Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın "muhliskul" araç mı- amaç mı tarzında bir yaklaşım seziyorum yazınızda ve vurgulamak istediğinizi doğru anladıysam katılıyorum.
İbadette esas ölçü ihlas (samimiyet) tabii bunda problem de yok.Problem Kur'an kaynaklı ispat edilmeye çalışılan bir konunun, uygulayıcısının bu ispata dayalı bir belgesini sunamamak çelişkidir.Dileyen "ben böyle anlıyorum" der 3 vakit kılar, isterse de kılmaz kişiye kalmış bir durumdur ve başka bir konudur. "Kur'an da namaz 3 vakittir" denirse adama sorarlar:
Bakın 1400 kusur senedir şu kadar milyar mü'min Peygamberimiz de "böyle yapmıştır" diyerek günde 5 vakit namaz kılıyor, sen Peygamberin hangi uygulaması ile örtüştürüyorsun bu çıkarımı? diye, ben de soruyorum.
İnterneti taradınızmı Kur'an hakkında abuk subuk çoook yazı bulursunuz.Ateistlere sorunuz bakın neler anlamışlar Kur'an dan.
Bu kolay, basit ama geçersiz bir yöntem.Bu tarz bir çıkarım yaptınız mı Peygamberimizin uygulamaları ile de örtüştürmeniz gerekir.Bu kadar net.
Dolayısı ile ibadet-ihlas bağlantısı çok önemli bir konu ama bu konu ile ilgili değil.Her ihlaslı Mü'min ibadetlerini DOĞRU yapmak ister.Kendi doğrularınızı da sunabilirsiniz ama Kur'an kaynaklı doğruları Peygamberimizin uygulamaları ile örtüştüremezseniz bu ancak sizin doğrunuz olur.Bunu da islam adına dayatma hakkını kimsenin bulabileceğini sanmıyorum.
Bir diğer gözlem, tecrube de bu tarz bariz aykırılıkların fikir babalarının şüpheli kişiler oldukları.İsterseniz araştırınız 3 vakit namaz mevzusu ne zaman kim veya kimler kaynaklı.Bu konuyu buraya taşıyan arkadaş da ya böyle fesat için yapıyor, yada samimi ama bilgisi düzeyinde böyle anladığı için.
Sorum halen geçerli ve net;
Peygamberimiz günde kaç vakit farz namaz ikame etmiştir?
|