HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: NKH Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Nur 60 ta izah edilen  evlilik beklentisi olmayan, genc olmayan bayanlar olarak anlasilmasi gerekir diye dusunuyorum. (muhliskul)

 

Değerli Muhliskul,

 

EVLİLİK BEKLENTİSİ, adı üstünde, “beklenti”dir ve her insanın, son nefesini verene kadar, doğal hakkıdır. Yaşı yetmiş işi bitmiş bir sürü insan tvlerin “evlendirme programları”na çıkıyor, “Ben yatak arkadaşı değil ahir ömrümde yalnızlığımı paylaşacak bir eş arıyorum!” diyor.

 

Al sana beklenti.

 

Ne yapacağız bu durumda? Lâ yercûne "nikah"en yani cinsel ilişki ihtiyacı hissetmeyen ama evliliğe dair beklentisi olan o “kavaid”e Allah'ın verdiği hakları, örneğin giysilerini atma iznini, “Senin evlilik beklentin var!” diye ta son nefeslerine kadar erteleyecek miyiz?

 

Yani Allah izin verecek; biz onu fiilen iptal mi edeceğiz?

 

*

 

Merhaba muvahhit.

 

Müzakeremiz sırasında bu soruları cevapladım. Ama anlaşılan siz tatmin olmadınız. Lütfen ÇOK EŞLİLİK hakkındaki makaleme de bakar mısınız. Tatmin olmazsanız, söz, burda daha ayrıntılı bir şekilde cevaplıyacağım, Allah isterse. http://www.hasanakcay.net/?p=71

 

*

 

Ve göz ardı edilen gerçek:

 

"Yetim annelerinin ikişeri, üçeri, dörderiyle yetimleri himayeniz altına almak için evlenebilirsiniz" iddiası tamamen dayanaksız. Çünkü o yetimler sizin zaten himayeniz altında

 

Ve o yetimlerin anneleri yok; anneleri hiç anılmıyor.

 

Ama MALLARI var. Yetimlerin MALLARINI (EMVAL) kendi mallarınızla yiyip o büyük günahı işlemeniz onlar himayeniz altında olduğu için muhtemel (Nisâ 2). Siz, samimi muminler olarak, "Ya o ihtimal gerçekleşir de hûban kebîra -o büyük günaha- (Nisâ 2) girersem?" diye korkuyorsunuz (Nisâ 3).  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Sayin Hasan Akcay, olaylara gunumuzden bakarak 14 asir oncesinin dil yapisini belirleyemeyiz. Gunumuz icin bahsettikleriniz 14 asir once soz konusu degildi. kadinlarin toplum icindeki statuleri iyi degerlendirildiginde, iktidar ve zenginlik elde etmenin haricinde erkekler ,hatta yasli olanlari dahi genc kizlari tercih ediyorlardi. Dogal olarak yasi kemale ulasmis bir bayan o gunun psikolojik kabullenmelerine uyumlu bir sekilde  bosyere nikah umudu tasimiyordu.  Gunumuzde dahi erkeklerin cogunlugunun tercihi  bu yondedir. Bu tur imkanlara sahip olmayanlar daha mutevazi olarak yasli teyzeleri tercih ediyorlar. Bence birinci olarak tarihe burdan bakmamaliyiz. Eger bu konulara ilgi duyuyorsak ilmi esaslara uygun davranmaliyiz, yerinde incelemeliyiz.

Ayrica, beklenti veya umit tasimak kelimeleri ,  olumsuz hale cevrilerek de kullanilmaktadir, bunda garipsenecek bir taraf bulamiyorum. Bir kimse umidim kalmadi, beklentim yok diye ifadeler kullanabiliyor. Ama benim icin  bu kelimenin seciminin   ozel bir degeri yoktur. Yasi  evlenmek-nikah acisindan  tercih edilenin uzerinde olanlar, o toplumun bakis acisina gore yasli teyzeler de diyebiliriz.

Zaten nikah,cinsel iliski anlamina gelseydi, yasli   kadinlarda dogal olarak  bu sinifta olmasi  gerekir. Kadinlarin   dogurganligi 35 ten sonra cok zor bir duruma gelmisken cinselliklerinin zirvesinde olduklari bilinmektedir.  Ysli kadin tarifi,kimine gore kirk, elli, kimine  gore atmis,yetmis.  Su gunumuzde dahi asyadaki ulkelerin  otuz, otuzbesin uzerinde ki   kadinlari yasli   gordugunu biliyoruz. Bir  cogu kendilerinden on hatta yirmi yas farki   olan, beylerle evlenmektedirler. Bati ulkeleri bu konuda cok daha farklidir. Ayrica biyolojik olarak kadinin dogurganligi belli yaslardan sonra azalmakta ve  dogum yapmasi tehlikeli bir hale gelmektedir. Otuzbes yaslarindan sonra bircok kadin hamile kalmalari   zorlastigindan cok masrafli IVF kuyruklarina girmektedir.  Biyolojik olarak  bu bayanlar , dogurganlik esasindan yola cikildiginda     yasli sinifinda yeralmaktadirlar.

Kuran'in vahyolundugu donemdede ,buyuk bir ihtimalle dogurganlik yas haddini dolduranlarin nikah-evlilik gibi bir beklentileri kalmiyordu. Toplum nazarinda yasli bayanlar olarak muamele goruyorlardi. Cinsel obje muamelesine fazla maruz kalmamalari da onlarin hakkinda bu ifadelerin kullanilmasina sebeb olabilir.

Sayin Hasan bey ben sizin tek eslilik  konusunda soylediklerinize Kuran'in emri budur diye yaklasmamaniz halinde  tamamen katiliyorum. Dini kullanarak cinsel ustunluk yasayanlara    karsi da sizinle beraberim. Kuran ne tek esliligi nede cok esliligi emrediyor. Fakat  benim kanaatim  adil olanin tercih edilmesine dogru yonlendiriyor.

Allah'a emanet olun.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

 muhliskul yazdı...

Sayin Hasan bey ben sizin tek eslilik  konusunda soylediklerinize Kuran'in emri budur diye yaklasmamaniz halinde  tamamen katiliyorum. Dini kullanarak cinsel ustunluk yasayanlara    karsi da sizinle beraberim. Kuran ne tek esliligi nede cok esliligi emrediyor. Fakat  benim kanaatim  adil olanin tercih edilmesine dogru yonlendiriyor.

  ...  bu cümlenin altına aynen imzamı atıyorum....



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Sayin Hasan bey ben sizin tek eslilik  konusunda soylediklerinize Kuran'in emri budur diye yaklasmamaniz halinde  tamamen katiliyorum... Kuran ne tek esliligi nede cok esliligi emrediyor. Fakat  benim kanaatim  adil olanin tercih edilmesine dogru yonlendiriyor. (muhliskul, asım)

Değerli Muhliskul ve Asım, bu sizin "kanaat"iniz. Elbet saygıyla karşılarım. Ama "kanaat"inizi bana atfen açıklamayın; beni alet etmeden açıklayın. Lütfen.

Benim kanaatim değil kesin inancım odur ki son İslam peygamberinin şahsında bütün inananlara EŞ ÜSTÜNE EŞ edinmek, ZULÜM OLDUĞU İÇİN, Ahzab 52'nin vahyinden itibaren haram kılınmıştır ve Allah asla zulmetmez, insanlara kendileri zulmeder (10:44).

Kuran ne tek esliligi nede cok esliligi emrediyor. Allah aşkına! Gerçeği söyleyin. Allah Ahzab 52'de "ne çok eşlilik ne tek eşlilik!" diye kararsız mı kalıyor?

"Ne çok eşlilik ne tek eşlilik" kararsızlığı "Kadınlar artık (min ba'd) sana helal değildir; onları güzel bulsan bile eşlerinle değiştirmen de..."nin neresinde var? Allah'ı alet etmeyin.

EŞ ÜSTÜNE EŞ bu dinin son nebisine yasak edilmişken ve nebi o yasağa harfi harfine uymuşken (10:15) ümmetinin "ne çok eşlilik ne tek eşlilik" ayaklarına yatıp eş üstüne eş almayı caiz ilan etmesi içler acısı bir haldir; maskaralık.

Çünkü İslamın son nebisine haram kılınmış olan EŞ ÜSTÜNE EŞ zulmü o İslamın ümmeti tarafından caiz sayılıp irtikap edildiği sürece bu din asla ciddiye alınamaz. İnekçi hinduizm ve kedici Satanizm ne ise çok eşçi din odur: maskaralık.

Efendim, çok eşlilik caiz olsun da onu biz reddedelim. Fesubhanallah. BİZ diye ortaya atılan beşer Allah'tan daha mı büyüktür ki Allah'ın caiz kıldığını reddetme büyüklüğünü gösterir?

Allah hâşâ zulmedecek, beşer o zulmü reddedecek. Zulmü reddetme erdemi beşere layık görülecek ama Allah'a çok görülecek. Bırakın bu ayakları. Eş üstüne eş zulüm mü değil mi? Zulüm değilse niye soğuk duruyorsunuz ona?

"Nooolur, biraz caiz oluversin!" Hayır, icazetin "biraz"ı olmaz tıpkı gebeliğin birazı olmadığı gibi. Biraz gebe bal gibi tam gebedir; biraz caiz bal gibi tam caizdir.

"Kötüdür ama caizdir" ayaklarına yatılıp çok eşli zulmün kapısı açık tutulduğu için bu danışıklı dövüş tarih boyunca sürüp geldi; sürüp gidiyor; sürüp gider.

Çok eşliliğe soğuk davranma lutfunuz sizin olsun. Beni alet etmeyin. 

Bu elbette benim "yorum"um. Siz kendi yorumunuzu özgürce dile getirin; saygı duyarım ama benim yorumumu da bana bırakın. Bırakın ben de özgür olayım; doğru bildiğimi asımlar, bursevîler, haccac-ı zalimler, mevdudiler, muhliskullar vb tarafından zulüm merdiveninin bir basamağı gibi kullanılmadan özgürce açıklayayım. 

Fesubhanallah.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Bu elbette benim "yorum"um. Siz kendi yorumunuzu özgürce dile getirin; saygı duyarım ama benim yorumumu da bana bırakın. Bırakın ben de özgür olayım; doğru bildiğimi asımlar, bursevîler, haccac-ı zalimler, mevdudiler, muhliskullar vb tarafından zulüm merdiveninin bir basamağı gibi kullanılmadan özgürce açıklayayım. 

 

Hasan Akcay yukaridaki ifadelerin senin ne kadar fanatik oldugunun ispatidir.  Simdi ben sana Firavun gibi ebu Cehil gibi gerceklere kulagini tikiyorsun ve haktan yuz ceviriyorsun desem, hakaret etmis olmaz miyim? haccaclari karistiracak kadar ne soylemisiz. Dusuncelerinizin bu kadar dokunulmaz oldugunu ortaya koymaniz sizin adiniza buyuk bir sansizlik. Kafanizi, evlilik,miras,evlatlik konularindan bir turlu kaldiramiyorsunuz.  Benim soyledigim sana ihsan da bulunur gibi fikirlerine onay vermek degildi. Katildigim kisimlari ifade ettim. Bunlari siz ortaya koymadan oncede boyle dusunuyordum,sizinle uzaktan yakindan bir alakasi yok. Bence cok zeki bir arkadassiniz, bunuda lutuf ve ihsan amacli soylemiyorum. Yalniz sartlanmis bakisiniz sizi bazi konularda fanatik davranmaya sevkediyor. Laiklik,aile hukuku,miras vesaire. Diger gorusleri anlamaya bile zahmet etmiyorsunuz. Illaki sizin belirlediginiz istikameti seyretme sarti ariyorsunuz. Hamilelik vesaire seklinde verdiginiz ornekler cok alakasiz, uc ornekler. hamileligin birazi olmadigi gibi icazetin birazi olmazmis. Icazet olmasi icin bir seyin kesin yasak olmasi gerekir. Cok esliligi sizin anladiginiz bir sekilde yasakliyan ayet var miki icazeti gerektirsin. Bu yasam sekli o ortamda mevcuttu. Kuran bunun aksine bir uygulamayi kesin bir kararla belirtmedi.  Icazet-musade-izin  mecbur olundugunda istisnai olarak belirtilen hususlar icin gecerlidir. Domuz eti ve benzeri diyet konulari bunlar icin orneklik tesekil ederler. Mecbur kalindiginda  haddi asmadan yapilmasi musade edilen konular icinde icazetin azi, hamileligin azi gibidir sacmadir diyebiliyormusunuz. Dinin esnek kisimlarinin bulunmasini akliniz kavrayamiyor. Bunu Allah'a yakistiramiyorsunuz. Oysa farkina varsaniz her turlu eksikliklerden munezzeh olan yuce Allah'in sahsi hakkinda konusmuyoruz. Yaratilisindan beri gelisme sureci yasayan insanlar icin vazedilen hukumlerden bahsediyoruz. Muhataplara mesaji kavratmayi gaye edinen yaratici, onlarin eksik ve fazla her yanlarini goz onunde tutarak hitap etmistir. Gelisim surecini tokezletecek sorumluluklar yuklememistir. Kendine verilen olculerin isigi altinda dogal devrelerini tamamliyarak olgunlasmalarini esas alarak hitap etmistir. Bu yuzden gunumuz icin cok yanlis kabul edilen herseyin mutlaka kuran'da boyle olarak tarif edilmesi sart degildir.

Bence her sey cok net, bu kadar basit konulari tekrarlamaktan banada fenalik geldi.

Sizin farkli dusunmenizden dolayi benim gozumdeki yeriniz haccac felan filan gibi degil. Bu sekilde anlamak sizin tercihinizdir. Yalniz sizin kendi anlayisiniza ,yorumunuza farkli dusunmus olmama gosterdiginiz reaksiyon hic hos degil, aslinda cok agir bir hakaret.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

"Şimdilik" bu bahsi uzatmayı düşünmüyorum.

Katılımcı arkadaşların "düşünceleri"nin anlaşıldığı ve maksadın hasıl olduğunu kanaatindeyim. 

Tekrar bu başlık altında katkısı olan arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Selam ve dua ile,

rıdvan  

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam arkadaşlar,

çok eşlilik üzerine bizde geçmiş sayfalarda görüşlerimiz belirttik,yazdığımız yazılardan birine;''yetim=annesi olmayan''babında cevap verilmiş dolayısıyla evlenmesi gerekenlerin yetimlerin anneleri olamacağı söylenmişti..lakin bizde arapça yok ancak anlayışımız, bizim kuran örgümüz bize bunu böyle anlatmaktaydı..şimdi nette bir ifadeye rastladım,eğer gerçekse çok evlilik yoktur diyen arkadaşların savları yıkılacak ve bizim karşı savlarımız ayakta duracaktır doğruyu bulma adına buyrun:


Çünkü arapçada yetim kelimesi babası ölmüş kimse anlamına geldiği gibi, tek ve benzersiz manasına da gelir.

Kaynak lehçedeki bir kelimenin anlamı hedef leçedeki bir kelimenin değil de birden fazla kelimenin anlamı tarafından örtülebilir. Mesela Türkmen Türkçesindeki yetim kelimesi, Türkiye Türkçesinde yetim ve öksüz kelimeleri ile karşılanır.

‘Yetim’ kelimesi ‘zayıflık’, özellikle ‘akıl zayıflığı’ ve ‘fikir noksanlığı’ manalarına da gelir. Bundan dolayı yetim ifadesi ‘erginlikten sonra rüştünü bulamayanlar’ için kullanıldığı gibi, ‘kocasından yalnız kalan kadınlar’ için de kullanılır. Nitekim Hz. Peygamber’in, “Yetim ve kadın, bu iki zayıf hakkında Allah’tan korkunuz.”[7] İfadesinde, yetim kelimesini ‘zayıflık’ anlamında kullandığını görmekteyiz.

Şu halde örfî kullanım bakımından yetimler denilince ‘babaları vefat etmiş oğlan veya kız çocukları’ anlaşılabileceği gibi, ‘kocasız kalmış kadınlar’ da anlaşılabilecektir. Ancak hukukî manada yetimlik, buluğ veya rüşt çağına kadar devam eder.[8]

Yetim kavramının anlam eksenini oluşturan mefhum, babası ölen çocuğun muhtaç duruma düşmesiyle ‘bakılma imkân ve desteğini kaybetmiş olması’dır. Annesi ölen çocuk, sahip çıkılma ve bakılabilme noktasında babanın korumasındadır. Mahrum olduğu süt ve anne şefkatinin kısmen de olsa başka yollarla giderilebilme imkânı vardır. Babası ölen çocuk, zorunlu olarak sahip çıkılma imkân ve desteğini kaybetmiş olduğu için ortada kalabilir. Ayrıca annenin ölümünde baba yeni bir evlilik yapsa da çocuk sahipsiz kalmıyor. Çünkü, “Emzirmeyi tamamlatmak isteyen (baba) için, anneler çocuklarını iki tam yıl emzirirler. Onların örfe uygun olarak beslenmesi ve giyimi baba tarafına aittir…”[9] ayetinde belirtildiği gibi, İslam’a göre çocuğun bakımı babaya aittir. Fakat baba ölüp anne yeni bir evlilik yaptığında, ailede sahip çıkacak biri yoksa çocuk ortada kalabiliyor. Her şeyden önce anne, bulunduğu yuvanın dışına çıkıyor. Gideceği yerde çocuklarına sahip çıkılacağının bir garantisi olmadığı gibi, üvey baba olacak kişinin de böyle bir mecburiyeti yoktur. Onun için çocuğa, babanın sahip çıkma ve her türlü sorumluluğunu üstlenme mecburiyeti olduğu için, Kur’an-ı Kerim ve hadislerde annesi ölen çocuğun bakımı üzerinde durulmamıştır.

Problemin eksenini yalnızlık ve sahipsizlik oluşturduğuna göre, baba ve annesi hayatta olduğu halde terkedilmiş sahipsiz çocukları, mecazî manada yetimler kapsamına alıp onlara karşı da aynı sorumlulukları taşıdığımızı kabul etmeye bir mani yoktur. Burada, sorun, babanın veya annenin ölmüş olması değil, anne veya babanın ölümüyle ortaya çıkan ‘çocuğun yalnızlığı ve sahipsizliği’dir. Dolayısıyla sahipsiz olan her çocuğa, ailesi tarafından sahip çıkılıncaya kadar, sorumluluk açısından yetim muamelesi yapılabilir.

Kelimenin semantik analizinden de anlaşıldığı gibi ‘yetimlik’ ve ‘öksüzlük’; ‘yalnızlığın, güçsüzlüğün, tek kalmışlığın ve çaresizliğin’ ifadesidir.



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 5
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats