HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayızlıyken neden namaz kılınmasın? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Biz burda geleneğin ne dediğini ne anladığını tartışmıyoruz.Kurana göre ayetlerin ne söylediğini anlatıyoruz.Ama gözlerinizi öyle sıkı kapamışsınızki muhatabınız gelenekmi kuranmı ayırdına varamıyorsunuz.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

herkese selam

Çelişki gibi görünen durumdan söz etmek istiyorum.

Cunupken temizleninceye(tahir) kadar namaza yaklaşmayın diyor.

Namaz kılınmayacak olan durum cunupluk durumu. Cunupluktan kurtulmak içinde tahir olmak gerekiyor.

Aslında burda cunubluk durumunu klasik toplumun anladığı gibi değilde, yine kuranda anlamaya çalışsak ilerleme sağlayabiliriz

cunub geçen ayetler:4/36 28/11 4/43 5/6 17/68 19/52 20/80 28/29,44,46 37/8 17/83 başka türevleride var.

28/11 ayetine dikkat edelim..

11 Mûsâ'nın) kızkardeşine "Onun izini takip et," dedi. O da onlar farkına varmadan onu uzaktan(cnb) gözetledi.

12 Biz daha önce ona, süt emziren kadınları haram kılmıştık. Bu sırada kızkardeşi dedi ki: "Onun bakımını sizin için üstlenecek, onu eğitip öğretmeyi yüklenecek bir ev halkını size tanıtayım mı?"

Sorulması gerekenler şunlar: buradaki uzaklık gerçek uzaklık mıdır yoksa başka bir uzaklık mıdır? Neyden uzaklıktır?  Buradan cunuplukla edindiğimiz bilgiyi 5/6 da kullanamaz mıyız? 



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Savana Kardeşim!

 

Savana yazdı:

2/Bakara 222 Sana, kadınların aybaşı hali hakkında da sorarlar, de ki: "O bir ezadır". Aybaşı halinde iken kadınlardan el çekin, temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman, Allah'ın size buyurduğu yoldan yaklaşın. Allah şüphesiz daima tövbe edenleri sever, temizlenenleri de sever.

 

Bakınız abdestle ilgili ayette de   5/Maide 6 Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin. Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki şükredebilesiniz.

 

Selam

abdestli olabilmenin şartları arasında tahir olmak şartı vardır.Allah tahir olmayı  maide 6 da emretmiştir.

Bakara 222de de regli halinde kadının tahir olmamayacağını söylemiştir.

O halde tahir olmadan abdest alınamaz abdestsiz namaz kılınamaz.

 

Abdest ile ilgili ayetlerin orijinallerini aşağıda belirttim ki net olarak görülebilsin.

 

 

 Maide;6:”Ya eyyühelleziyne amenu iza kumtüm iles Salati fağsilu vucuheküm ve eydiyeküm ilel merafikı vemsehu bi ruusiküm ve ercüleküm ilel ka'beyn ve in küntüm cünüben fattahheru ve in küntüm merda ev alâ seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae felem tecidu maen fe teyemmemu saıyden tayyiben femsehu bi vucuhiküm ve eydiyküm minhu, ma yüriydullahu liyec'ale aleyküm min harecin ve lâkin yüriydu li yütahhireküm ve li yütimme nı'meteHu aleyküm lealleküm teşkürun.


Ey iman edenler!.. Salat’a doğrulduğunuzda/namaz’a kalktığınızda vechlerinizi (yüzlerinizi) ve dirseklere kadar ellerinizi gusledin (su ile yıkayın);mesh edin başlarınızı ve iki topuğunuza kadar ayaklarınızı da .Eğer cünüp iseniz tam arının. Eğer hasta olmuşsanız veya bir sefer üzere iseniz veya sizden biri def’i hacetten gelirse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su bulamamışsanız, tayyib/temiz  saide/toprak… teyemmüm edin.Vechlerinizi ve ellerinizi ondan mesh edin. Allah size güçlük oluşturmak dilemez, fakat sizi arındırmak ve nimetini sizin üzerinize tamamlamak diler ki şükredesiniz.”

 

 

Nisa; 43”Ya eyyühelleziyne amenu la takrebusSalate ve entüm sükâra hatta ta'lemu ma tekulune ve la cünüben illâ abiriy sebiylin hatta tağtesilu ve in küntüm merda ev alâ seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae felem tecidu maen feteyemmemu saıyden tayyiben femsehu Bi vücuhiküm ve eydiyküm innAllahe kâne Afüvven Ğafura;”
Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar ve bir de cünüb iken -yolcu olmanız müstesna- gusledinceye kadar salat’a/namaz’a yaklaşmayın. Eğer hasta olmuşsanız veya bir sefer üzere iseniz veya sizden biri def’i hacetten gelirse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su bulamamışsanız, tayyib/temiz  saide/toprağa… teyemmüm edin. vechlerinizi/yüzlerinizi ve ellerinizi mesh edin. Muhakkak ki Allah Afuvv’dur, Ğafur’dur.

 

Bakara;222:” Ve yes'eluneke anilmehıyd kul huve ezen fa'tezilün nisae fiylmehıydı ve la takrabuhünne hatta yathürne, feizâ tetahherne fe'tuhünne min haysü emerakümullah* innAllahe yuhıbbut Tevvabiyne ve yuhıbbul mütetahhiriyn;”
Sana ay başı/adet halinden sorarlar. De ki: “O bir eza’dır. Hayızlı iken kadınlardan uzaklaşın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah’ın emrettiği yerden onlara varın”. Muhakkak ki Allah çokça tevbe edenleri sever, çokça temizlenenleri sever.

 

“abdestli olabilmenin şartları arasında tahir olmak şartı vardır.”

“O halde tahir olmadan abdest alınamaz...”

 

Ayetlerin ışığında bu sözlerinizi biraz açabilir misiniz?

Teyemmüm eden insan nasıl “tahir” olabilir ?

 

Kusursuzluk sadece Allah’a mahsustur.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah’a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

SAVANA YAZDI:

Selam

Biz burda geleneğin ne dediğini ne anladığını tartışmıyoruz.Kurana göre ayetlerin ne söylediğini anlatıyoruz.Ama gözlerinizi öyle sıkı kapamışsınızki muhatabınız gelenekmi kuranmı ayırdına varamıyorsunuz.

SAYIN SAVANA

Yukardaki zan içeren yazınızı sakın olduğunuz bir zaman tarafsız olarak inceleyın.

Konuya dönersek kastettığım açıkça şuydu ki adetlı kadını pis gören gelenek bıle Kuranda bu yasağı bulamamış hadıse sığınmış.Ayrıca zaten Kuranda namaza yaklaşmama sartlarını veren ayete dıkkat cektım ve yok dedım,Kuranla hareket etmedığim iddası yanlış ve sakınleştığinizde anlayacaksınız.Forumu baslatan arkadaş ve diger dostlar namaza yaklaşmama sartlarını anlatan o ayetıde vermiş,hayızlı haldeyken namaza yaklaşmayın sartı yok yasakların arasında.

NISA 43

Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar ve bir de cünüb iken -yolcu olmanız müstesna- gusledinceye kadar salat’a/namaz’a yaklaşmayın. Eğer hasta olmuşsanız veya bir sefer üzere iseniz veya sizden biri def’i hacetten gelirse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su bulamamışsanız, tayyib/temiz  saide/toprağa… teyemmüm edin. vechlerinizi/yüzlerinizi ve ellerinizi mesh edin. Muhakkak ki Allah Afuvv’dur, Ğafur’dur

Nisa; 43”Ya eyyühelleziyne amenu la takrebusSalate ve entüm sükâra hatta ta'lemu ma tekulune ve la cünüben illâ abiriy sebiylin hatta tağtesilu ve in küntüm merda ev alâ seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae felem tecidu maen feteyemmemu saıyden tayyiben femsehu Bi vücuhiküm ve eydiyküm innAllahe kâne Afüvven Ğafura;”

Sitede tek Kuran dıye bagıranlardan biride benım ,açıkça şunu dıyorum: ''herseyı aytıntılı açık anlatan Kuranda dolaylı yoldan yasak uydurmada hanıfler olarak gelenekçılerı gecmeyelım.''

CUNUP,TUVALETTEN GELMIŞ KIŞİ BILE TOPRAKLA TEYEMMUMLE TEMIZLENIYOR AMA HAYIZLI KADIN SIZE GÖRE TEMİZLENEMIYOR.

Kaynak gösterdığınız ayet ise cınsellığin temız olmasını emredıyor,abdesti bozan şartları  sayan ayete  ima zanıyla katılamaz,Kuran her şeyi detaylı anlatır,okunması ıçın kolaylaştırılmıştır özellıklede farz  bıldıren muhkem ayetler.

Dost1 yazdı:

Ayetlerin ışığında bu sözlerinizi biraz açabilir misiniz?

Teyemmüm eden insan nasıl “tahir” olabilir ?

 

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
sebemelikesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 03 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sebemelikesi

 

Arkadaşlar, her şeyden önce ilginiz için teşekkür ederim,  o kadar çok yanıt ve soru geldi ki, hepsine ayrı ayrı yanıt yazmak çok zor. Bende soruları özetlemeye çalışıp yanıtlayacağım. 

Eğer yanlışım olursa Allah’tan af sizlerden helallik dilerim.

 

1 ) Sorulardan biri ay hali cünüplük mü?

2 )                          durumunda nasıl abdestli kalınır?

3 )                          durumu hastalıkmıdır?

 

1 ) Sorulardan biri ay hali cünüplük mü?

Ay hali cünüplük değildir tanımını Kur’an yapmıştır. “De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir.” Başka tanımlar yapmayalım. Bu rahatsızlığın boyutlarını incelemek ve nasıl bir halin karşılığı olduğunu bulmamız gerekir. Bu rahatsızlığın ne kadarı fiziksel ne kadarı psikolojik ve kadındaki etkileri nelerdir bakmak lazım.  

Bu tür konuları Internet te, sağlık la ilgili sitelerden öğrenebilir siniz. Kadın hamile değilse adet görür, hamile yada çocuk doğramaz duruma gelirse, adet kesilir. Bu da gösteriyor ki bu kan çocuğun oluşumunda olmazsa olmaz şeydir. Adet kanının pis olmadığı ve cünüplüğe neden olacak her hangi, bir şey içermediği de açıkça ortadadır. 

 

2 ) Sorulardan biri ay hali durumunda nasıl abdestli kalınır?

Abdest’in nasıl alınacağını ve nelerin bozduğunu Kur’an söylemiştir.

5/Maide 6 Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin. Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki şükredebilesiniz. Ayrıca bkınız 4/43

Şimdi Kur’an da namaza engel olacakların ve  abdesti bozan şeylerin arasında ay hali geçmediği halde, abdestin bozulduğunu ve namazın kılınamayacağının kanısını nerden çıkarıyoruz?.

Kaldı ki günümüz teknolojisinde öyle çözümler üretilmiştir ki, Adet kanaması döneminde kadına yaşamında ve tüm sosyal aktivitelerinde hareket serbestliği sağlaması, hatta denize girebilme imkanı vermesi için üretilen tamponların kullanımından hanımlarımızın haberi vardır. Bu tamponlarda abdestin bozulmamasını sağlar.

 

 

3 ) Sorulardan biri ay hali durumu hastalıkmıdır?

Bir hastalık değildir, nasıl ki hamilelik süresince hasta olmadığını söylüyorsak, bu süre zarfındada hastalıktır diyemeyiz, bir ezadır, sıkıntı dır, kadının doğal halidir tıpkı hamilelik gibi. Kadının hormonları hayız olmaması durumunda, kadını o zaman hasta eder.

 saygılar sunarım 



__________________
"De ki: "İbadetiniz olmasa Rabbim size ne diye değer versin?"
Yukarı dön Göster sebemelikesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sebemelikesi
 
kamer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kamer

sebemelikesi Yazdı:

 

Eğer yanlışım olursa Allah’tan af sizlerden helallik dilerim.

1 ) Sorulardan biri ay hali cünüplük mü?

Ay hali cünüplük değildir tanımını Kur’an yapmıştır. “De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir.” Başka tanımlar yapmayalım....

2 ) Sorulardan biri ay hali durumunda nasıl abdestli kalınır?

Abdest’in nasıl alınacağını ve nelerin bozduğunu Kur’an söylemiştir.

5/Maide 6 Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin. Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki şükredebilesiniz. Ayrıca bkınız 4/43

Şimdi Kur’an da namaza engel olacakların ve  abdesti bozan şeylerin arasında ay hali geçmediği halde, abdestin bozulduğunu ve namazın kılınamayacağının kanısını nerden çıkarıyoruz?.....

3 ) Sorulardan biri ay hali durumu hastalıkmıdır?

Bir hastalık değildir, nasıl ki hamilelik süresince hasta olmadığını söylüyorsak, bu süre zarfındada hastalıktır diyemeyiz, bir ezadır, sıkıntı dır, kadının doğal halidir tıpkı hamilelik gibi. Kadının hormonları hayız olmaması durumunda, kadını o zaman hasta eder.

 saygılar sunarım 

EmbarrassedLOLAngry

 

Furkan/77: De ki: “Duanız olmasa Rabbim size ne diye değer versin!

 

 

Selamün Aleyküm!

Neml/92. "Ve Kur'an okumakla emrolundum. Artık kim yola gelirse kendi nefsi için gelir. Sapmışa gelince, böylesine de ki: 'Ben uyarıcılardan biriyim. Hepsi bu!"

En doğrusunu Allah bilir.

Mutlu ve esen kalın



__________________
Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
Yukarı dön Göster kamer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kamer
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Hasanoktem Kardeşim!

Hasanoktem yazdı:

Selam Değerli Dost1 Kardeşim,hayızlı olma halinin temiz sayılma - sayılmama ve bunun abdest ile olan  ilişiğini henüz net olarak çözümleyebilmiş değilim gerçekten. bu konuda beni aydınlatırsanız size minnettar kalacağım. ve ayriyeten, hayızlı olma hali bir hastalık mıdır?

.

Yüce Allah'a hep birlikte emanet olalım. İnşaAllah.

İniş sırasına baktığımızda Bakara 92.;Nisa 98. ;Maide 110. surelerdir.  Bu sıranın (Bakara 87. ;Nisa 92. ; Maide 112. sure olduğu da söylenir.

Konuyu daha iyi anlayabilmek için bu sıraya göre ayetleri orijinalleriyle birlikte yazıyorum.

Bakara;222:"... Ve yes'eluneke anilmehıyd kul huve ezen fa'tezilün nisae fiylmehıydı ve la takrabuhünne hatta yathürne, feizâ tetahherne fe'tuhünne min haysü emerakümullah innAllahe yuhıbbut tevvabiyne ve yuhıbbul mütetahhiriyn;"
Sana ay başı/adet halinden sorarlar. De ki: "O bir eza"dır. Hayızlı iken kadınlardan uzaklaşın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara varın. Muhakkak ki Allah çokça tevbe edenleri sever, çokça temizlenenleri sever."

Hayızla ilgili olarak Rabb'imizin dediği çok nettir." kul huve ezen"/"De ki o eziyettir."

Bu ayetten; konunun,eşler arasındaki cinsel yaşamla ilgili bir düzenleme olduğu açıkça görülmektedir.

Ayrıca Rabb'imiz olan Allah, tevbe edenleri ve çokca temizlenenleri sevdiğini vurgulamaktadır.

Değerli Kardeşim!

 Abdest ayeti Medine'de inmiştir.  Bu zamana kadar da Mekke dönemi dahil abdest zorunlu olmamıştır. Abdest ve gusule benzer ibadet öncesi bir temizlik müşriklerde Yahudilerde,Hıristiyanlarda eskiden beri vardı.

Şimdi ayetlere bakalım.

Nisa; 43:"Ya eyyühelleziyne amenu la takrebusSalate ve entüm sükâra hatta ta'lemu ma tekulune ve la cünüben illâ abiriy sebiylin hatta tağtesilu ve in küntüm merda ev alâ seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae felem tecidu maen feteyemmemu saıyden tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydiyküm innAllahe kâne Afüvven Ğafura;"
Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar ve bir de cünüb iken -yolcu olmanız müstesna- gusledinceye kadar salat'a/namaz'a yaklaşmayın. Eğer hasta olmuşsanız veya bir sefer üzere iseniz veya sizden biri defi hacetten gelirse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su bulamamışsanız, tayyib/temiz  saide/toprağa teyemmüm edin. vechlerinizi/yüzlerinizi ve ellerinizi mesh edin. Muhakkak ki Allah Afuvv'dur, Ğafur'dur.

Rabb'imizin huzuruna durmadan önce bazı hazırlıklar yapmamız isteniyor.

1.       AKLIMIZ BAŞIMIZDA OLACAK." Sükâra" sadece alkol ve benzerlerinden kaynaklanan sarhoşluğu belirtmez. İnsanın zihinsel melekelerini tam olarak kullanmaya engel her türlü zihinsel uyuşukluğu ifade eder. Kur'an 'da bunu ifade eden ayetler vardır.

Kaf 19:" Ve caet sekretul mevti bil Hakk"  

"Ölüm sarhoşluğu Hak olarak gelmiştir."

Burada sarhoşluğun nedeni ölüm korkusudur.

Hicr 15:" Lekalu innema sükkirat ebsaruna bel nahnu kavmün meshurun;"

"Kesinlikle  şöyle derlerdi: "Gözlerimiz bağlandı/sarhoş oldu, hatta biz büyülenmiş bir kavimiz"

Burada sarhoşluğun nedeni sihir/büyü, göz boyama.

Hicr 72:" Le amruke innehüm lefiy sekretihim ya'mehun;"

"Ömrüne yemin olsun ki onlar sarhoşlukları içinde kör ve şaşkın bocalıyorlar."


Burada sarhoşluğun nedeni şehvettir.( Pasaj tümüyle okunabilir. Lut kavminin sapıklığı vurgulanır.)

Hacc 2:"... ve teranNase sükâra ve ma hüm bi sükâra ve lâkinne azâbellahi şediyd;"
"...İnsanları sarhoşlar olarak görürsün.onlar sarhoşlar  değildirler. Fakat Allah azabı şediyd'dir.

Burada sarhoşluğun nedeni, kıyamet depreminin korkusudur.

Tüm bunlardan anlaşılanlar

İçki nedeni ile sarhoşken; uyku sersemi iken, şehvetli iken, her türlü doğal afetin etkisinde iken, ağrılı ve acılı iken, kısaca zihnimizi bulanık hale getiren her durumda iken namaz kılınmamalıdır.

NAMAZ ALLAH'I ANMAKTIR.

İBADET HUZUR İLE OLUR.

İBADET ANINDA AĞZIMIZDAN ÇIKANI GÖNLÜMÜZ DUYMALIDIR.

BİLİNÇSİZ KILINAN NAMAZLARI ALLAH�I ANMA OLARAK DÜŞÜNEBİLİR MİYİZ?

2.       BEDEN TEMİZLİĞİ OLACAK. Cünup olunmayacak.

"...ve la cünüben illâ abiriy sebiylin hatta tağtesilu..."

"...ve bir de cünüb iken -yolcu olmanız müstesna- gusledinceye kadar."

3.    Hastalık,yolculuk, tuvaletten gelme, kadınlara dokunma gibi durumlarda   SU bulunamamışsa TEYEMMÜM edilecek

"ve in küntüm merda ev alâ seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae felem tecidu maen feteyemmemu saıyden tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydiyküm innAllahe kâne Afüvven Ğafura;"

"Eğer hasta olmuşsanız veya bir sefer üzere iseniz veya sizden biri def'i hacetten gelirse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su bulamamışsanız, tayyib/temiz  saide/toprağa teyemmüm edin. vechlerinizi/yüzlerinizi ve ellerinizi mesh edin. Muhakkak ki Allah Afuvv'dur, Ğafur'dur."

Bu ayette istenenler belli.Dikkat edelim Bu ayette hayızdan bahsedilmiş mi? Yoksa bahsedilmemiş mi?

Burada irademiz dışında gelişen vücudumuzun doğal bir olayı olan tuvalete gitme olayı var.

Hayız da  kadının iradesi dışında vücudun doğal bir olayı olan tuvalete gitme hükmünde değil midir?

Şimdi Maide suresindeki ayeti inceleyelim.

Maide;6:"Ya eyyühelleziyne amenu iza kumtüm iles Salati fağsilu vucuheküm ve eydiyeküm ilel merafikı vemsehu bi ruusiküm ve ercüleküm ilel ka'beyn ve in küntüm cünüben fattahheru ve in küntüm merda ev alâ seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae felem tecidu maen fe teyemmemu saıyden tayyiben femsehu bi vucuhiküm ve eydiyküm minhu, ma yüriydullahu liyec'ale aleyküm min harecin ve lâkin yüriydu li yütahhireküm ve li yütimme nı'meteHu aleyküm lealleküm teşkürun."


"Ey iman edenler! Salat'a doğrulduğunuzda/namaz'a kalktığınızda vechlerinizi (yüzlerinizi) ve dirseklere kadar ellerinizi gusledin (su ile yıkayın);mesh edin başlarınızı ve iki topuğunuza kadar ayaklarınızı da .Eğer cünüp iseniz tam arının. Eğer hasta olmuşsanız veya bir sefer üzere iseniz veya sizden biri def'i hacetten gelirse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su bulamamışsanız, tayyib/temiz  saide/toprak, teyemmüm edin.Vechlerinizi ve ellerinizi ondan mesh edin. Allah size güçlük oluşturmak dilemez, fakat sizi arındırmak ve nimetini sizin üzerinize tamamlamak diler ki şükredesiniz."

Rabb'imizin huzuruna durmadan önce bazı hazırlıklar yapmamız isteniyor.

1.       Yüzler ve dirseklere kadar eller yıkanacak.

2.       Başlar ve topuklara kadar ayaklar mesh edilecek.

3.       Beden temizliği olacak. Cünup olunmayacak

4.       Hastalık,yolculuk, tuvaletten gelme, kadınlara dokunma gibi durumlarda   su bulunamamışsa teyemmüm edilecek.

Bu ayetlerden açık ve  net olarak anlıyoruz ki namaz kılmak için abdest almak ve gusul etmek/yıkanmak  şarttır.

Kur'an'da başka hiçbir ibadet için bu şart bulunmamaktadır.

"Oruç" ve "Hac" ibadetinde belirtilen detaylar içerisinde, abdest ve gusul şartı belirtilmemiştir.

Erkek  ve kadın elde olmayan durumlar nedeniyle cünup iken oruca başlamış olabilirler.

Ancak, hiçbir erkek ve kadın oruçlu iken, iradesiyle cinsi temasta bulunarak cünup olmaz.

Kadınların  hayızlı olmaları iradeleri içinde olan bir durum değildir.

Bu nedenle de oruçlu iken hayız gören kadının bu durumu  orucuna mani olmaz.

İradeleri dışında cünup olma durumu da oruca mani değildir.

Hac ibadetinde de namaz kılma dışında  tavaf ve sa'y için abdest almak ve gusul etmek şart kılınmamıştır.

 Ancak ihramlı iken kasden  cünup olmak yasaklanmıştır.

 İrade dışı olan cünup olmak ve hayız olmak  ihramlı olmaya mani değildir.

Erkek için de kadın için de cünupluktan çıkmak oldukça kolaydır.

Gusul edilir veya -şartları  gusul etmeye uygun değilse- teyemmüm edilir.

Ancak hayızlı olmak ve hayızdan kurtulmak kadının elinde olan bir durum değildir.

Bu iradesi dışında gerçekleşen bir olaydır.

Bu durumda kadın ne yapabilir?

"ve in küntüm merda ev alâ seferin ev cae ehadün minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae felem tecidu maen fe teyemmemu saıyden tayyiben femsehu bi vucuhiküm ve eydiyküm minhu, ma yüriydullahu liyec'ale aleyküm min harecin ve lâkin yüriydu li yütahhireküm ve li yütimme nı'meteHu aleyküm lealleküm teşkürun."

"Eğer hasta olmuşsanız veya bir sefer üzere iseniz veya sizden biri def'i hacetten gelirse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su bulamamışsanız, tayyib/temiz  saide/toprak, teyemmüm edin.Vechlerinizi ve ellerinizi ondan mesh edin. Allah size güçlük oluşturmak dilemez, fakat sizi arındırmak ve nimetini sizin üzerinize tamamlamak diler ki şükredesiniz."

Şimdi buraya iyice dikkat edelim.

Bu ayette hayızdan bahsedilmiş mi? Yoksa bahsedilmemiş mi?

Tuvalete gitmek,  irademiz dışında gelişen vücudumuzun doğal bir olayı değil midir?

Hayızlı olmak da irademiz dışında gelişen vücudumuzun doğal bir olayı değil midir?

Bu durumda  hayız, tuvalete gitme hükmünde değil midir?

Hayız olma durumuna cünup olmaktır  denilebilir mi?

Hayız olmak cünup olmaktır denildiği var    sayılsa:( ki, böyle bir durum asla düşünülemez)

Cünup olan erkek ve kadınlar teyemmüm yaparak bu durumlarından kurtuluyorlar, arınmış oluyorlar da iradeleri dışında hayızlı olan kadınlar    bu durumdan kurtulup arınmış olmuyorlar?

Değerli Kardeşim!

Abdest ayetinde Yüce Rabb'imiz "Allah size güçlük oluşturmak dilemez, fakat sizi arındırmak ve nimetini sizin üzerinize tamamlamak diler" diyerek abdest ve teyemmümdeki esas amacı açıklıyor.

Baş ve ayakları meshetmekle ve teyemmümle maddi kirler temizlenmez.

Buradaki mesaj; bu tür sembolik hareketlerle zihni toparlamak ve huşû sağlamaktır.

Abdest namaz ibadetimiz için en önemli hazırlıktır.

İbadet edecek olan kişi;

En yüce makam olan Allah'ın huzuruna çıkacaktır.

O'na kulluğunu,yakarışını,aczini sunacaktır.

Aciz olan Kulla, Aziz olan Allah'ın sembolik buluşması olan ve kulluk görevi olan bu namaz tabiî ki hazırlıksız ve rastgele olamaz.

Abdest alırken yıkanan ya da teyemmüm edilen organlar manevi necasetten de temizlenmiş olurlar. Her abdest ve teyemmüm alınışında da bir daha  bu organların günah kiri ile kirletilmemesine azmedilir.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

abdestli olabilmenin şartları arasında tahir olmak şartı vardır.”

“O halde tahir olmadan abdest alınamaz...”

Ayetlerin ışığında bu sözlerinizi biraz açabilir misiniz?

Teyemmüm eden insan nasıl “tahir” olabilir ? dost1 yazdı

 

Selam dost1

Namaz kılmak için abdestli olmak farzdır.

Cünüplük halinde gusl abdesti farzdır.

cünüp birinin tahir olması için yapması gereken gusül abdesti almaktır.Eğer gusl abdesti alacak su ortada yoksa Allah namazı terk edin demiyor.Teyemüm edin ben o teyemmümü abdestin yerine koyar sizi tahir olmamak/yada abdestli olmamaktan bağışlarım diyor.

Gayet açık değilmi?

Dost1 kardeş bilginize danışmam gereken konu şu

ayette bahsi geçen cünüplük nedir? Cünüplüğün devamında kadına dokunmuşsanız ifadesi var.

cinsel birliktelik sonrası kadın ve erkeğin içinde bulunduğu durumu cünüplük olarak tanımlayan arkadaşlar eğer kadına dokunmuşsanız ifadesini nasıl tanımlıyorlar?Kadına dokunmakta cinsel birliktelikse o halde neden cünüplük ifadesi aynı ayet içinde var?cinsel birliktelik olmaksızın demekki cünüp olunabiliyor

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

sebemelikesi yazdı 

 

"2 ) Sorulardan biri ay hali durumunda nasıl abdestli kalınır?

Abdest’in nasıl alınacağını ve nelerin bozduğunu Kur’an söylemiştir.

5/Maide 6 Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin. Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki şükredebilesiniz. Ayrıca bkınız 4/43

Şimdi Kur’an da namaza engel olacakların ve  abdesti bozan şeylerin arasında ay hali geçmediği halde, abdestin bozulduğunu ve namazın kılınamayacağının kanısını nerden çıkarıyoruz?.

Kaldı ki günümüz teknolojisinde öyle çözümler üretilmiştir ki, Adet kanaması döneminde kadına yaşamında ve tüm sosyal aktivitelerinde hareket serbestliği sağlaması, hatta denize girebilme imkanı vermesi için üretilen tamponların kullanımından hanımlarımızın haberi vardır. Bu tamponlarda abdestin bozulmamasını sağlar."

 

öncelikle aramıza hoş geldinTongue

belliki sende bizler gibi tek kaynağın kur'an olduğunu ifadelendirmişsin

benim dikkatimi "kaldiki günümüz teknolojisinde öyle çözümler üretilmiştir ki Adet kanaması döneminde kadına yaşamda ve tüm sosyal aktivitelerinde hareket serbestliği, hatta denize girebilme imkanı vermesi için üretilen tamponların kulanımından hanımlarımızın haberi vardır"  bu paragraf çekti

Allah’ın insanlığa halifelik Bakara30 verdiğinden bu güne kadar, sürekli mesaj olarak gönderdiği,  (her kavmin/medeniyetin kendi kullandığı dilde, kelimeler farklı söylense bile, mana itibarıyla aynı şeyi ifade etmekte olan) dinin adı İslam dır.

İlk inen vahiyden bu güne kadar, Allah’ın emriyle hep aynı melek ( vahiy meleği cebrail ) aynı kitaptan, ( levhi mahfuz )  dan, resullere Allah’ın  mesajını bir birinden  farksız olarak, her kavme/topluma kapasitesi ölçüsünde ihtiyacı kadarını  getirmiştir.                                      

 

Toplumlar geliştikçe, medeniyetlerin birbirlerine toplu akıl halinde bıraka geldiği, bilgi, bilim,  buluşlar, keşifler ve teknolojinin gelişmesi, geçmişten geleceğe doğru, insanlığın tekamülüne/gelişmesine yol açmış ve bu ölçüde son gelen resule kadar vahiy’de insanlığın konumunu göz önünde bulundurarak, o ölçüde hitabını  geliştirerek inmiştir.

“Hiç kuşkusuz, o Zikir'i/Kur'an'ı biz indirdik, biz; her hal ve şartta onu muhakkak koruyacak olan da biziz.”  Küllişeyinalim olan Allah, ilk nazil olan vahiyde bu ilkeyi koyar, bir daha resul göndermesine gerek olmazdı, fakat vahiye muhatap olacak insanlığın, kapasitesi buna hazır değildi,

Hatta kur’an ilk indiği dönemden bu güne kadar, her geçen gün biraz daha iyi ve kapsamlı anlaşılmaktadır.

Kur’an muhkemiyle, müteşabihiyle  aynı fakat insanlık gelişmeye devam etmektedir, gelişip tekamül ettikçe Allah’ın kelamını kendilerinden önceki toplumlardan daha iyi anlıyor ve gelmiş geçmiş dinler ve ideolojilerin tarihin çöplüğüne nasıl gittiğine şahit oluyorlar.

İnsanlık tarih süresi boyunca ne kadar çok hadiseye şahit olursa, Kuran’ın o kadar çok kapsamlı meselelere değindiğinin farkına varıyor, buda insanoğluna Kuran’ın anlam yelpazesinin daha kapsamlı ve geniş olduğu gerçeğini fark ettiriyor.

K ur’an’ın indiği dönemdeki hukuk sistemiyle şimdiki hukuk sistemi farklılıklar arzeder

5/Maide 48 Kur'an'ı, önce gelen Kitap'ı tasdik ederek ve ona şahit olarak gerçekle sana indirdik. Allah'ın indirdiği ile aralarında hükmet; gerçek olan sana gelmiş bulunduğuna göre, onların heveslerine uyma! Her biriniz için bir yol (şeriat) ve bir yöntem kıldık; eğer Allah dileseydi sizi bir tek ümmet yapardı, fakat bu, verdikleriyle sizi denemesi içindir; o halde iyiliklere koşusun, hepinizin dönüşü Allah'adır. O, ayrılığa düştüğünüz şeyleri size bildirir.

Yukarıdaki ayettende anlıyoruz ki, toplumların gelişimine göre hukuk değişiyor, zaten Kur’an bir hukuk, anayasa kitabı değil, onlara ışık tutacak ve kaynaklık edecek bir kitaptır.



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Konuya dönersek kastettığım açıkça şuydu ki adetlı kadını pis gören gelenek bıle Kuranda bu yasağı bulamamış hadıse sığınmış.Ayrıca zaten Kuranda namaza yaklaşmama sartlarını veren ayete dıkkat cektım ve yok dedım,Kuranla hareket etmedığim iddası yanlış ve sakınleştığinizde anlayacaksınız.Forumu baslatan arkadaş ve diger dostlar namaza yaklaşmama sartlarını anlatan o ayetıde vermiş,hayızlı haldeyken namaza yaklaşmayın sartı yok yasakların arasında.

selam safbilgi

öncelikle yazdığım ayetleri dikkatlice okuyup üzerinde düşünmenizi tavsiye ederim

Allah bakara 222de regli kadınlar tahir oluncaya kadar  diyor.

Yani Allah ne demiş ;kadın regli halinde tahir yani temiz değil demiş .Allahın sözlerine gözlerinizi kapayıp bana hala geleneğin kadını tahir\temiz saymadığından bahsediyorsunuz.

Hayızlı namaz kılınamaz ayetlerde apaçık ve net şekilde anlatılmış hala  ayetlerde yok diyorsunuz çünkü benim yazdıklarımı okumuyorsunuz yazdıklarıma kuranen cevap vermiyorsunuz.Ciddiye almıyorsunuz.

cünüp iken tahir\temiz oluncaya kadar namaza yaklaşmayın lafından ne anlıyorsunuz?

Regli halindeki kadının tahir\temiz oluncaya kadar cinsel birliktelikten men edilmesinden ne anlıyorsunuz?

her iki durumda tahir \temiz olamama drumu değilmidir?

maide 6da ki cünüplük hali nedir üzerinde düşünün(oradaki cünüplük cinsel birliktelik sonrası cünüplük değildir çünkü ayetin devamında kadınlara dokunmuşsanız ifadesi var bu ifade cinsel birliktelik sonrası cünüplükten bahsediyor) erkek nasıl cünüp olur? kadın nasıl cünüp olur?.Cünüplükten kurtulmak için temizlenmekten ne anlıyorsunuz?

Teyemmümü ileri sürüp tahir olmama durumunun önemsiz olduğunu istenmediğini iddia ediyorsunuz.

teyemümümün ne anlama geldiğini daha önce defalarca yazdım tekrar yazayım

Allah sizden namaz kılmadan önce abdestli olmanızı istiyor ama abdest alacak su bulamazsanız Allah sizi abdestsiz olmaktan bağışlıyor yaptığınız teyemümü abdestin yerine koyuyor.

Aynı domuz etini haram kılması gibi.Domuz için o pistir diyor Allah ayette.Ama zorda kalırsanız haddi aşmadan o etten yiyebilirsiniz diyor.O etten yediğinizde o domuz eti hala pis ama pis olanı yemekten bağışlanmış oluyorsunuz.Yani teyemüm eden cünüp kimse hala cünüp ama su bulamadığından teyemümle abdest alıyor ve Allah onu tahir olmamaktan bağışlıyor.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 30 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats