HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Resul ve Nebi arasındaki fark? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

haktansapmaz Yazdı:

Allah'ın Resulü Muhammed'in köre karşı yapmış olduğu bir yanlışı yok bence. Bu konu daha önce de tartışıldıydı. Bu konuda o amayı azarlayanın Muhammed olmadığı, ileri gelen bir müşrik olduğu görüşü de var. Bence de azarlanan Muhammed Resul değildir.  Bu konuda daha önce yazılanları okumadıysan okuyabilirsin.

Kendisine o âmâ geldi diye Peygamber yüzünü ekşitti ve öteye döndü. Ne bilirsin, belki de o arınacak, Yahut öğüt alacak da bu öğüt kendisine fayda verecek. Kendini muhtaç hissetmeyene gelince;Sen, ona yöneliyorsun.(İstemiyorsa) onun arınmamasından sana ne! Allah'a karşı derin bir saygıyla korku içinde koşarak sana geleni ise bırakıp, ona aldırmıyorsun. Hayır, böyle yapma! Çünkü bu (Kur'an) bir öğüttür. Dileyen ondan öğüt alır.  (abese 1-12)

bu kıssada peygamberin hata yaptığı ve Allah(c.c.) tarafından uyarıldığı apaçık görülüyor.

haktansapmaz Yazdı:

Onun için mi Allah Musa'yı resullük ile mücazatlandırdı?

Mûsâ halkın habersiz olduğu bir sırada şehre girdi. Orada biri kendi tarafından, diğeri düşmanı tarafından; kavga eden iki adam gördü. Kendi tarafından olan, düşmanına karşı ondan yardım istedi. Mûsâ da ona bir yumruk indirip onu öldürdü. Mûsâ, "Bu şeytanın işidir. O gerçekten apaçık bir saptırıcı düşmandır" dedi. (kasas 15)

Mûsâ, "Rabbim! Şüphesiz ben nefsime zulmettim. Beni affet" dedi. Allah da onu affetti. Şüphesiz o, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. (kasas 16)

burdada hz.musa nın apaçık adamı öldürdüğü ve nefsine zulmettiğini bu yüzdende af dilediği bellidir.

hâlâ peygamberlerin suç işleyemeceğini mi sanıyorsunuz. bu dünyada insan olupta hata etmeyen hiçbir varlık yoktur. önemli olan hata etmek değil hatayı işledikten sonra samimi bir şekilde tövbe etmektir. şeytan hatası karşısında tövbede bulunmadı. aksine hatayı devam ettirdi. şeytanın yolundan gitmek aynı hatayı defalarca yapmaktır. çünkü şeytan af dilemez. af dilemedikçe şeytanın yolundan gideceksiniz. bu yüzden tüm insanlar hata yapar. hatadan sonra af dileyip, o hatayı tekrar yapmamak kusuru örter. zaten Allah(c.c.) kendi ayetinde buyuruyor.

Boşuna özür dilemeyin! Çünkü siz, (sözde) iman ettikten sonra küfrünüzü açığa vurdunuz. İçinizden (tövbe eden) bir zümreyi affetsek bile, suçlarında ısrar etmeleri sebebiyle, diğer bir zümreye azap edeceğiz. (tevbe 66)

 

 

yanlışda ısrar en kötü yoldur. selam ile...



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

  Kendisine o âmâ geldi diye Peygamber yüzünü ekşitti ve öteye döndü. Ne bilirsin, belki de o arınacak, Yahut öğüt alacak da bu öğüt kendisine fayda verecek. Kendini muhtaç hissetmeyene gelince;Sen, ona y öneliyorsun.(İstemiyorsa) onun arınmamasından s ana ne! Allah'a karşı derin bir saygıyla korku içinde koşarak sana geleni ise bırakıp, ona aldırmıyorsun. Hayır, böyle yapma! Çünkü bu (Kur'an) bir öğüttür. Dileyen ondan öğüt alır.  (abese 1-12)

bu kıssada peygamberin hata yaptığı ve Allah(c.c.) tarafından uyarıldığı apaçık görülüyor.

Bu kıssada Peygamber'in hata yaptığı apaçık görülseydi hakkında ihtilaf olmazdı.

Bak İslamcı, anlaşılan sen çevirlerde ne yazılı buluyorsan aynen Kuran'ın metninde de öyle olduğunu sanıyorsun. Halbuki durum sandığın gibi değil. Mesela senin görmem için kırmızı gösterdiğin satırda "Peygamber" sözcüğünün karşılığı metinde yoktur. Burada suçlananın kimliği ile ilgili farklı görüşler var. Ben bir kaç önemli nedenle burada azarlananın Peygamber olamayacağını söylüyorum.

Azarlanın kim olduğu hakkındaki farklı görüşler için R. İhsan Eliaçık'ın "Yaşayan Kur'an" adlı meal-tefsirine bakabilirsin.

hâlâ peygamberlerin suç işleyemeceğini mi sanıyorsunuz. bu dünyada insan olupta hata etmeyen hiçbir varlık yoktur. önemli olan hata etmek değil hatayı işledikten sonra samimi bir şekilde tövbe etmektir. şeytan hatası karşısında tövbede bulunmadı. aksine hatayı devam ettirdi. şeytanın yolundan gitmek aynı hatayı defalarca yapmaktır. çünkü şeytan af dilemez. af dilemedikçe şeytanın yolundan gideceksiniz. bu yüzden tüm insanlar hata yapar. hatadan sonra af dileyip, o hatayı tekrar yapmamak kusuru örter. zaten Allah(c.c.) kendi ayetinde buyuruyor.

Evet benim Peygamber'in suç işleyemeyeceğinden şüphem olmadı hiç bir zaman. Bunu benim, Peygamber'in içine fasıklığı sokturana, Peygamber'in kalbini, bir an için dahi osa, katı ve hastalıklı görebilene anlatabilmem mümkün olamayacak sanırım. "Abese ve tevella" fiillerinin bir Peygamber için kullanılmayacağını daha önce izah etmiştim. Bilmem okudun mu? İstersen Kuran'da abese ve tevella kilimelerini tara, incele, bak bunlar kimler için kullanıla gelmiş!   

Boşuna özür dilemeyin! Çünkü siz, (sözde) iman ettikten sonra küfrünüzü açığa vurdunuz. İçinizden (tövbe eden) bir zümreyi affetsek bile, suçlarında ısrar etmeleri sebebiyle, diğer bir zümreye azap edeceğiz. (tevbe 66)

Tevbe 66, yalan bahanelerle sefere çıkmamış olanlarla alakalıdır. Bunlardan üçü hatalarını anlamış ve öyle pişman olmuşlarki dünya onlara dar gelmişti. Ama her defasında yeminle yalan söylemekten utanmayan munafıklara gelince Allah onları asla afetmeyeceğini söylüyor.

Munafıkların söz konusu olan suçu, Allah'ı ve Resulü'nü tekfir suçudur. Kuran'da mücrim, hiç bir zaman günahkar kişi değildir. Mücrimin cürmü (suçu) küfür cürmüdür. Bunu da bilmende fayda var. Çünkü sen Kurani tabirlerle Fıkhi tabirleri karıştırıyorsun.

Yanlışta ısrar en kötü yoldur. Selam ile.

Bunda sana katılıyorum. Selam ve sevgiyle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

musa kıssasını neden anlatmamışsın? onda musa direk adam öldürdüğünü af dilediğini itiraf ediyor ona neden cevap yazmadın?

__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Musa direk (yani kasten) adam öldürdü" öyle mi? Sana sordum, adam öldürmenin karşılığı peygamber olmak mıdır diye. Hani bir kişiyi karşılıksız öldürmek bütün insanları öldürmek gibi kötü idi!

Musa'nın bir suçunun olmadığını; "kendime zulum ettim, Rabbim beni mağfiret et" sözünün anlamını anlatsam da korkarım anlayamayacaksın, Şimdiye kadar yaptığım açıklamalardan anlayamadığın gibi. Ama arzu edersen yine de ilgili görüşümü açıklarım inşaallah.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

kardeşim sen kafanı programlamışsın o programdan zerre kaymak istemiyorsun. ben peygamberlerde hata işler diyorum. ki kitapta birçok peygamberlerin hatalarını söylüyor. zaten bu hataları söylemesinin amacı şu; bu hataları işlesenizde Allah(c.c.) merhametli ve affedicidir. bak bu hataları peygamberler bile işliyor ama affediyorum. ona göre hayatınızı şekilldendirin demek oluyor. adam öldürmek elbette büyük suçtur. ama affedebilirim. unuttuğun zaman hata etmeyide affederim. ama bana ortak koşmak büyük bir zulümdür diyor. bu suçu işlemeyin diyor. yani bu hataları söylemenin amacı bu suçları affedici olduğunun göstergesidir. yunus peygamberin halkından kaçması ve balığın yutmasıda bir hata ise tüm peygamberlerde hata yapar. biz onları melek olarak indirmedik diyerek bu yüzden diyor ;) hatasız kul olmaz. ama hatayı tekrar etmek büyük bir suçtur. selam ile..

__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"kardeşim sen kafanı programlamışsın o programdan zerre kaymak istemiyorsun. ben peygamberlerde hata işler diyorum. ki kitapta birçok peygamberlerin hatalarını söylüyor. zaten bu hataları söylemesinin amacı şu; bu hataları işlesenizde Allah(c.c.) merhametli ve affedicidir. bak bu hataları peygamberler bile işliyor ama affediyorum. ona göre hayatınızı şekilldendirin demek oluyor. adam öldürmek elbette büyük suçtur. ama affedebilirim. unuttuğun zaman hata etmeyide affederim. ama bana ortak koşmak büyük bir zulümdür diyor. bu suçu işlemeyin diyor. yani bu hataları söylemenin amacı bu suçları affedici olduğunun göstergesidir. yunus peygamberin halkından kaçması ve balığın yutmasıda bir hata ise tüm peygamberlerde hata yapar. biz onları melek olarak indirmedik diyerek bu yüzden diyor ;) hatasız kul olmaz. ama hatayı tekrar etmek büyük bir suçtur. selam ile.."

Güzel anlamışsın! Allah peygamberlere zina hatasını da işletseydi ya! Bugün ençok işlenen hataların başında geliyor. Halbuki zina şirkle eş olayazdı. Ne olacak bu insanların hali? Hataen yalan da söyleselerdi! Onlar da insan değil mi? Öfkelerine yeniliyorlar da şehvetlerine mi hakim oluyorlar! Onlar da insan, onların da yalan söyleme, şehvetlerini tatmin etme hakları var öyleyse! Kötülükte örneklik olur mu? Peygamberlerin risalet öncesi hayatlarında dahi bu adi davranışları göremessin.

Allah merhameti ve affediciliğiyle kullarını suça ısyana bizzat kendisi teşvik ediyordur demek senin anlayışına göre."Bak, bu hataları peygamber bile işliyor ama afediyorum"! Ya! Öyleyse siz de işleyn...! "Unuttuğun zaman hata etmeyi de afederim." Neyi unutuyorsun da hata ediyorsun? Allah'ın mekruhlarının adı şimdi hata mı oldu?

"Ortak koşmak büyük bir zulümdür." Ortak koşmak nedir acaba? Mesela zina suçu ortak koşmak değil midir? Kişi kaç kere zina ederse Allah'a ortak koşmuş sayılır? "Şİrk suçunu işlemeyin diyor" muş..! Muhatap Müslüman mı burada? Allah müşriği bağışlamaz diyor. Müslümana, şirk koşma da ne halt redersen et mi diyor? Allah'ın buyruğunu dinlememek şirk olmuyor mu? Sen şirkten ne anlıyorsun? Yalan, talan, dolan, fuhuş, katl, rüşvet, ğasp, ırza mala tecavüz...şirk değil de nedir? Peki şirk nedir kardeşim, söyler misin? 

Yunus ne suç işledi? Yunus gerçekten, Alah'ın resulü olmasına rağmen görevini bırakıp kaçtı mı? Yunus gerçekten balığın karnına mı düştü? Hangi balık bu acaba? Var mı böyle bir balık, karnına düşeni besleyen, barındıran? Balığın karnında nasıl sağ kalabildi? Daha bir ton soru. Bu soruların cevabının da olması gerekmez mi? Bak balık da hataen Yunus'u yutmuş..! Balıklar da hata yapıyor demek! 

"Biz onları melek olarak indirmedik" derken, hatada /suçta örnek olmaları için midir? Yoksa, "neden melek değil, bir melek indirilmeli değil miydi?" sorularına bu bir cevap mıdır? 

Kardeşim okuduklarını Allah'ın sözü de olsa özümseyerek oku! Arıza varsa sorgula korkma, Allah bunun için sana akıl vermiş ve seni hitabına muhatap seçmiş. İman anlamakla beraber ancak makbüldür. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Sayın Haktansapmaz,
İzninizle size bir soru sorabilir miyim?

"Hiç şüphesiz, Allah, kendisine şirk koşanları bağışlamaz. Bunun dışında kalanlar ise, (onlardan) dilediğini bağışlar. Kim Allah’a şirk koşarsa elbette o uzak bir sapıklıkla sapmıştır" 

Söylediğiniz gibi
yalan, talan, dolan, fuhuş, katl, rüşvet, ğasp, ırza mala tecavüz şirk ise  bu günahlar bağışlanmayacak mı?  Çeviri mi yanlış? Şirk mi bağışlanmayacak yoksa müşrikler mi?
Müşrikler ile şirk suçu işleyenler arasındaki fark nedir?

Sorumla ilgili değil ama bir insanı bütün olarak yutabilecek boğaz genişliğine sahip tek canlı ispermecet balinasıymış. Onun da midesinde bulunan asitler bir insanın yaşamasına izin vermez.


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

haktansapmaz dediğim gibi şirk koşmak büyük zulümdür. şirk (Allah(c.c) ile beraber rabler edinmek), Allah(c.c.) dan başkasından yardım dilemek. Allah(c.c.) tan başkasına kul, köle olmak. herşeyin doğanın kanunlarından meydana geldiğini söylemek. bak bunlar şirktir. senin dediklerin ancak vahye uymamaktır. zaten inanadıktan sonra bu suçları işlemek onun ne kadar Allah(c.c.) a inandığını gösterir. tüm bu saydığın kötülükleri yapıyorsa inanmıyor demektir. zaten inanmayan şirkin içinde olmuş oluyor.

bu arada ayetlerde peygamberlerin hata işlediğini göreceksin ama kuran-ı kerimi okuma gibi bir vaziyeti yaparsan!..

anlatmak istediğim şu; kişi suç işlemiş olabilir. ama hiçbir zaman umudunu yitirmemeli ve Allah(c.c.) tan ümidini kesmemeli. suçunda ısrar yerine tövbe etmeli ve hakka dönmeli.

ilgili ayet;

Ancak tövbe edip durumlarını düzeltenler ve gerçeği açıkça ortaya koyanlar (lanetlenmekten) kurtulmuşlardır. Çünkü ben onların tövbelerini kabul ederim. Zira ben tövbeleri çok kabul edenim, çok merhamet edenim. (bakara 160)

 

Sizlerden fuhuş (zina) yapanların her ikisini de incitip kınayın. Eğer onlar tövbe edip ıslah olurlarsa onları incitip kınamaktan vazgeçin. Çünkü Allah tövbeleri çok kabul edendir, çok merhamet edendir. (nisa 16)

 

Kim bir kötülük yapar, yahut kendine zulmeder, sonra da Allah'tan bağışlama dilerse, Allah'ı çok bağışlayıcı ve çok merhamet edici bulur. (nisa 110)

 

Her kim de işlediği zulmünün arkasından tövbe edip durumunu düzeltirse kuşkusuz, Allah onun tövbesini kabul eder. Şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. (maide 39)

 

 

Hâlâ mı Allah'a tövbe etmezler ve ondan bağışlanma istemezler? Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. (maide 74)

 

 



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

Allah(c.c.) tan ümidini kesmekte büyük bir zulümdür. bakın ilgili ayet;

 

"Ey oğullarım! Gidin Yûsuf'u ve kardeşini araştırın. Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Çünkü kâfirler topluluğundan başkası Allah'ın rahmetinden ümidini kesmez." (yusuf 87)

 

Dedi ki: "Rabbinin rahmetinden, sapıklardan başka kim ümit keser?"(hicr 56)

 

 

Allah'ın âyetlerini ve O'na kavuşmayı inkar edenler var ya; işte onlar benim rahmetimden ümit kesmişlerdir. İşte onlar için elem dolu bir azap vardır. (ankebut 23)

 

 



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba İslamcı kardeş!

Ayetleri hep bağlamından koparıp ilgili ilgisiz konuya yama yapıyorsun. Delil yaptığın ayetlerin hiç birinin inananlarla alakalı olmadığını ayetlerin öncesi ve sonrası ile olan bağlantılarına dikkat edersen belki görürsün. Allah anlayışını açsın, ben bu ayetleri tek tek ele alsam da fazla bir şey değişmeyeceğini düşünüyorum. Allah selametlik versin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats