HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Ubeydullah Arslan’dan hanifdostlara Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam....

sakal kesmek haramdır!Allah Allah hayret...
adamlar haram üretme tesisleri...Allahın onlara verdiklerini yeterli görmemişler,Allahım bu bize yetmez bizimde o koca kafalarımıza göre icatlarımız var bizde haram belirleyebiliriz demişler...

peh peh yine peh...ortada on kişi var reis kim olacak?eğer bu on kişinin onunda da  sakal yok ise,oradan geçmekte olan bir teke reis olmaya kati suretle layıktır...çünkü onda sakal vardır...

yav arkadaşlar...bu müşriklerin dinleri o kadar karmaşık ki ne öğrenmeye nede anlamaya takat yok...

biz yanlış idik...ne zaman farklı bir fikir duyduk durduk dinledik....bu soru soranların Allah aşkına hiç mi beyinleri yok akledecekte...kendilerinden cahil bir müşrikten medet bekliyorlar....



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

Değerli müslüman kardeşim,

İslam adına ne büyük korkunç düşünceler atılmaktadır. Bu sebeple de, fikir ve ilim adına nesiller saptırılmaktadır. Günümüzde, “ben gelenekçiliğe ve atacılığa karşıyım, ben kuran merkezli, kurana bağlı sünnet anlayışını benimsiyorum, şahsa bağlı değil kurana bağlı bir din anlayışı tasavvur ediyorum.” diyerek, selefin tertemiz mirasını ve ilmi hazinesini inkar edenler çoğalmıştır. Bu güruhun iğrenç bir veba gibi selefin değerlerine saldırısı ve nesil arasında sinsice yayılması had safhaya ulaşmıştır. Bu tipik zındıkların, gadim zındıkları takip ettikleri bilinen bir gerçektir.

 

diye yazmışsın..vakit geldiğinde;bunların kanlarının akıtılması ve içilmeside helaldir dersin..

sonrada bunları katletmek cennete gidiş vizesidir dersin..vakit geldiğinde..

sen bekliyorsun ama ben beklemeden ardından sıralayacağın sözleri yazdım..sanırım hiiiiçç şaşırmadın...bunlar senin adına sen için yazılandı..

birde ben biz adına yazayım...

 

iki grubuz öyle mi?öyleyse biz Muhammed ebu Bekir Ali Hasan Hüseyin

tarafındayız...sizler ise muaviye oğlu  yezid ve taraftarları arasındasınız..

bunu bir daha düşün.Gel müslüman ol müşriklikten vazgeç.



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
dolunay3000
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 mart 2007
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dolunay3000

savana Yazdı:

2 büyük uydurma

dinin direği namazdır

Allah kul hakkı dışında tüm günahları affeder."karşıma kul hakkıyla gemeyin demiştir"

 

dinin direği şirk koşmamaktır.

Kuranı kerimi okuyan vasatın altı yada üstü tüm zekaların edindiği anafikir öncelikle Allahın varllığına ve birliğine iman etmek ve ona şirk \ortak koşmamaktır.Rabbimiz bize kuranda şirk koşan kavimlerin kıstaslarını tekrar emiş, onların başlarına gelen felaketleri anlatmış gidecekleri yerin ebedi cehennem olduğunu söylemiştir.

Buna rağmen herkesin dilinde dinin direği namaz lafı.Şirk koşanı kıldığı namaz kurtarabilicekmidir?

Allahın asla bağışlamam dediği günah kendisine ortak koşulmasıdır.Bunun dışında kalan günahlardan dilediğini bağışlarım demiştir.

Buna rağmen yani "Allahın dilersem bağışlarım "dediği kul hakkını Allah bağışlayamaz kul hakkına karışamaz demeye getiren bu inancı kim uydurdu dine soktu?

 

NAMAZI TERKEDENİN MÜŞRİK OLDUĞU BABI

 

Bu mevzuda delil olan Âyet'i Kerime'lerin zikri

 

 

"Hep Allah'a dönüp itaat edin, O'ndan korkun ve namaz'ı kılın'da müşriklerden olmayın."

Rum Sûresi: 31

"Haram olan aylar "Zilhicce, Muharrem, Safer ve Rebiu'l-evvel" çıktığı zaman, artık o "müşrikleri" nerede bulursanız öldürün; Onları yakalayıp esir edin, onları luıpsedin ve geçit yerlerini tutun, "eğer tevbe" ederler, namaz'ı kılıp zekât'larını verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Gerçekten Allah Gafur ve Rahim'dir."

Tevbe Suresi: 5

Subhânehu ve Teâlâ Resulüne ve mü'minlere hitaben, luıram olan aylar çıktıktan sonra müşriklerle mukatele ederek onları öldürmelerini emrediyor. Allah'u Azze ve ('elle katledilecek müşriklerin kıtalden önce yakalanıp geçit yerlerinin kesilip hapsedilmelerini, karılarının ve

çocuklarının esir edilip mallarının ganimet olarak alınmasını helâl kılıyor. Akabinde bütün bunlardan kurtulabilmeleri için üç şart zikrediyor.

1- Şirkden avdet ederek tevbe etmek. Ya'ni "kelime'i şehadeti" lisânen ikrar etmesi.

2- Namaz kılarak tevbe ettiğini amelle tasdik etmesi.

3- Zekat'ı eda etmesi.

Bu Uç şartı yerine getirdikleri an malları ve canlan müslümanlara haram olur, zira müslüman olmuşlardır.

Namazı terkedenin müşrik olduğunu beyan eden Hadis'i Şeriflerin zikri.

Ebu Süfyandan, dedi ki: Ben Câbir'den duydum şöyle diyordu: Ben Nebiyyu (S.A.V.)'den işittim şöyle buyuruyordu: "Şübhesiz ki, kişi ile "şirk ve küfür" arasında ki şey sâdece namaz'dır."

Bu Hadis'i Müslim (82) Ebû Davud (4678) Tirmizi (2619) Nesei (465) ve Ibnu Mâce (1078) rivayet etmişlerdir.

Cabir (R.A^) dan, (şöyle dedi): Nebiyyu  (S.A.V.)'den,   buyurdu   ki:   "namaz'ı terketmek ŞİRK'th,"

Bu Hadis'i Abdurrezzak Musannaf da (5009) Muhammed Ibnu Nasr Kitabu's-Salat da (888) Hibetullah'ıt-Taberi Usulu's-Sünne de (1513) ve Âcurri Şeria da (133) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.

Enes (R.A.)'dan, (şöyle dedi): Nebiyyu (S.A.V.) buyurdu ki: "Kişi ile şirk arasında namazı terketmekten başka bir şey yoktur. Onu terkettiği zaman şirk koşmuştur."

Bu Hadis'i Ibnu Mâce (1080) ve Muhammed Ibnu Nasr Kitabu's-Salat da (897) rivayet etmişlerdir. Şeyh Elbâni Ibnu Mâce'nin sahihinde (880) tahric etmiştir.

ResûluUah (S.A.V.)'in azadlısı Sevban (R.A.)'dan,

Resûlullah (S.A.V.)'i şöyle derken işittim dedi: Resûlullah (S.A.V.) buyurdu ki: "Kul ile küfür ve İman arasındaki şey, "namaz'dır" onu terkettiği zaman şirk koşmuştur."

Bu Hadis'i Hibetullah'it-Taberi Usulu's-Sünne de (1521) sahih bir senedle rivayet etmiştir. Ayriyeten Şeyh Elbâni Terğib'in Sahih'inde tahric etmiştir.

Yukarıdaki zikredilen Âyet ve Hadis'i Şerifler, "namaz'ı terk edenin Alleh'a şirk (ortek) koştuğunu ya'ni müşrik olduğunu isbat eden münakaşa götürmeyen açık delillerdir.

Subhânehu ve Teâlâ ise, kendisine şirk ya'ni ortak koşanları affetmeyeceğini haber veriyor.

Muhakkak ki "Allah kendine ortak koşanlan bağışlamaz." Bu gUnahtan (şirkten) başkasını, dilediği kimseden bağışlar. Kim Allah'a ortak koşarsa, doğrusu haktan uzak bir dalâlete sapmıştır.

Nisa: 116

Başka bir Âyet'i Celile'de de kendisine ortak koşanların ebedi Cehennem'de kalacaklarını haber veriyor.

"Şüphesiz ki, kim Allah'a ortak koşarsa Allah ona Cennet'i haram kılmıştır. Ve barınacağı yerde Cehennem'dir. Zalimlerin hiç bir yardımcısı yoktur."

Mâide: 72

Bu bab'da ki Âyet ve Hadis'lerden çıkan hükümlerin hulasası.

1- Namazı terk edenin Allah'a şirk ya'ni ortak koştuğu.

2- Allah'a ortak koşanın'da hiç mağfiret olunmayacağı.

3- Mağfiret olunmayan müşrik'in de ebedi Cehennem'de kalacağı.

 

Yukarı dön Göster dolunay3000's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dolunay3000
 
atakan2007
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı atakan2007

RUM 31,32.
Allah’a yönelmiş kimseler olarak yüzünüzü hak dine çevirin, O’na karşı gelmekten sakının, namazı dosdoğru kılın ve müşriklerden; dinlerini darmadağınık edip grup grup olan kimselerden olmayın. (Ki onlardan) her bir grup kendi katındaki (dinî anlayış) ile sevinip böbürlenmektedir.
 
lütfen ayetlerin işinize gelen kısmını alıp, dilinizi eğip, bükmeyin.
Yukarı dön Göster atakan2007's Profil Diğer Mesajlarını Ara: atakan2007
 
atakan2007
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı atakan2007

Fasil

:

NAMAZ BÖLÜMÜ

Konu

:

Ezanın Başlangıcı

Ravi

:

İbnu Ömer

Hadis

:

Müslümanlar Medine`ye geldikleri vakit toplanıyorlar ve namaz vakitlerini birbirlerine soruyorlardı. Namaz için kimse nida etmiyordu. Bir gün bu hususta konuştular. Bazıları: "Hristiyanların çanı gibi bir çan edinin" dedi. Bazıları da: "Yahudilerin boynuzu gibi bir boynuz edinerek (onu öttürün!)" dedi. Hz. Ömer (ra): "Bir adam çıkarsanız da namazı ilan etse!" dedi. Resulullah (sav): "Ey Bilal! Kalk! namazı ilan et!" dedi.

HadisNo

:

2451

 

Fasil

:

NAMAZ BÖLÜMÜ

Konu

:

Ezanın Başlangıcı

Ravi

:

Abdullah İbnu Zeyd

Hadis

:

Resulullah (sav), halkı namaz için toplamak maksadıyla çalınmak üzere bir çan yapılmasını emrettiği zaman, ben uyurken yanıma bir adam geldi. Elinde bir çan vardı. Ben: "Ey Allah`ın kulu, bu çanı bana satar mısın?" dedim. Adam: "Pekala, ama bunu ne yapacaksın?" dedi. Ben: "Bununla insanları namaza çağıracağım" dedim. Bana: "Sana bu iş için daha hayırlı bir söz göstereyim mi?" dedi. Ben de ona: "Elbette!" dedim. "öyleyse şunu söyle!" diyerek bana öğretti: "Allahu ekber Allahu ekber Allahu ekber Allahu ekber. Eşhedü enne Muhammeden Resulullah, eşhedü enne Muhammeden Resulullah. Hayye ala`s-salat, Hayye ala`s`salat. Hayye ala`l-felah, Hayye ala`l-felah. Allahu ekber Allahu ekber. Lailahe illallah." Abdullah İbnu Zeyd (ra) devamla dedi ki: "(Rüyamdaki bu zat) benden biraz uzaklaştı sonra tekrar söze başlayıp: "Sonra namazı kılacağın zaman şunu söylersin" dedi ve öğretti: "Allahu ekber Allahu ekber-Eşhedü en la ilahe illallah, Eşhedü enne Muhammeden Resulullah, Hayye ala`s-salat, Hayye ala`l-felah, Kad kameti`s-salat, kad kameti`s-salat, Allahu ekber Allahu ekber. Lailahe illallah." Sabah olunca Resulullah (sav)`a gelerek (rüyamda) gördüklerimi haber verdim. Bana: "İnşallah bu hak bir rüyadır. Kalk rüyada öğrenmiş olduğunu Bilal`e öğret. O bunları söyleyerek ezan okusun. Zira o, sesçe senden daha gür!" buyurdu. Ben de Bilal`le birlikte kalktım. Ona teker teker arzediyordum. O da bunları yüksek sesle söyleyerek ezan okumaya başladı. Bunu evinde olan Ömer İbnu`l-Hattab (ra) işitmişti. Hemen evden çıkıp ridasını çekerek geldi ve: "Ey Allah`ın Resulü! diyordu, seni hak ile gönderen Zat-ı Zülcelal`e yemin olsun, onun gördüğünün aynısını ben de gördüm!" Bunu işiten Resulullah (sav): "Elhamdülillah! Şimdi bu daha sağlam oldu!" dedi. [Bir diğer rivayette şöyle gelmiştir: "(Bilal ezanı okuyup sıra ikamete gelince) Abdullah: "Onu ben gördüm, ben okumak isterim!" dedi. Resulullah (sav) da: "öyleyse sen de ikamet getir!" buyurdu." Tirmizi`nin bir rivayetinde şöyle gelmiştir: "(Abdullah İbnu Zeyd ezanla ilgili kıssayı anlatırken elfazı ikişer ikişer zikretti, ikameti ise birer kere zikretti."]

HadisNo

:

2454

Fasil

:

NAMAZ BÖLÜMÜ

Konu

:

Ezanın Başlangıcı

Ravi

:

Enes

Hadis

:

İnsanlar çoğalınca, herkesçe bilinecek olan bir şeyle namaz vaktinin duyurulmasının gerektiğini aralarında konuştular. (Bu meyanda bir ateş yakılması veya bir çan çalınması teklif edildi). Bunun üzerine Resulullah (sav) Bilal`e emrederek ikişer kere söyleyerek de ikamet okumasını emretti.

HadisNo

:

2455

söylermisin Dolunay3000, yukarıdaki hadislerin hangisi doğru. Bence doğrululuğunun pek önemi yok. Ezanın nasıl başladığı çok önemli bir konu değil ama söylermisin sence hangisi doğru. bizi yargılıyorsun, biraz da kendini yargılasan olmaz mı? O çok değerli hocalarına bir sor bakalım ne diyecekler bu konuda. Kuran'da çelişki yoktur ama sizin inandığınızı söylediğiniz hadisler birbiriyle çelişiyor. Acaba neden?   

Yukarı dön Göster atakan2007's Profil Diğer Mesajlarını Ara: atakan2007
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam Dolunay 3000

Bende Allaha, Hz peygambere ve kurana inancını sağlayan Aklınla Atakan
kardeşin ezan konusundaki hadisi yazdığı için yukarıya aşağıda
yazacaklarıma bakmanı istiyorum.

Sonrada yukardaki hadislerle karşılaştırmanı.

İslam mecburiyet getirmez, doğaldır, bu kendiliğinden böyledir. Tıpkı
Dünyaya gelen herşeyin gelirken ve giderken çıplak olması gibi.
Direnememesi gibi. Hariçten hiçbirşeye ihtiyaç duymaması gibi.

Şimdi bu argümanlarla düşünerek Allah a iman etmiş bir müslümanın,
mecburiyet konmamış bir eyleme (cemaatle salat) çağrılmak için insan
yapısı ve doğal olarak kendinde bulunmayan bir gerece tevessül etmesi
umulacak bir şeymidir ki karşılığı olarak başka bir şey düşünülsün.

Çan ve boru gibi şeylerin birinci amacı insanları toplamaktır. İnsanlar
toplandıktan sonra ancak ne diyecekseniz dersiniz. İnsanları bir araya
toplamak bunun için rahatsız etmek hatta mecbur etmek hoşluk
uyandırmak için risktir. Hayvanlar bile doğal olmayan bir seste dikelir.

Herhangi bir şeyin doğumu ve ölümü için zaman tayini şartına hiç
rastladınzmı hayatınız boyunca. Her şey Algılandığı anda vardır, gittiğine
algılamanızdan sonra hükmedersiniz. Hiç bir şeyin zamanınıda tayin
edemessiniz. Her şeyin olası bir zaman dilimi vardır. Ne istiyorsanız o
zaman dilimine denk düşmesi için dua edersiniz.

Böyle bir akıl yürütme ile iman etmiş birinin, namaz vakitleri hususunda
ikileme düşmesi, icadlar yürütmesi ne kadar makuldur. Ben namazım için
Kurandan sonra birinin vakit ilan etmesine ihtiyaç duyacağım. Niçin!

Ezan şehirleşmenin ve şehirde hakimiyetin ilanı olabilir mesela. Mecburen
gece yarısı bir köyde konaklamak zorunda kaldığımda köye yanaşırken
minareyi görmenin beni rahatlattığını hatırlıyorum.

Minarelerinde, katedral ve çan çalmanında ezanında sebebi böyle bişi
olabilirmi acaba.

Şimdi yukardaki hadislerin aklımın açtığı bu sorulara cevab verip
vermediğini Allah için kendine sor. Sonra Ezanların namaz kılıp
kılmadığnın ayrımı için kullanılıp kullanılmadığınada bir sor. Sonra
ayetlerdeki namaz kılanların nişanlarının ne olduğunu bir sor.

Alnımın zaten saflığımdan pırıl pırıl parladığı bir yaşta oyunumun en tatlı
yerinde annemin hadi vakit geçiyo dediğini de hatırlıyorum. Ona inat
namazımı kılmadığm bir vakitte ah benim nur alınlı oğlum diye
öptüğünüde hatırlıyorum.

Tabi niyetine karşılık onu nasıl aldattığımın ezikliğinide, hatırlıyorum

Sonra ikimizde Salata çağrının ne zamandan beri var olduğunu tarih ve
Kuran bilgisi iyi olan birinden hem hadis dahil yazılı kaynaklardan, hem
kurandan bilgisini soralım. Yahut araştıralım.

Mecburiyetler ve dayatma yapmadan
kanaatlere kutsallık atfetmeden
ya da kanaatimize ölülerden destek aramadan

En doğrusunu Allahın bileceğine iman ederek.

Sevgiyle...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

atakan2007 Yazdı:
RUM 31,32.
Allah’a yönelmiş kimseler olarak yüzünüzü hak dine çevirin, O’na karşı gelmekten sakının, namazı dosdoğru kılın ve müşriklerden; dinlerini darmadağınık edip grup grup olan kimselerden olmayın. (Ki onlardan) her bir grup kendi katındaki (dinî anlayış) ile sevinip böbürlenmektedir.
 
lütfen ayetlerin işinize gelen kısmını alıp, dilinizi eğip, bükmeyin.

 

Selam dolunay3000

Anladığım kadarıyla siz kuran hadisler olmadan anlaşılmaz diyenlerdensiniz.

Bu sitede astığınız yazılarınıza göz attığımda bu sonuca vardım.

Sizi pek azimli gördüm:=)Bu siteye gelen ççoğu hadis savunucusu 1 2 yazı asar sonrada kaçar giderdi.

DİNİN DİREĞİ NAMAZDIR

açıklaması için astığınız yazıyı ve delil olarak sunduğunuz ayeti okudum.

Ayetin  tamamını yukarıda Atakan yazmış.Bu konuda ne diyorsunuz?

ayetin iinden bir cümyeyi cımbızlayıp almak ve deilil olarak sunmak doğrumu?

kul hakkı ve kul hakkının kul tarafından bağışlanmasıyla ilgili inanç için acaba ne diyorsunuz?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

dolunay3000 Yazdı:
"Hep Allah'a dönüp itaat edin, O'ndan korkun ve namaz'ı kılın da müşriklerden olmayın." Rum Sûresi: 31

 

"Haram olan aylar "Zilhicce, Muharrem, Safer ve Rebiu'l-evvel" çıktığı zaman, artık o "müşrikleri" nerede bulursanız öldürün; Onları yakalayıp esir edin, onları hapsedin ve geçit yerlerini tutun, "eğer tevbe" ederler, namaz'ı kılıp zekât'larını verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Gerçekten Allah Gafur ve Rahim'dir."

Tevbe Suresi: 5

 

Subhânehu ve Teâlâ Resulüne ve mü'minlere hitaben, haram olan aylar çıktıktan sonra müşriklerle mukatele ederek onları öldürmelerini emrediyor. Allah'u Azze ve ('elle katledilecek müşriklerin kıtalden önce yakalanıp geçit yerlerinin kesilip hapsedilmelerini, karılarının ve çocuklarının esir edilip mallarının ganimet olarak alınmasını helâl kılıyor.

İşte mezhepçi ve hadisçi Müslümanlığın gerçek yüzü budur. İşte hadisleri referans alıp ayetleri ona göre çarpıtmanın sonucu budur. Bu zihniyetin bir tek temsilcisi var şu an dünyada; Taliban. Onlar da yüz kere yumuşatılmış versiyon.

Bu yüzden “aman şeriatçılar iktidara gelmesin” diye herkes dua etmeli Allah’a.  İlk önce bizi  doğrarlar bu şeriatçılar, şüpheniz olmasın.

Düşünsenize bu zihniyetteki insanlar Türkiye’de iktidara geldi. Ülke mezbahaya döner. Bir de sadece namaz kılmak da yetmez. Bu adamların bildikleri ve inandıkları gibi 5 vakit hem sünnetleriyle namaz kılmak gerek. Üstelik “ben de namaz kılanlardanım” diye kendimizi ispatlamak ve olayı adamların bizzat gözlerine sokmak gerek.

Hadislere bakılırsa namaz dinin direğidir. Namaz kılmayan da müşriktir. Müşriklerin ise katli vaciptir. Ayetlerden de destek(!) var. O halde başlasın katliam.

Namaz dinin direği falan değildir. Savana’nın da dediği gibi Dinin direği “şirksiz iman”dır. Namaz değil şirk koşmama hali Allah’ın birinci ve öncelikli emridir. Müslümanlığın temeli, olmazsa olmazı budur.

Hadisleri dikkate almadığımdan ve önemsemediğimden onlara hiç ellemeyeceğim. Direkt çöp sepetine. Ali Veli hazretlerin kutsanmış yorumları da çöp sepetine. Kutsalımız, Referansımız ve Furkanımız yalnız Kur’andır.


Rum Suresi

30. O halde sen yüzünü, bir hanîf olarak dine, Allah'ın insanları üzerinde yarattığı fıtrata çevir. Allah'ın yaratışında değiştirme olamaz. Doğru ve eskimez din işte budur. Fakat insanların çokları bilmiyorlar.
31. O'na yönelmiş kişiler olarak O'ndan sakının! Namazı (salat) kılın ve sakın şirke sapanlardan olmayın;

Yüzümüzü şirk koşmaksızın Allah’a çevirmek (hanif olmak) zorundayız. Salat etmek sadece ve öncelikle namaz kılmak değildir. Böyle dersek ve kısıtlarsak Salat kavramını öldürmüş oluruz. Kuldan Allah’a Salat bağlamında birinci ve öncelikli anlam Rabbe gönülden bağlılıktır. Şirke sapmamak, bu ayetlerdeki ana tema bu. Bakın peşisıra gelen ayetlerde müşriklerin özellikleri nasıl tanımlanıyor. Namaz kılmak yada kılmamakla ne kadar ilgisi var:

32. Onlardan ki, dinlerini parçalayıp hizipler/fırkalar haline geldiler. Her hizip kendi elindekiyle sevinip övünür.
33. İnsanlara bir zorluk dokunduğunda, Rablerine yönelerek O'na yakarırlar. Sonra onlara bir rahmet tattırınca bakarsın ki, içlerinden bir grup Rablerine ortak koşuyor.
34. Kendilerine verdiklerimize karşı nankörlük etsinler diye. Haydi, yararlanın/zevklenin! Yakında bileceksiniz...
35. Yoksa onlara kesin bir kanıt mı indirdik de onlara Allah'a ortak koşmalarını söylüyor!
36. İnsanlara bir rahmet tattırdığımızda, onunla ferahlar, şımarırlar. Kendi ellerinin hazırladıkları yüzünden kendilerine bir kötülük gelip çatsa, hemencecik ümitsizliğe düşerler.
37. Görmediler mi Allah, dilediğine rızkı genişçe veriyor, dilediğine kısıyor. İnanan bir topluluk için bunda elbette ibretler vardır.

 

Tevbe Suresindeki ayetlere bakalım:

Tevbe Suresi

1. Allah ve resulünden, kendileriyle antlaşma yapmış bulunduğunuz müşriklere bir ültimatomdur bu;
2. Yeryüzünde dört ay daha dolaşın ve bilin ki siz, Allah'ı âciz bırakamazsınız. Şu da bir gerçek ki, Allah küfre batanları rezil eder.
3. Bir de Allah ve resulünden insanlara Büyük Hac günü bir duyuru var: Allah da O'nun elçisi de müşriklerden kesinlikle uzaktır. O halde, tövde ederseniz bu sizin için hayırlırdır. Yok eğer yüz çevirirseniz şunu bilin ki, siz Allah'ı acze düşüremezsiniz. Küfre saplananlara acıklı bir azabı muştula!
4. Antlaşma yapmış olduğunuz müşriklerden size karşı bir eksiklik sergilemeyen ve aleyhinizde başka birine yardım etmeyenler müstesnadır. Artık, onlara verdiğiniz sözü belirlenen süreye kadar tam bir şekilde koruyun. Şu bir gerçek ki Allah, sakınanları sever.
5. O haram aylar çıktığında artık müşrikleri, kendilerini bulduğunuz yerde öldürün. Yakalayın onları, kuşatın onları, tüm geçit noktalarını tıkayın onların. Bunun ardından tövbe eder, namazı (salat) gereğince kılar, zekâtı verirlerse, yollarını açın onların. Kesin olan şu ki, Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.
6. Eğer müşriklerden biri senden güvence dilerse/senin yanına gelmek, sana komşu olmak isterse, ona güvence verip yakınlaşma isteğini kabul et ki, Allah'ın kelamını dinleyebilsin. Sonra da onu, güvenli gördüğü yere kadar götür. Böyle yapmanın gerekçesi şudur: Bunlar bilmeyen bir topluluktur.

Müşriklere zorla namaz kıldırmak, zorla zekat verdirmek gerekliymiş gibi sunulmuş mealde. Adamlar müşrik olarak kalmaya devam ediyorlar. Fakat namaz kılmazsalar ve zekat vermezseler öldürülecekler. Olamaz böyle bir şey.

Buradaki Salat namaz değil. Müşriklere “ya kellen ya namaz” denilemez. Buradaki zekat da bilinen anlamda zekat değil. Müşriklere ve hiç kimseye durduk yere "ya para ver, ya da geber" denilemez. Müslümanlara bile denmez bu, hiçbir insana denmez. Müşrikleri  bu konuda zorlaman anlamsız. Müşriklerin Salatı antlaşmalarına bağlı kalmalarıdır. Zekatları da savaşta kendilerine yüklenen ödemeyi yapmalarıdır.

Tevbe Suresinde olağanüstü bir halden, sıcak savaştan bahsediliyor. Bu  sıcak savaş esnasındaki olağandışı uygulamalardan bahsediliyor. Yoksa "barbarlık ve çapulculuk yapın. Nerede, ne zaman bir müşrik görseniz gebertin yada parasını pulunu gasbedin" denilmiyor.




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
albani1
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 11 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı albani1

s.a. kardeşim kendinize gelin ben hiç bir ehli sünnet alimine küfür ettirmem 1. ondan bundan ugraşmayı bırakalım biz akide fıkıh vs. seyler ögrenelim 2 ebu larla imamlarla alay edip dalga gecmeyin onlara inanmayalım diyorsanız bırakın (ebu hanife leri imam şafii leri) imam buharileri müslimleri öylemi hata edmeyelim insanlarin kusurunu arıyacagımıza işimize bakalım bir kuran dersi verelim bir akide dersi verelim herkes kendi işine baksın selametle
Yukarı dön Göster albani1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: albani1
 
RabbeKul
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 29 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 30
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RabbeKul

savana Yazdı:

dinin direği şirk koşmamaktır.

Evet. Dinin direği, çatısı, tuğlası, zemini şirk koşmamak ve şirkten arınmaktır.



__________________
"Bizde ruhbanlık yoktur, hepimiz eşitiz ve dinimizin kurallarını eşit olarak öğrenmeye mecburuz" (Atatürk"ün Söylev ve Demeçleri, 1959, c.2, s. 90)
Yukarı dön Göster RabbeKul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RabbeKul
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats