HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: KURAN VE NAMAZ..... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

hee tekrar çok özür dilerim tartışmam ben
münazara ederim
alınan alınır satılan satılır doğru hep doğrum olur inş
o bahsettiğin yerdeki irdeleme aslında bir hatırlatmadır yazını kendinde oku anlamında 
alman bir sapıkla bir mümin ne şekilde dost olabilir
he önceden sapıkmış ama mümin olmuş tevbe etmiş benim başm üstüne
zamanda cümleyi kurmadan önce özür diledim şimdide diliyorum
gerçekten
bir müminin kalbini kırmak asla şiarım olmadı
fakat yanlış cümle kurarak anlatmaya çalışmışm belki bu da benim gafım aczim neye sayarsan
Allaha emanet ol...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

lafı uzatmanın eveleyip gevelemenin....sulandırmanın hiçbir anlamı yokdur....namazdaki secdeden peygamber sallahu aleyji vesellemin ne anladığı apaçık ortadadır....sen ne anlarsan anla...bu senin çocukca oyunundan başka birşey değildir....biz o zamanları çokdan geçdik...çok konuşacak değilim....peygamber sallahu aleyhi vesellem namazda nasıl secde yapmışsa biz müslümanlarda o şekilde secde yaparız....daha öteye geçmeyiz....sağlığın müsade etmez secden sadecene gözünü oynatmandan ibaret olur...veya sadecene huşu içinde saygıdan ibaret olur....ama sağlığın müsade eddikçe namazdaki secdeden ne anlaşıldığı ortadadır....
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Önce yazımızın başında İbrahim peygambere hac yerini, kabeyi ne maksatla yaptırdığını ve çevresinde bakın nasıl namaz kılmamızı istediğini ayetinde bizlere anlatıyor onu inceleyelim.

Hac 26: Bir zamanlar İbrahim için, o evin yerini, şöyle diyerek hazırlamıştık: Bana hiçbir şeyi ortak koşma, evimi; tavaf edenler, kıyamda duranlar, rükû-secde edenler için temizle.

Bakara 125: Hatırla o zamanı ki, biz Beytullah'ı insanlar için sevap kazanmaya yönelik bir toplantı yeri ve güvenli bir sığınak yaptık. Siz de İbrahim'in makamından bir dua yeri edinin. İbrahim ve İsmail'e şu sözü ulaştırmıştık: "Tavaf edenler, kendini ibadete verenler, rüku-secde edenler için evimi temizleyin.

Ayeti okuduğunuzda Allah İbrahim peygambere şu anda kıldığımız namazın olmazsa olmazını ne kadar güzel anlatıyor. O evi benim için kıyamda duranlar, rükû-secde edenler için temizle. Demek ki Allah huzurunda saygıyla durulmasını, onun önünde saygıyla eğilmesini ve yine ona saygıyla secde edilmesini istiyor. İşte namazın nasıl kılınacağının şekli izahı, o günde aynı günümüzde de aynı,

"Allah ... huzurunda durmak" ne demekse! "Allah huzurunda olmak ve olmamak" ayırımı ne derece doğru olabilir?

Diyelim ki, Allah İbrahim'e Beyt'in yerini gösterdi (buna göre; geçmiş zaman bir ev varmış, sonra ortalıktan kayb olmuş...) İbrahim de o yere gerçekten bir ev yaptı "tâifîn, qâimîn, rukke'an succeden için. Ve yine diyelim ki, "Qâimîn, rukke'an succeden" tabirlerinin anlamları "ayakta duranlar, eğilenler, yere kapananlar" dır ve bunlar bildiğimiz gibi öğrettikleri namazın tarifidir. Sorum şu: Cümlede namaz kelimesini karşılayacak kelime hangisi, hani nerede bu namaz denen kelime? Dahası, o durumda bu ev bu namaz için yapılmış olmuyor mu? Bu durumda namazın ancak bu evde kılınabileceği, bunun dışında kılınamayacağı anlamı da çokmıyor mu?

Acaba çevirdikleri gibi "Qâîm (ç: Qâimîn, râki' (ç: rukke'/râki'în), sâcid (ç: succed/sâcidîn) kelimeleri gerçekten çevirilere yansıtıldığı gibi, "ayakta duranlar, eğilenler, yere kapananlar" anlamında mı kullanılmış! Kuran'a bakalım:

QÂİM: 9/7, 11/100, 13/33. Bu ayetlerde kelime "QÂİMUN".

9/7'de "qâimun yusalli" şeklindedir. Bu da "yuqîmûssaléte"ye denk gelir. Anlamı: Salatı ikâme ediyor. Yani "namazı ayakya kılıyor" demek değildir.

11/100'de "qâimun ve hasîd". Bu iki kelimenin bu şekilde birlikte ifade edilişleri deyimsel bir ifade oluyor ve anlamı: "İstisnasız her şey" demektir. Yani "istisnasız bütün bunların hepsini sana biz anlatıyoruz.".

13/33'te "Qâîmun 'alé" şekliyledir. Bu da "Allah'ın her kesi; yaptığı, ettiği, karşılaştığı, kazandığı, yediği içtiği, eceli vs her hususta gözettiği" anlamınadır.

3/18, 75, 10/12, 39/9, 62/11. Bu ayetlrde kelime QÂİMEN". 

3/18'de "Qâimen bil-qist": Adaleti yerine getirerek/uygulayarak...Allah!tan başka ilahın olmadığına şahitlik ederler."

3/75'te "illé mé dumte 'aleyhi qâimen": Ona devamlı isyan etmedikçe/ ona durmadan saldırmadıkça/ona aman vermedikçe..."

10/12'de "ev qâimen": Burada "ayakta" anlamını veriyor. Ancak, "yatarak, oturarak, ayakta olarak" üçlü ifade birlikte her zaman/durmadan" anlamını veriyorlar. Yani insana bir bela musallat olunca da insan "durmada Allah'a yalvarır durur".

39/9'da "emmen huve qânitun énéelleyli séciden ve qâimen...": Yoksa o, gece saatlerinde boyun eğip Allah'ın buyruğunu yerine getirerek /Allah'n mesajına uyarak, içten inanmış olan (inanmayıp karşı durup engelleyen) bir midir?" Burada "qâim", "yerine getiren/uygulayan" anlamınadır. "Sâciden"nin "qâimen"den önce zikredildiği gözden kaçmamalıdır. Yani, sıralama, çevirilerde olduğu gibi, "ayağa kalkıp secde eden" şeklinde olmadığına dikkat çekmek istedim. Örnek olarak Elmalılı ve Y. N. Ö. meallaellerine bakılabilir.

62/11'de "ve terakuke qâimen": Seni olduğun yerde bıraktılar". Burada "qâim", bir yerde olmak, bulunmak anlamınadır. Kılasik çevirilerden anlaşıldığına göre, Allah'ın Resulü cuma namazı kıldırırken, inananlar her eğlence veya alışverişi gördüklerinde O'nu ayakta bırakıp o eğlence ve alışverişe koşuyorlarmış. Halbuki, Allah'ın Resulü toplantıda ders yapıyor, münafıklar bir bahana görmeyiversin O'nu dinlemeyip dağılıyorlardı.

Bir de "qâim" kelimesinin çoğulunun geçtiği ayetlere bakalım: 70/33, 22/26.

70/33'te "Vellezîne hum bi şehédétihim qâimûn": Onlar ki şehadetlerini/tasdik ettiklerini/inandıklarını kimliklerinin gereklerini YERİNE GETİRİRLER.

22/26: "Biz ibrahim'i Beyt'in mekanına şöyle yerleştirdik: Bana hiç bir şeyi ortak etmeyecek; beytimi Tâifîn, QÂİMÎN, ve rukke'an succeden için temiz tut!"

Bu "tâifîn" ile başlayan dört terim Bakara 125'te bir farkla tekrarlanıyor. Orada "Qâimîn" yerine "'ÂKİFÎN" var. Âkif; tutkun, tiryakî, düşkün demek. Qâimîn ve 'âkifîn ayette "inançlarında tutucu olanlar" dır. Rukke'an succeden de bu meyanda bir anlama sahiptir. "Can u gönülden boyun eğenler/iman edenler/itaat edenler"dir. Yani bu tabirler, ayrı ayrı hareketlerden oluşan ve adına "namaz" dedikleri bir eylemi tarif etmiyorlar. Halbuki bu tabirler, inananların ayrılmaz özelleklerini tanımlayan birer isim-sıfattırlar. Bunlar namazcıların iddia ettiği gibi namazın "kıyam, ruku, ve secde"sini anlatan birer tabir değildirler.

"Rukke'an succeden" kelimeleri ile "râki', râki'ûn- râkiîn" ve "sâcid, sâcidûn- sâcidîn" kelimelerinin de geçtiği ayetleri inceleyip bakınız, bu kelimeler gerçekten "belden eğilenler"i ve "yere kpaklananlar"ı mı ifade ediyorlar. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam Abdurrahman abi,

analizin çok güzel. bir sorum var. "Allah'ın huzurunda olmak ya da olmamak" cümlesinin Allah için bir mana içermediği çok açık tabii ki. ancak insan için de bunu söyleyebilir miyiz?

İnsan psikolojisinin ve toplumsal aidiyetlerin hatırlamada ve idame ettirmede, istasyonlara, şarja ihtiyacı olmaz mı?

bilebildiğimiz tüm kadim ve güncel milelin ( din uygulamalarının ) bireysel ve topluca bedensel ve vakitli ritüelleri var. Bunlardan en çok bilinenleri RUKULU SECDELİ bedensel, oruç, kurban.

13 yıl boyunca Mekke döneminde de bunların benzer şekilde Ümmiler tarafından yüzlerce yıldır uygulana geldiği, ancak içlerinin boşaltılıp birer "gösteriye" dönüştürüldükleri halde Kuran'ın bunları yasaklamaması ve onararak devam ettirlmesi de düşündürücü.

Tevrat ve İncil metinlerinde de günlük vakitli ibadetlerin, oruçç ve kurban gibi ritüellerinde emredilip düzeltildikleri görülmekte.

daha kadim milelden kalan uygulamalar da o dönemlerden beri sürüp giden uygulamaları göstermekte.

tüm bunlardan sonra demek istediğim bu ritüeller İNSAN ve Müminler toplumu için bir ihityaç olarak görüyorum, aslını, özünü ve amacını kaybetmeden tabii ki. Allah'ın hiç bir şeye ihtiyacı olmadığı gibi tabii ki bunlara da ihtiyacı yok. ama bizim var çünkü zor bir imtihandayız. bir de bu açıdan bakılmalı diye düşünüyorum.

selam ve muhabbetle.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ebukerem:

"İnsan psikolojisinin ve toplumsal aidiyetlerin hatırlamada ve idame ettirmede, istasyonlara, şarja ihtiyacı olmaz mı?"

"13 yıl boyunca Mekke döneminde de bunların benzer şekilde Ümmiler tarafından yüzlerce yıldır uygulana geldiği, ancak içlerinin boşaltılıp birer "gösteriye" dönüştürüldükleri halde Kuran'ın bunları yasaklamaması ve onararak devam ettirlmesi de düşündürücü."

Selam çok değerli Kardeşim Muvaffak,

Kusura bakmayın, insan bir makina değildir. İnananın şarjına / imanına gelince de bu, zaman zaman tükenen/dibe vuran olmamalıdır. İmanını /şarjını sürekli taze tutacak olan onun salatı, yani inadığına olan bağlılığı olacak. Namazın insanı nasıl şarj edebilirliğini anlamada oldukça zorlanıyorum şahsen.

Koyulaştırdığım cümlenizii tam anlayamadım. Bir yerlerinde bir eksiklik mi var sanki? Şunu mu demek istediniz: Mekke'de yüzlerce yıl uygulana geldiği, ancak "gösteriye" dönüştürdükleri halde Kuran'ın bunları yasaklamaması ve onararak devam ettirilmesi..."

Mekke'de bunların ümmilerce yüzlerce yıl uygulandığı bilgisini Kuran'ın hangi ayetlerine dayandırdığınızı merak ediyorum. Özellikle bunlardan namaz ve oruc ritüelleriyle ilgili olanı. Bu söylediğiniz yanlış bilgiye dayanıyor olsa gerek. Yada bir zandan öteye geçmiyor kanaatımca. Müşriklerde var olmayan bir uygulama haliyle gündeme dahi getirilmemiştir gördüğüm kadarıyla Kuran'da. 

Selam ve sevgiyle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

aleyke es selam Abdurrahman abi,

demek istediğim imanın bitmesi değil abi. İman biterse zaten o adamı kimse tutamaz. ben de tam onu diyorum İNSAN MAKİNA DEĞİL. ihtiyaçları var. aklında yüreğinde iman ettiklerini, takvasını bedensel olarak da göstermek ister. bu onu şarj eder motive eder.

Bu ihtiyacı YALNIZ ALLAH'A HAS KILARAK gidermez ise başka başka yollara sapar. seküler yaşayan kişiler ya da gruplar bile bireysel ve toplumsal salat ritüelleri yaparlar buna ihtiyaç duyarlar. festivaller, ulusal bayramlar, kabir ziyaretleri, anmalar, dualar, yakarışlar düzenlerler, bağlılıklarını bildirecek toplu sloganlar atar marşlar söylerlerler.

Yahudilerin tarihi Musa ile kırmaları Tevrat ile dondurmaları, Hristiyanların İsa ile kırmaları ve İncil ile dondurmaları gibi müslümanlar da Muhammed ile kırmış ve Kuran ile dondurmuşlar. yani tesbihi koparmışlar, bundan dolayı anlayamıyor anlamlandıramıyorlar. az proteinli ateistler de diyor işte aynı kafa ile "Muhammed Kuran ı tevrat ve incile bakarak yazdı, namazı hristiyanlardan kopyaladı" diye.

oysa insan aynı insan, imtihan aynı imtihan değişen bir şey yok, zaten olamaz da o zaman imtihan adil olmazdı -haşa.

Mekkeli müşriklerin de hac gibi kurban gibi namaz gibi ritüelleri yüzlerce yıldır devam ettirdikleri çok açık. beytin yanında sabah akşam ve her tavaftan sonra dua, niyaz ve yakarışları çok açık. hatta Allah'ın kulu dua için kalktığında yığılıyorlar çevresine bakalım Allah ile beraber Lat Menat Uzza'lara da duasında yer verecek mi diye. ( Cin 18-23 )

Tabii ki din mühendisleri H.40 dan itibaren dizayn ettikleri yeni dinde kendilerinin bile içinden çıkamayacağı şekilselliklere dönüştürmüşler bu işleri, şimdi aradaki tesbihi kuramayanlar için sıkıntı veren yanlardan biri de bu.

benim düşüncem EQUMUS SALAT ve ATÜZ ZEKAT hedefine ulaşmada insanın yani DİNİ HAYATA HAKİM KILMAK ve ARINMIŞLIĞA ULAŞMAK hedefinde hepsi bir bütün halinde insana lazım, yeter ki Allah'ın hükmüne bir ilave çıkarma yapıp bunu dayatmadan olsun.

Demem o ki sayın abim üç kitabı yani KAİNAT KİTABI-İNSAN KİTABI ve VAHİY KİTABINI beraberce okumalı, o zaman tesbihi tamamlayacağız, Allah dilerse.

selam ve muhabbetle.

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ebukerem:

"Mekkeli müşriklerin de hac gibi kurban gibi namaz gibi ritüelleri yüzlerce yıldır devam ettirdikleri çok açık. beytin yanında sabah akşam ve her tavaftan sonra dua, niyaz ve yakarışları çok açık. hatta Allah'ın kulu dua için kalktığında yığılıyorlar çevresine bakalım Allah ile beraber Lat Menat Uzza'lara da duasında yer verecek mi diye. ( Cin 18-23 )"

Zalimlerin, Allah'ın isminin/taleplerinin içlerinde seslendirilişine mani oldukları ve yıkılmasına çalıştıkları, içine giremedikleri, içine girmeye korktukları mesacidten kasıt (2/114) nedir? Gerçekten içlerinde Allah'ın da adının anıldığı bir takım özel ayinlerin icra edildiği mabetler midir bunlar? Bunun doğru anlaşılması lazım.

Yine, 72/18'de "mesâcid Allah'ın/Allah'a ait. Allah ile beraber hiç kimseyi çağırmayın!" dediği mesâcidten kasıt nedir? Gerçekten malum cami, mescit olarak bilinen mabetler midir? Hemen peşi sıra 19. ayette "Her seferinde Allah'ın kulu O'na çağırırken onlar (zalimler) neden ona tutkal gibi yapışıyor/keçeleşiyorlar? 20: Deki: Ben Rabbime çağırıyorum O'na kulluk ediyorum ve ben O'na hiç kimseyi ortak tanımıyorum...

Burada (18-23) Mekkeli müşriklerin hac, kurban ve namaz gibi ritüellerinin hangisi anlatılmış? Burada bunları hatırlatacak hangi ifade bulunmakta? Bu ayetlerden bunu nasıl anladınığıza şaşırmamak elde değil.

Burada Allah'ın kulu/resulünün çağrısı, yaptığı çağrıyı engellemeye çabalayan zalimlarin tutumu ve Resul'ün onlara uyarıları var sadece. Şahsen ben bu ayetlerde dediklerinizi, gördüklerinizi göremedim. 

Gönülden sevgiler.    

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

el_turki Yazdı:
lafı uzatmanın eveleyip gevelemenin....sulandırmanın hiçbir anlamı yokdur....namazdaki secdeden peygamber sallahu aleyji vesellemin ne anladığı apaçık ortadadır....sen ne anlarsan anla...bu senin çocukca oyunundan başka birşey değildir....biz o zamanları çokdan geçdik...çok konuşacak değilim....peygamber sallahu aleyhi vesellem namazda nasıl secde yapmışsa biz müslümanlarda o şekilde secde yaparız....daha öteye geçmeyiz....sağlığın müsade etmez secden sadecene gözünü oynatmandan ibaret olur...veya sadecene huşu içinde saygıdan ibaret olur....ama sağlığın müsade eddikçe namazdaki secdeden ne anlaşıldığı ortadadır....

sen efendin adına konuşan putlardan daha namazı anlamamışsınki içini nasıl dolduracaksın
ben kurana başladıktan sonra aklımı attım
o bahsettiğin elçinin kesin diliyle gelen kitapla
ilk secdemde budur
vesile kıldığınız putlar mı daha hayırlı
direkt allahmı?!!
selamet...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

selam haktan sapmaz abim çok teşekkür ederim
aklınla sonsuz yaşayacaksın inş
zira allah vaadindan dönmez
rabbim razı olsun senden inş...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

kimin neyi put edindiği...kimin neyi nasıl ilahlaştırdığı bellidir....sabred göreceksin.....ne sen  benim dinimden olabilirsin nede ben senin...benim dinim bana senin dinin sana......

siz kendinize ne derseniz deyin sonuçta bir hiçden başka birşey değilsiniz...ağzınız var konuşursunuz hepsi okadar...
bu din bir peygamber vasıtasıyla insanlara bildirilmiş...tebliğ edilmiş..anlatılmış..izah edilmişdir....bende o izaha ..o anlatılana...o şekle..o yöne tabiyim...sana ..ona ..veye onlara değil...

ALLAH KELAMI apaçık ortadadır....peygamber sallahu aleyhi vesellemin yaşantısı...ortadadır...20 kusur senelik tatbikatı ortadadır...sana ve senin gibilere laf düşürmeyecek kadar açıkdır...zaten sizin proplaminizde ordadır...

peygamberi sevmek..ona tabi olmak..onun sözü varken susmak..inandık ve iman eddik demek ..peygamberi ilahlaştırmak demek değildir..ama siz bunu anlayamazsınız.

putlaştırma konusuna tekrar dönersek...sana sabıredmenden başka bir nasihatım olmayacakdır.öldükden sonra göreceksin ne üzerine öldüğünü....sadecene sabred yeter....elbette senin için söylediğim benim içinde geçerlidir.ALLAHIN İZNİYLE ben sabredenlerden olacağım...sapıtanlardan değil.aklını ilahlaştıranlardan değil.aklı peygamberle yarştıranlardan değil.dini yıkmak için safsata ağacının köklşerine sarılanlardan değil. kısacası ben sizden beriyim.kanım -canım.malım sizlere helaldir.yüklem aynı kalmak şartıyla öznenin terside geçerlidir.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 

<< Önceki Sayfa 22 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats