Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Ehlisünnet kardeş güzel şeyler yapmaya çalışıyorsun her görüşüne
katılmasam da tebrik ederim yalnız bazı şeyleri bazı arkadaşlar
kabullenmekte zorlanıyorlar bu da normal bir şey yani diyorumki "hiç
kimse görmek istemeyenler kadar kör değildir"
tekrar saygılar ehli sünnet kardeş yüreğine sağlık
__________________ iman bizim bünyadımız
tarihtedir hep yadımız
hizbullahtır hem adımız
biz nurluyuz imanlıyız
Katılma Tarihi: 12 mart 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam ehli sünnet
yazdıklarının çoğuna bende katılıyorum fakat hadisler konusunda bence biraz temkinli olmak lazım ...yukarıda arkadaşımız değindi...
ben hadisi direk peygamber efendimizin sözü olarak değil peygamberin söylediği söz olarak görüyorum...hadisleri Kuranla değerlendirmekten yanayım...hadis Kurana uyuyorsa alır amel ederim uymuyorsa almam...fıkıh alimlerinin sözüde öyle olmalı...bakarsın kardeşim Kurana uyuyorsa alırsın uymuyorsa almazsın...
ben bide verdiğin örneklere değinmeye çalışacağım...örnekler bana biraz acayip geldi...çünkü Kuran da diyor ki anneye öf bile deme eee sen nasıl tutup dövecen kadını...anneyi sözle bile incitmeye islam izin vermiyorken bir insanların o gönül sultanlarını incitmeeye zaten içi el vermez....
Kuran derki zinaya yaklaşma ayet zaten açık yaklaşma diyor...
bırak yapmayı Allaha gönülden bağlanmış insanların şeytana heva ve hevesine uymadığı sürece inşallah zinaya yaklaşması düşünülemez...
Artı bir şey daha var bu forumdaki bütün insanlar aynı meali takip ediyor zannına kapılma sakın bende üç tane var inşallah daha da alacağım...1.Ahmed davutoğlunun,2.diyanetin,3.m.esedin meali ama bana sorarsan hangisi diye esed derim...
Aykırı Yolcu ve Malcolm_x kardeşlerime teşekkür ederim.
Fikirlerimin tamamına katılmamanız çok doğal ama buradaki üstünlüğünüz şu ki benim Allah için bişeyler anlatmaya çalışmamı gayet net birşekilde görebilmiş olmanız. Bakış açınızı genişletmiş at gözlükleriyle bakmayan siz gibi değerlerli kardeşlerimin fikirlerine ve eleştirilerine her zaman açık olduğumu bildirmek isterim.
Safbilgi kardeşimiz döktürmüş yine. Çok güzel çalışma olmuş. Fakat şöyle bir örnek vereyim. Bir insan kuyuya düşerse dışarıyı görerek konuşamaz dime. Hep kuyudan bahseder. Yazının tamamını okudum tek bir şeye odaklanarak yazılmış. Yani bir yoldan gidersek o yol hakkında istediğiniz kadar söz üretilebilir.
Anladığım kadarıyla bizler sizin gözünüzde dini olarak o kadar kötü bir durumdayızki putperest ten de kötü.
Safbilgi kardeşim, hadislere ben inanıyorum çünkü peygamber efendimizin ümmeti için yol göstericidir. Eğer senin dediğin gibi hadisler bizi kurandan uzaklaştıracak olsaydı ve öyle biz amaç gütseydi hadislerin için kuran okumanın ne kadar Allaha yaklaştıracağı ve bir o kadar da çok ama çok önemli olduğu , her müslümanın kuran okuması gerektiği , kuran okuyan Allah la konuşmuştur gibi hadisleri duymadınmı?
Ben bir tek hadis görmedim ki Allah tan uzaklaştırsın. Ben bütün hadisleri biliyorum demiyorum. Hayatımda uyguladığım tüm hadisler Allah şahitim ki beni dine yaklaştırmıştır. Hadis bana(Resul ) kuran oku demiş beni kuran okumaya heveslendirmiş. Kuran öğrenmeye çalıştığım zamanları hatırlıyorumki bazen yok ben bu işi yapamayacağım derken , enteresan bir şekilde ya birinden yada tv den ya kitaptan onla ilgili bir hadise rastlıyorum, Hadis bana diyorki kuran okumaya çabalayan birine allah bilmeden okuduğu yanlış harfine 1 sevap doğru harfine 10 sevap verir. Bu bana bir mavevi güç verir ve derimki içimden Yarab sen çok yücesin. Sonra tekrar takrar alırım elime kuranı. Bu gibi örnekler.
İnan kardeşim siz ne gibi hadisleri alıyorsunuz anlamıyorum, ama hadisler bizi kurandan uzaklaştırır , putlaştırır gibi sözler söylemeyin.
Duymadınızmı bu ayeti , tefsir edeyim. ; Herkes biz doğru yoldayız der, ya yanılıyorsanız. ya doğru bildiğiniz şey gerçekten yanlışsa ne olacak? Hayatta bunların örneklerine rastlamıyoruzmu? Orta halli olalım derim ben. Aklınıza takılıyorsa hadis meselesi siz inandığınız uğruna küfür etmeyin. İnanıyorsanız uygulayın yapın. Tartışalım Tefekkür edelim. ve Allaha çok çok dua edelim. ALLAH'ım bizi doğru olan yoluna ulaştır diye. AMA KÜFRETMİYELİM.
Hz aliye demişki müşriklerden biri ; Siz kendi kendinize bu hayatta işkence ediyorsunuz. Bu ne yaa namaz kıl , kadına bakma, içki içme , ya ahiret dediğiniz şey yoksa....?
Hz ali de cevaben derki; Evet eğer sen haklıysan ahiret yoksa sende kurtuldun bende, eğer ahiret varsa sen cehenneme gittin ben kurtuldum.
Şimdi kendimizi güvene alalım gerisini tevekkül edelim.
Biz yanlış gördüklerimize yanlış diyelim veya bana biraz ters geliyor diyelim araştıralım ama hepsi yalan diyip inkar etmeyelim.
Tarih boyunca sadece sizler değil bir çok farklı din anlayışları çıktı. Hepsininde bir sürü akıldaşları vardı. Onlarda insandı. Demekki bir akımı izlerken gerçekten mantığa uyan şeyler varki insanlar ona inanıyor ve yeni akıma hizmet ediyorlar. Mantıklı gelen şeyler vardır mutlaka. Ama hepsini ona uydurmayalım.
İnsanların anlama kapasitesi önyargılarına da bağlıdır. Bir şey hakkında ümitsiz isen onun olmayacağına inanırsın ona göre hareket edersin. Bazende birşeyin olageldiği şeyleri düşünerek bundan sonrada bu iş böyle gider diye düşünürsün.
Şimdi safbilgi kardeşim demişsinki adamlar uydurmuş kuran okumasın diye kuranın önüne hadis çıkarmışlar yetmemiş icma yetmemiş kıyas anlamına gelen eleştiriler yazmışsın.
Şimde ben sana Kuran , Hadis , İcma , Kıyas Kuranla sabit desem ve ayetiyle beraber tefsirini versem Ne olacak?
Evet bak hemen önyargıyla böyle bişi yok diyeceksin. Ben ısrarla aşağıda açıklayacam Sen yine olamaz , olmaması lazım diyeceksin. Çünkü tüm inanç tabuların yıkılacak. Çünkü AYET. Fazla yorum yapmadan ben sana anladığım ve tefsirini yazacağım Kuran, Hadis, İcma , Kıyas ile ilgili ayeti veriyorum.
Nisa Süresi 59. Ayet
EY O BÜTÜN İMAN EDENLER ! ALLAHA İTAAT EDİN , PEYGAMBERE DE İTAAT EDİN, SİZDEN OLAN ÜLÜLEMRE DE, SONRA BİR ŞEYDE NİZAA DÜŞTÜNÜZMÜ HEMEN ONU ALLAHA VE RESULUNE ARZ EDİNİZ. ALLAHA VE AHİRET GÜNÜNE GERÇEKTEN İANANIR MÜMİNLERSENİZ. O HEM HAYIRLI HEMDE NETİCE İTİBARİYLE DAHA GÜZELDİR.
Ayetin mealinden sonra aynı kaynaktan tefsirine bakalım,
TEFSİRİ;
Binaenaleyh ey müminler gerek sureti umimiyede birbirinizle ve gerek ülülemr ile aranızda , gerekse ululemr olanlar arasında her hangi bir şeyde niza ederseniz onu Allaha ve Resulune reddü icra ediniz. Yani mücerred kendi keyf i arzunuz ile halle kalkışmayınız, müsademelere düşmeyiniz , başkalarınada gitmeyiniz de evvel Allah'ı saniyen Resullullahı kendinize merci biliniz. ve bu hükme ve mahkemeye müracaat ediniz. Aranızda yegane halem ve hakim Allah ve Peygamberi tanıyınız. Muhtelif hükümlerinizi fikirlerinizi Allah'ın ayetine tabık ve tevfik ederek tevhid ediniz ki Allah a muracat imanı tevhid de ihlas ile ayetullahı taharri ve tetkik, Resulune müracat da zamanında kendisine ve badehu (vefatından sonra) sünnetine ve hulefasına arzı keyfiyet ile olur... EĞER ALLAHA VE AHİRET GÜNÜNE HAKİKATEN İNANIYORSANIZ BÖYLE YAPARSINIZ, Allah ve Resulu ve ululemre itaat eder ve şayet bir şeyde nizaa nız olursa onuda Allah ve Resulune İrca edersiniz. Bu irca sizin için daha güzeldir. (Çeviriye müdahale edilmeden aynen verilmiştir.)
Evet tefsirinden sonra da şu hükme varıyor.
Demekki İslamda dört nevi ahkam ( Hüküm) vardır. Kuranda açıkça belirtilen, Sünnette açıkça belirtilen , Ululemrin ittifakıyla ve kıyası sahih ile nasları çıkartılan ahkam.
Kaynak :Elmalılı . (20. yuzyılın kabul edilen en büyük müfessiri)
Sevgiyle Kalın
__________________ De ki: «Allah Teâlâ'ya ve Peygambere itaat ediniz, eğer iraz ederlerse şüphe yok ki Allah Teâlâ kâfirleri sevmez.»..... Ve Allah Teâlâ'ya ve Peygambere itaat ediniz ki, rahmete erdirilesiniz.......
Bayramını kutlarım.Öncelıkle şunda anlaşalım peygamberler dınde hukum koymaz,hukum Allaha aıttır ve ınen vahıy Kurandan ıbarettr.1 mılyona yakın çelişkili hadıs var,bunlar kendı içindede celişkili ,peygamber bir şöyle yapmış bir böyle,hasa peygamber dengesız mıydı?
Buhari,Muslım arap degıl ve 250 sene sonra bu işe gırışmış.Eger ılla hadısleride ek bılgı olarak tutmak istersen önce Kurandan kaynagını ara derım,çunku bılırsınkı Kutubbı sitede böyle bır hadıs var ve Kuran tum ıslam camıasında kaynak.Çıkan sonuç yıne Kurandan olacaktır.Ama çelişmesede,Kurana uysada peygamberın agzından çıktığına şahıtlık edemeyız.Peygambere karşı yapılan yalancı şahitliğin gunahı kat ve kat fazladır.
Hadıslere ıman ettım,zarar vermez diyorsun okadar çok saçma hadıs var ki: ben ıkı tanesını yazdım toplam 48 sayfalık örnek var ve daha yazamadığımız nıceleri...
Ebû Hûreyre (R) şöyle demiştir: Ölüm meleği Mûsâ Peygamber’e gönderildi. Melek Mûsâ’ya gelince, Mûsâ, meleğe bir tokat vurdu. Melek Rabb’ına döndü ve: - Sen beni ölmek istemeyen bir kula gönderdin, dedi. Allah, meleğe gözünü iâde etti ve tekrar Mûsâ’ya dön (dedi).......... (Buhâri, Kitâbu’l-Cenâiz 95 C.3 S.1261 Ötüken 1987. )
375-........... Peygamber’in zevcesi Ümmü Seleme’den (o şöyle demiştir): Rasûlullah (S) şöyle buyurdu: “Gümüş kaptan bir şey içen kişi var ya, muhakkak o kişi karnına ancak (curp curp diye) cehennem ateşini göndermektedir”. (Buhâri, Kitâbu’l-Eşribe H.57 C.12 S.5678 Bâb 27 Ötüken 1988. )
KURANIN HIÇ BİR YERINDE PEYGAMBERLERIN VAHIY GELEN SAYFALAR DIŞINDA HADİS YAZDIRDIĞI GEÇMEZ.KURAN UYDURULACAK BİR HADIS DEĞİLDİR,ALLAH TARAFINDANDA KORUNMAKTADIR.KURANI DIŞLAMAK,TERKETMEK,HADISLERLE HUKMUNU DUSURMEK,OKUMAYIP HATAT SAHNESINDEN UZAKLAŞTIRMAK VE İŞTE SONUCU AHIRETTE BAK PEYGAMBERIMIZ NE DIYECEK ÜMMETİ İÇİN:
Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur'an, uydurulacak bir hadis/bir söz değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir.
Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde haşredilirler.
Kuran asıl şeksiz şüphesiz allah tarafından korunan kitap.
Hadis başvuracağımız ve kurandan anlamakta zorlandığımız ayetlerimizi peygamberimizin nasıl yorumladığı ve nasıl yaşadığını anladan kaynak
Alimlerimiz kuran ve sünnete ittiba eden ve bize uymamız gerekenleri anlatan insanlar
Hadis yazdırmayan peygamberimiz , insanların kuran la karıştırılmasından ve bu iddialar olmaması için olmasın?
Hadis yazdırmayan peygamber gelecek nesiller benim gibi yaşamasınmı istedi acaba?
Ama peygamberimizin yanında pişen ve dinini direk asıl kaynağından öğrenen sahabileri bunu nesillere aktaracağını bilip, " Ashabıma uyun , onlara kötü sözler söylemeyin diyede" tastik etmesi yetmezmi?
Demekki herşey bazen bizim düşüncemize uymayabilir , bu kabullenmemiz anlamına gelmez. Bizim bilmediğimiz herşey yok mudur? Halbuki insanlar çok az bilir onlara çok az ilim verildi diyen ALLAH tır.
Demekki herşeyde kendimize çok güvenmeyelim. Herşeyi biz kendi başımıza yapacağız demeyelim. Kuran anlaşılması zor bir kaynak değil ama yanlış anlamlar çıkarılabilir.
Allah kuranda herşeyi açıklamıştır. Mesela konuları açıklamıştır. Eksik değildir. Teferruat farklıdır. Teferruata inmemiştir. Çünkü luzum yoktur. Allah namazı emreddikten sonra resule uyun dememişmi?
Musa a.s zamanında adam yuvarlanarak namaz kılmış , Musa a.s. görünce ne yapıyon demiş o da namaz kılıyom demiş. Myle kılınmaz böyle kılacan demiş.
O zat da namazı bilmiş ama nasıl kılınacağını bilememiş yuvarlanarak kılarım demiş.
Şimdi bu kıssaya inanıp inanmamakta özgürsün ama bunu örnek kabul et.
Kuran peygamberi övmüş uyun demiş. Peygamber vefat edince Ashabıma uyun demiş. Demekki görerek öğrenmekle okuyarak öğrenme her konuda birbirinden üstünlükleri var.
İnsana bir iş yaptıracaksınız göstererekmi yoksa yazarakmı?
Allah yazılacak ları eksiksiz bir şekilde yazmış ve anlatmış. Görerek yapılacakları resulune anlat demiş.
Allah ve resul sadece o insanlaramı çok açıklayıcı bilgiler verme ihtiyacı duymuş?
Biz bir imtihan dünyasındaysak, Mahşer de hesağ verirken sen demezmisin Allah'ım onlara peygamber gönderdin ama bana göndermedin. Peygamber olsaydı bende böyle yapardım?
Allah bir insana bu sözünden dolayı eksik olduğunumu görecek (HAŞA)
Yoksa resulun haberi size gelmedimi ? diyecek. ne dersiniz?
__________________ De ki: «Allah Teâlâ'ya ve Peygambere itaat ediniz, eğer iraz ederlerse şüphe yok ki Allah Teâlâ kâfirleri sevmez.»..... Ve Allah Teâlâ'ya ve Peygambere itaat ediniz ki, rahmete erdirilesiniz.......
Evet
bak hemen önyargıyla böyle bişi yok diyeceksin. Ben ısrarla aşağıda
açıklayacam Sen yine olamaz , olmaması lazım diyeceksin. Çünkü tüm
inanç tabuların yıkılacak. Çünkü AYET. Fazla yorum yapmadan ben sana
anladığım ve tefsirini yazacağım Kuran, Hadis, İcma , Kıyas ile ilgili
ayeti veriyorum.
Nisa Süresi 59. Ayet
EY O BÜTÜN İMAN EDENLER ! ALLAHA İTAAT EDİN , PEYGAMBERE DE
İTAAT EDİN, SİZDEN OLAN ÜLÜLEMRE DE, SONRA BİR ŞEYDE NİZAA DÜŞTÜNÜZMÜ
HEMEN ONU ALLAHA VE RESULUNE ARZ EDİNİZ. ALLAHA VE AHİRET GÜNÜNE
GERÇEKTEN İANANIR MÜMİNLERSENİZ. O HEM HAYIRLI HEMDE NETİCE İTİBARİYLE
DAHA GÜZELDİR.
***
Demekki İslamda dört nevi ahkam ( Hüküm) vardır. Kuranda açıkça
belirtilen, Sünnette açıkça belirtilen , Ululemrin ittifakıyla ve
kıyası sahih ile nasları çıkartılan ahkam.
ELÇİ VE EMİR SAHİBİ DİNİN SAHİBİ YAPILIRSA
Ey iman edenler! Allah’a itaat edin, elçiye itaat edin ve sizden olan emir
sahiplerine de. Eğer bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz, Allah’a ve ahiret gününe
inanıyorsanız onu Allah’a ve elçiye arz edin.
4 Nisa Suresi 59
İnsanlar topluluklar halinde yaşarlar. Bu toplu yaşamda ortak kararı, ortak
prensipleri, kimi durumlarda ortak orduyu, savaş ve barış kararı gibi kritik
kararları da hayata geçirmek gerekir. Elçi (Hz. Muhammed) kendi döneminde
toplumun başı olarak bir çok kritik kararı alırdı. Bunlara da uymak gerekirdi,
çünkü Hz. Muhammed o dönemde hem elçi, hem de “emir sahibi” (ululemr) olarak
toplumun başıydı. Peygamber’in vefatından sonra Müslümanlar’ın içlerinden
seçecekleri kişi veya kişiler bu vazifeyi yerine getirebilir ve onlara da itaat
gerekir.
Fakat bu itaat hiçbir zaman Allah’ın hükümlerine ilave hükümler
yapılması manasına gelmez. Çünkü Kuran’dan Kuran’ın her şeyi açıkladığını,
detayları verdiğini ve dinin Kuran’a eşit olduğunu anlıyoruz. Eğer ki elçiye
itaatten ve emir sahiplerine itaatten ilave farz veya haram yetkisi anlaşılsaydı
ortaya şu mantıksız tablo çıkardı: Yenmesi haram olanları örnek olarak ele
alalım; Kuran’da 1 Leş, 2Kan, 3 Domuz eti, 4 Allah’tan başkası adına kesilen
hayvanlar haram kılınmıştır. Elçiye itaatten kasıt elçinin ilave haramlar
getirmesi olsaydı elçi 5 Midye, 6 Karides, 7 Eşek eti şeklinde haram
listelerini genişletebilirdi. Nitekim mezhepçiler bunu iddia etmektedirler. Peki
o zaman bir dönem Sünni Müslümanlar’ın halife olarak emir sahibi kabul ettikleri
Yavuz Sultan Selim 8 Tavuk, 9 İnek eti, 10 Palamut balığı şeklinde bu listeyi
uzatıyor olsaydı ve “Elçiye itaat ayetleriyle bunları haram kılıyorsanız, Emir
sahibine itaat ayetiyle de, ben bunları aynı mantıkla, aynı şekilde haram
kılıyorum.” deseydi ne derdiniz?
Elçiye itaat edin ayetiyle, Kuran’ın hükmünün
iptal yetkisinin (neshin) Peygamber’e verildiği şeklindeki iddiayı hatırlayalım.
[25. Bölümdeki nasih mensuh konusunu hatırlayın] O zaman biri çıkıp aynı
mantıkla emir sahibi de kendinden evvelki dini hükümleri değiştirebilir
iddiasını yapar ve emir sahibi “Zinayı, hırsızlığı helal yapıp, namazı orucu
kaldırıyorum, bunlar da benim nasihlerim (iptal yetkisini kullanmam).” derse ne
diyeceksiniz?
Bunun için sizin mantığınızda olduğu gibi emir sahiplerine itaat
edin ayetini çekiştirip, kendini Allah gibi dini hüküm koyucu mertebesine
çıkarırsa sonuç ne olur? Eğer elçiye itaatle elçi ilave helaller, haramlar ve
iptaller yapabiliyorsa o zaman aynı tarzdaki ayetle emir sahiplerinin
(Yöneticilerin) de aynı hakka kavuşmaları gerekirdi. Görüldüğü gibi Kuran’ı bir
bütün şeklinde kabul etmeden çekiştirmeye kalkmanın sonu felakettir.
--
Ey imân edenler!. Allah Teâlâ'ya itaat ediniz ve Peygamber'e de ve
sizden olan emir sahiplerine de itaatte bulununuz. Sonra bir şey
hakkında ihtilâfa düşerseniz, eğer siz Allah Teâlâ'ya ve âhi-ret gününe
inanır kimseler iseniz onu Allah Teâlâ'ya ve Peygamberine arz ediniz. O hem bir hayırdır, ve hem de netice itibariyle daha güzeldir. 4 Nisa 59
-- Ve onlara eminlikten veya korkudan bir haber geldiği zaman onu yayıverirler. Ve
eğer onu Peygamber'e veya kendilerinden olan emir sahiplerine arz
etseler elbette onlardan bunun hükmünü çıkaracak zatlar bunu
bilirlerdi. Ve eğer Allah Teâlâ'nın lûtuf ve rahmeti üzerinize olmasa idi pek azınız müstesnâ, elbette şeytana uymuş olurdunuz. 4 Nisa 83
Görüldüğü
gibi, yönetim sisteminde ve sorunların halledilmesinde, İslam dininde
bir hiyerarşi mevcuttur, bu sıralamada, peygamberin sünnetine tabi
olduklarını söyleyenlere göre:
a) Allah’a itaati, Kuran’a itaat ile,
b) Peygambere itaati, hadislere uymak ile, ifade edip, peygamberi aramızda güncel olarak yaşıyormuş gibi günümüze taşıdılar. Bu
inançlarında samimi iseler, o zaman, kaçınılmaz olarak peygamberimiz
zamanındaki Ulul Emrin sözlerini de muhakkak günümüze taşımaları
gerekirdi; peygamberin vefatından sonra da Ulul Emr mevcut
olmuştur ve bunlar çokturlar bunların sözlerini ne yaptınız, Hadis adı
altında peygamberi günümüze taşıdığınızı iddia ettiniz, Ulul Emrin
sözlerini n, neden günümüze taşımadınız, zira Ulul Emre itaatin de
gerekli olduğu Kuran’da kesin olarak emredilmiştir, Rivayetlerle
şahısları taşıyıp güncelleştirme mantığınıza göre bunu yapmanız
gerekmez miydi, fakat bu yapılmamıştır, yoksa siz ortaya attığınız kıstaslara rağmen, kitabın bir kısmını kabul edip bir kısmını red mi ediyorsunuz.
Böyle yapanların cezası, Kuran ölçüsüne göre, dünyada rezillik ve
ahirette şiddetli azap değil midir. (Bak, 2 Bakara 83-84-85 ).
Yapamazdınız, zira bu hem Kuran’a uygun bir davranış olamayacağı gibi, pratikte de mümkün değildi, İslam coğrafyası bir imparatorluktu ve dolayısıyla Ulul Emr binlerceydi.
Durum bu olunca, binlerce çelişkili ve Kuran’a uymayan rivayetleri
peygambere hadis adı altında peygambere mal edip, bunlarla da atalar
dinini insanlara kabul ettirmek için bunca tarihi çabanız niyedir.
Yukarda
ki ayetlerde örnek alma yönünde bizden istenen, her devirde güncel
olarak, İslam devlet başkanının, Ulul Emrin ve Müslümanların Kuran’a
itaat etmeleri, peygamber zamanında peygamberin ve yönetimde ki
şahısların, peygamberden sonra da, İslam devletinde yönetimde yer alan
şahısların yani devlet başkanlarının ve Ulul Emrin Kuran’a uygun
yönetim yapmalarıdır. Bu kaçınılmaz olarak öyledir, zira İslam dinine göre Hüküm ancak ve ancak Allah’ın dır, Allah hükmüne hiç kimseyi ortak etmez, Din koyma veya hüküm koyma bir İlâh’lık olayıdır.
Ama peygamberimizin yanında pişen ve dinini direk asıl kaynağından öğrenen sahabileri bunu nesillere aktaracağını bilip, " Ashabıma uyun , onlara kötü sözler söylemeyin diyede" tastik etmesi yetmezmi?
Selam sıteden alıntı yaptığım bu yazıyı oku bakalım sahabe ne demek?
Geleneğe göre sahabe; Peygamber zamanındaki mümin olan insanlardır.Hepsi adlidirler.Onlar gökteki yıldızlar gibidir hang,isine uyulursa uyulsun doğrudur.
Şimdi bu inancın kuran ile ne kadar örtüştüğüne bakalım
sahabe; arapça bir kavramdır,türkçesi arkadaş demektir, çoğulu ashab,tır
Sebe 46 de ki: Size bir tek öğüt vereceğim: Allah için ikişer ikişer ve teker teker ayağa kalkın, sonra da düşünün! Arkadaşınızda (peygamberde) hiçbir delilik yoktur! O ancak şiddetli bir azap gelip çatmadan evvel sizi uyaran bir peygamberdir
Araf 184 Düşünmediler mi ki, arkadaşlarında (Muhammed'de) delilik yoktur? O, ancak apaçık bir uyarıcıdır.
Tevbe 40 Eğer siz ona (Resulullah'a) yardım etmezseniz (bu önemli değil); ona Allah yardım etmiştir: Hani, kafirler onu, iki kişiden biri olarak (Ebu Bekir ile birlikte Mekke'den) çıkarmışlardı; hani onlar mağaradaydı; o, arkadaşına. Üzülme, çünkü Allah bizimle beraberdir, diyordu. Bunun üzerine Allah ona (sükunet sağlayan) emniyetini indirdi, onu sizin görmediğiniz bir ordu ile destekledi ve kafir olanların sözünü alçalttı. Allah'ın sözü ise zaten yücedir. Çünkü Allah üstündür, hikmet sahibidir.
Bu ayetlerde görüldüğü gibi Allah Teala hem müminlere hemde müşriklere hitaben, Hz Muhammedi kast ederek Arkadaşınız buyurmaktdır.Dolayısıyla sedece müminler değil, aynı zamanda müşrikler ve münafıklarda kurana göre sahabedir
Hz Peygamber vefatıyla beraber tüm münafıların öldüğünü de iddia edecek elimizde hiç bir delil yoktur.Zaten böyle bir şeyi iddia etmek aynı zamanda akıl dışıdır
Kuranda ebu leheb hariç münafıkların, müşriklerin isim listesi olmadığına göre,peygamber zamanında yaşamış ve onu görmüş insanlara bir nevi kutsallık atfederek yüceltemek ve onlar adına nisbet edilen rivayetlerle dini belirlemeye kalkışmak ancak ve ancak zanna uymaktan başka bir şey değildir
1400 sen önce yaşamış insanların hangisinin mümin hangisinin müşrik olduğunu belirleyecek bir iman ölçme aleti de elimizde olmadığına göre geçen geçmiştir.Onların yaptıkları bizler için dini anlamda hiç bir şekilde bağlayıcı olamazDolayısıyla kuranın sahabe tanımlaması bile hadislerin köküne kibrit suyu dökecek niteliktedir
KURAN KOLAY BIR KITAPTIR EN BASTA MUHKEMLERI VE HUKUMLERI GAYET NET VE AÇIKTIR.KURANI ZORLAŞTIRAN VE KAVRAMLARINI YOZLAŞTIRARAK ANLAŞILMAZ KILMAYA ÇALIŞAN GELENEKÇİ,DİN TICARETI YAPAN MENFAATI OLAN RUHBAN SINIFDIR.
1 MILYONU AŞKIN HADIS AÇIKLANMAYA MUHTAÇ VE ÇELİŞKİLIDIR.PEYGAMBER VEFAT ETMİŞ YAZILI KAYNAKLARLA ULAŞMAKTADIR BİZE.KURAN KORUNMUŞ DİĞER KAYNAKLARSA ALLAH TARAFINDAN GARANTI EDILMEMIŞTIR.ŞUPHELIYE YAKLAŞMAMAK ALLAHIN EMRIDIR.
AKLINI İŞLETEREK KURANI OKU ARASTIR SANA TEK TAVSIYEM BU VE BİR RICAMDA SİTEDE KONU OLARAK DEĞİŞİK FORUMLARI OKU MESELA BOŞANMA 3 KERE BOŞ OLMU ? KURANDAKİ İSLAMI ÖRNEK ALANLARLA, GELENEKÇİLERI KARŞILAŞTIR KIM ÇUKURDA KIM DUZLUKTE ANLARSIN.
Apolat yazdı: "Arabamızın sağlıklı yol alabilmesi için ona en uygun yakıtı
koyuyorsak bizimde''süreli yolculuğumuzu''en güzel bir biçimde
tamamlayabilmemiz için yakıtımızı sadece yapıcımız olan Allah patentli
olanlardan seçmek zorundayız.Önceki resullerimiz bunun mücadelesini
verdikleri gibi Muhammed resul de bunun mücadelesini vermiştir.İşte
muhlislikte,haniflikte,muhsinlikte bunun içinde gizlidir.
Bu bizim yer
yüzünde bulunan herşeyle ilişkimizin sadece Allah'ın tariflediği şekilde
olması gerektiğini göstermesi açısından da oldukça önemlidir.Allah
Rab'tır.Her şeyi en güzel şekilde bakar,büyütür,korur,gözetir,hiç
kimseye muhtaç etmez,en kararında verir.
Allah'ın verdikleriyle yetinmeyenler araçlarını devirmeye
mahkumdurlar.
Bugün 'İslam Dünyası' nın yaşadıkları bunun en bariz
göstergesidir.Bu toplulukların yaşadıkları Allah'ın bilgisi dahilinde
olmaktadır.Yeryüzündeki kavganın aslı kavimlerin birbirini ezmesi
değil,insanın 'tariflemede'Allah'la yarışa kalkışmasıdır.Bunun
dışındaki sebep arayışları gerçeği saptırmak ve örtmekten ibarettir."
Hadisperest zihniyete karşı verilmiş güzel cevaplar.Eline sağlık Apolat kardeş.Allahın tarifleriyle yetinmeyipte son resülün adına uydurulan herzeleri Rabbimizin tariflerinin yerine geçirmeye çalışanlara veyl olsun vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
safbilgi Yazdı:
Kuranda ebu leheb hariç münafıkların, müşriklerin isim listesi olmadığına göre,peygamber zamanında yaşamış ve onu görmüş insanlara bir nevi kutsallık atfederek yüceltemek ve onlar adına nisbet edilen rivayetlerle dini belirlemeye kalkışmak ancak ve ancak zanna uymaktan başka bir şey değildir
bizlere diyorlar ki siz kimsiniz din adına fetva veriyorsunuz, sahabeler, tabiin, alimler, mezhepler var siz onlar kadar bilemezsiniz.
Neden bilemeyelim? Allah adildir, çalışan kazanır. bizdeki olanaklar onlarda yokmuş ve biz onlarında bilgisine vakıfız. bizler bir tek peygamber olamayız.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma