HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: KADER KONUSUNDA KURANDAN BİR ANALİZ. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

KADER KONUSU OKADAR DERİN VE BİLİNMEZLERLE DOLUKİ, DOĞRUSU ALLAH ÇOK FAZLA AÇIKLAMA YAPMADIYSA HERŞEYİ BİLMEMİZİ İSTEMEDİĞİNDENDİR, BUNUNDA BİR HİKMETİ MUTLAKA VARDIR. BİZLERE DÜŞEN KURANIN ANLATMAK İSTEDİĞİNİ KAVRAMAKTAN ÖTE GİTMEMEMİZ GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM. BAKIN PEYGAMBERİMİZ BİLE NE SÖYLEMİŞ KADER KONUSUYLA İLGİLİ SANIRIM BU SÖZLERDEN ÇIKARACAKLARIMIZ OLSA GEREK.

  Kaderin bir ilâhî sır oluşunu ve insanlar tarafından gerçek anlamda çözülmesinin imkânsızlığını göz önünde bulunduran Hz. Peygamber kader konusunu tartışan ashabını uyararak şöyle buyurmuştur: "Siz bununla mı emrolundunuz? Veya ben bunun için mi peygamber olarak gönderildim? Şunu biliniz ki sizden önceki ümmetler bu tür tartışmalara başladıkları zaman helâk olmuşlardır. Böyle tartışmalara girmemelisiniz" (Tirmizî, “Kader”,)

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

ertugruldi Yazdı:

Arkadaşlar, kabul ediyorum, şoke edicidir, ama kabul etmek zorundayız: RAB 'ben bazı insanları cehenneme koymak için yarattım' diyorsa diyeceğimiz hiç bir şey olamaz. O, alemlerin sahibi ve kralıdır. Onun tasarruflarını sorgulama hakkımız yoktur. Adımız 'müslüman' ise, yani 'O'na teslim olmuş isek'...O'nun halleri ve yolları O'na özgüdür, anlayamayız. Zira O, idrakimizin ötesinde bir varlıktır....Sorarım size, Hitler'i, atom bombasını yapıp atanları, kızına 24 yıl tecavüz edeni, işkencecileri, soykrımcıları yaratan da ALLAH değil midir? Demiyor muyuz Felak suresinde: 'yarattığı kötülükten şafakların Rab'bine sığınırım' diye? Kötülükleri de RAB yaratmamış mıdır? Bunu da sorgulamadan kabul etmek zorundayız dostlar...

Selam

Evet çok doğru.Bazı insanlar cehenneme konmak için yaratılmıştır Hatta Allahın cehennmi cin ve insanlarlara dolduracağı vaadi de gerçek olacaktır-olmuştur.

Ertugruldi buraya kadar hemfikiriz.Ancak şu var ki cehennemlik olan insanların yaratılmasındaki amaç cennetliklerin imtahanı için değildir.

Benin kurandan okuyup vardığım sonuç şu,

Allah tüm insanların yarattığı andan itibaren iman eden mi yoksa inkar eden mi olcağını sınırsız ilmiyle bilir.Bu kesin öngörüye rağmen insanların dünyaya gönderilip belirli bir süre yaşatılmasının sebebi Allahın kesin öngörüsünün insanlar tarafından tasdiki ve insanların kendi kendilerine şahit olmaları içindir.

Allah yarattığı kullardan bir kısmına siz cehennemliksiniz bir kısmına siz cennetliksiniz deyip tasnif etse kullar buna itiraz eder hayır bizler cehennemlik değil sana itaat edenleriz derlerdi.Anacak dünyada özgür iradeleriyle yaşayarak cehennemlik mi yoksa cennetlikmi olduklarını kendileride görüp şahit olacaklar.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
süheyb
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 30 ocak 2008
Gönderilenler: 17
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı süheyb

ertugruldi Yazdı:

Arkadaşlar, kabul ediyorum, şoke edicidir, ama kabul etmek zorundayız: RAB 'ben bazı insanları cehenneme koymak için yarattım' diyorsa diyeceğimiz hiç bir şey olamaz. O, alemlerin sahibi ve kralıdır. Onun tasarruflarını sorgulama hakkımız yoktur. Adımız 'müslüman' ise, yani 'O'na teslim olmuş isek'...O'nun halleri ve yolları O'na özgüdür, anlayamayız. Zira O, idrakimizin ötesinde bir varlıktır....Sorarım size, Hitler'i, atom bombasını yapıp atanları, kızına 24 yıl tecavüz edeni, işkencecileri, soykrımcıları yaratan da ALLAH değil midir? Demiyor muyuz Felak suresinde: 'yarattığı kötülükten şafakların Rab'bine sığınırım' diye? Kötülükleri de RAB yaratmamış mıdır? Bunu da sorgulamadan kabul etmek zorundayız dostlar...

Hayır! kesinlikle katılmiyorum, allahın, bir kısım insanı cehennem için yarattım deyişi tamamen sebep sonuç ilişkisine bağlıdır, oysa allah adildir, sonuçlar insanların kendi tercihleridir (cennet yada cehennem). taktirin (kaderin) yaradılış formülünde sorgulan(a)mayacak izahı mümkün olmayan hiçbir konu yoktur...  Ama şu vardır.  ben anlamıyorum bu konular benim için  gayb'tir, adil olan allah'a inancım ve güvenim tamdır, O ne yaparsa doğru yapar, teslimiyetidir.

not: islamın, diriler (insan,cin,vs) için alın yazısı olarak bir kader inancı yoktur, "mahşerde hesaba çekileceğimiz" hayat boyu not edilen bir yaşam serüveni vardır.

 

Yukarı dön Göster süheyb's Profil Diğer Mesajlarını Ara: süheyb
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim


Selamlar,

 

Fazlur RAHMAN’IN tanımıyla kader:

Kuran’daki kader (takdir/belirleme) anlayışı, insan davranışları da dâhil her şeyin önceden ilahi olarak takdir ve tesbit (pre-determination) edilmesi şeklinde yorumlanmıştır. Bunun Kur’an’ın kader anlayışının basit bir şekilde yanlış yorumu olduğu açıktır (nitekim birçok batılının İslam anlayışı bunun etkisi altında kalmıştır). Aslında kader ölçmek demektir, ifade ettiği mana ise şudur; yalnız Allah mutlak sonsuz olduğu halde, diğer bütün mahlûkat yaratılmışlık damgası olan ölçülme özelliğini taşır. Bu kabiliyetlerin alanı, insanda olduğu gibi çok geniş olabilse de onların bir sorunu vardır. Kur’an bu kabiliyetlerin bizzat fiile dökülmelerinden bahsetmiyor; konu ettiği, bu kabiliyetlerin kendileridir.

Kur’an’a göre, Allah bir şey yaratacağı zaman o şeyin kabiliyetlerini ve davranış kanunlarını (“emir” veya “hidayet”) mahiyeti (tabiatı veya karakteri) içerisine yerleştirir. Böylece o şey, bir düzen içerisine girmiş olur ve âlemde bir etken faktör durumuna gelir.

Evrendeki her şey mahiyeti içerisine yerleştirilmiş kanunlar çerçevesinde hareket ettiği, yani Allah’ın emrine doğrudan doğruya uyduğu için, tüm everen müslümandır. Yani Allah’ın iradesine teslim olmuştur. Bu evrensel kanunun tek istisnası insandır. Çünkü Allah’ın emrine uyup uymamakta bir seçim yapabilme kabiliyeti kendisine verilen tek varlık odur.

 

Muhammed İKBAL’İN tanımıyla kader:

Kader olarak kabul edilen zaman, şeylerin gerçek özünü teşkil eder. Kur’an’da buyrulduğu gibi: “…Allah her şeyi yarattı ve kaderini tayin etti…” (87/2,3) demek ki, bir şeyin kaderi, bir efendi gibi onu dışarıdan emir veren katı yürekli bir kaderin etkisi değil; o şeyin iç yeteneğidir, yani, tabiatının derinliklerinde bulunan kabiliyetlerin aktüelleşme imaknı vardır ve dışarıdan her hangi bir baskı olmadan sırasıyla gerçekleşebilir, fiiliyata geçebilir. Böylece sürenin organik bütünlüğü mutlak hakikati rahminde olgunlaşmış gelişmelerin olduğu gibi, kum saatinin kum taneleri gibi teker teker düşerler demek değildir. Eğer zaman gerçekse ve şuurlu tecrübeyi bir vehim haline koyan vebir birine benzer saniyelerin sadece tekerrüründen ibaret değilse; o halde, mutlak hakikat’in (Allah’ın) hayatında ki her saniye orijinal, gerçek, mutlak surette yeni ve önceden tahmin edilmeyen durumları meydana getirir. Kur’an’ı kerim: (“…o nu her an yeni bir iş meşgul eder…”) (55/29) diyor. “gerçekte her yaratıcı faaliyet, özgür bir faaliyettir. Yaratılış, mekanik hareketin karakteristik özelliği olan tekrarın zıddıdır.”

 

Selam ve dua ile.  

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

selamlar...

kul len yusıybena illa ma ketebellahu lena...

de ki allahın bizim için yazdığından başkası bize isabet etmez...

bu ifadeyi nasıl anlamak lazım...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Asım Hocam, ayeti bir öncesi ve bir sonrasıyla birlikte değerlendirin! 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
süheyb
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 30 ocak 2008
Gönderilenler: 17
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı süheyb

ibrahimim yazdı

Selamlar,

Fazlur RAHMAN’IN tanımıyla kader:

Kuran’daki kader (takdir/belirleme) anlayışı, insan davranışları da dâhil her şeyin önceden ilahi olarak takdir ve tesbit (pre-determination) edilmesi şeklinde yorumlanmıştır. Bunun Kur’an’ın kader anlayışının basit bir şekilde yanlış yorumu olduğu açıktır (nitekim birçok batılının İslam anlayışı bunun etkisi altında kalmıştır). Aslında kader ölçmek demektir, ifade ettiği mana ise şudur; yalnız Allah mutlak sonsuz olduğu halde, diğer bütün mahlûkat yaratılmışlık damgası olan ölçülme özelliğini taşır. Bu kabiliyetlerin alanı, insanda olduğu gibi çok geniş olabilse de onların bir sorunu vardır. Kur’an bu kabiliyetlerin bizzat fiile dökülmelerinden bahsetmiyor; konu ettiği, bu kabiliyetlerin kendileridir.

Kur’an’a göre, Allah bir şey yaratacağı zaman o şeyin kabiliyetlerini ve davranış kanunlarını (“emir” veya “hidayet”) mahiyeti (tabiatı veya karakteri) içerisine yerleştirir. Böylece o şey, bir düzen içerisine girmiş olur ve âlemde bir etken faktör durumuna gelir.

Evrendeki her şey mahiyeti içerisine yerleştirilmiş kanunlar çerçevesinde hareket ettiği, yani Allah’ın emrine doğrudan doğruya uyduğu için, tüm everen müslümandır. Yani Allah’ın iradesine teslim olmuştur. Bu evrensel kanunun tek istisnası insandır. Çünkü Allah’ın emrine uyup uymamakta bir seçim yapabilme kabiliyeti kendisine verilen tek varlık odur.

süheyb

 kesinlikle doğru, fazlurrahmanın bir çok mesele gibi bu konudada harika bir tespit yapmış...

çünkü gerçekten tartışılan insan ve cin türü irade sahibi varlıkların sorumluluk alanları...

 

Yukarı dön Göster süheyb's Profil Diğer Mesajlarını Ara: süheyb
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

Tevbe suresi 6.ayet:

Ve Allah'tan başkalarına tanrılık yakıştıranlardan biri senin korumana başvurursa, (10) onu koruma altına al, olur ki [senden] Allah'ın sözünü işitip anla[yabili]r...

görülüyor ki RAB, müşriklere dahi imana gelme olasılığı tanıyor....demek ki, cehenneme gitmeleri için yaratılanların dışındakilein özgür iradesi ve seçme özgürlüğü var, ve RAB onların imana gelmeleri olasılığından söz ediyor. Demek ki insanlar kadere otomatik olarak uygun davranan robotlar değil. Yalnızca cehenneme gidip gitmeyecekleri belirlenmiş, o kadar.

Selametle.

Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Güzel bir tespit teşekkürler. İşte kuran aklı olana bir derya, okudukça örnekler çıkarırsın. Allah razı olsun.  
Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
quiet_last
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 13 nisan 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı quiet_last

Ertuğrul arkadaşım, Allah 'ben bazı insanları cehenneme koymak için yarattım' diyor evet haklısınız, ama kimleri koyacağını yani nasıl yaşayanların oraya gönderileceğini de açıklıyor. Tam tersini düşünelim bir kısmını cehenneme koyacaksa, diğer kısmınıda cennete koyacak demektir. Peki kimleri koyacak dersiniz? Onuda açıklıyor kuranın ipine sarılan istediğim gibi bir insan olan da cennete gidecek diyor, ama dikkat edin özgür iradesine bırakarak yapıyor tüm bunları. Açıkcası bu iki yere gideceklerin yolunu çiziyor. Üniversite imtihanına girecek geçleri düşünün bir an. İmtihana girmeden önce iki seçenek var ve YÖK başkanı açıklıyor, bu sene Üniversiteye şukadar öğrenci alacağız diyor. Bunu söylediğinde verdiği sayının dışında kalanlar giremiyecek demektir. Peki Üniversiteye girmek için neler yapmak gerekiyor dersiniz? Çok çalışmak onun yollarıda bellidir zaten.

  Şimdi sormak isterim YÖK başkanı Üniversiteye alınacak öğrencilerin sayısını söyledi, peki kimlerin alınacağı isim listesinide verdimi? Elbette hayır kimin dersini iyi çalıştığını kimin hazırlandığını, daha doğrusu kimin hak ettiğini anlamak için İMTİHAN yapıldı ve ondan sonra da okula alındı öğrenciler. İşte rabbim de aynen bunun olacağını anlatıyor kuranda bizlere tek farkla. Rabbim gücü ve kuvvetiyle elbette gelecekte olan herşeyi bilir onun içinde insanların çoğunun doğruya iletilmesi için resuller ve kitapları göndermek için planlar yapar ve gönderir. Eğer daha önceden hesap kesilmiş olsa neden doğruya iletmek için insanlara elçiler resuller göndersin?  İşte KADERİ böyle anlamadığınız taktirde Rabbim in adaletini küçümsemiş olursun buda çok büyük günah olsagerek. Lütfen bu konuyu bu şekilde düşünün sanırım rahman ın söylediği ve yönlendirdiği yol AKLIN YOLU ben düşündüğümde bunlar çıkıyor bunları anlıyorum kurandan. Gerçek doğruyu Rabbim bilir bize düşen Rehberden faydalanarak doğruyu aramaktır. Selametle. Halukgta.)

Hamd Allah'a, selam O'nun seçip yücellitiği kularına!
Yukarı dön Göster quiet_last's Profil Diğer Mesajlarını Ara: quiet_last
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats