Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
toprakerdem yazdı
HANGİ NAMAZ KISALTILACAK?
- Namaz kaç rekat ki kısaltılacak? Niye hiç bundan bahsetmiyor? Gece yarısı seferdeysek hangi namazları kısaltıcağız? - Cümleye bakarsak namazı kısaltmanın günah olduğunu çıkartırız. Allah'ı hatırlamak için yapılan birşeyi kısaltmak niye günah olsun? - Silah ne zaman taşınır? Elinde silah namaz kılan kaç kişi var? - Yağmur yaralanmaya neden olur mu?
İbrahimim yazdı
Namaz iki rekât anlamadın mı? Gece yâda gündüz, her iki durumda da dikkatli olunmalıdır. Bir taife bir rekât kılacak, diğer taife ikiye tamamlayacaktır.
Dedem kılıyordu, bende kılarım, senin zaten namaz kılmaya niyetin yok, değil silahla kılmak!
toprakerdem yazdı
101. Yeryüzünde sefere çıktığınız zaman kâfirlerin size eziyet etmelerinden endişe ederseniz, (sefere gitme) bağlılığınızdan / yükümlülüklerinizden kesmede size bir günah yoktur. Şüphesiz kâfirler, sizin apaçık düşmanınızdır.
İbrahimim yazdı
4/ Nisa 101 Gaza niyetiyle yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır.
Şimdi kelime kelime çeviri yapalım
( Ve iza darabtüm fil erdıve o vakit çıktığınızda sefere arzda )
( fe leyse aleyküm cünahunbu yüzden size yoktur günah )
( en taksuru mines salah*kısaltmanızda namazınızdan )
( in hıftüm ey yeftinekümüllezıne keferu*korkarsanız sizi fitneye düşüreceğinden kafirlerin )
( innel kafirune kanu leküm adüvvem mübına muhakkak ki kafirler düşmandır sizin için apaçık ).
102. Sen de içlerindeyken onların bağlılıklarını / yükümlülüklerini yerine getir, onlardan bir kısmı seninle beraber dursunlar, silahlarını (yanlarına) alsınlar, böylece itaat ettiklerinde / riayet ettiklerinde (diğerleri) arkanızda olsunlar. Sonra henüz bağlılığını / yükümlülüğünü yerine getirmemiş olan (bu) diğer gurup gelip seninle beraber bağlılıklarını / yükümlülüklerini yerine getirsinler ve onlar da ihtiyat tedbirlerini ve silahlarını alsınlar. O kâfirler arzu ederler ki siz silahlarınızdan ve eşyanızdan gafil olsanız da üstünüze birden baskın yapsalar. Eğer YAĞMURDAN YARALANIRSANIZ yahut hasta bulunursanız silahlarınızı bırakmanızda size günah yoktur. Yine de tedbirinizi alın. Şüphesiz Allah, kâfirler için alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.
İbrahimim yazdı
4/ Nisa 102 Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kafirler isterler ki, silahlarınızdan teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun. Allah, kafirler için rezil edici bir azap hazırlamıştır.
( Ve iza künte fıhimve içlerinde bulunduğun vakit )
( fe ekamte lehümüs salatenamazı/salatı ekame/kıldırdığında )
( feltekum taifetüm minhüm meakedursun onlardan bir taife seninle )
( vel ye'huzu eslihatehümvyanlarına alsınlar silahlarını )
( velte'ti taifetün uhra lem yüsalluve gelsin sonra diğer taife namaz/salat kılmamış olanlar )
( fel yüsallu meakenamaz/salat kılsınlar seninle )
( vel ye'huzu hızrahüm ve eslihatehüm* alsınlar ihtiyat ile silahlarını onlar )
( veddellezıne keferuarzu ederler ki kafirler )
( lev tağfülune an eslihatiküm ve emtiatikümgafil bulunasınız silahınızdan ve eşyanızdan )
( fe yemılune aleyküm meyletev vahıdehyapsınlar size bir baskın )
( ve la cünüha aleykümve günah yoktur onlara )
( in kane bi küm ezem mim metarineğer olursa size bir eziyet yağmurdan )
( ev küntüm merdayahut bulunursanız hasta )
( en tedau eslihateküm*bırakmanızda silahınızı )
( ve huzu hızrakümbırakmayın siz ihtiyatı )
(innellahe eadde lil kafirıne azabem mühına şüphesiz Allah hazırlamıştır kâfirler için aşağılayıcı bir azap)
toprakerdem yazdı
103. Bağlılığı / yükümlülüğü bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah'ı anın. Huzura kavuşunca da nutuk / söylevi yerine getirin; çünkü nutuk / söylev müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır.
İbrahimim yazdı
4/ Nisa 103 Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükunet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.
( Fe iza kadaytümüs salateo vakit kılıp bitirdiğinizde namazı/salatı
( fezkürullahe zikredin Allah’ı
( kıyamev ve kuudev ve ala cünubiküm*ayakta otururken ve yanlarınız üzere
( fe izatme'nentümo vakit korkudan itminan olduğunuzda
( fe ekıymüs salah*dosdoğru kılın namazı/salatı
( innes salate kanet alel mü'minıne kitabem mevkutaşüphesiz namaz/salat bir farzdır müminlerin üzerine belli vakitlerle )
toprakerdem yazdı
Görüldüğü gibi yağmur ok yağmurudur ve ortam savaş ortamıdır. Peygamber de imamlık değil komutanlık yapmaktadır. Kuranda secde ve salat (namaz?)kelimelerinin yanyana geçtiği TEK AYET budur.
İbrahimim yazdı
Yağmur ok yağmuru değil, seferdeyken her hangi bir saldırıya maruz kalmamak için tedbirdir. Bu arada yağmur yağar, yada hasta olursanız silahınızı bırakmanızda mahsur yoktur, buyrulmaktadır.
selam ve dua ile
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
toprakerdem yazdı
GELENEKSEL NAMAZ ALLAH İLE DALGA GEÇMEKTİR!
Geleneksel namaz kılanların şu soruları düşünmesi gerekiyor:
İbrahimim yazdı
Bizler geleneğin içinden gelen yenilikçi bir geleneğiz
toprakerdem yazdı
1.Allah "ekber" (daha büyük) midir? Bana Kuran'dan bir tane "Allahu Ekber" gösterin.
İbrahimim yazdı
17/ İsra 110,111Kulid'ullahe evid'ur rahman* eyyem ma ted'u fe lehül esmaül husna* ve la techer bi salatike ve la tühafit biha vebteğı beyne zalike sebıla
Ve kulil hamdü lillahillezı lem yettehız veledev ve lem yekül lehu şerıkün fil mülki ve lem yekül lehu veliyyüm minez zülli ve kebbirhü tekbıra
17/ İsra 110,111 De ki: "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler O'nundur. Namazında sesini yükseltme, kısma da. İkisi ortası bir yol tut."
Şöyle de: "Hamd, o Allah'a özgüdür ki, çocuk edinmemiştir; mülk ve yönetiminde ortağı yoktur; acizlik yüzünden dost edinmemiştir."Ve tekbir edip yücelt O'nu.
toprakerdem yazdı
2.Allah'ın önünde namaz kıldığını sanan kişi Allah'a şunları söylemektedir, mesela kâfirun suresini okuyacak diyelim:
İbrahimim yazdı
73/ Müzzemmil 20 Hiç kuşkun olmasın,Rabbin senin durumunu biliyor. Gecenin üçte ikisinden daha azını, yarısını, üçte birini ayakta geçiriyorsun. Seninle beraber olanlardan bir grup da öyle. Allah, geceyi de gündüzü de ölçüye bağlamıştır. Sizin onu kuşatamayacağınızı bildi de size tövbe nasip etti. O halde Kur'an'dankolay geleni okuyun. Sizden hastalar olacağını bildi. Bir kısmının yeryüzünde dolaşıp Allah'ın lütfundan birşeyler isteyeceklerini, diğer bir kısmının da Allah yolunda çarpışacaklarını bildi. O halde Kur'an'dan size kolay geleni okuyun. Namazı kılın. Zekatı verin. Güzel bir ödünçle Allah'a ödünç verin.Öz benlikleriniz için önden gönderdiğiniz iyiliğin, Allah katında hayrını daha çok, ödülünü daha büyük olarak bulacaksınız. Allah'tan af dileyin. Hiç kuşkusuz Allah çok affedici, çok esirgeyicidir.
Kardeşim sen onu okuma! Fatiha’yı oku yada bakara 285 ile 286 oku yada başka kolayına geleni, seni huşulandıracak olanı oku vs..
toprakerdem yazdı
İhlas suresini okursa:
De ki: “O Allah birdir, Allah sameddir. O, doğurmamış ve doğmamıştır. Onun hiçbir dengi yoktur.”
Bunun gibi 3. şahsa hitap edilmesi istenen şeyler Allah'a söylenmektedir. Allah böyle bir dua emretti mi?
İbrahimim yazdı
7/ Araf 180 En güzel isimler Allah'ındır; O'na onlarla dua edin. O'nun isimlerinde ters bir tutum izleyenleri bırakın. Yapıp ettiklerinin cezasını çekeceklerdir.
toprakerdem yazdı
3.Kaza namazı hangi ayette emredilmiştir? Hastayken oruç tutmamamızın günah olmadığı ve daha sona tutabileceğimiz yazmaktadır? Namaz gibi daha çok fiziksel aktivite isteyen şeyin kazasına niye değinilmemiştir de uydurma hadislere bakmak zorunda kalıyoruz?
İbrahimim yazdı
Kur’an’ı dikkatli okursak göreceğiz ki, namaz vakitlerle farz kılınmıştır,(4/103) kazası olmaz! seferde bile kılın(4/102) hasta olursanız yada su bulamamışsanız teyemmüm edin (4/43) buyrulmaktadır.
Ancak akıl bulanıklığına!!!!! Meczuplara, delilere, birde inanmayanlara hitap etmez bu hükümler.
Kur’an’ı birilerine cevap yetiştirmek için okumamalı
toprakerdem yazdı
Zekat= arınma (hiçbir ama hiçbir ayette para ile ilgili kullanılmamış, fakirlere verilecek para sadakadır ve malımızdan fazla olanı / arta kalanı vermemiz emredilmiş) Beyt= ev (mecazi anlam, sistem) Kıble= yön (dikkat hiçbir ayette namazda kıbleye dönün demiyor!) Mescid=riayet etme (hali) Mescidi Haram= haramlara riayet etme, uyma Secde= itaat etmek Rükû= tevazü göstermek, boyun eğmek
İbrahimim yazdı
2/ Bakara 43 Namazı kılın, zekatı verin; rüku edenlerle birlikte rüku edin.
2/ Bakara 125 Hatırla o zamanı ki, biz Beytullah'ı insanlar için sevap kazanmaya yönelik bir toplantı yeri ve güvenli bir sığınak yaptık.Siz de İbrahim'in makamından bir dua yeri edinin.İbrahim ve İsmail'e şu sözü ulaştırmıştık: "Tavaf edenler, kendini ibadete verenler, rüku-secde edenler için evimi temizleyin!"
3/ Ali-imran 43 "Ey Meryem, Rabbinin huzurunda saygıyla el bağla.Secdeye kapan ve rüku edenlerle birlikte rüku et."
5/ Maide 55 Sizin gönül dostunuz Allah'tır, O'nun resulüdür, bir de rüku eder bir halde namazı kılıp zekatı vererek iman edenlerdir.
22/ Hacc 26 Bir zamanlar, İbrahim için, Beytullah'ın yerini, şöyle diyerek hazırlamıştık: Bana hiçbir şeyi ortak koşma, evimi; tavaf edenler, kıyamda duranlar, rüku-secde edenler için temizle.
22/ Hacc 77 Ey iman edenler! Rüku edin, secde edin; Rabbinize ibadet edin, hayır işleyin ki kurtulabilesiniz.
38/ Sad 24 Davud dedi ki: "Vallahi, senin birtek koyununu kendi koyunlarına katmak istemekle sana zulmetmiş. Zaten ortaklardan birçoğu, birbiri aleyhine haksızlık ve zulme sapar. İman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlar böyle değildir. Ama onlar da pek azdır." Davud, kendisini imtihan ettiğimizi düşündü; hemen Rabbinden af diledi, rüku ederek yerlere eğildi ve Allah'a yöneldi.
48/ Fetih 29 Muhammed, Allah'ın resulüdür. Onunla beraber olanlar, inkarcılara karşı çok çetin, kendi aralarında çok merhametlidirler. Sen onları rüku eder, secdeye kapanır halde görürsün. Allah'tan bir lütuf ve hoşnutluk ister dururlar. Görünüşlerine gelince, yüzlerinde secde eseri-izi vardır. Bu onların Tevrat'taki nitelikleri. İncil'deki nitelikleri de şöyle: Tıpkı bir ekin ki filizini çıkarmış, o filizi kuvvetlendirmiş. Filiz kalınlaştı, gövdesi üzerine dikildi. Ziraatçıları da imrendirir/hayran bırakır bu ekin. Allah böyle yapar ki, onlar sayesinde, inkar edenleri öfkelendirsin. Allah onlardan iman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlara bir bağışlanma ve büyük bir ödül vaat etmiştir.
Allah’a emanet olun
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Bence bu konu halen yeteri kadar üzerinde düşünülmüyor!!
Halen önyargılı davranıyoruz gibi,KARDEŞLERİM
KARDEŞLERİM demeniz için daha çok erken, ortak özelliklerimiz var mı ?
toprakerdem Yazdı:
Salat = Namaz mı?
Kur'an'ı Kerim'de Salat çoğunlukla dua olarak kullanılmıştır.Fiili dua ekimussalat/ikame fiili ile beraber kullanılmıştır.Namaz farsçadan dilimize geçmiştir.İkamesalatın türkçe karşılığında en yakın kelime NİYAZdır.
toprakerdem Yazdı:
96:09-12 Gördün mü şu men edeni (engelleyeni), namaz kılarken bir kulu (namazdan)? Gördün mü, ya o doğru yolda olur, yahut tâkvayı emrediyorsa?
Bu ayet oku ile başlayan peygamberimize inen İLK AYETTİR ve namazdan bahsetmektedir. Hani namaz Hz. Muhammed miraca çıkarken emredilmişti?
Hz.Muhammed'in miraca çıktığını kim söyledi ? Kendi kuruntularına haniflerden onay alamazsın.
toprakerdem Yazdı:
08:35 Onların Beyt yakınındaki namazları (*salatları) da ıslık çalmak ve el çırpmaktan başka bir şey değildir. (Ey kâfirler!) İnkar etmekte olduğunuz şeylerden ötürü şimdi azabı tadın!
Kafirler nasıl namaz kılmıştır?
Allah'ın sözleri açık değil mi ?
toprakerdem Yazdı:
02:239 Eğer (herhangi bir şeyden) korkarsanız namazlarınızı yürüyerek yahut binmiş olarak kılın. Güvene kavuştuğunuz zaman, siz bilmezken Allah’ın öğrettiği şekilde O’nu anın.
Devede namaz kılabilen biri var mı?
Bulunduğum konum itibari ile deveyle hiç karşılaşmadım.
toprakerdem Yazdı:
05:106 Ey iman edenler! Birinize ölüm gelip çatınca vasiyet esnasında içinizden iki adalet sahibi kişi aranızda şahitlik etsin. Yahut seferde iken başınıza ölüm musibeti gelmişse sizden olmayan, başka iki kişi (şahit olsun). Eğer şüpheye düşerseniz o iki kişiyi namazdan sonra alıkoyar, “Bu vasiyet karşılığında hiçbir şeyi satın almayacağız, akraba (menfaatine) de olsa; Allah (için yaptığımız) şahitliği gizlemeyeceğiz, (aksini yaparsak) bu takdirde biz elbette günahkarlardan oluruz” diye Allah üzerine yemin ettiriniz.
tahbisunehüma mim badis salati feyuksimani billahi Onları (kendileri) namaz kıldıktan sonra alıkoyar, Allah üzerine yemin ettirirsiniz.
Bizden olmayan biri nasıl namaz kılacak?
Ayette içinizden(tanıdığınız) adalet sahibi iki kişi
seferde (yolculukta) iken sizden olmayan (yabancı) iki kişi diyor.Müslüman olmadığını nerden çıkardınız.
toprakerdem Yazdı:
70:19 Gerçek şu ki insan pek hırslı yaratılmıştır. Kendisine fenalık dokununca basar bağırır. Ona imkan verildiğinde ise pinti kesilir. Ancak şunlar öyle değildir: namaz kılanlar, ki onlar namazlarında devamlıdırlar.
Ayet genel olarak insanlardan bahsediyor inananlardan değil, hristiyanlar ve yahudiler nasıl namaz kılmıştır?
Kılmıyorlarsa onların sorunu.İsa a.s. da Musa a.s. da namazlarını kılıyordu.Bizim için önemli olan Resullerin tavrı.
toprakerdem Yazdı:
17:29-31 Bunun üzerine Meryem çocuğu gösterdi. Biz, dediler, Beşikteki bir sabi ile nasıl konuşuruz? Çocuk şöyle dedi: “Ben Allah’ın kuluyum. O, bana kitabı verdi ve beni peygamber yaptı. Nerede olursam olayım o beni mübarek kıldı; yaşadığım sürece bana namazı ve zekatı emretti.”
Hz. İsa nasıl namaz kılmıştır? Bizim gibi mi? Namazın sonunda Peygamberimiz ve İsmail (sav) a selam mı gönderiyorlardı? Niye diğer peygamberlere de selam gönderilmiyor? Kuran peygamberler arasında ayrım yapmamayı öğütlemiyor mu?
Siteyi takip edersen bu konudaki düşüncelerimizi öğrenirsin.
toprakerdem Yazdı:
Sad Lâm Vav: dua, dua etmek; yalvarma, yakarış; konuşma, söylev, nutuk; övgü, methiye; nimet; meydana getirmek, sebep olmak; yakından takip etmek, izlemek, uymak, bağlı kalmak; hayvanın kuyruğunun çıktığı yer, but.
Salv: İsim olarak uyluk, fiil olarak “uyluklamak” yani uylukları hareket ettirmek demektir. Ki kişi herhangi birisinin sırtındaki yüke veya herhangi bir hayvana yüklenmiş ağır yüke destek vermek isterse uyluğun (bacağın diz ile kalça arasındaki bölümünü) birini kaldırır, uyluğu yatay haline getirip yükün altına uzatır, destek sağlar.
toprakerdem Yazdı:
Kuran'da bu anlamların hangilerinin kullanıldığını hiçbir hadise başvurmadan çözmemiz lazım zira Kuran tam ve detaylı bir kitaptır.
75. Ayet: 31. İşte o, (Peygamberin getirdiğini) doğru kabul etmemiş, namaz (?) da kılmamıştı 32. Aksine yalan saymış ve yüz çevirmişti.
Ayeti mantık süzgecinden geçirirsek makul olmadığını idrak edebiliriz. Allah fiziksel olarak artık otomatikleşmiş hareketlere niye bu kadar dikkat etsin? Namaz kılıp zina eden, hırsızlık yapan, mezardaki ölüden medet uman, adam öldüren, içki içen, kumar oynayan ayete göre namaz kılması koşuluyla cennete girebilir. Burda başka dikkat etmemiz gereken şey namaz (?) kelimesinin yalan üz çevirmenin tam zıttına konmuş olmasıdır. Bu da yakından izleme, bağlı kalma anlamlarının daha olası olduğunun bir göstergesidir.
O senin düşüncen .Bu ayetleri iyi değerlendir.
Maun/4-5:Vay haline o namaz kılanların ki, namazlarından gaflet içindedir onlar!
toprakerdem Yazdı:
Benim çevirim: 31. İşte o, (Peygamberin getirdiğini) doğru kabul etmemiş, (ona) uymamıştı da. 32. Aksine yalan saymış ve yüz çevirmişti.
19:60-61 Nihayet onların peşinden öyle bir nesil geldi ki, bunlar namazı bıraktılar; NEFİSLERİNİN ARZULARINA UYDULAR. Bu yüzden ileride sapıklıklarının cezasını çekecekler. Ancak tevbe edip, iman eden ve iyi davranışta bulunan kimseler hariçtir. Bunlar, cennete, girecekler. Ve bir haksızlığa uğratılmayacaklardır.
Namazı bırakınca kişi nefsini izliyormuş ayete göre. Peki NEYİN İZLENMESİ GEREKİYOR? Benim devamlı 5 vakit namaz kılıp nefsini izleyen arkadaşlarım vardı. Ayete göre böyle birşey olamaz. Görülüyor ki buradaki salat yine "dua" değil "bağlılık"tır. Kuran'a bağlılık.
Sende arkadaşlarını dikkatli seç.Arkadaşlarını doğru kabul edip Ayeti onlara göre yorumlama ?
toprakerdem Yazdı:
29:45 (Resûlüm!) Sana vahyedilen kitabı oku ve namazını kıl. Muhakkak ki, namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir.
Aynı şey bu ayet için de geçerli. Kılınan namaz kötülüklerden uzaklaştırmakta mıdır? HAYIR! Dediğim gibi çok arkadaşım var namaz kılıyor ama eline fırsat geçince zinadan ya da diğer günahlardan kaçınmıyor.
Şuayb peygamberdeki güzelliğin sebebinin namaz olduğunu müşrikler bile görüyor.
Hud/87:Dediler ki: "Ey Şuayb! namazın mı emrediyor sana, atalarımızın tapar olduğunu terk etmemizi yahut mallarımızda dilediğimiz gibi davranmaktan vazgeçmemizi? Esasında sen; gerçekten yumuşak huylu, olgun bir insansın."
toprakerdem Yazdı:
NAMAZ KILMAYANLAR GÜNAHKÂR MI?
Gelenekçi Müslümanlar 74:43 numaralı ayete dayanarak 5 vakit namaz kılmamanın günah olduğunu ve kılmayanların cehenneme gireceğini iddia ediyorlar.
74:41-43 Günahkârların (mücrimîn) durumunu: “Sizi şu yakıcı ateşe sokan nedir?” diye sorarlar. Onlar şöyle cevap verir: “Biz namaz kılanlardan değildik”...
Mücrim kelimesinin tüm kullanıldığı ayetleri çıkarırsak Kuran’da kimlere mücrim dendiğini şöyle özetleyebiliriz:
1. Peygamberleri yalanlayanlara:
Eğer seni yalanlarlarsa de ki: “Rabbiniz geniş bir rahmet sahibidir. Bununla beraber O’nun azabı, suçlular (mücrimîn) topluluğundan uzaklaştırılamaz. (06:147)
2. Ayetleri yalanlayanlara:
Bizim ayetlerimizi yalanlayıp da onlara karşı kibirlenmek isteyenler var ya, işte onlara gök kapıları açılmayacak ve onlar, deve iğne deliğine girinceye kadar cennete giremeyeceklerdir. Suçluları (mücrimîn) işte biz böyle cezalandırırız. (07:40)
3. Dinden çıkanlara:
(Boşuna) özür dilemeyin; çünkü siz iman ettikten sonra tekrar kâfir oldunuz. Sizden (tevbe eden) bir grubu bağışlasak bile, bir gruba da suçlu (mücrim) olduklarından dolayı azap edeceğiz. (09:66)
4. Allah’a karşı yalan uyduranlara:
Öyleyse kim Allah’a karşı yalan uydurandan veya onun ayetlerini yalanlayandan daha zalimdir! Bilesiniz ki, suçlular (mücrimîn) asla iflah olmazlar. (10:17)
5. Refah içinde nefsine uyanlara:
Sizlerden önceki asırlarda yeryüzünde (insanları) bozgunculuktan alıkoyacak faziletli kimseler bulunsaydı ya! Fakat onlardan kurtuluşa erdirdiğimiz az bir kısmı müstesnadır. Zulmedenler ise, kendilerine verilen refahın peşine düştüler. Zaten günahkâr (mücrim) idiler. (11:116)
6. Peygamberlerin düşmanlarına:
(Resûlüm!) İşte biz böylece her peygamber için suçlulardan (mücrimîn) düşmanlar peydâ ettik. Hidayet verici ve yardımcı olarak Rabbin yeter. (25:31)
7. Allah’ın ayetleri hatırlatıldığında yüz çevirenlere:
Kendisine Rabbinin ayetleri hatırlatıldıktan sonra onlardan yüz çevirenden daha zalim kim olabilir! Muhakkak ki biz, günahkârlara (mücrimîn), layık olduğu cezaları veririz. (32:22)
8. Kuran’a ve daha önceki kitaplara inanmayanlara:
Kâfir olanlar dediler ki: “Biz hiçbir zaman bu Kuran’a ve bundan önce gelen kitaplara inanmayacağız.” Sen o zalimleri, Rablerinin huzurunda tutuklanmış, birbirlerine söz atarlarken bir görsen! Zayıf sayılanlar, büyüklük taslayanlara: “Siz olamasaydınız elbette biz inanan insanlar olurduk,” derler. Büyüklük taslayanlar, zayıf sayılanlara (kıyamet gününde): Size hidayet geldikten sonra sizi ondan biz mi çevirdik? Bilakis siz suç işliyordunuz.” derler. (34:30-31)
9. Teslimiyet göstermeyenlere:
Öyle ya, (Allah’a) teslimiyet gösterenleri, (o) günahkârlarla (mücrimîn) bir tutar mıyız hiç? (68:35)
10. Lut, Hud, Firavun ve diğer yok edilen kavimlere.
Özetten de anlaşıldığı üzere mücrimîn kelimesi hiçbir ayette inanan kimseler için kullanılmamıştır. Salat kimlere farzdır?
...çünkü salat müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır. (04:103)
Salat yalnızca müminlere farz olduğu halde neden bu kişiler “biz namaz kılmıyorduk” desin ki? Böyle bir şeyi inananların demesi gerekmiyor mu?
İnanan inandığı gibi yaşayandır.Allah'a İnanmış ise zaten namazını kılmıştır.Ayeti duymuş ,inanmamış ,gereğini yerine getirmemiş ,namazını kılmamış ise tabiki o soruya o cevap verecek.
toprakerdem Yazdı:
11:114 VE 17:78
Geleneksel çeviri: 11:114 Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın saatlerinde namaz kıl! Çünkü iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, algılaması olanlara bir öğüttür.
17:78 Güneşin kaymasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl; bir de kıraatıyle seçkin olan sabah namazını; çünkü sabah Kur'an'ı gerçekten şahitlidir.
Görüldüğü üzere BELLİ BİR ZAMAN DİLİMİNİN BELİRTİLDİĞİ namaz (?) emirleri sadece peygamberimiz (sav) a verilmiştir? Nasıl aşağıdaki ayetleri üstümüze alamazsak yukarıdaki ayetleri de üstümüze alamayız.
Hitap peygamberimizin şahsında tüm insanlığadır.
toprakerdem Yazdı:
33:45 Ey peygamber, Biz seni hakka bir şahit, hem bir müjdeci, hem bir gocundurucu (uyarıcı) olarak gönderdik.
05:67 Ey şanlı Peygamber, sana Rabbinden her indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan onun elçiliğini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Emin ol, Allah, kafirleri muratlarına erdirmeyecektir.
68:04 Ve herhalde sen, pek büyük bir ahlak üzerindesin.
Kuran'da bazı sureler sadece inananlara, bazıları kafirlere, bazıları Hz. Muhammed'in hanımlarına vs vs verilmiştir. Bu ayetler sadece Hz. Muhammed'e olan vahiylerdir.
Peki bu ayetlerdeki, Peygamberimizin yapması gereken salat neydi? Biliyorsunuz ki Peygamberimiz mesajı yaymak için konuşmalar, söylevler yapıp halkı Allah yoluna çağırıyordu. Salat'ın da konuşma, söylev, nutuk anlamlarının olması ve bu ayetlerin sadece peygambere söylenmesi bu anlamın kullanıldığının işaretidir.
11:114 Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın saatlerinde konuşma / söylev yap! Çünkü iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, algılaması olanlara bir öğüttür.
17:78 Güneşin kaymasından, gecenin kararmasına kadar konuşma / söylevi yerine getir; bir de kıraatıyle seçkin olan sabah söylevini / konuşmasını; çünkü sabah Kur'an'ı gerçekten şahitlidir.
29:45 (Resûlüm!) Sana vahyedilen kitabı oku ve söylevi yerine getir. Muhakkak ki, söylev, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı anmak (zikir) elbette daha büyüktür. Allah yaptıklarınızı bilir.
17:110 De ki: "Allah deyin, Rahman deyin; hangisini derseniz, hep O'nundur, o en güzel isimler. Bununla beraber namazında çok bağırma, çok da gizleme; ikisinin arası bir yol tut.
Namazını bağırarak kılan var mıdır? Niye böyle bir uyarı gereği duyulmuştur? Neden yine ayet sadece peygamberimize verilmiştir? Bu ayette Hz. Muhammed'in konuşma (salat) yaptığının bir göstergesidir.
Ayetin başında "De ki" ifadesi kimin için ? senin için.Sana söylüyor.
toprakerdem Yazdı:
PEKİ NAMAZ BAĞLILIK YA DA SÖYLEV İSE ÖNCE NEDEN ELLERİMİZİ YIKIYORUZ?
Bunun cevabını sen vereceksin.Biz böyle birşey söylemedik.
toprakerdem Yazdı:
04:43 Ey iman edenler, SARHOŞKEN NE SÖYLEDİĞİNİZİ BİLİNCEYE KADAR; cünüp iken de -yolcu olmanız hariç- guslünüzü edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz hacet yerinden gelir veya kadınlara dokunup da su bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin; niyetle yüzünüze ve ellerinize sürün. Gerçekten Allah çok affedici ve günahları bağışlayıcıdır.
05:06 Ey iman edenler, namaza kalkacağınız vakit, yüzlerinizi, dirseklere kadar; ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshadip topuklara kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer cünüpseniz tastamam yıkanın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz hacet yerinden gelmişse ya da kadınlara dokunmuş olup da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin, niyetle o topraktan ellerinize ve yüzlerinize sürün. Allah'ın muradı sizi sıkıntıya koşmak değildir; fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz.
Arapça bilenler müstesna kimse geleneksel namazı kılarken ne dediğini bilmemektedir yani 4:43 ayetine uymamaktadır. Bu ayetlerde de söylev / konuşma anlamı kullanıldığı kanaatindeyim. Allah söyleve katılanların temiz olmasını ve ne dediği bilir durumda olmasını istemektedir. Çünkü kafası bulanık söyleve atılırsa kişi Allah'ın sözleriyle dalga geçebilir. Bir başka dikkat edilecek husus ayetin "sarhoşken namaz kılmayın" değil "namaza yaklaşmayın" demesidir.
Bu paragrafta "geleneksel namaz" ve "söylev" kelimeleri dışındakilere katılıyorum.
toprakerdem Yazdı:
73:02-04 (Ey Peygamber) gece kalk, pek azı hariç, yarısı, yahut ondan biraz eksilt (yarısından az kalk) veya artır (buna ilave et, yarısından ziyade kıl) ve Kur'an'ı ağır ağır, güzel güzel oku!
PEYGAMBERİMİZ akşam konuşmasını / söylevini yerine getirirken Kuran'ı ağır ağır okuyacak, BİZ DEĞİL. Mesajı aldıktan sonra ayetleri tekrar tekrar okumanın ne anlamı var? Allah neden böyle bir şey yapmamızı istesin? Hz. Muhammed mesajı yaymaya çalışıyordu normal olarak da Kuran'ı hergün farklı simalara okuyordu. Onun hergün okuması gayet normal.
toprakerdem. Salatı fecr vakti geldi ve ben Rahman'a niyaz etmeye gidiyorum.Allah Nasip ederse kaldığım yerden devam edebilirim.
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kamer Yazdı:
toprakerdem. Salatı fecr vakti geldi ve ben Rahman'a niyaz etmeye
gidiyorum.Allah Nasip ederse kaldığım yerden devam edebilirim.
Allah niyazını kabul etsin.
Allah'ın huzurunda tam bir saygıyla kıyam, rüku ve secde etmeyenler bunun hazzını alamazlar.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 22 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SELAMLAR
USLUP ÇOK ÖNEMLİ!! SONUÇTA KURANA KAFA YORUYOZ BİZDE BÖYLE ANLIYORUZ DİYE İĞNELEMEK NE DERECE DOĞRUDUR?
BÖYLE HANİFLİK OLMAZ!FİKİRLER ÖZGÜRCE TARTIŞILMALI
ŞİMDİ GELELİM YAZDIKLARINIZA
İbrahimim yazdı
Namaz iki rekât anlamadın mı? Gece yâda gündüz, her iki durumda da dikkatli olunmalıdır. Bir taife bir rekât kılacak, diğer taife ikiye tamamlayacaktır.
Dedem kılıyordu, bende kılarım, senin zaten namaz kılmaya niyetin yok, değil silahla kılmak!
toprakerdem yazdı:
SİZ REKATI (4:102)'DEN ÇIKARDINIZ.REKAT KURANDA HİÇ GEÇMEZ.REKATIN NE OLDUĞU TARİF ETMEDİĞİNE GÖRE SİZ REKATIN RESMİNİ NERDEN ÇIKARDINIZ???(ONLAR SECDE ETTİ)İFADESİ MUHATAP PEYGAMBER OLDUĞU HALDE ONU İÇİNE ALMIYOR.DOLAYISIYLA SECDE EDEN PEYGAMBER DEĞİLDİR.EĞER PEYGAMBERDE ONLARLA BİRLİKTE SECDE ETMİŞ OLSAYDI (SECEDTÜM)SİZ SECDE ETTİĞİNİZDE OLMASI GEREKİRDİ.!!!
've sen onların içinde olduğunda ve onlara salatı ikame ettiğinde(din ve iman dersi)onlardan bir grup seninle birlikte bulunsun ve silahlarınıda alsınlar.secde edince(kavrayıp itaat edince)ötenizde anlayıp olsunlar ve seninle bağlantı kurmamış diğer grup gelsin seninle beraber bağlantı kursunlar(ders yapsınlar) ve dikkatli olup silahlarını alsınlar.çünkü kafirler sizin silahlarınızdan ve malzemelerinizden gafil olmanızı isterlerki size bir saldırıda bulunup işinizi bitirsinler.'(4:102)
İbrahimim yazdı
Bizler geleneğin içinden gelen yenilikçi bir geleneğiz.
toprakerdem yazdı:
evet iyi biliyorum bu siteyi önceden beri takip ediyorum
kamer yazdı:
KARDEŞLERİM demeniz için daha çok erken, ortak özelliklerimiz var mı ?
toprak erdem yazdı:
AYNI ALLAHA İMAN EDİYORUZ,AYNI RESULE İMAN EDİYORUZ,AYNI KİTABA İMAN EDİYORUZ,PEYGAMBERİN GAYBİ BİLMEDİĞİNİ,OKUMA YAZMA BİLDİĞİNİ,RESULE İTAATİN HADİSLERE İTAAT OLMADIĞINI KISACASI BİR ÇOK NOKTADA HEM FİKİRİZ BUNLAR YETMİYORMU???????
KAMER YAZDI:
Hz.Muhammed'in miraca çıktığını kim söyledi ? Kendi kuruntularına haniflerden onay alamazsın.
TOPRAKERDEM YAZDI:
BİZ SİZİN BUNLARI SÖYLEMEDİĞİNİZİ BİLİYORUZ GENEL ANLAMDA BURAYA GİRİP FORMU TAKİP EDEN HER İNSANIN HANİF OLMAYACAĞINIDA DÜŞÜNEREK GENEL BİR ŞEY YAZDIK!!!
ASLINDA ÖYLE ÇOK ŞEY VARKİ YAZILACAK AMA BEN TEK TEK CEVAP VERMEK YERİNE GENEL SORULAR SORMAK İSTİYORUM
2-DEVAMLI ZEKATI İTA EDİNİZ DİYORDA NİÇİN ZEKATLARI İTA EDİNİZ DEMİYOR?????HALBUKİ MADDİ VERGİ OLAN SADAKA KELİMESİNİN ÇOĞULU OLAN SADAKAT KELİMESİ KULLANILIYOR???EĞER ZEKAT ARINMADIR DİYORSANIZ ONUN NİÇİN ÇOĞULU KULLANILMIYOR DİYORSANIZ NİİÇİN İKAME SALATTAN SONRA YER ALIYOR???????NEDEN BERABER KULLANILIYOR?????NİÇİN SALATTAN SONRA ORUÇ TUTUN DEMİYOR?????ORUÇ BEDENİ BİR İBADET OLARAK NAMAZDA ÖYLE OLDUĞUNA GÖRE NAMAZDAN SONRA ORUÇ TUTUNUZ EMRİ YER ALMIYOR????
4-EĞER NAMAZ İBRAHİMİN BİR UYGULAMASI İSE ONDAN ÖNCEKİ NUHTAN İBRAHİME KADARKİ ÖNEMLİ OLAN BİR İBADETİ ONLARDAN NEDEN ESİRGEDİ?????
5-HAC KAVRAMINI NEDEN İSADADA GÖREMİYORUZ???ALLAH HER MİLLETE AYRI BİR İBADET TARZIMI BELİRLEMİŞ YOKSA????
6-(29:45)....SANA VAHYEDİLENİ OKU VE SALATI İCRA ET.CÜMLE PEYGAMBERİMİZDEN ONA İNDİRİLENİ OKUMASINI VE SALAT YAPMASINI İSTEMEKTEDİR.SALATINDA İNDİRİLENLERİ OKUMASINI İSTEMEMEKTEDİR.AKSİNİ İDDİA EDİYORSANIZ BUYRUNUZ?????
7-(3:96-97).AYETLERDE ....ORAYA GİREN EMNİYETTE OLUR.'DİYOR KENDİNE BİLE FAYDASI OLMAYAN(!)MEKKEDEKİ YAPININ İNSANLAR İÇİN GÜVENLİ BİR YER OLDUĞU DÜŞÜNÜLEMEZ.BU GÜVENCE ANCAK BEYT KELİMESİNİ MECAZİ OLARAK DÜŞÜNÜRSEK DAHA İYİ ANLAYABİLİRİZ.ALLAHIN SİSTEMİNE GİRENLER GÜVENE KAVUŞACAKLARDIR.!!!YOKSA ORASI YAPI OLARKMI GÜVENLİ?????
8-İBRAHİMİN MAKAMI 'ALLAHA ŞİRK KOŞMAMAK İBRAHİM VE BİZİM TEMİZ TUTMAMIZ GEREKEN SİSTEMMİDİR???YOKSA BAŞKA BİŞEYMİ???
9-(22:27).AYETTE ''Bİ''İLE KELİMESİ ATLANMIŞ MEALLERDE GENELDE.''BİL HACCİ''HAC İLE DEMEKTİR.AYET İBRAHİME HİTAP EDİYOR İBRAHİMDEN TARTIŞMA İLE BİR ŞEYİ İLAN ETMESİ İSTENİYOR,PEKİ BU ŞEY NEYDİ?BİR ÖNCEKİ AYET BU SORUYU YANITLIYOR.SİSTEMİ İNSANLIĞA BİLDİRECEKTİ.(22:27).AYETTE GİDİLECEK BİR BİNA YOK AYETTE SANA GELSİNLER DİYOR BU MÜMKÜNMÜ???MEKKEYE MÜSLÜMANLAR İBRAHİM İÇİNMİ GİTMEKTEDİR???BİZE GÖRE BURADA İBRAHİMİN İNANÇ SİSTEMİNDEN BAHSEDİLİYOR.BİR SONRAKİ AYET TARTIŞMANIN GAYESİNE AÇIKLIK GETİRİYOR.(22:28-29)TARTIŞMANIN AMACI ALLAHIN SİSTEMİNİN FARKINA VARMAK.YEDİKLERİMİZ İLE ALLAHI ANMAK BUNLARLA FAKİRİ DOYURMAK VE GÖREVLERİMİZİ YERİNE GETİRMEKTİR.BU AYET İBRAHİME HİTAP ETTİĞİNDEN BAHSEDİLEN ''ESKİ EVİN'3:96. AYETİNDE EV OLDUĞUNU ÇIKARABİLİRİZ.22:30-31- VE 32.AYETLER TARTIŞMANIN EN ÖNEMLİ KISMINA DİKKAT ÇEKİYOR,YASAKLARA İTAAT...! (22:34.)AYET İSE HER ÜMMET İÇİN BELİRLENEN İBADET BİÇİMİNİ ANLATIYOR.BUDA ESKİ SİSTEM KELİMESİNİ AÇIKLIĞA KAVUŞTURUYOR...!!!
10-KURAN NEREDE ALLAHI ULULAMAK İÇİN FİZİKSEL BİR OBJE YAPMANIN DOĞRU OLDUĞUNU YAZAR????????
11-ALLAH KESİN OLARAK DİYORKİ.....!NAMAZ FAHŞA VE MÜNKERİ ENGELLER /YASAKLAR.NAMAZ KILANLARIN NAMAZI ONLARI BU FAHŞA VE MÜNKERDEN ALIKOYUYORMU???ALIKOYMADIĞINA GÖRE ALLAH YALANCI KONUMUNA DÜŞMÜYORMU???HALBUKİ SALAT/KURAN BİLİNCİ/İMAN/KURANLA BÜTÜNLEŞME/BİRLİKTELİK OLARAK ANLARSAK O ZAMAN FAHŞAYI VE MÜNKERİ ENGELLER.İMANIN GÜCÜ VARDIR AMA NAMAZIN GÜCÜ YOKTUR.İMAN HAREKETE DÖNÜŞÜR NAMAZ ZATEN HAREKETTİR BAŞKA BİR HAREKETE DÖNÜŞMEZ.!!!!!!YOKSA DÖNÜŞÜYORDA BİZMİ GÖREMİYORUZ??????
12-(4:142) BU AYETTE NAMAZA KALKTIKLARINDA TEMBEL TEMBEL/ÜŞENE ÜŞENE KALKARLAR,İNSANLARA İYAKAR DAVRANIRLAR DİYOR.(İZA KAMU İLESSALATİNİN)GERÇEK ANLAMI SALATA GİTTİKLERİ ZAMANDIR.KALKTIKLARI ZAMAN DEĞİLDİR.(İLE)İLE BİRLİKTE GİTMEYİ İFADE EDER.NAMAZA KENDİ BAŞINA OLAN BİR MÜNAFIK (DİYELİMKİ EVİNDE)NAMAZA ÜŞE ÜŞENE KALKARMI???MÜNAFIK İNANMAYAN OLDUĞUNA GÖRE!!!SİZ OLSANIZ MESELA SABAH NAMAZINA VEYA DİĞER NAMAZLARA KALKARMISINIZ?KALKARSANIZ İNSANLARA NASIL GÖSTERİŞ YAPARSINIZ?????AYRICA BU KONUYU KAVRAMAK İÇİN (9:54)BAKILABİLİR.
13-(19:59)SALATLA İRTİBATI KOPARDILAR DEMEKTİR.(SALAT KENDİSİNE UYULAN BİR SİSTEM DEĞİLSE)NİÇİN ONU BIRAKIP ŞEHVETLERE UYDULAR DİYOR????
14-(20:14)MUSA VAHYİ İLK ALDIĞINDA MUSAYA BANA KULLUK ET VE BENİ ANMAK İÇİN NAMAZ KIL DİYOR.ALLAHTAN İLK VAHYİ ALANIN GÖREVİ ONU HATIRLAMASI İÇİN NAMAZ KILMASIMIDIR????
15-(14:27)İBRAHİM ZÜRRİYETİNİ NAMAZ KILMAK İÇİN HİÇKİMSENİN BULUNMADIĞI VERİMSİZ BİR VADİYEMİ YERLEŞTİRMESİ GEREKİRDİ???BU AYETTE GEÇEN BEYTİ HARAMIN YANINDA İFADESİNİN ANLAMI NEDİR?????BU VERİMSİZ VADİDE KİMSESİZ YERDE TEK BAŞINA NEDEN BULUNUYOR?????KABE ONLARA NAMAZMI KILDIRACAK????ONUN İÇİNMİ KABENİN YANINA ONLARI YERLEŞTİRDİ?????
16-(2:143/150.)AYETLER ARASINDA GEÇEN KIBLELERDEN VE MESCİDİ HARAMDAN NE ANLIYORSUNUZ????ÜZERİNDE BULUNDUĞUN KIBLE DİYOR!!!AMA YÖNELDİĞİN KIBLE DEMİYOR????KIBLE ALLAHIN HİDAYET ETTİKLERİNDEN BAŞKASINA AĞIR GELİR DİYOR.BİR KIBLEDEN BAŞKA BİR KIBLEYE DÖNMEK NASIL AĞIR GELİR????MÜNAFIKLARI GERÇEK MÜMİNLERDEN AYIRMAK İÇİN KIBLE DEĞİŞİKLİĞİNEMİ İHTİYAÇ DUYDU ALLAH???EHLİ HİTABA HER TÜRLÜ KANITI VERSENDE ONLAR SENİN KIBLENE TABİ OLMAYACAKLAR DİYOR.DÖNMEZLER DEMESİ GEREKMEZMİYDİ???EĞER DEDİĞİNİZ GİBİYSE????SENDE ONLARIN KIBLESİNE UYMAYACAKSIN VE ONLARDA BİRBİRLERİNİN KIBLESİNE UYMAZLAR DEDİĞİ ONLARIN KIBLESİ NEDİR?????????NASARA VE YAHUDANIN KIBLELERİ NERELERİDİR??????SEN ONLARIN KIBLESİNE UYMAZSIN DEDİĞİNE GÖRE YAHUDİLERİN KIBLESİ OLAN KUDÜSTEKİ BEYTİL MAKDİSE DOĞRU NAMAZ KILDIĞINI AYLARCA DOĞRU KABUL EDERSEK BU ÇELİŞKİ OLMAZMI?????MADEMKİ UYMAYACAKTI DAHA ÖNCE NEDEN MÜSAADE ETTİ????144.AYETTE KİTAP VERİLENLER ONUN KABENİN RABLERİNDEN BİR HAK OLDUĞUNU BİLİYORLAR DEDİĞİNE GÖRE BUNU EHLİ KİTABIN BU ŞEKİLDE BİLGİSİNİ KURANIN NERESİNDEN HANGİ AYETLERİ BUNA İŞARET EDİYOR????DEMEKKİ KIBLELERİ DAHA ÖNCE KABEYMİŞŞ!!!NİÇİN VE NE ZAMAN KUDÜSE DÖNDÜLER???NEREDEN ÇIKARSAN ÇIK...VE NEREDE OLURSANIZ OLUN YERYÜZÜNÜ MESCİDİ HARAMA DOĞRU ÇEVİRİN.BURDAN ANLADIĞIMIZA GÖRE VE NAMAZDADA ÇEVİRİN DEMEDİĞİNE GÖRE HER ZAMAN VE HERYERDE YÜZÜNÜZÜ MESCİDİ HARAMA ÇEVİRMENİZ GEREKİR.BU MÜMKÜNMÜDÜR???DEĞİLSE İZAHINI YAPARMISINIZ??????AYRICA MESCİDİ HARAM RABBİNDEN HAKKIN KENDİSİDİR DİYOR.MESCİDİ HARAMIN HAK OLMASI NE DEMEKTİR?????
taksuru: uzak durmak,el çekmek,terk etmek,alıkoymak,v kısaltmak anlamı vardır. esas manada kısaltmak ğadada dır.---24:30-31------49:3-----31:19 bu ayetleri iyi incele eğer taksuru kısaltmak ise aşağıdaki ayetlerde kısaltma manası nerede??????? 4:101 7:202 37:48 38:52 55:56 55:72 48:27 22:45 7:74 77:32
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayin Toprak Erdem ,
Fikirlerinizde dogru yada yanlis olmaniz ayri bir husus ama ciddi ve saygili bir bicimde diyaloga gectiginiz halde,size lakayt cevaplar verilmesi bence yanlis. Umarim bu degisir.
Ikinci bir husus Allah'in dininin sahibi kendisidir. Biz ona tabi olmakla mukellefiz. Kendini dinin ust birimi sayarak, yargisal tavir takinmak bence ya bilmezlik yada haddi asmaktir.
Son olarakda sorduklarinizla ilgili olarak teker teker cevap yazma girisiminde bulunmayacagim.Zira ben Kuran'in bir ilmihal kitabi gibi ele alinisina karsi cikan birisiyim,elestirdigim davranisi kendim sergilemek istemem.
Genel olarak sunlari soyleyebilirim; Kuran'in ana projesi kesinlikle sekilsellik ustune insa edilmis bir din vazetmek degildir. Eger Alak suresinin ilk bes ayetini, vahyin baslangici kabul edersek, bu dinin genel tanimlarini orda bulmaktayiz.
Yaratip terki diyar eden Laik bir tanri yerine; Devam eden tureyisi kontrol eden rab, evrelerden gecirerek insani yaratan ,yarattigi insanin gelisim surecinde gordugu sebeblerin arkasindaki, onlarin olmasini mumkun kilan guc kaynagi.
Evet Siz onsuz bir hayat ikame edemezsiniz, cunku var olus ve devami ancak onunla mumkundur. Onu uzaklarda ulasilmaz tasavvurunuz dogru degildir.O cok comertligi sonucu size bol,bol ikramda bulundu ve O sizin her yaptiginizda yaninizda,hattasize ikramda bulundugu o arac ve gereclerle yaptiklariniz bile onun kontrolunde-sayesinde gerceklesmektedir.
Iste Ondan size okuyan-soyleyen geldi;
Yaratan Rabbinin adiyla oku-soyle,
Insani alaktan yaratti.
Oku Rabbin Ekremdir
Kalemle ogreten odur,
Insana bilmedigini ogretti.
Yine muteakiben vahyedilmis vahiylerde bu derin tefekkur esasina uygun bir devamlilik soz konusudur.Genel ifade benzerliklerinden yola cikarak ilk donem vahiylerinin genel kumeler halinde saptanmasi mumkundur. Muzzemmil,Muddessir,Kalem ve diger surelerin, ozellikle bu doneme isabet eden kisimlarinda tarifi yapilmis vucut sekillendirmelerine rastlamiyoruz. Daha sonraki gelismelerde on bir hazirligi(abdest) takiben kible vesaire detaylari henuz Kuran tarafindan konu bile edilmeden bir ibadetin icrasini goruyoruz. Bu ibadet ile ilgili fazla esas haline getirilmeden bazi duzenlemeler bilahere yapilmistir. Bu akis surecinin urunu olarak olusmus sekli sonuclar sanki dinin ozuymus gibi algilanirsa anlam yitirilmis olur. Abdest dedigimiz bir on hazirligi olan namaz dememizde abes kacmayacak bir uygulama ozellikle hicret sonrasi karsimiza cikar. Daha sonralari din=namaz haline donusturulen bu uygulama anlam ihtiva edip, kati kuralciliktan uzak ve esnek bir yapiya sahipti. Hud/87,mearic/23,24, Maun/4,5,Enam/162, muminun/2, muddessir/43 meryem/55,59 ve benzeri bazi ayetlerde salat adeta din ile ayni anlamda kullanilmistir. Ben hala muzzemmil uygulamasina riayet edilmeden cuma mantigina sahip olmaya karsiyim. Allahin dini benim uzerimde tamamlanmis degildir.Yoksa Din kendi butunlugu acisindan hep tamamdi.Dini kendi uzerimizde butunlestirecek projeyi baslatmadan onun detaylarinda saplanmak fayda saglamaz.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Anlaşıldı:
Biz size namazı, secdeyi, rükûu, kıbleyi, haccı, cumayı, zekâtı ve abdesti vb.. anlatamayacağız. Kısır döngü kimseye fayda sağlamaz.
O zaman izniniz olursa sizin gibi ön yargılı düşünen, mealci ve harici vatandaşlara usül konusunda kısaca biri iki bir şey söylemek isterim.
Kur’an hüküm vaaz etme (helâlı ve haramı belirleme) konusunda
tek kaynaktır.
Kur’an’ı anlama, dinin mantığını kavrama konusunda Kur’an
ana kaynaktır,
yani tek kaynak değildir, temel kaynaktır.
Dini anlamada; En başta Kur’an olmak üzere, vahiyle ilk muhatap olan toplumun dili kültürü tarihi arka planı, insanlık tarih tecrübesi, akıli selim, temiz vicdan, fizik kuralları, son geldiğimiz teknoloji, ortaya çıkmış tefsir ve Kur’an çalışmaları, siyer ve siret, Tevrat İncil ve Zebur ve hatta müsteşriklerin analizleri de dahil, müracaat edilir unsurlardır.
Yeter ki Kuran’ı hakem yapalım.
Şimdi bu iddialarınızı tevatür derecesinde tarihi olan mevzular olmasına rağmen, lütfen beni bağışlayın, nasıl oluyor da böyle Nasrettin hocanın leyleğine çeviriyorsunuz aklım almıyor doğrusu.
Artık bu konuyla ilgili konuşmak istemiyorum, inanan inandığı gibi yaşar, yaşamayanlar inanmıyor demektir.
Bir birimize öğüt kar etmiyorsa, boşuna zaman kaybı yapmanın bir alemi yok “öğüt alacaklarsa öğüt ver” buyurur Rabbim.
Selametle.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ibrahimim yazmissin ama kendine yazmissin ben hic alinmadim. Cunku ben Muslim ve benzeri Kuran'i isimlerin haricinde bir tanimlamaya imkan verecek hic bir anlayisi savunmuyorum. Kuran'i 27 senedir Arapca okuyor ve tercume yapiyorum.
Islam'in hic bir degerini reddetmiyorum. Hertur ilmi eserleri cok yogun bir sekilde okuyorum. Arastirmalarim ara vermeden surmekte.Son bir hafta icinde sirf internet uzerinden amazondan yirmiye yakin ingilizce ve arapca akademik kitap temin ettim.Ben ilim asigiyim.
Resul Muhammed ve onun guzel ahlaki benim icin en buyuk ornektir.
Gariptir ki ayni yazilar yuzunden hem hadisci hemde sirf kuran diyen kisi olarak itham ediliyorum-tanimlaniyorum.
Evet ben Dinde hukum kaynagi olarak yalniz Allah'in Kitabini kabul ediyorum. Yine evet ben Kuran'i anlamak icin butun teknik vasitalari kullaniyorum.Tarih ozel ilgi alanim. Ozellikle bizim cografyamiz ve daha ozellikle dinler tarihi.
Ben tartisma adabina uyan biriyim fikirlerle catisirken insafli davraniyorum.Sirf hakli gorunmek icin tartismaya girenlere itibar etmiyorum.
Katılma Tarihi: 22 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar..
ibrahimim yazdı:
Şimdi bu iddialarınızı tevatür derecesinde tarihi olan mevzular olmasına rağmen, lütfen beni bağışlayın, nasıl oluyor da böyle Nasrettin hocanın leyleğine çeviriyorsunuz aklım almıyor doğrusu.
toprakerdem yazdı:
halen rekatı nerden çıkardığınızı anlamadım?çünkü çıkaramazsınız(!)çünkü yok(!)
kuran ibrahimden sonraki bir çok peygamberden bahsederken özellikle musa ve isadan ayrıntılı bahsederken bizdeki bazı ibadetleri neden göreviyoruz?????
hac ne musada ne isada var!!!!!(?)kabe kavramları vs.gibi(?)
ibrahimim anlaşılan anlatamıyacağız diyor.bence doğru çünkü işin içinden çıkamıyosun!çıkamadığın anlatamadığın bir düşünceyi tam net bir şekilde araştırmadan cevap yazma.
amacım saf dinin ortaya çıkmasını sağlamak için fikirlerimi paylaşmak!!eğer bu düşüncelerimin aksini iddia ediyorsanız lütfen beni ikna edin!!ben 16 yıldır bu işere kafa yoran bir insanım bu işlere yeni başlamadım mealcide değilim!!!20 yıldır namaz kılan bir insandım ama bıraktım!namaz kılmak bana ağır gelmez ben araştırmalarım neticesinde bu fikirlere sahip oldum!!!kimseyi bişeyle itham etmek gibi bir düşüncemde yoktur.eğer samimiyseniz ki hiç şüphem yok bunda,gelin bu işi dahada ayrıntılı araştıralım!!öncelikle en son sorduğum sorularla başlayabilirsiniz..!!!hepinize selamlar saygılar
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma