Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 03 haziran 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz Yazdı:
Allah'ın Resulü Muhammed'in köre karşı yapmış olduğu bir yanlışı yok bence. Bu konu daha önce de tartışıldıydı. Bu konuda o amayı azarlayanın Muhammed olmadığı, ileri gelen bir müşrik olduğu görüşü de var. Bence de azarlanan Muhammed Resul değildir. Bu konuda daha önce yazılanları okumadıysan okuyabilirsin.
Kendisine o âmâ geldi diye Peygamber yüzünü ekşitti ve öteye döndü. Ne bilirsin, belki de o arınacak, Yahut öğüt alacak da bu öğüt kendisine fayda verecek. Kendini muhtaç hissetmeyene gelince;Sen, ona yöneliyorsun.(İstemiyorsa) onun arınmamasından sana ne! Allah'a karşı derin bir saygıyla korku içinde koşarak sana geleni ise bırakıp, ona aldırmıyorsun. Hayır, böyle yapma! Çünkü bu (Kur'an) bir öğüttür. Dileyen ondan öğüt alır. (abese 1-12)
bu kıssada peygamberin hata yaptığı ve Allah(c.c.) tarafından uyarıldığı apaçık görülüyor.
haktansapmaz Yazdı:
Onun için mi Allah Musa'yı resullük ile mücazatlandırdı?
Mûsâ halkın habersiz olduğu bir sırada şehre girdi. Orada biri kendi tarafından, diğeri düşmanı tarafından; kavga eden iki adam gördü. Kendi tarafından olan, düşmanına karşı ondan yardım istedi. Mûsâ da ona bir yumruk indirip onu öldürdü. Mûsâ, "Bu şeytanın işidir. O gerçekten apaçık bir saptırıcı düşmandır" dedi. (kasas 15)
Mûsâ, "Rabbim! Şüphesiz ben nefsime zulmettim. Beni affet" dedi. Allah da onu affetti. Şüphesiz o, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. (kasas 16)
burdada hz.musa nın apaçık adamı öldürdüğü ve nefsine zulmettiğini bu yüzdende af dilediği bellidir.
hâlâ peygamberlerin suç işleyemeceğini mi sanıyorsunuz. bu dünyada insan olupta hata etmeyen hiçbir varlık yoktur. önemli olan hata etmek değil hatayı işledikten sonra samimi bir şekilde tövbe etmektir. şeytan hatası karşısında tövbede bulunmadı. aksine hatayı devam ettirdi. şeytanın yolundan gitmek aynı hatayı defalarca yapmaktır. çünkü şeytan af dilemez. af dilemedikçe şeytanın yolundan gideceksiniz. bu yüzden tüm insanlar hata yapar. hatadan sonra af dileyip, o hatayı tekrar yapmamak kusuru örter. zaten Allah(c.c.) kendi ayetinde buyuruyor.
Boşuna özür dilemeyin! Çünkü siz, (sözde) iman ettikten sonra küfrünüzü açığa vurdunuz. İçinizden (tövbe eden) bir zümreyi affetsek bile, suçlarında ısrar etmeleri sebebiyle, diğer bir zümreye azap edeceğiz. (tevbe 66)
yanlışda ısrar en kötü yoldur. selam ile...
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Kendisine o âmâ geldi diye Peygamber yüzünü ekşitti ve öteye döndü. Ne bilirsin, belki de o arınacak, Yahut öğüt alacak da bu öğüt kendisine fayda verecek. Kendini muhtaç hissetmeyene gelince;Sen, ona yöneliyorsun.(İstemiyorsa) onun arınmamasından sana ne! Allah'a karşı derin bir saygıyla korku içinde koşarak sana geleni ise bırakıp, ona aldırmıyorsun. Hayır, böyle yapma! Çünkü bu (Kur'an) bir öğüttür. Dileyen ondan öğüt alır. (abese 1-12)
bu kıssada peygamberin hata yaptığı ve Allah(c.c.) tarafından uyarıldığı apaçık görülüyor.
Bu kıssada Peygamber'in hata yaptığı apaçık görülseydi hakkında ihtilaf olmazdı.
Bak İslamcı, anlaşılan sen çevirlerde ne yazılı buluyorsan aynen Kuran'ın metninde de öyle olduğunu sanıyorsun. Halbuki durum sandığın gibi değil. Mesela senin görmem için kırmızı gösterdiğin satırda "Peygamber" sözcüğünün karşılığı metinde yoktur. Burada suçlananın kimliği ile ilgili farklı görüşler var. Ben bir kaç önemli nedenle burada azarlananın Peygamber olamayacağını söylüyorum.
Azarlanın kim olduğu hakkındaki farklı görüşler için R. İhsan Eliaçık'ın "Yaşayan Kur'an" adlı meal-tefsirine bakabilirsin.
hâlâ peygamberlerin suç işleyemeceğini mi sanıyorsunuz. bu dünyada insan olupta hata etmeyen hiçbir varlık yoktur. önemli olan hata etmek değil hatayı işledikten sonra samimi bir şekilde tövbe etmektir. şeytan hatası karşısında tövbede bulunmadı. aksine hatayı devam ettirdi. şeytanın yolundan gitmek aynı hatayı defalarca yapmaktır. çünkü şeytan af dilemez. af dilemedikçe şeytanın yolundan gideceksiniz. bu yüzden tüm insanlar hata yapar. hatadan sonra af dileyip, o hatayı tekrar yapmamak kusuru örter. zaten Allah(c.c.) kendi ayetinde buyuruyor.
Evet benim Peygamber'in suç işleyemeyeceğinden şüphem olmadı hiç bir zaman. Bunu benim, Peygamber'in içine fasıklığı sokturana, Peygamber'in kalbini, bir an için dahi osa, katı ve hastalıklı görebilene anlatabilmem mümkün olamayacak sanırım. "Abese ve tevella" fiillerinin bir Peygamber için kullanılmayacağını daha önce izah etmiştim. Bilmem okudun mu? İstersen Kuran'da abese ve tevella kilimelerini tara, incele, bak bunlar kimler için kullanıla gelmiş!
Boşuna özür dilemeyin! Çünkü siz, (sözde) iman ettikten sonra küfrünüzü açığa vurdunuz. İçinizden (tövbe eden) bir zümreyi affetsek bile, suçlarında ısrar etmeleri sebebiyle, diğer bir zümreye azap edeceğiz. (tevbe 66)
Tevbe 66, yalan bahanelerle sefere çıkmamış olanlarla alakalıdır. Bunlardan üçü hatalarını anlamış ve öyle pişman olmuşlarki dünya onlara dar gelmişti. Ama her defasında yeminle yalan söylemekten utanmayan munafıklara gelince Allah onları asla afetmeyeceğini söylüyor.
Munafıkların söz konusu olan suçu, Allah'ı ve Resulü'nü tekfir suçudur. Kuran'da mücrim, hiç bir zaman günahkar kişi değildir. Mücrimin cürmü (suçu) küfür cürmüdür. Bunu da bilmende fayda var. Çünkü sen Kurani tabirlerle Fıkhi tabirleri karıştırıyorsun.
"Musa direk (yani kasten) adam öldürdü" öyle mi? Sana sordum, adam öldürmenin karşılığı peygamber olmak mıdır diye. Hani bir kişiyi karşılıksız öldürmek bütün insanları öldürmek gibi kötü idi!
Musa'nın bir suçunun olmadığını; "kendime zulum ettim, Rabbim beni mağfiret et" sözünün anlamını anlatsam da korkarım anlayamayacaksın, Şimdiye kadar yaptığım açıklamalardan anlayamadığın gibi. Ama arzu edersen yine de ilgili görüşümü açıklarım inşaallah.
Katılma Tarihi: 03 haziran 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kardeşim sen kafanı programlamışsın o programdan zerre kaymak istemiyorsun. ben peygamberlerde hata işler diyorum. ki kitapta birçok peygamberlerin hatalarını söylüyor. zaten bu hataları söylemesinin amacı şu; bu hataları işlesenizde Allah(c.c.) merhametli ve affedicidir. bak bu hataları peygamberler bile işliyor ama affediyorum. ona göre hayatınızı şekilldendirin demek oluyor. adam öldürmek elbette büyük suçtur. ama affedebilirim. unuttuğun zaman hata etmeyide affederim. ama bana ortak koşmak büyük bir zulümdür diyor. bu suçu işlemeyin diyor. yani bu hataları söylemenin amacı bu suçları affedici olduğunun göstergesidir. yunus peygamberin halkından kaçması ve balığın yutmasıda bir hata ise tüm peygamberlerde hata yapar. biz onları melek olarak indirmedik diyerek bu yüzden diyor ;) hatasız kul olmaz. ama hatayı tekrar etmek büyük bir suçtur. selam ile..
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
"kardeşim sen kafanı programlamışsın o programdan zerre kaymak istemiyorsun. ben peygamberlerde hata işler diyorum. ki kitapta birçok peygamberlerin hatalarını söylüyor. zaten bu hataları söylemesinin amacı şu; bu hataları işlesenizde Allah(c.c.) merhametli ve affedicidir. bak bu hataları peygamberler bile işliyor ama affediyorum. ona göre hayatınızı şekilldendirin demek oluyor. adam öldürmek elbette büyük suçtur. ama affedebilirim. unuttuğun zaman hata etmeyide affederim.ama bana ortak koşmak büyük bir zulümdür diyor. bu suçu işlemeyin diyor. yani bu hataları söylemenin amacı bu suçları affedici olduğunun göstergesidir. yunus peygamberin halkından kaçması ve balığın yutmasıda bir hata ise tüm peygamberlerde hata yapar. biz onları melek olarak indirmedik diyerek bu yüzden diyor ;) hatasız kul olmaz. ama hatayı tekrar etmek büyük bir suçtur. selam ile.."
Güzel anlamışsın! Allah peygamberlere zina hatasını da işletseydi ya! Bugün ençok işlenen hataların başında geliyor. Halbuki zina şirkle eş olayazdı. Ne olacak bu insanların hali? Hataen yalan da söyleselerdi! Onlar da insan değil mi? Öfkelerine yeniliyorlar da şehvetlerine mi hakim oluyorlar! Onlar da insan, onların da yalan söyleme, şehvetlerini tatmin etme hakları var öyleyse! Kötülükte örneklik olur mu? Peygamberlerin risalet öncesi hayatlarında dahi bu adi davranışları göremessin.
Allah merhameti ve affediciliğiyle kullarını suça ısyana bizzat kendisi teşvik ediyordur demek senin anlayışına göre."Bak, bu hataları peygamber bile işliyor ama afediyorum"! Ya! Öyleyse siz de işleyn...! "Unuttuğun zaman hata etmeyi de afederim." Neyi unutuyorsun da hata ediyorsun? Allah'ın mekruhlarının adı şimdi hata mı oldu?
"Ortak koşmak büyük bir zulümdür." Ortak koşmak nedir acaba? Mesela zina suçu ortak koşmak değil midir? Kişi kaç kere zina ederse Allah'a ortak koşmuş sayılır? "Şİrk suçunu işlemeyin diyor" muş..! Muhatap Müslüman mı burada? Allah müşriği bağışlamaz diyor. Müslümana, şirk koşma da ne halt redersen et mi diyor? Allah'ın buyruğunu dinlememek şirk olmuyor mu? Sen şirkten ne anlıyorsun? Yalan, talan, dolan, fuhuş, katl, rüşvet, ğasp, ırza mala tecavüz...şirk değil de nedir? Peki şirk nedir kardeşim, söyler misin?
Yunus ne suç işledi? Yunus gerçekten, Alah'ın resulü olmasına rağmen görevini bırakıp kaçtı mı? Yunus gerçekten balığın karnına mı düştü? Hangi balık bu acaba? Var mı böyle bir balık, karnına düşeni besleyen, barındıran? Balığın karnında nasıl sağ kalabildi? Daha bir ton soru. Bu soruların cevabının da olması gerekmez mi? Bak balık da hataen Yunus'u yutmuş..! Balıklar da hata yapıyor demek!
"Biz onları melek olarak indirmedik" derken, hatada /suçta örnek olmaları için midir? Yoksa, "neden melek değil, bir melek indirilmeli değil miydi?" sorularına bu bir cevap mıdır?
Kardeşim okuduklarını Allah'ın sözü de olsa özümseyerek oku! Arıza varsa sorgula korkma, Allah bunun için sana akıl vermiş ve seni hitabına muhatap seçmiş. İman anlamakla beraber ancak makbüldür.
Sayın Haktansapmaz, İzninizle size bir soru sorabilir miyim?
"Hiç şüphesiz, Allah, kendisine şirk koşanları bağışlamaz. Bunun dışında kalanlar ise, (onlardan) dilediğini bağışlar. Kim Allah’a şirk koşarsa elbette o uzak bir sapıklıkla sapmıştır"
Söylediğiniz gibi yalan, talan, dolan, fuhuş, katl, rüşvet, ğasp, ırza mala tecavüz şirk ise bu günahlar bağışlanmayacak mı? Çeviri mi yanlış? Şirk mi bağışlanmayacak yoksa müşrikler mi? Müşrikler ile şirk suçu işleyenler arasındaki fark nedir?
Sorumla ilgili değil ama bir insanı bütün olarak yutabilecek boğaz genişliğine sahip tek canlı ispermecet balinasıymış. Onun da midesinde bulunan asitler bir insanın yaşamasına izin vermez.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Katılma Tarihi: 03 haziran 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz dediğim gibi şirk koşmak büyük zulümdür. şirk (Allah(c.c) ile beraber rabler edinmek), Allah(c.c.) dan başkasından yardım dilemek. Allah(c.c.) tan başkasına kul, köle olmak. herşeyin doğanın kanunlarından meydana geldiğini söylemek. bak bunlar şirktir. senin dediklerin ancak vahye uymamaktır. zaten inanadıktan sonra bu suçları işlemek onun ne kadar Allah(c.c.) a inandığını gösterir. tüm bu saydığın kötülükleri yapıyorsa inanmıyor demektir. zaten inanmayan şirkin içinde olmuş oluyor.
bu arada ayetlerde peygamberlerin hata işlediğini göreceksin ama kuran-ı kerimi okuma gibi bir vaziyeti yaparsan!..
anlatmak istediğim şu; kişi suç işlemiş olabilir. ama hiçbir zaman umudunu yitirmemeli ve Allah(c.c.) tan ümidini kesmemeli. suçunda ısrar yerine tövbe etmeli ve hakka dönmeli.
ilgili ayet;
Ancak tövbe edip durumlarını düzeltenler ve gerçeği açıkça ortaya koyanlar (lanetlenmekten) kurtulmuşlardır. Çünkü ben onların tövbelerini kabul ederim. Zira ben tövbeleri çok kabul edenim, çok merhamet edenim. (bakara 160)
Sizlerden fuhuş (zina) yapanların her ikisini de incitip kınayın.Eğer onlar tövbe edip ıslah olurlarsa onları incitip kınamaktan vazgeçin. Çünkü Allah tövbeleri çok kabul edendir, çok merhamet edendir. (nisa 16)
Kim bir kötülük yapar, yahut kendine zulmeder, sonra da Allah'tan bağışlama dilerse, Allah'ı çok bağışlayıcı ve çok merhamet edici bulur. (nisa 110)
Her kim de işlediği zulmünün arkasındantövbe edip durumunu düzeltirse kuşkusuz, Allah onun tövbesini kabul eder. Şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. (maide 39)
Hâlâ mı Allah'a tövbe etmezler ve ondan bağışlanma istemezler? Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. (maide 74)
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Katılma Tarihi: 03 haziran 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Allah(c.c.) tan ümidini kesmekte büyük bir zulümdür. bakın ilgili ayet;
"Ey oğullarım! Gidin Yûsuf'u ve kardeşini araştırın. Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Çünkü kâfirler topluluğundan başkası Allah'ın rahmetinden ümidini kesmez." (yusuf 87)
Dedi ki: "Rabbinin rahmetinden, sapıklardan başka kim ümit keser?"(hicr 56)
Allah'ın âyetlerini ve O'na kavuşmayı inkar edenler var ya; işte onlar benim rahmetimden ümit kesmişlerdir. İşte onlar için elem dolu bir azap vardır. (ankebut 23)
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Ayetleri hep bağlamından koparıp ilgili ilgisiz konuya yama yapıyorsun. Delil yaptığın ayetlerin hiç birinin inananlarla alakalı olmadığını ayetlerin öncesi ve sonrası ile olan bağlantılarına dikkat edersen belki görürsün. Allah anlayışını açsın, ben bu ayetleri tek tek ele alsam da fazla bir şey değişmeyeceğini düşünüyorum. Allah selametlik versin.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma