Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Benim çevirim şöyle: 43/86" Bilenler ve Hakka tanıklık edenler haricinde,onların O'ndan(Allah'tan) başkasına dua edip yalvardıkları varlıklar aracılık yetkisine(şefaate)sahip değildirler." Mekke döneminde indirildiği belirtilen bu sürenin ilgili ayetinden benim anladığım,o toplumda var olan şefaat olgusuna bir atıf var,yani burada bir hükümden ziyade bir durum tespitinin varlığıdır. Daha sonra inen ayetler bu şefaati Allahın dilemesine bağlarken,son inen ayetlerle özellikle ahirette şefaatin olamayacağı hükme bağlanmıştır vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Benim var ama artik ciddi yazmaktan vazgectim. Her konunun uzmani olan sayin alimlerimiz ,beyaz ,coban,muhsin zati serifleri tesrif buyurup hemen konuyu cozume kavusturacaklarmis.Cunku bana her seyin cok basit oldugunu ama ben zavallinin bosuna didindigimi soyluyorlar.
Birde Arapca orjinalinden degilde,ingilizce tercumeden turkceye anlam tasiyan garibaldiler var.
Sayin Tarik tam dogruyu anlamak icin sarfettigin gayretinin devamini dilerim.
Saygiyla
Senin anlamakta zorlandığın şu:Bizim Kuran'ın anlaşılması gibi bir sorunumuz yok.Allah'a şükür biz onu yaşıyoruz.Siz ise tartışmaktan öteye geçemiyorsunuz.Sunduğun '5-10 yıllık kalkınma/anlama planı da' bunun isbatı.
Herşey tertil üzere belli bir düzen dahilinde hayata geçirilir, sırası geldiğinde.Her bir kavrama rastgele, hırsla saldırmayla bir sonuca varılmaz.Önemli olan hemen şimdi hayata geçirilecek ameli projeler üretmektir.
Benim çevirim şöyle: 43/86" Bilenler ve Hakka tanıklık edenler haricinde,onların O'ndan(Allah'tan) başkasına dua edip yalvardıkları varlıklar aracılık yetkisine(şefaate)sahip değildirler." Mekke döneminde indirildiği belirtilen bu sürenin ilgili ayetinden benim anladığım,o toplumda var olan şefaat olgusuna bir atıf var,yani burada bir hükümden ziyade bir durum tespitinin varlığıdır. Daha sonra inen ayetler bu şefaati Allahın dilemesine bağlarken,son inen ayetlerle özellikle ahirette şefaatin olamayacağı hükme bağlanmıştır vesselam.
"Bilenler ve Hakka tanıklık edenler haricinde,onların O'ndan(Allah'tan) başkasına dua edip yalvardıkları varlıklar aracılık yetkisine(şefaate)sahip değildirler."
bu çeviri şu sorunu doğuruyor "Bilenler ve Hakka tanıklık edenler` e dua edersen onlar şefaat etkisine sahiptirler."
yani "Allahtan başka yalvardıkların bilgili gerçeğe tanıklık etmiş iseler Allahın yanında şefaat için yalvarılabilirler onun ortaklarıdır "demek olur bu.
tarikatlarda aynı şeyi söylüyor demek doğruymuş
örneğin peygamber gerçeğe tanıklık etmiş ona "şefaat ya rasül allah" demek doğru oluyor bu çevirine göre
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Coban nickli kimseye.
Sen kuru gurultuyu birak basit gordugun Kuran'i anlamayi bu ayetin anlamini vererek ispatla. Bilmiyorsan onu da soyle ayip degil. Boylelikle ogrenme yolunda mesafe katedersin.Ayriyeten hakkimda soyledigin hic bir kisisel iddia dogru degil. Bir insani bilmeden bu kadar onu taniyor gibi iftira atan insanin hic bir sayginligi kalmaz. Cunku bu fikirsel bir diyalogun otesinde bir hazimsizlik gostergesidir.Ayriyeten bu sitede gercekten fikir derinligi olan hic bir insana en ufak saygisizlik gostermemesimdir. Bilgisi henuz derinlesmemis ama ogrenme gayreti tasiyan kimselere yonelik bir saldirganlikta da bulunmadim. Ama yazdiklarimi anlamak kapasitesinden yoksun, laf olsun diye yazan ve mesajlarinda hic bir ehemmiyet olmadigi halde cevahir sactigini sanan kimselere karsi hakettikleri muameleyi uygulamisimdir. Slogan atmayi birakarak ilim tahsil edip faydali olmayi tercih etmen hem senin hemde burda yazilanlari okuyanlar icin bir zorunluluktur.
Yazdiklarimi okuyanlar ellerini vicdanlarina koyarlarsa asil gayemi anlamakta gucluk cekmezler, ama anlamamayi meslek haline getiren kimseler hic bir seyi anlamadiklari gibi benide anlamayacaklardir.
"bu çeviri şu sorunu doğuruyor "Bilenler ve Hakka tanıklık edenler` e dua edersen onlar şefaat etkisine sahiptirler."
yani "Allahtan başka yalvardıkların bilgili gerçeğe tanıklık etmiş iseler Allahın yanında şefaat için yalvarılabilirler onun ortaklarıdır "demek olur bu.
tarikatlarda aynı şeyi söylüyor demek doğruymuş
örneğin peygamber gerçeğe tanıklık etmiş ona "şefaat ya rasül allah" demek doğru oluyor bu çevirine göre."
Eğer Kuranda şefaatle ilgili başka ayet olmasaydı dediğin doğru ama Kuran bütünselliği açısından bakarsan şefaat olayına,özellikle ahirette kesin reddiye var.Ayetlere bektaşi mantığıyla yaklaşmasak iyi olacak.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
adalet: Eğer Kuranda şefaatle ilgili başka ayet olmasaydı dediğin doğru ama ....
o zaman bunun çevirisini ters düşmeyecek şekilde yapalım
sorum şu arapça bilenler varsa lütfen yazsınlar
"illa" her zaman "atıf" mıdır yoksa atıf olmadan "sadece" "ancak" manalarıda varmıdır.varsa ki kuran bütünlüğünü desteklior bu ayetin tercümasi şöyle olur.
onun dışında yalvardıkların şefaate(aracılık etmeye-aracı olmaya) malik değildirler.sadece gerçeği görenler bilebilir.
Merhaba sevgili tarık kardeşim..Benim Zuhruf 86 dan anladığım,ayette şefaat eden sadece Allah'tır. Bilinçle gerçeğe şahit olanlar edecek olanlar değil şefaate uğrayacak olanlardır. Nitekim ayetin bağlamındanda bu anlaşılmaktadır. Vurgu sadece Allaha yapılmıştır. Bu şekilde söz konusu olan ayeti şöyle meallendirmekte daha bir isabet görüyorum ''Allah'ın aşağısına/dışına çağrı yapanlar asla şefaate uğramayacaklardır. Ancak gerçeğe tanık olanlar hariç zira onlar bilinçli kimselerdir''.
Kur'an dostlarına selam olsun,,,
makaddes:gerçeğe tanık olanlar Allahın şefaatine uğrayacaklar ancak Allahın dışındekilere cağrıda bulunanlar Allahın şefaatine malik olamayacaklar"
Sen kuru gurultuyu birak basit gordugun Kuran'i anlamayi bu ayetin anlamini vererek ispatla. Bilmiyorsan onu da soyle ayip degil. Boylelikle ogrenme yolunda mesafe katedersin.Ayriyeten hakkimda soyledigin hic bir kisisel iddia dogru degil. Bir insani bilmeden bu kadar onu taniyor gibi iftira atan insanin hic bir sayginligi kalmaz. Cunku bu fikirsel bir diyalogun otesinde bir hazimsizlik gostergesidir.Ayriyeten bu sitede gercekten fikir derinligi olan hic bir insana en ufak saygisizlik gostermemesimdir. Bilgisi henuz derinlesmemis ama ogrenme gayreti tasiyan kimselere yonelik bir saldirganlikta da bulunmadim. Ama yazdiklarimi anlamak kapasitesinden yoksun, laf olsun diye yazan ve mesajlarinda hic bir ehemmiyet olmadigi halde cevahir sactigini sanan kimselere karsi hakettikleri muameleyi uygulamisimdir. Slogan atmayi birakarak ilim tahsil edip faydali olmayi tercih etmen hem senin hemde burda yazilanlari okuyanlar icin bir zorunluluktur.
Yazdiklarimi okuyanlar ellerini vicdanlarina koyarlarsa asil gayemi anlamakta gucluk cekmezler, ama anlamamayi meslek haline getiren kimseler hic bir seyi anlamadiklari gibi benide anlamayacaklardir.
Sn.'Muhliskul',
Kimseye ne kadar bilgili olduğumu kanıtlama gibi bir amacım yok.Bu site de çoğunluğun benim gibi düşünmediğini de biliyorum.Ancak bilesinki bu durum beni sıkıntıya sokmuyor.Yalnız site de seni en iyi anlayanların başında geldiğim konusunda da hiçbir şüphem yok.
Sorun şu:
Yıllarca Kuran konuştuğunu düşündüğümüz birkısım insan,Kuran'ın anlaşılmasını indiği dönemin ve yerin şartlarına bağladılar.Şu an seninde ısrarla savunduğun gibi.Bu durum 'Edilleyi şeriyye' denilenden daha tehlikeliydi,çünkü onların hepsini kuşattığı gibi 'siret'adı altında daha da geniş bir yelpazeyi kapsıyordu.Bizler sürekli onların bu çevresel 'tahkiklerini'bir sonuca bağlayıp önümüze Kuran'ın hayat projesini sunmalarını bekledik.Belki de şeytan bize bunu süslü gösterdi.Herneyse sonuçta bir arpa boyu bile yol alamadık.Çünkü Kuran'ın dışında ki tüm alanlar bataklıktır.Bataklıkta da yol almak mümkün değildir.
Neden bataklıkta gül aramak yerine direkt güller deryası olan Kuran'a gidilmez?Acaba insan Kuran'ın dışında ki bu alanla uğraşmayı kendi ilahlığı adına mı yapmaktadır?O alana Allah onay vermediğine göre kendisi onay vererek bir paymı çıkarıyor kendi hesabına?Mesela,neden Kuran'da hiç konu edilmeyen 'Muaviye , Ali' ve dönemleri öne sürülürde,Kuranı anlama adına bir sürü Kıssa gözardı edilir,veya zurnanın son deliği olarak algılanır?
Aslında, 'hadi çöz bakalım 43/86'da ki şefaati'demen bana değil Kuran'a meydan okumandır.Bu şudur:'Şefaati çözmek yalnız Kuran ile mümkün değil,vahyin indiği dönemin malzemesinden de istifade etmek lazım'İşte buda Kuran'a göre Muhlis olmak değil,Allah korusun Müşrik olmaktır.
Allah bir kılavuz göndermişse bu hiçbir kulun ilavesine muhtaç değildir.Eğer şimdilik anlaşılmayan bir şey varsa bu Huda'nın eksiği değildir.Bu durumda 'onun gözetiminde'onun onay vermediği alana gitme arzusu da abesle iştigaldir.
Senin tarzında düşünenlerin sorunu 'şefaatin çözülmesi'değil,Kuran'ın dışında oluşturulan bataklıkların kurutulması sorunudur.Hastalığın teşhis edilmesi de tehlikeli değil,bilakis daha da olgunlaşmasına mani bir durumdur.
Normalde sitedekilerin bu fikirleri onaylaması gerekir.Çünkü burası'Hanif Dostlar' sitesi ancak, bu derin sessizliği bende merak ediyorum doğrusu.
"illa" her zaman "atıf" mıdır yoksa atıf olmadan "sadece" "ancak"
manalarıda varmıdır.varsa ki kuran bütünlüğünü desteklior bu ayetin
tercümasi şöyle olur.
"onun dışında yalvardıkların şefaate(aracılık etmeye-aracı olmaya) malik değildirler.sadece gerçeği görenler bilebilir. "
ELimde "Arapçada Bağlaçlar"sözlüğü var,orada illa kelimesinin anlamları olarak"..dışında,sadece,fakat,meğerki..,ancak,..den başka,hariç,mamafih,ama" ile "değilse,..yapmazsa,aksi takdirde"anlamları verilmiş ve bunlar örneklendirilmiş.
Bu durumda sizin mealinize ,diğer ayetlere uygunluğunu da gözettiğimiz zaman, şu ifadeyi eklersek sorun çözülebilir:
"O'nun dışında yalvardıkların şefaate(aracılık etmeye-aracı olmaya) malik değildirler.(Bunu)sadece hakka(gerçeğe)tanıklık edenler bilebilir. "
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Aslinda sana yazmamakta kararli idim fakat en son okudugum yazinda senin beni hic anlamadigini belkide bu yuzden reaksiyon gostermis olabilecegini dusundum.
Sana en icten samimiyyetimle ifade ediyorum ki beni kendisiyle fikri acidan kiyasliyacagin bir kimse mevcut degildir. Bunu ovunmek anlaminda soylemiyorum. Benim soylediklerimi baskalarinin ki ile karistirmaman icin soyluyorum.
Ben Islam'in kaynagi olarak yalnizca Kuran'i kabul ediyorum. Tek kaynak Kuran'in haricinde calisma yapilanlar bir kaynak degildir. Sadece arac ve gerecdir. Kuran vahyinin imani acidan degil lafzen anlasilirligi icin bir cok beseri problemler mevcuttur. Bu problemlerin cozumu icin elzem bilgilerin toplanmasi gerekir. Bu soylediklerimi baskalarinin anlatimi ile karistirmayin. Toplanilacak bilgiler dini hukum kaynagi olusturmayacak cunku bunlar sadece Sozluk mahiyetindedir. Her zaman soyledigim gibi butun bu arac ve gerecler ne bir alternatif kaynak nede bir ilave kaynaktir. Hadisler kaynak degildir, Kuran disi guya Nebevi uygulamalar-sunnet kaynak degildir.
Benim yazdiklarimdan cikmasi mumkun olmayan sonuclari cikartmaniz beni cok sasirtiyor. ben Kuran hassasiyeti hic tukenmeyen bir insanim. Kuran'in anlasilmasi ve insanliga yol gostermesi icin sahsim adina dusen her seyi gucumu asacak derecede yapmak azmindeyim. Butun hazirligim bu cizgidedir. Hic bir sahsi menfaati davamin onune gecirmem. Belki bazen biraz asabi olabilmekteyim, ama bu benim bilincli arzum degil. Aslinda tatli bir sekilde diyalogu tercih eden bir insanim. Kabadayilik taslarcasina muhataplik kuranlara tahammul edemiyorum. Rabbim sabrimi artirsin.
Anlattiklarimdan baska kaynaklara yonelmek ,sirk vesaire cikarimlari cok tuhaf olmakta. Arastirmak ve ogrenmek sarttir.Bu bilgiler ilmi tasniflere sokulup istifadeye sunulur. Mevcutlar Kuran talebesi icin gerekli olan sihhatli bilgilerden mahrumdur. Daginik bir yapiya sahip bazi calismalar mevcuttur. Teknik yaklasimlar kismi izahetlerle sinirlidir. Bu yuzden Kuran bilincine sahip kimselerin butun calismalardan da istifade ederek Kuran'i anlamakta zorluk cikaran lafzi problemlere formuller sunmalari gerekmektedir. Bu calismalara destek vermek samimi kuran insaninin gorevidir. Bugune kadar sure gelmis yontemlerden farkli olarak, hic bir ekol kaygisi tasimadan,sirf Kitab'in orjinal ifadesindeki mesajin anlasilmasi icin kuran'i yontemler gelistirmek gerekir. Bireysel olarak bakildiginda kifaye olanlar toplumsal olarak ayni ise yaramamaktadir. Umumu dikkate alarak olusturulmalidirlar.
Benim senin sahsina kizginlikla ifade ettiklerimi Kuran'a hitaben gibi gostermen buyuk bir haksizlik. Cunku ben kuran'in anlam ittifak yapisinda olusunu bilen ve savunan bir kimseyim. Benim muhatabim olan sana, bazi bilgiler olmadan bu konuyu anlaman zordur saptama mi yapiyorum. Sorun kuran'da degil Kuran anlayisimizin yetersizliginde . Olusturmaya calistigim ise bunun telafisi yonunde gayret gosterilmesi.
Netice olarak eger kuran anlayisinin netlesmesi yolunda caba sarfedilmesinde samimi isen ,bu hususta verilen mucadeleye karsi cikmak yerine desteklemen daha yerinde olacaktir.
Allah'tan baska hic bir ilah tanimayan, veli edinmeyen ihlas dini mensubu muhlis kullara sirk isnadi sorumlulugu cok buyuktur.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma