HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Resul ve Nebi arasındaki fark nedir?.. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

  Rasih kardeş yanılgın şurada...Hz Muahammed de nebi idi...

 ümmi nebi ve resul.....

 Müstakil nebilikten bahsedeiyoruz...

 İddianı yalın nebilikle ileri sürmelisin...

 Nebilik Resuluğun iletişim kanalıdır

Resul kesin nebiliği barındırır..

SOn nebi Muhammed(as)  olması demek Resullüğün bittiğinin ilanı demektir

 Ki istenen de budur..

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

Selam aliaksoy selam Osman1

Allah Kuranda resullerin tümünün ismini zikretmediği gibi Nebilere verilen kitapların ve suhufların ismini de zikretmemiştir.

EN'AM 89.İşte bunlardır kendilerine kitap, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz. Ayetine göre sayılan isimlere kitap veya suhuf verilmesi gerekiyor ve bu ayete göre Harun'a da verilmiştir ve Harun da Nebidir.Haruna kitap verilmedi diyebilirmisiniz bu ayete göre?!

Maide 44 e göre tevrat Sadece Musaya verilen kitabın ismi değil İsrailoğullarına gelen Nebilere verilen kitapların bütününe verilen addır.

Tevratta süleymanın meseleleri Yunus Zekeriya Samuel Eyüp gibi bölümler olması bununla ilgili işaretlerdir.

Osman1 iletişim kanalı vahiydir  nebilere kendisine indirilen kitapla ilgili vahye muhatap olurken Resuller kendisinden önce gelen kitapla ilgili vahye muhatap olurlar ve görev açısından olan bu durum ayrıca tüm nebilerin görevidir.Allah Muhammedin son nebi olduğunu söylemekle bu tür bir nebee(haber)kanalının son bulduğunu söylemiş fakat Resullüğün önünü tıkamamıştır bununla ilgili Kuranda bir işaret yoktur.Eğer öyle olsaydı Resullerin ve nebilerin sonuncusu denmesi gerekirdi.Ayrıca tanımları yalnızca kurandan yapmamız gerekir.o halde resulün tanımı;

Ali imran-81.Ve unutma ki Allah, nebilerden misaklarını almış, şöyle demişti: “Size Kitap’tan ve hikmetten nasip verdim.Sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde, ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz. “O halde tanık olun, sizinle beraber ben de tanıklardanım.” dedi.

O halde resul Nebilere verilen ve insanların elinde olan kitabı doğrulayan demektir. Rahman ve rahim olan Allahın yaptığı tanım budur.

Mümin-34.Yemin olsun, daha önce Yusuf da size açık-seçik mesajlar getirmişti de onun size getirdikleri hakkında hep kuşku duymuştunuz. Daha sonra o ölünce de şöyle demiştiniz: "Allah ondan sonra bir daha asla resul göndermez." Allah, sınır tanımaz kuşkucuları işte böyle saptırır.

Allah mucize biçimde uyarıda bulunuyor ve israiloğullarının tutulduğu hastalığı işaret ederek aynı sözü söylemememiz için bizi uyarıyor.Yoksa Kuran esatirul evvelin değil değil mi dostlar.

Selam üzerinize olsun..

 



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba'

Nebi ve Resul kavramlari hakkindaki yanlis yaklasim,diger Kuran kavramlari hakkindaki yanlis yaklasimdan pek farkli  gorunmemektedir.

 Resul kelimesi R-S-L(Rasila)kokunden turemistir. R-S-L koku yaklasik 28  degisik sekilde  olmak sureti ile, Kuran'da 504 kez kullanilmistir. Resul kelimesinin  Kuran'da Elci-Haberci anlaminda kullanildigini goruruz.

Nebi kelimesi ise N-B-E (Naba'a) kokunden turemistir. 20 uzeri degisik kullanim ile Kuran'da 160 kez gecer. Kuran'da nebi haberci anlaminda kullanilmistir. Turkce nebi olarak telaffuz ettigimiz Arapca  Nabi; Ibranice'de Nabi, Aremice' de  Nebi'a olarak kullanilmistir.

Klasik anlayis icinden cikamadigi her hususu ayri katogorilere bolerek incelemistir. Nebi ve Resul kavramlarida bundan nasibini  almistir. Gercekten Kuran Nebi ve Resul kelimelerini istilahi formatta , tamamen farkli anlamlarda kullanmismidir? Buna delil olarak getirilen ayetler incelendiginde belirgin bir farklilik goze carpmamaktadir. Kuran’in mumin ile kastettiklerinin  muslim, muhsin, muhlis, muttaki olanlardan farkli olmayisi gibi.Kuran kok anlamlari cok farkli olan  bu kelimeleri birbirlerinin yerine kullanmasi enteresandir. Kimse istilahi anlamda  muslimin, muminden farkli kimseyi tarif ettigini  kurandan delillendiremez.

Allah her Resul’u beyan etmeleri icin kendi toplumlarinin dilinde gonderdigini beyan etmistir. Muhammed’den sonra gelecegi iddia edilen Resul yeni bir Vahiy-Kitap almayacaksa mevcut olan Kuran’i beyan etmesi gerekmektedir. Arap olmamasi halinde Orjinal dili Arapca olan Kuran’i kimin tercumesini esas alarak iletecektir?  Arapca dilini konussa dahi Kuran’in ifade ettigi orjinal anlami neye gore tespit edecektir? Eger Allah ona Kuran’in tumunu cagdas versiyonu ile vahyedecekse bu yeni bir Vahiy-Kitap olmaz mi?   Oysa Ibrahim/4’te   Resullerin toplumlarinin  dilinde beyan ettikleri ifadesi ile bir beyanat getirdikleri anlasilmaktadir.  Burda ifade edilen   hali hazirda o  toplumun dilinde gelmis bulunan mevcut bir beyanatin resul tarafindan tekrar   etmesi degildir.

 Kuran,da defalarca resullere iman  soz konusu edilmistir. Eger risalet ve nubuvvet apayri alanlari kapsiyorsa nebilere imaninda zikredilmesi gerekmezmiydi? 2/285,3/179,4/136,150,152,171, ve 57/19,21 Resullerin bir kisminin Nebi ve Resul digerlerinin de  yalniz Resul olusunun kabulu ,onlar arasinda bir ayirim yapmak olmazmi?

Musa’nin ve Ismail’in nebi ve resul olusu  bahsedilen meryem suresinde Ibrahim,Ismail,Ishak,yakup,Harun ve Idris’in yalnizca sadik nebi olarak anlatilmasina ne anlam verecegiz.  Birde Nebi kitap alan ise Musa’nin kardesine,Isamail’in babasi ve kardesine ayriyeten Kitap mi verilmistir?

Muhammed’in nubuvvetinin  ardindan gecen uzun yillarin ardindan sonra gelecek olan  Resul ayetler sunmadan nasil bir risalet beyaninda bulunacak. Kuran resullerin beyyinelerle geldigini bahsetmektedir. 10/13,74   35/25,  30/9,  40/22,50,83  64/6, 5/32  ozellikle Hadid/25  resullerin beyyinelerle gonderildiklerini onlara Kitap indirildigini ifade ediyor . Eger Kitap indirilmesi ozelllikle nubuvvete isabet ediyorsa Kuran nicin Kitap indirilmesini anlatirken daha cok Resul kelimesini kullaniyor? 4/136, 21/25 3/184( ……senden once beyyineler,zebur ve aydinlatici Kitap getiren resullerde yalanlanmisti.)

Isa(5/75,3/48,49,50  61/6 ), Musa( 7/104,43/46,61/5) Muhammed(3/144,7/158,9/128,3/164,98/2,48/29) vb.   ozellikle Resul olarak nicin tanitiliyorlar. Nebilikleri on planda  tutulmasi gerekmezmiydi?

 Sorular cogaltilabilir, son olarak bir yanit niteliginde sunu soylemek isterim; Kuran Nebilik konusunu Yahudiler soz konusu oldugunda daha yogun bir sekilde kullaniyor. Ozellikle yahudilerin nebi olarak  tanidiklarina  Resul denilmesinin yanisira musterek  olunan  Nebi kelimesini de kullaniyor.  Buda Kuran’in   muhataplarinin kavrayis bicimlerini esas alan ilahi mesaj metoduna uygun dusuyor.

Allah’a emanet  

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

Resul Konusundaki yanlış anlayışın hangisi olduğunu  Kur'an açıkça ortaya koyuyor;

Mümin-34.Yemin olsun, daha önce Yusuf da size açık-seçik mesajlar getirmişti de onun size getirdikleri hakkında hep kuşku duymuştunuz. Daha sonra o ölünce de şöyle demiştiniz: "Allah ondan sonra bir daha asla resul göndermez." Allah, sınır tanımaz kuşkucuları işte böyle saptırır.

Nebilere kitap verildiği açıktır.

EN'AM 89.İşte bunlardır kendilerine kitap, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz. Ayetine göre sayılan isimlere kitap veya suhuf verilmesi gerekiyor ve bu ayete göre Harun'a da verilmiştir ve Harun da Nebidir.

Maide 44 e göre tevrat Sadece Musaya verilen kitabın ismi değil İsrailoğullarına gelen Nebilere verilen kitapların bütününe verilen addır.

iletişim kanalı vahiydir  nebilere kendisine indirilen kitapla ilgili vahye muhatap olurken Resuller kendisinden önce gelen kitapla ilgili vahye muhatap olurlar ve görev açısından olan bu durum ayrıca tüm nebilerin görevidir.Allah Muhammedin son nebi olduğunu söylemekle bu tür bir nebee(haber)kanalının son bulduğunu söylemiş fakat Resullüğün önünü tıkamamıştır bununla ilgili Kuranda bir işaret yoktur.Eğer öyle olsaydı Resullerin ve nebilerin sonuncusu denmesi gerekirdi.Ayrıca tanımları yalnızca kurandan yapmamız gerekir.o halde resulün tanımı;

Ali imran-81.Ve unutma ki Allah, nebilerden misaklarını almış, şöyle demişti: “Size Kitap’tan ve hikmetten nasip verdim.Sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde, ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz. “O halde tanık olun, sizinle beraber ben de tanıklardanım.” dedi.

Tanımları Kurandan yapılan kavramları delilsiz olarak birbirine karıştırmanın gereği yok.Ayrıca Müslim muhsin muhlis muttaki kavramları birbirinden farklı kavramlardır.Bu konuda tartışmaya bile gerek yok.Müslimin müminden farkı yok demişsiniz.;

14.Bedeviler: “İman ettik.” dediler. De ki: “Siz iman etmediniz. Ancak ‘Müslüman’ olduk deyin. İman sizin kalplerinize girmemiştir. Eğer Allah’a ve resulüne itaat ederseniz Allah, yapıp ettiklerinizden hiçbir şey eksiltmez. Çünkü Allah Gafur’dur, Rahim’dir.”

Muhliskul ,kavramları birbirine karıştırmayarak ve tanımları Kurandan yaparak hareket edersek herkes için iyi olacak.

Resul geldiğinde kimsenin tercümesini esas almasına gerek yok.Vahiy =kitap olmadığını daha önce yazmıştım.Kurana göre Sadece Hud Salih ve Şuayb Resuldür ve kendilerinden nebi diye bahsedilmez ama vahye muhatpa kılınmıştır,diğerleri Nebi Resuldür.

Siz gelecek resulu bekleyedurun ben Muhammedin arkasında durmaya devam edeceğim diyerek aklını bu yönde sabitleyip ayetlerdeki tanımları esas almamak atalar dini temsilciliğinden başka birşey değildir.

selam hüdaya tabi olanlara olsun...

 

 

 

 



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

   Resul olmayan nebilere kitap verildiğini açıklayabilirmisiniz veya gösterebilirmisiniz

    selam

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

Osman1 resul olmayan nebiler demişsin fakat Her nebi resuldür aynı zamanda yani kendilerine gelen kitapla insanlara elçilik görevlerini yaparlar..Herhangi bir yanlış anlaşılma olmasın.Eğer Nebilere Kitap verilip verilmediğini soruyorsanız;

ENAM-83.İşte bunlar, kavmine karşı İbrahim'e verdiğimiz kanıtlardır. Dilediklerimizi derece derece yükseltiriz. Senin Rabbin Hakim'dir, Alim'dir.

ENAM-84.Biz ona İshak'ı ve Yakub'u hediye ettik. Hepsini doğruya ve güzele kılavuzladık. Daha önce Nuh'a ve onun soyundan olan Davud'a, Süleyman'a, Eyyüb'e, Yusuf'a, Musa'ya, Harun'a da kılavuzluk etmiştik. Güzel düşünüp güzel davranaları böyle ödüllendiririz biz.

ENAM-85.Zekeriyya, Yahya, İsa ve İlyas... Hepsi iyilik ve barış için çalışanlardandı.

ENAM-86.İsmail, Elyesa, Yunus ve Lut... Hepsini alemlere üstün kıldık.

ENAM-87.Atalarından, soylarından, kardeşlerinden bir kısmını da... Onları seçtik ve onları dosdoğru bir yola kılavuzladık

ENAM-88.Allah'ın yol göstermesidir bu. Kullarından dilediğini bunula iletir iyiye ve güzele. Eğer onlar şirke bulaşsalardı yapıp ettikleri kendilerine yararsız hale gelirdi.

ENAM-89.İşte bunlardır kendilerine KİTAP, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz. Şimdi şu insanlar bütün bunları inkar ederlerse biz, bunları inkar etmeyecek bir topluluğu onlara vekil ederiz.

Sayılan isimlere Kitap ve nübüvvet verildiğini ayetler açıkça gösteriyor. 

Selam üzerinize olsun..



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Rasih;

Muhliskul kardeşimiz sana karşı Hadid/25 ayetini delil olarak getirmiş. Bu hususu nasıl açıklıyorsun ?

"Yemin olsun, biz, resullerimizi açık-seçik delillerle gönderdik ve onlarla birlikte Kitap'ı ve ölçüyü de indirdik ki, insanlar adaleti ayakta tutsunlar/adaletle doğrulsunlar. Ve demiri de indirdik. Onda zorlu bir kuvvet ve insanlar için birçok yarar vardır. Allah bu sayede, kendisine ve resullerine, gayba inanarak kimin yardım edeceğini bilecektir. Allah Kavî'dir, Azîz'dir." Hadid,25







__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

   Mesele anlaşıldı....

   Her resul nebi olmak zorunda çünkü nebe den nebi iletişim kanalıdır

    Ama sadece Allah ile iletişim halinde olan ama resul olmayanlar var işte bunlar nebidir..

     Mesela İsanın annesi Hz Meryem....

     Çünkü Kurana bakarsanız Hz Allahın Meryemle iletişim halinde olduğunu görürsünüz..İşte bu olay nebiliktir..

     Ancak resuller tabii olarak aynı zamanda nebidirler

     Yani üniversiteyi bitiren alt kademede olan okulları bitirmek zorundadır oysa alt sıradakiler okudukları okulla kalabilirler gibi..

       selamlar

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

Yazdiklarimin anlasilmamis oldugu kanaatindeyim. Yeniden tekrarlarla biktirmamak icin konuya iliskin uzun izahatlere girmeyecegim.

Muslim ile igili verilen ayet hic anlasilmamis onu belirtmek isterim. Burdaki istilahi anlamdaki muslim degildir. Resul'un teslim olanlarin ilki oldugunu  ilani olan muslim olus ile konu edilen cok farklidir. Birincisi Allah'a teslimiyet ikincisi insanlara teslimiyettir.   Bu ayetteki bahis konusu kimseler,insanlarin akin akin Allah'in dinine girdiklerini  gorduklerinde dunyevi kaygilarla imanlarini ilan eden kimselerdir. Inananlarin temel ozelliklerinden yoksun kimselere bu isin bu kadar ucuz olmadigi anlatilmistir. Guclu islam toplumuna katilarak prestij ve imkan arayanlara karsi ozel bir tavirdir. Burdaki  "aslemna" teslim olduk  denotasyon bir anlam ifade eder. Kesinlikle istilahi bir anlam uyandirmaz. Zaten klasik anlayis bunu bugune kadar bir turlu anlayamadigindan boyle kabul etmistir. Kuran'daki isimler acisindan mumin, muslimin bir ust kademesi degildir.  Vahyi tasdik ve tatbik edenlere verilen isimler  hiyerarsik rutbe farkliliklari ortaya koymaz.

Edip Yuksel'in ustadi tarafindan  meshur edilen son nebi , son resul tartismalari   bir art niyetin sonucudur. Aslinda Kuran inancinin temel espirisine ters duser. Kuran gelecekteki kurtaricilara umit besleyen ve yasadiklari andan dikkatleri dagitanlari hep kinamistir.  Bir onceki mesajimda acikca belirttigim hususlar,  gormezden gelinerek yazilan yeni mesajlara cevap yazmakla bir gelisme olusacagina inanmiyorum.

Allah'a emanet. 

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

selam,Kuranın bütünlüğünü ele aldığımızda Nebilerin aynı zamanda resullük görevi olduğunu söylemiştim.hadid suresi 25 ayette geçen kendisine kitap indirilen resuller nebi olan resullerdir...

selam osman1

    Ama sadece Allah ile iletişim halinde olan ama resul olmayanlar var işte bunlar nebidir..diye yazmışsın

nasıl oluyor hem hem Allahla iletişim halinde olacak hemde resul olmayacak yani en'am 83 ten 89 a kadar  isimleri zikredilen nebiler kendilerine kitap verilenler olarak zikrediliyor.Bu nebilerin görevi yokmuydu yani böyle birşey nasıl olur...Yeni tanımlar getiriyorsunuz ama bunun bir delili yok.

Muhliskul sizinle daha önce konuyu böyle farklı boyutlara taşıyıp iftira attığın için yazışmak istemediğimi söylemiştim yine aynı şeyi yapıp konuyu edip yüksel etrafında toplamaya ve konuyu çarpıtmaya çalışıyorsun.Ben Kurandan delillerimi yazıyorum.edip medip tanımam,fakat doğru tesbitler yapan kim olursa olsun bunu desteklerim.

selam hüdaya tabi olanlara olsun...

 

    

     



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats