Yazanlarda |
|
erdemli Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 96
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam, tevhidle ilgili bir çok yanılsama var. Bunlardan biri de tevhidin Allah'ın VAR ve BİR olduğuna inanmak olduğuna dair...Oysa bakın diğer dinlerde de Allah var ve bir...
BU, bize TEVHİDİN NE OLMADIĞINI GÖSTERİYOR..BELKİ ÖNCE NE OLMADIĞINI GÖRMELİYİZ.....
Katoliklere göre Allah birdir; ondan başka Tanrı yoktur[1]. O, gerçeğin kendisidir. Yeri ve göğü tek başına yaratmıştır. Yaratılış düzenini ayarlayan ve dünyayı yöneten odur[2]. O insanlara yakındır[3] ve her şeyi bilir[4]. O her zaman vardır[5], varlığının başı ve sonu yoktur. Her şey varlığını ona borçludur. Sahip olduğumuz her şey ondan gelmektedir[6].O, kendiliğinden var olandır[7]. Allah’ın Baba olarak adlandırılması, her şeyin başlangıcı ve aşkın otorite sahibi olmasından ve tüm çocuklarının üstüne titreyen sevgi dolu iyiliğinden dolayıdır. Allah ne erkektir, ne kadın; Allah, Allah’tır[8].
[1] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, İstanbul 2000, paragraf. 200 ve 212. (Papa 14. Lui’nin (Episkopos II. Jean Paul) emriyle 1986’da Kardinal Joseph Ratzinger başkanlığında kurulan 12 kişilik bir heyetin altı yıllık çalışmasıyla meydana getirilmiş ve Vatikan Kilisesi tarafından kabul edilmiş öğretileri içerir. Dominik PAMİR Türkçe’ye çevirmiş, Türkiye Episkoposlar Konferansı adına neşredilmiştir. Burada Allah yerine Tanrı kelimesi kullanılmaktadır.)
[2] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, par. 215, 216 ve 222.
[3] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, par. 206.
[4] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, par. 208.
[5] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, par. 212.
[6] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, par. 224.
[7] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, par. 212.
[8] Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, par. 239.
Tao, Tabiat düzeninin idarecisi ve her şeyin üstündeki yaratıcı kudrettir. Hürmet ve ibadet edilmesi gereken yüce hükümdardır. Kâinatın düzenini o kurmuştur. Sabah Tao’yu zikreden akşam rahat ölür[1].
O uludur, yücedir. Yerdeki insanlara hükmeder; kötüler çoğalınca hükmü amansız olur. Ölmek ve dirilmek, şeref ve zenginlik, onun takdirindedir[1]. O ezelidir, ebedidir, her yerde vardır, nasıl olduğu bilinmez[2]. Onu zihninde resmetmeye kalkan kaybeder[3]. Yaratılmamıştır, her şeyi yaratan odur[4]. Değişmez[5], her zaman vardır ve her zaman hazırdır[6]. Her şeyi açıkça görür ve bütün işlerde insanlarla beraberdir[7].
Tao ile kastedilenin Allah Teâlâ olduğu açıktır
[1] Tümer, Küçük, a.g.e . s. 63.
[2] Yener, Osman, a.g.e, s.16,26,46.
[3] Lao-Tzu, Bilinmeyen Öğretiler (Hua Hu King), Çev. İsmail Taşpınar, Amine Gülşah Coşkun, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 1999. s. 20.
[4] Lao-Tzu, a.g.e, s.92.
[5] Lao-Tzu, a.g.e, s.88.
[6] Lao-Tzu, a.g.e, s. 36.
[7] Tümer, Küçük, a.g.e . s. 63.
ALINTI: ARACILIK VE ŞİRK- ABDULAZİZ BAYINDIR
[1] Tümer, Küçük, a.g.e, s. 62.
__________________ Allah temiz akıl sahiplerini sever!
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Once ne soylemeye calistigimizi anlamakta fayda var.
Katolik tanimi bir dini mi icerir?
Yoksa mezhep mi demek istediniz?
|
Yukarı dön |
|
|
ebukerem Ayrıldı
Katılma Tarihi: 21 mart 2009 Gönderilenler: 483
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam..
"ilkel kabileler" dedikleri minicik insan toplumlarının bile TEK TANRILI dinleri vardır. tabiki Adem'den beri süregelen tahrif burada da işlemiş O TEK TANRININ her şeyi yarattıp yönetitğine iman ettikleri halde alt yarı kutsallar ve yarı tanrılar eklemişlerdir. ( peygamberler, salih zatlar, krallar ve hanedanları, melekler, kahramanlar, liderler ya da panteist, animist inançlar ile )
Kuran'da DİNEYN ( iki din ) ve EDYAN ( dinler ) kelimeleri geçmez. ED-DİN yani İSLAM yani ALLAH'A TESLİM OLMAK DİNİ geçer. Bu tüm dinciklerin, gelen peygamberlerin ardından tahrif edilerek türetildiğini gösterir. TIPKI KURAN'DA ANLATILDIĞI GİBİ !
örnekler : özellikle en sondaki PİGMELERİN KUTSAL SÖZLERİNE DİKKAT. "KMVUM" ismi yerine "ALLAH" yazarak da okuyabilirsiniz.
DİNKA KABİLESİ ( Güney Sudan )
Her şeyi yaratan ve yöneten Tanrı : NHİALİK ( dualar O’na, güç,kuvvet, sağlık, yağmur için )
Alt yarı tanrıları : çok ( Kuvvet - muhtemelen meleklerin yarı tanrılaştırılması)
AİNU KABİLESİ ( Kuzey Japon Adaları )
Her şeyi yaratan ve yöneten Tanrı : KANDO-KORO KAMUİ ( ahiret hayatı ve hesap gününe inanırlar )
Alt yarı tanrıları : İyi ve Kötü ruhlar ( animizm )
MAORİ KABİLESİ ( Yeni Zellanda )
Her şeyi yaratan ve yöneten Tanrı : IO ( her şeyin özünde, ezeli, adını ancak rahipler anabilir )
GA KABİLESİ ( Gana )
Her şeyi yaratan ve yöneten Tanrı : NA-NYONMO
NAMBA KABİLESİ ( Malekula Adası – Güney Pasifik )
Her şeyi yaratan ve yöneten Tanrı : TANA
PİGME KABİLELERİ ( AFRİKA )
Yüce Varlık inancı Pigmen dininde hakim bir şekilde ön plandadır. Yüce varlığın başlıca ismi KMVUM’dur. Diyalektik varyasyonları içinde Mvum, Mvume, Mvuma olarak da telaffuz edilmektedir. Pigmenler,Yüce varlık’ı diğer bütün varlıkların üstünde bir varlık olarak onu en yücelikle nitelendirmektedirler. Onlar Yüce Varlıkla ilgili bir soruya şöyle cevap vermektedirler: ‘’ Tanrı önce de var idi, şimdi de vardır ve var olacaktır.Ruhlar yukarıda, insanlar aşağıda ve Tanrı tektir. Tanrı yaşlı (Efendi, Baba, RAB )dır. O, her şeyden yüksekte ve her şeyin yöneticisidir. O, insanların atasına bütün bir yurdu sonsuz ormanlarıyla ve bütün zenginliği ile insana teslim etmiştir.
Gabun-Pigmelerinde Yüce varlığın ebedi oluşunu anlatan bir mitolojide şöyledir:
Ormanda benim gibi ve senin gibi insanlar var mıydı? Hayır. Önce, daha önce ormanda hiç insan yoktu. Peki,başka yerde var mıydı? Hayır. Ve daha önce. Daha önce tek başına Kmvum vardı. Hiçbir kimse olmadan o vardı.
Yüce Varlığın yaratıcı oluşunu anlatan bir mit’te şöyledir:
Ormandaki ağaçları, yediğin meyveleri, avladığın hayvanları,yakaladığın balıkları kim yaptı? Sorusuna şöyle cevap vermektedirler:
Her şeyi yapan Kmvum’dur. Kmvum her şeyi tamamladığında ilk atamıza alın bu size aittir, Onu size veriyorum, Her şey sizin içindir dedi. ( Adem kıssası olsa gerek )
DEVAMI VE DETAYLI ANALİZİ İÇİN www.temizfikir.com sitesinde İSLAM VE DİĞERLERİ adlı yazı dizisine bakılabilir.
imtihan her zamanda ve mekanda doğanlar için eşit, adil elhamdülillah. hepsi atalarının katıp karıştırdıklarını ayıklamak LA İLAHE İLLA ALLAH demek AHİRETE İMAN EDİP SALİH AMEL işlemekle imtihan olmakta. ( bakara 62, maide 69 ) - bu iki ayeti bir türlü anlayamıyorlar kavga edip durmuşlar ve durmaktalar 3. ehli kitab. ed-dini ( Allah'a teslim olmayı ) bir isim olarak düşündükleri ve fb-gs-bjk formaları zannetikleri için de anlayamayacaklar )
selam ve muhabbetle.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
|
Yukarı dön |
|
|
UlulElbab Yasaklı
Katılma Tarihi: 15 kasim 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 488
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kuran-ı Kerim » 59 / HAŞR - 24
Allah'tır O! Haalik, Bâri', Musavvir'dir O! En güzel isimler O'nundur.
Göklerde ne var, yerde ne varsa O'nu tespih eder. Azîz'dir O, Hakîm'dir.
59/23
Allah O'dur ki O'ndan başka ilah yoktur.
Mutlak Hakim, Kutsal, Kurtuluşun Tek Kaynağı, İman Bağışlayan,
Doğru ile Yanlışın Tek Belirleyicisi, Üstün, Eğriyi Düzeltip Doğruyu İhya Eden,
Bütün İhtişamın Sahibi! Şanı yüce olan Allah,
insanların ilahlık yakıştırdıkları her şeyden münezzehtir.
59/22
Allah O'dur ki O'ndan başka ilah yoktur.
O, yaratılmışların kavrayış alanı dışındaki şeyleri de,
duyuları yahut akıllarıyla kavrayabildiklerini de tek bilendir.
O, Rahman ve Rahim.
--------İster-Rahman-de--ister Allah-------istersen-Tao--de---ne-----değişir-ki-?-----
---------------Evvelin-de-ve--Neticede--O-Rabb-ul-Alemin-dir --------------------------
---------------------------O-Çok--YÜCE--dir----------------- --------------------------
-----------------------------O-Allah-tır-------------------- --------------------------
LA ilahe illAllah dedikten sonra Tao da Allahtır:
Tao, Tabiat düzeninin idarecisi ve her şeyin üstündeki yaratıcı kudrettir.
Hürmet ve ibadet edilmesi gereken yüce hükümdardır. Kâinatın düzenini o kurmuştur.
Sabah Tao’yu zikreden akşam rahat ölür.
O uludur, yücedir. Yerdeki insanlara hükmeder;
kötüler çoğalınca hükmü amansız olur.
Ölmek ve dirilmek, şeref ve zenginlik, onun takdirindedir.
O ezelidir, ebedidir, her yerde vardır, nasıl olduğu bilinmez.
Onu zihninde resmetmeye kalkan kaybeder
Yaratılmamıştır, her şeyi yaratan odur[4].
Değişmez[5], her zaman vardır ve her zaman hazırdır[6].
Her şeyi açıkça görür ve bütün işlerde insanlarla beraberdir[
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
|
Yukarı dön |
|
|
evrensel Ayrıldı
Katılma Tarihi: 16 kasim 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 422
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Erdemli kardeş merhaba,
Böylesine güzel bir konuyu buraya taşıdığınızdan ötürü size teşekkür ediyorum.
Tanrı-insan ilişkisi sağlıklı bir şekilde çözümlendiği zaman, insan kendisinin evrendeki yerini bulma imkanına kavuşur ve bu noktada yaratıcı yeteneklerini de, en üst düzeyde etkili kılmak için, harekete geçirir. Oysa yaratıcılığın önü, yaşamın anlamının kaybolması ile birlikte kapanmaya başlar. Başka mecralarda, akmaya başlar insanın bütün enerjisi. Öncelikler sıralaması anlamını kaybeder. Halbuki insanın en temel amacı kendini gerçekleştirmektir.
insan yaratılışı gereği inanan bir varlıktır, bu inanma olgusu insanın kendisinin farkına varmasıyla başlayan bir süreçtir.
İnsanoğlunun dünyadaki macerası da aslında, gizli, gizemli bir maceradır.
Bu, bir yönüyle insanın kendini araması, kendini gerçekleştirmesi, diğer yönüyle de Tanrı’yı arama olarak isimlendirilebilecek bir maceradır. Bu açıdan meseleye bakıldığında, dinin özünü oluşturan tevhid gerçeğinin, insanlığın başından beri var olduğunu anlamak ve değerlendirmek kolaylaşır. Çünkü insan akıllı bir varlıktır ve bu akıl insanı doğrudan Tanrı’ya götürmektedir.
İnsanın olduğu her yerde karşımıza çıkan din, insan için bir tür paradigma işlevi görmektedir.
Din, insanın kendisini, evreni, evrende olup bitenleri anlama ve değerlendirmesini doğrudan etkilemektedir.
İnsana bir tür dünya görüşü kazandırmaktadır.
Bunu, din-kültür ilişkisine baktığımızda rahatlıkla görebilmekteyiz. Din, kültürün şekillenmesinde birinci derecede etkin bir faktördür.
Bu sebeple dünyadaki inançlara bu gözle bakıldığında Tevhid'in aslında var olduğu, ama üzeri toplumsal etkenlerden kaynaklanan sebeplerden ötürü örtüldüğü görülebilir.
Tanrı inancının verdiği sorumluluk bireysel planda kendini gerçekleştirme, kendini inşa etme, toplumsal planda ahlaklı ve adaletin egemen olduğu bir toplum yaratma olarak çıkar karşımıza.
Bu aynı zamanda, dünyayı güzelleştirme, kültür ve uygarlık yaratma sorumluluğudur.
İnsan, hayatın anlamını, yaratıcı yeteneklerini etkin kılarak yakalayabilen bir varlıktır. Yaşama sevincinin sürekliliği de, ancak hayatın anlamı sağlıklı bir şekilde yakalandığı zaman sağlanabilmektedir.
Fark'ı fark etmek dileği ile...
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
|
Yukarı dön |
|
|
evrensel Ayrıldı
Katılma Tarihi: 16 kasim 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 422
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Tüm dünyadaki inançları mutlaka incelemek gerekiyor.
Hinduizm'in temelinde Mutlak Varlık inancı yatmaktadır. Bu husustaki geniş bilgiyi Hinduizmin Kutsal Metinleri olan Veda'larla Brahmana'larda bulmak mümkündür.
Hinduizm, dünyanın en eski dinlerinden biridir.Tanrı ve cehennem kavramları vardır.Lanetlenme kavramlarıda bulunmaktadır.Öldükten sonra günahkarların cehennemde kalacağına inanılır.
Budizm, hayattaki acı, ızdırap ve tatminsizliğin kaynaklarını açıklayan ve bunların giderilmesinin yollarını gösteren bir öğretiler topluluğudur. Farklı bakış açılarına göre din veya felsefe olduğu kabul edilir. Budizm'de öğretilerin ana çatısını, meditasyon gibi içe bakış yöntemleri, reenkarnasyon denilen doğum ölüm döngüsünün tekrarı ve karma denilen neden-sonuç zinciri gibi kavramlar oluşturmaktadır.
Sihizm,Dünya'daki büyük dinlerden sayılan Sihizm'in 23 milyondan fazla inananı vardır.5 kötülük ve 5 erdemleri vardır.Kötülükler;ego,öfke,hırs,maddi bağımlılık,şehvet.Beş erdemleri;memnuniyet,hayırseverlik,şefkat,olumlu tutum ve tevazu’dur.
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
|
Yukarı dön |
|
|
evrensel Ayrıldı
Katılma Tarihi: 16 kasim 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 422
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Ayrıca Mısırdaki IV. Amenhotep (IV. Amenophis diye de bilinir) çağının çok ötesinde bir uygulama yapmaya ve yerleştirmeye çalıştı. Mısır’da TEKTANRICILIK inancını kurmaya çalıştı.
Kral Akhnaton ve Krıliçe Nefertiti’den Aton’a övgü başlığı altında toplanan ilahilerden biri pek ünlüdür. Sözlerini sizin için aşağıya kopyalıyorum:
“Sen her iki diyarı (yukarı ve aşağı Mısır) sevgiyle doldurursun. Sen toprağın, sen insanın, sen kurdun kuşun, sen topraktan üreyen bitkinin yaratıcısı; sen uyandığında, bütün bunlar yaşamaya başlar. Yarattığın herşeyin anası, babası, sen gök yüzünün batısına çekildğinde, dünya ölülerin alemi gibi kararır; insanoğlu karanlığın içinde uykuya dalar. Görmekten yoksun, evinde uyuyan zavallı komşumun herşeyi alınabilir. Bütün dünya sessiz bekler, yaratıcım ufukta dinleniyor diye. Ama gün olup da sen uanınca; ışınların karanlığı kovalar, işte o zaman insanlar kalkar, yıkanır, giyinir ve ellerini kaldırarak, sana yeni bir uyanışın şükranlarını sunmak için dua ederler.”
Bir başka ilahide şöyle deniyor: “Senin iylerin türlü türlüdür. Onlar bizden saklıdır. Onlara akıl sır ermez. Eysenden yüce kişinin olmadığı tanrı! Sen mevsimlerin, kış soğunuğunun, yaz sıcağınıın yaratıcısı; kadında ocuğun, erkekte tohumun yaratıcısı! Ana karnındaki bebeğe hayat, yumurtadaki civcive kabuğu kırcaak gücü verensin. Gökyüzünde yarattığın Nil’le, toprakları bereketlendirmek için yağmur verdin bizlere!..”
Firavun Akhneton’un tanımladığı tanrı, sadece güneşten ibaret değildir ve sadece Mısır’a ait de değildir. Tüm insanları ve dünyayı etkilemektedir. Onun eylemleridir önemli olan. Dolayısıyle güneş yuvarlağı tapınmanın nesnesi değil simgesidir. O simgenin özünde var olana tapınmayı önermiştir. Üstelik de O’nu tek yaratıcı olarak tanımlayarak…
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
|
Yukarı dön |
|
|
veyselicnumbers Groupie
Katılma Tarihi: 26 ocak 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 60
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selamlar,
Oncelikle bir arkadas "Hinduizm, dünyanın en eski dinidir" demis, bence bu yanlis. "En eski" dersek Hz. Adem'in dini olarak islam dememiz gerekir.
Simdi burada şu var, eskiden de bir cok pergamber bircok kavime gelmistir. Soyledikleri sey de tevhid dininden baska bisey degildir. Bu peygamberlerin vazettigi dinler sonradan bozulmustur. Ama yine de tabiidir ki tek tanri inanci biryerlerde bir sekilde kalmis olabilir. Yani demek istedigim, tek tanrili baska dinler varsa eger, bunlar illa insanlarin uydurduklari dinler anlamina gelmez, semavi dinlerden de evrimlesmis olabilirler.
Bunun en canli ornegi Hristiyanlıktır; Hz Isa da tevhid dinini getirmistir, fakat simdiki Hristiyanlar Isa Allah'in ogludur dediklerinde ne oluyor, "bir Allah" inancindan sapmis oluyorlar. Halbuki orijinalinde hristiyanlık ta bir tevhid dini idi.
Selam ile
Veysel Peru http://www.VeyselicNumbers.com
|
Yukarı dön |
|
|
ebukerem Ayrıldı
Katılma Tarihi: 21 mart 2009 Gönderilenler: 483
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam Veysel bey,
ben de tam bunu demek istiyordum. mesela sünnilik şiilik gibi dinleri de örnek verebiliriz. Hz. Muhammed peygamber İSLAM'ı tebliğ edip gitmiş kısa bir süre sonra bozarak tahrif etmiş ve değiştirmişler.
sorsan tıpkı öncekilerin hepsi gibi ALLAH VAR VE TEK DERLER, şehadet falan içerler
ama sonra Ali ve evlatlarını yarı tanrılar yaparlar,
Muhammed peygamber = Allah derler ( İmam Rabbani ve nakşiler )( haşa subhan Allah)
sahabeleri yıldızlar yaparlar ( istar kültü etkisi devam )
evliyaları şeyhleri yarı tanrılaştırırlar ( tayyi mekan tayyi zaman sürekli vahiy alma )
Muhammed Allah'ın nurundan, herşey de ondan ve onunyüzü suyu hürmetine yaratıldı derler, bizi heran duyuyor görüyor derler,
İmamlar Alimler Vahye muhalif helal haram koyabilirler onlar seçilmişler derler,
ZAMANIN MEHDİLERİ, EFENDİLERİ, MÜCEDDİDLERİ ilan eder ve Vahye muhalif bile olsa onların hükümlerine itaat ederler,
padişahlarını devlet başkanlarını RAB edinirler ( kanunnameler, laik seküler düzenler )
halifelerine ZİLLULLAH ( Allah'ın gölgesi ) derler.,,,
sonra da biz hak yoldayız diğer tüm "dinler" batıl derler.
TÜM "DİNLERE" DİALOG ÇAĞIRIMI YENİLİYORUM :
ancak "HEPİMİZ DOĞRU YOLDAYIZ DEMEYİN" tam tersi "HEPİMİZ YANLIŞIZ" deyin ve hep beraber o sahte isimler ve isimlendirmelerden kurtulup yalnız Allah'a TESLİM OLUN ve YALNIZ O'NA İTAAT EDİN. ONUNLA BERABER BAŞKA İSİMLERİ DE KUTSALLAŞTIRMAYIN.
selam ile.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
|
Yukarı dön |
|
|
el_turki Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 mayis 2008 Gönderilenler: 425
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
söylediğin herşey dorğu.yalnız biri hariç.ben hiçbir islam aliminin bilerek kur'an a muhalif görüş bildirdiklerini zannedmiyorum.hiçbiriside kendi görüşlerine insanları açık birşekilde davet etmemişdir.nasıl sen kur'an a bakıyor ve birşeyler anlıyor ve anladığını söylüyor vede bunu kendine bir hak olarak görüyorsan,neden onlarında aynı şeyi yapmış olmasını yadırgıyorsun?onlar doğru yada yanlış bir görüş bildirmiş.her görüşlerinin doğru olması zaten mümkün değildir.yanlışlarını terketmek ise onlardan sonra gelenlere bir borçdur.sorun onlarda değildir.sorun onları din leştirenlerdedir.ben ne ebu hanifenin,ne şafi nin ne imam malikin ne davud-u zahirinin ne ahmed ibn hanbelin neden diğerlerinin hiçbirşekilde kötü niyetli olduğuna inanmıyorum.sadecene görüş bildirmişlerdirbu forumdakilerinde yaptığı gibi....seninde yaptığın gibi....
|
Yukarı dön |
|
|
|
|