HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Cebrail Vahiy Melek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Aleyküm selam sevgili dostum,

Allah razı olsun konuyu es keçmiyor, enine boyuna irdeliyorsunuz.

malik bin nebi Yazdı:

selam, ibrahimim özellikle adem kıssasını okurken meleklerin melekeler halinde anlıyordum, ama bunu her yerde göremiyordum, ve aşşağıda ki ayetleri yasa, kanun halinde anlamaya çalışıyorum ama ortada bir sorun var ya eski bilgilerin etkisi ya da tezin yanlışlığı ama üzerinde düşünüyorum,

 

 

Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir. (MEARIC SURESİ / 4)

 

malik bin nebi Yazdı:

 Sonra onlardan yana (kendini gizleyen) bir perde çekmişti. Böylece ona ruhumuz (Cibril'i) göndermiştik, o da, düzgün bir beşer kılığında görünmüştü. (MERYEM SURESİ / 17)

  • şimdi,burda beşer kılığında görünen bir şey var, ve derken iş olup bitiyor, meryem anamızın hamile kalması bu şekilde bir cinselilişki sonucu mu, bunu bir başka yerde Adem le İsa peygamberler karşılaştırılırken saadece ol emri gibi aynılıktan bahsediliyor

  •  

  •  

    Hacc/46,47,48 Yeryüzünde hiç dolaşmadılar mı ki, kalpleri olsun da onunla akıllarını çalıştırsınlar, kulakları olsun da onlarla duysunlar. Şu bir gerçek ki, kafadaki gözler kör olmaz ama göğüslerin içindeki gönüller körleşir.

    Senden aceleyle azabı istiyorlar: Allah, vaadine asla ters düşmez. Şu da bir gerçek ki Rabbinin katındaki bir gün, sizin saymakta olduğunuzun bin yılı gibidir.

    Nice kent/medeniyet var ki, zulme saptığı halde, ona süre tanıdım. Ama sonra kendisini yakalayıverdim. Dönüş yalnız banadır.

    Secde 4,5,6 Allah'tır ki gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yaratmış, sonra arş üzerinde egemenlik kurmuştur. O'nun dışındakilerden size ne bir dost vardır ne de bir şeffatçı. Hala düşünüp ibret almayacak mısınız?

    İş ve oluşu gökten yere doğru çekip çevirir; sonra o O'na yükselip çıkar: Bir günde ki, süresi sizin saymakta olduğunuz günlerden bin yıla denktir.

    İşte budur Allah! Gaybı da, görüneni de bilen O'dur. Aziz'dir O, Rahim'dir.

    Meariç 3,4 Yükselme boyutlarının/derecelerinin sahibi Allah'tandır o.

    Melekler ve Ruh, miktarı ellibin yıl olan bir günde yükselirler O'na.

    Hacc 47 “sizin saymakta olduğunuzun bin yılı”   Secde 5 “süresi sizin saymakta olduğunuz günlerden bin yıla denktir”   Mearic 4 “miktarı ellibin yıl olan bir günde yükselirler”

    Sevgili kardeşim bu ayetleri dikkatlice incele, bir yerde bin yıl, bir yerde elli bin yıl, bir yerde altı gün ifadeleri yer almaktadır. “İş ve oluşu gökten yere doğru çekip çevirir; sonra o O'na yükselip çıkar: Bir günde ki, süresi sizin saymakta olduğunuz günlerden bin yıla denktir.” Başka yerde “Allah'tır ki gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yaratmış” burada bence zamanın bizim için geçerli olduğunu, Allah için zamanın nasıl ilerlediğinin hiçbir değeri yok, çünkü yüce Allah zamandan münezzehtir.

    Birde zaman uzayda farklı işler, bizim gezegenimizdeki zaman ile, başka güneş sisteminde her hangi bir gezegende zaman farklıdır.

    İzafiyet teorisine bir göz at istersen:

    • Zaman, Uzunluk ve Kütlenin ölçümü gözlemcinin hızına bağlıdır.
    • Hız arttıkça:
      • Uzunluklar kısalır (büzülür)
      • Kütleler artar
      • Zaman kısalır

    Bunlara Allah’ın yasaları desek yanılmış mı oluruz acaba!?.

    Birde  Mearic 4 “Melekler ve Ruh, miktarı ellibin yıl olan bir günde yükselirler O'na.” Ruh kelimesini (Cebrail) diye çevirmişsiniz, Ruh: “İlahi esinti, vahiy/bilgi” anlamlarına gelir. Ruh konusunda dost1 hocanın  “Ruh nedir” çalışmasını incelemenizi tavsiye ederim.

    Devam edecek inşaallah.



    __________________
    Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
    Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
     
    ibrahimim
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 506
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

     

    malik bin nebi Yazdı:

     

    Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır. (HAKKA SURESİ / 17)

     

    burda anlatılan yasa nasıl bir yasadır ?

     

    Göğün bulutlarla parçalanacağı ve meleklerin bir indirilme ile indirileceği gün; (FURKAN SURESİ / 25)

     

    burdaki indirilen şey nedir, azabın hak olması veya yok oluşun şekli mi ?

     

     Melekleri görecekleri gün, suçlu-günahkarlara bir müjde yoktur. Ve o gün (melekler onlara) derler ki: "(Size sevinçli haber) Yasaktır, yasak." (FURKAN SURESİ / 22)

     

    melekelerin görülmesi nasıldır ?

     

  •  

    Bahsettiğin ayetlerde söz konusu olaylar Allah’ın hükmüyle olmuyor mu? Bunlara Allah’ın ayetleridir, yasalarıdır, vadidir, iş ve oluşu düzenlemesidir Sünnetullah dır, deseniz hatamı olur?.  

     

    melik bin nebi Yazdı:

     

    De ki: "Eğer yeryüzünde (insan değil de) tatmin bulmuş yürüyen melekler olsaydı, biz de onlara gökten elçi olarak elbette melek gönderirdik." (İSRA SURESİ / 95)

    ve şu ayet beni farklı düşünceledre itiyor,

     

    sevgili dostum bu konuya daha önce yine yanıt yazmıştım, sanırım dikatinizden kaçmış, yada ifade edemedim, tekrar yanıt gönderiyorum, saygılar sunuyorum.

     

    İsra 94,95 Kendilerine hak kılavuzcusu geldiğinde, insanların iman etmelerine, şöyle demelerinden başka birşey engel olmadı: "Allah, bir insanı mı resul gönderdi?"

    De ki: "Eğer yeryüzünde doygunluğa ulaşmış melekler dolaşır olsaydı, elbette gökten onlara bir melek-resul gönderirdik."

     

    Müşrikler resul olarak bir insanı layık görmediler, olağan üstü bir şeyler bekliyorlar, altından evi olsun, havalarda uçsun, melek olsun vs.. istekleri var.

    Allah c.c. eğer yer yüzünde doygunluğa erişmiş, cisim olmuş, yerleşmiş, gezinenler melek olsaydı bizde melek gönderirdik buyuruyor.

    Meleği tarif etmiyor, onların anladığı anlamda, isteklerinin doğru olmadığını anlatıyor.

     

    selam ile Allah'a ement olunuz.



    __________________
    Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
    Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
     
    emre
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 137
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

    O sırada “geleceği kuşkusuz olan azabı” istiyorlar.

    Mearic 4'te “50 000”yıl. Fakat bu 50 000 yılın dolup dolmadığı, yakın mı uzak mı olduğu meçhul. Ansızın gelecek olan bir azap.

    Bir de bu 50 000 yıl ne? Yani bu bir deyim mi yoksa gerçek bir süre mi?

    Her ikisi de olabilir mi?

    Aşağıda bir çalışmam var.

    Anlamalarım doğru da olabilir yanlış da:

    Mearic 4’te “Cebrail” sözcüğü geçmemektedir.

    70.1 Soran birisi, geleceği kuşkusuz azabı sordu.
    70.2 Küfre sapanlar içindir o. Yoktur onu savacak.
    70.3 Yükselme boyutlarının/derecelerinin sahibi Allah'tandır o.
    70.4 Melekler ve rûh, miktarı elli bin yıl olan bir günde derece derece yükselirler ona .

    .

    melekler ve  rûh : o etmenler ve  hâleti ruhiye, o azap hâline derece derece gelirler.

    Hani onlar azap istiyordu ya, işte o gelecek.Ama zamanı var.

    “Allah katında” ifadesini Kuran’da biçilen zaman olarak anlıyorum 50 000 yıl.

    Kuran’daki 1 gün=Bizim saydığımız 1000 dünya yılı. (22.sure 47.ayet)

    (Kuran’daki 1 yıl= Bizim saydığımız 354000dünya yılı)

    Kuran’daki 50 000 yıl (70.sure 4.ayet) =

    Bizim saydığımız 354000dünya yılıX50000 = 17 700 000 000 Dünya yılı

    Evrenin ömrü, ortalama 17 700 000 000 Dünya yılıdır.

    Niye ortalama:

    İnsanoğlu tarih boyunca çeşitli takvimler kullandı, kimi zaman takvim kullanmadı.Bu sebeple karanlık çağların süresi bilinemedi.Kimi zaman başlangıç noktasını yani sıfırı farklı farklı belirledi. Kimi zaman dengeyi yakalamak için günler bile silinmek zorunda kalındı.

    Bu takvimleri birbirine uyarlamada tam bir başarı da sağlayamadı.

    73.20…

     GECE VE GÜNDÜZÜ Allah ÖLÇER; SİZİN BU VAKİTLERİ TAKDİR EDEMEYECEĞİNİZİ BİLDİĞİNDEN  SİZİ MUAF TUTTU

    Neticede tam olarak hesaplamamız mümkün değil. Fakat kıyamet çok yakın. Ansızın gelebilir.

     

    *****************************

     

    "o gün sekizdir"

     

    Bazı ehli kitap Allah’ı evrenin yaratılışı sonrası ,yani 6 gün/yaratma devresi sonra dinlenmeye çekmişler.Kuran bunu reddediyor. [11.7] ve [50.38] Allah yaratmakta, onu ne bir uyku tutar, ne de o yorulur. 7.gün/devre =İmtihan devresi devam ediyor=İnsanların.... yaratılışı : Biz bir yorgunluk da duymadık.yani yaratma işi “hâlen devam etmektedir. 

     

    Kıyamet günü: "o gün sekiz'dir "

      

    [69.16] Gök yarılır, parçalanır, O gün o,iyice kuvvetten düşer.

    [69.17] Melekler/Etmenler de onu/göğü kuşatmışlar. Rabbinin arşını onların fevkinde taşımaktalar. O gün ‘sekiz’dir.

    [69.18] O gün arz olunursunuz, öyle ki gizli bir haliniz kalmaz.

     

    8, 8gün şeklinde gerçek olarak da ya da bir deyim olarak da ya da her ikisi olarak . “7gece 8gün” gibi

     

    [69.7] Allah onların kökünü kesmek üzere, üzerlerine o rüzgarı yedi gece sekiz gün, estirdi. Halkın, kökünden çıkarılmış hurma kütükleri gibi yere yıkıldıklarını görürsün.

    Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
     
    emre
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 137
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

    Ahırette kâfirlerin "melekleri görmesi" ,burdaki görmek,

    beklentilerini bulamayacaklar anlamında değil mi?

    Çünkü "Yasak! Yasak!" deniyor onlara. Yani bekledikleri gibi bir takım melekler yok orada.

    Zaten onlar kör olarak haşredilmeyecekler mi?

    TÂHÂ [20.124] Kim benim zikrimden/Kur'anımdan yüz çevirirse onun için zor, sıkıcı bir hayat şekli/dar bir geçim vardır; kıyamet günü de onu  kör olarak haşrederiz.
    TÂHÂ [20.125] O der ki: "Rabbim, beni neden kör  haşrettin, ben gören biri idim?"

    Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
     
    emre
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 137
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

    Ruh= Karakter /ayırt edici özellik

    Bir varlığı, diğerlerinden ayıran özellik.

    1. Canlının kişilik ve davranış (hareket etme, düşünme, duygulanma)biçimleri ile canlıyı diğerlerinden farklı kılan olumlu  özellik veya bu özelliğe sahip olgun,tutarlı kişi

    ruhumuz: olumlu özellikler bahşettiğimiz olgun, tutarlı kişi


    (Cansızlar için "ruh" :Bir etmeni diğerlerinden ayıran olumlu özellik veya bu özelliğe sahip yapıcı etmen)

    Kuran’da “Adem” 25 kere , “İsa” da 25 kere geçmektedir.

    Adem=İsa         25=25

    Adem’in meseli , İsa’nın meseli gibidir.

    Benim anladığım şu:Kuran’a göre İsa’nın da bir babası vardır. Yani Meryem evlilik yapmıştır. Hem de bir Allah elçisi ile. Çünkü onun yanına gelen kişi “Ben Allah elçisiyim” diyor.Ve O’nu Allah’ın emri ile istiyor.Ve O elçi, Meryem’in gözünde tam idealindeki bir adam; rüyalarının erkeği. Allah’ın emri, elçinin kavli ile evlilik vuku buluyor. O elçinin adı nedir?Kuranda birçok Allah elçisinin ismi açıklanmamıştır.

    Müslümanların kız isterken kullandıkları şöyle bir söz var: “Allah’ın emri, peygamberin kavli ile…”

    Annesi tarafından Allah’ın emrine adanan güzel bir bitki gibi yetiştirilen Meryem, kendisine gelen Allah elçisi(tam idealindeki bir beşer elçi) tarafından Allah’ın emri ile istenmiş.

    Meryem, bir oğlan çocuk arzulamakta.

    *Birçok Allah görevlisi, aynı zaman diliminde görevlendirilmiştir:

    İbrahim,Lut ve isimleri verilmeyen iki elçi

    Musa,Harun ve ismi verilmeyen şahıs

    Yakup, Yusuf

    Davut, Süleyman

    Zekeriyya, Meryem’i Allah’ın emri ile isteyen adı verilmemiş elçi, İsa, Yahya

    19:16 Kitapta Meryem'i de an. O, ailesinden ayrılarak, doğu yönünde bir yere gitmişti.

    19:17- Sonra ehli ile kendisi arasına bir perde koymuştu. Biz ona ruhumuzu  gönderdik de Meryem için tam idealine uygun bir beşer olarak beliriverdi.

    19:18- “Senden Rahmân’a sığınırım” dedi, “Eğer takvâ sahibi isen”

    19:19- “ Gerçek şu ki ben, Rabb’inin elçisiyim.Sana tertemiz bir oğlan hediye etmek için”  dedi.

    19:20- Nasıl olur da bir oğlum olacak? Ne bana bir insan eli değmiş, ne de ben iffetsiz biriyim.

    19:21- «Öyle » dedi. Rabbin, dedi ki: “O, benim için kolaydır. Onu insanlara bir ayet ve bizden bir rahmet kılmak için.” Ve olması gereken gerçekleşti.

    Yukarıdaki ayetten benim anladığım şöyle:

    “ öyle” dedi;yani nasıl olması gerekiyorsa öyle olacak,evleneceğiz, dedi. «Rabbin, dedi ki: -Bu benim için kolaydır. Onu insanlara bir ayet ve bizden bir rahmet kılmak için bu evlilik olacaktır . Ve evlilik işi gönül rızası ile gerçekleşti.

    Ayetler arada geçen zamanı verilmesede bu olaylar bir anda olmuyor. Örneğin İsa şıp tadak doğuvermiyor.Fakat ayetler aradaki olaylara, detaylara girmiyor. Her şey Allah'ın evrensel yasalarına göre tabii şartlarda devam ettiğini anlıyorum. Onun yasalarında bir değişiklik yok.

    “Öyle” ifadesinden "Sen de diğer kadınlar gibi doğuracaksın” yani nasıl olması gerekiyorsa öyle hamile kalacaksın;  doğum sancısı çekerek doğum yapacaksın, anlamları çıkmaktadır.

    O çocuğun, erkek olması ve o erkek çocuğun ileride bir ayet olması ise Allah için kolaydır.

    19.22 Ona gebe kaldı. Ardından da onunla uzak bir mekâna çekildi.
    19.23 Nihayet doğum sancısı onu, bir hurma ağacının kütüğüne götürdü. "Ah dedi, keşke daha önce ölseydim, keşke unutulup gitseydim."

    Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
     
    Guests
    Guest Group
    Guest Group


    Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
    Gönderilenler: -259
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

    selam

     

    ibrahimim ve emre kardeş ikinize de teşekküler,

     

    öncelikle meryem anamızla ilgili görüşlerinipaylaştığın için sağol emre, işin doğrusu beşer kılığında görünme ve deren iş olup bitiverdi gibi ifadeler de bana bunuı düşündürüyordu,

     

    müşriklerin melek kavramı, görünrün ötesinde kalan varlıklar, ki bu halde olunca, kendi üç kağıtlarına görünmeyen varlıkları bahane ederek bir çıkışa ulaşabilir, iman etmemelerini görünmeyen varlıklara bağlıyarak haklı çıkarmaya çalışıyor, ne de olsa kimse görmüyor, bu adamlara da kim dur diyebilecek, müşriklerin iddiaları bu , görünmeyen varlıkların gelmesi ve görünür halde olması, görünmeyeni görnür kılmak güzel bir bahane, ayrıca, bu melek istekleri, elçilerin mucizeleriyle gelişi veya elleinde yazılı metinlerle yasalar getirişi isteiğ de olabilir mi ?

     

     

    adem kıssasında melekelele konuşma, Allah yeryzünü var ediyor ve melekelere görevlerini veriyor, bu melekeler işleyişlerini sürdürüyor, melekeler emirleri kabul ettikten sonra bir başka emir gelinceye kadar bu görevlerini sürdürüyor, allah yeni bir görevden bahsediyor, yeryzünün halifesinin hizmetine girmek, tüm melekeler boyun eiyor, iri hariç, buna iblis dedik bu insanın içindeki meleke dedik, şimdi, üstadm, insan atama görevinden önce iradesiz bir mahluk, Allah irade ve emanetle bu varlığa eşrefi veriyor, oluyor eşrefi mahluk, İblis yani cann, zaten insanın içinde ki bir varlık olsa atama işleminden önce bir irade var olması lazım ki bu olmaz, ayrı bir varlk olsa, Allah insanı yaratırken can veriyor zaten, etten kemikten varlığa ruh üflüyor can veriyor, iblis de bir meleke olmalı ama  bu meleke insana sonradan eklenen katılan bi meleke, irade desek hayra çağıran yönü de var, metafizik varlık yok zaten, iblis nerden çıkıyor o zaman,

     

    necm suresinde ki olay hala net değil, ayrıca vahy kanalı yukardan aşşağı meydana gelen bir olgu, ama ayete, yukarı çıkan bir şey var ve mikail değil, cebrail yani, mikail olsaydı, kuldan Allah2a dua diyecez tamam, Ama cebrail, yukardan aşşağı olan bir şeyin yukarı şu kadar sürede çıkışı,ama ruh ile cebraili farklı olarak düşündüğümüz de, işlrin Allah'a dönemsinin farklı dilde anlatılması olan bir ayet.

    Melekelere iman vurgulanan bir şey ve insan düşünüyor, Cebrailin ve mikailin varlığına iman, görünmeyen varlıkların varlığına iman, müşriklerden nasıl ayırt eder, cebraile düşmanlık ile, vahy kanalına düşmanlık gerçekten çok farklı, melekelere imanı, yeryzünün işleyişine ve bunun Allah katından olduğuna şman oolarak algılayınca, mesela inen rızık melekesi, Unutkan bir Rabb yok, bu meleke böyle çalşır, veya melekelerin düşman etmesi lanet etmesi, kavimlerin helakı için melekelerin görevlendirilmesi, azp yasasının işleyiişi, zalimkavme volkanik bir haraketle azap yasasının bu meleke ile işbirliği, ama üzerinde biraz daha düşünmem gerekiyor şahsım adına,ikinize de selam.

     

    Rabb'e emanet olun

    Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
     
    emre
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 137
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

    İblis ile ilgili:

    Yaratılış Adem-Havva, Melek-İblis-Yasak A

    Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
     
    Guests
    Guest Group
    Guest Group


    Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
    Gönderilenler: -259
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

    selam emre kardeşim, meryem validemizin evliliği ile ilgli konuda,

    isa peygamberin annesine nisbet edilerek çağırılması, isa peygamberin validesine iylik eder oluşu, ama yahya peygamberin anne ve babasına iylik eder oluşu, evlilik yapan bir kadın kavminden neden çekinsin ki,,, bu gibi şeyleri de bir araya getirince meryem validemize görünen beşerin, kendisne bu olayı haber vermek için gönderilen bir elçi olduğu ama evlilik olmadığı kanaatine varmış bulunmaktaım, ruh =; vahy, vahyin beşer hali ise, elçilik, ibrahime ve luta gelen elçilerinhaber vermeleri gibi meryem validemize gelen elçi de bu haberi vermiştir, Rahman yanlışlarını düzeltenlerden eylesin,

     

    selam ve dua ile

    Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
     
    ibrahimim
    Uzman Uye
    Uzman Uye
    Simge

    Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 506
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

    malik bin nebi Yazdı:

    selam emre kardeşim, meryem validemizin evliliği ile ilgli konuda,

    isa peygamberin annesine nisbet edilerek çağırılması, isa peygamberin validesine iylik eder oluşu, ama yahya peygamberin anne ve babasına iylik eder oluşu, evlilik yapan bir kadın kavminden neden çekinsin ki,,, bu gibi şeyleri de bir araya getirince meryem validemize görünen beşerin, kendisne bu olayı haber vermek için gönderilen bir elçi olduğu ama evlilik olmadığı kanaatine varmış bulunmaktaım, ruh =; vahy, vahyin beşer hali ise, elçilik, ibrahime ve luta gelen elçilerinhaber vermeleri gibi meryem validemize gelen elçi de bu haberi vermiştir, Rahman yanlışlarını düzeltenlerden eylesin,

     

    selam ve dua ile

     



    __________________
    Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
    Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
     
    Guests
    Guest Group
    Guest Group


    Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
    Gönderilenler: -259
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

     seninle sesli düşünmek güzel, :)

     

    selam ile

    Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
     

    << Önceki Sayfa Sonraki >>
      Yanıt YazYeni Konu Gönder
    Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

    Forum Atla
    Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
    Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
    Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
    Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

    Powered by Web Wiz Forums version 7.92
    Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
    hanif islam

    Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

         Sayfam.de  

    blog stats