HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Resul ve Nebi arasındaki fark? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 bak Allah(c.c.) a şirk koşmayı bile Allah(c.c.) affetmiştir.

Sen öyle san! Allah söyledikleriyle çelişir mi? 

Mûsâ kavmine dedi ki: "Ey kavmim! Sizler, buzağıyı ilah edinmekle kendinize yazık ettiniz. Gelin yaratıcınıza tövbe edin de nefislerinizi öldürün (kendinizi düzeltin). Bu, Yaratıcınız katında sizin için daha iyidir. Böylece Allah da onların tövbesini kabul etti. Çünkü o, tövbeleri çok kabul edendir, çok merhametlidir." (bakara 54) Allah (c:c.) durumunu düzeltip tövbe edenleri sever. Çünkü o, tevbeleri çok kabul eden ve çok merhametlidir.

Mesele paranteze aldığın gibi "kendinizi düzeltin" değil, "kendinizi feda edin, Allah için savaşın" dır. Münafıklar da savaşla karşı karşıya kalınca inanmadıkları ortaya çıkmıştı! Tevbelerinin kabul olma şartı canlarını ortaya koymaları. Peki onlar ne dedi? "Musa! Biz Allah'ı açıkça görmeden inanmayız" dediler. Onlar inananlar mıydı sandın?

"Rabbimiz, biz iman ettik. Bizim günahlarımızı bağışla. Bizi ateş azabından koru" diyenler,Sabredenler, doğru olanlar, huzurunda gönülden boyun büküp divan duranlar, Allah yolunda harcayanlar ve seherlerde (Allah'tan) bağışlanma dileyenlerdir. (ali imran 17)

Benim hesabım seninle değil, alıntı yaptığın meallerledir.

Buadaki "zunub"u işlenmiş suçları, "mağfiret"i de bu suçların bağışı olarak anlıyorsun. Bense öyle anlamıyorum. Bunu da daha önce bir vesileyle yazdıydım. "Seherlerde bağış dileyenler"! Ne olacak şimdi, gündüzde ve gecede bağış dileyenlerin talebi kabul görmeyecek demek olmuyor mu? "Bil-eshar", "içtenlikle/gönülden olarak" anlaşılmalıdır.

Yine onlar, çirkin bir iş yaptıkları, yahut nefislerine zulmettikleri zaman Allah'ı hatırlayıp hemen günahlarının bağışlanmasını isteyenler -ki Allah'tan başka günahları kim bağışlar- ve bile bile, işledikleri (günah) üzerinde ısrar etmeyenlerdir. (ali imran 135)

"Ve çirkin bir davranışı, kendilerine yazık edip yapacakları zaman derhal Allah'ı hatırlayıp kendilerini ıslah etmesini/ o suçu işlemekten korumasını dilerler de bile bile o çirkin davranışı yapmada ısrar etmezler."

Yoksa fuhşayı yaptıktan sonra Allah'ı hatırlamanın ne anlam olur!?

Eğer size yasaklanan (günah)ların büyüklerinden kaçınırsanız, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi güzel bir yere koyarız. (nisa 31)

Ayette hani nerede geçiyor "küçük günahlar"? Allah'a ısyanın küçüğü büyüğü olmaz. Allah'a ısyanın her çeşidi büyüktür/korkunçtur. Isyanın büyüğü küçüğü olmaz. 

günahlardan kaçınmak, sakınmak gerekiyor.çünkü şeytan günahı fısıldar.

Şeytanın inananlar üzerinde bir yaptırım gücü yoktur.

 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Haktansapmaz;

Müminlerin suç işlememeleri gereğine istisna gibi görünen 16/106 ayeti, ikimizinde dediği gibi mevcut şekildeki meali Kur'an bütünlüğüne tezat bir görüntü arzediyor.

O zaman ayetin "...illa men ukrihe ve galbuhu mutmainnun bil imani..." cümlesini düşündüğünüz şekliyle çevirirmisiniz?

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Ancak kalbi imanla güven bulmuş olan zorlansa da... (inkar etmez)."
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Haktansapmaz;

O zaman şu şekilde bir çeviri makul olabilir mi?

"Her kim imanından sonra Allah'ı inkar ederse (ki), ancak kalbi imanla tatmin bulmuş kimse zorlansada (zaten yapmaz/inkar etmez), küfre göğüs açana işte onların üstüne Allah'tan bir gazap ve onlar için büyük azap vardır." 16/106 

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

burada söylenen : şayet şirk koşmaktan vazgeçip, Yüce Allah'ı BİR'lemeye başlarsa - işte bu yeni hâl yani yeni durumundan dolayı...-geçmiş hal'inden bağışlanacağı ile alakalıdır bu durumda. ( yani bunu mu demek istediniz)

 

evet bunu demek istedim. zaten firavunda herşeye rağmen inanmamasından dolayı azabı hak ediyor. inanmayan olabilirsiniz ama mucizeyi gördüğünüzde hakka dönmeniz ve doğru yolu tutmanız şarttır.



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

haktansapmaz Yazdı:
Sen öyle san! Allah söyledikleriyle çelişir mi? 

çelişmez. ben çelişir demedimki. sen beni anlamaya çalışmamakta gayretlisin. ben ne diyorumki sen öyle san diyorsun? ki Allah(c.c.) kendi ayetinde şirk koşmayı affettim demiştir.yani Allah(c.c.) diyor sen( haşa) Allah(c.c.) a dinini mi öğretiyorsun? Allah(c.c.) tövbeleri kabul eden ve çok merhametlidir lafı boşa mı zannediyorsun!!!  ki cümleme kabataslak baktığın için o güzel ayrıntıyı görmedin. cümlem aynen şu;

bak Allah(c.c.) a şirk koşmayı bile Allah(c.c.) affetmiştir.

cümlede ne diyor affetmiştir. geçmiş zaman yani. bundan önce affettim ama insanlar benim affıma karşı bir dirayet göstermediler. inanmayanlar zaten ne olursa olsun inanmamaya devam edeceklerdir o yüzden bundan sonra şirk koşmayı affetmiyorum demiştir. ki herşeyi şirk yapmaya bağlamayalım.çünkü şirk büyük bir günah. Allah(c.c.) ın kitabını tanıdıktan sonra hala başka tanrılar ediniyorlarsa bu şirktir.

 

haktansapmaz Yazdı:

Şeytanın inananlar üzerinde bir yaptırım gücü yoktur.

 

bak yine başka başka anlıyorsun. yaptırım gücü vardır mı dedik!! sadece fısıldar diyorum. bazıların onun kulu kölesidir ama bazılarına sadece fısıldar. mutlaka  senin doğru yolunun üstünde oturacağım demiştir şeytan. ve inananlarada fısıldar. lafın güzelini konuşun yoksa şeytan aranızı bozar neden diyor müminlere ;) bi düşün istersen.



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bak sevgili karddeşim!

Sen, "bak Allah(c.c.) a şirk koşmayı bile Allah(c.c.) affetmiştir." sözünü söylerken,"Fe tébe aleykum"e verdiğin yanlış anlama dayanıp söylüyorsun. Doğrudur; bu cümlenin manası, şayet öncesiyle irtibatını koparıp da anlamak istersen dediğin gibi geçmiş diliyle" "sizi aff etti" olur. Ancak, bu cümlenin Musa'nın "...fe tûbû ilé bériikum..." sözünün devamıdır. Yani, "...öyleyse yaratıcınıza tevbeedin/O'ndan affdileyin... ki, "fe tébe aleykum.." O da sizi affetsin..." diyor Musa. Ama onlar ne diyorlar Musa'ya: "Biz Allah'ı çıplak gözle görmedikçe sana inanmayacağız." 

Demek ki, dili geçmiş fiil geleceğe yönelik de kullanılıyor. Bir önek vereyim: Eğer bana gelirsen sana ikramda bulunacağm. Bunun Arapça'sı : "İn ci'tenî ekramtuke" dir. Halbuki "ekramtu" nun bağımsız olarak manası "ikram ettim" dir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

selam,
Burada şarta bağlı geçmiş zaman kullanılıyor.
"bak Allah(c.c.) a şirk koşmayı bile Allah(c.c.)
affetmiştir." ne zaman_? Tevbe ettiğiniz zaman.
Kuranda 3.şahısların anlatımlarındaki Gramer ile bizzat
Allahın anlatımındaki Gramerin farklılıgınada dikkat
çekmek istiyorum.
Zaman Allah için bağlayıcı bir boyut değildir.
Aşağıda ingilizce /Arabca Gramer karşılaştırması;
Ben Arabcayı ingilizce üzerinden öğreniyorum...tıpkı
ingilizceyi Almanca üzerinden öğrendiğim gibi.

FORM Future Perfect with "Will"
[will have + past participle]
Örnek:
You will have perfected your English by the time you
come back from the U.S.
Verb=akala=to eat, masc=m, feminine=f
English Pronouns     Arabic Pronouns     Perfect  &am p;nb
sp;  
Imperfect
I     anaa    & amp; nbsp;akaltu     aakulu
Thou (m)     anta     ; ; akalta     ta'kulu
Thou (f)     anti     ; ; akalti     ta'kuliyna
    He     huwa         akala & nbsp; &nbs p;  ;ya'kulu
    She     hiy a  ;    ; akalat     ta'kulu
We     nahnu     ; ; akalnaa     na'kulu
You (m)     antum   & ;nbs p;    akaltum    &nb sp;&n
bsp;ta'kuluuna
You (f)     antunna   &a mp;n bsp;  akaltunna     ta'kulna
You two   (m,f)     antu maa       akaltumaa    &nb sp;
ta'kulaani
They two (m)     humaa; akalaa &nb sp;   
ya'kulaani
They two (f)     humaa; akalataa,ya'kul aani
They   (m)     hum&a mp;n akaluu           ;       
ya'kuluuna
They (f)     hunna akalna,ya'kulna
-----------------------------------------------------
Tabii bizim Arabca bilgimiz Haktansapmaz hocanın yanında
ummanda bir damla....





__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Öğrenci98 kardeşim,

16/106'yı çevirmeye çalışayım:

Her kim inandıktan sonra Allah'a küfreder / Allah'ı yalanlarsa, nitekim kalbi imanla mutmain olmuş/yatışmış olan zorlansa da inkar etmez ama göğsünü küfre açmış olanlar ancak inkar ederler, Allah'ın gazabı onlaradır ve onlara korkunç bir azap vardır. 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Abdurrahman abi;

"Hakikat tek olup, aklın yolu birdir" sözünün göstergesi şekliyle, netice açısından gelinen nokta birdir.

Haktansapmaz yazdı:

"Her kim inandıktan sonra Allah'a küfreder / Allah'ı yalanlarsa, nitekim kalbi imanla mutmain olmuş/yatışmış olanlar inkar etmezler ama göğsünü küfre açmış olanlar ancak inkar eder, Allah'ın gazabı onlaradır ve onlara korkunç bir azap vardır" 16/106

Öğrenci98 yazdı:

"Her kim imanından sonra Allah'ı inkar ederse (ki), ancak kalbi imanla tatmin bulmuş kimse zorlansada (zaten yapmaz/inkar etmez), küfre göğüs açana işte onların üstüne Allah'tan bir gazap ve onlar için büyük azap vardır." 16/106

Mevcut 16/106 ayetine yapılan çevirilerin daha önce değinmeğe çalıştığım gibi, hemen öncesinde geçen 16/105, 39/36 vb. ayetlerle birlikte Kur'an bütünlüğüne tezat bir hal arzetmekte olup, oysa 4/82 ve 18/1 gereği Kur'an da çelişki ve eğrilik asla söz konusu olamaz idi.

"Kur’an’ı iyice okuyup düşünmüyorlar mı? Eğer o, Allah’tan başka birinin katından gelseydi, elbetteki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı." 4/82 (y nuri öztürk)

"Hamd o Allah’a ki, kuluna Kitap’ı, kendisinde hiçbir eğiklik ve çelişme yapmaksızın indirdi." 18/1 (y nuri öztürk) 

Sonuç olarak müminlerin suç/cürüm işlemelerine asla ve asla açık kapı kalmamaktadır.

Teşekkürler.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats