Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
bak Allah(c.c.) a şirk koşmayı bile Allah(c.c.) affetmiştir.
Sen öyle san! Allah söyledikleriyle çelişir mi?
Mûsâ kavmine dedi ki: "Ey kavmim! Sizler, buzağıyı ilah edinmekle kendinize yazık ettiniz. Gelin yaratıcınıza tövbe edin de nefislerinizi öldürün (kendinizi düzeltin). Bu, Yaratıcınız katında sizin için daha iyidir. Böylece Allah da onların tövbesini kabul etti. Çünkü o, tövbeleri çok kabul edendir, çok merhametlidir." (bakara 54) Allah (c:c.) durumunu düzeltip tövbe edenleri sever. Çünkü o, tevbeleri çok kabul eden ve çok merhametlidir.
Mesele paranteze aldığın gibi "kendinizi düzeltin" değil, "kendinizi feda edin, Allah için savaşın" dır. Münafıklar da savaşla karşı karşıya kalınca inanmadıkları ortaya çıkmıştı! Tevbelerinin kabul olma şartı canlarını ortaya koymaları. Peki onlar ne dedi? "Musa! Biz Allah'ı açıkça görmeden inanmayız" dediler. Onlar inananlar mıydı sandın?
"Rabbimiz, biz iman ettik. Bizim günahlarımızı bağışla. Bizi ateş azabından koru" diyenler,Sabredenler, doğru olanlar, huzurunda gönülden boyun büküp divan duranlar, Allah yolunda harcayanlar ve seherlerde (Allah'tan) bağışlanma dileyenlerdir. (ali imran 17)
Benim hesabım seninle değil, alıntı yaptığın meallerledir.
Buadaki "zunub"u işlenmiş suçları, "mağfiret"i de bu suçların bağışı olarak anlıyorsun. Bense öyle anlamıyorum. Bunu da daha önce bir vesileyle yazdıydım. "Seherlerde bağış dileyenler"! Ne olacak şimdi, gündüzde ve gecede bağış dileyenlerin talebi kabul görmeyecek demek olmuyor mu? "Bil-eshar", "içtenlikle/gönülden olarak" anlaşılmalıdır.
Yine onlar, çirkin bir iş yaptıkları, yahut nefislerine zulmettikleri zaman Allah'ı hatırlayıp hemen günahlarının bağışlanmasını isteyenler -ki Allah'tan başka günahları kim bağışlar- ve bile bile, işledikleri (günah) üzerinde ısrar etmeyenlerdir. (ali imran 135)
"Ve çirkin bir davranışı, kendilerine yazık edip yapacakları zaman derhal Allah'ı hatırlayıp kendilerini ıslah etmesini/ o suçu işlemekten korumasını dilerler de bile bile o çirkin davranışı yapmada ısrar etmezler."
Yoksa fuhşayı yaptıktan sonra Allah'ı hatırlamanın ne anlam olur!?
Eğer size yasaklanan (günah)ların büyüklerinden kaçınırsanız, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi güzel bir yere koyarız. (nisa 31)
Ayette hani nerede geçiyor "küçük günahlar"? Allah'a ısyanın küçüğü büyüğü olmaz. Allah'a ısyanın her çeşidi büyüktür/korkunçtur. Isyanın büyüğü küçüğü olmaz.
günahlardan kaçınmak, sakınmak gerekiyor.çünkü şeytan günahı fısıldar.
Şeytanın inananlar üzerinde bir yaptırım gücü yoktur.
|