HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: hz.davut niçin tövbe ediyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

öğrenci98 Yazdı:

Kıssanın vermek istediği mesaj noktasında, "Davut(a.s)'un tekamülüne/rüşdüne ilişkin geçirdiği evrim" kanaatinde birleşiyoruz düşüncesindeyim.

Kıssanın başlangıcında yer alan 38/20 ayeti, aslında tekamülünden/rüşdünden sonraki durumunu belirtiyor.

"Mülk ve yönetimini güçlendirmiştik. Kendisine hikmet ve hakla batılı ayıran söz etme yeteneği vermiştik." 38/20 (y nuri öztürk)

Akabinde tabiri caizse filmi başa tekrar sararak, o noktaya varmadan önceki evreleri kıssa ile detaylandırıyor Rabbimiz.

Kıssanın anlatısı noktasında ise siz, müteşabihatın içindeki istiare (mecazi benzetme) kalıbıyla değerlendiriyorsunuz, bense müteşabihatın içindeki temsil (temsili benzetme) kalıbıyla değerlendiriyorum.

Netice itibarıyla, Davut(a.s)'un rüşdüne ulaşması noktasındaki zihinsel fonksiyonlarının nasıl çalıştığını ve Allah'lı bir hayatı nasıl tercih ettiğini anlıyoruz. 

Değerli Kardeşim Öğrenci 98!

Sizin Davud'un rüşdüne varmasındaki tekamül /evrim düşüncenize katılmıyorum. En azından kıssadan takdim te'xir yaparak da bunu anlamıyorum. Önce mahkeme sahnesi ve devamı (21-26), daha sonra da filimi başa sararak Davud'a hikmet, mülk vs. verilmesi...(17-21) düşüncen benim aklıma yatmıyor. Davut, iki taraf arasında hüküm verirken hüküm, Hak ve hikmet bilgisine sahipti, her türlü ehliyetle donanımlıydı, rüşdünün zirvesindeydi. Yoksa ne diye taraflar aralarında Hak ile hümetmesi için O'na gelsinler...! Henüz hak ve Hikmet verilmemiş, Davud'un bulunduğu makam hangi makamdır? Davud neye göre hüküm veriyor, hevasına göre mi? Sizce Davud hakim koltuğunda hüküm verirken kendisine henüz risalet verilmemiş miydi? 

Dikkatinizden kaçmamıştır: Davud'un huzuruna gelenlerin gelişleri, tavırları, hitap tarzları, ve nihayet dönüp gidişleri normal insanlarınkine benzemiyor. Bu da gösteriyor ki, Davut sınanıyor, sorgulanan Davut oluyor. Aslında suçlu konumunda olan, sanık sandalyesinde oturan Davut'tur. Bu durum, konukların tavrından, âmir/hâkim buyurganlıklarından belli olmuyor mu? Davut konuklarının tavırlarından bunu anladı ve Allah'tan kendi kusurları için mağfiret diledi, Allah da O'nun için kusurlarını mağfiret etti. Davut daha önce bir kusur mu işlemişti, yoksa yönetiminde yanlış yapmaması için geleceğe yönelik  bir uyarı mıydı bu...? 

Davud'un bu kıssası üzerinden verilmek istenen mesaj nedir? Gerçekten verilmek istenen; hüküm verirken iki tarafı da dinleyip öyle hüküm vermek gerekliliği midir? Yani bu kadar basit bir kuralı öğretmek mi amaç? İslamcı arkadaş, "Davud, birini dinleyip öbürünü dinlemeden hüküm verdi" deyip Davud'u zulum işlemekle mahkum etmesi ve bu yargıyı şiddetle savunması, konuyu müzakereye daha başında kapatmış oldu. Görüşünde o denli katı ki, ne söylersen duymuyor, "ya odunlarım", deyip duruyor.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

sen bana ikinci şahsın konuşmasını getir bende eyvallah diyim haktansapmaz. ama yok. bende baktım ayette ikinci şahsın konuşması yok. varsa gösterde aydınlanalım...

__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Haktansapmaz;

Tamam işte, şimdi tabiri caizse danayı yüzüp kuyruğuna geldik, acaba duvarı aşıpta yanına gelenler kimlerdi, yoksa sizin dediğiniz gibi zahiri manada birileri mi? Yoksa tamamen beyinsel fonksiyonlarının/akli melekelerinin faaliyetleri mi? Belki de tüm mesele buraya düğümlü!!!

Ben şahsen bu kıssada Rabbimizin, Davut(a.s)'un beyinsel fonksiyonlarının tekamüle ulaşma sürecini, teşbih sanatı ile anlattığı kanaatindeyim.

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

öğrenci98 Yazdı:

Tamam işte, şimdi tabiri caizse danayı yüzüp kuyruğuna geldik, acaba duvarı aşıpta yanına gelenler kimlerdi, yoksa sizin dediğiniz gibi zahiri manada birileri mi? Yoksa tamamen beyinsel fonksiyonlarının/akli melekelerinin faaliyetleri mi? Belki de tüm mesele buraya düğümlü!!!

Benim güzel kardeşim, Davud'un huzuruna girenler hakkında benim öyle demediğimi, onların gelişleri, sergiledikleri tavırları, Davud'un değil de onların Davud'u emreder sorgulamalarıyla yargıladıklarına dikkat çektiğimi, yazdıklarımı bir kez daha gözden geçirirsen göreceksin.

Muhabbetler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

islamci Yazdı:
sen bana ikinci şahsın konuşmasını getir bende eyvallah diyim haktansapmaz. ama yok. bende baktım ayette ikinci şahsın konuşması yok. varsa gösterde aydınlanalım...

Sana göre Davut haksız/zalim.. Çünkü davalıyı dinlemeden hüküm verdi. Diğer bir deyişle, Davud'un davacıyı konuşturmadığını /konuşmasına izin vermediğini söylüyorsun. Neticede şunu da söylüyorsun: Davacı yalan beyanda bulundu, Davut Kendisine Allah tarafından tevdi edilen Hakk'a göre değil de bu yalan beyana (hevaya) göre hüküm verdi. Onun için de Hak'tan zulme saptı. 

Peki şimdi senin uslubunla ben de sana sorayım: Sen, davacının yalan beyanda bulunduğu iddianı ispatlayabilecek misin? Davalının konuşmamış olması, ki konuşmadığını kesin olarak bilmiyoruz, davalının yalan beyanda bulunduğuna delil olabilir mi? Sen Davud'u kesin olarak haksızlık yapmakla yargılıyorsun. Davacı muhtemelen yalan söylemiştir demiyorsun, kesinlikle yalan söylediğine inanarak Davud'u mahkum ediyorsun.

Ben diyorum ki; Davut kesinlikle doğru /Hak ile hükmetti. Çünkü davacı doğru beyanda bulunmuştu. Bunu, huzura girenlerin istisnasız hepsinin: "Birimiz diğerine zulmetti, aramızda Hak ile hükmet...!" sözleri de doğruluyor. Bu beyan, iki tarafın da müşterek beyanlarıydı (22).

Demek ki, davacı doğru beyanda bulunmuştu. Şayet yalan beyanda bulunmuş olsaydı, daha önce hitapta ona baskın çıkan davalı mutlaka itiraz edecekti. İtiraz etmemesine hiç bir neden de yoktu. Davut kararını davalının huzurunda açıklamıştı. Demek ki, davalı hasmının söylediklerini ya susarak, ki sükut ikrardan gelir, yada konuşarak veya bir çeşit ima ile "evet" diyerek onaylamıştır.

Unutulmamalı ki, Davut Hak ile hükmetmekle görevli (22 ve 26). Hak Allah'ın dediğidir/Sırat-ı müstakimi'dir. Davut da yeryüzünde Allah'ın halifesi /yetkili kıldığıdır (26). Davut diyor ki: "... ortakların /birlikte yaşayan insanların ekserisi biri birinin hakkına tecavüz ederler. Ancak ıslaha yönelik çalışan inananlar müstesnadır. Unutmayalım ki, bu inananların başında peygamberler gelmekteler. Yine unutmayalım ki, Davut da bir peygamberdir.

Umarım "ama ya odunlarım" demeyeceksin.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Haktansapmaz yazdı:

Benim güzel kardeşim, Davud'un huzuruna girenler hakkında benim öyle demediğimi, onların gelişleri, sergiledikleri tavırları, Davud'un değil de onların Davud'u emreder sorgulamalarıyla yargıladıklarına dikkat çektiğimi, yazdıklarımı bir kez daha gözden geçirirsen göreceksin.

Saygıdeğer Abdurrahman abi;

Yukarıdaki alıntı yaptığım yazınızda "onlar" diye ifade ettiğiniz kimler? Bu konuda herhangi bir tanımlama yapmıyorsunuz!!! Onun için belki de buraya düğümlü bir hal olduğunu ifade ediyorum.

Davut aleyhiselamın anlatılan bu kıssasının bana düşündürdüklerinin neticesini, tekrar ifade edecek olursam:

1. 38/20 ayeti Davut aleyhiselamın kendisine hikmet/doğru ve yararlı hakikat bilgisi verildiğini,

2. 38/21-26 ayetler arası, almış olduğu bu hikmetin öncesinde yaşadığı, akli melekelerinin/beyinsel fonksiyonlarının geçirdiği tekamül sürecine ilişkin bir boyutun anlatısı,

3. Bu kıssa müteşabihatın içindeki temsil (temsili benzetme) kalıbıyla yerini bulan bir anlatı olması,

4. Davut aleyhiselamın yanına gelen zahiren, ne birileri nede koyunlar sözkonusu olmayıp,

5. Davut aleyhiselamın resullüğünün yanısıra, yöneticiliği/idareciliği döneminde sorunlara ilişkin çözüm sürecinde, insanları dinlemeden karar vermemesi gerektiğini anlaması,

6. Ve Alemlerin Rabbine karşı sorumluluk bilinciyle hareket etme düşüncesinde olanlara, Davut aleyhiselam üzerinden bir mesajdır.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli kardeşim Öğrenci 98, anlaşılan o ki, bu konuda bir çok noktada farklı düşünüyoruz. İstersen müzakereye noktayı koyalım. Allah doğrulara ulaşmayı ve uymayı nasip etsin. Allah'a emanet olun.

Muhabbetlerimle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

Davut da bir peygamberdir.

 

evet davutta bir peygamberdir musa gibi, yunus gibi hatalara düşebilir. sence tövbe etmesindeki mantık nedir? insan kötülük işlemeden tövbe eder mi?



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Haktansapmaz yazdı:

Değerli kardeşim Öğrenci 98, anlaşılan o ki, bu konuda bir çok noktada farklı düşünüyoruz. İstersen müzakereye noktayı koyalım. Allah doğrulara ulaşmayı ve uymayı nasip etsin. Allah'a emanet olun.

Muhabbetlerimle.

Sayın abim;

Netice mahiyetindeki düşünce ve temennilerinize katılarak teşekkür ederim.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

islamci Yazdı:

Davut da bir peygamberdir.

evet davutta bir peygamberdir musa gibi, yunus gibi hatalara düşebilir. sence tövbe etmesindeki mantık nedir? insan kötülük işlemeden tövbe eder mi?

Selam. Benim anladığım, hatayı nebi olarak değil daha ziyade beşer olarak yapıyorlar. Örneğin Hz Yakub'un hataları çok ciddi. Ama nebi olarak değil yalnızca baba olarak. En küçük iki oğlunu ötekilerden seçip ayırmak suretiyle ailesinin nerdeyse parçalanıp dağılmasına neden olmuş.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats