Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Sayın Haktansapmaz özürünüzü kabul ediyor ve size ince nazik davranışınızdan dolayı teşekkür ediyorum. Yanlız sözlerinizin sonunda yazdığım yazılara yönelik eleştiri yapmayacağınızı söyleyerek kızgınlığınızı ve dargınlığınızın devam ettiğini göstermişsiniz. Lütfen yazmaya devam edin ama kendi düşüncenizi yazdıktan sonra benim düşüncem doğrudur dercesine israrda bulunmayın, benim size sitemim bu konu ile ilgiliydi. Amacımız birbirimizin kendi düşücemize göre yanlışını israrcı bir şekilde değil ben düşüncenize katılmıyorum benim düşüncem budur dersek sanırım daha doğru bir yaklaşım sergilemiş oluruz. SAYGILARIMLA Haluk
Sayın Malik Bey bakın siz ne söylemişsiniz?( Kusura bakmayın ama insan gibi dinamik bir varlığa listeleme kurallar ve cezaları ne yaratıcı layık görebilir ne de yaratılanlar.) Önce şunu belirtmeliyimki biz aciz kullar Rahman ın bizlere rehber olsun diye gönderdiği kitabı anlamaya çalışyoruz. Eğer orada yazmadığı halde birilerinin yaptığı gibi, aslında Allah bunlarıda emrediyor dediğimizde nasıl yanlış yapıyorsak, Allahın bahsettiklerinide görmezden gelmek le bana göre aynı yanlışı yapmış oluruz. Dikkat edin ben yazımda olmayan bir konuyu anlamaya çalışmıyordum, tam tersine Rabbin bahsettiği bir cümlede ne demek istiyor onu anlamaktı tek amacım. Bakın Rabbim ne diyor? (Nisa suresi 31:Eğer yasaklandığınız günahların büyüklerinden uzak kalırsanız...) Lütfen sormak istiyorum yasaklanan günahların büyükleri dendiğinde bununda bir küçüğü olduğu anlaşılmıyormu, elbette sevabında aynı ölçüde olması gerekeceği gibi? Burada Allahın nelerden bahsettiğini anlamak yerine büyük küçük diye birşey yokturmu demek doğru olur, yoksa büyük diye bahsettikleri acaba neler olabilir diye araştırıp düşünmemizmi daha doğru olur. Bunlar benim düşücelerim elbette sizinde düşüncenize saygılıyım. Bakın altı mealin hepsin de büyük günah kelimesi nasıl özellikle yazılmış, demekki bu ayetten günahın büyükleri olduğu çok açık. Biz ister büyük küçük olmaz diyelim ama bu gerçeğin üstünü örtemeyiz. SAYGILARIMLA
Ali Bulaç
31- Size yasaklanan büyük günahlardan kaçınırsanız, sizin kusurlarınızı örteriz ve sizi 'onurlu-üstün' bir makama sokarız.
Diyanet Vakfı
31. Eğer yasaklandığınız büyük günahlardan kaçınırsanız, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi şerefli bir yere sokarız.
Edip Yüksel
4:31 Büyük yasaklardan kaçınırsanız günahlarınızı örter ve sizi onurlu bir girişle kabul ederiz.
Elmalılı Hamdi Yazır
31-Eğer siz, yasaklandığınız günahların büyüklerinden kaçınırsanız, kusurlarınızı örter ve sizi güzel bir yere koyarız.
Süleyman Ateş
31. Eğer size yasaklanan büyük günahlardan kaçınırsanz, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi güzel bir yere sokarız.
Yaşar Nuri Öztürk
31 Eğer yasaklandığınız günahların büyüklerinden uzak kalırsanız, diğer kötülüklerinizi örteriz ve sizi nimet ve bereket dolu bir varış yerine ulaştırırız.
4/31. Eğer size yasaklanan büyük günahlardan kaçınırsanz, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi güzel bir yere sokarız. (Süleyman Ateş
4/31 Eğer yasaklandığınız günahların büyüklerinden uzak kalırsanız, diğer kötülüklerinizi örteriz ve sizi nimet ve bereket dolu bir varış yerine ulaştırırız. (Y. N. Öztürk)
Bu anlayışa göre, Allah yasaklananları iki gruba ayırıyor; büyük ve küçük, yada büyükleri ve diğerleri. Ama Allah her ne kadar küçüklerini de nehy ettiyse de bunlardan uzak durmayı önemsememiş; büyüklerinden uzak durunca diğer küçükleri bağışlıyor. Önemli olan büyüklerinden kaçınmaktır!
Bu durumda, küçüklerinin/ diğerlerinin nehyedilmiş olması abes olmaz mı? Nasıl olsa büyükler işlenmedikçe onlar ma'fu ve mağfurdur. Büyükleri işleyince de onları ha işlemişsin ha işlememişsin durum değişmeyecektir!
Müminlerdendir o erler ki Allah'a verdikleri ahde sadakat gösterdiler. Kimi adağını ödedi (canını verdi), kimi de beklemektedir. Onlar, ahidlerini hiç değiştirmediler.
Efrayim Sevgili dostlar... De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri, günahı
ve haksız yere sınırı aşmayı, hakkında hiçbir delil indirmediği bir
şeyi, Allah'a ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri
söylemenizi haram kılmıştır.
De ki: "Rabbim, sadece fuhşiyatı, onun açık ve gizli olanını, günahları,
haksız yere isyanı, haklarında hiç bir delil indirmediği şeyleri
Allah'a ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri
söylemenizi yasaklamıştır". Aynı iki meal arası (araf 33) farklılıkları nasıl değerlendireceğiz? Sevgi ile,
O ince yüreğin ve nezaketin her zaman içimizi ısıttı, o güzel yüreğinden ötürü esirgenesin, Adnan abime de hasleten selamlar, sevgiler.
Halukgta abi, açıklamalarınız için teşekkür ederim, bir önceki iletimde konu üzerinde genel olarak görüşlerimi bildirdim, umarım daha ileri bir doğruluk bilinci ve duyarlılık düzeyine erişiriz.
Esenlik dilerim
__________________ bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,
Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
Sayın Malik Dostum hepimizin amacı söylediğiniz gibi, (daha ileri bir doğruluk bilinci ve duyarlılık düzeyine erişiriz.) İşte bukadar dostum. Elbette hepimiz hiç eksiksiz değiliz ama mutlaka bir birimizi tamamlayıp birinin diğerinden öğreneceği şeyler vardır. Tek amaç rabbin kelamından en doğruyu arama çabasını göstermektir. Dikkat ederseniz Allah büyük günahlar şudur diye bir liste yapmamış, eğer yapmış olsaydı ve deseydiki bunların haricindekileri affederim, işte ozaman bir arkadaşımızın söylediği doğru olur, ozaman onları isleyebiliriz ozaman gibi mantık ortaya çıkardı. İşte bende yazımda acaba bu büyük günahlar neler olabilir sorusundan yola çıktım ama acaba bunlar olabilirmi dedim kendime sorarcasına, dikkat edin yazıya. Günah ve sevap sözleri bir değer birimidir. Bu değerin tartısı ve ölçüsüde yanlız Rabbin katındadır. Amacım bir liste çıkarmak asla değildir. Ama Rahman ın söylediği bir sözüde daha iyi anlamak sanırım bizlerin görevi olsa gerek. Elbette doğruyu ararken hepimiz sürçilisan edebiliriz. Ben benim yaptığım sürçilisan için şimdiden özür dilerim. Dileğim Rabbimden, hepimizin emeklerini boşa çıkarmasın ve gönlümüzü kuran nuruyla, gözlerimizi onun güneşiyle aydınlatsın. Aydınlık günler Kuranı anlamaya çalışanlarındır. SAYGILARIMLA Haluk
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma