HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Şekilsel rüku, secde neden yapılır? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

mermus Yazdı:

Sayın isimsiz; rüku ve secde konusunda gayet güzel izahlarda bulunmuşsunuz, yazdıklarınızı okurken, rüku ve secde ile ilişkili olduğu için  aklıma geldide size ve  diğer arkadaşlara sormak istedim, İBADET kavramı hakkında fikirleriniz nelerdir ? insan ne için ibadet yapar? ibadet kelimesinin etimolojik kökeni nedir?insanlar ibadet yaptıktan sonra Allah kabul etsin denilir, ibadetin Allah tarafından kabul edilmesi yada   reddedilmesi nasıl olur ve ne anlama gelir?

Merhaba mermus,

“İbadet” kelimesi, bilindiği gibi “abd=kul/köle” kökünden türemiştir. Meallerde geçen ibadet sözcüğü, bana göre çevrilmemiş bir sözcüktür. Bunun yerine “kulluk” sözcüğünün kullanılmasını daha anlamlı buluyorum. Kulluk etmenin ne demek olduğunu Kuran’la açıklamaya çalışayım.

 

[Ali İmran/51]: Şüphesiz Allah, benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir. Öyleyse O’na kulluk edin. Bu, dosdoğru yoldur {sıratun mustakim}.

 

"Kulluk etmek", dosdoğru yol üzere olmaktır. Peki, “dosdoğru yol üzere olmak” ne demektir?

 

[Zuhruf/43]: Sana vahyedilene sarıl! Şüphesiz ki sen, dosdoğru bir yol üzeresin.

 

[Nisa/174-175]: Ey insanlar! Rabbinizden size kesin bir delil geldi ve size apaçık bir nur indirdik. Allah’a iman edenler ve O’na {Allah’a/nura} sarılanlar; [Allah] onları Kendisinden bir rahmet ve lütfun içine dahil edecektir. Ve onları dosdoğru yola iletecektir.

 

Ayetlerden anlaşılacağı gibi, “kulluk etmek” veya “ibadet etmek” aslında Allah’a ve O’nun vahyine sarılmak demektir. Anlamı genişletecek olursak; Allah’ı akıldan çıkarmamak, O’nun her an bizleri gözettiğini bilerek yaşamak, dolayısıyla O’ndan sakınmak, vahyini izlemek, öğretilerini hayatımıza yansıtmak, O’nun hoşnutluğunu kazanmak için çabalamak gibi anlamlara geldiği söylenebilir. Yani, Allah’a kulluk etmek, belli vakitlerde veya belli dönemlerde yapılan eylemler değil, kişinin hayatının her anına hakim kıldığı bir bilinçtir, farkındalıktır, kimliktir diye düşünüyorum.

 

Sanırım açıklamam diğer sorularınıza da cevap veriyor. Sağlıcakla kalın.

 

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba

 

Hazır rüku ve secde sözcüklerine değinmişken, yanlış anlaşılmaya müsait diğer bir sözcük olan “kıyam” sözcüğü hakkında da fikirlerimi paylaşayım.

 

[Hacc/26]: İbrahim’e evin yerini hazırladığımız/belirlediğimiz zaman: “Bana hiçbir şeyi ortak koşma. Ve taifler (dolaşanlar), kaimler ve rükû-secde edenler (boyun eğip teslimiyet gösterenler) için evimi temizle.” demiştik.

 

Kaimler, kame (kalkmak, durmak, dikilmek) fiilinin yapıcılarıdır/uygulayıcılarıdır. Başka bir deyişle “kıyam” eylemini gerçekleştiren kimselerdir. Kaimlerin kimler olduğu Ali İmran suresinde açıklanmıştır.

 

[Ali İmran/113-114]: Hepsi bir değildir. Kitap ehlinden, geceleri secde ederek (teslimiyet göstererek/kabullenerek) Allah’ın ayetlerini okuyan kaim bir ümmet (topluluk) vardır. Allah’a ve ahiret gününe iman ederler, marufla (yapılması uygun olanla) emreder, münkerden (yapılması uygun olmayandan) nehyederler (önlerler, tasvip etmezler). Ve hayırlarda yarışırlar. Ve işte onlar, salihlerdendir.

 

Bu ayetlerle birlikte Bakara/125’ de değerlendirmeye alınırsa, daha kapsamlı bir tanımlama ortaya çıkmaktadır.

 

[Bakara/125]: Evi insanlar için dönüşüm/sevap yeri ve emniyet kılmıştık. Ve: “İbrahim’in makamından musalla edinin.” demiştik. Ve İbrahim ve İsmail’e: “Taifler (dolaşanlar), akifler, rükû-secde edenler (boyun eğip teslimiyet gösterenler) için evimi temizleyin.” diye ahit vermiştik.

 

Hacc/26 ayetindeki “kaimler”in yerini, bu ayette “akifler” almaktadır. Yani, kaimler ve akifler aslında aynı kişilerdir. Akif sözcüğü, “kendini bir şeye veren ve sürekli o şeyle meşgul olan” demektir. Ali İmran/113-114 le beraber düşünürsek, kaimlerin/kıyam edenlerin, Allah’ın ayetleriyle/Kuran’la meşgul olan, Allah’ın dinini/ayetlerini ayakta tutmak için kendini adayan, iyiliği emredip kötülükten alıkoyan, hayırlara koşan, ilim sahibi salih kimseler olduğu anlaşılır.

 

[Zumer/9]: Yoksa o, gece saatlerinde bağlılıkla secde eden (teslimiyet gösteren, kabullenen) ve kıyam eden (vahiyle meşgul olan), ahiretten korkan ve Rabbinin rahmetini uman mı? De ki: “Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?” Ancak akıl sahipleri tezekkür ederler (düşünüp ibret alırlar).

 

[Furkan/64]: Ve onlar {Rahman’ın kulları}, Rablerine/Rableri için secde ve kıyam ederek (vahiyle/Kuran’la meşgul olup okuduklarını özümseyerek, teslimiyet göstererek) gecelerler.

 

Ayette ‘gecelerler’ şeklinde çevirdiğim “yebitu” sözcüğü, 'gece yapılan, üzerinde düşünülen işler' için kullanılır. Dolayısıyla bu insanların bütün geceyi böyle geçirdikleri düşünülmemelidir.

Not: Bakara/125 ve Hacc/26 ayetlerindeki “taifler” sözcüğünün “tavaf edenler” şeklinde çevrilmesi akıllara “evin etrafında dönmek” olarak yerleşmiştir. Oysa “tavaf” sözcüğü hiçbir ayette salt “bir şeyin etrafında dönme” olarak kullanılmamıştır. Sözcük Kuran’da hep “gidip gelme, dolaşma” anlamında kullanılmıştır. Hac’daki “taifler” de bana göre orayı ziyaret eden, orada ne olup bittiğini gözlemleyen, gezinip dolaşan insanlardır. Aynı kökten gelen “taife” sözcüğü de "insan grubu/topluluğu" demektir. Dolayısıyla bugün Hac’da yapılan 'Kabe’nin etrafında dönme eylemi' batıldır.

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

    Efrayim

    Sevgili hanif dostlar,

    Bu bölümdeki tüm yazılanları okudum. Çok yararlandım.Tüm katılımcılara teşekkür ederim.

    Geleneksel namaz kılanlarda 'secde kıyam ve ruku'nun önemi kadar,hatta bunlardan daha önem verdikleri hangi tarafa yöneleleceğimizdir,yani 'kıble'dir.Kıblenin yanlışlığı iddiasıyla camiler yıkıldığı,kılınan namazların iptal olduğu ve 'kaza' olarak tekrar namaz kılındığı bir gerçek.

     Yaradan, bakara suresinde,açık seçik 'yürüyerek namaz' dan bahsettiği halde,biz müslümanlar,hiç bir yetkili din görevlisinden bu konu hakkında bir cümle duymamışızdır.Din görevlisini de bir tarafa bırakın,din işleri yüksek kuuluna bu' yürüyerek namaz' konusu  sorulduğunda, şöyle demektedirler 'namazda,ruku,secde ve kıyam gereklidir.Yürüyerek kılınan namazlarda bu ritüeller olamayacağından yürüyerek namaz olmaz' diye bilmektedirler.Bu kurul, Bakara suresini ve 'yürüyerek namaz' konusunu bizlerden daha iyi bildiklerine göre veya bilmemelerini düşünemediğimize göre,bu cevaplarının arkasında başka niyet var mı? Ben bile, şu cahil halimle 'yürüyerek namaz'ın ana gayesinin, namazların günlük kılınacağı ve kaza kavramının olamayacağının açık seçik bir ifadesi olacağını düşünüyorum.Bu üst kurulun niyeti nedir?

     Bu güzel pençereye eksik gördüğüm ve bambaşka bir yerlerden katkıda bulunmak istedim.

    Sevgi ile,

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
naz17naz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı naz17naz

sevgli isimsiz kardeş hacda kabeyi tavaf batıldır diyorsun kabenin etrafında dönmenin ne mahsuru var dönerek ibadet edilemezmi birçok alim tavafı kabe etrafında dönmek olarak yorumlamış ne var bunda sizde başka bir yorum getirmişsiniz sizin yorumunuz batıl olabilirmi.bakın ben arapça bilmem alim falan değilim sizlerin yorumlarından çok faydalanıyoruz beni yanlış anlamayın sizin yorumunuz yanlış demiyorum ama siz diğer yorum için batıl diyorsunuz ama sizde tıpkı diğerleri gibi sadece yorum yapıyorsunuz kesin bişey yok.şöyle düşünelim bizler camiye gidip ibadet ediyoruz camiye tapıyormuyuz hayır hacda kabeyi tavafta bir ibadet şekli dönerek Allahı anıyoruz kabeye tapmıyoruz.

meallerde Allah kabe için benim evim diyor bu doğrumu yani çevirilerde bir hata varmı yokmu cevabınız için şimdiden teşekkür ederim ayrıca secde ile ilgili yorumunuzu çok beğendim.
Yukarı dön Göster naz17naz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: naz17naz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Naz, değerli İsimsiz size cevap verecek, ona sorduğunuz soruya dokunmuyorum. Kendisinden izin isteyerek araya giriyor ve size şu soruyu yöneltmek istiyorum:

Aynı ibadeti her hangi bir mabedin etrafında, mesela Ayasofya Kilisesinin etrafında dönerek yapsanız, farkı olur mu?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
naz17naz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı naz17naz

elbette farkı olur Allah kabeyi tavaf edin demiş kiliseyi veya camiyi değil.

ben sizede aynı soruyu sormak istiyorum Allahın kabe için benim evim dediği doğrumu
Yukarı dön Göster naz17naz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: naz17naz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

naz17naz Yazdı:
elbette farkı olur Allah kabeyi tavaf edin demiş kiliseyi veya camiyi değil.

ben sizede aynı soruyu sormak istiyorum Allahın kabe için benim evim dediği doğrumu

"Allah kabeyi tavaf edin demiş, kiliseyi veya camiyi değil" dediğini farzedelim. O bir şeyi emrediyorsa bir amaca matuf omalı. Peki amacı, hedefi, kastı nedir? Özellikle bütün evlerin içinden o evi tavaf etmenin tavaf edene yada inananlara yada insanlığa ne gibi faydaları var? Bütün evren O'nun, dolayısıyla bütün evler de O'nun. Yani benim senin evinin de gerçek sahibi O. O halde her hangi bir evi tavaf ile kabe denilen evi tavaf arasında, bugün yapılan tavafa bakınca, şahsen bir fark göremiyorum.

Benim katıldığım görüş; nasıl Allah'ın yolu, Allah'ın boyası, Allah'ın ipi Allah'ın dini oluyorsa, O'nun "evim" dediği ev de O'nun dini olarak bilmeliyiz. Yani bu ev Nübüvvet/Risalet evi olsa gerek. Bu evdeki İbrahim'in makamı/ yeri/örnekliği o eve kastedecek, onda oturacak ve ruku secdede bulunacak, yani tam bir teslimiyetle baş eğecek, şirk bulaştırmayacaklar için temiz tutmaktır. "Biz İbrahim'i beytin mekanına şöylece yerleştirdik/ İbrahim'e Beytte şöyle yer verdik/İbrahim'i bu beytin içinde şöyle konuk edindik: Bana hiç bir şeyi eş koşma, beytime koşacak, içine kaim olacak ve tam teslim olacaklar için temiz tut, dedik."

Hem içinde İbrahim'in yada Muhammed'in yani Allah resülünün, hali hazırda hayatta olmadığı ve içinde ikamet etmediği bir evi tavaf etmenin ne gibi yararı olabilir!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mermus
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 21 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 30
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mermus

isimsiz yazı;

   ''Ayetlerden anlaşılacağı gibi, “kulluk etmek” veya “ibadet etmek” aslında Allah’a ve O’nun vahyine sarılmak demektir. Anlamı genişletecek olursak; Allah’ı akıldan çıkarmamak, O’nun her an bizleri gözettiğini bilerek yaşamak, dolayısıyla O’ndan sakınmak, vahyini izlemek, öğretilerini hayatımıza yansıtmak, O’nun hoşnutluğunu kazanmak için çabalamak gibi anlamlara geldiği söylenebilir. Yani, Allah’a kulluk etmek, belli vakitlerde veya belli dönemlerde yapılan eylemler değil, kişinin hayatının her anına hakim kıldığı bir bilinçtir, farkındalıktır, kimliktir diye düşünüyorum.''

 

  sayın isimsiz cevap yazdığınız için teşekkür ederim. daha iyi anlayabilmek için sizin yazdıklarınızdan yola çıkarak sorumu açmak istiyorum.

    Bizlere namaz , oruç, hac gibi ameliyeler ibadet olarak öğretiliyor, telkin ediliyor. Sİzin bu tanımınıza göre  namaz , oruç gibi  ibadetler yada ritüeller ibadet kavramı içine girmiyor.Hal böyle olunca örneğin namazın bozulması yada orucun bozulması gibi durumların olmasıda söz konusu değil.Sürekli tartışılan orucu  veya namazı bozan durumlar veya eylemler gibi tartışmalarda abesle iştigal oluyor( eğer  dediklerinizi doğru anlayabilmiş isem)

   Peki sizin tanımınıza göre ibadetin bozulması yada ibadetin Allah tarafından kabul edilmesi yada reddedilmesi nasıl gerçekleşiyor?

Yukarı dön Göster mermus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mermus
 
naz17naz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı naz17naz

sevgili haktansapmaz neden o ev diyorsun Allah sadece kabe için benim evim diyor o yüzden olamazmı birdr adem ve eşi cennette yasak ağaçtan yiyorlar neden Allah cennette gezin dolaşın yiyin için yanlız şu ağaca dokunmayın diyor. kabeyi tavaf etmenin amacı bişeye işaret ediyor olamazmı şu dönme dönerek ibadet etme bana çok ilginç geliyor evrende herşey dönüyor bu o zamanlar bilinmiyordu ama dönüyorlardı şimdi biliyoruz evrendeki herşeyin döndüğünü bu da ku'anın Allah sözü olduğuna bir delil değilmi siz hiç etkilenmiyormusunuz o manzara karşısında kabeyi tavaf görüntülerinden bana muhteşem geliyor.Allah kur'anı anlaşılır kıldık diyor birazda düz okuyamazmıyız iila daha başka manalar içermek zorundamı.kusura bakmayın ben bu forum dan ziyadesiyle faydalandım ama bu hac konusunda beni ikna edemediniz eğer size zor gelmeyecekse şu hac ibadetinin nasıl yapılması gerektiğini anlatabilirmisiniz çok basit bir dille isimsiz kardeşin secdeyle ilgili yaptığı yorum gibi net bir yorum bekliyoru sizden ve diğer arkadaşlardan bilgisine güvenen arapçayı iyi bilen arkadaşlardan
Yukarı dön Göster naz17naz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: naz17naz
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba naz17naz,

 

“Batıl” sözcüğü, “araştırıldığında, incelendiğinde hiçbir sübutunun (isbatının, doğruluğunun) olmadığı ortaya çıkan şey” demektir ve “hak=gerçek” sözcüğünün zıddıdır. {Ragıb/Müfredat}

 

İşte ben de araştırdım, inceledim ve baktım ki Kuran “tavaf” sözcüğüyle bir şeyin etrafında dönmeyi anlatmıyor. Sözcük, “gidip gelme, dolaşma” anlamında kullanılıyor. (İsterseniz sözcüğün geçtiği ayetleri burada birlikte inceleriz). Hem sözcüğün bu yanlış kullanımı, hem de ayette anlatılanın bambaşka bir şey olması nedeniyle Hac’da gerçekleştirilen bu ‘evin etrafında dönme’ işinin batıl olduğu sonucuna vardım.

 

kabenin etrafında dönmenin ne mahsuru var dönerek ibadet edilemezmi Benim için mahsuru yok, istediğiniz kadar dönebilirsiniz. Ama bunun adını ibadet koymayın. birçok alim tavafı kabe etrafında dönmek olarak yorumlamış ne var bunda Hadi diyelim onlar kelimeyi “evin etrafında dönme” olarak anladılar, e 7 kere dönülmüyor mu bu evin etrafında? Onu nereden çıkarmışlar? Niye 1 kere değil de 7 kere? Bi araştırın bakalım, ucu nereye varacak. (Kuran’a varmayacağı kesin). sizde başka bir yorum getirmişsiniz sizin yorumunuz batıl olabilirmi. Ona siz karar vereceksiniz. bakın ben arapça bilmem alim falan değilim sizlerin yorumlarından çok faydalanıyoruz beni yanlış anlamayın sizin yorumunuz yanlış demiyorum ama siz diğer yorum için batıl diyorsunuz ama sizde tıpkı diğerleri gibi sadece yorum yapıyorsunuz kesin bişey yok. Siz benim açıklamalarımın bir tesbit mi, yoksa sadece bir yorum mu olduğunu ayırt edebiliyor musunuz? şöyle düşünelim bizler camiye gidip ibadet ediyoruz camiye tapıyormuyuz hayır hacda kabeyi tavafta bir ibadet şekli dönerek Allahı anıyoruz kabeye tapmıyoruz. Olduğunuz yerde Allah’ı ansanız olmuyor mu? Dönerek daha mı iyi anılıyor? Dönmenizin amacı ne? Bana bir sebep göstermeniz lazım. Eğer “Allah böyle emretti” diyorsanız, Allah’ın hangi gerekçeyle emrettiğini de açıklamanız gerek. Öyle kuru kuruya inanç olur mu? meallerde Allah kabe için benim evim diyor bu doğrumu yani çevirilerde bir hata varmı yokmu “Evim” ifadesi 2/125 ve 22/26 da geçer. Fakat Kabe sözcüğüyle birlikte geçmez. Bununla birlikte Kabe’yi işaret ettiği de söylenebilir. Zira “el-beyt el-haram” Kabe’dir (5/97).

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats