Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Allah'ın selamı üzerinize olsun sevgili dostlar.
Forumdaki yazılara bakıyorum 2006 diyor. Ben ise kur'an'ı anlamak üzere okumaya 2007 de başlamış biriyim. Gerçi ben 2007 yılında 8 yıllık ilahiyat mezunuydum ama Allah'ın kitabıyla olan ilişkim birilerinin yorumları üzerindendi.
2007 yılı itibariyle kur'an'ı kur'an'dan okumaya başladım ve bugün itibariye taslak olarak 520 sayfalık bir meal çevirim var. Yola çıkarken 10 yılda tamamlamayı hedef edindiğim bu anlama çalışmamda 4 yıllık bir süreçte bu kadar bir çeviri yapabilmiştim. tabi tashih çalışmamla herhallim yine de 10 yılı bulacak.
ŞİMDİ ASIL MESELEYE GELEYİM İNŞALLAH.
Zuhruf 86. ayeti çevirdiğimde şok olmuştum. Zira bir tane bile doğru çeviriye rastlamamıştım. Kitapçıya gittim oradaki meallere de baktım. yok yok yok. maalesef doğru çeviri yoktu. Önyargılar anlamanın önünde perde olmuştu.
BU ARADA Abdülbaki GÖLPINARLIYI TEBRİK ETMEK LAZIM. Adamın tek yanlışı dea yedu yani dua etmek fiiline abede yabudu yani ibadet etmek tapmak anlamını vermesiydi. İlgili meal lügat açısından yanlış bir çeviri olmakla beraber gramer açısından doğruydu.
Ve ondan başkalarına tapanlar, şefâate nâil olmazlar, ancak gerçeğe tanık olanlar müstesnâ ve onlar, gerçeği bilirler de. A. Gölpınarlı zuhruf 86).
Bu kadarına da şükür dedim. Zira tapmak yerine dua etmek deyince doğru meal mevcuttu.
Arap dili açısından yemliku fiilinin faili dua edenlerdir. Zira sıla cümlesinde ismi mevsulden sonraki fiilin faili ismi mevsule racidir yani döner.
ŞÖYLE Kİ: LA YEMLİKU sahip olamaz ELLEZİNE şu kimseler ki YEDUNE dua ediyorlar MİNDUNİHİ onun (ALLAHIN) dışındakine. yani: ALLAHIN DIŞINDAKİLERE DUA EDENLER ŞEFAATE SAHİP OLAMAZ. İLLA ancak şu kimseler şefaate sahip olabilir MEN ol kimseki ŞEHİDE BİLHAKKI hakka şahit oldu. VEHUM YALEMUN onlar bilirler. yani ANCAK BİLEREK HAKKA ŞAHİT OLANLAR ŞEFAATE SAHİP OLABİLİRLER.
TAM ÇEVİRİ: Allahın dışındakilere dua edenler şefaat elde edemeyecek. Ancak bilerek hakka şahit olan şefaatten nasiplenebilecektir.
BU FORUMDA BENİM BU TECRÜBEME UYGUN ANLAYIŞLARLA KARŞILAŞMAM BENİ ÇOK MEMNUN ETMİŞTİR.
GELELİM AÇIKLAMA BÖLÜMÜNE: Burada nasiplenilecek ya da nasiplenilemeyecek şefaat zümer 44teki Allahın şefaatidir. Bu konuyla ilgili bir yazımın linki aşağıdadır. selam ve muhabbetle.
http://mustafaayas.wordpress.com/2011/10/09/on-yargilarin-an lamaya-perde-olmasi-zuhruf-86-ornegi-2/
__________________ Samimi olanlar için aklın yolu birdir
|