HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Hac 40 ve Bakara 251: Allah’ın "savması"! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba sasha kardeşim. Benim söylemediğim ve aklımdan geçirmediğim şeyleri bana mal edip hükümler veriyorsunuz. Bunları tek tek ele alamam. En baştan ikisini örnek olarak yazayım:

(1)Yok efendim bu ticarî hacdır derseniz. Aklımdan bile geçirmem. 

(2)Hac 27/ bir hikaye anlatircasina evden bahsediyor. Ibrahim'in Kabe'yi yaptigini anlatmiyor. "Hac 27'de İbrahim'in Kabe'yi yaptığı anlatılıyor," demedim; bunu aklımdan dahi geçirmedim. O ayette evin yeri gösteriliyor; İbrahim'in oğluyla birlikte o evi dualarla yükselttiği başka bir ayette açıklanıyor.

Bir önceki sayfada bu konuyla ilgili yazdıklarım:

Hac 27'deki "بوانا" yer gösterdik demek, tamam. Ama "Üzerine ev yapılacak yer gösterdik," te denebilir. Ya da "Allah İbrahim nebiyi o evine imam olarak yerleştirdi," denebilir. Çünkü kevnî anlamda her şeyi Allah yapar. 

Olabilir; "بوانا "nın böyle algılanması da yanlışsa DÜZELTİLİR. Ama "o evi"n SİSTEM diye, "Mescid-i Harâm"ın MEKKE diye çarpıtılması nasıl düzeltilir?



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

hasakcay Yazdı:

Merhaba sasha kardeþim. Benim söylemediðim ve aklýmdan geçirmediðim þeyleri bana mal edip hükümler veriyorsunuz. Bunlarý tek tek ele alamam. En baþtan ikisini örnek olarak yazayým:

(1)Yok efendim bu ticarî hacdýr derseniz. Aklýmdan bile geçirmem. 

(2)Hac 27/ bir hikaye anlatircasina evden bahsediyor. Ibrahim'in Kabe'yi yaptigini anlatmiyor. "Hac 27'de Ýbrahim'in Kabe'yi yaptýðý anlatýlýyor," demedim; bunu aklýmdan dahi geçirmedim. O ayette evin yeri gösteriliyor; Ýbrahim'in oðluyla birlikte o evi dualarla yükselttiði baþka bir ayette açýklanýyor.

Bir önceki sayfada bu konuyla ilgili yazdýklarým:

Hac 27'deki "بوانا" yer gösterdik demek, tamam. Ama "Üzerine ev yapýlacak yer gösterdik," te denebilir. Ya da "Allah Ýbrahim nebiyi o evine imam olarak yerleþtirdi," denebilir. Çünkü kevnî anlamda her þeyi Allah yapar. 

Olabilir; "بوانا "nýn böyle algýlanmasý da yanlýþsa DÜZELTÝLÝR. Ama "o evi"n SÝSTEM diye, "Mescid-i Harâm"ýn MEKKE diye çarpýtýlmasý nasýl düzeltilir?

Lütfen!  

Sevgi ile

Hasan Akçay


Sevgili hasakcay,

Siz makalenizde ticari/dini iki turlu hac yorumlamamistiniz. Ben baska birine ait makale mi okudum yoksa?
Hatta sevgili haktansapmaz'da, iki turlu(ticari/dini) hac yorumunuza katilmadigini soylemisti onceki sayfalarda yanlis hatirlamiyorsam???..

yanlissam duzeltin lutfen, zira sizden ozur dilemem gerekir, eger ki, iki turlu hac yorumunu yapan makale sizin degilse sayet.

Cunku Hac/34 her ummete farkli kurban zamani ve farkli yer ongoruldugunu soyluyor. Gecmis kavimlere de hac emredilmis. Ama bu hac farkli  yerde, farkli  zamanda.. Ticari hac degil yani..Dolayisiyla Ibrahim'e isaret edilen Bekke'deki ev, Kabe ve yakin civarinda degil diye dusunuyorum..

Cunku Ibrahim'in ummeti de, Ibrahim'e gore ibadet yapmis olmali..



Hac 27'ye iliskin, daha onceki makalenizde yazdiklarinizi butun olarak dusunup ifade ettim. Zaten demeseniz de, baska bir ayetle Kabe'nin cok yakininda bir ev'e baglanacak.Nitekim baglanmis soz konusu makale de..
"
UMRE, Ýbrahim nebinin mescidi olan Kabe'nin ziyaret (3:97) ve  tavaf edilmesidir (22:29). O "tek tanrýcý"nýn vurguladýðý ALLAH BÝR ikesini tefekkür etmek için.
TEVHÝD o nebinin anýsý gözardý edilerek deðil sayýlýp görülerek canlý tutulabilir. Aksi halde, yok sayýlan þey yok sayan için yok olur. 
 
Ve HAC = Kabe'nin ziyareti + hayvan baðýþý. Yani HAC, yoksullar için yapýlan hayvan baðýþýný o ziyarete eklemek suretiyle gerçekleþir. O halde umre ve hac bir bütündür."


Yani siz alinmayin uzerinize lutfen, ben makalenizi butun olarak yorumladim ustteki mesajda.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"......Bu yuzden Bekke'deki ev, Mekke'deki Kabe ve civari degil.
Bu yuzden Bekke bir dil surcmesi degil........"
 
evet dilsürçmesi değildir.anlayamadığınız şeylerde biraz düşünmek demekdir....peygamber sallahu aleyhi veselleme sürekli ruhtan soru sorarlardı.oda cevap vermezdi.bilmediğimiz şeylerde susmak en iyi yoldur.
 
bekke...kelime olarak sıkışıklıık,kalabalık..izdiham gibi manalara gelir.bir kalabalığın dahılırken oluşturduğu izadiham gibi maanlara gelir.....bunu şimdilik bir köşeye zaptet..
 
ayette "ilk ev"den bahsediliyor.yani öncesi sıfır olan birşeyden.ilkden bahsediliyor.çok özel birşeyden bahsediliyor.öyleyse anlatımda çok özel olacakdır.anlatım bir şehirden değil bir kalpden merkezden bahsedilerek yapılmalıdır.
mesela cumhurbaşkanlığı köşkü dendiğinde akla çankaya gelir.
mısır çarşısı dendiğinde akla eminönü gelir.mesela sinemanın kalbi dendiğinde akla holivud gelir(okadar ingilizce yazıma gerek yok.)mesela finan piyasasının kalbi dendiğinde akla wall street gelir.mesela bankacılığın merkezi dendiğinde akla manhatten gelir....bunlarda halbuki bir şehrin içindedir.ama içinde oldukları şehirin değil,bulundukları muhitin ismini akla getirirler.şehrin içinde "toplandıkları"alanın ismini,mekanın ismini akla getirirler.
bekke de insanların hac amacıyla toplandıkları ve sonra dahıldıkları o izdihamın yaşandığı muhitin adıdır.insanlığın merkezi-kalbidir.
kalp ne yapar.kanı toplar ve dahıtır.aynen bekke gibi.anlatılan ilk ev işte böyle insanlarıntoplanp sonrada dahıldığı bir yerdir.o şehir olarak mekkedir.semt olarak ise bekke dir.bekke şehrin kalbidir.toplanılıp dahınılan yeridir.ALLAH çok özel olarak adeta nokta olarak başladığı ayete nokta adres tarfi ile devam ediyor.
yok kabe mekek dedehildir..yok şudur....boş laflar.zanlar biryere götürmez.
özel anlatımlar özel anlatımlarla devam eder.ilk ev ile nokta bir anlatım yapılmakdadır.nerede olduğuda nokta olarak gösterilmişdir."mekkenin bekke semtinde ki evin adı ilk ev...."
gps cihazıyla koymuş gibi bulacaksın.o kalabalıklığı takip edersen.toplanıp dahılmaları takip edersen.o kalbi hareketin izini sürersen.
yok ben bilgisayarın başından ağrı ahkam kesecem diyorsan....mesele yok.sana gps cihazııda yetmez....bekke yi arayıp durursun...


__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Buradaki iletimi siliyorum çünkü tonlama açısından istediğimi yapamamışım.

Fiction analysis öğrettiğim fi tarihinden aklımda kalan doğruysa ton, bir yazarın kendi yazısındaki kişilere takındığı tavır demek. Örneğin aklayıcı olabilir ya da suçlayıcı; alaycı ya da saygılı...

Burada hoşgörülü olmamız gerekiyor. Çünkü yapmamız gereken, münakaşa değil müzakeredir.

Sevgi ile

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

el_turki Yazdı:
"......Bu yuzden Bekke'deki ev, Mekke'deki Kabe ve civari degil.
Bu yuzden Bekke bir dil surcmesi degil........"
 
evet dilsürçmesi deðildir.anlayamadýðýnýz þeylerde biraz düþünmek demekdir....peygamber sallahu aleyhi veselleme sürekli ruhtan soru sorarlardý.oda cevap vermezdi.bilmediðimiz þeylerde susmak en iyi yoldur.
 
bekke...kelime olarak sýkýþýklýýk,kalabalýk..iz diham gibi manalara gelir.bir kalabalýðýn dahýlýrken oluþturduðu izadiham gibi maanlara gelir.....bunu þimdilik bir köþeye zaptet..
 
ayette "ilk ev"den bahsediliyor.yani öncesi sýfýr olan birþeyden.ilkden bahsediliyor.çok özel birþeyden bahsediliyor.öyleyse anlatýmda çok özel olacakdýr.anlatým bir þehirden deðil bir kalpden merkezden bahsedilerek yapýlmalýdýr.
mesela cumhurbaþkanlýðý köþkü dendiðinde akla çankaya gelir.
mýsýr çarþýsý dendiðinde akla eminönü gelir.mesela sinemanýn kalbi dendiðinde akla holivud gelir(okadar ingilizce yazýma gerek yok.)mesela finan piyasasýnýn kalbi dendiðinde akla wall street gelir.mesela bankacýlýðýn merkezi dendiðinde akla manhatten gelir....bunlarda halbuki bir þehrin içindedir.ama içinde olduklarý þehirin deðil,bulunduklarý muhitin ismini akla getirirler.þehrin içinde "toplandýklarý"alanýn ismini,mekanýn ismini akla getirirler.
bekke de insanlarýn hac amacýyla toplandýklarý ve sonra dahýldýklarý o izdihamýn yaþandýðý muhitin adýdýr.insanlýðýn merkezi-kalbidir.
kalp ne yapar.kaný toplar ve dahýtýr.aynen bekke gibi.anlatýlan ilk ev iþte böyle insanlarýntoplanp sonrada dahýldýðý bir yerdir.o þehir olarak mekkedir.semt olarak ise bekke dir.bekke þehrin kalbidir.toplanýlýp dahýnýlan yeridir.ALLAH çok özel olarak adeta nokta olarak baþladýðý ayete nokta adres tarfi ile devam ediyor.
yok kabe mekek dedehildir..yok þudur....boþ laflar.zanlar biryere götürmez.
özel anlatýmlar özel anlatýmlarla devam eder.ilk ev ile nokta bir anlatým yapýlmakdadýr.nerede olduðuda nokta olarak gösterilmiþdir."mekkenin bekke semtinde ki evin adý ilk ev...."
gps cihazýyla koymuþ gibi bulacaksýn.o kalabalýklýðý takip edersen.toplanýp dahýlmalarý takip edersen.o kalbi hareketin izini sürersen.
yok ben bilgisayarýn baþýndan aðrý ahkam kesecem diyorsan....mesele yok.sana gps cihazýýda yetmez....bekke yi arayýp durursun...


Selam,

Once seviyenizi koruyun isterseniz, kahvehane  degil burasi..

Ben ne anlama geldigini, cok onceden sevgili haktansapmaz'dan ogrenmistim zaten.. Keza sevgili hasakcay'in da aciklamalarindan faydalanmistim.

Benim ne aradigim, sizin sorununuz degildir. Forumun anasayfasinda, alisik olmadiginiz dusuncelerin de olabilecegi belirtilmistir.

Siz once kendi konusma uslubunuzu duzeltin,gelistirin, ondan sonra kisilere ahkam kesip susmalarini soyleyin. Hickimse  sizden icazet alacak degil !

Ifade ettigim dusuncelerim sizi, manen, dinen veya ogretilerinizden dolayi rahatsiz ediyorsa, okumassiniz. Bunun cozumu bu kadar basittir.





__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili El-Türki,konu ile ilgili yazdıkların dikkate değer şeyler.Eğer kızmaz daha soğukkanlı davranırsan senden istifade edeceğimizi düşünüyorum.Bi normalleş Allah aşkına!Selamlar..
 
 
 
"..bekke...kelime olarak sıkışıklıık,kalabalık..izdiham gibi manalara gelir.bir kalabalığın dahılırken oluşturduğu izadiham gibi maanlara gelir.....bunu şimdilik bir köşeye zaptet..
 
ayette "ilk ev"den bahsediliyor.yani öncesi sıfır olan birşeyden.ilkden bahsediliyor.çok özel birşeyden bahsediliyor.öyleyse anlatımda çok özel olacakdır.anlatım bir şehirden değil bir kalpden merkezden bahsedilerek yapılmalıdır.
mesela cumhurbaşkanlığı köşkü dendiğinde akla çankaya gelir.
mısır çarşısı dendiğinde akla eminönü gelir.mesela sinemanın kalbi dendiğinde akla holivud gelir(okadar ingilizce yazıma gerek yok.)mesela finan piyasasının kalbi dendiğinde akla wall street gelir.mesela bankacılığın merkezi dendiğinde akla manhatten gelir....bunlarda halbuki bir şehrin içindedir.ama içinde oldukları şehirin değil,bulundukları muhitin ismini akla getirirler.şehrin içinde "toplandıkları"alanın ismini,mekanın ismini akla getirirler.
bekke de insanların hac amacıyla toplandıkları ve sonra dahıldıkları o izdihamın yaşandığı muhitin adıdır.insanlığın merkezi-kalbidir.
kalp ne yapar.kanı toplar ve dahıtır.aynen bekke gibi.anlatılan ilk ev işte böyle insanlarıntoplanp sonrada dağıldığı bir yerdir.o şehir olarak mekkedir.semt olarak ise bekke dir.bekke şehrin kalbidir.toplanılıp dahınılan yeridir.ALLAH çok özel olarak adeta nokta olarak başladığı ayete nokta adres tarfi ile devam ediyor.
yok kabe mekek dedehildir..yok şudur....boş laflar.zanlar biryere götürmez.
özel anlatımlar özel anlatımlarla devam eder.ilk ev ile nokta bir anlatım yapılmakdadır.nerede olduğuda nokta olarak gösterilmişdir."mekkenin bekke semtinde ki evin adı ilk ev...."
gps cihazıyla koymuş gibi bulacaksın.o kalabalıklığı takip edersen.toplanıp daılmaları takip edersen.o kalbi hareketin izini sürersen..."
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"evet dilsürçmesi değildir.anlayamadığınız şeylerde biraz düşünmek demekdir....peygamber sallahu aleyhi veselleme sürekli ruhtan soru sorarlardı.oda cevap vermezdi.bilmediğimiz şeylerde susmak en iyi yoldur.
 
bekke...kelime olarak sıkışıklıık,kalabalık..izdiham gibi manalara gelir.bir kalabalığın dahılırken oluşturduğu izadiham gibi maanlara gelir.....bunu şimdilik bir köşeye zaptet..
 
ayette "ilk ev"den bahsediliyor.yani öncesi sıfır olan birşeyden.ilkden bahsediliyor.çok özel birşeyden bahsediliyor.öyleyse anlatımda çok özel olacakdır.anlatım bir şehirden değil bir kalpden merkezden bahsedilerek yapılmalıdır."
...........
 
Merhaba,
BEKKE fiil olarak; Bekke-rraculu: İfteqara-rraculu: Adam yoksullaştı.
Bekke-şşey'e: Xaraqahû ve fesexahû: Onu yırttı..
bekke-ddébete:Et'abehé fisseyr: Deveyi yordu.
Bekkehû: Zéhemehû: Yarıştırdı.
Tebékke-lqavm: İzdehemû: Halk sıkıştı, kalabalık oldu.
Tebékke-şşey'u: Terâkeme: Yığıldı, birikti, toplandı.
 
Son iki örnekteki direk bekke'nin karşılığı değil, tefâ'ale kalıbındaki tebâkke'nin karşılığıdır. Bunu da bilmek lazım.
Bakın BEKKE'nin türevinden olan bir de şu "EL_BÂKK kelimesinin manası enteresan: EL_BÂKK: Ahmak.
 
Not: Hasan hocamın son yazdıklarına ve Sasha kardeşin sorusuna yönelik düşüncelerimi daha sonra yazacağım. 
Muhabbetle. 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

doğrudur kelimelerin birbiriyle hiç alakaıs olmayan bir çok anlamı olabilir.ama ben şunu düşünüyorum:
kelimeler cümlenin konusu içinde anlam taşır.ev-mekan ile ilişkilidir.özellikli meskenler-binalar mekanla ilgilidir.çünki böyle şeyler ancak bir toprak parçasının üzerine kondurulur.evin kurulduğu mekandır......insanlar orayı ziyarete gelir.orada toplanır.....sonra dahılır.işte o toplanıp dahılma hareketinin yapıldığı yere bir isim vermek gerekir.ama önce o harekete isim vermek gerekir.
kimi kelimelrin en uzak anlamı aslında ilk anlamıdır.ilk başda o anlamla kullanılmuş.ama sonra o anlam kelimenin en son anlamı olmuşdur.
ama oda değil.insanlar toplandığında ne yaparlar?
yarışmalar yapar,insanlar oraya yaya veya bineklerle geleceğinden hayvanlar oraya geldiğinde dinlendirilir.çünki yorulmuşlardır.uzun bir yoldan gelmişlerdir.biryerden biryere kimileri yaya gelir.o yere ulaşdığında parası biter....başına başka haller gelir..yokullaşır.oarad dilenmeye başlar.bütün bunları o zamanın yani kelimenin ilk türediği zamanın şartlarına göre değerlendirmek lazım.
belki anlatımım çok dahınık oldu.kafamdaki şeyi toplu olarak şuan anlatamıyorum.kelimenin bütün anlamlarına bakdığımızda ve ozamanın şartlarınıda göz önüne aldığımızda kelimenin hangi eylem sonucu türediği yani hangi eyleme hangi ismin verildiği ortaya çıkar.
çünki insanlar önce isim verip sonra o isme göre hareket etmezler.yapılan iş ve eylemleri hareketleri isimlendirirler.
dur önce masa diye bir isim türeteyim sonrada masa ismine uygun bir cisim üreteyim demez.ürettiği şeye isim verir.bir cisim üretit sonra o cisme atıyorum masa denir.
ve kelimeler ilk başda azdır.ilk evi ziayret etmek için toplanan kalabalığın bir çok hali o isimle anılır.
toplanmak için gelenlerin değişik halleri olur.develer yorulur.toplanmak için gelen insanları taşıyan develerin yorgunluğuna o ana özel isim olarak bekke denilmiş olabilir.toplana insanların yaptığı yarışmalara o ana özel isim olarak bekke denilebilir.gelirken veya geldikden sonra çeşitli şekillerde orada yoksullaşan insanların halini anlatmak için özel isim olarak bekke denilebilir....
kimileride onların bu halini yadırgar....onları ti ye alır.onların bu hallerini AHMAKLIK olarak algılar ve ahmaklığı bekke için gelenlere has özel bir isim olarak kullanabilir.....böylecene bekke ahmaklığın özel hali olur....
kelimeler böyle türer...bence.
 
 
normalleşmeye gelince.........yazdığım şeyde sert ve aşağılayıcı bir şey yokdu.ti ye almak olabilir.ama okadar uslup heryerde olur.


__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli hocam,

Siz yazınızı sildiniz ama ben yine de sizin Hac Suresi'ndeki ayetlerin "muhatabının İbrahim olduğu" ile ilgili eleştirime devam edeyim.

 

Hac Suresi o ayetlere muhatap hep Allah’ın Resulü Muhammed’dir. “Ve iz” ile başlayan ayet İbrahim’i hikaye ediyor. Ondan sonra gelen ve “Ve ezzin (veya) ézin” talebiyle başlayan ayetin muhatabı yine Muhammed’dir. Muhatabı İbrahim olmuş olsaydı, “Ve qulné li İbrahîme: Ve İbrahim’e dedik:” diyerek devam ederdi.

Ayrıca, bu ayetlerin (25-44) muhatabı insanların, Muhammed’in Mekke’ye dönüş günü insanlarının olduğunu ayetlerdeki hitap tonlarından anlıyoruz. Burada kalabalıklar; zenginiyle fakiriyle kitleler söz konusu ve bu kitlelere emri vakiler var, onlara uyarılar, yaptırımlar, tehditler, müjdeler var. Halbuki İbrahim, halktan ve taptıklarından muzdariptir; onlardan uzaklaşmış, ailesini ve varsa kendisine tabi olmuş birkaç kişi ile birlikte, Beytinin gereği salatı ikame etmeleri / Zikr’e tabi olmaları için ekine elverişsiz bir vadiye yerleştiriyor. Ve oraya, insanların rağbet edip gelmesi için, orasını verimli kılmasını talep ediyor İbrahim rabbinden. Ve de İnsanların bir grubunu kendilerine yönlendirmesi için rabbine yalvarıyor. (İbrahim Suresi ilgili ayetler). Hac Suresi’nin bu ayetleri İbrahim’e ve içinde bulunduğu ahvâl ve şerâite pek uymadığını görüyoruz.

Sizin gibi Hac Suresi 27’deki “ezzin..: İnsanları hacca çağır!” buyruğunun muhatabının İbrahim olduğunu düşünenler demişler ki; Allah İbrahim’e “çağır” deyince İbrahim, “Benim sesim ulaşmaz ki” dedi. Allah da dedi ki: “Sana çağırmak bana da ulaştırmak düşer”. Bunun üzerine İbrahim dikeldi/ doğruldu, öyle ki boyu dağlara vardı ve iki parmağını iki kulağına soktu, yüzünü sağa sola, doğuya batıya çevirerek “Ey insanlar, bakın, Allah bir ev bina etti ve size bu evi haccetmenizi farz kıldı, rabbinize icabet edin!...” diye çağırdı. (Ezan okurken müezzinin parmağını kulağına sokması İbrahim’in bu sünnetinden geliyor!)

Bu söz konusu Hac Suresi ayetlerin içeriği, İbrahim ve dönemine pek uygun düşmüyor. Bunlar İnananların Mekke’ye görkemli dönüş gününe ve o günün haccına tam da uyuyor (Yevme-l-hacci-l-ekber).

Muhabbetle.      

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Açıklamanız için teşekkür ederim. Anlamaya çalışıyorum ama kanıtlarınızı ikna edici bulamıyorum.

Örneğin 'Muhatabı İbrahim olmuş olsaydı, “Ve qulné li İbrahîme: Ve İbrahim’e dedik:” diyerek devam ederdi.'

İyi ama dedik ki ifadesi "Ayetin muhatabı İbrahim'dir," diyebilmek için şartsa "Muhammed'dir," diyebilmek için de şarttır: 'Muhatabı Muhammed olsaydı cümlede "Ve qulné li Muhammede: Ve Muhammed'e dedik:" ifadesi bulunurdu.'

Kaldı ki, siyaktaki ayetin muhatabı İbrahim'dir; o muhatabın değiştiğine dair hiç bir ip ucu yok. Bu demektir ki muhatabın İbrahim olduğu ima yoluyla belirtiliyor.

Hac 27'deki "واذن في الناس ب ال حج"ca siz "İnsanlara hacda anaons et!" mealini verdiniz. Bunun üzerine ayetten benim anladığım şudur: "İnsanlara o hacda duyur!" 

O hac tanıdık bir hacdır çünkü önünde ال var. Bu dediğim yanlışsa beni lütfen uyarın. İngilizcedeki the gibi. THE MARKET tanıdık bir markettir.

Bunun üzerine İbrahim dikeldi/ doğruldu, öyle ki boyu dağlara vardı... Beni güldürdünüz; Allah ta sizi güldürsün.  

Sevgi ile

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats