Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
1derin Yazdı:
Bu konulardaki öğreti ve desteklerinden dolayı dost1 e teşekkür ediyor, RABBim ondan razı olsun ,ilmini ve ferasetini arttırsın.
Selam aleyküm 1derin kardeşim.
Doğru tespin yapmışsınız, dost1 hocanın ruh nedir? vahiy nedir? ve ecel nedir? çalışmaları bu konuyu açıklar ve destekler nitelikte olmuş çok dikkatlisiniz tebrik edrim.
Allah'a emenet olunuz.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
selam ibrahimim kardeş, inşallah iysinizdir, melekler metafizik varlıklar değildir diyorsun kısaca,(yanlış anlamışsam düzelt inşallah,) ve eline sağlık güzel bir çalışma, aşşağıda ki ayette melek hangi anlamda kullanılmış öğrenebilirmiyim,
Biz (elçiler) ancak Rabbiniz emriyle ineriz. Önümüzde, ardımızda ve bunlar arasında olan her şey O'nundur. Senin Rabbin kesinlikle unutkan değildir. (MERYEM SURESİ / 64)
ayrıca muhammed peygamberin necm suresinde anlatılan olayda gördüğü şey melek değilse nedir, inerken görüdüğü vahy meleği değil midir, burda hangi anlamda kullanılmıştır,
babildeki iki melek harut ve marut ayetinde hangi anlamda kullanılıyor,
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
malik bin nebi Yazdı:
selam ibrahimim kardeş, inşallah iysinizdir, melekler metafizik varlıklar değildir diyorsun kısaca,(yanlış anlamışsam düzelt inşallah,) ve eline sağlık güzel bir çalışma, aşşağıda ki ayette melek hangi anlamda kullanılmış öğrenebilirmiyim,
Biz (elçiler) ancak Rabbiniz emriyle ineriz. Önümüzde, ardımızda ve bunlar arasında olan her şey O'nundur. Senin Rabbin kesinlikle unutkan değildir. (MERYEM SURESİ / 64)
ayrıca muhammed peygamberin necm suresinde anlatılan olayda gördüğü şey melek değilse nedir, inerken görüdüğü vahy meleği değil midir, burda hangi anlamda kullanılmıştır,
babildeki iki melek harut ve marut ayetinde hangi anlamda kullanılıyor,
selam ile
Aleyküm selam Malik Bin Nebi kardeşim,
Allah'a şükür biz iyiyiz sizlerde inşaalah iyisinizdir.
Meryem 64Ve ma netenezzelü illâ bi emri Rabbik lehu ma beyne eydiyna ve ma halfena ve ma beyne zâlik ve ma kâne Rabbüke nesiyya
Meryem 62,63,64 Orada boş söz değil, yalnız selâm işitirler. Orada sabah akşam rızıkları da hazırdır.İşte kullarımızdan, korunanlara vereceğimiz cennet budur. Biz ancak Rabbinin emri olarak tenezzül ederiz Önümüzde, arkamızda ve bunların arasında olan her şey O’nundur Ve Rabbin unutkan değildir
Meryem 62,63,64 Orada boş söz değil, yalnız selâm işitirler. Orada sabah akşam rızıkları da hazırdır. (bu rızıklar derler ki Biz ancak Rabbinin emri olarak tenezzül ederiz) İşte kullarımızdan, korunanlara vereceğimiz cennet budur. Biz (cennet nimetleri) ancak Rabbinin emri olarak (korunan/takva sahibi olanlara)tenezzül ederiz Önümüzde, arkamızda ve bunların arasında olan her şey O’nundur Ve Rabbin unutkan değildir
Necm 5-11
Allemehu şedidul kuvaOnu, mühtiş kuvvetleri olan biri öğretti
Zu mirrah* festeva Üstün akıl sahibi sonra istiva etti
Ve huve bil ufukıl a'la En yüksek ufukta.
Summe dena fe tedella Sonra inip yaklaştı.
Fe kane kabe kavseyni ev edna Mesafe iki yay kadar veya daha yakın oldu.
Fe evha ila abdihi ma evha Kuluna, vahyettiğini vahyetti.
Ma kezebel fuadu ma raa Kalp yalanlamadı gördüğünü.
Bakara 102 Süleymân'ın hükümdarlığı hakkında onlar, şeytânların uydurdukları sözlere uydular (Süleymân'ın, büyü yaparak saltanatını kazandığını söyleyen şeytân ruhlu insanlara uyup, Süleymân'ın büyücü olduğuna inandılar). Oysa Süleymân (büyü yaparak) küfre gitmemişti. Fakat o şeytânlar küfre gittiler: İnsanlara büyü ve Bâbil'de Hârût ve Mârût adlı (yasaları) meleklere indirilen(kuralları)i öğretiyorlar. Halbuki onlar: "Biz bir fitneyiz (sizin için bir sınavız), sakın, küfre gitme(yin)!" demedikçe kimseye bir şey öğretmiyorlardı. Fakat bunlar, onlardan, erkekle karısının arasını açacak şeyler öğreniyorlardı. Ama, onlar, Allâh'ın izni olmadan onunla hiç kimseye zarar veremezler. Onlar, kendilerine yarar vereni değil, zarar vereni öğreniyorlardı. Andolsun, onu sat(ıp onunla çıkar sağlay)anın, âhirette bir nasibi olmadığını gâyet iyi biliyorlardı. Vicdanlarını sattıkları şey ne kötüdür, keşke (bunu) bilselerdi!
Sevgili Malik bin nebi
Bahsettiğin ayetleri şimdi bir daha incele, rivayetlerin etkisinde kalmadan.
Sevgi ve saygılarımla
Yüce Allah’a emanet olun.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SelamünAleyküm
Çok yararlandığım, çalışmalarınızın devamını dilerken. İşlediğiniz konuyla
yakından alakalı olduğunu zannettiğim, akıl ve nefs konusununda bu
anlayışla işlenmesini sabırsızlıkla bekliyorum.
Melek kavramını emirden başka bir şey olmadığı şekilde tanımlıyorum.
Her şeyin sadece zaman kavramı içersinde anlam bulan bir kurgu
olduğunu, yaşamımızı zamanı terkedemediğimizden bu şekilde
tanımlamak zorunda olduğuma inanıyorum.
Hatta bu dünyanın yüzküsur element, onlarında atom diye
adlandırdığımız bir kaç parçanın birbiriyle zaman dairesinde konumlarıyla
ilgili bir hareketten başka bir şey olmadığını, ışık hızına yaklaşan her
şeyin enerjiye dönüştüğünden dolayı gerçekte madde diye bir şeyinde
olmadığını her şeyin bir tek enerjiden (emirden) başka bir şey olmadığı
şeklinde kurguluyorum.
Melek kavramının ol emrinin zaman içersinde gerektirdiklerinin aklın da
emrine verilmesi diye tanımlıyorum.
Bu arada Akılda bir melek olabilirmi diye soruyorum.
Ve hala bu kurgunun içersinde Allahı çok kolay çok argümünla
bulabilmeme rağmen şeytanı tesbit etmekte güçlük çekiyorum.
Yani iblisin maddeyle ilgisini hiç bir zaman tesbit edemiyorum. O sadece
aklın olduğu yerde var. Ve gerçekte emrin içersinde hiç bir tasarrufuna
rastlayamıyorum. Bu sebeple net bir inançla inandığım halde ayetin
ikazının dışında tesbit edemiyorum.
Başka bir örnekle biraz daha farklı bir açıdan yaklaşayım. Elektrik
dediğimiz şey, yanyana ve birbirine değen sonsuz bilyanın en baştakine
vurulduğunda hiçbir bilya kımıldamamasına rağmen en sondaki bilyanın
hareketidir. İşte benim ufkumda melek; en baştaki bilyaya yaptığım
etkinin en son bilyaya ulaşmasını sağlayan neyse melek odur. (Dikkat
Elektrik melek değildir. Elektrik tanımı altında yaptırdığım işi yapan
melektir. )
Ve böyle bir düzenekte şeytanın tasarrufuna imkan yoktur. Bu dünyada
tasarrufu olmayan hiçbirşeyin tesbitine imkan yoktur.
O şeytanların, Süleyman’ın mülkü hakkında okuduklarına/uydurduklarına tabi oldular.Süleyman kâfir olmadı.Fakat o şeytanlar , insanlara o sihriveo iki melek ile ilgiliindirilen şeyleri – Babil’e ait olan1 - harot ve marot u2 / Harot ve Marot u3 - öğreterek kafir oldular. O iki şey , kişiye « biz bir fitneyiz/ayartıcıyız, sakın kâfir olma! » demekten başka bir ders vermemekteler. İnsanların ise, o iki şeyden çıkardıkları ders, kişi ile eşinin arasını ayıracak şeylerdir. Onlar, Allah’ın izni /verdiği eylem serbestisi hariç hiçbir kimseye sihir yoluyla herhangi bir zarar verememekteler. Onlar, hem kendilerine zarar veren,hem de kendilerine yarar sağlamayacak şeyler öğrenirler. Sihre müşteri olan kimselere ahırette güzel muamele olmadığını bilmişlerdi. Uğruna benliklerini sattıkları o şey, ne de kötüdür; keşke bilseler.”
1 “Babil” ifadenin sonunda yer alıyor; dolayısı ile hem füsuna, hem de efsaneye açıklık getiriyor. sihrin ve efsanenin Babil Medeniyeti ile yaygınlaştığı; o putperest törelerini/ öğretilerini halka öğretenlerin o kültürden etkilendiği açıklanmış oluyor.
2harot ve marot u/ korku ve üzüntüyü :[küçük harflerle] Babil’le yaygınlaşan büyüden korkmayı ve büyüden dolayı üzülmeyi öğreterek kâfir oldular.
3Harot ve Marot u / Korkan ve Üzülen i :[Büyük harflerle] Babil’de yaygınlaşalan efsâneleri öğreterek kâfir oldular.
1 , 2 , 3Baştaki ve sondaki vurgu (Şeytanlar……Babil) ile arada belirtilenlerin; yani hem füsunun, hem de ilgili efsanelerin ,Babil kaynaklı şeytanî öğretiler oldukları, dolayısıyla bunların gereksiz birer “korku ve üzüntü” oldukları vurgulanmış oluyor.
Süleyman’ın mülkü/hükümranlığı/krallığı hakkında okuduklarına uydular.
Süleyman’ın mülkü ile ilgili okudukları Babil kaynaklı şeytanî öğretilerdir.
Eski Babil Putperst Kültürü “Korkan ve Üzülen Melek” öğretileri ile zinanın karşı konulamaz olduğunu öğreti yapmışlar ve bunu meşrulaştırmaya çalışmışlardır.
“Süleyman’ın babası ve annesinin zina ettiği” şeklindekikutsal olmayan o öğretiler,Babil kaynaklı şeytanî öğretilerdir(II.Samuel 11.Bölüm 2-25). Halbuki o okudukları, zinanın karşı konulamaz olduğunu vererek ailenin kutsallığını yıkıp eşlerin arasını açmaktadır.Korku ve üzüntü efsaneleri ile füsundan korkmayı ve üzülmeyi bir öğreti yapmışlar/ insanları gereksiz korku ve üzüntüye boğmuşlardır.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kamer Yazdı:
Merhaba ibrahimim
ibrahimim Yazdı:
Necm 5-11
Allemehu şedidul kuvaOnu, mühtiş kuvvetleri olan biri öğretti
Zu mirrah* festeva Üstün akıl sahibi sonra istiva etti
Ve huve bil ufukıl a'la En yüksek ufukta.
Summe dena fe tedella Sonra inip yaklaştı.
Fe kane kabe kavseyni ev edna Mesafe iki yay kadar veya daha yakın oldu.
Bu ayetler; kimden bahsediyor?
ibrahimim Yazdı:
Fe evha ila abdihi ma evha Kuluna, vahyettiğini vahyetti.
Bu ayete göre Hz.Muhammed kimin kulu?
Rahman Suresi/1-2:Errahman.Alleme lkur'ane.
Rahman / çok merhametli olan Kur'an'ı öğretti.
Mutlu ve esen kalın.
Selam aleyküm Kamer kardeşim,
siz meseleyi çook iyi anlamışsınız, sizi tebrik ederim ve desteklerinizden dolayı teşekkür edrim, yüce Allah basiretini, samimiyetini, gayretini ve ilmini artırsın.
Necm suresinde geçen o ayetler, bize vahyin Resulullah'a kimin getirdiğini açıkca bildiriyor. Müthiş kuvvetleri olanÜstün akıl sahibiEn yüksek ufuktaKuluna vahyetiğini vahyettiRahman Kur'an'ı öğretti
Bu sözün üstüne söz söylenmez.
sevgi ve saygılar sunarım.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma