Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu arada maddesel olduğunu nereden anlıyoruz meleklerin?
Şeytan da mı maddeseldi ayrıca?
CEVABIM
Kuran'da yaratılmış madde ötesi birşey
yoktur. Ahiret evreni de maddedir(sadece bizim evrenimizden farklı
fizik yasalarına sahiptir), cinler ve tüm yaratılmış şeyler de.
Tabii bu arada "anti madde" veya "enerji" dediğimiz şeylerin de, ya da
ışığın vs. nin de madde ötesi olmadığını bilmemiz gerekiyor.
Şeytan derken İblis'i kastettin sanırım.
Bakalım ayetlere:
Kehf Suresi 50 Hani, biz meleklere "Âdem'e secde edin" demiştik de
İblis dışında hepsi secde etmişti. İblis, cinlerdendi. Kendi Rabbinin
emrine ters düştü. Şimdi siz, benim beri yanımdan, onu ve onun soyunu
dostlar mı ediniyorsunuz? Hem de onlar sizin düşmanınızken. Zalimler
için ne kötü bir değiştirmedir bu!
Meleklerin arasında bulunan İblis aslında bir cinmiş.
Şimdi yine ayetlere bakalım cinler neyden yaratılmışlar:
Hicr Suresi 27 Cini/İblis'i de daha önce kavurucu ateşten yaratmıştık.
İblis ve diğer cinler de ateşten yaratılmış. Şurada da geçiyor örneğin:
A'raf Suresi 12 Allah buyurdu: "Sana emrettiğimde secde etmeni
engelleyen neydi?" İblis dedi: "Ben ondan hayırlıyım. Beni ateşten
yarattın, onu çamurdan yarattın."
Şimdi insanlar topraktan, cinler de ateşten yaratılmış.
Toprak=madde
Ateş=madde
İnsan maddedir, cinler de ve dolayısıyla bir cin olan İblis de de sapına kadar maddedir.
Cinlerin yapı ve özellikleri farklıdır sadece(örneğin bize görünmez
veya görünür olabilmektedirler) ama tamamiyle bizim gibi maddedirler.
Aynı şekilde ahiret evreninin maddi bir evren olduğu bilgisi de
detaylıca verilir Kuran'da. Yine her 2 evren arasında yolculuk yapan
melekler de... Zaten bir ara İblis'in meleklerin arasında bulunuyor
olmasını da göz önünde bulundurunca tablo çok açıkça ortaya çıkmakta.
Zaten madde ötesi olan bir tek Allah olduğundan, tüm yarattıklarından
ayrıdır ve bu yüzden şirk büyük günahtır. Hiçbir yaratılmış varlık, Allah'ın
bir parçası değildir.
cin sytan iblis ucude ayni varlik.cinlere bazen seytanda denilir.bence cinler cansiz varlilar.kuranda seytanin konusmasida cansiz bir varligin ALLAH tarafindan konusturulmasi.tipki gunesin ve ayin konusmasi gibi.ayrica kurandaki cin suresi mutesebbih olabilir.cinler(seytan) cansiz bir varliktir ve bence oksijen atomu cindir.cunku seytanin butun ozellikleri oksijende mevcut.mesela unutmak.insani vesveseye dusurmek dedigim gibi seytan cansiz bir varliktir.
6/130- Yé ma'şeralcinni vel'insi elem ye'tikum rusulun minkum yequssune aleykum éyéti ve yunzirunekum liqâe yevmikum hézé. Qâlu şehidné enfusené, ve ğarrathum elhayétutdunyé ve şehidû alé enfusuhim ennehum kéfirin.
Ey ins u cin ma'şeri/ ey yerli yabancı işbirlikçiler, bu buluşma/karşı karşıya kaldığınız (korkunç) günün uyarısını yapan/ona karşı sizi uyaran, size éyetlerimi anlatan sizden size elçiler gelmedi mi? Dediler ki; evet biz kendimizin tanığıyız. Dünya hayatı onları aldatmıştı. Onlar kafirliklerini bizzat kendileri doğruladılar.
İns ile cinnin burada ve birlikte geçtiği diğer ayetlerde farklı birer tür olmadıkları gayet açık. Bunlar aynı tür olup birlikte aynı dünya hayatını yaşıyorlar. İnkarda, elçilere düşmanlıkta birliktelikleri var. Bir birilerini dost, müttefik ediniyorlar. Biri birlerine laf taşıyorlar /vahiyde bulunuyorlar). Bir birlerini savunuyorlar (Diğer ilgili ayetler).
Şayet bunlar sanıldığı gibi bir birinden tamamen farklı, bir biriyle sıkı fıkı ilişkilerde bulunmayan, birliktelikleri olmayan ayrı türler olsalardı ne diye birlikte aynı soruya mahatap tutulsunlar ve bir ağızdan aynı cevabı versinlerdi? Ayrı bir tür olarak cinlere kendilerine kendilerinden hangi elçiler gelmiş? Cinler ne diye Musa ile Muhammed'in elçiliğinden sorumlu olsunlar, onlara verilen medajlardan dem vursunlar? Cinlerin " Rabbimiz! "... bize bizden resuller gelmedi ki ...e iman edelim" deyu itirazda bulunmaları gerekmez miydi? Neden insanlarla hem dünyaları hem de cehennemleri bir ve birlikte yaşıyor, birlikte cehennemi dolduruyorlar?Yapıları ve dolayısıyla ihtiyaçları tamamen farklı olan bu iki ayrı türe neden aynı kurallar/aynı yaptırımlar/aynı kitap?
Sorduğum sorulara Kitap çerçevesinde cevaplar vereceğinizden çok ezberlerinizi tekrarlamayı tecih etmişsiniz.
Bir çok insan onları gördüklerini zaten öteden beri söyleye geliyor. Onların gördüklerini biz niye göremiyoruz, neden bize de onları gösteremiyorsunuz ki biz inanmayanlar da sapına kadar(!) gerçekliğine inanalım.
Katılma Tarihi: 02 haziran 2010 Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın Emre_1974tr
Ruhçuluğun cinlerin öğretisi olduğunu söylüyorsunuz. Oysa cinci öğretiyi savunan siz nasıl kanlı-canlı bir insansanız, ruhçu öğretiyi savunanlar da aynı şekilde insanlardır. Hiç düşünmez misiniz?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma