Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Alperen kardeşin yazdığı "mezhepçı ve hadisçilerin uydurulmuş dinlerindeki büyük sapıklık"ifadesiyle ilgili olarak şunu da belirtmek isterim ki :Müslümanlar arasında bu tanımlamaya uyan en büyük camia sunni camiasıdır ve onlarda muta nikahına şiddetle karşılar.Yüzde 20 lik bir kesim mübahlığına inanıyor ama onların içinde de bu mevzuda bazı ihtilaflar var.
__________________ "sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ebu turab Yazdı:
selam savana,
yazımın başında aynen şöyle demişim:
"Öncelikle şunu söyleyim,aşağıdaki yazıyı karşı tarafıda dinlemenin bilimsel bir tartışmanın gereği olduğunu düşündüğüm için gönderiyorum".evet bu ifadeyi özellikle yazmıştım.forumdakiler nikahı savunduğumu sanıp hemen saldırıya geçmesinler diye yazdım ama nafile.
muta taraftarı olduğum için değil sadece caferi mezhebinin bu mevzudaki savunması ve delillerinin ne olduğunu forum takipçilerine sunmak maksadıyla yazdım.yazı benim düşüncelerim değil bir iktibas.birşey uydurmuş değilim.
bana sorduğun soruları şia müçtehidlerine sorarsan daha uygun olur.
Selam ebu turab
Bu konudaki görüşünüzü açıkca belirtrmediğiniz için göndermiş olduğunuz alıntıları kendi fikrinizi destekleyen yazılar olduğunu düşündüm.Yanlış anlama için özür dilerim.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Muta konusunda bu sitede yazilan yazilara baktigimda boyle bir nikahin islam oncesi arap toplumun ait bir yaklasim oldugu goruluyor. Kuranda gecen tum evlilik yada nikahla ilgili ayetleri taradim ve akabinde ayetlerin arapca metinlerine baktigimda muta kelimesi gecen herhangi bir ayet goremedim, bu durumda zaten boyle bir nikahin islamda mevcudiyetinden bahsedemem. Benim merak ettigimse su: Bu tarama sonucu bosanmanin sartlari, nasil gerceklestirilecegi, ne kadar beklenilmesi gerektigi uzerine bir cok ayet mevcutken evliligin kurulmasi uzerine bilgi verilmemis. Yani hangi sartlarda kurulacagi, sahit durumu v.s. hic belirtilmemis. Burda benim ''sahitsiz de olabilir iste'' gibi bir iddiam yok, yapmaya calistigim sadece anlamaya calismak..evet evlenilmesi cazi olmayan kisiler belirtilmis, ama evliligin kurulma sekli belirtilmemis.Neden bosanmanin ayrintili bir sekilde aciklanmasina ragmen nikah akdinin kurulmasina iliskin bilgi verilmemistir? sorusuna fikri olan varsa burda paylasabilirmiyiz? Aksi takdirde bu soru bende acik bir soru olarak kalicak..
Nikah konusu imani bir konu değildir. Bir sözleşmedir bu. Aslolan 1400 yıl öncesinde yapılanları uygulamak değil sözleşmenin sıhhatini gözetmektir.
İki insanın hayatlarını birleştirme adına yaptıkları sözleşmenin sıhhati adına Kur'anda söylenenler şüphesiz ki önemlidir. İlkesel değerdedir. Fakat bilinmelidir ki bu konu geliştirilerek iyileştirilemeye müsait bir yapıdadır.
Nasıl ki bizler birisine ev sattığımızda resmi kurumları devreye sokuyoruz. Dünkü insanlar gibi davranmıyoruz. Evlilikte de benzer durum geçerlidir.
Bugün nikah hangi şekilde en sağlam temeller üzerine oturur? Bu önemlidir. Bu yüzdendir ki İmam Nikahı denilen şey anlamsızdır.
Kur'anda boşanmaya yapılan vurgunun fazla(!) oluşu belki de toplumda bu konuda varolan sıkıntının fazlalığıyla alakalıdır.
Selam...cevap icin tesekkurler ama yine de gordugum kadariyla verdiginiz linkler daha cok bosanmanin sekline ait, yani erkegin 3 defa bosol lafzina binaen yazilmis yazilari iceriyor. Son linkte diger bir arkadasin sorusuna rastladim. O da anladigim kadariyla ayni soruyu sormayi amaclamis. Yani arkadas nikah kurulurken ne gibi sartlarin gerekli olduguna dair Kuran'da bir aciklamaya rastlamadigindan bahsetmis (duyurun yada 2 sahit huzurunda tescil edilsin gibisinden ). Nikahin duyurulmasi geregi zina dusuncesine mahal verilmemesi acisindan zaten gerekli birsey, akil mantik sahibi her insan bunu kabul eder. Yalniz borc alinirken yazilmasi, sahit bulundurulmasi (ayni sey vasiyet durumlari icin de gecerli) nasil Kur'an'da acik bir sekilde belirtilmisse nikahin kurulma sekli o nispette belirtilmemis. Bu durumda benim soylemeye calistigim nokta su: Bir kismimiz bundan hareketle borclanma hususunda, vasiyet hususunda ve borclanma hususunda Kur'an sahit v.b. ilkeleri tayin ederken nikahin olusma asamasi icin gerekli olan sartlari (sahit, ilan etme) dile getirmediyse, nikah sadece iki kisinin rizasiyla kurulabilir, aksi takdirde Allah bu konunun da sartlarini belirlerdi gibi bir dusunceye sahip oluyor. Bu sekilde dusunenlere ayetler sunamiyoruz nikahin olusum sartlarina dair, cunku bu sartlari iceren ayetlere rastlamadim...Benim sahsi dusuncem su ki, nasil ki Allah namazi kilin diyerek (o donem icersinde namaz ibadetinin biliniyor olmasindan dolayi) kilinis seklini aciklamamistir, evlenme hususunda da ''mehirlerini verin ve nikahlayin'' ayetini yeterli bulmus (zira nikah o donem icersinde Kur'an'a ters bir sekilde kiyilmiyordu belkide; babalarinin bosadigi esleriyle nikahlanma usulu ornegin Allah'in razi olmadigi bir durum oldugundan yasaklanmis, ) olabilir. Yani nikah dogasi itibariyle zaten duyuruluyor ve gizli tutulmuyordu, bu durumda yeni hususlar belirlenmemis olabilir Kur'an'da. Ama yine de Kur'an'da bu hususta belli bir hukum yok diyenlere konuyla ilgili ayet gosteremedim. Selamlar..
Kuran'da bu hususta belli bir hüküm yok diyenlere konuyla ilgili ayet gösterememeniz doğal. Bundan çıkarılacak sonuç da çok açık aslında. Demek ki, herkes, yaşadığı yerin kanunlarına göre evlenecek. Biz de Türkiye Cumhuriyetinde yaşadığımıza göre, ülkemizin kanunlarına göre evleneceğiz. Kütüğümüze bu husus tescil edilecek ve bu sayede hem resmiyet, hem aleniyet hem de nesebin sağlıklı ve belirli olması sağlanacak.
Kuran'da nikah şeklinin belirtilmemiş olması, herkes kafasına göre nikahlansın şeklinde yorumlanamaz.
Niyeti gerçekten evlenmek ve bir aile sahibi olmak olan insan resmi nikahla evlenir. Ama niyet baştan bozuksa, amaç aile kurmak değil de hevaya hevese uymak,nefsi tatmin ya da küçük çaplı bir harem kurmaksa, bir şekilde resmi nikahı tağut nikahı yapıp, mutaymış, iki kişi bilsin yetermiş deyip nefs nikahını kıyıverirsin.
Kadının dımdızlak ortada olduğu hiçbir nikah şekli, gerçek nikah olamaz.
Gercekten evlenme niyetinde olan bir insanin, ayrica resmi olarak evlenmekte kisilerin gucunu asacak bi durum yokken, gizli nikahi yeterli bulmasi iyiye yorulacak bir durum degil.
Evet gözlerinizi yormaya geldim herzamanki gibi ama bu sefer cok ayıp etmişsiniz!!!yani İslam ın adını fuhuş la anmak ne kelime !!! Cami ye yer acıp fuhuş yapma kelimesi izah edilecek bişey degil,bi insan KURAN da olmayan bişeyi yapıyorsa veya birileri fuhuş batagındaysa bununla KURAN ın İSLAM ın ne alakası var.
"Madem ki dinimizde imam nikahı ile seks doğal görülüyormuş... O zaman gizli yerlerde değil, eski mabetlerde olduğu gibi, camilerde birer aşk odası konsun. İsteyen gidip orada bir imam nikahı ile seks yapsın. Böylece hem camiye gelir olur, hem de imam para kazanır. Canı seks isteyen kadınlar ve erkekler orada imam nikahı ile kendilerine göre veya şeriata göre yasal seks yaparlar." bu terbiyesiz kadın ın dediklerine bak sanki İSLAM bunu sebest etmiş gibi konuşmuş birilerininde işinemi gelmiiş acaba hemen burya yamamış!! okadar tecavüzcü papazlar varken herseyi alıp satan pe....venk ler varken neden onlar degilde İSLAM la adı yan yana durması bile edepsizlik olan bi felsefe ürünü bi necis görüşe yer veriliyor.Hem bu kendini bilmez kadın mademki Din'imizde yer veriliyor ozaman camiye aşk odası konsun deme cürretini hangi aklıyla gösteriyor.Buna İSLAM nerde müsade etmiş buna kilise müsade ediyor git onlara de zaten sende onlardansındır.Yoksa ne böyle edepsiz bişeyi kalkıyorda bagdaştırıyorsun eyy zır cahil İSLAM nerde fuhuş nerde bu olanlar nerde gafil lik etmekten başka bisey degil..Sevgili Hasan Akçay..Müminler o listelerden kadınlarını seçsin ve imam müta nikahını derhal kıysın. Vatandaşa böylece daha iyi hizmet edilir. Bu laf size yakışmadı sanki bunu müminler yapıyormuş gibi ve sanki sizinde müminlerle bi bagınız yokmuş gibi yazmışsınız ne alaka canım? Müta nikahını savunanlara ben sadece sapık derim Din imizde kalıcı olmadıkca hanımına karşı olan görevlerini yerine getirmek ve onu himaye etmek ona dünya sında yardımcı olmak onun la aglamak onunla gülmek onu sevip gözetmek ona Din ini ögretmek ve süreklilik arz etmeyen bi duyguya ve bi istege İslam kabul mu dediki siz sanki bunu KURAN demiş gibi yazmışsınız ne alaka? ve bir sapık kadın ın dediklerini burda sergilemişsiniz bunuda fikirlerinizi delilmi kabul ettiniz?Ne demek imam ları genelev kapısına koymak böyle bi terim kullanmak hangi edeple ?neden her anı fuhuş,yalan ,dolan olan papaz ları koymuyorsunuz onlar bunu yaptıkları halde neden koymuyorda böyle bişeyi yapmayan bi insanı orya koymaya cürret ettiniz.Maksat üzüm yemekmi bagcıyı dövmekmi?Muta nikahını savunanlar sapıkların içinde hocalarmı varki onları hedef alıyoruz ?onu yapanlar da zaten ayet hadis kabul etmeyenler.yada şöyle diyim işine geleni alanlar.Mute yi kabul edenler dikkat edilirse cok seyide inkar edenlerdir.Onların sapıklıkları ile müminliginde müminlerinde bi alakası yok ve öyle yansıtılmasında buda hata uzman cavuş um hata link i yolladım lütfen degerlendir...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma