HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Evlat edinmek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

KAYNANANIZLA EVLENMEYİN; KAYINPEDERİNİZLE, GELİNİNİZLE, SÜT ANNENİZLE, SÜT KARDEŞLERİNİZLE EVLENMEYİN... diyerek ayrıntılı bir açıklama yapan Allah neden evlatlığınızla ilgili en küçük bir açıklama yapmıyor?

Gereksiz kardeşim bu soru. Evlatlığınızla evlenebilirsiniz. Ama ahlakî mi olur bu, başka. Hz Zeyneb'in evliliği yorumlanırken açıklanabilir. Neyse. Nisa 23'te anılmayan bütün kadınlar size helal.  

Bakın, orda cariyenizle ilgili de en küçük bir açıklama yok; işçi kadınınız,  iş veren hanımınız, öğretmen hanımınızla da. Onlarla da evlenebilirsiniz. Ama "Neden en küçük bir çağrışım yok?" demiyorsunuz.

Hz Peygamber'in Zeyneb'le evlendirilmesini daha sonra yorumlayabilir miyim.  Şu anda içimden gelmiyor.  

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

         Efrayim

         Sevgil i hasakcay...

         KAYNANANIZLA EVLENMEYİN; KAYINPEDERİNİZLE, GELİNİNİZLE, SÜT ANNENİZLE, SÜT KARDEŞLERİNİZLE EVLENMEYİN... diyerek ayrıntılı bir açıklama yapan Allah neden evlatlığınızla ilgili en küçük bir açıklama yapmıyor? Diyorum

         Gereksiz kardeşim bu soru. Evlatlığınızla evlenebilirsiniz. Ama ahlakî mi olur bu, başka.Diye yorum getiriyorsunuz...

         Ayrıca,Bakın, orda cariyenizle ilgili de en küçük bir açıklama yok; işçi kadınınız,  iş veren hanımınız, öğretmen hanımınızla da. Onlarla da evlenebilirsiniz. Ama "Neden en küçük bir çağrışım yok?" demiyorsunuz.Dediniz.

          Allah ,Ayette, evlenilmesi haram kadınları açık açık saymış, Bu sayılanların dışındakilerle evlenmemizde terslik yoktur.

         Sayın hasakcay 

         Tüm bunlar yanyana getirildiğinde,inandırılıcığınız beni bile zorlayacak duruma gelebilir.

          Sevgi ile,

          Not: :  Bir yazınızda'İki kızkardeşle evlilik'konusunu farklı ele almışsınız.Onu da başka pencerede değerlendirirz.

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

      Efrayim

    Alperene evlatlık konusundaki katkım.

     Sevgili alperen, yazınızı dikkat ve ilgiyle okudum.Teşekkür ederim.

        Allah bir adamın içine iki kalp koymamış ve ziharladığınız eşinizi ananız,

evlat dediğiniz kişiyi özoğlunun yapmamıştır. Bunlar SİZİN ağzınızdan

çıkıveren sözler. Ama Allah gerçeği söyler ve yola iletir (4). Onları kendi

babalarının adıyla çağırın. Allah için adil olan budur. Ama eğer babalarını

bilmiyorsanız dinde kardeşleriniz onlar sizin; dostlarınız. Yanlışı bilmeden

değil bile bile yaparsanız günaha girersiniz. Allah esirger; bağışlar (5).

      Bu ayete göre, evlatlık kurumu ortadan kalkmıştır.Hem zıhar hemde evlatlık konusunu aynı ayette zikretmesi heriki konununda gelenekten kaynaklandığını, bu ayet her ikisinin de ortadan kaldırdığını ispatıdır.

       Peygamber! Sana yetimleri soruyorlar. De ki, onların durumunu düzeltmek

hayırlı bir iştir. Kaynaşın onlarla –tuhâlit ûhum (2:220). Aileden telakki

edin onları; aranıza alın.

         Sevgili alperen kardeşim bu ayeti tevil edereken hemen tesettür konusuna girip işi karıştırıyorsun gibi geliyor bana.

         Bu yetimler tesetür ortamında olsalarda  olmasalarda aileden nasıl telakki edilecek?

        

 
(Medenî 92)

Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

          Anneler çocuklarını -emzirmeyi tamamlamak isteyen kimseler için- tam iki yıl emzirirler. Annelerin yiyeceklerini ve giyeceklerini örfe uygun biçimde hazırlamak çocuğun babasına aittir. Hiçbir benlik yaratılış kapasitesi dışında birşeyle yükümlü tutulamaz. Anne çocuğu yüzünden, çocuğun babası da kendi çocuğu yüzünden zarara sokulmasın. Mirasçı için de aynı ilke uygulanır. Eğer anne-baba karşılıklı anlaşma ve danışma sonucu çocuğu sütten kesmek isterlerse, kendilerine günah yoktur. Çocuklarınızı sütanneye emzirtmek isterseniz, örfe uygun olarak belirlediğiniz ücreti güzelce teslim etmek şartıyla, bunu yapmanızda bir günah yoktur. Allah'tan korkun ve bilin ki Allah, yapmakta olduklarınızı en iyi biçimde görmektedir.

        Bu ayetleri nasıl görmezlikten geliyorsunuz? Süt anneden bahsedilmesi, süt anneyle ve süt kardeşlerle evlenmeyi yasaklaması,  süt annenin parasının babanın karşılacağını belirtelek,süt anne kurumunun olduğunu bize bildirmesi, tüm bunlar anlamı olmayan ayetler mi? Bu ayetlerle evlatlık konusunu niye birleştirmiyorsunuz da tesetürü bu alana taşıyıp,yukarıdaki ayetlerin anlamını ortadan kaldırıyorsunuz?

        Sorarsanız onu da anlatırım.

        Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

      Efrayim

      Sevgili Alperen ve hanif dostlar...

      Katkılarınızı ve cevabınızı bekliyorum.

       Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Efrayim

Bir düzeltme yapmam gerekiyor; alıntı yaptığınız yazının sahibi Hasan AKÇAY'dır.

Muhabbetle, Alperen


__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

               Efrayim

               Sevgili dostlar...

               Peygamberimizin evlatlığı olan zeyd ile yine Peygamberimizin halasının kızı olan zeyneb'in evliliği, Peygamberimizin isteği üzre gerçekleşiyor. Evlilikleri sağlıklı gitmeyince boşanma aşamasına geliyorlar. Boşanma haberi Peygamberimizi çok üzüyor.Boşanmamalarını evliliğe devam etmelerini istiyor.Peygamberimizin bu isteği üzerine evliliği yürütmek isteseler de başarılı olamıyorlar ve boşanıyorlar.Bu olay sonrası gelen ayetle Peygamberimiz, halasının kızı zeyneb'le evliliği gerçekleşiyor.

               Nasıl okumalıyız bunu?

               Evlat edinme arap kültüründe yaygın ve köklü bir durumda.  Sen de zeyd'i evlatlık olarak aldın. Ancak eşinden boşanan zeyd'in hanımı ile seni evlendirerek, evlat edinme kurumunu ortadan kaldırdık.

                Zeyd senin öz evladın değil,din kardeşin, zeyneb de öz gelinin değil.dolayısıyla nikah düşecek kadınlardan biridir.

                Ben bunu böyle okuyorum....

                Nisa 23- Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri size haram kılındı.

                Son zamanlarda televizyonlarda, çeşitli progamlarda:

                 Evlat edinme, islamda vardır. Çünkü islamda öksüz ve yetim önemlidir. Onların ailelere ihtiyacı olduğundan evlatlık kurumu şarttır. Babasının adıyla çağırılması ve nufusa geçirilmemesi gerekir.Evlat edilen ile, ev halkı arasındaki evlilikler caiz olduğundan, evlatlığın buluğ çağına kadar bakılması daha sonra evlendirilmesi,evlendirilemediği zamanda mahrem ve namahrem ilişkisine riayet edilmesi,istenirsede evlatlıkla evlenilmesi v.s v.s gibi abuk sabuk konular işlenmektedir. 

                 Allah'ın bu konudaki yaptırımı ile, bizim şahit olduğumuz tartışmalardaki farka bakın...

                  İslamda öksüz ve yetim önemli değilmidir? Onların ailelere ihtiyacı yokmudur? Diye sorarsanız onunda cevabı Allah'ın ayetlerinde.İlerleyen bölümlerde onu da anlatırım.

                  Sevgi ile,        

  

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba efrayim.

Ancak eşinden boşanan zeyd'in hanımı ile seni evlendirerek, evlat edinme kurumunu ortadan kaldırdık. 

"EVLAT edinme kurumu"ndan kastınız evlatlık edinme kurumudur. Tamam?

Güzel kardeşim! Allah, evlatlık edinme kurumunu ortadan kaldırdık demiyor. Onun dediği: evlatlığın özevladın değildir. Tıpkı şunun gibi: ziharladığın eşin anan değildir.

Eğer ziharladığın EŞİN anan değildir hükmü eş edinme kurumunu ortadan kaldırdı ise EVLATLIĞIN özevladın değildir hükmü de evlatlık edinme kurumunu ortadan kaldırmıştır.

Ziharladığın EŞİN anan değildir hükmü eş edinme kurumunu ortadan kaldırdı mı? Bu soruya cevap vermiyecekseniz bana hiç cevap vermeyin. Lütfen.

"İslamda öksüz ve yetim önemli değil midir? Onların ailelere ihtiyacı yok mudur?" diye sorarsanız onun da cevabı Allah'ın ayetlerinde. İlerleyen bölümlerde onu da anlatırım.

Anlatın anlatın, Allah razı olsun... da Allah'ın söylemediğini söyledi deyip Allah'a iftira etmeyi bırakın önce. Allah evlatlık edinme kurumunu ortadan kaldırdık demiyor. İtirayı bırakın.

Daha ötesi pis pis kokan bir leş gibi İslamın üstüne abandırılan bir uyduruk haramlar felaketidir, kendilerine namahrem olan erkeklerin yanında kadınlar için başaçık olmanın haramlığı gibi... 

Evlatlığın evlendirilmemesi durumunda mahrem ve namahrem ilişkisine riayet edilmesi gerektiği iddiası Nisa 23, Nûr 58-59 ve Ahzab 55'i inkar anlamına gelir.

Nisa 23'ü bir daha hatırlatayım: Kendisiyle yatmadığınız eşinizin başka bir erkekten olan üvey kızlarınız* ile evlenmeniz helaldır. O eşiniz, o kızlarınız ve siz bir ailesiniz; onlar sizinle birlikte oturuyor.

Tesettür leşi İslama abanmayı sürdürsün diye mahrem-namahrem ilişkileri uydurup aileden dışlayacak mısınız o kızlarınızı ya da evden atacak mısınız, onların sizinle birlikte oturmakta olduğunu  belirten (fî hucûr ikum) Allah'a inat ?

Allah'ın ayet-i kerimelerini inkar ede ede mi yaşayacaksınız Allah'ın dinini?

_________________________

*hurrimet aleykum... ve rebâi bikumu'l 'létî fî hucur ikum min nisâ ikumu'l 'létî dahaltum bihin; fe in lem tekûnû dahaltum bihinne fe lâ cünahe aleykum.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

       Efrayim

       Sevgili hasakçay...

        Sondan başlayarak eleştirilerinizi cevaplayayım.

       e-1) Nisa 23'ü bir daha hatırlatayım: Kendisiyle yatmadığınız eşinizin başka bir erkekten olan üvey kızlarınız* ile evlenmeniz helaldır. O eşiniz, o kızlarınız ve siz bir ailesiniz; onlar sizinle birlikte oturuyor.

Tesettür leşi İslama abanmayı sürdürsün diye mahrem-namahrem ilişkileri uydurup aileden dışlayacak mısınız o kızlarınızı ya da evden atacak mısınız, onların sizinle birlikte oturmakta olduğunu  belirten (fî hucûr ikum) Allah'a inat ? Demişsiniz

          c-1)    kendileriyle birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram kılındı. Allah böyle diyor nisa23'de

             e-2)    Daha ötesi pis pis kokan bir leş gibi İslamın üstüne abandırılan bir uyduruk haramlar felaketidir, kendilerine namahrem olan erkeklerin yanında kadınlar için başaçık olmanın haramlığı gibi... 

Evlatlığın evlendirilmemesi durumunda mahrem ve namahrem ilişkisine riayet edilmesi gerektiği iddiası Nisa 23, Nûr 58-59 ve Ahzab 55'i inkar anlamına gelir. Demişsiniz...

          c-1) Son zamanlarda televizyonlarda, çeşitli progamlarda:

           Evlat edinme, islamda vardır. Çünkü islamda öksüz ve yetim önemlidir. Onların ailelere ihtiyacı olduğundan evlatlık kurumu şarttır. Babasının adıyla çağırılması ve nufusa geçirilmemesi gerekir.Evlat edilen ile, ev halkı arasındaki evlilikler caiz olduğundan, evlatlığın buluğ çağına kadar bakılması daha sonra evlendirilmesi,evlendirilemediği zamanda mahrem ve namahrem ilişkisine riayet edilmesi,istenirsede evlatlıkla evlenilmesi v.s v.s gibi abuk sabuk konular işlenmektedir. 

              Allah'ın bu konudaki yaptırımı ile, bizim şahit olduğumuz tartışmalardaki farka bakın... demişim. sizinle aynı hissiyatımı paylaştığım yazıma niye eleştiri getiriyorsunuz. ben de abuk sabuk dedim .

       e-3 ) Anlatın anlatın, Allah razı olsun... da Allah'ın söylemediğini söyledi deyip Allah'a iftira etmeyi bırakın önce. Allah evlatlık edinme kurumunu ortadan kaldırdık demiyor. İtirayı bırakın. Demişsiniz...

        c-3) Allah'a iftira etmeden onu da anlatacağım. islamda evlatlık kurumunun olmadığını konusunda siza akna edelim ondan sonra.Allah, tüm insanları, 'Allah'a iftira' etmekden korusun...

         e-4) Güzel kardeşim! Allah, evlatlık edinme kurumunu ortadan kaldırdık demiyor. Onun dediği: evlatlığın özevladın değildir. Tıpkı şunun gibi: ziharladığın eşin anan değildir.

Eğer ziharladığın EŞİN anan değildir hükmü eş edinme kurumunu ortadan kaldırdı ise EVLATLIĞIN özevladın değildir hükmü de evlatlık edinme kurumunu ortadan kaldırmıştır.

Ziharladığın EŞİN anan değildir hükmü eş edinme kurumunu ortadan kaldırdı mı? Bu soruya cevap vermiyecekseniz bana hiç cevap vermeyin. Lütfen. Demişsiniz...

             c-4) hayır kaldırmaz...Arap toplumunda kolay kolay değişmeyecek geleneklerden iki köklü gelenek var.

                Kadınlara yapılan zulumlerden biri ZIHAR geleneği.Allah zıharı kaldırarak kadınlara yapılan bu zulme son vermiştir.

                 İkinci köklü gelenek ise evlat edinme kurumu ve kolay kolay vazgeçilemez durumda.

                   Siz diyorsunuzki:Güzel kardeşim! Eğer ziharladığın EŞİN anan değildir hükmü eş edinme kurumunu ortadan kaldırmıyor ise, 'evlatlığın özevladın değildir'ayeti de evlatlık edinme kurumunu ortadan kaldırmaz...

                   ZIHAR GELENEĞİNİ KALDIRARAK HEM EVLİLİK MÜESSESİNİ KORUYOR, HEMDE KADINLARA ZULMÜ ORTADAN KALDIRIYOR.

                   Evlatlık kurumuna gelince:

                    1-) evlatlıklarınızı da öz oğullarınız olarak tanımadı.

                                                                                     (Azhab 4)

                     2-) Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri haram kılındı; (nisa 23)

                         3-) Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork!" diyordun ama, Allah'ın açıklayacağı bir şeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir. (Azhab 37)

                Bu üç ayet size evlatlık kurumunun devam etmesi gereğinimi anlatıyor?

                 Ayrıca size Azhab 37 suresinin  detaylı tefsirini de gönderiyorum. İnşallah ikna olursunuz.

                  Sevgi ile,

                     67. Burada başlayan ve (48. ayete kadar devam eden) bölüm, Hz. Peygamber (s.a) Hz. Zeyneb (r.a) ile evlendikten ve münafıklar, Yahudiler ve müşrikler onun aleyhinde propaganda yapmaya başladıktan sonra nazil olmuştur. Bu ayetler incelenirken, vahyin Hz. Peygamber'i (s.a) ayıplayan, ona iftira atan ve kendi arzularını tatmin etmek için ona hakaretlerde bulunan İslâm düşmanlarını doğru yola getirmek ve onları eğitmek için indirilmediği gözönünde bulundurulmalıdır. Bu ayetlerin nazil oluşunun asıl sebebi, Müslümanları bu propaganda kampanyasından korumak ve onların şüphe ve tereddütlere düşmesini önlemekti. Tabii ki Allah'ın kelamı kafirleri tatmin edemezdi. O sadece bunun Allah kelamı ve gerçek olduğunu bilen ve inanan kimselere tesir edebilir. Bu doğru ve salih insanların da, düşmanlar tarafından öne sürülen iddialardan etkilenme ihtimalleri vardı. Bu nedenle Allah bir taraftan onların zihinlerindeki bütün muhtemel şüpheleri bertaraf etti, diğer taraftan hem müslümanlara, hem de Hz. Peygamber'e (s.a) böyle durumlarda nasıl davranmaları gerektiğini öğretti.

68. Burada, ayetin devamında adından açıkça bahsedilen Hz. Zeyd (r.a) kastedilmektedir. Allah'ın ve Rasûlünün ona nasıl nimet verdiklerini anlayabilmek için Hz. Zeyd'in (r.a) hayat hikâyesini kısaca gözden geçirmek gerekir. Zeyd, Kelb kabilesinden Hârise bin Şurahbil'in oğluydu ve annesi Tay kabilesinin bir kolu olan Beni Ma'n'dan Su'dâ binti Sa'lebe idi. Zeyd sekiz yaşında iken annesi onu ailesinin yanına götürdü. Orada iken Beni Kayn bin Cesr kabilesi onlara saldırdı, mallarını talan etti, Zeyd'in de içlerinde bulunduğu bir grup adamı esir aldı. Daha sonra Beni Kayn kabilesi Zeyd'i, Taif yakınlarındaki Ukaz panayırında sattı. Onu Hz. Hatice'nin yeğenlerinden biri olan Hakim bin Hizâm satın aldı. Hakim, Zeyd'i Mekke'ye getirdi ve halasına hediye etti. Hz. Peygamber (s.a), Hz. Hatice ile evlendiğinde Zeyd'i eşinin hizmetinde buldu. İyi davranışlarından ve halinden hoşlandığı için onu eşinden istedi. Böylece bu şanslı çocuk bir kaç yıl sonra kendisine peygamberlik verilecek olan bu mükemmel insanın hizmetine girdi. Hz. Zeyd o sırada 15 yaşındaydı. Sonraları babası ve amcası onun Mekke'de olduğunu öğrendiklerinde, Hz. Muhammed'e (s.a) geldiler ve fidye karşılığı oğullarını geri almak istediler. Hz. Peygamber (s.a): "Çocuğa soracağım; sizinle mi gidecek, yoksa benimle mi kalacak, buna kendisi karar verecek. Fakat eğer benimle kalmayı tercih ederse, ben benimle kalmayı seçen birini geri göndermem." dedi. Onlar da: "Çok güzel, çocuğa sor" dediler. Hz. Peygamber (s.a) Zeyd'i çağırdı ve: "Bu adamları tanıyor musun" diye sordu. Zeyd: "Evet, biri babam, biri de amcamdır." dedi. Hz. Peygamber (s.a): "Beni de, onları da tanıyorsun. Onlarla gitmek veya dilersen benimle kalmak hususunda serbestsin." dedi. Zeyd: "Seni bırakıp da başkasıyla gitmek istemiyorum." cevabını verdi. Babası ve amcası: "Zeyd, köleliği hürlüğe ve başkalarıyla kalmayı anne-babanı ve aileni bırakmaya tecih mi ediyorsun?" diye sordular. O: "Bu adamda gördüğüm şeylerden sonra, dünyadaki hiçbir şeyi ona tercih edemem" dedi. Bu cevabı duyduklarında amcası ve babası Zeyd'in Hz. Peygamber'le (s.a) kalmasına razı oldular. Hz. Muhammed (s.a) hemen Zeyd'i azad etti ve Kâbe'de bir grup Kureyşli önünde: "Şahit olun. Şu andan itibaren Zeyd benim oğlumdur. Ben ona varisim, o da bana varistir." diye ilan etti. Bundan sonra onu Zeyd Bin Muhammed diye çağırmaya başladılar. Tüm bunlar Hz. Muhammed'e (s.a) peygamberlik gelmeden önce meydana gelmişti. Daha sonra Allah ona peygamberlik ihsan etti.

Bunu duyar duymaz hiç tereddüt etmeksizin ona inanan dört kişi vardı: Hz. Hatice, Hz. Zeyd, Hz. Ali ve Hz. Ebu Bekir (r.a). Hz. Zeyd o sıralarda 30 yaşındaydı ve 15 yıl boyunca Hz. Peygamber'e (s.a) hizmet etmişti. Hicretin dördüncü yılında Hz. Peygamber (s.a) onu halasının kızı Zeyneb ile evlendirdi, onun adına mehrini ödedi ve ev kurmaları için gerekli eşyaları temin etti.

İşte bu nedenle Allah bu ayette: "Allah'ın nimet verdiği, senin de nimet verdiğin kimse..." buyurmaktadır.

69. Bu sözler, Hz. Zeyd ile Hz. Zeyneb arasındaki ilişkiler kötüye gittiği ve Hz. Zeyd en sonunda Hz. Peygamber'e (s.a) karısını boşamak istediğini bildirdiğinde söylenmiştir. Hz. Zeyneb (r.a) Allah ve Rasûlünün emri olduğu için onunla evlenmeyi kabul etmiş olduğu halde, Zeyd'in ailesi tarafından büyütülmüş azatlı bir köle, kendisinin ise Arabistan'ın en soylu ailesine mensup olmasına rağmen bu köle ile evlendirilmiş olduğu fikrini aklından çıkaramıyordu. Bu yüzden Hz. Zeyd'i evlilik hayatında kendine denk görmüyor ve bu da aralarında zamanla daha da kötüye giden anlaşmazlıklara neden oluyordu. Bu sebeple evlilikleri, bir yıl kadar sonra boşanma ile son buldu.

70. Bazı kimseler ayetin manasını yanlış anlayarak şöyle yorumlamışlardır: Hz. Peygamber (s.a) Zeyneb ile evlenmeyi ve Zeyd'in (r.a) onu boşamasını istiyordu. Fakat Zeyd (r.a) gelip hanımını boşamak istediğini söyleyince, Hz. Peygamber (s.a.) onu istemeyerek de olsa durdurdu. Bunun üzerine Allah: "Allah'ın açığa vuracağı bir şeyi içinde gizliyordun." buyurdu. Oysa ayetin gerçek anlamı bunun tam tersidir. Eğer bu cümle aynı surenin 1,2,3. ve 7. ayetleriyle birlikte okunursa, Hz. Zeyd ile eşi arasındaki anlaşmazlık şiddetlendiğinde Allah, Hz. Peygamber'in (s.a) kalbine Zeyd (r.a), Zeyneb'i (r.a) boşadığında onunla Hz. Peygamber'in (s.a) evlenmesi gerektiğini ilham etmişti. Fakat Hz. Peygamber (s.a) o günkü Arap toplumunda evlatlığının dul karısı ile evlenmenin, hem de bir avuç dolusu Müslüman hariç bütün ülkenin kendisine düşmanlık beslediği bir anda, ne anlama geleceğini çok iyi biliyordu. Bu nedenle bu konuda adım atmaya çekiniyordu. İşte bu yüzden Zeyd (r.a) karısını boşamak istediğini söyleyince Hz. Peygamber (s.a): "Allah'tan kork, eşini yanında tut." diyordu. Bununla kastettiği şuydu: Kendisinin bu imtihandan kurtulabilmesi için Zeyd'in (r.a) eşini boşamaması gerekiyordu, aksi taktirde boşanma vuku bulduğunda bu emri yerine getirmek zorunda kalacak ve böylece birçok iftira ve suçlamalara hedef olacaktı.

Fakat Hz. Peygamber (s.a) karşılaşacağı iftira ve suçlamalardan kaçınmak amacıyla, bilerek Hz. Zeyd'in (r.a) eşini boşamasını engellerken, Allah bu davranışı Peygamberi'nin (s.a) yaşaması gereken mükemmel bir tecrübe olarak kabul ediyor ve Peygamber'in (s.a) bu evliliği vasıtasıyla büyük bir reform yapmayı murad ediyordu. "İnsanlardan korkuyordun, oysa asıl korkulmaya layık olan Allah idi." cümlesi ile de aynı noktaya temas edilmektedir.

Bu ayeti, İmam Zeyn'ül-Abidin Ali bin Hüseyin (r.a) de aynı şekilde açıklamıştır: "Allah Hz. Peygamber'e (s.a), Hz Zeyneb'in (r.a) de eşlerinden biri olacağını ilham etmişti. Fakat Zeyd (r.a) ona gelip şikayet edince, Hz. Peygamber (s.a) ona Allah'tan korkmasını ve eşini yanında tutmasını emretti. Bunun üzerine Allah, Peygamberine şöyle buyurdu: "Seni Zeyneb ile evlendireceğimi sana bildirmiştim. Fakat sen Zeyd'in hanımını boşamasına engel olurken, Allah'ın açığa vuracağı bir şeyi gizliyordun." (İbn Cerir, İbn Ebi Hâtim'dan naklen İbn Kesir).

Allame Alüsi de Ruhu'l-Meani'sinde ayete aynı anlamı vermiştir: "Bu, Hz. Peygamber'in (s.a) bu durumda sessiz kalmayı veya Zeyd'e istediğini yapmakta serbest olduğunu söylemeyi terkedip onu boşanmaktan alıkoyduğu için Allah'ın hoşnutsuzluğunu belirten bir ifadedir. Bu hoşnutsuzluk şundan ibarettir: 'Ben sana, Zeyneb'in senin eşlerinden biri olacağını daha önceden bildirdiğim halde, niçin Zeyd'e eşini yanında tutmasını söyledin?"

71. Yani, Zeyd karısını boşadı ve iddet süresi sona erdi. "Zeyd ondan ilişiğini kesince" sözleri artık Zeyd'in (r.a) o kadınla ilgili hiçbir işinin olmadığı anlamına gelir. "İlişkinin kesilmesi"sadece boşandığını söylemekle meydana gelen bir durum değildir. Çünkü iddet süresi içinde, koca eğer dilerse karısına tekrar dönebilir ve kadının hamile olup olmadığı anlaşılıncaya dek kocanın karısına olan ilgisi devam eder. Bu nedenle kocanın eski karısı ile olan ilişkisi ancak iddet süresinin bitmesiyle sona erer.

72. Bu ifade, Hz. Peygamber'in (s.a) Hz. Zeyneb ile kişisel arzusu nedeniyle değil, Allah'ın emri sonucu evlendiğini göstermektedir.

73. Bu sözler, Allah'ın, insanlar tarafından başka türlü kabullenilmesi çok zor olan bir sosyal reformu Peygamber'i (s.a) aracılığı ile gerçekleştirdiğini göstermektedir. Arabistan'da evlatlık ilişkileriyle ilgili uygulamada olan yanlış gelenek ve adetlere bir son vermenin başka yolu yoktu. Sadece Allah'ın Rasûlü bu adetleri ortadan kaldırmak için bir önlem alabilirdi. O halde Allah bu nikahı, sadece Peygamber'in (s.a) ev halkına bir eş daha eklemek için değil, önemli bir sosyal reformu gerçekleştirmek için murad etmiştir.

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bu soruya cevap vermiyecekseniz bana hiç cevap vermeyin.

Efrayim dost! İletinizin bu kırmızı harfli cümleden önceki bölümünü okumadım. "Ziharladığın EŞİN anan değildir hükmü eş edinme kurumunu ortadan kaldırdı mı?" sorusuna cevap vermiyorsanız bundan sonrasını da okumayacağım. Buyurun; birlikte bakalım.

hayır kaldırmaz...

Güzel. Bana hak vererek "Gelenek hinliğiyle anan ilan ettiğin EŞİN anan değildir hükmü eş edinme kurumunu ortadan kaldırmaz!" diyorsunuz. İşte tıpkı bunun gibi gelenek hinliğiyle özevladın ilan ettiğin evlatlığın özevladın değildir hükmü de evlatlık kurumunu ortadan kaldırmaz. 

Arap toplumunda kolay kolay değişmeyecek geleneklerden iki köklü gelenek var.

Bakın güzel kardeşim, Anadolu'da benim tanıdığım bir sürü Türk, evlatlık edinmiş durumda. Ve dinen son derece duyarlılar. Onların geleneği bu. Yani Arabın geleneği can da Türkün geleneği patlıcan mı?

Asıl önemlisi, benim ilahım Arap toplumu değil Kuran'ı indiren Allah'tır ve bağlı olduğum din yasaları Arap toplumunun gelenekleri değil Allah'ın hükümleridir. 

Devam:

Kadınlara yapılan zulumlerden biri ZIHAR geleneği. Allah zıharı kaldırarak kadınlara yapılan bu zulme son vermiştir.

Kadınlara yapılan zulme son vermiştir başka, evlilik kurumuna son vermiştir başka. Yani tıpkı bunun gibi İslam evlatlıklara yapılan zulme son vermiştir; evlatlık kurumuna değil. 

İkinci köklü gelenek ise evlat edinme kurumu ve kolay kolay vazgeçilemez durumda.

Konuyu değiştirdiniz; lafı dolaştırmaya başladınız ama hiç önemi yok; doğru cevabı "Hayır, kaldırmaz!" diyerek yukarda verdiniz. Ve sorunun tek cevabı o. Bundan sonrasını okumayacağım.  

Hoşçakalın.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

       Efrayim

       Sevgili hasakçay...

       Siz okusanızda okumasanızda yanlışlıklar söylenmeye devam edilecek.

        Sevgili hasakcay,

        Allah'ın, evlatlığının hanımı ile peygamberimizin evlenmesini istemekteki maksatı nedir?

         'Özevladın ilan ettiğin evlatlığın özevladın değildir hükmü de evlatlık kurumunu ortadan kaldırmaz'.  demekle

          Evlatlık kurumu devam etsin , müslümanlar evlatların hanımı ile evlenmeleri CAİZ  olsun...

               Böylemi demek istiyorsun...

               Allah'ın bu konudaki muradı bumudur?

               Aslında sizin yanlış ve ısrarcı anlayışına karşı çok şey söylenir ama şimdilik bu kadarla kalsın...

               Sevgi ile,

         

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats