Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
19
sistemi hakkındaki çıkarımlar eldeki mushafın tertibi doğru kabul edilerek
yapılmıştır. Fakat bu tertibi kim yapmış ve ne kadar sağlıklıdır?
Ne
sureler kendi aralarında, ne de o sureler içindeki ayetler kendi aralarında
iniş sırasına göre tertip edilmemiş. Bunun da ötesinde bazı ayetler bazılarının
içine geçmiş (Maide 3, Hadid 25)
Ayet
sayıları da tartışma konusu. Eksik diyen yok tabiki. Fakat uzun bir paragraf
bir ayet olarak da kabul edilebilir üç ayet olarak da.
Mushafın
tertibinde ne kadar bir (direkt) ilahi müdahale vardır ki 19 kodu Kur'anın sağlaması olabilsin?
Selam,
Ben malesef bu görüşe katılamıyorum. Aşağıda bunun nedenlerinden birisi tablolar halinde açıklanmış.
Düşünülecek bir iş... Bu tabloya göre, iniş sıralaması yerine elimizdeki mushafta bulunduğu hal üzerinde bilinçli bir sıralama olduğu görülüyor. Ayetler birbirinin içine geçmiş olsa idi, yahut gelişi güzel bir sıralama / tertip yapılmış olsa idi aşağıdaki tablo oluşturulamazdı diye düşünüyorum.
Bu yazı www.kurandaceliskiyoktur.com sitesinden alıntıdır.
Kuran’ın
Allah katından gelmiş bir kitap olduğuna dair bir çok delil vardır.
Bunlar bir tanesi Kuran’daki surelerin sıralanması ve ayet sayılarıyla
ilgilidir. Kuran’daki sure ve ayet numaralarını sayılarla ifade
ettiğimizde Fatiha Suresini 1:7 (Yani 1. sure 7 ayet), Bakara Suresini
2: 286 (Yani 2. sure 286 ayet) olarak tanımlıyoruz. İşte birazdan
inceleyeceğimiz tabloda Fatiha için 1 ve 7’yi toplayıp 8’i bulacağız ve
8 çift sayı olduğu için çift hanesine yazacağız. 3. sure olan Ali İmran
için sure numarası 3’ü ve ayet sayısı 200’ü toplayıp 203’ü bulacağız ve
bu sayı tek olduğu için sayıyı tek hanesine yazacağız. Bunu Kuran’ın
tüm sureleri ve tüm ayetleri için gerçekleştireceğiz. Tablodan izleyin.
Sure Numarası ( S.N)
Ayet sayısı (A. S)
S.N ile A.S toplamı
S.N ile A.S. Toplamı çift olanlar
S.N ile A.S. Toplamı tek olanlar
1
7
8
8
2
286
288
288
3
200
203
203
4
176
180
180
5
120
125
125
6
165
171
171
7
206
213
213
8
75
83
83
9
129
138
138
10
109
119
119
11
123
134
134
12
111
123
123
13
43
56
56
14
52
66
66
15
99
114
114
16
128
144
144
17
111
128
128
18
110
128
128
19
98
117
117
20
135
155
155
21
112
133
133
22
78
100
100
23
118
141
141
24
64
88
88
25
77
102
102
26
227
253
253
27
93
120
120
28
88
116
116
29
69
98
98
30
60
90
90
31
34
65
65
32
30
62
62
33
73
106
106
34
54
88
88
35
45
80
80
36
83
119
119
37
182
219
219
38
88
126
126
39
75
114
114
40
85
125
125
41
54
95
95
42
53
95
95
43
89
132
132
44
59
103
103
45
37
82
82
46
35
81
81
47
38
85
85
48
29
77
77
49
18
67
67
50
45
95
95
51
60
111
111
52
49
101
101
53
62
115
115
54
55
109
109
55
78
133
133
56
96
152
152
57
29
86
86
58
22
80
80
59
24
83
83
60
13
73
73
61
14
75
75
62
11
73
73
63
11
74
74
64
18
82
82
65
12
77
77
66
12
78
78
67
30
97
97
68
52
120
120
69
52
121
121
70
44
114
114
71
28
99
99
72
28
100
100
73
20
93
93
74
56
130
130
75
40
115
115
76
31
107
107
77
50
127
127
78
40
118
118
79
46
125
125
80
42
122
122
81
29
110
110
82
19
101
101
83
36
119
119
84
25
109
109
85
22
107
107
86
17
103
103
87
19
106
106
88
26
114
114
89
30
119
119
90
20
110
110
91
15
106
106
92
21
113
113
93
11
104
104
94
8
102
102
95
8
103
103
96
19
115
115
97
5
102
102
98
8
106
106
99
8
107
107
100
11
111
111
101
11
112
112
102
8
110
110
103
3
106
106
104
9
113
113
105
5
110
110
106
4
110
110
107
7
114
114
108
3
111
111
109
6
115
115
110
3
113
113
111
5
116
116
112
4
116
116
113
5
118
118
114
6
120
120
6555
6236
6236
6555
Kuran’daki tüm surelerin
numaralarının toplamı olan 6555 sayısı ile "Tek" hanesinde elde
ettiğimiz 6555 sayısı birbirlerinden bağımsız olarak elde ettiğimiz
sayılardır. Bu iki sayının eşit olması için hiçbir neden yoktur. Aynı
zamanda ayet sayılarının toplamı olan 6236 sayısıyla "Çift" hanesinde
elde ettiğimiz 6236 sayısının aynı olması için de hiçbir neden yoktur.
Bu veri, Kuran’ın sure ve ayet numaralarındaki ilahi düzenleme için
sayısız delilden biridir. Kuran’ın sure ve ayet numaralarındaki
"çift" ve "tek" rakamların düzenlenmesindeki ilginç özellikler bu
kadarla kalmaz. Kuran’daki sure sayılarının 114 (6×19) olduğunu
biliyoruz. 19’u onu oluşturan en büyük tek ve çift iki sayı olan 10+9
olarak yazarsak 6 x (10+9) olur. Bunun açılımında bulduğumuz 60 sayısı
Kuran’daki çift sayılı ayetlere sahip sureleri, 54 sayısı ise tek
sayılı ayetlere sahip sureleri ifade eder. Bu 60 tane çift sayılı
ayete sahip surelerin; 30 tanesi tek sayılı surelerde, 30 tanesi çift
sayılı surelerde geçer. 54 tane tek sayılı ayete sahip surelerin ise;
27 tanesi tek sayılı surelerde, 27 tanesi çift sayılı surelerde geçer.
Bunların da geçişi 3 x (10+9) olarak yazılabilir. Böylece 30 ve 27
çıkar.
114= 6x19 = 6x (10+9) = (6×10) + (6×9) = 60+54
57 = 3x19 = 3x (10+9) = (3×10) + (3×9) = 30+27
Elimizde 4 tane grup vardır. Her bir grup için bir örnek verelim:
1- Tek sayılı sure – tek sayılı ayet sayısı: Örnek Fatiha Suresi (1. sure 7 ayet)
2- Tek sayılı sure numarası- çift sayılı ayet: Örnek Ali İmran Suresi (3. Sure 200 ayet)
3- Çift sayılı sure numarası- tek sayılı ayet: Örnek Enam Suresi (6. sure 165 ayet)
4- Çift sayılı sure numarası- çift sayılı ayet: Örnek Nisa Suresi (4. sure 176 ayet)
Bu 4 grubun oluşturduğu tablo şöyledir:
114 Sure
60
(Çift sayılı ayete sahip sureler)
54
(Tek sayılı ayete sahip sureler)
30
Çift numaralı sureler
30
Tek numaralı sureler
27
Çift numaralı sureler
27
Tek numaralı sureler
Sırf bir suredeki bir
ayeti değiştirirseniz bu düzen değişir. Örneğin Fatiha suresi 8 ayet
olursa hem ilk tabloda incelediğimiz düzen, hem sure oranlarında
gözlemlediğimiz bu düzen değişir. Aynı şekilde Ali İmran Suresi (3.
sure)’ni 2. sure yaparsak da tüm bu matematiksel düzen değişir.
Yalnızca bir tek sureye 2, 4, ayet gibi çift bir rakam eklersek veya
çıkarırsak tablodaki sonuçlar değişmez. Fakat bir "Tek" bir "Çift"
ayetli suredeki yapacağımız değişiklik yine tüm tablodaki verileri
değiştirir. Sure sıralamasında ise bir “Tek” ve bir “Çift” numaralı
surenin yerini değiştirmeye kalktık mı anında tüm veriler bozulur.
Böyle bir tablonun tesadüfen oluştuğunu iddia etmek; görmek istememenin
veya matematiksel olasılık hesaplarını doğru değerlendirmemenin bir
sonucudur. Allah, Kuran’da kitapları rakamlandırdığına dikkat
çekmiştir, ayrıca "Tek"e ve "Çift"e de dikkat çekmiştir. Allah’ın bize
gösterdiği bu tablolar, Allah’ın bu dikkat çektiklerindeki hikmetleri
anlamamızı sağlamaktadır. Sure numarasına ve ayet sayısına göre
değerlendirdiğimiz sureleri: 1- Homojen sureler, 2- Heterojen sureler
olarak iki grupta inceleyebiliriz Homojen surelerden kastımız; hem sure
numarası, hem ayet sayısı “Tek” olan veya hem sure numarası, hem ayet
sayısı “Çift” olan surelerdir. Heterojen surelerden kastımız ise sure
numarası ve ayet sayısından biri “Tek” iken, diğeri “Çift” olan
surelerdir. Sureleri bu açıdan incelediğimizde eşit şekilde 57 homojen
ve 57 heterojen sure vardır. Tablodan detayları görebilirsiniz:
114 Sure
Homejen Sureler
Heterojen Sureler
57 Sure
57 Sure
30 Sure
Çift Sure Numarası
Çift Ayet Sayısı
27 Sure
Tek Sure Numarası
Tek Ayet Sayısı
30 Sure
Çift Sure Numarası
Tek Ayet Sayısı
27 Sure
Tek Sure Numarası
Çift Ayet Sayısı
Sure numaralarının ve ayet
sayılarının toplamı “Tek” ve “Çift” olmak açısından anlamlı olduğu gibi
aynı zamanda “Tek” ve “Çift” sure numaralarının ve ayet sayılarının
adedi de simetriler oluşturarak anlamlıdır. Üstelik bu konuda birbirini
iç içe bir sistemle kilitleyen bulgular bu kadarla da kalmaz.
Daha önce Kuran’daki tüm sure numaralarının toplamının 6555 olduğunu
gördük. Bu aynı zamanda sure ve ayet numaralarını topladığımızda “Tek”
sonuç elde ettiğimiz sütundaki sayıların toplamına eşittir. Arka arkaya
gelen sayıların toplamı matematikte nx(n+1)/2 formülüyle bulunur. Bu
yüzden Kuran’daki sure numaralarının toplamını şöyle bulabiliriz:
114x(114+1)/2 = 6555
Buradan yola çıkan Ürdün’lü araştırmacı Jalghoom Kuran’da 60 adet
“Çift” sayıda, 54 adet “Tek” sayıda ayet olduğunu göz önünde
bulundurarak bu formülü ikiye bölerek şöyle yazdı:
60x(114+1)/2 = 3450
54x(114+1)/2 = 3105
Toplam = 6555
Yine bu noktada da karşımıza çok ilginç bir sonuç çıkmaktadır.
Kuran’daki “Çift” sayılı ayete sahip surelerin numaralarının toplamı
3450’yi, “Tek” sayılı ayete sahip surelerin numaralarının toplamı ise
3105’i vermektedir.
Bu verdiğimiz örneği oluşturduğu sonuç açısından inceleyelim: 3. ve 17.
sureleri örnek olarak ele alalım. 3. Sure 200 ayettir, yani 3. Sure
“Çift” sayılı ayete sahip bir suredir. 17. Sure 111 ayettir, yani “Tek”
sayılı ayete sahip bir suredir. Bu iki surenin tamamen aynı kalıp
sadece sure numaralarının yer değiştirdiğini düşünelim. O zaman “Çift”
ayete sahip surelerin numaralarını topladığımızda 3464 edecekti, “Tek”
ayete sahip surelerin numaralarını topladığımızda ise 3091 edecekti.
Böylece yukarıdaki denklemde elde ettiğimiz veri tamamen bozulacaktı.
Yani Kuran’ın herhangi iki suresinin sadece yerlerini değiştirirseniz
bile bu tablo bozulacaktır. Bu da Kuran’ın sure numaralarının ilahi bir
düzenleme ile oluşturulduğunu ve en ufacık değişikliği bu düzenlemenin
kabul etmeyeceğini göstermektedir.
Kuran’ı ikiye bölersek ilk bölümü 57. sure olan Hadid (Demir)
Suresi’nin sonuna kadardır. 1’den 57’ye kadar olan sure numaralarını
toplarsak 1653 elde ederiz. Hadid Suresi’nin sıra numarasını (57) ve
ayet sayısını (29) çarparsak; 57×29= 1653 (19×87) eder. Böylece Hadid
Suresi Kuran’ı ikiye bölerek incelediğimizde ilginç matematiksel
veriler elde edeceğimize ipuçları vermektedir.
Kuran’ın ilk yarısındaki surelerin toplamı:
(1+2+3+…………….+55+56+57)
1653 (19×87)
Kuran’ın ilk yarısının son suresinin numarasının (57), bu surenin ayet sayısı ile (29) çarpımı
1653 (19×87)
Kuran’ın ilk yarısında 29 tane
“Tek” numaralı, 28 tane “Çift” numaralı sure vardır. Kuran’ın ikinci
yarısında 28 tane “Tek” numaralı, 29 tane “Çift” numaralı sure vardır.
Bu doğal bir sonuçtur, arka arkaya olan tüm sayılarda bu özellik
gözükür. Fakat ilginç olan şudur ki Kuran’ın ilk yarısında 29 tane
“heterojen”, 28 tane “homojen” sure varken, ikinci yarısında 28 tane
“heterojen”, 29 tane “homojen” sure vardır. Bu matematiğin gerektirdiği
bir sonuç değildir. Bu Kuran’ın hiç tükenmeyen mucizelerinden biridir
(Daha önce homojenlik ve heterojenlik açısından incelediğimiz tabloyu
hatırlayın).
114 Sure
Kuran’ın ilk yarısı: 57 Sure
Kuran’ın ikinci yarısı: 57 Sure
29 tane "Tek"
numaralı sure
28 tane "Çift"
numaralı sure
29 tane "Çift"
numaralı sure
28 tane "Tek"
numaralı sure
29 tane "Homojen" numaralı sure
28 tane "Heterojen" numaralı sure
29 tane "Heterojen" numaralı sure
28 tane "Homojen" numaralı sure
Sırf Kuran’daki sure numaralarını
ve ayet sayılarını “Tek” ve “Çift” açısından incelememiz bile
Kuran’daki surelerin sırasının da, ayetlerin numaralarının da ilahi
düzenleme ile düzenlendiğini ve bu düzenin matematiksel sistem ile
korunduğunu ispata yeterlidir. Elimizde matematiksel mucize açısından
test ettiğimiz tek bir tane Kitap vardır. Fakat bu tek Kitap hiç
tükenmeyen mucizeler vermektedir. Çünkü bu Kitap insan gücünün çok
ötesindedir ve her şeyin Yaratıcısı tarafından indirilmiştir.
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Bence sorun burada 19 mucizesinin olup olmadığı değil, bu mucizevi kodun olduğuna dair pek çok delil olduğu ileri sürülebilir ve mevcut Kuran tasnifininde sonuçta Allahın takdiri doğrultusunda gerçekleştiği öne sürülebilir ve bu konu tartışılırda tartışılır.
Burada asıl sorun bu kod Kuran'ı koruyan bir mucizemidir. Yoksa Kuran'ın Allah sözü olduğunun bir delilimidir.
Bir kodun olduğunun savunulabilmesi için bilginin aslının o koda göre düzenlendiğinin ispatı gereklidir. Elimizde bulunan Kuran metni korunmak amacıyla kodlandı ise, bunun doğrusunu bulmak için elimizde bir kod anahtarı olması gerekir.
Kod anahtarı konusunu da basit bir örnekle biraz açayım:
Bir A bilgisini, bir B Kod anahtarına göre kodlayalım ve ortaya çıkan sonuca C diyelim. Cye ne zaman kod anahtarını uygularsak uygulayalım A'daki bilgiye ulaşmamız gerekir.
Basit bir örnek verirsek, bazı bilgisayar belleklerinde ECC (Error Correction Code) denilen bir mekanizma vardır. Tesadüfen bellekte bir bit elektriksel gürültü nedeniyle değişir ise bu özel mekanizma ile otomatik olarak düzeltilir ve bu mekanizma matematiksel bir formülasyona dayanır.
Oysa 19 mucizesindeki bulgulara bakar isek her seferinde farklı bir yaklaşım ile elde edilen 19 veya katı bir sayı elde edildiği, veya bir takım sayısal simetriler oluştuğu görülüyor. Gerçekten pekçok yerde hayranlık verici bir düzenleme göze çarpmakta. Ancak bunun Kuran'ı koruyan bir kodlama olduğunu ileriye süren delili ne Kuran'dan verebiliriz ne de yorumlardan böyle bir sonuç çıkarmamız mümkün.
Ortada her duruma aynı şekilde uygulayabileceğimiz, veya kuralları bize Allah tarafından belirtimiş bir kod anahtarı yok. Bulduğumuzu varsaysak bile, elde ettiğimiz en iyi sonuç bile sadece sezgisel olmaktan, sanıya dayanmaktan öteye gidemiyecektir.
Buna dayanarak ta Kuran'dan ayet çıkarmak son derece sakıncalı ve bilimsel bir yorum da değil. Üstelik hem bu konudaki çalışmaların eksik olduğunu söyleyip hem de böyle bir yoruma gitmek ne kadar doğru olur onuda düşünmek lazım.
Bir başka konu, Reshad Halife'nin resul olduğu iddiası. Kurandaki her bilinmeyeni farkedenin resul olduğunu neye dayanarak iddia edebiliriz. Örneğin evrenin genişlediğini farkeden Hubble resulmüdür ?
Buna kanıt olarak ileriye sürülen Ali Imran 81 ayetinde bahsedilen konu resul Muhammed'e kitap ehliyle yapmış olduğu tartışmalarda yol gösteren ayetlerdir ve daha önceki ayetlere bakılır ise bu hitabın kitap ehli olarak bahsedilenlere yapıldığı kolayca anlaşılmakta. Yoksa resul Muhammed'den sonra başka bir resul geleceğini gösteren hiçbir kanıt Kuran'da yer almamaktadır. Bu konudaki tartışmaları Alperen'in daha önce vermiş olduğu linklerde bulabilirsiniz.
Kuran'da yeteri kadar mucize zaten vardır. Kuran'ın Allah katından olduğuna dair pek çok delil zaten Kuran'ın içinde yer almakta. Ben enerjimizi Kuran'ın doğru anlaşılması yönünde kullanmamızın daha doğru olduğunu, dikkatimizi Kuran'ın içeriğine, bize verdiği öğüte çevirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Çalışmalarımızın içeriğini, insanların zihin çerçevesini şifreler aramaya programlıyacak tarzda doldurur isek, bir bakarsın ortalık şifrecilerden geçilmez olmuş. Bilinçli olarak bunu yapmadığınızı ifade edebilirsiniz ama lütfen dikkat insanların en kolay kabul ettiği mesaj bilinç altına verilen mesajdır. Dernek isminin bir sayı olması gibi...
Selam ile,
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Elmuh yazdı: "Kuran'da yeteri kadar mucize zaten vardır. Kuran'ın
Allah katından olduğuna dair pek çok delil zaten Kuran'ın içinde yer
almakta. Ben enerjimizi Kuran'ın doğru anlaşılması yönünde
kullanmamızın daha doğru olduğunu, dikkatimizi
Kuran'ın içeriğine, bize verdiği öğüte çevirmemiz gerektiğini
düşünüyorum. Çalışmalarımızın içeriğini, insanların zihin çerçevesini
şifreler aramaya programlıyacak tarzda doldurur isek, bir bakarsın
ortalık şifrecilerden geçilmez olmuş. Bilinçli olarak bunu
yapmadığınızı ifade edebilirsiniz ama lütfen dikkat insanların en kolay
kabul ettiği mesaj bilinç altına verilen mesajdır."
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Daha önce yazdığım bir yazıyı burada alıntılamak istiyorum:
19'u gündemden düşürmeyenler, onu gündemin ilk ve tek maddesi gibi yapmaktadırlar. Böyle yaptıkları için diğer ana ilkeler ve değerler, ikinci dereceden işlem görmektedir.
Kur’an’ın Allah kelamı olduğuna inanan veya bunu iddia eden insanlara 19 neden anlatılır? Sizce 19 kodu adı altında oluşturulan veriler, en fazla hangi kesimlere ulaştırılmak hedeflenmektedir? Kur’an’ın Allah kelamı olduğunu söyleyenlere mi, yoksa onu inkâr edenlere mi? Örneğin Türkler Kur’an’ın Allah’tan olduğunu kabul ediyorsa, bu konuyu farklı perspektiflerden anlatarak onlara ne katabilirsiniz?
Olası tepkilere bakalım:
a)"Evet, evet Kur’an kesinlikle Allah’tandır. Benim kuşkularım vardı, ortadan kalktı." der. (Bu belki deist veya ateistler için bir anlam ifade edebilir. Onların da sayısı oldukça sınırlıdır.)
b)Kabul edenler, "19 grubuna katılmak lazım." der. (19 kodunu kabul edenlerin ulaştığı en son nokta burası olmaktadır. Nitekim sayılı azınlık dışında çoğu, bu bilgiden öte Kur’an konusunda oldukça bilinçsizdir. Oysa başlangıçta amaç ne görünüyordu? Kalabalıkları taklitten, rivayetçilikten, zandan kurtarmak... Belki 19 konusunda bunlardan kurtuldular. Ancak dinî değerler konusunda bunu söylemek safdillik olur.)
c)"Ben zaten Kur’an’ın Allah’tan olduğuna inanıyordum." der. Veya onun Kur'an'a olan inancını güçlendirir. Ancak Kur'an'ın ana mesajını öğretmez. Diğer taraftan Kur'an'a olan inancın güçlenmesi için, bu konuda yalnızca 19 değil, çok sayıda gösterge vardır. Bu durumda 19’cuların derdi nedir diye sorar. (Çoğunluğun tepkisi)
Üç tepkiyi de kenara koyalım ve biraz düşünelim. Tüm bu matematiksel hesaplamalar muhatabımızın bilincinde acaba ne tür bir değişiklik yapmıştır? Belki matematiği gelişmiştir. Bundan sonra biraz daha aritmetik düşünmeye başlayacaktır. Ancak Allah’ın istediği anlamda ve yönde bir bilgi veya inanç değişikliğinden söz etmek zordur. Uydurmalara ve putlaştırmalara karşı oluşturulan bilinç, bir çeşit garnitür niteliğine dönüşmüştür. Foruma bakıldığı zaman bunu görmek zaman almaz.
Kur'an'da mucizelere ve onun öncelik verdiği konular kadar asla vurgu yapmaz: 1-Allah'ı sıfat ve isimlerinde birlemeye yapılan vurgu, Allah resulü Musa'nın asasına veya diğer mucizelere, ya da 19 sistemine yapılır mı?
2-Yalnızca Allah'a kulluğa yapılan vurgu, Musa'nın asasına veya diğer mucizelere, ya da 19 sistemine yapılır mı?
3-Cinayet işlememeye, yalana ve talana, zulme ve haksızlığa yapılan vurgu, Musa'nın asasına veya diğer mucizelere, ya da 19 sistemine yapılır mı?
ŞİMDİ SORMAK GEREKİR:
Acaba Musa mucizelere kendisine inananlara mı, yoksa Allah'ın ayetlerini reddedenlere mi gösterdi? 7/146 'da da ifade edildiği gibi elbette ayetleri yalanlayanlara gösterilmiştir:
7/146-"Yeryüzünde haksız yere büyüklenenleri mucizelerimden çevireceğim. Her türlü mucizeyi de görseler inanmazlar. Doğru yolu görseler onu yol edinmezler. Ama azgınlık yolunu görseler onu yol edinirler. Zira onlar ayetlerimizi yalanladılar ve aldırış etmediler."
11/96-“Musa'yı da mucizelerimizle ve apaçık bir delille Firavun'a ve onun ileri gelenlerine gönderdik. Fakat onlar Firavun'un emrine uydular. Oysa Firavun'un emri doğru değildi.”
Diğer taraftan başlangıçta, ilk duyunca veya ilk görüşte mucize olan bir şey, her an ve herkesin gösterebileceği bir konuma gelince, artık o mucize olarak adlandırılır mı? Çünkü mucizeler, ancak Allah’ın izniyle gösterilebilir. Şimdi bu perspektifle, Kur'an'daki mucize (genelde tekil ayet)kavramını inceleyelim.
13/38-“Allah'ın izni olmadan hiçbir peygamber için mucize getirme imkânı yoktur.”
29/50-“Ona Rabbinden mucizeler indirilmeli değil miydi?» derler. De ki: mucizeler ancak Allah'ın katındadır. Ben ise sadece apaçık bir uyarıcıyım.”
7/203-“Onlara bir mucize getirmediğin zaman, onu da derleyip getirseydin ya! derler. De ki: Ben ancak Rabbimden bana vahyolunana uyarım. Bu (Kur'an), Rabbinizden gelen basîretlerdir; inanan bir kavim için hidayet ve rahmettir.”
Nitekim hiçbir peygamberin istediği zaman ve istediği yerde mucize gösterme gibi bir gücü yoktu. 19 sistemini isteyen, istediği zaman ve istediği yerde anlatabilir. Ortada bir mucize olsa bile, mucize, isteyene gösterilir. Örneğin Allah resulü Musa önüne gelen herkese, her yerde mucize göstermedi, gösteremezdi de. Asasıyla istediği denizi, istediği zaman yarma gibi bir tercih hakkı yoktu. Asasını Müslümanlara tekrar tekrar gösterme gibi bir isteği de yoktu.
Kur'an'ın Allah sözü olduğunu reddeden birine, bilimsel veriler içeren ayetler ve 19 da dahil Kur'an'ın mucizevî tüm özelliklerini kullanarak, onun insan sözü olmadığını kanıtlama yoluna gitmek anlaşılabilir, kabul ve hatta takdir edilebilir bir uğraştır. Ancak hayatınızı mucize toplamaya veya toparlamaya vakfetmeniz anlaşılır ve takdir edilebilir bir davranış değildir.
Diğer taraftan mucize diye tek bir noktaya kilitlenmek ve diğerlerini göz ardı etmek, farklı amaçlara hizmet etmek gibi bir durumu çağrıştırır. Kur'an'ın öncelikleri mi, yoksa kişisel öncelikler mi, böylesi bir tercih de bizi farklı kılan önemli bir unsurdur.
Kur'an, öncelikle kendisini doğru anlamayı ve yaşamayı önceler. Doğru anlarken onun önceliği, onun en çok üzerinde durduğu ve vurgu yaptığı konulardır. Oysa mucizelere bu denli vurgu yapmaz.
Diğer taraftan 19’a takılıp kalmak, Müslümanların farklı açılardan kategorize edilmelerine, din konusunda kamplaşmalarına, bölünmelerine neden olur.
Allah'ın huzurunda, Rabbimiz bizleri sorguladığı zaman kimlerin dünya yaşamında gündemlerine neleri egemen kıldığı o gün konuşulacaktır elbette.
__________________ Dürüst olarak mücadele verin ki geleceğe umutla bakabilesiniz.
Katılma Tarihi: 05 nisan 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
19 mucizesine inanmak sizin tum bu iddialarinizdan cok uzakta bir seyler sunuyor dusunen insanlara. Firsat buldugumda insallah sizlerle paylasacagim bu konuyu...
Simdilik sadece sunu soylemek isterim ki, eger bu mucize Allah'in "buyuklerden biri" (74:35) diye tarif ettigi mucizeyse, buna takilip kalanlardan ziyade, gozlerini kapayip gecenlerin durumunu dusunmek daha mantikli olacaktir.
Ayrica inanmak icin benim mucizeye ihtiyacim yok diyenler, galiba Ibrahim'den daha saglam bir imana sahipler...
İbrahim, "Rabbim, ölüleri nasıl dirilttiğini bana göster," demişti. "Yoksa inanmıyor musun," dedi. "Evet; ancak kalbimi güçlendirmesi için." dedi. (2: 260)
19 ve Kurandaki bazı kelime sayıları arasındaki uyumunu ilk duyduğumda gerçekten çok şaşırdım. İnancıma inanç ekledi diyebilirim ve gerektiği yerlerde de bu bilgiyi kullandım. Kuranın insan tarafından yazıldığını iddia edenlerle olan konuşmalarımda bahsettim ve paylaşmak istediğim kişilerle de paylaştım.
Bu onları Kuranın Allah'ın sözü olduğuna inandırmaya yetmedi.
İnanca inanç ekleyen durumları hatırladığımda,19 bilgisi bunlardan sadece 1 tanesi, insanın yaşamında kendisine özel birçok mucize vardır. mesela 2 sene önce gösterdiğim gayretin onca zorluklar ve olasılıklar arasında lehime sonuçlanması benim için inancıma inanç ekleyen bir durumdur. herkesin yaşamında vardır vardır bu örnekler..
O kadar uzağada gitmeye gerek yok aslında geçen hafta-dün yaşadıklarımızda da inancı güçlendiren olayları, Allah'ın yaşamımıza müdahalesini görebiliriz..
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Sanırım dikkatli okumadın. Reddetmiş olduğum konu, 19 ile ilgili bulgular değil, (bunları açıklamak için yorulmayınız onları çoktan okudum) bu bulguların Kuran'ı korumuş olduğu iddianız. Yazımı bu mantıkla bir kez daha okuyunuz. 19'un Kuran'ı koruduğunu, zannınız dışında kesin olarak ispatlayabileceğiniz bir deliliniz var mı ?
Örneğin ben bir sure'de iki ayetin yerini değiştirsem veya kelime değişikliği yapsam bu kod onu eski haline getirebilir mi ? Bu arada eski halini de bilmediğinizi varsaymalısınız.
Alperen'in verdiği linke ulaşamadım ama aktarımda bir hata yapmadığını varsayarak kolaylıkla iddia edebilirim ki, E.Yüksel bile kesin delil bulamamış ve sonuçta çözümü işaret beklemeye kadar götürmüş.
Sizde isterseniz zanna dayanarak Kuran'dan ayet eksiltmenin ne anlama geldiği ve resullük iddiaları üzerinde bir düşünün.
Selam ile,
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
"Kur'an'da mucizelere ve onun öncelik verdiği konular kadar asla vurgu yapmaz: 1-Allah'ı
sıfat ve isimlerinde birlemeye yapılan vurgu, Allah resulü Musa'nın
asasına veya diğer mucizelere, ya da 19 sistemine yapılır mı?
2-Yalnızca Allah'a kulluğa yapılan vurgu, Musa'nın asasına veya diğer mucizelere, ya da 19 sistemine yapılır mı?
3-Cinayet
işlememeye, yalana ve talana, zulme ve haksızlığa yapılan vurgu,
Musa'nın asasına veya diğer mucizelere, ya da 19 sistemine yapılır mı?..
..Kur'an'ın
Allah sözü olduğunu reddeden birine, bilimsel veriler içeren ayetler ve
19 da dahil Kur'an'ın mucizevî tüm özelliklerini kullanarak, onun insan
sözü olmadığını kanıtlama yoluna gitmek anlaşılabilir, kabul ve hatta
takdir edilebilir bir uğraştır. Ancak hayatınızı mucize toplamaya veya
toparlamaya vakfetmeniz anlaşılır ve takdir edilebilir bir davranış
değildir.
Diğer
taraftan mucize diye tek bir noktaya kilitlenmek ve diğerlerini göz
ardı etmek, farklı amaçlara hizmet etmek gibi bir durumu çağrıştırır.
Kur'an'ın öncelikleri mi, yoksa kişisel öncelikler mi, böylesi bir
tercih de bizi farklı kılan önemli bir unsurdur.
Kur'an,
öncelikle kendisini doğru anlamayı ve yaşamayı önceler. Doğru anlarken
onun önceliği, onun en çok üzerinde durduğu ve vurgu yaptığı
konulardır. Oysa mucizelere bu denli vurgu yapmaz.
Diğer
taraftan 19’a takılıp kalmak, Müslümanların farklı açılardan kategorize
edilmelerine, din konusunda kamplaşmalarına, bölünmelerine neden olur."
Bu güzel tespitleriniz için Allah razı olsun.Hayatını Kuranın içindekilere göre değiştirip yaşamaya değil de onun kabuğuna ve incir çekirdeğini doldurmayacak konulara ayıranlara ne desen boş.Aslında bunların gayesi Kuranı özne değil,nesne olarak görüp onlara kendi anlayışlarını dikte ettirmekten ve efendilerinin önünde diz çöktürüp yeni ve daha sağlam putlar üretmekten başka birşey değil. Baksanıza Muhammed resulun öldüğünü bangır bangır bağıranlar,kendi resülleri ölünce yenisini bulmak zaman aldığından mıdır bilmem hiçte öyle bir telaşa kapılmıyor Kuran+resulumuz.. zihniyeti aynen devam ediyor. Daha ne inat ediyorsun,resulun öldüğüne göre onun asası,19'u olan mucizesi de onunla birlikte gitmiştir.Şimdi yeni şeyler söylemek lazım cancağızım..
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma