vahyin Allah`ın işi olduğu, ne melek, ne peygamber, ne de herhangi bir insanın bu anlamda vahyetmesinin mümkün olmadığıdır.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Safbilgi yazdı:

Kuran Miractan bahsetmez,Necm suresi 5-15 te görülen Cebrailin yüzüdür,İsra olayından çok önce vuku bulmuştur ayetlerin iniş sırasına görede İsra ile ilgisi yoktur,Allah zaten görülemez,o bizim gibi maddesel belirli alanı kaplayan aciz bir varlık değildir ,O heryerdedir.Enam 103 ''Gözler onu idrak edemez''.Bu konu Kutubbi siteden bıle destek alır:

Hz Ayşe ,''Muhammed Rabbını gördumu? ''diye soran birine ''öyle bir şey söyledinki tüylerim dıken dıken oldu.Peygamberin gördüğü,Cebraildir.Kim sana Muhammed Rabbını gördü derse Allahı değil Cebraili görmüştür,Onu kendı suretınde ıkı kez gördü,Sidretul Muntehada ve Ciyadda ''tırmızı tefsır 27/51 buharı bedulhalk7 muslım,iman 287,ıbn Hanbel 6/236

Rahman ve Rahîm Allah adına.

             Ayetlerin meali:

 Ven necmi iza heva;

             1 - İndiği zaman necme kasem olsun ki

Ma dalle sahıbuküm ve ma ğava;

             2 - arkadaşınız sapmamıştır, azmamıştır.

Ve ma yentıku anil heva;
            3 - O, hevasından da konuşmuyor.

 İn huve illâ vahyun yuha;

             4 - O, kendisine vahyedilen vahyden başka bir şey değildir.

Allemehu şediydulkuva;

             5 - Ona, onu müthiş kuvvetleri olan öğretti.

Zu mirretin, festeva;
             6 - O, üstün akıl sahibi. Ki istiva etmiştir O.

Ve huve bil ufukıl a'la;

             7 - Ve O, en yüksek ufukta idi.

Sümme dena fetedella;

             8 - Sonra yaklaştı ve hemen sarktı.

Fekâne kabe kavseyni ev edna;

             9 - İki yay uzunluğu kadar, ya da daha yakın olmuştu.

Feevha ila abdihi ma evha;

             10 - Hemen de kuluna vahyettiğini vahyetti.

Ma kezebel fuadu ma rea;

             11 - Gönlü, gördüğünü yalanlamadı.

Efe tumarunehu alâ ma yera;
             12 - Onun gördüğü şeyden kuşku mu duyuyorsunuz?

Ve lekad reahu nezleten uhra;
             13 - Ant olsun onu, başka bir inişte daha gördü.

Inde SidretilMünteha

             14 - Son sidrenin yanında.

Indeha Cennetül Me'va;
             15 - Ki onun yanında oturulan bahçe vardır.

İz yağşes sidrete ma yağşa;

             16 - O zaman sidreyi kaplayan kaplıyordu.

Ma zağal basaru ve ma tağa;

             17 - Göz şaşmadı ve azmadı.

Lekad rea min ayati Rabbihil kübra;
             18 - Ant olsun, Rabbinin ayetlerinin en büyüğünü gördü.

Değerli Safbilgi Kardeşim!

5 nci ve 6 ncı ayetlerde Kur`an`ı yani vahyi kimin öğrettiği isimle değil, sıfatlarla açıklanmıştır.

Kur’an’ı  anlatırken rivayetlerden kopamayan  ve Peygamber Efendimizi göğe çıkarmaya karar veren bu mantık ne yazık ki bu uğurda  ayetleri de çarpıtmıştır.

 5 ve 6 ncı ayetlerde geçen  bu sıfatları Cebrail’e vermişlerdir. Vermişlerdir ancak 10 ncu ayete geldiklerinde bir bakmışlar Peygamberimiz Muhammed’in Cebrail’e kul olması gibi bir anlam ortaya çıkıyor. Doğal olarak ne yapacaklarını şaşırmışlar yorum yapalım derken de işi iyice karıştırmışlardır.

Oysa, Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah Rahman suresinin 1ve 2 nci ayetlerinde:

“Er Rahman;”  

     Rahman/ çok merhametli olan

Allemel Kur'ân; :             

      Kur`an`ı öğretti.

Diyor.

Bu ayetlerdeki sıfatlar Kur’an’da  hangi anlama geliyor?

5nci ayette geçen şedidülkuvâ (kuvvetleri çok güçlü olan) ifadesi, kadir sözcüğünün başka türlü ifadesidir  çok güçlü olan anlamındadır. Bu ifade Kuvvet kökünden anlatılmak istenirse, mübalağa ism-i fail kalıbıyla Kaviyyün olarak söylenir. “Kaviyyün” sözcüğü de zaten Allah`ın sıfatlarından birisidir. Kur`an`da dokuz kez yer alır:

Enfal; 52:”…   innAllahe Kaviyyün Şediydül Ikab;”                  

 “….. Muhakkak ki Allah Kavî`dir (çok güçlüdür, azabı çok şiddetli yapandır).”

             

Hud; 66, “… inne Rabbeke huvel Kaviyyul Aziyz”

Hacc; 40,”… innAllahe le Kaviyyün Azîyz;”

 74, “ …innAllahe leKaviyyün Aziyz;”

Mümin; 22, “ …innehu Kaviyyün Şediydül ıkab;


Şûra; 19,  “…ve huvel Kaviyyül Aziyz”

Hadid; 25, “… innAllahe Kaviyyun Aziyz;”

Mücadele; 21,”… innAllahe Kaviyyun Aziyz”

Ahzab; 25.”… ve kânAllahu Kaviyyen Aziyza;

6. ayetteki zümirre (üstün akıl sahibi) ifadesi de Allah`ın Rabb ve Mukaddir (her şeyin en inceden inceye hesabını yapan) olduğunun beyanıdır. Bu sözcük bu ayetten başka hiç bir yerde yer almaz.

6 ncı ayetteki istiva eden ifadesi ile kastedilen de Allah`tır. Çünkü, “İstiva” Allah`ın sıfatlarındandır, meleğin veya kulların sıfatı değildir. “İstiva”, mecazen, “egemenlik kurdu, kontrolü altına aldı” demektir.

İstiva sözcüğünün geçtiği ayetlere bakalım.

Ta Ha; 5: “     ErRahmanu alel Arşisteva;”
               

“Rahman, Arş üzerine istiva etmiştir (egemenlik kurmuştur).”

A`râf; 54: “    İnne Rabbekümullahulleziy halekas Semavati vel Arda fiy sitteti eyyamin sümmesteva alel Arşi yuğşil leylen nehare yatlubuhu hasiysen veşŞemse velKamera vennücume musahharatin biemrihi, ela lehul halku vel emr tebarekâllahu Rabbül alemiyn;”
                

“Şüphesiz ki sizin Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratıp sonra da  Arş üzerine istiva eden (egemenlik kuran),  gündüzü durmadan kovalayan gece ile bürüyen, Güneş, Ay, yıldızları emrine boyun eğdirmiş olarak var eden Allah`tır. Gözünüzü açın; yaratış da onundur, buyruk da. -Âlemlerin Rabbi olan Allah çok yücedir.”

Bakara; 29 : “ Huvelleziy halaka leküm ma fiyl’Ardı cemiy’an sümmesteva ilesSemai fesevvahünne seb'a Semavatin, ve huve bikülli şey'in Aliym;”
            

“O, yeryüzünde ne varsa hepsini sizin için yaratan, sonra semaya istiva edip (egemenlik kurup) onları yedi gök olarak düzenleyendir. O, her şeyi hakkıyla bilicidir.”

Yunus  3:” İnne Rabbekümullahulleziy halekas Semavati vel Arda fiy sitteti eyyamin sümmesteva alel Arşi yüdebbirul emr* ma min şefiy’in illâ min ba'di izniHİ, zâlikümullahu Rabbuküm fa'buduHU, efela tezekkerun;”

Doğrusu sizin Rabbiniz gökleri ve yeri altı günde yaratıp sonra arşa istiva edip (egemenlik kurup), işi düzenleyen Allah'tır, izni olmadan kimse şefaat edemez. İşte Rabbiniz olan Allah budur. O'na kulluk edin. Nasihat dinlemez misiniz?

Ra`d  2:” Allahulleziy rafeas Semavati Bi ğayri amedin teravneha sümmesteva alel Arşi ve sahhareş Şemse vel Kamere küllün yecriy liecelin müsemma* yüdebbirul’emre yufassılül’ayati lealleküm Bi Lıkai Rabbiküm tukınun;”

Gökleri, gördüğünüz gibi, direksiz yükselten, sonra arşa istiva eden, her biri belli bir süreye kadar hareket edecek olan Güneş ve Ay'ı buyruğu altına alan, işleri yürüten, ayetleri uzun uzun açıklayan Allah'tır; ola ki Rabbinize kavuşacağınıza kesin olarak inanırsınız.”

Furkan 59:” Elleziy halekas Semavati vel Arda ve ma beynehüma fiy sitteti eyyamin sümmesteva alel Arş erRahmanu, fes'el bihi Habiyra;”

Gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan sonra da arşa istiva eden  Rahman'dır. Bunu bir bilene sor.”

Secde  4:” Allahulleziy halekas Semavati vel Arda ve ma beynehüma fiy sitteti eyyamin sümmesteva alel Arş ma leküm min dunihi min veliyyin ve la şefiy' efela tetezekkerun;”

Gökleri, yeri ve ikisinin arasında bulunanları altı günde yaratan, sonra arşa istiva eden Allah'tır. O'ndan başka bir dostunuz ve şefaatçiniz yoktur. Düşünmüyor musunuz?”



 

 Değerli Safbilgi Kardeşim!

    Gördüğünüz gibi ayetlerde istiva” sözcüğü ile Allah`ın gücü ve kuvveti tanıtılmaktadır. “İstiva etti”den başka, “Gökte olan”, “Tahtta oturan”, “Tahtını sekiz meleğin çektiği kral” gibi ifadeler de Kur`an`da Allah`ın gücünü ve kuvvetini anlatmak için kullanılmıştır. Bu ifadelerin çoğu, o günkü Araplar arasında yerleşmiş kabuller olup, anlatılmak istenen kavramlar, onların kendi anlayışlarına uygun olan şekilde ifade edilmiştir.

            

 Meselâ Allah`ın; gelmesi, inmesi, yaklaşması, Arş üzerine istiva etmesi, gökte olması, eli olması, yüksek-açık ufukta olması, Âdem ve İblis ile bire bir diyalog kurması, görmesi, işitmesi… bunlar hep  müteşabih( “Birden çok, birbirine benzer, birbirinden güzel ve her biri açık açık anlaşılan ayetler”) ifadeler olup, tevil (geriye dönüş anlamından değişimle “tedbir/arkalaştırma” ve takdir/ayarlama” anlamınadır. Bunu tam tamına Türkçeleştirirsek “1’inci  2’nci, 3’üncü …..” gibi ardı ardına dizmek” ,“öncelik sırasına dizmek, öncelikleştirmek”)  edilirler.

             

Kusursuz olan Allah’tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi saygı ve muhabbetle.

Allah’a emanet olunuz.

Necm:

Allemehu şediydulkuva;

             5 - Ona, onu müthiş kuvvetleri olan öğretti.

Zu mirretin, festeva;
             6 - O, üstün akıl sahibi. Ki istiva etmiştir O.

Rahman:

“Er Rahman;”  

     1-Rahman/ çok merhametli olan

Allemel Kur'ân; :             

      2-Kur`an`ı öğretti.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam dost1

Ben geleneğin bu konudaki çelişkisıne ve Kutubbı sıtedeki hadise dikkat çekmek istemiştim.Siz  konuyu açıp ayrıntılı açıkladınız,Allah razı olsun.Dedığıniz gibi görulen yada tanık olunan Allahın sıfatlarıdır,yuzu değildir.Cebraıl bu sıfatlarda aracılık yapmış olabilir ama görulen onun da yuzu değildir yani atıf yapılan Allahın sıfatları,gücü,kudretıdır,bu gücü görmek ve tanıklık etmektir.

Gerek Mescidi Aksanın yeri gerekse bu konudaki katkılarınızdan dolayı bende herkes adına sızı tebrık edıyorum,Mescidi Aksanın yerının keşfi bana bu konuda ışık oldu.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

İsra 93.

"Yahut altından bir evin olmalı, yahut göğe yükselmelisin. Ancak senin göğe çıktığına, okuyacağımız bir kitabı bize indireceğin zamana kadar, asla inanmayız!" De ki: "Rabbimin şanı yücedir. Ben, insan bir resulden başka neyim ki?"

Müşriklerin sürekli mucize istediklerini Kuran'daki çok sayıda ayetten biliyoruz.Bu ayette ise müşrikler peygamberimizin göğe yükselmesini istiyorlar. Okuyunca akla hemen mirac hadisesi geliyor ve ayetin İsra suresinde olması da anlamlı geldi bana. Peygamberimizin vermesi istenen yanıt da açık değil mi...

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
gunes
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 30 eylul 2006
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gunes

Merhaba Sevgili Baris,

Konuyu iyi baglamissin tesekkurler.

Bizimde Burak isimli binek aracimiz olsaydi bu konu 1400 sene uzamaz simdi burada konusuluyor olunmazdi ve uzerine biner ilk elden cevabini ogrenir gelirdikDead

Saygilar.

Yukarı dön Göster gunes's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gunes
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats