HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Bakara 120 ve Hidayet Üzerine Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

tardu-kaan Yazdı:
Yaaa mihrmandar , taner
 
Allah aþkýna yapmayýn . Hem Bakara 2 'de hidayetin Kuran-ý Kerim olduðunu yazýyosunuz sonra da parantez içine ulaþma rehberi diye de çarptýrýyorsunuz.
 
Ne adýna ? Ne içn ? hangi hakla ?
 
Allah aþkýna bir kere düþünün ya. Ya bu yanlýþsa diye .  Allah'ýn kitabýnýn bu þekilde tahrif etme hakkýný nerden buldunuz ya ?
 
Allah için aklý olan bir adam bu ayetten sonra kalkýp da hidayet ruhu ölmeden önce allah'a ulaþtýrmak demez.
 
Bakýn dostum taner: Sen bana daha önceki tartýþmamýz da raciun kulun öldükten sonra allaha ulaþmasýdýr dedin ama þeyhin öyle  demiyor :
 
Üçüncü Ýhtar
 

5. Hidayet Ruhun Allah'a hayatta iken geri dönmesidir (rucû etmesidir).

2 / Bakara - 156
Ellezîne izâ esâbethum musîbetun, kâlû innâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn(râciûne).
Onlar ki; kendilerine bir musibet isabet ettiði zaman: "Biz muhakkak ki; Allah içiniz (O'nun için yaratýldýk) ve muhakkak O’na döneceðiz (ulaþacaðýz)." dediler.

31 / Lokman - 15
Ve in câhedâke alâ en tuþrike bî mâ leyse leke bihî ilmun fe lâ tutý’humâ ve sahýbhumâ fîd dunyâ ma’rûfen vettebi’ sebîle men enâbe ileyy(ileyye), summe ileyye merciukum fe unebbiukum bimâ kuntum ta’melûn(ta’melûne).
Ve eðer; annen, baban bilmediðin bir þeyi, Bana ortak koþman için seni zorlarlarsa, onlara itaat etme. Onlarla dünyada iyi geçin. Kim Bana yönelmiþse (Bana ulaþmayý dilemiþse) sen de onun yoluna tâbî ol (ayný yolu takip ederek sen de Bana ulaþ). Sonra (ölümden sonra) hepiniz Bana döneceksiniz (Azrail (A.S) sizi Bana getirecek). Size yaptýklarýnýzý haber vereceðim.

 

 
Haa hidayet konusunu acele etmeyin bakalým. dedim ya ben size kuranda huda kelimesi ve türevlerini hazýrlýyorum. Tek tek....
 

Yalan söylüyorsun yine tardu-kaan. Nezaman dedim ben raciun sirf ölümden sonraki dönüs icin kullaniliyor diye ?

Bak bakalim seninle olan tartismamizda ne yazmisim raciun hakkinda da

 

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=329&PN=1&TP N=8

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

 
linkinde ayetin meali ortada. Kusura bakma ama sen kendin bile ne dediğini bilmiyorsun. ve bana yine diye yalanclıkla suçluyorsun.
 
Tebrikler size........Allah aşkına siz kendi yazdığını oku ondan sonra konuş taner.
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Alıntı:
2/BAKARA-46: Ellezîne yezunnûne ennehum mulâkû rabbihim ve ennehum ileyhi râciûn(râciûne).

O (huşû sahipleri) ki; onlar, Rab’lerine muhakkak mülâki olacaklarına (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştıracaklarına) ve (sonunda ölümle) mutlaka O’na döneceklerine kesin olarak inanırlar

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=329&PN=1&TP N=7

Evet taner ;

Yukarıda ki alıntı sana ait değil mi ? Cevap isterim

Ayette raciun geçmiyor mu ? Cevap ver taner

parantezin içine kim yazmış sonunda ölümle diye ? CEvap ver....

 

Yalancı suçlamasını aynen sana iade ediyorum.

 

 

 

Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

tardu-kaan Yazdı:
Alıntı:
2/BAKARA-46: Ellezîne yezunnûne ennehum mulâkû rabbihim ve ennehum ileyhi râciûn(râciûne).

O (huþû sahipleri) ki; onlar, Rab’lerine muhakkak mülâki olacaklarýna (hayatta iken ruhlarýný Allah’a ulaþtýracaklarýna) ve (sonunda ölümle) mutlaka O’na döneceklerine kesin olarak inanýrlar

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=329&PN=1&TP N=7

Evet taner ;

Yukarýda ki alýntý sana ait deðil mi ? Cevap isterim

Ayette raciun geçmiyor mu ? Cevap ver taner

parantezin içine kim yazmýþ sonunda ölümle diye ? CEvap ver....

 

Yalancý suçlamasýný aynen sana iade ediyorum.

 

 

 

Sensin yalanci :)

Bakara 46 icin mulaki=hayattayken ulasma, raciun=ölümden sonraki ulasma dedim bu dogru...

 

Ayni anda mulaki kelimesini Allah ölümden sonraki ulasma icinde kullanmis dedim ve ayrica raciun kelimesinide hayattayken ruhun ulasmasi icinde kullanmis dedim. Ve misal olarak Zikir ve resul kavramlarini verdim. Tardu kaan ben ayetlere göre mulaki ve raciun yorumlarini yaptim hicbirzaman genel olarak Allah mulakiyi sirf hayattayken raciunuda sirf ölümden sonraki ulasma icin secmistir demedim!

 

Bunun kaniti bizim konusmamiz. Ve bilhassa su linki oku raciun hakkindada hayattayken ulasma konusu icinde Allah raciun kullanmistir Kur'anda demisim degilmi ?

 

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=329&PN=1&TP N=8

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

yaaa. taner sizinle konuşulmaz dostum. Siz istediğiniz gibi kıvırtabilen demogoji yapabilen insanlarsınız. Kendin ayet mealinde raciun u açıklıyosun sonra da ben burada da böyle demiştim de.
 
 
ALLAH DEMAGOJİ MİYAPIYOR KURAN 'DA YAAAA....
ALLAH BU KADAR ÇELİŞKİLİ Mİ KONUŞTU KURANINDA....
BU KURAN BU KADAR MI ANLAŞILMAZ....
 
 
SİZ KURANI İSKENDER EVRENOSOĞLUNUN RİSALET NURLARI KİTABI İLE KARIŞITIYORSUNUZ GALİBA....
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

HA BU ARADA daha önce gülüp geçtiğim bişiyi de anlatayım :
 
Alıntı:
DAHA YAZACAKLARIMIZ VAR ONUN İÇİN YAĞMUR YAĞDIRIYORUM 
 
Dostum yukarıdaki cümleden yağmurun yağma sebebi çıkar ortaya : ALLAH VAHYEDEBİLMEK İÇİN YAĞMUR YAĞDIRIYOR.
 
Sen istediğin kadar kıvırt lafı. Ha aklıma da ruhsar geldi dostum. Hani şu Hande Ataizi ile Cem Davran oynuyorlardı da Ruhsar öteki dünyadan bu dünyaya gelebilmek için yağmur bekli,yordu ya.....
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

Akik Yazdı:
Taner22 Yazdı:

Ohalde Allah'in tayin ettigi, imamlar, resuller, hidayetciler Allah'in emriyle bizleri hidayete erdirmekle görevliler..sonuc olarak bu yine Allah'in izniyle gerceklesen hidayete ulasmak... Bilmem anlata bildimmi ?!

35-Eðer onlarýn omuz dönmeleri sana aðýr geliyorsa, haydi kendi kendine yerin dibine inecek bir baca veya göklere çýkacak bir merdiven arayýp da onlara bambaþka bir mucize getirmeye gücün yettiði takdirde hiç durma, bunu yap! Allah dileseydi, elbette onlarý hidayet üzere toplardý. O halde sakýn cahillerden olma!

6/107- Allah dileseydi onlar Allah'a ortak koþmazlardý. Biz seni onlarýn üzerine gözcü göndermedik, sen onlara vekil de deðilsin!

42/6- O'nun dýþýnda dostlara tutunanlara gelince, Allah onlarýn üzerinde gözcüdür. Sen üzerlerine vekil deðilsin.

42/48- Yine de aldýrmýyorlarsa Biz de seni üzerlerine gözcü göndermedik ya! Sana düþen sadece tebliðdir. Fakat Biz insana tarafýmýzdan bir rahmet tattýrdýðýmýz zaman bununla sevinirse de duyar; kendi ellerinin yaptýklarý yüzünden baþlarýna bir fenalýk gelirse o zaman da insan hepsini unutan bir nankör olur.

 

Akik bunun cevabini sana burada verdim ben!

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=340&PN=1&TP N=5

Daha ne ayni seyi yazip forumu dolduruyorsun ?

 

Tegabun 6, secde 24 ve Ali Imran 164'ü oku! Sende onlara cevap versene ohalde!

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

tardu-kaan Yazdı:
yaaa. taner sizinle konuþulmaz dostum. Siz istediðiniz gibi kývýrtabilen demogoji yapabilen insanlarsýnýz. Kendin ayet mealinde raciun u açýklýyosun sonra da ben burada da böyle demiþtim de.
 
 
ALLAH DEMAGOJÝ MÝYAPIYOR KURAN 'DA YAAAA....
ALLAH BU KADAR ÇELÝÞKÝLÝ MÝ KONUÞTU KURANINDA....
BU KURAN BU KADAR MI ANLAÞILMAZ....
 
 
SÝZ KURANI ÝSKENDER EVRENOSOÐLUNUN RÝSALET NURLARI KÝTABI ÝLE KARIÞITIYORSUNUZ GALÝBA....

 

Terbiyesizlesme yine! Aklina nezaman sokacaksin benim muradimin ne oldugunu ? Nedemek Allah celiskilimi konustu ? Ya bütün bu konulari seninle konusmamismiydik o actigin özel odada?

Misal olarak Zikir misalini vermemismiydim ??? Ve resul misalini?? Allah bir kafire resul demis, meleklerine resul demis, cinlerden kimilerine resul demis, Peygamberlerine resul demis, Peygamber olmayan velilerinede resul demis. Ayni anda Kitaba zikir demis, namaza zikir demis, Allah'i ismiyle anmaya zikir demis, Allah'i tefekkür etmeyede zikir demis...

 

Nedemek istiyorsun sen kardesim ? Hangimiz suclu ? Ben dedigimi bilirim, carpitma dediklerimi... bütün bunlari konusmustuk seninle!

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Nisa-103
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Nisa-103

Tamam, benden size bir soru ins;

Hanif dini  teslim olmak degil mi? Allah'a teslim olmak..? yes? no?

Islamin 5 sartini yerine getiriyorsunuz, namaz, hac, zekat, oruc, kelimei sahadet..... ok? Bitti mi? Bu kadar mi? Teslim mi oldunuz?

Neyinizi teslim ettiniz? Ruhunuzu mu? Nefsinizi mi? Fizik vucudunuzu mu? Iradenizi mi?

 

Yukarı dön Göster Nisa-103's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Nisa-103 Ziyaret Nisa-103's Ana Sayfa
 
mihrmandar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 11 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mihrmandar

Alperen Yazdı:

Hani nerede kardeşim bir de ulul elbab bu müteşabih ayetlerin anlamını bilebilir diye yazıyor?

Ayetin sonunda ulul elbabın neyi kabul ettiği yada bildiği yazıyor? Müteşabihleri sadece allah'ın bilebileceği kabul ediliyor ulul elbab tarafından.Çarpıtma...

ve ma ya'lemü te'vılehu illellah

Hüvellezı enzele aleykel kitabe minhü ayatüm muhkematün hünne ümmül kitabi ve üharu müteşabihat* fe emmellezıne fi kulubihim zeyğun fe yettebiune ma teşabehe minhübtiğael fitneti vebtiğae te'vılih* ve ma ya'lemü te'vılehu illellah* ver rasihune fil ılmi yekulune amenna bihı küllüm min ındi rabbina* ve ma yezzekkeru illa ülül elbab (Ali İmran 7)

Enbiya 7'yi de çarpıt kardeşim. Aferin sana.

ALLAH'IN TÜM KİTAPLARI ZİKİRDİR

Zikir, uyarı, hatırlatma ve öğüt olduğu için Allah'ın bütün kitapları bir zikirdir. İnsanlara cenneti ve cehennemi hatırlatarak, mükafat ile müjdelemekte, azap ile uyarmakta ve doğru yolda yürümeleri için öğüt vermektedir. Bu kitaplar, Kur'an'ın, kendisine zikir adı verildiği gibi, daha önceden Allah'ın indirmiş olduğu diğer kitaplara da "zikir" ismi verilmiştir.

Bu hususa örnek olarak Enbiya Suresi'nin 48. ayetini verebiliriz:

"Biz, Musa'ya ve Harun'a hak ile batılı ayıran ve sakınanlar için bir ışık ve zikir/öğüt olan kitabı verdik." Bu ayette Musa'ya ve Harun'a indirilen tevrat'ın üç özelliğinden biri olarak "zikr" de belirtiliyor. Diğerleri ise hak ile batılı ayırıcı olması (furkan) ve ışık "ziya" özellikleridir.

Allah'ın kitaplarına "zikir" denildiği gibi, bu kitaplara sahip çıkanlara da "kitap ehli" denildiği gibi "zikir ehli" de denir.

"Kendilerinden önce helakettiğimiz şehir halkları da iman etmemişlerdi. Bunlar mı iman edecek? Senden önce de kendilerine vahyettiğimiz adamlardan başkasını göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, zikir ehline sorun." /(21/Enbiya:6-7) ayetinde olduğu gibi "zikir ehli" ifadesiyle daha önce kendilerine kitap verilen ve bahsedilen olaylardan haberdar olan kimseler kastedilmektedir.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=284&PN=1

 

İLK ÖNCE ZİKRİN NE OLDUĞUNU KURANDA BAKMAK GEREKİR..ALLAHU TEALA HAZRETLERİ KURANDA ZİKRİN DE TARİFİNİ YAPIYOR HİDAYETİNDE VE YAPMADIĞI HİÇ BİR KURAN KAVRAMI YOKTURKİ EZELDE ALLAH ONUN TARİFİNİ VERMESİN…O ZAMAN KONUMUZ OLAN ZİKRİ BAKALIM ALLAH NEDİYOR…                                                                                        RABBİMİZ ZİKRİNİ ONA ULAŞMAYI DİLEYEREK YANİ MÜNİP OLARAK YAPILMASINI EMREDİYOR..                                                   Rabbinin ismini zikret ve herşeyden kendini çekerek yalnızca O'na yönel(ULAŞMAYI DİLE). (73/8)

ALLAH SABAH AKŞAM ZİKRETMEMİZİ İSTİYOR..                                                                                                                                                                                                             Ve sabah, akşam Rabbinin adını zikret. (76/25)                                                   DEMAKKİ BU AYETLERDE GÖRÜYORUZKİ RABBİNİN İSMİYLE ZİKRET DİYOR PEKİ RABBİMİZİN İSMİ NE HEPİNİZİN MALUMU OLAN BESMELEDE ANLIYORUZ..RABBİMİZİN ADINI BİSMİ=İSMİ  ALLAH DIR…O ZAMAN RABBİMİZİN ADI İSMİ ALLAH DİYEREK (ALLAH.ALLAH,ALLAH,ALLAH,) DİYEREK ZİKRETMEMİZİ SÖYLÜYOR…PEKİ ZİKİR NAMAZ VEYA KURAN OKUMAK MIDIR DİYE BİR SORU SORMUŞ OLURSAK KARŞIMIZA NE ÇIKIYOR BAKMAK GEREKİR..OZAMAN KARŞIMIZA ANKEBUT 45 ÇIKIYOR..NEDİYOR ALLAH                                                                          ALLAHIN ALLAH İSMİYLE ZİKRİ EN BÜYÜK İBADETTİR..                                                                                                                                                           29/ANKEBUT 45
UTLU MÂ ÛHıYE ILEYKE MINEL KITÂBI VE EKıMıS SALÂT(SALÂTE), INNES SALÂTE TENHÂ ANIL FAHŞÂI VEL MUNKER(MUNKERI), VE LE ZIKRULLÂHI EKBER(EKBERU), VALLÂHU YA’LEMU MÂ TASNEÛN(TASNEÛNE).

KITAPTAN SANA VAHYEDILEN ŞEYI OKU VE SALATı IKÂME ET (NAMAZı KıL). MUHAKKAK KI SALAT (NAMAZ), FUHUŞTAN VE MÜNKERDEN NEHYEDER (MEN EDER). VE ALLAH’ı ZIKRETMEK MUTLAKA EN BÜYÜKTÜR. VE ALLAH, YAPTıĞıNıZ ŞEYLERI BILIR.


 DEMEKKİ BU AYETTE GÖRÜYORUZKİ KURANI OKUMAKTAN DA NAMAZI KILMAKTANDA EN BÜYÜK İBADET ZİKİRDİR NASIL BİR ZİKİR DİYEREK SORARSAK ALLAH KURANDA TARİFİNİ VERMİŞ…NAMAZDAN AYRI BİR ZİKİR…                                                                                                                                    Ve Rabbinin ismini zikredip namaz kılan. (87/15)                                                                                             NAMAZI VE ALLAHI ZİKRETMEYİ RABBİMİZ AYRI TELAKKİ ETMİŞ..PEKİ ZİKİR BİZE NEYİ SAĞLAR VE NASIL BİR ZİKİR HALİ OLMASI GEREKİR…ALLAHI DİLEYEREK YANİ VECHİNİ ZATINI DİLEYEREK BİR ZİKİR HALİ OLMASI GEREKİR..VEDE BU KONUDA EMİR VERMİŞTİR ALLAH…                                                                                                                             ALLAHI ANCAK VECHİNİ ZATINI TALEB EDİLEREK ZİKİR EDİLMESİNİ EMREDİYOR…                                                                                             18/KEHF 28
VASBıR NEFSEKE MEALLEZÎNE YED’ÛNE RABBEHUM BIL GADÂTI VEL AŞIYYI YURÎDÛNE VECHEHU VE LÂ TA’DU AYNÂKE ANHUM, TURÎDU ZÎNETEL HAYÂTID DUNYÂ VE LÂ TUTı’ MEN AGFELNÂ KALBEHU AN ZIKRINÂ VETTEBEA HEVÂHU VE KÂNE EMRUHU FURUTÂ(FURUTAN).

SABAH AKŞAM, O’NUN VECH’INI (ZAT’ıNı) ISTEYEREK RABBINE DUA EDENLERLE BERABER NEFSININ SABıRSıZLıK (AFETINE) HAKIM OL! DÜNYA HAYATıNıN ZIYNETINI ISTEYEREK GÖZÜNÜ ONLARDAN ÇEVIRME! KALBINI, ZIKRIMIZDEN GÂFIL KıLDıĞıMıZ VE HEVASıNA (HEVESLERINE) TÂBÎ OLAN KIMSELERE, IŞINDE HADDI AŞMıŞ OLANLARA ITAAT ETME!
                                                                                                                                                                                                                                                              
……….DEMEKKİ ALLAH KENDİ ZATINI DİLEYEREK ZİKİR ETMEMİZİ İSTİYOR.VEDE BU KONUDA EN BÜYÜK ÖRNEK OLARAK PEYGAMBERİMİZİ ÖRNEK GÖSTERİYOR..         VEDE EN ÖNEMLİSİ ALLAH KENDİ VECHİNİ İSTEMEYİ FARZ KILMIŞTIR..VEDE BUNUN İDRAKİNDE OLAN KULLARI OLDUĞUNU GENE ALLAH BUYURUYOR..                                                                                                 13/RAD 22
VELLEZÎNE SABERÛBTIGÂE VECHI RABBIHIM VE EKÂMÛS SALÂTE VE ENFEKÛ MIMMÂ REZAKNÂHUM SIRREN VE ALÂNIYETEN VE YEDREÛNE BIL HASENETIS SEYYIETE ULÂIKE LEHUM UKBED DÂR(DÂRI).

ONLAR, SABıRLA RAB’LERININ VECHINI (ZAT’ıNı, ZAT’A ULAŞMAYı, ALLAH’ıN ZAT'ıNı GÖRMEYI) ISTEYENLER VE NAMAZı IKAME EDENLER, ONLARı RıZıKLANDıRDıĞıMıZ ŞEYLERDEN GIZLI VE AÇıKÇA INFÂK EDENLER. VE SEYYIATI, HASENAT ILE (IYILIKLE) SAVAN KIMSELERDIR. İŞTE ONLAR IÇIN, BU DÜNYANıN (GÜZEL BIR) AKıBETI (SONUCU) VARDıR.
                                                                                                                                                                                                                                                BU ZİKİR BİZE NE SAĞLIYOR DİYE SORARSAK ZUMER 23 BİZE ANLATIYOR BU ZİKİR NETİCESİNDE ALLAHTAN BİR NUR ÜZERE OLUYORUZ VE BU NUR BİZE ALLAHA KARŞI HUŞU SAHİBİ KILIYOR …                                                                          BU HUŞUNUN ÇOĞALMASI BİZİ CEZBEYE GÖTÜRÜYOR VE ANCAK BİR HİDAYETÇİYLE OLUYOR..                                                                                                                                                                                                                             39/ZUMER 23
ALLÂHU NEZZELE AHSENEL HADÎSI KITÂBEN MUTEŞÂBIHEN MESÂNIYE TAKŞAıRRU MINHU
CULÛDULLEZÎNE YAHŞEVNE RABBEHUM, SUMME TELÎNU CULÛDUHUM VE KULÛBUHUM ILÂ ZIKRILLÂH(ZIKRILLÂHI), ZÂLIKE HUDALLÂHI YEHDÎ BIHÎ MEN YEŞÂU, VE MEN YUDLILILLÂHU FE MÂ LEHU MIN HÂD(HÂDIN).

ALLAH, IHDAS ETTIĞI (NURLARıN) AHSEN OLANLARıNı (RAHMET, FAZL VE SALÂVÂTı), IKIŞER IKIŞER (RAHMET-FAZL VE RAHMET-SALÂVÂT), KITAB'A MÜTEŞABIH (BENZER) OLARAK INDIRDI. RAB’LERINDEN HUŞÛ DUYANLARıN DERİLERİ ONDAN ÜRPERIR. SONRA ONLARıN DERİLERI VE KALPLERI ALLAH’ıN ZIKRIYLE YUMUŞAR, SUKÛNET BULUR (YATıŞıR). İŞTE BU, ALLAH’ıN HIDAYETIDIR, DILEDIĞINI ONUNLA HIDAYETE ERDIRIR. VE ALLAH, KIMI DALÂLETTE BıRAKıRSA ARTıK ONUN IÇIN BIR HIDAYETÇI YOKTUR.


DEMEKKİ BU ZİKİR NETİCİSİNDE BİZİM İLK ÖNCE DERİLERİMİZ SONRADA KALBLERİMİZİN TİTREMESİNİ SAĞLAMAK VE ALLAHA HUŞU DUYANLARIN GERÇEKLEŞTİRDİĞİ BİR OLGUDAN YANİ ALLAH CEZBEDEN BAHSEDİYOR VE DERİLERİYLE KALBLERİ TİTREYENLER DİYOR..BUNUN ALLAHIN HİDAYETİ OLDUĞU VE AYETİN SONUNDA ANCAK HİDAYETÇİYLE OLABİLECEĞİNİ SÖYLÜYOR...                                                                                                         ALLAH KENDİSİNİN NUR OLDUĞUNUDA BİLDİRİYOR VE ALLAHI ZİKREDENLERİN BİR NUR ÜZERE OLDUKLARINI BEYAN EDİYOR.…                                                                                                                                                                                                          Allah, kimin göğsünü İslam'a (TESLİME) açmışsa, artık o, Rabbinden bir nur üzerinedir, (öyle) değil mi? Fakat Allah'ın zikrinden (yana) kalpleri katılaşmış olanların vay haline. İşte onlar, apaçık bir sapıklık içindedirler. (39/22)

24/NUR 35
ALLÂHU NÛRUS SEMÂVÂTI VEL ARD(ARDı), MESELU NÛRIHÎ KE MIŞKÂTIN FÎHÂ MıSBÂH(MıSBÂHUN), EL MıSBÂHU FÎ ZUCÂCEH(ZUCÂCETIN), EZ ZUCÂCETU KE ENNEHÂ KEVKEBUN DURRÎYYUN, YÛKADU MIN ŞECERATIN MUBÂRAKETIN ZEYTÛNETIN LÂ ŞARKÎYETIN VE LÂ GARBIYYETIN, YEKÂDU ZEYTUHÂ YUDÎU VE LEV LEM TEMSESHU NÂR(NÂRUN), NÛRUN ALÂ NÛR(NÛRIN), YEHDÎLLÂHU LI NÛRIHÎ MEN YEŞÂU, VE YADRIBULLÂHUL EMSÂLE LIN NÂS(NÂSI), VALLÂHU BI KULLI ŞEY’IN ALÎM(ALÎMUN).

ALLAH, GÖKLERIN VE YERIN NURUDUR. O’NUN NURU, IÇINDE MISBAH (LÂMBA) BULUNAN KANDIL (ıŞıK SAÇAN BIR KAYNAK) GIBIDIR. MISBAH, SıRÇA (CAM) IÇINDEDIR. SıRÇA (CAM), INCI GIBI (PARLAYAN) YıLDıZ GIBIDIR. DOĞUDA VE BATıDA BULUNMAYAN MÜBAREK BIR AĞACıN YAĞıNDAN YAKıLıR. ONUN YAĞı, ONA ATEŞ DEĞMESE DE KENDI KENDINE ıŞıK VERIR. NUR ÜZERINE NURDUR. ALLAH DILEDIĞINI NURUNA HIDAYET EDER (ULAŞTıRıR). VE ALLAH, INSANLARA ÖRNEKLER VERIR. VE ALLAH, HERŞEYI EN IYI BILENDIR.

24/NUR 36
FÎ BUYÛTIN EZINALLÂHU EN TURFEA VE YUZKERE FÎHESMUHU YUSEBBIHU LEHU FÎHÂ BIL GUDUVVI VEL ÂSÂL(ÂSÂLI).

ALLAH’ıN, IÇINDE ISMININ YÜKSELTILMESINE VE ZIKREDILMESINE IZIN VERDIĞI EVLERIN IÇINDE (ALLAH’ıN NURU) VARDıR. ORADA O’NU, SABAH AKŞAM TESBIH EDERLER.
ALLAH ZİKRETMENİN ŞARTLARINIDA KOYMUŞ AÇIK GİZLİ SESLİ SESSİZ GECE GÜNDÜZ SABAH AKŞAM AYAKTEYKEN OTURURKEN VE YATARKEN HER HALDE ZİKRETMEMİZİ VE HATTA DAHA ŞİDDETLİ ZİKRETMEMİZİ FARZ KILMIŞTIR…
“(Hacc) ibadetinizi bitirdiğinizde, artık (cahiliye döneminde) atalarınızı zikrettiğiniz gibi hatta daha kuvvetli bir ZİKİR  ile Allah’ı ZİKREDİN…” (2/Bakara, 200)

TİCARETİN ALLAHI ZİKİRETMEKTEN ALIKOYMAYAN KİŞİLERİN OLDUĞUNUDA GENE RABBİMİZDEN ÖĞRENİYORUZ…                                                                                                                24/NUR 37
RICÂLUN LÂ TULHÎHIM TICÂRATUN VE LÂ BEY’UN AN ZIKRILLÂHI VE IKÂMIS SALÂTI VE ÎTÂIZ ZEKÂTI YEHÂFÛNE YEVMEN TETEKALLEBU FÎHIL KULÛBU VEL EBSÂR(EBSÂRU).

TICARETIN VE ALıŞVERIŞIN, ONLARı ALLAH’ıN ZIKRINDEN, NAMAZı IKAME ETMEKTEN VE ZEKÂTı VERMEKTEN ALıKOYMADıĞı ADAMLAR KI (ONLAR), KALPLERIN VE GÖZLERIN (DEHŞETTEN) DÖNECEĞI GÜNDEN KORKARLAR.

24/NUR 38
LI YECZIYEHUMULLÂHU AHSENE MÂ AMILÛ VE YEZÎDEHUM MIN FADLIH(FADLIHÎ), VALLÂHU YERZUKU MEN YEŞÂU BI GAYRI HISÂB(HISÂBIN).

ALLAH, ONLARA YAPTıKLARıNıN KARŞıLıĞıNı EN GÜZEL ŞEKILDE VERMEK IÇIN ONLARA FAZLıNDAN ARTTıRıR. VE ALLAH, DILEDIĞI KIMSEYI HESAPSıZ RıZıKLANDıRıR.
BU KİŞİLER KALBLERİNDE MUTMAİN OLAN DOYUMA ULAŞANLAR OLDUĞUNU GENE KURANDA ÖĞRENİYORUZ..                                                          Bunlar, iman edenler ve kalpleri Allah'ın zikriyle mutmain olanlardır. Haberiniz olsun; kalbler yalnızca Allah'ın zikriyle mutmain olur. (13/28)

FELAHA ERMEK İÇİN ZİKİR ETMEMİZİ GENE ALLAH BİZE FARZ KILIYOR…                                                                                                                                                                                                        Ey iman edenler, bir toplulukla karşı karşıya geldiğiniz zaman, dayanıklık gösterin ve Allah'ı çokca zikredin. Ki kurtuluş (felah) bulasınız. (8/45)

ALLAHI UNUTTUĞUMUZDA HEMEN HATIRLAYIP ZİKRETMEMİZİ İSTİYOR…                                                                                                                                            Ancak: "Allah dilerse" (inşallah yapacağım de). Unuttuğun zaman Rabbini zikret ve de ki: "Umulur ki, Rabbim beni bundan daha yakın bir başarıya yöneltip-iletir." (18/24)

ONLAR KIYAMETTE KÖR GÖZLERLE HAŞR EDİLİRLER DİYOR..                                                                                                                                                                                           Kim de benim zikrimden yüz çevirirse, artık onun için sıkıntılı bir geçim vardır ve biz onu kıyamet günü kör olarak haşredeceğiz." (20/124)

O: Rabbim! Beni niçin kör olarak haşrettin? Oysa ben, hakikaten görür idim!, der. (20/125)

ALLAH NAMAZIMIZI BİTİRDİĞİMİZDE AYAKTEYKENDE OTURURKENDE YAN ÜSTÜ YATARKENDE ZİKRETMEMİZİ YANİ DAİMİ ZİKRE ERMEMİZİ EMREDİYOR BUDA BİR FARZ EMRİDİR…  Namazı bitirdiğinizde, Allah'ı ayaktayken, otururken ve yan yatarken zikredin. Artık ‘güvenliğe kavuşursanız' namazı dosdoğru kılın. Çünkü namaz, mü'minler üzerinde vakitleri belirlenmiş bir farzdır. (4/103)

NAMAZ VAKİTLERİ BELLİ OLARAK FARZ EDİLMİŞTİR VE EMNİYETTE OLUNMADIĞI HALLERDE AYAKTAYKEN VE BİNEKTEYKEN KILIN DİYOR AMA ALLAHI ZİKİR ETMENİN NE YERİ NEDE ZAMANI YOKTUR.HER AN VE HER YERDE ALLAH BİZİM ZİKRETMEMİZİ İSTİYOR..                                                                                                                   Eğer korkarsanız, yaya veya binekte iken namazı  kılın. Güvenliğe girdiğinizde ise, yine Allah'ı, bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği gibi zikredin. (2/239)

ALLAH ÇOKÇA ZİKREDEN ERKEKLERDEN VE ÇOKÇA ZİKREDENE KADINLARDAN BAHSEDİYOR..VE ÇOKÇA ZİKRİ ERKEK KADIN HERKEZE FARZ KILDIĞINIDA BEYAN ETMİŞ OLDUĞUNU İFADE EDİYOR..                                                                                                                                          Ey iman edenler, Allah'ı çokça zikredin. (33/41)

Şüphesiz, Müslüman erkekler ve Müslüman kadınlar, mü'min erkekler ve mü'min kadınlar, gönülden (Allah'a) itaat eden erkekler ve gönülden (Allah'a) itaat eden kadınlar, sadık olan erkekler ve sadık olan kadınlar, sabreden erkekler ve sabreden kadınlar, saygıyla (Allah'tan) korkan erkekler ve saygıyla (Allah'tan) korkan kadınlar, sadaka veren erkekler ve sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve (ırzlarını) koruyan kadınlar, Allah'ı çokca zikreden erkekler ve (Allah'ı çokca) zikreden kadınlar; (işte) bunlar için Allah bir bağışlanma ve büyük bir ecir hazırlamıştır. (33/35)

Artık namazı kılınca, yeryüzünde dağılın. Allah'ın fazlını isteyip-arayın ve Allah'ı çokca zikredin; umulur ki felaha (kurtuluşa ve umduklarınıza) kavuşmuş olursunuz. (62/10)

ALLAH MÜMİNLERİ ALLAHIN ZİKRİNDEN ALI KOYMAMASI KONUSUNDA UYARIYOR.                                                                                                          Ey iman edenler, ne mallarınız, ne çocuklarınız sizi Allah'ı zikretmekten ‘tutkuya kaptırarak-alıkoymasın'; kim böyle yaparsa, artık onlar hüsrana uğrayanların ta kendileridir. (63/9)

VE ALLAH KURTULUŞUN ANCAK ALLAHIN VECHİNİ DİLEDİKTEN SONRA ZİKİR ETMEK OLDUĞUNU BEYAN EDİYOR…                                                                                                                                                   Kurtulmak istiyorsanız, Allah’ı çok zikredin.” (8/Enfâl, 191) buyurulur.

ALLAHIN ZİKRİNDEN KAÇANLAR MÜNAFIKLARDIR VE ALLAH ZİKRİNDEN KAÇANLARI SEYTANLARI MUSALLAT ETTİĞİNİ BUYURUYOR….

Münâfıklar Allah’ı çok az zikrederler (4/Nisâ, 142).

Kim Rahman'ın zikrini görmezlikten gelirse, biz bir şeytana onun ‘üzerini kabukla bağlattırırız'; artık bu, onun bir yakın dostudur. (43/36)         DEMEKKİ ALLAH ZİKİR EDENLERİ BİR NURUN İÇİNDE OLACAKLARINI , MUTMAİN OLCAKLARINI , FELAHA ERECEKLERİNİ KURTULACAKLARINI BUYURUYOR..                                                     PEKİ ALLAHI ZİKRETMEYENLER BU KONUDA NE BUYURUYOR…ALLAHI ZİKRETMEYENLERİN MÜNAFIKLAR OLDUKLARINI SÖYLÜYOR…                                                  4/NİSA 142
İNNEL
MUNÂFIKÎNE YUHÂDIÛNALLAHE VE HUVE HÂDIUHUM, VE IZÂ KÂMÛ ILAS SALÂTI KÂMÛ KUSÂLÂ YURÂUNEN NÂSE VE LÂ YEZKURÛNALLÂHE ILLÂ KALÎLÂ(KALÎLEN).

MUHAKKAK KI; MÜNAFıKLAR SÖZDE (KENDILERINE GÖRE) ALLAH’A HILE YAPARLAR. OYSA O (ALLAH), ONLARA HILE YAPANDıR. NAMAZA KALKTıKLARı ZAMAN, ÜŞENEREK KALKARLAR. İNSANLARA GÖSTERIŞ YAPARLAR
VE PEK AZı HARIÇ, ALLAH’ı ZIKRETMEZLER.

                                                                                                                                                    O ZAMAN KİM ALLAHIN KURANDA BEYAN ETTİKLERİNİ SAKLARSA

GİZLERSE ÖRTERSE ALLAHIN LANETİNE MÜSTAHAK OLACAĞINI BAKARA 159 ANLATIYOR…ALLAH HİDAYET VE ZİKİR KONUSUNDA BEYAN ETTKTEN SONRA KİM DEĞİŞTİRİRSE ALLAHIN LANETİ ONUN ÜZEREDİR..

                                                                                                                                                           2/BAKARA 159
İNNELLEZÎNE YEKTUMÛNE MÂ ENZELNÂ MIN EL BEYYINÂTI VEL HUDÂ MIN BA’DI MÂ BEYYENNÂHU LIN NÂSI FÎL KITÂBÎ, ULÂIKE YEL’ANUHUMULLÂHU VE YEL’ANUHUMUL LÂINÛN(LÂINÛNE).

İNDIRDIĞIMIZ O BEYYINELERDEN OLAN ŞEYLERI VE HİDAYETI (ÖLMEDEN EVVEL RUHUN ALLAH’A ULAŞTıRıLMASıNı) KITAB’TA ALLAH INSANLARA AÇıKLADıKTAN SONRA GIZLEYENLER (VAR YA), ONLARA, HEM ALLAH LÂNET EDER HEM DE LÂNET EDICILER LÂNET EDER.





__________________
13/RAD 22:ONLAR, SABıRLA RAB’LERININ VECHINI (ZAT’ıNı, ZAT’A ULAŞMAYı, ALLAH’ıN ZAT'ıNı GÖRMEYI) ISTEYENLER VE NAMAZı IKAME EDENLER, ONLARı RıZıKLANDıRDıĞıMıZ ŞEYLERDEN GIZLI VE AÇıKÇA INFÂK EDERLER.
Yukarı dön Göster mihrmandar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mihrmandar
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats