Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
benim soruma yanıt vermedin ama ben yinede senin soruna yanıt vereyim.
İslamcı kardeş,
Allah Peygamberlerini olgunlaştırıyor, dayanıklılıklarını artırıyor.
Peygamberlerin şeytanları, vahye düşman olanlardır. Bunlar da insanların şerlileridirler. Allah'ın Peygamberleri sabit, aldatılamaz, sağlam ve güçlü bir yapıya sahip kılınmışlar. Hiç bir şeytan onları etkileyemez. Onlar ise her kesi etkilerler. Ama kimilerinin imanlarını kimilerinnin de inkarlarını, azgınlıklarını arttırırlar. Şeytan peygamberin içinde değildir. Allah Peygamberin bütün zenbini (günah, suç, kötülük işleyecek müharriklerini) mağfiret/ ıslah etmiştir. Geriye düşmanları / şeytanları kalıyor ki bunlar da asla onun görevini yapmasına engel olamazlar.
peygamberlerde sınanır. hemde hepsi sınanır. zaten kitapta geçen tüm peygamberlerinde sınandığını göreceksin. ki zaten peygamberlerde insan, onlarında sınanması şarttır. bu sınavlardan bir kaç tanesini yazayım.
hz.muhammed(s.a.v.) in köre karşı yanlış tutumu?
Allah'ın Resulü Muhammed'in köre karşı yapmış olduğu bir yanlışı yok bence. Bu konu daha önce de tartışıldıydı. Bu konuda o amayı azarlayanın Muhammed olmadığı, ileri gelen bir müşrik olduğu görüşü de var. Bence de azarlanan Muhammed Resul değildir. Bu konuda daha önce yazılanları okumadıysan okuyabilirsin.
hz.yusufun sabretmesi? hz. yakubun sabretmesi?
hz.yusufun zindandayken Allah(c.c.) tan isteyeceğine, sahibine git söyle demesi yanlışlığı..
Bunlar örnek alınması istenen güzel örneklerdir.
hz.musanın haksız yere adam öldürmesi...
Onun için mi Allah Musa'yı resullük ile mücazatlandırdı?
hz.ibrahimin çocukla müjdelendiğinde bunun olmayacağına itibar etmesi ve bu yanlış hareketinden dolayı ceza olarak 3 gün kimseyle konuşmayıp oruç tutması.....
İbrahim değil, Zekeriya'dır. Üç gün konuşamama da ceza değil, onun işareti/ayetidir.
yeterli mi? selam ile..
Şimdi ayete geri dönersek:
52. ayette geçen "temennâ", Resul'ün aldığı Vahyi/ kitabı okumasıdır. "Umniyye" de okuduklarıdır. İşte Şeytan da onun okuduklarına atış yapıyor; aleyhinde alternatif sözler / söylemler ileri sürüyor. Bunlar Resul'ün hayatında olurken Resul'den sonra da günümüze dek devam edegeliyor. Uydurulan rivayetler vs ile. Ha Allah isteseydi bu şeytanlara bu fırsatı tanımazdı. Ancak, 53 ve 54. ayetlerde de belirttiği gibi Allah, kalbi Allah'ın mesajına karşı kaskatı kesilmiş marazlı olanların inkarlarına bahane edecekleri alternatif kuranları olsun, ilim / sağlam anlayış verilenler de kıyasla bu Kuran'ın gerçek vahiy olduğunu bilsin/ anlasın.
Muhabbetle.
"Şeytanın Peygamberin içine fasıklığı sokması" anlayışınız vahim bir anlayış. Fısk / fasıklık, doğru yoldan sapmak, ayrılmak, doğru yola sapmamak / girmemek, şirk ve küfür içerisinde hayat sürmektir. Fısk küfür, zulüm, cürüm, şirk, ısyan ile denk anlam ifade ediyor. Ulemanın fıkhındaki /anlayışındaki uyduruk fasıklıkla karıştırmayalım. Kuran'da fısk, fasık vs hiç bir zaman inananlar için sıfat olmamış, kaldı ki peygamberler için olsun!
|