HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Güneş’e ve Ay’a Secde Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba degerli  Ebu Omer kardesim, nezaketin icin cok tesekkur ederim

 Nas ile ilgili olarak yazdiklarinizin bilincindeyim. 

 Insan ve nas kelimeleri genel olarak arapcada ve ozel olarak Kuran'da muhatabin sinirlarini asmak niteligine sahiptir. Ornegin "Insani ve cini ... yarattik"tan maksat bir kimse degil butun cinstir. Nas kelimesinin kullaniminda yine benzer ozelliklerle karsilasiriz. Ornegin Insanlarin bir kisminin diger insanlarla savilmasi, insanlarin cogunun sukretmemesi, butun insanlarin laneti,insanlar bir ummetti,Allah insanlara zulmetmez,Insanlarin cogu Allahin ayetlerinden gafildirler,Allah insanlara lutufkardir,Insanlarin toplanacagi gun,Insanlarin cogu bilmezler,insanlarin cogu inanmazlar, kullanimlari vesaire. Cinsin umumuna acilan ifadelerdir. 7/18 deki insanlar ifadesinin yine boyle bir kullanim oldugunu gormekteyiz. Mekkeli muhammed Kuresyin disindakileri-yahudileri ve hristiyanlarida  kapsayici bir ifade kullaniyor. Ayetin oncesi ve sonrasinda bu acilimi gorebiliyoruz.

Musa ve diger peygamberin kavmiyle olan iliskilerini aktaran anlatimlarda kavmihi,kavmi vs cok yogun kullanilirken Muhammed ile ilgili olarak kavmuke veya kavmi cok az kullanilmistir 6/135, 39/39, 43/44,57 25/30. Gorulecegi uzere bu ayetlerin Muhammed'in asil muhataplarinin Kureys oldugu donemdir. 

 

Genellikle insanlardan kasit ilk olarak mevcut muhataplar ve ayni katogoriye ait olan gaiblerdir.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ahzab 23 :

Elmalılı Hamdi Yazır

Müminlerdendir o erler ki Allah'a verdikleri ahde sadakat gösterdiler. Kimi adağını ödedi (canını verdi), kimi de beklemektedir. Onlar, ahidlerini hiç değiştirmediler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

hayrullah41 Yazdı:

Maalesef yukarıdaki notunuza katıl(A)mıyorum. Çünkü o çalışmayı BİZZAT kendim, deneyerek yaptım, internet siteme de kendi yaptığımı ekledim. -x/y düzleminde aralıklar eşit olarak aldım. 80-114. sureleri arasındaki aralıklar da EŞİT.

Hayrullah bey,

Ben ne diyorum, siz ne diyorsunuz.

 

1-114 sureleri arasındaki aralıklar eşit..Eşit çizerseniz eşit olur..

 

Diyorum ki:

80.-114. sureler arasındaki kavisi nasıl çizdiniz?

Hangi noktaları birleştirerek bu kavisi çizdiniz? :)

 

hayrullah41 Yazdı:
Dostum tabiki çizgiler kesişecektir. Ancak orada adamın anlattığı KESİŞME NOKTASININ yukarı doğru OLMASI. Aşağı doğru da olabilirdi DEĞİL Mİ?

Kesişme noktasını yukarı doğru çizmenizin tek nedeni 113. surenin 114.sureden daha az (bir adet) ayete sahip olması...Bu mu mucize?

Nas 20, Felak 13 ayete sahip olsaydı da sözde kavis yukarı doğru çıkardı.

hayrullah41 Yazdı:
Neyse, periyodik cetvel/elementler üzerinde yapılan çalışmayı KENDİMİN incelemesi de HAK oldu.

Resimleri de ekledim. Herkes inceleyebilir.

Ek: Kadir Bey'in de defalarca hatırlatmış olduğu gibi, mucize bekleyenlere karşı Kuran'ın verdiği cevaplar bu konuda yeterli olmalıydı. Kendisine teşekkür ederim.  



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ahzab 23 :

Elmalılı Hamdi Yazır

Müminlerdendir o erler ki Allah'a verdikleri ahde sadakat gösterdiler. Kimi adağını ödedi (canını verdi), kimi de beklemektedir. Onlar, ahidlerini hiç değiştirmediler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Selam değerli Muhliskul,hassasiyetinizi anlıyor ve size büyük oranda katılıyorum.(Malik'le tartıştığınız konuda)Malik henüz içinde olgunlaştırmadığı ve bence de asla olgunlaştıramayacağı bir alan seçti kendisine, umarım yanılgısını farkedenlerden olur.Değerli Muhliskul,siz de ısrarla "vahyin indiği dönemsel şartlar"vurgunuzla bir yerde Malik arkadaşımızı onaylamış olmuyormusunuz?Eğer böyle değil ise lütfen hırsıza uygulanacak cezayı hangi kriterlerle açıklamanız gerektiğini yazarmısınız?Yani "kesmek" kavramının dönemsel şartlarla ilgisi nedir?Unutmayalım ki dönemsel şartlara bakanlar hala insanların ellerini kesmekle övünmektedirler. 

 

Merhaba degerli kardesim  Dermanbeg   haklisin Asim ve Malik kardeslerle ortusen bazi dusuncelerim   mevcut. Fakat  kendileriyle olan ayrildigim hususlar onceki yazilarimda izah ettigim gibidir.

Sosyal uygulamalarin  cogunun  -buna sordugunuz da dahil- mevcut  verilerden derlenmis oldugunu goruyoruz. Vahyin   mudahelesi sekilden ziyade prensipler uzerinde yogunlasmistir. Hirsizlik hakkinda yerel uygulama kullanilirken sunulan ilahi sifa, ceza bicimi degil toplum duzeninin saglanmasi yonunde atilmasi gereken adimlardir. Allah bilincine sahip toplumlarin asil konusu hirsiza uygulanacak ceza degil, hirsizliga acilan kapilarin kapatilmasidir. Imkan sahiplerinin kendilerine sunulanlari, ihtiyac sahibi magdurlara sevketmeyi en buyuk kazanc gorebilmeleridir. Bunlara ragmen tatmin olmayan asiri gidenler olacaktir. Onlara toplumun yapisina uygun dusen en adil yaptirim ne ise o uygulanir. Islamda ceza amac degil aractir ve degiskendir.

 Bana gore,Asim ve Malik kardesler zaman ve mekan    baglamindaki konulari Kuran'a ait gorerek onunla ilgili tahdid getiren dusunceler ileri suruyorlar.

Oysa ben zaman ve mekanin bir realite oldugunu  ve Kuran'in zaman ve mekan sinirli orneklerden genel mesajlar dersler verdigini ve kuran'in zaman ve mekanla sinirli kilinamayacagini soyluyorum.

Kuran vahyinin verdigi mesajlarin bu ornek ortama hapsedilemeyecegini soyluyorum.

Kuran'in verdigi mesaj, uygulamalarda sekle  sadaket degildir. 

Kuran muhataplarinin dilinde anlayislarinda onlarin sahip olduklarini kullanarak konusuyor. Fakat verdigi mesaj Mekke ve cevresinde yasayan yedinci yuzyil insanini kapsadigi gibi,   gelmis ve gelecek insanligida kapsiyor.

Allah bilincinin uyandirilmasi ve onun acilimi, insanliga ilahi  kilavuzluk. Iste bu yuzden Kuran, ayni amaca yonelik olan daha oncekileri tasdik ediyor.

Kuran'in sifasinin mukabili bir sifayi insan uretebilir mi?

Daha dogrusu insan basibos birakilirsa buna yonelir mi?

Eger kuran Muhammed'in urettigi bir sifa olsaydi, beseri bir uretim olsaydi o takdirde baskalarinin da ona mukabil bir sifayi uretmesi ornegine amenna derdik.

Muhammed sundugu recetenin hekiminin kendisi olamadigini israrla soylemektedir.

Kuran Allah'in recetesidir.

Ona mukabil bir receteyi, ,eger olsa idi baska bir tanri hekim yazabilirdi.

 Allah'in recetesi ile insanin recetesini nasil mukayese edebiliyoruz hayret ediyorum. 

  Hayretimin sebebi,bu sozleri inandigini soyleyen kimselerin sarfetmesidir.

Yapabilecegim tek izah bu kimselerin ne dediklerinin farkinda olmayabilecekleridir.

Kuran'daki recetenin dogru tespit edilemeyisinin bu kargasanin  sebebi oldugunu dusunuyorum.

Kuran'in vahiy surecini takip ederek vahiy ortamindaki hedeflerini iyi tespit edersek bu sorunlari asariz.

Malesef kolaycilik her zaman galebe calan tercih olmaya devam ediyor.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Cin13:Nas 20, Felak 13 ayete sahip olsaydı da sözde kavis yukarı doğru çıkardı.

Hayrullah41: Yavaş yavaş grafik mantığını anlamaya başladığını görüyorum. allah ilmini artırsın.

Bu şu demek:

Bu grafik surelerin ayet sayısına herhangi bir sınırlama getirmiyor. Nas 20, Felak 13 ayetten oluşsaydı da aynı yönde kavis oluşurdu..OK? Başka bir dilde daha yazayım mı?

-----------------------------

Hayrullah Bey,

Bunlar sizin yazdıklarınız:

Önce:

"Cin13 kardeşime, ayrıca elementler ile ilgili periyodik cetvel üzerinde yapılan başka bir çalışma daha gönderdim. Hala bu tezin ÇÜRÜTÜLMESİNİ beklemekteyim"

Önce:

"Şimdi, yukarıdaki açıklaman neticesinde, bu çalışma benim kafamda SORU işareti oluşturdu. Bu çalışmayı BİR DE KENDİM inceleyeceğim."

Sonra:

"Sen ne yaptın, sana gönderdiğim, çalışma üzerinden DENEMEDEN salt ELEŞTİRİ için yorum yazdın. BİLiMSELLİK bu değil. Kadir abi duy sesimi."

 

Bir saat içerisinde ne değişti?

 

Önce:

"Bu arada, internet siteme de koyduğum, Kuran sıralamasında Allah lafzı şeklindeki çalışmaya da BİLİMSEL bir eleştiriniz var mıdır? Ona göre sitemden kaldıracağım."

Sonra:

"Onlardan bir tanesini bizzat KENDİM denedim, grafikte bir hile var mıyı kontrol etmek için. ancak YOK. Dosdoğru Allah lafzı çıkıyor."

 

Madem yargınız kesin, niçin soruyor gibi yapıyorsunuz?

 

.....

Selametle.

 

 



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

  gönül kırıcı sözler ediliyor...

ne kadar zor olsa da insanları affetme yolunu tercih edelim...






__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ahzab 23 :

Elmalılı Hamdi Yazır

Müminlerdendir o erler ki Allah'a verdikleri ahde sadakat gösterdiler. Kimi adağını ödedi (canını verdi), kimi de beklemektedir. Onlar, ahidlerini hiç değiştirmediler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ahzab 23 :

Elmalılı Hamdi Yazır

Müminlerdendir o erler ki Allah'a verdikleri ahde sadakat gösterdiler. Kimi adağını ödedi (canını verdi), kimi de beklemektedir. Onlar, ahidlerini hiç değiştirmediler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam değerli Muhliskul,hassasiyetinizi anlıyor ve size büyük oranda katılıyorum.(Malik'le tartıştığınız konuda)Malik henüz içinde olgunlaştırmadığı ve bence de asla olgunlaştıramayacağı bir alan seçti kendisine, umarım yanılgısını farkedenlerden olur.Değerli Muhliskul,siz de ısrarla "vahyin indiği dönemsel şartlar"vurgunuzla bir yerde Malik arkadaşımızı onaylamış olmuyormusunuz?Eğer böyle değil ise lütfen hırsıza uygulanacak cezayı hangi kriterlerle açıklamanız gerektiğini yazarmısınız?Yani "kesmek" kavramının dönemsel şartlarla ilgisi nedir?Unutmayalım ki dönemsel şartlara bakanlar hala insanların ellerini kesmekle övünmektedirler. 

 

Merhaba degerli kardesim  Dermanbeg   haklisin Asim ve Malik kardeslerle ortusen bazi dusuncelerim   mevcut. Fakat  kendileriyle olan ayrildigim hususlar onceki yazilarimda izah ettigim gibidir.

Sosyal uygulamalarin  cogunun  -buna sordugunuz da dahil- mevcut  verilerden derlenmis oldugunu goruyoruz. Vahyin   mudahelesi sekilden ziyade prensipler uzerinde yogunlasmistir. Hirsizlik hakkinda yerel uygulama kullanilirken sunulan ilahi sifa, ceza bicimi degil toplum duzeninin saglanmasi yonunde atilmasi gereken adimlardir. Allah bilincine sahip toplumlarin asil konusu hirsiza uygulanacak ceza degil, hirsizliga acilan kapilarin kapatilmasidir. Imkan sahiplerinin kendilerine sunulanlari, ihtiyac sahibi magdurlara sevketmeyi en buyuk kazanc gorebilmeleridir. Bunlara ragmen tatmin olmayan asiri gidenler olacaktir. Onlara toplumun yapisina uygun dusen en adil yaptirim ne ise o uygulanir. Islamda ceza amac degil aractir ve degiskendir."

Değerli Muhliskul,sonuç olarak "ellerini kesin" ibaresini Hz.Muhammed nasıl anlayıp uyguladı?Toplumsal paylaşıma rağmen çalma eylemini yapanların bileklerinimi kesti?Ben günümüzde 'ne yapmalıyız' diye sormuyorum.Muhammed'in söz konusu ayeti nasıl uyguladığını soruyorum.Buradan şuraya gelmek istiyorum sizin dediğiniz gibi "Kuran'ın anlaşılması indiği dönemsel şartlara bağlı"mıdır değilmidir?Yada dönemsel şartlara yani rivayet verilerine bakmadan Kuran'da ki genel gezintimizle konuyu çözemezmiyiz?

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats