Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Muhammed a.s.'ın bileNEREDEYSE diğer saftakileremeyledeceğini uyaran ayeti, çok önemli bir hatırlatmadır abim. Bir düşünmek lazım, Muhammed A.s. nasıl MEYLEDEBİLİR ki? Hele diyor yüce Allah, öyleleri vardır ki, SÖZÜ çok güzel söylerler, işte bunlar EN TEHLİKELİLERİdir.
Nisa 118-119:" Allah o şeytana lanet etti. Ve o da: "Elbette senin kullarından belirli bir pay alacağım, onları mutlaka saptıracağım, onları boş kuruntulara sokacağım, ve onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar, onlara emredeceğim de Allah'ın yaratışını değiştirecekler" dedi. Kim Allah'ı bırakıp da şeytanı dost edinirse, şüphesiz o, apaçık bir ziyana uğramış olur."
Kimi çevirmenler dilimize, hakikaten okuyucuyu yanlış ve bir o kadar da tehlikeli yagıda bulunmaya vardıracak İsra 73 ve 74. ayetlerin çevirisini yanlış yapmışlar. Halbuki doğru çevirenler de var. Mesela M. Esed.
73-74: Ayet, başkasını (vahiy olmayanı) adımıza uydurman için seni sana vahyettiğimizden saptırmak istediler. Başarabilselerdi seni dost edinmiş olacaklardı. Şayet biz seni sabit/kararlı/güçlü/sağlam/döndürülemez/kandırılamaz (karekterde) yapmasaydık, azda olsa onlara güvenip dayanırdın.
"Nerdeyse onlara meyledecektin.." ifadesi yanlış. Allah Resulü'nü öylesine sağlam yapmış ki, asla kimselere meyledemez, meyletmesi mümkün değildir. Allah'ın Resulü'nün meyletme ihtimali varsa şayet, meyletmeyecek hiç bir başka insan bulunamaz.
Nisa 118-119: Allah ona lanet etti. ( Hak'tan uzaklaşıp kötülüğü emreden şeytan) dedi ki: "kullarının önemli bir kesimini kesinlikle ayartacağım. Kesinlikle onları yoldan saptıracağım; onlara emredeceğim/ onlara öneriler sunacak, onları özendireceğim. (ilahlarına sunmak üzere) hayvanların kulaklarını işaretleyecekler, Allah'ın (fıtrat) dinini değiştirecekler. Ve kim şeytanı veli/müttefik/dost edinirse, gerçekten müthiş pişman olacaktır.
Not: Yanlış anlaşılmasın, yuakıdaki çeviriler M. Esed'in değil, bana aitler. Muhabbetle.
Günlük vakitli farz namazlar ve Cuma namazı Kuran'da var ise, bunlardan başka namazları kılmak ne diye şirk olsun! Allah bir miskini yedirmeyi istemişse sizden, siz de on miskini yedirmişseniz şirkmi işlemişsinizdir! Aslında yapılması istenenin farzı, sünneti, vacibi, nafile olanı olmaz. Azı çoğuda olmaz. Vakti de olmaz. Ne kadar az çok, ne zaman gerekirse isteneni yerine getirmeniz uyar, uygun düşer. Azı güzel, makbul olanın çoğu daha güzel, daha makbüldür.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz Yazdı:
Bu arada ben de Yunus Emregun'e geçmiş olsun,tekrar aramıza hoş geldin diyor, kendisine hayır, sağlık
ve esenlik diliyorum.
selam Haktansapmaz , Hoşgeldin yunusemregun,
Bu tesbitine katılmam mimkun değil sevgili haktansapmaz.Yani Allah bir miskini doyur demiş ve sen on miskini doyurmuşsun
güzel ama sonra sen bunu bir kaide haline getirirsen ne olur?? Herkes benim gibi 10 kişiyi doyuracak dersen Allaha isyan
etmiş olmazmısın?
Yada sen "namaz"a iki rekat , oglun iki rekat vede torunun iki rekat eklerse ne olacak ?
Farz-ı misal kötü niyetlisin ve işi yokuşa sürmek istiyorsun.
Yada iyi niyetlisin...Akıbet?
Şimdi bende aynı yöntemi kullansam ve desem ki: "Mirac daki pazarlık" o dönemin insanları için geçerli idi ve Musanın
torpili bitti..
Tekrar 50 vakit olarak kılın ey ahali ..ne olur gülerler adama dimi? Kapıyı 50 den açar 5'e düşürürsen iyide tekrar 6 ya
çıkarmak zor değil mi?
Allahın Haram kıldığını Helal kılmak kafirlik oluyor da , Helal kıldığını önce şüpheli sonra yavaş yavaş,sinsice Haram
kılmak adamı Mezhep imamı yapıyor.
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz Yazdı:
Günlük vakitli farz namazlar ve Cuma namazı Kuran'da var ise, bunlardan başka namazları kılmak ne diye şirk olsun! Allah bir miskini yedirmeyi istemişse sizden, siz de on miskini yedirmişseniz şirkmi işlemişsinizdir! Aslında yapılması istenenin farzı, sünneti, vacibi, nafile olanı olmaz. Azı çoğuda olmaz. Vakti de olmaz. Ne kadar az çok, ne zaman gerekirse isteneni yerine getirmeniz uyar, uygun düşer. Azı güzel, makbul olanın çoğu daha güzel, daha makbüldür.
dua da şekilden çok samimiyet içtenlik önemlidir...
ve tabi en önemlisi allaha yapılması önemlidir...
şekil şemal konusu kişilerin toplumların kendilerine bırakılmıştır...
niye şu şekil dua ettinizde bu şekil etmediniz diye sorulacağımızı sanmam...
ama allahtan başkasına niye dua ettiniz yada allaha dua etikten sonra niye onun gereği olan iyi ve doğru davranışları yapmadınız diye sorulur...
muhammed peygamberin belkide hazır bulduğu bu dua şeklini sadece allaha yönelik olarak yapmaya devam etmesi bana bu konuda şunu düşündüryor...
kişi yaşadığı toplummda uygulanan yapılan güzel dua ritüel ve adetleri uygulayabilir...
önemli olan bunların yanlız allaha ve içtenlikle yapılması...
çünkü içinde yaşanılan toplumu birlik ve beraberliğe dayanışmaya kaynaşmaya tanışmaya birer vesile olan bu adetler hak yolda beraberce yürmenin birer destekçisi olabilir...
haccın bir takım islahla devam ettirilmesi namazın orucun yine aynı şelkilde düzenlemelere tabi tutulup kuranı okumaya ve öğretmeye bir vesile olarakta kullanılması hep belli bir stratejinin eseri olduğu hissini bana düşündürtüyor...
bu strateji de toplumun iyi ve faydalı olabilecek her kabulunu ve adetini yine doğruluğu desteklemek amacıyla gerekiyorsa ıslah edip devam ettirmek ...
yararsız ve zararlı olanlarına karşıda engelleyici tavır takınmak...
namaz oruç hac insanları kötülüğe ahlaksızlığa erdemsizliğe itiyor diyebilir miyiz...
tam tersine istisnaları olsada çoğunlukla bu ritüelleri ciddiyetle uygulayanların genelde iyi insanlar olduklarını söyleyebiliriz...
en azından hapislere yüz kızartıcı hırsızlık ahlaksızlık gibi suçlardan girenlerin çoğunluğunun bu ritüellerin devamlı uygulayıcısı olmadıkları da bilinen bir şeydir...
hatta toplumda namaz kılan hacca giden ve oruç tutan kişilerin bir kötü davranış yaptıklarında toplumda dahada kınayıcı sözlerle karşılanması da bunun bir göstergesidir...
yani birde beş vakit namaz kılıyor şu yaptığına bak hacca gitmiş hacı olmuş ama bu yaptığın neyin nesi gibi sözler toplumda bu ritüelleri uygulayanların daha ahlaklı olması gerektiğine dair bir kabulun olduğunu gösteriyor...
bu yüzden de yanlışlık yapanların namazlı niyazlı hacı insanlardan çıkması daha da yadırganıyor...
öyleyse toplumda da var olan bu kabulden hareketle namaz oruç hac gibi ritüeller i uygulayanların daha ahlaklı davranması beklendiğini söyleyebilriz...
daha ahlaklı davranmaya sebeb olarak görülen bu ritüellerin desteklenmesi peygamberin amacına uygundur...
bu ritüelleri dinin aslı olarak görmek ve göstermek yanlış olduğu kadar bunlara dinin karşı olduğunu ve yasakladığını savunmak ta yanlıştır...
boşuna büyük bir enerji kaybına sebeb olur...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma