HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Evlat edinmek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Efrayim dost, laik yasanın kaynağı da müzakere edilebilir elbet ama benim o müzakereye katılabilmem için katılımcıların dürüst olması şart. Örneğin Laik yasa, Laik yasa, deyip durduğum iddiası dürüstçe değil; yok öyle bir şey. Ben Allah'ın yasası, Allah'ın yasası deyip duruyorum. 

Bu zincirin konusu evlatlık. Evlatlık edinmek haram mı değil mi; konumuz bu. Lütfen konuda kalınız.

Yüce Allah'ın Ahzab 4-5'teki hükmü: elin evlatlık edindiğiniz çocuğunu siz özevlat saydınız diye Allah özevladınız yapıvermez. Tıpkı şunun gibi: "Bundan böyle sen benim anamsın!" deyip ziharladığınız eşinizi Allah ananız yapıvermez.

Eşiniz ananız değildir hükmünü eş edinmek haramdır diye çarpıtmak ne ise evlatlığınız özevladınız değildir hükmünü evlatlık edinmek haramdır diye çarpıtmak odur. İki çarpıtma da insan ürünüdür; ikisi de lâdinî yani laik hükümdür; ikisi de zulme yol açar.

Öncelikle, insanların o zulmü yapmayacak şekilde ahlaken donatılması gerekir.  Ama madem şu anda o mümkün değil o halde yasal önlem almak gerekir.

Ben evlatlık sahibine evlatlığıyla evlenmeyi yasaklamak suretiyle evlatlığın istismarını önledikleri için "O laik yasayı yapanlardan Allah razı olsun!" dedim. Siz buna niye karşı çıkıyorsunuz; evlatlık istismar edilip zulme mi uğratılsın?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

           Efrayim

           Sevgili dost hasakcay

           Muradım sizi incitmek olmadığını özellikle belirtmek isterim. Mevlana ruhu gereği hep incinen tarafın ben olmasını isterim.Yazımın vurgusu neticesi o yazıyı ele aldım. İncinmen beni yaraladı. Hiç suçum olmadığı halde, incinen ben olayım ve sizden özür diliyorum.

           Esas konuya gelelim:

           Bu zincirin konusu evlatlık. Demişsiniz evet doğru...Evlatlık edinmek haram mı değil mi; konumuz bu.Demişsiniz hayır yanlış...

           Biliyorsunuz, kaynayla evlenmek , faiz, domuz eti yemek haram. Evlatlık kavramı veya kurumu yokki haram olsun...

           Eşiniz ananız değildir hükmünü eş edinmek haramdır diye çarpıtmak ne ise evlatlığınız özevladınız değildir hükmünü evlatlık edinmek haramdır diye çarpıtmak odur. İki çarpıtma da insan ürünüdür; ikisi de lâdinî yani laik hükümdür; ikisi de zulme yol açar. Demişsiniz. Ancak, evlatlık kavramı veya kurumu yokki haram ve çarpıtma fiilleri gerçekleşsin. 

           Ben evlatlık sahibine evlatlığıyla evlenmeyi yasaklamak suretiyle evlatlığın istismarını önledikleri için "O laik yasayı yapanlardan Allah razı olsun!" dedim. Siz buna niye karşı çıkıyorsunuz; evlatlık istismar edilip zulme mi uğratılsın? Demişsiniz.

          Allah, peygamberinden kendi geliniyle evlenmesini istedimi istemedimi? istedi.

           Allah, ayetiyle kendi geliniyle evlenmeyi haram kıldımı? Kıldı.O zaman bu çelişki niye?

              Çelişki yok... Kuran-ı Kerim'de evlatlık kurumu olmadığından Zeynep,peygamberimizin gelini değildir. EVLENMELERİNDE BİR SAKINCA OLMADIĞI ALLAH TARAFINDAN BİLDİRİLMİŞTİR.

           Bizim medeni yasamızda ve hemen hemen bütün avrupa devletlerin yasalarında evlatlığın hanımı ile evlenmek yasaktır.Hristiyan devletlerinde yasaklanan bu yasaya biz LAİK YASA diyoruz.

             Sevgi ile,

             

              

      

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Evlâtlık, evlât edinme, çok eski zamanlardan günümüze kadar gelmiş bir âdettir. Babası belli veya bilinmeyen bir çocuğu başka bir aile alarak kendi kütüğüne kaydettiriyor, aile fertleri arasına katıyor ve öz çocuklarının haklarına sahip kılıyor. İslâm hukuku ve ahlâk açısından bu işin mahzurlu tarafları vardır:

 

a) Bir başkasının çocuğunu kendi çocuğu haline getirmek sahte ve haksız bir tasarruftur.
b) Bu çocuk büyüyünce karşılıklı bir takım yasaklar çiğnenecektir: Tesettür, bakma, temas vb.
c) Daha yakın akrabaların mirastan, kısmen veya tamamen mahrum olmaları sözkonusudur...

 

İşte bu mahzurlardan dolayı Kur'ân-ı Kerîm evlât edinmeyi menetmiş, haram kılmıştır. (el-Ahzâb: 33/4-5). http://www.hayrettinkaraman.net/kitap/helalharam/0108.htm

 

Himaye altına alınan, aile içinde bakılan, yetiştirilen çocuk (nikah düşmeyecek kadar) yakın akraba değilse yabancıdır, namahremdir.  Erkek veya kız olma durumuna göre ev içinde örtünme, başbaşa kalmama, dokunmama gibi sınırlara riayet edilmesi gerekir. http://www.hayrettinkaraman.net/yazi/hayat2/0159.htm

 

Hayrettin Karaman Allah’ın Ahzab 4-5’teki sözlerini çarpıtıp dinde yasa yapıyor hiç kimseye dinde yasa yapma izni vermeyen Allah’a inat (42:21).

 

Ahzab 4-5'teki ilahî hüküm: "Sen benim artık anamsın!" deyip ziharladığınız eşinizi Allah nasıl ananız yapıvermezse elin evlatlık edindiğiniz çocuğunu da özevlat saydınız diye özevladınız yapıvermez.

 

Bunu evlatlık edinmek haramdır diye çarpıtmak haddi aşmaktır. Çünkü eşiniz ananız değildir hükmünü eş edinmek haramdır diye çarpıtmak ne ise evlatlığınız özevladınız değildir hükmünü evlatlık edinmek haramdır diye çarpıtmak odur. Allah’ın helal kıldığını haram ilan etmektir; ukalalık, rablik taslamaktır; şirktir.

 

Devam edelim Allah isterse. Söylenecek çok önemli şeyler var. Örneğin aile fertleri ne demek; eşinizin başka bir erkekten olan ve sizinle oturan çocuklarını (4:23) Karaman’ın sahte dinî yasalarına itaaten yabancı mı teakki edeceksiniz; onları ailenizden dışlayıp sevgi ve ilgiden yoksun bırakmak suretiyle o en amansız zulme mi uğratacaksınız, Ahzab 55’te açıklandığı üzere Peygamber ailesi bakımını üstlendiği "ma meleket eyman"a o zulmü asla yapmadığı halde?

 

Karamanlar, üzmezler Allah’tan ve Allah’ın resulünden daha mı iyi biliyor İslamı?

 

Bir de kalkıp üzmezlerin, karamanların beşerî yasalarını ilahî yasa diye aklıyor ve onların zulmüne karşı önlem alan güzelim laik yasaları Hrisitiyan yasası diye karalıyoruz. Ne Hristiyan yasası Allah aşkına, Müslüman halkın Allah'ın hükme bağlamadığı konularda yasa çıkarma yetkisi yok mu? Odur işte lâdinî yani laik yasa.

 

Din tüccarı karamanların, üzmezlerin laik yasalarını özü sözü bir halkın laik yasalarından üstün ilan edip o halkı, Hristiyan yasaları çıkarıyor gibi göstermek suretiyle, tekfir etme hakkını kim verdi size?

 

Bu iki yüzlülük İslam sayıldıkça daha nice karamanlar, üzmezler at oynatır ortalıkta.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
gondolcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gondolcu

selam HASAN bey,
Çok güzel açıklamışınız.Laik hukuk evlatlıkla evlenmeyi serbest bıraksa bu gelenekçi sapıklar daha ufacık bebeleri alır yetiştirir 10 yaşlarınada gelince uydurdukları nikahlarıyla(formaliteden)bu çocukların ırzına geçerler,tarihte var,araştıran bulur.



__________________
saygılarımla

Aaydın
Yukarı dön Göster gondolcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gondolcu Ziyaret gondolcu's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

        Efrayim

        Sevgili hasakcay...

        Allah, peygamberinden kendi geliniyle evlenmesini istedimi istemedimi? istedi.

         Allah, ayetiyle kendi geliniyle evlenmeyi haram kıldımı? Kıldı.O zaman bu çelişki niye?

          Çelişki yok... Kuran-ı Kerim'de evlatlık kurumu olmadığından Zeynep,peygamberimizin gelini değildir. EVLENMELERİNDE BİR SAKINCA OLMADIĞI ALLAH TARAFINDAN BİLDİRİLMİŞTİR.

           Bizim medeni yasamızda ve hemen hemen bütün avrupa devletlerin yasalarında evlatlığın hanımı ile evlenmek yasaktır.Hristiyan devletlerinde yasaklanan bu yasaya biz LAİK YASA diyoruz.Diye yazdım. Sizinde söylediğiniz:

           slüman halkın Allah'ın hükme bağlamadığı konularda...

           Yazdıklarıma hiç uyumlu değil yorumunuz.

           Tekrar ediyorum:

           Allah, islam öncesi araplarda kök salıp, önemli bir gelenek haline gelmiş bu evlatlık kurumunu, Azhap suresi ile ortadan kaldırmış,surenin de yanlış yorumlarını önlemek amacıylada, Peygamberimizi (sözde geliniyle) evlendirerek konuyu tamamen kapatmıştır...

             Allahın hükmü budur.Burada anlaşılmayan tartışılacak hiçbir taraf yoktur.

              Sizin hassasiyetleriniz içinde yer alan, anasız, babasız, garipler, yetimler, öksüzler, ana şefkatinden yoksun büyüyenler...Tüm bunlar için pencere açın.Tartışalım.Eminim çok iyi bir pencere oluşur.

               Allah'ın onaylamadığı evlatlık kurumunu, onaylayarak muradınıza erişemezsiniz.

                Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

        Efrayim

        Sevgili gondolcu...

         Laik hukuk evlatlıkla evlenmeyi serbest bıraksa...

diye yazmışsınız.

          Allah'ın ayetlerinde, evlatlık kurumu yokki evlenme olsun...Tam tersi, Azhap suresi ile evlatlık ortadan kaldırılıyor.

           Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Allah'ın onaylamadığı evlatlık kurumunu, onaylayarak muradınıza erişemezsiniz. (efrayim)

 

Güzel kardeşim,  Allah eş başka ana başka ve evlatlık başka evlat başka diyor. Siz bunu bahane edip Allah'ın "eş kurumunu onaylamadığı"nı söyliyemiyorsunuz ama "evlatlık kurumunu onaylamadığı"nı uyduruveriyorsunuz. Oysa ikisi de aynı.

 

Eş kurumu da evlatlık kurumu da toplumsal birer ihtiyaç. Allah onları haram kılmamış; size ne oluyor?  

 

Laik devlet öyle bir yasal düzenleme yapar ki çocuksuz  bir aile haddinden çok çocuklu bir ailenin cami avlusuna bırakmak üzere olduğu bebeğini sahiplenip nüfusuna, evlat değil, evlatlık olarak ve özbabasının adıyla yazdırır. Yüce Allah'ın hükmüne uyup evlatlığın başka evladın başka olduğunu göstere göstere.

 

Evlatlık edinen adamın kardeşi o evlatlıkla elbet evlenebilir. Ama evlatlık yasal evlenme yaşına erdikten sonra. Daha önce değil.

 

Bakın, yasal evlenme yaşını Allah Kuran’da hükme bağlamamış; laik yasa çıkaracaksınız. Yoksa "beşerî şeriat dini"nin tesettür katrilyoneri Karaduman misillu kart horozları henüz kendi kararlarını verebilecek olgunluğa bile ermemiş sibyanları harem denen çok eşli kümeslerine kapatıp zulmederler.

 

Müslümanlar önce Müslüman gibi Müslüman olsunlar. O hin oğlu hinleri Allah'ın Elçisi kadar din ve ahlak ile donatıp istismar ihtimalini ortadan kaldırsınlar. İşte o zaman laik devlet bir adamın evlatlığı ile evlenmesinin önündeki yasal önlemi de kaldıracaktır.   

 

Hz Peygamber’in  Zeyneb’le evlenmesine gelince, o bir  görev evliliği idi. Bir tek Allah'ın elçisine düşerdi o evliliği yapmak; onun için hiç kimse istismar etmesin.

 

Ayrıntısına sonra girebiliriz Allah isterse ama acelesi olanlar "hanif dostlar"ın E-Kitaplığındaki Ahzab sûresi: çeviri-yorum adlı çalışmamın konuyla ilgili bölümüne bakabilirler.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

       Efrayim

       Sevgili kardeşim...

       Eş kurumu da evlatlık kurumu da toplumsal birer ihtiyaç. Allah onları haram kılmamış; size ne oluyor?Demişsiniz  evlatlık kurumu yokki haram olsun...

         Allah, kimlerle evlenmenin haram olduğunu ayrıntılı yazmış;

         KAYNANAYL EVLENMEYİN, KAYINPEDERLE EVLENMEYİN,GELİNİNİZLE EVLENMEYİN,SÜT ANNE VE SÜT KARDEŞLERİNİZLE EVLENMEYİN... diyerek ayrıntılı şekilde açıklayan Allah,evlatlıkla ilgili neden en ufak bir çağrışımı yok? Ayetle ve sizin de görev evliliği dediğiniz evlilikle, bu konu gündemden bir daha geri gelmemek üzere kalkmıştır. 

          Hep eleştirdiğiniz Hayrettin KARAMAN'da sizde, farkında olmadan aynı konuyu farklı servis yapıyorsunuz...

           Siz ne diyorsunuz:

             Laik devlet öyle bir yasal düzenleme yapar ki çocuksuz  bir aile haddinden çok çocuklu bir ailenin cami avlusuna bırakmak üzere olduğu bebeğini sahiplenip nüfusuna, evlat değil, evlatlık olarak ve özbabasının adıyla yazdırır...

           Hayrettin KARAMAN ne diyor:

           ' Evlatlık alınabilir ancak ,aynı evde kaldıklarından ve nikah düştüğünden, tesettüre uyulması ayrıca da buluğ çağına girer girmez evlendirilmesi elzemdir'der.

             Sayın hasakcay, dikkatlice değerlendirdiğinizde, Hayrettin KARAMAN'ın tesettür diniyle(sizin söyleminiz) sizin laik yasa dediğiniz şeyin aynı olduğunu göreceksiniz.

          Allah, sizlerin dediğini demiyor...

           Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Efrayim dost, görmeye razı olan görür: Hayrettin Karaman İslama kesinlikle aykırı iddialar öne sürüyor. Benim itirazım onlaradır. Örneğin: 

 

Anası babası belli olan bir çocuğu onlardan almak, kendi soyadlarını vermek, nüfus kütüklerine kaydettirmek ve mirasçıları yapmak manasındaki "evlat edinme"… İslam'da yasaklanmıştır http://www.hayrettinkaraman.net/yazi/hayat2/0157.htm

 

Hayır! Helaldır. Allah 33:4’te eşleriniz hakkında ne diyorsa evlatlığınız hakkında da onu söylüyor: Allah ziharladığınız eşlerinizi anneniz ve evlatlığınızı evladınız yapıvermez –ma ceale ezvac ekumu’l ‘létiy tuzahirûne min hunne ummehat ikum ve ma celae ed’ıyâ ikum ebna ikum.

 

O halde

 

(1)eşiniz eşinizdir ve evlatlığınız evlatlığınız. Bunu kabul edin.

(2)eşinizi anneniz sayıp yatağınıza almazlık etmeyin; evlatlığınızı evladınız sayıp özbabasının adıyla çağırmazlık etmeyin.

 

Bunu nüfusunuza eşinizi  kaydettirmeyin diye çarpıtamıyacağınız gibi evlatlığınızı kaydettirmeyin diye de çarpıtamazsınız. Her birindeki sakıncaları gidermek koşuluyla eşinizi de evlatlığınızı da kaydettirebilirsiniz.

 

Size evlatlığınızla evlenme izni verilmesine gelince, eğer evlatlığınızın konumunu istismar etmiyeceğinize devletinizi inandırırsanız bu da mümkün. Nasıl olacak bu? Öncelikle üzmez misillu sıbyancıları, m karaduman misillu tesettür katrilyoneri çok eşçi keneleri ve karaman misillu zulüm fetvacılarını bu dinin sırtından koparıp atacaksınız.

 

Allah adına zulmediyorlar. Karaman, örneğin ihtilat kelimesini kullanarak yapıyor bunu, ki insanlarla kaynaşmanız demek; onları, tıpkı eşinizin başka bir erkekten olup sizinle oturan çocukları gibi (4:23), aileden saymanız. Ama zalim o kelimeyi "Yetimleri aileden saymayın; dışlayın!" demek için kullanıyor; Bakara 220’de "tuhalit ûhum, onlarla kaynaşın!" diyen Allah’a inat. Bahanesi ise tesettür bid'atı: 

 

Ayetlere göre her iki cins de iffetlerini korumak, adım adım zinaya doğru gitmemek için daha baştan tedbir alacaklar, örtünmeden dikkat çekmeye, süslenmeden teşhire, -başka ayet ve hadislerde daha açıkça zikredildiği üzere- ses tonundan ifade biçimine, uygun ortamlarda başbaşa kalmaktan (halvet) içli dışlı yaşamaya (ihtilat) kadar bütün davranışlarında iffeti korumak için sınırlara dikkat edecek, birbirlerine yardımcı olacaklardır. http://www.hayrettinkaraman.net/makale/0238.htm

 

Evlatlıkları mirasçılar yapmak İslam’da yasaklanmıştır iddiası da Kuran’a aykırıdır.

 

Özellikle şuna dikkat edelim: geçerli olan hangi İslam’dır bu zata göre; hükmüne kimseyi ortak etmeyen Allah’ın dini mi (18:26); beşerî  Sünnet’i Allah’a ortak eden şirk dini mi?

 

Kendi cevabı:

 

Aile fertlerinin (akrabanın) kimlerden oluştuğu ve mirasın bunlar arasında nasıl paylaşılacağı hususları Kur'an'da ve Sünnet'te belirlenmiş, "Bunlar Allah'ın koyduğu sınırlardır, sakın bu sınırları aşmayın" buyurulmuştur. Evlatlık mirasçı olunca bu ilâhî düzen bozulmaktadır. 

 

Miras ayetlerindeki Allah’ın koyduğu sınırlar ifadesini çarpıttığı da apaçık ortada çünkü o sınırlar Kuran + Sünnet ile çizilmektedir ve Sünet Allah’tan değil, Allah’a ortak koşulan bir elçiden ya da o güzel insana da iftira eden zevattandır.  

 

Gerçekte ise o hududullah çizilirken öncelik miras bırakanın vasiyetine tanınmıştır yani Allah’ın vasiyet ettiği paylaştırma oranları eğer ölen kişi vasiyet düzenlemediyse ya da miras vasiyet edilenden fazlaysa işlerlik kazanır.

 

İş Sünnet'çilere bırakılırsa, Allah’ın Bakara 180’deki hükmüne inat, ana baba için bile vasiyet haramdır… İler tutar yanı yok bu şirk azgınlığının. Vasiyet yoluyla yabancılar dahi mirasçı yapılabilir.

 

Kısacası ya Allah’ın dediğini yapacaksınız ya da Sünnetçi zalimlerin. 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

          Efrayim

         Sevgil i hasakcay...

          Allah, kimlerle evlenmenin haram olduğunu ayrıntılı yazmış;

            KAYNANAYL EVLENMEYİN, KAYINPEDERLE EVLENMEYİN,GELİNİNİZLE EVLENMEYİN,SÜT ANNE VE SÜT KARDEŞLERİNİZLE EVLENMEYİN... diyerek ayrıntılı şekilde açıklayan Allah,evlatlıkla ilgili neden en ufak bir çağrışımı yok? Ayetle ve sizin de görev evliliği dediğiniz evlilikle, bu konu gündemden bir daha geri gelmemek üzere kalkmıştır. 

           Bu bölüme getirdiğinizin yorumunuzu, yazınızda ya bulamadım yada anlayamadım.

             Tekrar yorum getirebilirmisiniz?

              Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats