Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hanif Yazdı:
Enam 151 De ki: Gelin Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım:(MA HARREME RABBUKUM) O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana-babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin -sizin de onların da rızkını biz veririz-; kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın ve Allah'ın yasakladığı cana haksız yere kıymayın! İşte bunlar Allah'ın size emrettikleridir. Umulur ki düşünüp anlarsınız.
Bak kardeşim ayette haram olarak nitelenen şeylere iyi dikkat et
Allaha ortak koşmak
anne ababaya köyü davranmak
fakirik korkusuyla çocukları öldürmek
haksız yere birini öldürmek
aynı maddeler isra suresinde de geçiyor
23-
Rabbin kesin olarak şunları emretti: Ancak kendisine ibadet edin,anne ve babaya iyilik edin. Onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, sakın onlara "yuh deme ve onları azarlama. İkisine de tatlı ve güzel söz söyle
31- Bir de geçim korkusuyla çocuklarinizi öldürmeyin, onlara da, size de rizki biz veririz. Süphesiz ki onlari öldürmek, çok büyük bir suçtur.
33- Hakli bir sebep olmadikça, Allah'in öldürülmesini haram kildigi cani öldürmeyin. Kim haksiz yere öldürülürse, biz onun velisine bir yetki verdik. O da öldürmede asiri gitmesin. Çünkü ona (dinin kendisine verdigi yetki ile) yardim olunmustur
.
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Soru 2-) Enam 90’da Rabbimizin Hamrı bir sonraki ayette sonuçlarından örnekler vererek ŞEYTAN PİSLİĞİ ilan etmesi ve ondan vazgeçmemizi istemesi Hamrı günah yapmaz mı?
Soru 3-) Araf 133'te her açık/gizli FEVAHİŞin=Haddi Aşmanın ve İSMin=Günahın Haram kılınması hakkında ne düşünüyorsunuz? İçki ve diğer keyfi olarak alınan aklı örtücü maddeler Allah’ın çizdiği sınırı aşmak mıdır, değil midir? Yada günah mıdır değil midir?
Ameliyatta zorunlu olarak alınan morfinle keyfi olarak içilen Rakıyı lütfen aynı kefeye koymayalım. Zira zorunluluklar Haramları Mübah kılar.(Bakara 173, Nahl 115)
HAMR KONUSUNDAKİ AYETLER:
Nisa 43. Ey İnananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar, cünübken, yolcu olan müstesna gusledene kadar namaza yaklaşmayın.
Bakara 219. Sana hamr (içki, uyuşturucu) ve kumarı sorarlar, de ki: «İkisinde hem büyük günah ve hem insanlara bazı faydalar vardır. Günahları faydasından daha büyüktür».
Maide 90. Ey İnananlar! İçki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi pisliklerdir, bunlardan kaçının ki saadete eresiniz.
Maide 91. Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçersiniz değil mi?
Ben bu ayetlerde “keyfi olarak uyuşturucu alabilirsiniz” dendiğini göremiyorum. Sinanın da değindiği gibi Müslümanlar içinde de her türden insan var. İçki yada uyuşturucu bağımlısı bir adam Allah’ın namazdan menettiği bir adam mıdır? Hayır bunu ilk ayette görüyoruz. Uyuşturucu kullanan bir Müslüman da namaz kılabilir. Rabbimiz o günahkar kulunun Salatını da “ne okuduğunu bilir halde” ikamet ettiğinde kabul edeceğini söylüyor. Burada “evet içki için ama sarhoş değilken namaz kılın” denmiyor. Ayeti işimize geldiği gibi anlamayalım lütfen. Bu ayette hamraTEŞVİK yok. Ayette Rabbimizin uyuşturucuyu bırakamayan ama bununla birlikte kendisine de kul olmaya çalışan kullarını DIŞLAMADIĞI gerçeği var.
Bakara 219’da da “keyfi olarak uyuşturucu kullanabilirsiniz, sakıncası yok” denilmiyor. Ne denildiği belli. Uyuşturucu ve Kumarda büyük günah vardır. Ama faydası da vardır. Fakat faydasının olması onda ismün kebir=büyük günah olduğu gerçeğini örtmüyor. Bu ayette ameliyatta vs. kullanılan (keyfi olarak değil zorunlu olarak kullanılan) Hamrın faydalı yönüne değinilmiş olabilir. Yine bu ayette “uyuşturucu kullanın” denilmiyor bilakis “kullanmayın” deniliyor. Bu kullanmayın deme işlemi gayet yumuşak ve esnek bir dille yapılıyor. Burada teşvik yok. Burada Allah’ın uyuşturucu müptelası olan kullarını da DIŞLAMADIĞI gerçeği var. Allah “onda ismün kebir vardır ve zararı faydasından çoktur” demişse Müslüman bu tavsiyeler ışığında ne yapar? Keyfi olarak uyuşturucu almayı ve kumar oynamayı terk etmez mi? Bakın orada kumar da zikrediliyor. Keyfi olarak alınan aklı örtücülerin haram olmadığını savunan arkadaşlar bu ayette geçen kumar hakkında ne derler acaba? Sarhoş olmayacak kadar içmenin bir sakıncası yoksa kaybetmeyecek kadar yada az kaybedecek kadar kumar oynamanın da bir sakıncası yok mu?
Maide 90’da ise Hamr kumarla, Putlarla ve Fal Okları (gelecekten(!) haber alma) ile birlikte değerlendiriliyor. Ve hepsi toptan kafadan direkt Şeytan Pisliği ilan ediliyor. Ve bunların hepsinden SAKINMAMIZ isteniyor. Allah’ın isteği, tavsiyesi EMİR değil midir? Saadete erme adına bunlardan sakının diyen Allah’ın sözünü neden ötekiler kadar ciddiyetle dikkate almayalım. Rabbimiz bir şeyi yumuşak, kibar ve nazik ifadelerle MEN ETMİŞSE bunu suistimal etmenin lüzumu nedir? Aynı zarif ve yumuşak ifadeler sonraki ayette de (Maide 91) var. Rabbimiz Üstte saydığı 4 husus arasından özellikle 2 hususu bir daha seçiyor ve artık vazgeçip vazgeçmediğimizi soruyor. Maide 91’de neden bir daha Hamr ve Kumara vurgu yapılmış? Bu ayette şeytanın devreye girerek aramıza fitne sokması, bizi Allah’ı anmaktan ve Salattan alıkoyması gerçeği konunun zorunlu olarak değil keyfi olarak alınan uyuşturuculara dönük olduğunu göster miyor mu?
Haram Allah tarafından men edildiğimiz hususlardır. Hamr (içki, uyuşturucu) konusunda da Rabbimiz bizi uyarmış ve “şeytan pisliği, sakının” diyerek bizi onu kullanmaktan menetmiştir. Allah’ın bizi menettiği içkiyi, uyuşturucuyu kullanmak Helal değildir. Helal olmayan şey ise haramdır.
Zina konusunda “yaklaşmayın” denilmiş, Hamr konusunda ise “sakının” denilmiş. İki ifade arasında MEN ETME anlamında ne fark var? Neden ilkini haram=yasak sayıyorsunuz da ikincisini haram=yasak saymıyorsunuz?
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Alperen kardeş
Ne senin sorularına nede benim sorularıma bir türlü cevap vermeye yanaşmıyorlar.Gelenekçi zümreye gelince, Kuranın bütünlüğü şarttır, cımbızlama bir kaç ayetten anlam çıkaramazsınız diye bas bas bağıranlar, hamr meselesine gelince, niçin kuranın bütünlüğünden çark ediyorlar anlamak mümkün değil.
Hatta biri (ismi önemli değil) kuranın bütünlüğü konusunda beni,alakasız kıyaslar yaparak kuran dışı haramlar üreten ulemeya benzetti
Hani iğneyi kendine sonra çuvaldızı başkasına batır diye bir söz vardır.
Bu kardeşlerde bir türlü iğneyi kendine batıramıyorlar
Gul innema harrame rabbiyel fevahişe ma zahara ve minha batane vel isme vel bağye bi ğayrilhakkı ve en tuşriku billahi ma lem yunezzil bihi sultana ve en tegulu alallahi ma la ta,lemun ( araf 33)
Deki Rabbim ancak açık ve gizli fuhşu, günahı(ism)haksız yere isyanı,hakkında delil indirmediği şeyle Allah ortak koşmanızı, ve Allah hakında bilmediğiniz şeyleri konuşmanızıharam kıldı
Ayet çok açık ve net.Allah ism,i yani günahı haram kılmış,hamr içinde ismun kebir= büyük günah demişse, daha başka söze ne hacet var
Sevgili Dostum bence farklı fikirler ortaya sürmemiz normal ve belki de güzel. Ama birbirimizi kırmama konusunda daha hassas olmalıyız kanaatindeyim. Bizi bölecek, ayrılık ve ikilik oluşturacak yazılardan bence sakınmalıyız.
Hanif Kardeşim aramızda "Hansçı" yok. Arkadaşlarımız "şahsa bağlı/odaklı din" anlayışın saçmalığının en az senin ve benim kadar farkındalar. Farklı fikirler ortaya sürenler kendi bakışaçılarını yansıtıyorlar. Bu konuda onların fikirleri ile Hans'ın fikirleri örtüşüyor olabilir ama bu onları Hansçı asla yapmaz. Lütfen hiçbir dostumuzu bu tür bir basitlikle suçlamayalım. Özellikle Akik'i ve Hanifulusu iyi tanırım. Lütfen Akik'e, Hanifulus'a, Xavier'a ve diğer arkadaşlarımıza bu konuda haksızlık etme. Lütfen daha dikkatli ol dostum. Dostuz, Kardeşiz, Biriz ve Bütünüz.
Ben kimseyi sıkıştırma adına yada üste çıkma hevesiyle soru sormuyorum ve izahat yapmıyorum. Ben sadece bu konudaki şahsi görüşümü yazıyorum. Arkadaşlarımın görüşlerine de sonuna kadar saygılıyım. Önce saygı, sonra saygı ve son olarak yine saygı.
Lütfen şeytanın oyununa gelmeyelim.
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Ayet çok açık ve net.Allah ism,i yani günahı haram kılmış,hamr içinde ismun kebir= büyük günah demişse, daha başka söze ne hacet var
Slm,
Evet gerçekten ayet çok açık ve net, bütün ayetler gibi.Ancak, ayeti doğru okumalısın, ayette, "hamr"a bütünüyle "ithmun kebir" denmiyor, sadece hamrda "ithmun kebir" vardır deniyor.Yani hamrın bir kısmında ithmun kebir vardır deniyor.O halde hamr bütünüyle haram deildir.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
iyi aferin
Şu haram olmayan kısmının ne kadar olduğunu belirtirseniz memnun olurum.Ama sakın tıbta narkoz amaçlı kullanılma meselesine filan gitmeyin zira onu değil, içilecek kısmını soruyorum.
Allah ayetinde (6:145) yenileceklerden hangisinin haram kategorisinde olduğunu belirtmişken, kanaatimce daha başka söz etmek gereksiz.Kendi heva ve istekleri doğrultusunda Allah'ın haram etmediğini haramlaştıranları ise Allah'a havale ediyorum.
Nokta.
Not:Ayrıca morfin, narkoz vb. her türlü tıbbi uyuşturucu da aklı örten kategorisine girer, yani onlarda hamrdırlar.
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Iyide
arkadas, kisi Kumar oynayinca ne kadar oynamasi münasiptir? Akli
örtenler icin nasil gecerli ise, ayni savundugun yorum kumar icinde
gecerli olmasi gerekmiyor mu? Zina konusuna da deginmediniz hic.
Narkoz'u insan örnegin yemekten sonra kadehte almaz, Morfini "örnegin"
Kanserli hastalara agrilarini hissetmesin diye verilir, beden
uyusturulur. Ben, normal kadehte icki icer gibi birilerinin Narkoz veya
Morfin aldigini görmedim duymadim.
Zarari fazla olan birseyin yararindan faydalanmak, mesela kadehte icki icmek degildir.
Mumin normalde icki mi iciyorda sarhosken namaza durmasi men
edilmistir, yoksa bagimli kisileremi "Artik vazgectiniz degilmi" diye
sesleniyor Allah?
Arkadaslar, konu, kim Allah adina su haramdir bu haram degildir
mevzusunu asti, icki icilebilir mi icilmezmi mevzusunda kilitlendi.
Yoksa benmi yanlis algiliyorum?
Xavier'in son yazdiklarina göre, Mumin fazla asiriya kacmadan icki
icebilir, cünkü Haram degil diyor. Gerci o bunu sifa niyetiyle
vurguladi ama, Haram degildir hükmünden sonra sifa niyetine degil,
keyfiyeten icmek isteyenide baglamayacak ki.
Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 96
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
Bence Alperen arkadaşın sorularına doğru cevap verilmeli(içki az da olsa içilebilir diyenlere sözüm)
Sonuçta yapılan şey Alah 'ın helal dediğine haram demek sorunu değildr. Çünkü kimse burada içki helal demiyor değil mi!!!YOKSA YANILIYOR MUYUM!! Kİ HELALLER DE KURANDA APAÇIK YAZAR!!!
İçki haram değil de siz haram diyorsunz diyen arkadaşlar, içkiyi haram diye tanımlayan arkadaşları şu ayetle itham edemez.
16/116. Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayısıyla şuna helal buna haram demeyin. Çünkü Tanrı'ya karşı yalan uydurmuş olursunuz. Şüphesiz Tanrı'ya karşı yalan uyduranlar kurtuluşa ermezler.
Çünkü
1- İçki helal değil
2-İçki haram değil ama "yasak"
Ve arkadaşlarımız haram=yasak diye tanımlıyor, elbette bulnar farklıdır; haramlar kitapta belirtilmiş yenilmesi, yapılması iğrenç şeylerdir. Çünkü içki/uyuştucu ile ilgli "yarar" kapısı aralanmış(ki beyni örten bu maddeler tıpta kulanılıyor)
Ama bakın
Kuran' da açıK bir şekilde "İÇKİ YASAKTIR" SAKININ DER, ŞEYTANIN PİSLİĞİDİR DER
YANİ ALLAH HER KELİMEYİ ÖZENLİ KULLANIR. VE İÇKİ GİBİ BEYNİ ÖRTÜCÜLER İÇİN YASAK DEMİŞ.
ŞİMDİ SORUYORUM
1-İÇKİ YASAK DEĞİL Mİ
2-HARAM DEĞİL DİYE AZ DA BİR ŞEY İÇİLECEĞİNİ NERDEN ÇIKARTIYORSUNUZ
3-İÇİLEBİLİRSE BUNUN ÖLÜÇÜSÜNÜ KİM VERECEK
4- BİRİ KALKAR DERSE Kİ BEN ÜÇ KADEH DE İÇSEM Bİ Şİ OLMUYOR, BU KİŞİNİN YAPTIĞI DOĞRU MU OLACAK, İÇEBİLECEK Mİ HEM DE KURAN DAYANARAK!!!!!
5- BU KONU ÜZERİNDE AYETLERE RAĞMEN BU DERECE ISRARCI OLAMAK, KARŞI TARAFIN KELİME AÇIĞINI YAKALAMAYA ÇALIŞMAK HANGİ HANİFLİĞE SIĞAR, İBRAHİM RASUL OLSA İDİ O DA ACABA AZ MİKTARDA İÇMEYİ SİZİN KADAR SAVUNABİLİR Mİ Dİ
YOKSA İBRAHİM RASUL VE DİĞERLERİ ALLAH 'IN SINIRALARINA YAKLAŞMAK VE GÜNAH İŞLEMEKTEN KORKAR MI İDİ!!!
SON OLARAK
İÇKİ KONUSUNDA BU DERECE ISRAR NEDİR, SİZİN DEDİĞİNİZİ KABUL ETSEK, ANLAYIŞIMIZA, KURANI ANLAMAMIZA, SOSYOLOJİK, PSİKOLOJİK, FİZYOLOJİK DURUMUMUZA KATKISINI AÇIKLAR MISINIZ
YOKSA SİZİN GÖTÜRDÜĞÜNÜZ YOL UÇURUMA, YASAKLARIN YÜCELTİLMESİNE, TOLUMSAL HUZURA DARBE VURULMASINAMI YOL AÇACAK
BU KONU CİDDİ BİR KONU VE CEVABINIZI BEKLİYORUM
MÜMKÜNSE BİZE AZ MİKTARDA İÇMENİN NELER
KAZANDIRACAĞINI ANLATIR MISINIZ!!!
__________________ Allah temiz akıl sahiplerini sever!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma