HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: xatemunnebiyyin Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

aliaksoy Yazdı:
Selam UlulEbsar,

Empati becerisi erdem sahiplerinin, Kuran'� bir hidayet rehberi olarak g�renlerin i�idir.

Kuran her "siz" dediğinde, "Ha... Bak burada bize sesleniyor" demek empati değildir.

Bilakis empati �udur;

Kuran "siz" dedi�inde, "Kuran, ilk muhataplarına şunu s�ylemi�, bu bizim ya�ad���m�z �a� ve mekanda neye karşılık gelir?" deyip bir yol edinmektir.

Esen kal.


Değerli aliaksoy,

Aynı şeyi söylüyoruz.Rabbimiz Bir.

Elbette insan günün şartlarına gçre uyarlamak zorunda.

Kuran; "Deveye bakıp akıl etmezmisiniz" dediğinde...

Sözün lafzını değil özünü anlamak gerektiği açık.

Yoksa gidip Hayvanat bahçesinde özellikle Devede bir mesaj aramak değil....

Bana göre Arkeolojik kalıntıları gezmek bir İlahi emir...Gerçek Umre

eski medeniyetleri araştırmak...

Mekkeye gitmek değil...

Ben böyle anlıyorum.

sevgi ile...






__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

insanları doğruluğa adalete iyiliğe ve zulme karşı durmaya çağıran herkes allahın elçisidir...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam,

arkadaşlar, uzunca bir süredir üzerinde düşündüğüm bir ayet hakkında - konu bağlamında olması hasebi ile - görüşlerinizi almak istiyorum.

MS 7. yüzyılda, medine toplumunda yaşayan ve kendilerine "yahudiyiz" diyen adamlar var. Muhammed peygambere ( selam ona ) inen vahiy ortamında kendileri hakkında şöyle bir hitap geliyor:

" Allah'ın hükmünün bulunduğu Tevrat yanlarında olduğu halde, seni nasıl hakem kılıyorlar ve sonra bunun peşinden yüz çeviriyorlar? İşte onlar, inanmış değildir. " maide 43

aslında o pasajın tamamı da konu bütünlüğünde ama şimdi sorularımı sormak istiyorum:

1- kendilerinden yaklaşık 1.850 yıl önce inmiş bir Kİtap olan TEVRAT mushafını ellerinde tutan adamlara değil mi bu hitap?

2- çölde Musa ve kavmine inmiş bir Kitap ( en azından şeriatı ve nusukları kavrayan 5 kitabın levililer kitabı ) değil mi o?

3- medine de kendilerinden 1.850 yıl önce çöl ortamında bir kitap inmiş ve bu adamlar ile o çölde yaşayan adamların hemen hemen hiç bir sosyo-ekonomik ya da medeniyet ilişkisi yok. acaip farklı iki toplumdan bahsediyoruz değil mi? bunlar yerleşik yaşayan ticaret, tarım hayvancılık kuyumculukla falan uğraşan adamlar. çöldekiler ve sonrasında filistine yerleşenler ile çok da alakaları yok yani?

4- buna rağmen neden bir ceza hukuku maddesi için bile YENİ BİR PEYGAMBERE DAHİ gitmeleri eleştiriliyor? şunu demeye hakları yok mu. " bizden 1.850 yıl önce kaçak bir kavme inmiş hükümler bugünün "modern toplumunda" tabiki uygulamaz, bunlar yöresel ve tarihseldi, şartlar değişlti.... v.b."

5- bu benzeri bir çok ayette "ellerindeki tevrat ve incili ayağa kaldırmadıkça hiç bir şey üzere değiller" manasındaki uyarılar bu evrensellik tarihsellik tartışmalarında nereye oturacak. hemi de "tahrif" edilmiş kitaplar?

konu ile ilgilenenlerin görüşlerini almak istiyorum lutfederlerse.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

sasha Yazdı:
Selam sevgili haktansapmaz,

Sonuncusu oldugunu dogrulayan ayet, Maide/3'deki  ifade olabilir mi?

Dinin kemale ermesi ve Allah'in tüm nimetlerini bahsetmesi..

Selam sevgili Sasha,

"Bugün" dediği gün hangi gündür, muhataplar kimdir, kimlerin ümutları kırıldı, bu söz nerede ve ne zaman söylendi, niçin o gün ve o mekanda?

Bu soruların isabetli cevabı verilebilirse o söz daha iyi anlaşılcaktır.

O gün düşmanlarının, inananların inancıyla uğraşacak mecallerinin tükendiği, heveslerinin kırıldığı gündür. O gün yevmü-lhacci-lekber günüdür. Yer Mekke/arafat. Mesajın sahibi bu duyuruyu o gün için çok büyük olan yüzbini aşkın inanana yönelikti...

Bu sözler Elçi'nin son elçi olduğunu hatırlatmaktan ziyade, Elçi'nin görevinin o gün sona erdiğini söylüyor bence. Allah, diğer bir deyişle Elçi o güne kadar söylediklerini tas tamam gerçekleştirdi (etmemtu).

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Selam sevgili haktansapmaz,

Aklima takilmisti, acaba mi diyordum aydinlattiniz. Cok tesekkur ederim.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ebukerem Yazdı:

selam,

arkadaşlar, uzunca bir süredir üzerinde düşündüğüm bir ayet hakkında - konu bağlamında olması hasebi ile - görüşlerinizi almak istiyorum.

MS 7. yüzyılda, medine toplumunda yaşayan ve kendilerine "yahudiyiz" diyen adamlar var. Muhammed peygambere ( selam ona ) inen vahiy ortamında kendileri hakkında şöyle bir hitap geliyor:

" Allah'ın hükmünün bulunduğu Tevrat yanlarında olduğu halde, seni nasıl hakem kılıyorlar ve sonra bunun peşinden yüz çeviriyorlar? İşte onlar, inanmış değildir. " maide 43

aslında o pasajın tamamı da konu bütünlüğünde ama şimdi sorularımı sormak istiyorum:

1- kendilerinden yaklaşık 1.850 yıl önce inmiş bir Kİtap olan TEVRAT mushafını ellerinde tutan adamlara değil mi bu hitap?

2- çölde Musa ve kavmine inmiş bir Kitap ( en azından şeriatı ve nusukları kavrayan 5 kitabın levililer kitabı ) değil mi o?

3- medine de kendilerinden 1.850 yıl önce çöl ortamında bir kitap inmiş ve bu adamlar ile o çölde yaşayan adamların hemen hemen hiç bir sosyo-ekonomik ya da medeniyet ilişkisi yok. acaip farklı iki toplumdan bahsediyoruz değil mi? bunlar yerleşik yaşayan ticaret, tarım hayvancılık kuyumculukla falan uğraşan adamlar. çöldekiler ve sonrasında filistine yerleşenler ile çok da alakaları yok yani?

4- buna rağmen neden bir ceza hukuku maddesi için bile YENİ BİR PEYGAMBERE DAHİ gitmeleri eleştiriliyor? şunu demeye hakları yok mu. " bizden 1.850 yıl önce kaçak bir kavme inmiş hükümler bugünün "modern toplumunda" tabiki uygulamaz, bunlar yöresel ve tarihseldi, şartlar değişlti.... v.b."

5- bu benzeri bir çok ayette "ellerindeki tevrat ve incili ayağa kaldırmadıkça hiç bir şey üzere değiller" manasındaki uyarılar bu evrensellik tarihsellik tartışmalarında nereye oturacak. hemi de "tahrif" edilmiş kitaplar?

konu ile ilgilenenlerin görüşlerini almak istiyorum lutfederlerse.

selam ile.



kitab adil olunuz dedi ta başından beri...

tevratta incilde kuranda özet olarak bunu söyledi...

adil olunuz...

ama adaleti sağlayacak hükümlerin hepsini tek tek hiç birisi saymadı...

çünkü adalet duygusunu verdiği insanın onuçok iyi bulacağını biliyordu...

adalet duygusu öyle hassasiyetle adaleti ölçüp biçebiliyordu ki hiç okuma yazma bilmeyen köylü cahil dediğimiz insanlar bile bir şeyin adil olup olmadığını hemen sezebiliyorlardı...

el kitab bu duygunuzu kaybetmeyin onu iyi çalıştırın heva ve hevesinize uyarak adaletten sapmayın der...

o zamanki yahudiler bunu çok iyi bildikleri halde  acaba muhammed peygamber bizim  hevesimize daha uygun bir şey söyler mi diye ona gidiyorlar...

ondan adil olan hükmü öğrenmeye değil kendi işlerine daha çok gelecek bir şeyler duyabilir miyiz acaba diye gidiyorlar...

kendileri de adil olan davranışı ta içlerinden sezip bildikleri ve ellerindeki kitabtada adil olunuz dediği halde niye birde ona geliyorlar...

çünkü gerçekten adalete inanmış iyiliğe doğruluğa inanmış yani mümin değiller...

adil peygamberden de istediklerini bulamayınca onun dediklerinde de yüz çevirip defoluyorlar...

insanlığın başından beri değişmeyen bir şeriat emri adil olun hakkaniyetli olun du...

insan nasıl adil olunacağını bilmediği için değil adaletten bilerek ve isteyerek ayrıldığı için onları uyarıyordu el kitab....



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

ebukerem Yazdı:

...

" Allah'ın hükmünün bulunduğu Tevrat yanlarında olduğu halde, seni nasıl hakem kılıyorlar ve sonra bunun peşinden yüz çeviriyorlar? İşte onlar, inanmış değildir. " maide 43

aslında o pasajın tamamı da konu bütünlüğünde ama şimdi sorularımı sormak istiyorum:

1- kendilerinden yaklaşık 1.850 yıl önce inmiş bir Kİtap olan TEVRAT mushafını ellerinde tutan adamlara değil mi bu hitap?

2- çölde Musa ve kavmine inmiş bir Kitap ( en azından şeriatı ve nusukları kavrayan 5 kitabın levililer kitabı ) değil mi o?

3- medine de kendilerinden 1.850 yıl önce çöl ortamında bir kitap inmiş ve bu adamlar ile o çölde yaşayan adamların hemen hemen hiç bir sosyo-ekonomik ya da medeniyet ilişkisi yok. acaip farklı iki toplumdan bahsediyoruz değil mi? bunlar yerleşik yaşayan ticaret, tarım hayvancılık kuyumculukla falan uğraşan adamlar. çöldekiler ve sonrasında filistine yerleşenler ile çok da alakaları yok yani?

4- buna rağmen neden bir ceza hukuku maddesi için bile YENİ BİR PEYGAMBERE DAHİ gitmeleri eleştiriliyor? şunu demeye hakları yok mu. " bizden 1.850 yıl önce kaçak bir kavme inmiş hükümler bugünün "modern toplumunda" tabiki uygulamaz, bunlar yöresel ve tarihseldi, şartlar değişlti.... v.b."

5- bu benzeri bir çok ayette "ellerindeki tevrat ve incili ayağa kaldırmadıkça hiç bir şey üzere değiller" manasındaki uyarılar bu evrensellik tarihsellik tartışmalarında nereye oturacak. hemi de "tahrif" edilmiş kitaplar?

konu ile ilgilenenlerin görüşlerini almak istiyorum lutfederlerse.

selam ile.



Selam,

Yahudilerin Hz. Peygamberin hakemliğine başvurmaları konusunda sevgili asım beyin cevabına aynen katılıyorum. Onlar Kuran'a iman ederek gelmiyorlardı. Kuran, onların iki yüzlülüğünü, çelişkilerini vurgulamaktadır.

Yahudilerin ve Hıristiyanların kendi kitaplarını tatbik etmedikçe hiç bir şey üzerinde olmadıkları eleştirisine gelince...

Kuran'ın muhatabı olan Yahudi ve Hıristiyanların, İncil veya Tevratı tatbik ettiklerinden bahisle asıl doğru yolda olanların kendileri olduğu yönündeki yaklaşımlarına bir reddiyedir. Kuran bir çok ayetinde Yahudi ve Hıristiyanların kitaplarını taşımadıklarını / ayetlerinin gereğini yapmadıklarını beyan eder.

Fakat, bu ayetlerin gereğini ifa etmemekle suçlananlar o dönem o devirde yaşayan Yahudi ve Hıristiyanlar mıdır ?

Bence hayır...

Kuran, atalarını savunan muhataplarını atalarının eylemiyle eşlemektedir.

Örneğin,

"Andolsun, Mûsâ’ya Kitab’ı (Tevrat’ı) verdik. Ondan sonra ard arda peygamberler gönderdik. Meryem oğlu İsa’ya mucizeler verdik. Onu Ruhu’l-Kudüs (Cebrail) ile destekledik. Size herhangi bir peygamber, hoşunuza gitmeyen bir şey getirdikçe, kibirlenip (onların) bir kısmını yalanlayıp bir kısmını da öldürmediniz mi?" (Bakara, 87)

"Onlara, “Allah’ın indirdiğine (Kur’an’a) iman edin” denilince, “Biz sadece bize indirilene (Tevrat’a) inanırız” deyip, ondan sonra geleni (Kur’an’ı) inkâr ederler. Hâlbuki o, ellerinde bulunanı (Tevrat’ı) tasdik eden hak bir kitaptır. De ki: “Eğer inanan kimseler idiyseniz, daha önce niçin Allah’ın peygamberlerini öldürüyordunuz?” (Bakara,91)

"Onlar, “Allah, bize, ateşin yiyeceği bir kurban getirmedikçe hiçbir peygambere inanmamamızı emretti” dediler. De ki: “Benden önce size nice peygamberler, açık belgeleri ve sizin dediğiniz şeyi getirdi. Eğer doğru söyleyenler iseniz, niçin onları öldürdünüz?” (Ali İmran,183)

Şu ayette ve devamındaki ayetlerde de benzer bir sesleniş var:

"Andolsun, Mûsâ size açık mucizeler getirmişti de, arkasından nefislerinize zulüm ederek sizler buzağıyı ilâh edinmiştiniz." (Bakara,92)

Yukarıdaki ayetlerde de açıkça izah edildiği gibi, Kuran; onların Tevrat veya İncil inanırları oldukları yönündeki iddialarını, çelişkilerini açığa çıkararak reddetmektedir.

Esen kalın. 

 


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

sayın asım bey ve ali bey,

bu yorumlarınız sorduğum soruların cevabı değil yalnız.

o dediklerinizin çoğu doğru ancak pek soyut ve tam karşılamıyor argümanları.

ancak ben konuyu evrensellik-tarihsellik bağlamında sormaya çalıştım. kendilerinden 1850 ve 600 yıl önce kendileri ile hiç bir sosyo-ekonmik ve kültürel ortaklıkları olmayan toplumlara indirilmiş vahiylerden kırta edilmiş mushaflara bu kadar kuvvetli atıf yapılıyorsa ( ceza hukuku konusu özelinde ) bugün Kuran'ın ceza hukukları için benzer ifadelerin de kullanılmayacağını göstermez mi bu?

1400 yıl önce inmiş -bir çöl topluma - bir vahyin ceza hukuku maddeleri için "ama biz çok farklı bir toplumuz coğrafyayız kültürüz dolayısı ile bunlar bizi bağlamaz" denilince aynı cevap ile muhatap olunmayacak mı?

eğer olunmaz diyorsa birileri o günkü yahudiyiz diyenlere neden bu şiddetli uyarı. onların aynı hakları yok mu? onların aynı argümanı neden reddediliyor?

acele etmemek lazım gibi geliyor bana. kendini bir kitaba atfediyorsan onun hakkını ver demek ne ola ki ?

derdim boş lakırdı değil, derdim anlamlandırabilmek. iman esasları ve salihat değişmez bildiktir maruf ve malumdur evrenseldir, mensekler coğrafi ve kültüreldir anlaşılabiliyor ancak ceza hukukları konusunda bu soruya sağlıklı olmuyor tatmin etmiyor beni açıkçası bu cevaplar.

daha derin analiz edebiliriz gibi geliyor.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

aliaksoy Yazdı:
 

Selam,


Fakat, bu ayetlerin gere�ini ifa etmemekle su�lananlar o d�nem o devirde ya�ayan Yahudi ve H№ristiyanlar m№d№r ?

Bence hay№r...

Kuran, atalar№n№ savunan muhataplar№n№ atalar№n№n eylemiyle e�lemektedir.




Selam Sayin aliaksoy,

Sizce neden  atalarin muhataplari atalarin eylemiyle eslenmekte?

Ve ayetlerin geregini ifa etmemekle suclananlar, sizce neden donemin(Medine) yahudi ve hristiyanlari olamaz?

Yani boyle dusunmenizi saglayan nokta nedir? Sadece koymus oldugunuz ayetler mi?


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Sevgili Ebukerem ve Sasha,

Daha önce de türlü vesilelerle izah ettiğim gibi ben, sadece Kuran'ın değil, tüm vahiylerin tarihsel olduğuna inanıyorum.

Böyle olduğu için, Tevrat'ın tahrif edilmiş yerlerini teker teker düzeltmek yerine, o günün ihtiyaçlarına cevap verecek İncil; İncil'in tahrif edilmiş yerlerini teker teker düzeltmek yerine o günün (ve tabiki coğrafyanın / kültürün / diri muhatapların) ihtiyaçlarına karşılık gelecek Kuran indirilmiştir.

Eğer Tevrat evrensel olsaydı İncil'e ve Kuran'a gerek olmazdı. Tahrif edilen yerleri düzeltilir, tabiri caizse restore edilir ve asli işlevini "evrensel" olarak sürdürürdü.

Hatırlarsanız, daha önce forumumuzda yer alan "Resul ve Nebi" tartışmalarında bazı arkadaşlarımız resullerin ayrı, Nebi-Resullerin ayrı olduğunu iddia etmişler, ben de daimi olarak bu görüşe karşı çıkmış ve resul ile nebi farklı işlevleri anlatan terimlerden başkası değildir, Allah'ın gönderdiği her Resul bir Nebi, her nebi de aynı zamanda Resuldür demiştim.

Aksi yönde düşünen kardeşlerimiz, Resullerin; yeni bir vahiy getirmemekle birlikte kendisinden önceki Nebi'nin kitabını tatbikle görevli Allah elçileri olduğunu iddia etmişlerdi. Ben de, Resullerin vahiy almaksızın Nebi'ye ait mesajı nasıl açıklayıp tatbik edeceğini sormuş ve açıklamaya ilişkin vahiy alındığı anda kişinin Nebi (haber veren) vasfına kavuşacağını söylemiştim.

Şimdi, bu iki konu birbirine paraleldir. Bütün vahiyler (Kitap, suhuf vs.) tarihseldir. Onun için her Peygamber yeni bir vahiyle toplumunun karşısına çıkar. Zaten Allah'ın sözleri tükenecek mi ki, önceki vahiylerle "tasarruf" etsin !

Bütün bu açıklamalarla anlatmak istediğim şey şu ki, Hz. Muhammed'in döneminde yaşayan Yahudi ve Hıristiyanlar için de, bağlı olduklarını iddia ettikleri Tevrat ve İncil tarihseldir. Bizim için Kuran şu anda ne hüküm ifade ediyor idi ise, onlar için de aynı şeyi ifade ediyordu.

Kuran, muhatabı olan Yahudileri, onlar bizzat bir Peygamber öldürmüş olduğu için değil, Peygamberleri öldüren atalarını inatla savunur oldukları için kınamıştır.

Eğer Tevrat ve İncil'in hükümleri Kuran'ın inzal olduğu dönemlere de tatbik edilebilecek hükümler olsa idi yani evrensel olsa idi, Kuran vahyinden önce "Kitap nedir, İMAN nedir bilmeyen" Hz. Peygamber, bu "ilgisizliğinden" dolayı kınanırdı. Çünkü evrensel olan Tevrat ve İncil'den mesul olurdu. Kuran'ın evrensel olduğunu iddia edenlere göre biz nasıl Kuran'dan mesul isek ve tercüme yoluyla bile olsa onu öğrenmek zorundaysak, Hz. Peygaber de Tevrat ve İncil'i tercüme yoluyla bile olsa öğrenmek zorunda olurdu. Ancak Kuran'da buna ilişen en ufak bir kınama göremiyoruz.

Sadece Hz. Peygamber değil, onun müşrik toplumu da Tevrat ve İncil'i tercüme yoluyla bile olsa öğrenmekle yükümlü tutulmamıştır.

Bunun delillerinden birisi;

"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156) ayetidir.

Dolayısıyla değil sadece Hz. Peygamber ve müşrik toplumu, aynı dönemde yaşayan Yahudi ve Hıristiyanlar da eğer Tevrat ve İncil ile aralarında dil, tarih, olaylar engeliyle anlama sorunu varsa Tevrat veya İncil'den mesul tutulmayacaklardır.

Çünkü hiç kimseye gücünün üzerinde bir yük yüklenmez ve hiç kimse bilip anlayamadığı bir şeyden mesul tutulmaz.

Esen kalın.    

__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats