Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selamlar, Forum ayrı bir başlığa taşındığından, daha önceki iletimde aynı konuyla ilgili paragraflarıda aşağıya ilave ediyorum.
http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1977&PN=1&T PN=42
Elmuh Yazdı:
S.Ateş Bakara 238'in çevirisinde "orta namaz" dan bahsetmiş ama anladığım kadarı ile ya bunu farz olarak nitelediği üç namazın uzantısı olarak beş vakit namazdan biri olarak kabul ediyor, ya da fikir değiştirmiş bunu bir namaz olarak kabul etmiyor. Yukarıda alıntılanan S.Ateş'in görüşlerinde farz olan namazlarda orta namaza atıf yok.
Kanımca Kuran'ı fazla zorlamadan iki vakit namazının farz olduğu açıkça belirtiliyor, Sabah ve Akşam namazı (Hud 114, İsra 78). Apaçık bir Kurandan da bu beklenirdi.
Orta namaz olarak anlamlandırılan çeviri yerine vusta kelimesini yüce/iyi olarak alarak Yüce namaz / İyi namaz gibi bir çeviri yapılması durumunda, ayetin geri kalanıyla da uyumlu olmakta. Aksi taktirde orta kelimesine sadece yakıştırmalar yaparak namaz vakti üretebiliyoruz ki, benim görüşümce bu da pek açık olmuyor.
M.Esed Bakara 238 : Namazlarınıza ve namazı en uygun şekilde ifa etmeye dikkat edin ve Allahın huzurunda içten bir bağlılıkla durun.
http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1977&PN=1&T PN=43
Türk_Ibrahim Yazdı
"Ey inananlar! Toplantı günü, Salat için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır."
Cuma Suresinde bu Orta Salat mevcut kardeşim.
yani 2 vaktin haricinde insanların çağrıldığı bir Orta Salat var. Gün içinde ..
Selam,
Salat-ı Vusta dan ayrı bir namazı anlamadığımı daha önce belirtmiştim. İzninizle neden bu düşünceye vardığımı açıklıyayım:
1- vusta kelimesinin Kuran'da zaman olarak geçtiği başka bir ayet olmaması, öğlen namazı vakti olarak kastedilseydi açıkça öğlen namazı denilirdi veya vakit olarak kesin ifadelerle belirtilebilirdi. Kuran'da vakit belirlenirken genellikle vaktin adı verilmekte veya daha hassas tarif edilmesi için güneşin pozisyonundan yararlanılmakta vb. Vusta kelimesinin tek başına bir zamanı tarif etmekte yetersiz olduğu görüşündeyim. Kuran'da "namaz müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur (Nisa 103)" denilmekte. Bu kadar önemli bir ibadetin, eğer öğle namazı anlamında olsaydı diğer namazlar gibi açıkça belirtilmiş olması akla yatkın gelmekte.
2- Cumua suresinin içeriğine bakıldığında hergün öğle namazı kılındığı anlamını çıkarmanın çok sıhhatli bir yaklaşım olmadığını düşünüyorum. Burada kesin olarak hergün bir öğlen namazı olduğundan bahsedilmiyor. Kesin olarak söylenebilecek olan, toplantı günü öğlen vaktinde kılınan bir namaza çağrı olduğudur,
3- İniş sırasıyla İsra, Hud, Bakara, Cumua, Nisa surelerinden sonra inmiş olan Nur Suresindeki ifade şöyle:
Nur 58: Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: Sabah namazından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, akşam kılınan namazdan sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.
Burada da görüldüğü gibi Sabah namazından bahsedilmekte, Akşam namazından bahsedilmekte ancak iman edenlerin öğlen vakti namaz kıldığına bir delil yok. Normalde böyle bir namaz olsaydı önce namaz kılıp sonra elbiselerini çıkarmaları gerekmezmiydi ve bu durumda da Öğlen namazından sonra tabiri kullanılırdı diye düşünüyorum.
4- Bakara-238 de "namazları ve orta namazı" ifadesi niçin kullanılmış olsun. "namazları" dendiğinde tüm namazlar zaten kapsanmış olmuyor mu şeklindeki soruya çok akla yatkın bir cevap bulamıyorum.
5- Akla şöyle bir soru gelebilir, Müslümanlar hiç mi gündüz namazı kılmıyordu ? Namazla ilgili ilk vakit ifadesi iniş sırası 50 olan Isra suresinde. Ama bundan önce inmiş olan ayetlerde de namaz emri var. Bu durumda müslümanların gündüz namazları da kılmış olduklarını düşünmemek için hiçbir neden yok, hatta bu namazlarına nafile namaz olarak namaz vakitleri belirlendikten sonra da kılmaya devam edenler olmuş olabilir.
Sonuç olarak benim üzerinde durduğum konu Kuran'da farz olan vakit namazları ile ilgili. Bundan daha fazlasını isteyen kılabilir. Buna bir engel yok. Kendim de mümkün olduğunca 3 vakit kılmayı tercih ediyorum.
Kendi düşüncelerimi en doğrusunu Allah bilir diyerek noktalıyorum.
Selam ve sevgi ile.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
|