HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Cebrail Vahiy Melek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
1derin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 17 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı 1derin

Bu konulardaki öğreti ve desteklerinden dolayı dost1 e teşekkür ediyor, RABBim ondan razı olsun ,ilmini ve ferasetini arttırsın.



__________________
Oku Yaratan Rabb'inin AdıNa
Yukarı dön Göster 1derin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: 1derin Ziyaret 1derin's Ana Sayfa
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

1derin Yazdı:

Bu konulardaki öğreti ve desteklerinden dolayı dost1 e teşekkür ediyor, RABBim ondan razı olsun ,ilmini ve ferasetini arttırsın.

Selam aleyküm 1derin kardeşim.

Doğru tespin yapmışsınız, dost1 hocanın ruh nedir? vahiy nedir? ve ecel nedir? çalışmaları bu konuyu açıklar ve destekler nitelikte olmuş çok dikkatlisiniz tebrik edrim.

Allah'a emenet olunuz.

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam ibrahimim kardeş, inşallah iysinizdir, melekler metafizik varlıklar değildir diyorsun kısaca,(yanlış anlamışsam düzelt inşallah,) ve eline sağlık güzel bir çalışma, aşşağıda ki ayette melek hangi anlamda kullanılmış öğrenebilirmiyim,

 

  • Biz (elçiler) ancak Rabbiniz emriyle ineriz. Önümüzde, ardımızda ve bunlar arasında olan her şey O'nundur. Senin Rabbin kesinlikle unutkan değildir. (MERYEM SURESİ / 64)

    ayrıca muhammed peygamberin necm suresinde anlatılan olayda gördüğü şey melek değilse nedir, inerken görüdüğü vahy meleği değil midir, burda hangi anlamda kullanılmıştır,

  • babildeki iki melek harut ve marut ayetinde hangi anlamda kullanılıyor,

  • selam ile

    Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
     
    ibrahimim
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 506
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

    malik bin nebi Yazdı:

    selam ibrahimim kardeş, inşallah iysinizdir, melekler metafizik varlıklar değildir diyorsun kısaca,(yanlış anlamışsam düzelt inşallah,) ve eline sağlık güzel bir çalışma, aşşağıda ki ayette melek hangi anlamda kullanılmış öğrenebilirmiyim,

     

  • Biz (elçiler) ancak Rabbiniz emriyle ineriz. Önümüzde, ardımızda ve bunlar arasında olan her şey O'nundur. Senin Rabbin kesinlikle unutkan değildir. (MERYEM SURESİ / 64)

    ayrıca muhammed peygamberin necm suresinde anlatılan olayda gördüğü şey melek değilse nedir, inerken görüdüğü vahy meleği değil midir, burda hangi anlamda kullanılmıştır,

  • babildeki iki melek harut ve marut ayetinde hangi anlamda kullanılıyor,

    selam ile

  • Aleyküm selam Malik Bin Nebi kardeşim,

    Allah'a şükür biz iyiyiz sizlerde inşaalah iyisinizdir.

    Meryem 64 Ve ma netenezzelü illâ bi emri Rabbik lehu ma beyne eydiyna ve ma halfena ve ma beyne zâlik ve ma kâne Rabbüke nesiyya


  • Meryem 62,63,64 Orada boş söz değil, yalnız selâm işitirler. Orada sabah akşam rızıkları da hazırdır.  İşte kullarımızdan, korunanlara vereceğimiz cennet budur. Biz ancak Rabbinin emri olarak tenezzül ederiz Önümüzde, arkamızda ve bunların arasında olan her şey O’nundur Ve Rabbin unutkan değildir

  • Meryem 62,63,64 Orada boş söz değil, yalnız selâm işitirler. Orada sabah akşam rızıkları da hazırdır. (bu rızıklar derler ki Biz ancak Rabbinin emri olarak tenezzül ederiz) İşte kullarımızdan, korunanlara vereceğimiz cennet budur. Biz (cennet nimetleri) ancak Rabbinin emri olarak (korunan/takva sahibi olanlara)  tenezzül ederiz Önümüzde, arkamızda ve bunların arasında olan her şey O’nundur Ve Rabbin unutkan değildir

  •  

    Necm 5-11

     Allemehu şedidul kuva                 Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri öğretti

    Zu mirrah* festeva            Üstün akıl sahibi sonra istiva etti     

    Ve huve bil ufukıl a'la         En yüksek ufukta. 

    Summe dena fe tedella        Sonra inip yaklaştı.

    Fe kane kabe kavseyni ev edna Mesafe iki yay kadar veya daha yakın oldu.

    Fe evha ila abdihi ma evha     Kuluna, vahyettiğini vahyetti. 

    Ma kezebel fuadu ma raa     Kalp yalanlamadı gördüğünü.

     

     

     

    Bakara 102 Süleymân'ın hükümdarlığı hakkında onlar, şeytânların uydurdukları sözlere uydular (Süleymân'ın, büyü yaparak saltanatını kazandığını söyleyen şeytân ruhlu insanlara uyup, Süleymân'ın büyücü olduğuna inandılar). Oysa Süleymân (büyü yaparak) küfre gitmemişti. Fakat o şeytânlar küfre gittiler: İnsanlara büyü ve Bâbil'de Hârût ve Mârût adlı (yasaları) meleklere indirilen(kuralları)i öğretiyorlar. Halbuki onlar: "Biz bir fitneyiz (sizin için bir sınavız), sakın, küfre gitme(yin)!" demedikçe kimseye bir şey öğretmiyorlardı. Fakat bunlar, onlardan, erkekle karısının arasını açacak şeyler öğreniyorlardı. Ama, onlar, Allâh'ın izni olmadan onunla hiç kimseye zarar veremezler. Onlar, kendilerine yarar vereni değil, zarar vereni öğreniyorlardı. Andolsun, onu sat(ıp onunla çıkar sağlay)anın, âhirette bir nasibi olmadığını gâyet iyi biliyorlardı. Vicdanlarını sattıkları şey ne kötüdür, keşke (bunu) bilselerdi!

     

    Sevgili Malik bin nebi

    Bahsettiğin ayetleri şimdi bir daha incele, rivayetlerin etkisinde kalmadan.

    Sevgi ve saygılarımla

    Yüce Allah’a emanet olun.

     

     

     

     



    __________________
    Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
    Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
     
    iman
    Uzman Uye
    Uzman Uye


    Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
    Gönderilenler: 751
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

    SelamünAleyküm

    Çok yararlandığım, çalışmalarınızın devamını dilerken. İşlediğiniz konuyla
    yakından alakalı olduğunu zannettiğim, akıl ve nefs konusununda bu
    anlayışla işlenmesini sabırsızlıkla bekliyorum.

    Melek kavramını emirden başka bir şey olmadığı şekilde tanımlıyorum.
    Her şeyin sadece zaman kavramı içersinde anlam bulan bir kurgu
    olduğunu, yaşamımızı zamanı terkedemediğimizden bu şekilde
    tanımlamak zorunda olduğuma inanıyorum.

    Hatta bu dünyanın yüzküsur element, onlarında atom diye
    adlandırdığımız bir kaç parçanın birbiriyle zaman dairesinde konumlarıyla
    ilgili bir hareketten başka bir şey olmadığını, ışık hızına yaklaşan her
    şeyin enerjiye dönüştüğünden dolayı gerçekte madde diye bir şeyinde
    olmadığını her şeyin bir tek enerjiden (emirden) başka bir şey olmadığı
    şeklinde kurguluyorum.

    Melek kavramının ol emrinin zaman içersinde gerektirdiklerinin aklın da
    emrine verilmesi diye tanımlıyorum.

    Bu arada Akılda bir melek olabilirmi diye soruyorum.

    Ve hala bu kurgunun içersinde Allahı çok kolay çok argümünla
    bulabilmeme rağmen şeytanı tesbit etmekte güçlük çekiyorum.

    Yani iblisin maddeyle ilgisini hiç bir zaman tesbit edemiyorum. O sadece
    aklın olduğu yerde var. Ve gerçekte emrin içersinde hiç bir tasarrufuna
    rastlayamıyorum. Bu sebeple net bir inançla inandığım halde ayetin
    ikazının dışında tesbit edemiyorum.

    Başka bir örnekle biraz daha farklı bir açıdan yaklaşayım. Elektrik
    dediğimiz şey, yanyana ve birbirine değen sonsuz bilyanın en baştakine
    vurulduğunda hiçbir bilya kımıldamamasına rağmen en sondaki bilyanın
    hareketidir. İşte benim ufkumda melek; en baştaki bilyaya yaptığım
    etkinin en son bilyaya ulaşmasını sağlayan neyse melek odur. (Dikkat
    Elektrik melek değildir. Elektrik tanımı altında yaptırdığım işi yapan
    melektir. )

    Ve böyle bir düzenekte şeytanın tasarrufuna imkan yoktur. Bu dünyada
    tasarrufu olmayan hiçbirşeyin tesbitine imkan yoktur.

    Yukardaki cümleleri yazarken aklıma geldi, şeytan için etkisizleştirilmiş
    melek diyebilirmiyiz. Kovulmasının anlamıda etkisizleştirilmesimidir.


    Yanlışmı düşünüyorum?
    saygılar sunuyorum.


    Bütün duaları kabul eden sensin yarabbi
    İlham etmessen seni övecek kelime bulamamki
    Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
     
    emre
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 137
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

    Necm Suresi’ndeki ilgili ayetleri şöyle anlıyorum:

     

    53.11 Gördüğünü gönlü yalanlamadı.

    53.12  Yine de siz, onunla, o görümü hakkında tartışır mısınız !

    53.13  Onu/o görümü, bir diğer iniş/konaklama/mola esnasında da görmüştü.

    53.14 Sidret- ül Müntehanın /En Uçtaki Ağacın yanında.

    53.15 Yanında da Me'va cenneti/Dinlenme yeri/Molo verilen bahçe var.                                                           

    53.16 O sırada, o sidreyi /o ağacı bürümekte olan bürümüştü.

    53.17 Göz kayıp-şaşmadı ve tugyan etmedi/haddini aşmadı.

     

    53.18 Andolsun o, Rabb’inin en büyük âyetleri” nden  gördü:

     

    53.18  Andolsun o, Rabb’inin en büyük delilleri”  nden

    gördü:

     

     [53.18] Rabb'inin bazı büyük ayetlerini/delillerini gördü:

    Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
     
    emre
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 137
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

    Harut Marut

    Bakara Suresi 102. ayetten anladıklarım:

    O şeytanların, Süleyman’ın mülkü hakkında okuduklarına/uydurduklarına tabi oldular.Süleyman kâfir olmadı.Fakat o şeytanlar , insanlara o sihri  ve  o iki melek ile ilgili  indirilen şeyleri – Babil’e ait olan1 - harot ve marot u2 / Harot ve Marot u3 - öğreterek kafir oldular. O iki şey , kişiye « biz bir fitneyiz/ayartıcıyız, sakın kâfir olma! » demekten başka bir ders vermemekteler. İnsanların ise, o iki şeyden çıkardıkları ders, kişi ile eşinin arasını ayıracak şeylerdir. Onlar, Allah’ın izni /verdiği eylem serbestisi hariç hiçbir kimseye sihir yoluyla herhangi bir zarar verememekteler. Onlar, hem kendilerine zarar veren,hem de kendilerine yarar sağlamayacak şeyler öğrenirler. Sihre müşteri olan kimselere ahırette güzel muamele olmadığını bilmişlerdi. Uğruna benliklerini sattıkları o şey, ne de kötüdür; keşke bilseler.” 


    1 “Babil” ifadenin sonunda yer alıyor; dolayısı ile hem füsuna, hem de efsaneye açıklık getiriyor. sihrin ve efsanenin Babil Medeniyeti ile yaygınlaştığı; o putperest törelerini/ öğretilerini halka öğretenlerin o kültürden etkilendiği açıklanmış oluyor.


    2  harot ve marot u/ korku ve üzüntüyü :[küçük harflerle] Babil’le yaygınlaşan büyüden korkmayı ve büyüden dolayı üzülmeyi öğreterek kâfir oldular.


    3  Harot ve Marot u / Korkan ve Üzülen i :[Büyük harflerle] Babil’de yaygınlaşalan efsâneleri öğreterek kâfir oldular.


    1 , 2 , 3  Baştaki ve sondaki vurgu (Şeytanlar……Babil) ile arada belirtilenlerin; yani hem füsunun, hem de ilgili efsanelerin ,Babil kaynaklı şeytanî öğretiler oldukları, dolayısıyla bunların gereksiz birer “korku ve üzüntü” oldukları vurgulanmış oluyor.

     

    Süleyman’ın mülkü/hükümranlığı/krallığı hakkında okuduklarına uydular.

    Süleyman’ın mülkü ile ilgili okudukları Babil kaynaklı şeytanî öğretilerdir.

    Eski Babil Putperst Kültürü “Korkan ve Üzülen Melek” öğretileri ile zinanın karşı konulamaz olduğunu öğreti yapmışlar ve bunu meşrulaştırmaya çalışmışlardır.

    “Süleyman’ın babası ve annesinin zina ettiği” şeklindeki  kutsal olmayan o öğretiler,Babil kaynaklı şeytanî öğretilerdir(II.Samuel 11.Bölüm 2-25). Halbuki o okudukları, zinanın karşı konulamaz olduğunu vererek ailenin kutsallığını yıkıp eşlerin arasını açmaktadır.Korku ve üzüntü efsaneleri ile füsundan korkmayı ve üzülmeyi bir öğreti yapmışlar/ insanları gereksiz korku ve üzüntüye boğmuşlardır.

    Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
     
    kamer
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 06 kasim 2006
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 171
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kamer

    Merhaba ibrahimim

    ibrahimim Yazdı:

    Necm 5-11

  • Allemehu şedidul kuva   Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri öğretti

    Zu mirrah* festeva            Üstün akıl sahibi sonra istiva etti     

    Ve huve bil ufukıl a'la         En yüksek ufukta. 

    Summe dena fe tedella        Sonra inip yaklaştı.

    Fe kane kabe kavseyni ev edna Mesafe iki yay kadar veya daha yakın oldu.

  •  

  •  

    Bu ayetler; kimden bahsediyor?

     

    ibrahimim Yazdı:

  • Fe evha ila abdihi ma evha     Kuluna, vahyettiğini vahyetti. 

  •  

  • Bu ayete göre Hz.Muhammed kimin kulu?

    Rahman Suresi/1-2:Errahman.Alleme lkur'ane.

    Rahman / çok merhametli olan Kur'an'ı öğretti.

    Mutlu ve esen kalın.



  • __________________
    Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
    Yukarı dön Göster kamer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kamer
     
    ibrahimim
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 506
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

    kamer Yazdı:

    Merhaba ibrahimim

    ibrahimim Yazdı:

    Necm 5-11

  • Allemehu şedidul kuva   Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri öğretti

    Zu mirrah* festeva            Üstün akıl sahibi sonra istiva etti     

    Ve huve bil ufukıl a'la         En yüksek ufukta. 

    Summe dena fe tedella        Sonra inip yaklaştı.

    Fe kane kabe kavseyni ev edna Mesafe iki yay kadar veya daha yakın oldu.

  •  

  •  

    Bu ayetler; kimden bahsediyor?

     

    ibrahimim Yazdı:

  • Fe evha ila abdihi ma evha     Kuluna, vahyettiğini vahyetti. 

  •  

  • Bu ayete göre Hz.Muhammed kimin kulu?

    Rahman Suresi/1-2:Errahman.Alleme lkur'ane.

    Rahman / çok merhametli olan Kur'an'ı öğretti.

    Mutlu ve esen kalın.

  • Selam aleyküm Kamer kardeşim,

    siz meseleyi çook iyi anlamışsınız, sizi tebrik ederim ve desteklerinizden dolayı teşekkür edrim, yüce Allah basiretini, samimiyetini, gayretini ve ilmini artırsın.

    Necm suresinde geçen o ayetler, bize vahyin Resulullah'a kimin getirdiğini açıkca bildiriyor. Müthiş kuvvetleri olan   Üstün akıl sahibi  En yüksek ufukta    Kuluna vahyetiğini vahyetti    Rahman Kur'an'ı öğretti 

    Bu sözün üstüne söz söylenmez.

    sevgi ve saygılar sunarım.



    __________________
    Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
    Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
     
    emre
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 137
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

    53.9   Oldu “çift  yay tutumu”; daha da yakın.                    

    “çift  yay tutumu”= Bir tür el birliği,aynı görüşü paylaşma anlaşması

    O devirde yaygın olan  bir tür el birliği,aynı görüşü paylaşma anlaşması.Şöyle ki: iki yay üst üste konup tek ok atılır;böylece anlaşma onanmış olurdu.

    “iki yay ” ifadesindeki “aynı görüşü paylaşma”, "anlaşma"  anlamı için Elmalı Hamdi Yazır Tefsirinde (53.sure 9.ayetin tefsiri) bir açıklama yapmış.

    Elmalı Hamdi Yazır'ın tefsirindeki orjinal meal:

    [53.9] «kabe kavseyni ev edna» oldu da

    “İp” =

    [3.103] Toptan Allah'ın ipine sarılın, ayrılmayın.

    Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
     

    << Önceki Sayfa Sonraki >>
      Yanıt YazYeni Konu Gönder
    Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

    Forum Atla
    Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
    Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
    Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
    Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

    Powered by Web Wiz Forums version 7.92
    Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
    hanif islam

    Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

         Sayfam.de  

    blog stats