Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
savana Yazdı:
Selam
elin koparıp atılması gibi ciddi bir durum sözkonusu.Böyle bir konuda Allah mecazlı anlatım kullanarak insanları böyle bir hataya düşmeye teşvik etmez.
Yani anlatmak istediğim şu eğer orada elin kesilmesi kişinin mali gücünün kesilmesi anlamında değildir.Allah o kişiyi hapsedin alıkoyun demek yerine neden mecazlı anlam kullanıp insanları eli kesip atmak anlayışına düşürsün
|
|
|
YOL kesmek ile AĞAÇ kesmek arasındaki farka dikkat etmek gerekiyor. İkisi de kesmektir ama birincisi mecazî anlamda, ikincisi lafzî. Arapçada bu fiillerin karşılığı QaTaA’ ve QaTTaA’.
QaTaA’ "ilişkiyi kesme" veya "son verme" gibi fiziksel olmayan veya mecazi anlamlarda kullanılır. (Edip Yüksel, MESAJ-KURAN ÇEVİRİSİ)
Allah’ın "Ulaştırılsın!" dediğini KESENLER (alıkoyanlar) ellezîne YAKTA’ÛNE mâ emerellahu bihî en yûsal (2:27, 13:25).
Mâide 38’deki FEQTA'Û işte bu QaTaA’ fiilinin bir kipi olup mecazî anlamı dile getirir: Hırsızlık eden erkeğin ve kadının ellerini KESİN (onları alıkoyun!) -Ve’s sariku ve’s sarikatu FEQTA'Û eydiy ehum. Abdurrahman Özlük kardeşimizin açıkladığı üzere ayette "en az üç el"in kesileceğnden söz edilmesi de bunu kanıtlıyor.
QaTTaA' ise Mâide 33’te var; YUQATTA'A onun bir kipidir ve lafzî anlama gelir: Allah’a ve O’nun elçisine savaş açanların canları alınır ya da elleri KESİLİR -ev YUQATTA'A eydiyhim.
Yani anlatmak istediğim şu: MÂİDE 38’deki FEQTA’Û, zaten mecazi anlamları dile getiren bir fiil.
Sevgi ile,
Hasan Akçay
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|