Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bence idrarlı limonata oluyor..içilmiyor..ama nevisi yine öyle anılıyor.Kimse bu limonatalı idrar içilir demez,idrarlı limonatada içilir demez..öyleyse bu ziyan etmektir.
Ziyan olan ise işe yaramaz.Ortaklı imanın yaramadığı gibi..
Bu başlıkaltında yazılan notların ÖZÜ hep aynı..:)
Ancak GERÇEK yaşam ile karşılaştırdığınızda, Allah ile beraber, Allah'ın yanında olduğu görülüyor, şirkin.
Elbetteki haktansapmaz ve ebu omer 'in goruşleri de, aslında ayetin özünü tanımlıyor. Yani onlar Allah ile beraber olduklarını SANARLAR sadece, aslında tam anlamıyla SAPMIŞLARDIR.
Yani ayetler GERÇEK hayattan RESİMLERİ yansıtıyor ve Allah ile beraber başka RABLER, ORTAKLAR edindileri RESMEDİYOR.
Sonuçta Allah'ı bırakmış oluyorlar, kendi kafalarındaki ŞİRKE müsade eden Allah inancına tabi olmuş oluyorlar. DOlayısı ile Allah'ı BIRAKMIŞ oluyorlar.
MEsele özü kavramak...aslında çevirilerin hepsi bu manada doğru. Allah'ı bırakıp da, Allah'ın yanında, ....
Selametle,
eyv olay bu olsa gerek. yani görüntüde olsa da aslında yok. öz de yok.
sağolasın hayrullah dost.
selam ile.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
"Allahsızlık", Allah yok demek değildir. "Min dûnilléh", Allah'ı dışlama, dışarda bıramadır. Allah yarattı ama o bize karışmıyor, her şeyi dehr yapıyor. Atalarımızın yaptıkları ve bizim yaptıklarımızın hepsi dehr gereği doğrudur, yanlış olsaydı Allah yaptırmazdı! Allah kimseye vahide bulunmamış, bulunmuyor, bulunmaz da. İnançları bu. İlahları kendi uydurmalarıdır, Allah'a mal etmeleri Allah'a yalan ve iftiralarından ibarettir.
Değerli Ebu Ömer! Allah Müşriklerin hayatlarının hangi kesiminde vardır? "Allah yarattı" demekle hayatlarında Allah'a yer vermiş oluyorlar mı?
Değerli Haktansapmaz abim vermiş olduğun kıymetli bilgilerden dolayı teşekkür ederim.
"İnde" kelimesine ilişkin dile getirmiş olduğunuz "inde: ait/göre" fikrine bütünüyle katılmaktayım. Lakin "min dunillah: min ğayrillah > Allah'tan gayri/Allah'ı bırakıp" ifadesine ise tevhidi bakış açısıyla yaptığınız yoruma katılmakla birlikte, bir kısım ayetlerin içeriğinden de "Allah ile birlikte/Allah'ın yanısıra" anlamını da görmüyorum değil.
Örneğin iki ifadeninde geçtiği 10/18:
"ve ya'budune min dunillahi ma la yedurruhum vela yenfeuhum > Allah ile birlikte/Allah'tan başka onlara zarar veremeyen ve onlara fayda veremeyen şeylere kulluk ediyorlar
ve yequlune haulai şufeaune indallah... > ve diyorlar işte bunlar Allah'a ait/Allah'a dair kayırıcılarımız..."
Dikkat edilecek olursa ayetin baş kısmında geçen "min dunillah" ifadesine, ister "Allah ile beraber" ister "Allah'tan gayri" ne denirse densin, devam eden cümledede açıkki hesapta ve düşüncede Allah var.
6/91 ve daha bir çok ayette müşriklerin Allah'ı bildiklerini lakin, gereği gibi takdir edemedikleri gerçeği sözkonusudur.
Muhabbetle...
Benim söylediklerim, 10/18 ayeti ile çelişmiyor ki! Allah'ı dışlayıp " şufeâ' " dedikleri ilahlarını Allah'ın razı olduğu, kendilerine Allah'ın lutfu oldukları iddialarını Allah'a isnad etmeleri, Allah'a yaptıkları bir iftiradan öte bir şey değildir. (17.ayet). Allah'a yalan isnatları Allah'ı tanımaları mı demektir? Hayır, Allah'ın göklerde ve yerde olanlardan haberinin olmadığını söylemektir.
Ayetin sonıu: Subhânehû ve teâlé ammé yuşrikûn: Allah onların ortak ettikleri ılahlarını tanımaz, onlardan uzaktır/ onlarla hiç bir ilişkisi yoktur.
6/91'e gelince benim kanaatım, bu yetteki söylemin müşrikler tarafından söylenmediği, Yahudiler tarafınadan sarfedildiği yönündedir. Müşriklerden Musa ve kendisine gelen vahiden ne?
"Allahsızlık", Allah yok demek değildir. "Min dûnilléh", Allah'ı dışlama, dışarda bırakmadır. Allah yarattı ama o bize karışmıyor, her şeyi dehr yapıyor. Atalarımızın yaptıkları ve bizim yaptıklarımızın hepsi dehr gereği doğrudur, yanlış olsaydı Allah yaptırmazdı! Allah kimseye vahide bulunmamış, bulunmuyor, bulunmaz da. İnançları bu. İlahları kendi uydurmalarıdır, Allah'a mal etmeleri Allah'a yalan ve iftiralarından ibarettir.
Değerli Ebu Ömer! Allah Müşriklerin hayatlarının hangi kesiminde vardır? "Allah yarattı" demekle hayatlarında Allah'a yer vermiş oluyorlar mı?
Bu yaptığınız tanımlamaya din felsefesinde deizm denilir ve deizm günümüz laikliğinin olmazsa olmazları arasında yer alır.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Değerli Haktansapmaz siyah renkli yazılar sizin mavi renkliler ise benim:
Değerli Ebu Ömer! Efendim abi! Allah Müşriklerin hayatlarının hangi kesiminde vardır? Yamuk bir Allah tasavvuru olmakla birlikte, hayatlarının bazı kesimlerinde mevcut. Örneğin içinde yaşadığımız insanlardan "müşrik" diyebileceğin bir kimsenin hayatının bir kısmında yamuk anlayışla da olsa Allah yok mudur? "Allah yarattı" demekle hayatlarında Allah'a yer vermiş oluyorlar mı? Meseleyi "tevhidi bakış açısıyla" alırsak bu anlayışta sorun olmadığını dile getirmiştim hatırlarsanız!
Benim söylediklerim, 10/18 ayeti ile çelişmiyor ki! Bende zaten senin söylediklerinin yanlış olduğunu söylemedim ki! Sadece "min dunillah > Allah ile beraber" diye bir anlam da çıkarılabilr dedim. Allah'ı dışlayıp " şufeâ' " dedikleri ilahlarını Allah'ın razı olduğu, kendilerine Allah'ın lutfu oldukları iddialarını Allah'a isnad etmeleri, Allah'a yaptıkları bir iftiradan öte bir şey değildir. (17.ayet). Doğru. Zaten meselenin püf noktası da burası ya. Neticede yamukta olsa Allah'ı hesaba katarak gerçekleştirdikleri bir inanç sözkonusu. Allah'a yalan isnatları Allah'ı tanımaları mı demektir? Tanıma ama, gereği gibi değil dedik ya. Hayır, Allah'ın göklerde ve yerde olanlardan haberinin olmadığını söylemektir. Doğru ama, yamukta olsa adamlarda bir Allah tasavvuru mevcut.
Ayetin sonıu: Subhânehû ve teâlé ammé yuşrikûn: Allah onların ortak ettikleri ılahlarını tanımaz, onlardan uzaktır/ onlarla hiç bir ilişkisi yoktur. Haklısın... Aksini iddia eden var mı?
6/91'e gelince benim kanaatım, bu yetteki söylemin müşrikler tarafından söylenmediği, Yahudiler tarafınadan sarfedildiği yönündedir. Sorabilir miyim size, kendilerine "yahudi" diyenlerin inançları nedir? Müşrik/kafir midir? Yoksa nedir? Müşriklerden Musa ve kendisine gelen vahiden ne? Zaten onlarda şirk ve küfürlerinden dolayı müşrik/kafir değiller mi? Bir örnekle meseleyi açmamız gerekirse, bugün içinde yaşadığımız toplumdan olan ve Allah var ve ben müslümanım diyen bir bireyin hayatında bu söylediklerinin yansımasından eser yoksa biz buna ne diyeceğiz. Herhalde müşriklik sadece Kur'an ın indiği o döneme mahsustur diyemeceğimize göre...
Muhabbetle...
__________________ Teselli ararsan teselli mi yok...
Değerli Ebu Ömer, 6/91'de "Allah birine (kimseye) bir şey indirmedi" iddiası Mekke'li müşriklere ait olduğunu söyleye bilir miyiz? O taktirde "qul/de: Musa'nın getirdiği kitabı kim indirmiş?..." yanıtı müşriklere uyar mı?
Ebu Kerem kardeş "beraber/mea" nın yeraldığı ayetlerden örnekler sunarak "mea" ile "min dun"in farklı olduklarını ortaya koydu. Ben de Allah, "Allah'la beraber başka ilah/ilahların olamıyacağını vurgulamak adına bu ayetleri söylediğini söylemeye çalıştım. Başka ilahlarla şirket kuranlar gerçekte sözde "Allah" diyorlar. Allah demelerinin hiç bir anlamı kalmıyor. Başka ilahlar varsa Allah orada yoktur. Allah ile şirket kurulmaz. Allah o şirketin içinde yer almaz. İstendiği kadar Allah vardır desinler, sonuç değişmez, orada sadece Allah'ın adı vardır. Klasık müslüman itikadında İslam'ın ilk şartı kelime-i şehadette olduğu gibi.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma