Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam efrayim..
kaza namazı geleneksel anlamda vaktinde kılınmayan namazların sonradan eda edilmesidir...peki kurana göre kaza namazı emri varmıdır?
yoktur..sadece oruç ibadeti için gününe gün kaza etmek vardır..
peki kuranda yok..ancak kişi illede ben kazasını kılacağım diyor o zaman ne olur?
kuranda olmamasına rağmen kişi hayır benim kaza namazlarım var ve kılacağım derse...burada da bir sorun yoktur..o Allaha kendini daha fazla sevdirmek maksadıyla bu yola başvuruyor..yeter ki..ben içimden geldiği için böyle yapıyorum ve bu sadece beni bağlar..kuranda böyle bir emrin olmadığını söylesin yada bilsin..
selametle
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kuranda olmamasına rağmen kişi hayır benim kaza namazlarım var ve kılacağım derse...burada da bir sorun yoktur..o Allaha kendini daha fazla sevdirmek maksadıyla bu yola başvuruyor..yeter ki..ben içimden geldiği için böyle yapıyorum ve bu sadece beni bağlar..kuranda böyle bir emrin olmadığını söylesin yada bilsin..
Selam
Buna pek katılamayacağım.
Kaza namazını icad eden geleneksel din anlayışıdır ,bu anlayışa binaen namaz kılıp Allahın bu namazları kılamadığım namazların yerine say demek doğru olmaz
Birilerinin icad etmiş olduğu din hükmüne uyup ,secdeye varıp Allahtan kabul dilemek sizce doğru olurmu?
Kurandaki namaz üzerimize vakitleriyle farzdır.Sabah akşam ve gecenin saçaklarında kılınacak namaz.
Namazın terki yoktur hastalık durumu hariç.binit üzerinde yolculukta savaşırken namaz farzdır.Savaş halinde bile namazı terk etmez sadece vakitlerini kısaltırsınız.
Kişi ortada sebep yokken namazlarını kılmamışsa bence yapması gereken ilk kıldığı namazdan sonra dua edip bağışlanmayı dilemelidir.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sevgili Savana sen elbet haklısın..ancak bu konuda ikimizde haklıyız..
ben içimden geldiği için böyle yapıyorum ve bu sadece beni bağlar..kuranda böyle bir emrin olmadığını söylesin yada bilsin..
kişi kuranda böyle bir emrin olmadığının idrakinde ve duyurmada..o kendi nefsi mutmain olsun için buna kaza desin..diğeride nafile der..iş olur biter..
örnekle..sevdiğin ahbabın gelse ben kaza kılmak istiyorum dese ve sende asla olmaz çünkü kuranda bu emredilmemiştir desen ve o da dese ki;benim o adla kılmış yada kılacağım namazın kabul edilip edilmemesi hususunda bilgilendirilenlerden misin?diye sorsa tabi ki hayır dersin..yada hayır deriz o ise madem Allahın bana dua edin diye seslenişi var bende sırf nefsim mutmain olsun için bu namaza kaza diyeceğim..dese sanırım ona söylenecek bir söz olmaz..
din kuranda detaylandırılmış olarak anlatılmıştır..geçmişte yaşayanlar kendilerine ruhbanlık emredilmediği halde o yola sapmış içlerinden pek azı o yolda başarılı olmuşlardır ancak Allah onların bu gayretkeşliklerini övmüş ve affetmiştir..
sevgili Savana,içinde yaşadığımız devir öylesine bir devir ki;ister kaza olsun ister nafile kullar her fırsatta namaza sarılsınlar Allaha yönelsinler..boş işlere dalıpta şeytanın gemini ağızlarına almasınlar..sanırım izah edebildim selametle,samimiyetle
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Bayrak tar BAYRAKLI hoca 'Namazın kazası yoktur' dedi
Süleyman ATEŞ hoca da kuran-ı kerim'de yer alan 'yürüyerek namaz' ayetini (Bakara 239) tefsirinde ' çok tehlike anında, iki defa tekbir getirmek namaz yerine geçer' diye yazmış
'Namazın farzlarından birisi de kıyamdır. Kıyam ayakta durmak demektir. Durmak yürümenin zıddıdır. Yürüyerek namaz kılındığı zaman kıyam olmaz. Dolayısıyla yürüyerek namaz kılınamaz'.Bu da diyanetin görüşü...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam efrayim
Bence siz kimin ne dediğini başverip namazla ilgili ayetleri bir kez daha gözden geçirin.Sorularınıza gerekli cevapları ayetler verecektir.Bundan gerisi kişilerin yorumlarıdır.Takılıp kalmaya değmez.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
fikir vermesi bakımından Bayraktar hocanın görüşlerini aktarıyorum.. ------------------------------------------------------------ --- Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı, "Şartlar namazı terk ettirirse ne olur? şeklindeki soruya verdiği cevapta namazlarının kazasının olmadığını savunarak kılınan kazalar nafile namaz olur dedi
Takvim gazetesindeki köşesinde dün, "Namazın kazası var mı" sorusu üzerine orucun kazası olacağını ama namazın kazası olamayacağını belirterek şu yanıtı vermişti:
"Kur'an'da Yüce Allah namazın kazasından bahsetmemektedir. Orucun kazasından bahsetmektedir. Orucun kazasından bahsetmesine rağmen namazın kazası konusunu gündeme getirmektedir. Oruç tutarken, rahatsızlanan veya sefere çıkan, orucunu kazaya bırakabilir. Ama Nisa 101'de sefere çıkanın namazını kılacağını söylemektedir. Ayrıca Nisa 102'de savaş halindeyken de namazın kılınacağını buyurmaktadır. Diğer taraftan Maide 6'da su bulamadığımız takdirde teyemmüm alıp namazımızı kılmamız emredilmektedir. Eğer namazın kazası olsaydı seferilikte, savaşta ve susuzluk hallerinde kazaya bırakmamız uygun görülürdü. Şartlar ne olursa olsun, namaz kılınmalıdır.
Namazın kazası olur diyenler, normal insanlardır. Hz. Peygamber kaza namazı kılmamıştır. Kırk yaşında peygamber oldu, 9 yıl sonra namaz farz kılındı. Kılmadığı namazları kaza etmiş midir? Tabiki böyle bir namaz kılmamıştır. O zaman Yüce Allah'ın demediğini, peygamberin uygulamadığını nasıl söylüyorlar? Onların böyle fetva vermeleri ibadet eğitimi bakımından çok sakıncalı olmuş, olmaya devam etmektedir. Genç ve orta yaşlılar şöyle düşünüp söylüyorlar: Nasıl olsa namazın kazası oluyor. Elli yaşımızdan sonra kazalarımızı kılarız, şimdi kılmayabiliriz. İşte kaza fikri insanları namaz kılmamaya sevk etmektedir"
Şartlar namazı terk ettirirse ne olur?
Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı, bugün ise "Şartlar namazı terk ettirirse ne olur? sorusuna aynı minvalde bir yanıt vererek şu açıklamada bulundu:
Bu şartları ele alabiliriz: Uyuya kalmak, beyin ameliyatları gibi uzun süren ameliyatlar, çok önemli uluslararası toplantılar. Bu ve buna benzer şartlarda namaz kılma engellenmiş olabilir. O zaman ne yapabiliriz? Bu şartlarda önümüzde iki seçenek vardır:
1- Öne alarak cem yapılır. Cem birden fazla namazı aynı anda kılmaktır. Yani iki vakit veya daha fazlasını birleştirerek kılmak anlamına gelmektedir. Mesela; bir beyin cerrahı uzun sürecek ameliyat süresinde geçecek olan namazlarını önceden birleştirip kılar ve ameliyatına girer.
2- Sonraya bırakılarak cem yapılır. Mesela; uyuyan kişi uyandığında kılmadığı namazlar varsa, o andaki vakit namazı ile beraber kılar.
Bunun anlamı şudur: Bu günün namazı mutlaka kılınmalıdır. Kaza niyeti ile değil eda niyetiyle kılınacaktır. Bugünün namazı yarına bırakılmamalıdır. Burada şu soru sorulabilir: "Geçmişte kılmadığımız namazlar ne olacaktır?" Namazı kılmamak günahtır. Günahın telafisi ancak af dilemek, tövbe etmekle olacaktır. Kıldığımız kaza namazları nafile yerine geçer. "Namazın kazası vardır" diyenler, halkın af dilemesine mani oluyorlar.
Hz. Peygamber'e dayandırılan bir uygulamaya göre, kadınlar regl olduklarında namazlarını kılmaz, oruçlarını tutmazlar. Ramazan ayının sonrasında orucu kaza ederler ama namazı kaza etmezler, neden? Çünkü namazın kazası olmaz da ondan. Namazın kazası olsaydı, kadınlar kılmadığı namazlarını kaza ederlerdi. ------------------------------------------
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma