HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Eş üstüne eş icazeti Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Ayet (yani "en tecmaû beyne'l uhteyn"nin Türkçesi) "iki kızkardeşi bir arada alma değil" "iki kızkardeşin arasını birleştirme" şeklindedir. (dost1)

Evet, sizin bu verdiğiniz meal doğrudur ama "lafzî"dir. Ya geçerli anlam nedir; iki kız kardeşi bir arada eş almanız değil mi? 

Geçerli anlama bir kaç örnek: iki kızkardeşi bir arada almanız (S Ateş), iki kızkardeşi bir arada almanız (Mevdudi), iki kız kardeşi bir arada almanız (E Yüksel), iki kızkardeşi birlikte almanız (Y N Öztürk), iki kız kardeşi aynı anda eş almanız (M Esed), iki kız kardeşi birlikte nikahlamanız (Elmalılı), iki kızkardeşi nikah altında bir araya getirmeniz (Diyanet Vakfı).

Asıl konumuz:

Ayette "iki kızkardeşi bir arada eş almanız"dan söz ediliyor; o halde o kız kardeşleri eş almanız neden haram?

Cevaba ulaşmak için sizinle aralarında kan bağı bulunmayan kimseler hakkındaki şu soruları da gözönüne almak gerekir:

Kendisiyle "cinsel ilişkide bulunduğunuz eşinizin başka bir erkekten olup sizinle oturan kızları"ndan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram?

"Sizi emziren kadınlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram? 

"Süt kardeşleriniz olan kızlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş alşmanız neden haram? 

"Hanımlarınızın anneleri olan kadınlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram?  

Sevgi ile.  

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

         Efrayim

         Sevgili kardeşim.

        

         Asıl konumuz:

         Ayette "iki kızkardeşi bir arada eş almanız"dan söz ediliyor; o halde o kız kardeşleri eş almanız neden haram?

         Cevaba ulaşmak için sizinle aralarında kan bağı bulunmayan kimseler hakkındaki şu soruları da gözönüne almak gerekir:

           Kendisiyle "cinsel ilişkide bulunduğunuz eşinizin başka bir erkekten olup sizinle oturan kızları"ndan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram?

         "Sizi emziren kadınlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram? 

         "Süt kardeşleriniz olan kızlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş alşmanız neden haram? 

          "Hanımlarınızın anneleri olan kadınlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram?  

         Eskilerin deyimi ile 'haşşöyle' bak negüzel yazmışınız.

         Sizden de bu beklenirdi zaten. Teşekkür ederim bu iletiniz için.

         Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam hasan akçay

Dost 1in yazdığı iki kız kardeşin arasını birleştirmek anlamına sizinde  itirazınız olmadığına göre ve bu anlam doğru olduğuna göre bu ayeti bu şekilde anlamalıyız.

iki kız kardeşin arasını birleştirmeyin yani eişiniz ölür yada onu boşarsanız peşinden nikahladığınız kadın eşinizin kız kardeşi olamaz.başka Bir kadını nikahlar onuda boşarsanız o zaman eski baldızınızı eş olarak alabilirsiniz anlamında.İki kız kardeşin bir arada nikahlanması yasağı yok.Zeten bu ayetin anlamı böyle olursa iki kız kardeşi bir arada nikahlamak yasak ancak kardeş olmayan iki kadını nikahlamak serbest anlamı daha ağır basıyordu öte yandanda madem çok eşli evliliğe bu ayet referans hani nerede evlilik hukukuna ilişkin mirasın bölüşümüne ilişkin ayetler diye sorunca kurandan cevap yok.

Yani koca ölünce 1. 2. 3. karılarının miras bölüşümü  yada 2. 3. eş kuma alınırken eşlerin icazeti vs şeklinde.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Selam savana.

...madem çok eşli evliliğe bu ayet(teki iki kız kardeşin bir arada eş alınasına dair yasak) referans(tır) hani nerede evlilik hukukuna ilişkin mirasın bölüşümüne ilişkin ayetler diye sorunca kurandan cevap yok. Yani koca ölünce 1. 2. 3. karılarının miras bölüşümü  yada 2. 3. eş kuma alınırken eşlerin icazeti vs şeklinde.

Evet, miras ayetlerinde eş çok ise denmiyor. İşte bu da çok eşliliğin caiz olmadığını gösterir. Çok eşlilik caiz olsaydı Yüce Allah paylaşımla ilgili Kendi vasiyetinde o ihtimali gözönüne alırdı. Tıpkı nasıl örneğin kız evlatların çok olması ihtimalini göz önüne alıyorsa.  

Bunun dışındaki sözlerinizi tam anladığımdan emin değilim. Onun için cevaplıyamıyacağım. Ama bir hususu yanlış algıladığınız izlenimi edindim. Ona değineyim: 

Çok eşliliğin caiz kılınamıyacak kadar büyük bir zulüm olması yüzünden Nisâ 23'te bir adama iki kızkardeşin bir arada haram kılındığına dair söylediklerim doğrudur; doğru olduğuna inancım tam. Dost1'e cevaben yazdığım iletide bunu anlatmaya çalıştım.

Asıl konumuz:

 

Ayette "iki kızkardeşi bir arada eş almanız"dan söz ediliyor; o halde o kız kardeşleri eş almanız neden haram? (Kız kardeşleri bir arada eş almanız yani çok eşlilik kötüdür, zulümdür de ondan.)

 

Kendisiyle "cinsel ilişkide bulunduğunuz eşinizin başka bir erkekten olup sizinle oturan kızları"ndan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram? (Kendisiyle cinsel ilişkide bulunduğunuz kadının kızlarını eş almanız kötüdür de ondan.) 

 

"Sizi emziren kadınlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram? (Ummehat ukumu'llétî arda'nekum yani sizi emziren analarınızı eş almanız kötüdür de ondan.) 

 

"Süt kardeşleriniz olan kızlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş alşmanız neden haram? (Süt kardeşleriniz olan kızları eş almanız kötüdür de ondan.)

"Hanımlarınızın anneleri olan kadınlar"dan söz ediliyor; o halde onları eş almanız neden haram? (Hanımlarınızın anneleri olan kadınları eş almanız kötüdür de ondan.)

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam hasan bey

benim söyledğim şu.

Ayette iki kız kardeşin arasını birleştirmeyin diyor.Sizinde bu çeviriye itirazınız yok.İki kız kardeşin arasını birleştirmeyin ifadesi meallerde iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın şeklinde yorumlanıyor.Bu ifadenin gerçek anlamı olan iki kız kardeşin arasını birleştirmeyin anlamı tahrif ediliyor.

O halde ayetteki emir iki kız kardeşin arasını birleştirmeyin !yani eşinizi boşar yada eşiniz ölürse baldızınızla evlenemezsiniz.Ancak arada bir evlilik geçirip tekrar boşanırsanız baldıznızla evlenebilirsiniz.Böylece  iki kız kardeşin arası birleşmemiş olur.

En doğru ve olması gereken anlam bu.

Ayetin anlamını tahrifata uğratıp iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın şeklinde yapılan meallendirmeler çok eşli evliliğe kapı aralar.

Bakınız bu konuya ilişkin olarak baya uzun süredir ve bir çok kez sizinle müzakere ettik.Ben hepsinde size itiraz edip iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın emri kardeş olmayan iki kadını nikahlayabilirsiniz ifadesine daha yakındır dedim.

Çelişkiden arınmış ve ayetlere bağlı kalarak varacağımız anlayış iki kız kardeşi ard arda nikahlamayın olmalıdır.

Siz ayette ard arda sıralanan evlenilmesi yasaklanan kimselerin neden yasaklandığı konusunda fikir yürütüp neden bulup bu nedene bağlı bir takım hükümler çıkartmakasınız.Oysa bunlara hiç gerek yok.

Eğer çok eşli evlilik olsaydı eşlerin miras hukuku kuranda olurdu.Eşlerin statüleri evliliğe onayları rızaları vs bulunurdu.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

savana Yazdı:
benim söyledğim şu.

Ayette iki kız kardeşin arasını birleştirmeyin diyor. Sizinde bu çeviriye itirazınız yok. İki kız kardeşin arasını birleştirmeyin ifadesi meallerde iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın şeklinde yorumlanıyor. Bu ifadenin gerçek anlamı olan iki kız kardeşin arasını birleştirmeyin anlamı tahrif ediliyor.

O halde ayetteki emir iki kız kardeşin arasını birleştirmeyin !yani eşinizi boşar yada eşiniz ölürse baldızınızla evlenemezsiniz. Ancak arada bir evlilik geçirip tekrar boşanırsanız baldıznızla evlenebilirsiniz. Böylece  iki kız kardeşin arası birleşmemiş olur.

En doğru ve olması gereken anlam bu.

Ayetin anlamını tahrifata uğratıp iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın şeklinde yapılan meallendirmeler çok eşli evliliğe kapı aralar.

Bakınız bu konuya ilişkin olarak baya uzun süredir ve bir çok kez sizinle müzakere ettik.Ben hepsinde size itiraz edip iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın emri kardeş olmayan iki kadını nikahlayabilirsiniz ifadesine daha yakındır dedim.

Çelişkiden arınmış ve ayetlere bağlı kalarak varacağımız anlayış iki kız kardeşi ard arda nikahlamayın olmalıdır.

Siz ayette ard arda sıralanan evlenilmesi yasaklanan kimselerin neden yasaklandığı konusunda fikir yürütüp neden bulup bu nedene bağlı bir takım hükümler çıkartmakasınız.Oysa bunlara hiç gerek yok.

Eğer çok eşli evlilik olsaydı eşlerin miras hukuku kuranda olurdu.Eşlerin statüleri evliliğe onayları rızaları vs bulunurdu.

Dost1'in yaptığı lafzî çeviriydi. Ben ona "Say ki öyledir," dedim. Dost1 "hurrimet aleykum... en tecmeû beyne'l uhteyn"in geçerli anlamını söylemedi. Sizin önerdiğinize katılıyor mu yani "Bu ifade ölen ya da sizden boşanan eşinizin ardından onun kızkardeşiyle evlenmeniz haramdır anlamına gelir," diyor mu?

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

Hasan bey ayetteki iki kız kardeşin arasını birleştirmeyin çevirisine itirasınız yok olmadığını daha önce belrirttiniz

Ben size diyorum ki.İki kız kardeşin arasını birleştirmeyin ifadesinden ayetin gelişine göre anlaşılması gereken şudur;ard arda iki kız kardeşi nikahlamak koşulu ile iki kız kardeşin arasını birleşitirmeyin.

cümlenin içinde nikah kelimesi geçmiyor ancak ayetin konusu nikah olduğu için anlamamız gereken nikahlamak koşulu ile meydana gelen birleştirmek.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Hasan Akçay yazdı:

Yüce Allah, Ahzab 52'de Hz. Muhammed'e seslenerek şöyle diyor: "Kadınlar artık sana helal değil. Onları güzel bulsan bile , eşlerinle değiştirmen de."

Görüldüğü üzere Allah'ın elçisi artık (min ba'd) eş te değiştiremez." -LATEBEDDELE-. Neden? Çünkü çok eşlidir."

.....................

..." Gerçekte çok evlilik haramdır. Çünkü ZULUMDUR.Allah'ın dininde zulum yasaktır; caiz ilan edilemez. "Allah asla zulmetmez; insanlara kendileri zulmediyor." (Yunus:44)

......................

" Önce şu gerçeği görelim : Çok eşlilik zulumdur."

............................................................ ...............................

Merak ediyorum; acaba Allah'ın Elçisi çok eşlilik evlilikleri Risalet'ten önce mi sonra mı yaptı ? Şayet sonra yaptı ise, ortada işlenmiş bir zulum varmıdır yokmudur? Hasan Akçay'ın tesbitine göre , bu bir zulum olmalıdır. "Çünkü çok eşliliktir;çok eşlilik de zulumdur." Bu durumda , "Ahzab öncesi-sonrası" sınırlandırılması söz konusu olmasa gerek ! Bugün zulum olanın  yarın da zulum olması; dün zulum olmayanın bugün de zulum olmaması gerekir, diye düşünüyorum.

Siyer-i Nebi bilgilerimize göre, Allah'ın Elçisi 25 yaşından ilk eşi Hatice'nin ölümünün sonrasına kadar tek eşli idi ve çok eşlilikleri Medine'de gerçekleşmiştir. Şayet bu bilgiler doğru ise, Allah, Elçisi hazır tek eşliliğe alışmışken, niçin çok eşliliğine izin vermiş ola?! Çok evlilik kötü olduğu için yasaklanmıştır; yasaklandığı için kötüdür denemez, diye düşünüyorum... Peki  bu durumda, bu zulmun sorumlusu kim ola? 

Doğruya ulaşmada başarılar dileği ile...

    

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bir rica:

 

Eş üstüne eş icazeti başlıklı bu yazı Çok Eşlilik İslam’da Yasaktır başlığı altında "hanif dostlar"ın  Kur’an Müslümanı bölümünde de var (http://www.kuranmuslumani.com/). Oysa tek yerde olsa okuma, yorumlama ve eleştirme daha derli toplu yapılabilir. O yüzden sayın haktansapmaz ve savana, eğer onaylarsanız bu iletilerinizi orda cevaplamak istiyorum. Tercihinizi lütfen bildirin.  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın hasakçay,

Bence sakıncası yoktur.

Muhabbettle...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats