HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kur’anda 40 yaş(olgunluk çağı) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam

şöyle düşünüyorum

kırk yaşına kadar aldığın talimatlardan
kırk yaşından sonra verdiğin talimalardan

başka bir deyişle
önce olaylara dahlinden
sonra sonuçlarından

sorumlusun

birincisinde mazeretlerin hatalarını silkeler
ama ikincisinde affa muhatap olma ihtimalin yoktur

saygılar sunuyorum
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

sorumluluk yaşı diye bir şey var mıdır...varsa  bu neye göredir...
bu sorunun tüm insanlar tarafından kabul gören bir cevabı olmalı dır...
mahkemeler dünyanın heryerinde sorumluluk yaşı olarak neyi kabul ediyorlar...bellibir yaşın altında işlenen suçlara cezai ehliyeti yok diyip ceza verilmiyor...yada hafif cezalar veriliyor...yanılmıyorsam ebu hanife bu yaşa 18 demiş...şimdiki mahkemelerde bu görüşe yakın...
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam;

Beşerin ceza hukuku eylemi kasta göre değerlendirir. Ceza kanunumuzdaki eylemlerin çoğu ancak kasten işlenebilir suçlardır. Bu yönüyle,  eylemin mahiyetinin ne olduğunu  tanımlayan  söz / kanun metni / norm,  olmuş ve olabilecek bilimum  halleri  değerlendirip yazı altına alamayacağı için "tipik"tir.  Kişinin  varlık aleminde ortaya  çıkan  eyleminin  "tipik"  suça ne kadar  uyduğu, yargılama yapan mahkemenin takdirine bırakılmıştır.  Karar veren, kişiyi suç olduğu iddia edile eyleme iten faktörleri, suçun işleniş biçimi gibi pek çok değişkeni dikkate alarak eylemin suç olup olmadığı ile suç ise yasa koyucunun takdir eylediği sınırlar içerisinde ne kadar ceza verileceğini belirler.

Bu teknik bilgiyi verme amacım şu ki, insanların eylemleri, başarına gelen işler, haller, beyaz ve siyah diye sınıflandırılamaz. Hayat bu ikisinin arasındaki milyarlarca gri alandan oluşur.

Sorumluluğun / ehliyetin yaş yönüyle sınırlandırılması da aslında böyledir.  Esas olan eylemin failinin eylemin suç olup olmadığını bilmesidir. Ancak bu kıstas suistimale açık olduğundan yasa koyucular bir yaş üzerinde karar kılarak onu sorumluluk yaşı olarak belirlerler.

Cezai ehliyetin takdiri böyle yapılmasına karşın, ilgili yaş sınırını değiştirecek yahut ortadan kaldıracak emareler somut delillerle ortaya konulursa hakim takdirini ona göre yapacaktır. Mesela, 50 yaşındaki bir insan akıl hastası ise temyiz / ayırtım gücü bulunmadığından eyleminden mesul tutulamaz.

Bizim ceza yargımızda, 18 yaşının altında kalan kimsenin eylemi cezasız kalmaz. Cezasında "yaşı" nedeni ile "indirim" yapılır.

Bu anlattıkarım beşer yargısıdır. Beşer yargısı da beşer gibi "kısıtlı"dır. Hiç bir beşer mahkemesi yahut hakimi, "her şeyi bilen" değildir.

Bu nedenle, Allah'ın muhakemesi ile beşerin muhakemesi kıyas götüremez. Beşer yargısında iddia makamı elindeki imkalar dahilinde sanığın suçunu delillendirmeye çalışırken, sanık da aynı şekilde elindeki imkanların elverdiği ölçüde suçsuzluğunu kanıtlamaya çalışır.

Halbuki, ilahi yargıda bir kimsenin bir hususu ortaya koyması için delil getirmesine gerek yoktur. Üstelik deliller, mutlak bir takdir altındadır. Delilde şüphe yoktur. Bunun yanında delilde bir sınırlama da yoktur.

Kişinin kalbinin özünde saklı "niyetler" dahi o gün bir delildir.

Yukarıda anlattığım hususlar dahilinde tatışılan konuya bakıldığında, kırk yaşın altındaki eylemlerin cezasızlık olmasa bile "iman" kardeşimin dile getirdiği gibi bir nevi hafifletici nedenle farklı bir değerlendirmeye tabi tutulabileceği ihtimali düşünülebilir.

FAKAT; Allah'ın El-Adl olduğuna iman eden bir kimse için bu tartışmanın hiç bir kıymeti yoktur.

Hakimim El-Adl, avukatım (savunma için güvencim) Er-Rahman...

Dilediğini bağışlar, dilediğine azab eder.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
melih
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melih

Ben yine de bahsi geçen ayetler ışığında fikirlerimin arkasındayım. En doğrusunu Allah bilir.

40 yaş ayetle sabit olarak sorumluluk yaşı olduğuna göre ve diğer ayette de belli bir yaşa kadar yaşamış olanların sorumlu tutulacağı açıklandığına göre : Allah adildir mutlaka ve 40 yaşına kadar yaşatıp kendisine ne olduğunu göstermediği bir kimseyi bu kısıtla hayatındaki eylemleri nedeniyle cehenneme göndermez diye düşünüyorum. Kaldı ki zaten kişinin kaç yıl yaşarsa yaşasın durumunun ne olduğunu ALLAH elbette bilir.

40 yaşın altında ölen bir kimse cehenneme gittiğinde (bazılarına göre) : "Allah'ım beni eksik yaşattın, ben kalan zamanlarımda daha iyi yaşayacaktım, sana itaat eden bir kul olacaktım" derse ne olacak?

 



__________________
Rahman Rahim Olan ALLAH'ın Adıyla "Ben yüzümü tümüyle, gökleri ve yeri yaratana çevirdim ve ben ortak koşanlardan değilim." En'am 79
Yukarı dön Göster melih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melih
 
Mesut Erhan
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mesut Erhan

Selam;

Melih kardeş;Eline ve kalemine sağlık . Alllah ilmini artırsın hanif dostum.

Zayıf ve çelişkili rivayetlere itibar edenler, olgunluk çağını 12 yaş olarak gösterirler. Yani dinsel sorumlulukla, cinselliği bir birine karıştırırlar. Bu Kur'an ayeti, henüz çocukların oyun çağı denilebilecek 12 yaşını, olgunluk çağı gösterenleri yalanlıyor. Allah kimin cenneti hak ettiğini eniyi bilendir. 16.ayete göre Allah, 40 yaşına varmadan, kimin canını alırsa, o kişinin cennete girebileceğini ve ancak 40 yaşına geldikten sonra, yani olgunluk çağına geldikten sonra, sorumlu tutulacağını işaret buyuruyor.  Allah o kadar geniş merhamet sahibi ve Allah'ın dini İslam, o kadar insan bünyesine uygundur. Fakat, dini içinden çıkılmaz hale getirenler, 40 yaş süresini çok bulmakta ve insanlar için cennet yerine, cehennemi istemektedirler.




__________________
Gerçek Şu : Bu KURAN Sana ve toplumuna elbette bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bundan sorumlu tutulacaksınız. Zuhruf 44
Yukarı dön Göster Mesut Erhan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mesut Erhan
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

umarım dediginiz gibi cıkarda 40 a kadar olan hatalarımız affedilir...ama bu cıkarımınız yanlışsa  işimiz zor...
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhaba Arkadaşlar

 

Ben de Melih kardeşin düşüncesine kendi bakış açımla şöyle katılıyorum.

Biliyoruzki yeryüzünde bugün milyarlarca insan yaşamakta ve bu milyarlarca insanın henüz büyük bir çoğunluğuna kuran mesajı bir şekilde ulaşamamakta. Ancak vahiyle muhatap olmak demenin ben sadece kuran ya da diğer kutsal kitapları kapsamadığını, bunun daha geniş bir kapsama alanı olduğunu söyleyerek sözlerime başlamak istiyorum. Şöyleki:

Bugün Avustralyada yaşayan bir aborjin bile haksız yere insan öldürmenin, birinin malını çalmanın herhangi bir kutsal metne bakmadan da kötü olduğunu bilebilir. Çünkü fıtrata yerleştirilen tek ve bir olan yaratıcıya inanma dürtüsü ile iyi ile kötüyü ayırt etme yetisi insanlara hangi milletten, ırktan vs olursa olsun verilmiştir ki yaratıcı Allah olduğuna göre böyle bir ayırım yapması zaten söz konusu olamaz. Bu bağlamda insana verilmiş olan olgunluk yaşı 40 yaşında önce yaptıklarımızdan sorumlu değiliz demek doğru bir söylem değil lakin arkadaş biraz burda yanlış anlaşılıyor diye düşünüyorum.

40 yaş olgunluğundan insanın hayata-doğaya-eşyaya-vahye bakışı ile daha evvelki yaşlardaki kısıtlı-az tecrübesi ile bakışı bir değil, Melih arkadaş bunu anlatarak özellikle 40 yaşın sorumluluğunu üstüne basa basa söylüyor. Lakin dediğim gibi önceden işlenen bir takım suçlardan-günahlardan muafız anlamı taşımıyor. 40 yaşında kazanılan kemale şiddetle dikkat çekilerek, bence insanın her yaşta algıladığı ve bildiği ve içinde, fıtratına yerleştirilen o sese kulak verdiği sürece doğruyu bulabileceğini her zaman savunuyorum.

Rahmana emanet olasınız...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

yani vicdanın sesini dinleyenler doğruyu yapacaklar...adı sanı dini yaşı ne olursa olsun...vicdanın sesini dinlemeyip tersini yapanlar yanlış yapmış olacak ve mesul olacak adı sanı memleketi dini yaşı ne olursa olsun...herkese vicdanının sesini duyup anlayıp düşünecek kadar ömür verilmiş....bu bir an bile olabilir....
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
anafikir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Gönderilenler: 112
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anafikir

selamlar

Bu ayetı yanlış anladıklarını sanıyorum.

حَتّٰى اِذَا بَلَغَ اَشُدَّه 15; وَبَلَغَ اَرْبَعٖ 10;نَ سَنَةً

 Burda anlatılmak istenen başka bazı insanların anlattıkları başka.

Burda iki ayrı mesele var. Aşağıdakı örnek gibi

1-حَتّٰى اِذَا بَلَغَ اَشُدَّه 15; Allah derki :Erginlik dönemine (eşudd) ulaştığı (belğ)

وَبَلَغَ اَرْبَعٖ 10;نَ سَنَةً

2-ve kırk (erbaın) yila (sene)eriştiği (belğ)vakit(hatta).

Burada ve ile ayırım var buna ne diyecekler bunu savunanlar 

 

 

Yukarı dön Göster anafikir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anafikir
 
mert8
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Yer: Saudi Arabia
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mert8

Bıisim Allah erRahman erRahim

 

Allah ın izni ile

 

 

Kur’an-ı Kerim in birçok yerinde, türkçeye çeviride ve tefsirde birçok hata olduğunu hatırlatmak isterim...

 

 

benim ahkaf 15  ten ne anladığımı (itirazlarınızı bekliyorum. . .) aşağıda anlatmak istiyorum. yanlış yorumlar ile insanoğlu yanlış yönlere sapıyor ve yanlış işler yapıyor. doğruyu bulup belirlemek lazım:

 

ahkaf 15 :  “. . . nihayet insan kemaline/reşit yaşına (12 – 13 – 14 – 15 – 16 – 17 – 18 – veya daha büyük) ulaşıpta Allah a olan görevlerini  ve sorumluluklarını tam olarak yerine getirerek yaşamaya başlayıp   40 yaşına yetişirse  Allah ın yanındaki yeri cennettir.  . . .”

 

bence bu ayetin yorumu bu. . .

 

“peki ya 40 ından sonra azarsa”  derseniz…  bilmem herhalde azmaz. insan en delikanlı döneminde Allah ın yolundan çıkmaz ise herhalde 40 ından sonra da çıkmaz. . .

 

eğer ki çıktı : o Allah ın bileceği bir şey olur. ayrıca “40 ından sonra azanı teneşir paklar” gibi güzel bir deyimimiz var. . .

 

Allah a emanet olun

 

mehmet rende

 

 

Yukarı dön Göster mert8's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mert8
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats