Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selamün Aleyküm! değerli Mor ve Ötesi Kardeşim!
mor ve ötesi Yazdı:
"ALEYKÜMSELAM KARDEŞİM DOST1...
...burada idrak etmek ile farkına varmanın önemi (seninde belirttiğin ayetlerden anlaşılacağı üzere) ortaya çıkıyor...
şimdi sözlerinin (alıntılar) arasında (''Ancak, “akletmek (aklı kullanmak, akıl yürütmek)” ve bu yolla “tefekkür”e ulaşmak herkesin yapabileceği bir şey olmayıp, bilginlere özgü bir beceridir. Yani bilgisizler “tefekkür” edemezler:
Ankebut; 43:"Bu örnekleri insanlara veriyoruz. Ama, bilginlerden başkası akletmez."'') örneği var, sevgili kardeşim burada kast edilen bilgin/alim olanlar değil bilip farkına varanlar, farkına varıp idrak edenlerdir. yani idrak edenler tefekkür eder, tefekkürü ibadet derecesinde ifa eder anlamında dır.
yani ''hiç bilenler ile bilmeyenler bir olurmu'' ifadesinde olduğu gibi...
sevgi-saygı ve selam ile..."
|
|
|
Allah Razı olsun. Değerli açıklamalarınız için sağolun.
Sorun bizim aczimizden kaynaklandı.Sanırım belirtmekte yarar vardı.
Yazımızda kullanılan bilgin, "âlim" anlamında kullanılmıştır.
İlm:Bir şeyin hakikatini kavramaktır , hakikatiyle idrak etmektir.Bunu yapabilenin adıdır âlim.
İdrâk, bir şeyin en sonuna varmak, bir şeye yetişmek, onu algılamaktır. İki örnek vermek istiyorum.
Kur’an’da (Yasin 40)
يَسْبَحُ 08;نَ لَا الشَّمْس 15; يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَر 14; وَلَا اللَّيْل 15; سَابِقُ النَّهَا 85;ِ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ
Güneş için idrâk, Ay için sebkaî tabiri kullanılmıştır. İdrâk (arkadan gelip yetişmek) tabiri, sür'atli bir hareketi gerektirir. Sebkat (geçmek) tabirinde de sür'at vardır ama idrâkteki sür'at daha fazladır. Bu da Güneşin hareketinin, Ayın hareketinden sür'atli olduğu anlamına gelir.
Yine En ‘am suresi 103:
لاَّ تُدْرِكُ 07;ُ الأَبْصَ 75;رُ وَهُوَ يُدْرِكُ الأَبْصَ 75;رَ وَهُوَ اللَّطِي 01;ُ الْخَبِي 85;ُ
"O'nu gözler idrâk etmez, gözleri O idrâk eder, öyle lâtif öyle habîr O"
İdrâk başka, görme başkadır. İdrâk, görmeden daha özel bir anlama sahiptir. Görülen şey sınırlı olur ve göz onu her yanıyla görürse bu görmeğe idrâk denir. Fakat göz bir şeyi bütünüyle değil, sadece bir yanıyla görürse o idrâk değil, görmedir.
Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
En doğrusunu bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
|