Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Tevbe 2'de müþriklere "Dört ay yeryüzünde dolaþýn!" dendiðine göre inananlar Mekke'ye اربعةحرمdört yasak ay baþlar baþlamazgirmiþ ve ateþkes anlaþmasýnýn derhal yapýlmýþtýr. Gökte çilek dolunayý var; yýlýn رمضان denen en sýcak âný.
O odur ki sizi onlara üstün getirdikten sonra Mekke'nin göbeðinde onlarýn ellerini sizden, sizin ellerinizi onlardan çekti... (48:24). Onlar o kafirler ki sizi Mescid-i Haram'a sokmuyor, sunduðunuz hayvanlarýn adaðýnýzýn yerine ulaþmadan beklemesini zorunlu kýlýyorlardý (48:25).
"Sunduðunuz hayvanlar" ifadesi, الهدي, hacca bir atýf (2:196). Demek ki Muhammed nebi ve arkadaþlarý hacca niyetlenmiþler. Baðýþlayacaklarý hayvanlarý dahi hazýrlamýþlar. Ama müþrikler onlarýn tavaf için Mescid-i Harâm girmesine izin vermiyor.
Ateþkes anlaþmasý yapýldýðýna göre artýk o engel yok. Tevbe 3 o haccýn yapýldýðýný gösterir. Ýnananlar, yoksullara baðýþladýklarý hayvanlar onlara ulaþtýktan sonra, ikinci yasak dolunayda Mescid-i Harâm'a girerler ve "o ev"i tavaf edip haccý tamamlarlar. Ardýndan hemen oracýkta müþriklere ihtar ederler.
Tevbe 3:
Büyük hac günün Allah ve elçisi ihtar ederler ki Allah ve elçisinin ortak koþanlarla anlaþmasý söz konusu olamaz. O halde kendi iyiliðiniz için tövbe edin. Yok, yüz çevirirseniz bilin ki Allah'ý aciz düþüremezsiniz siz...
Bu neyi gösterir? Ateþkes anlaþmasýný yapan, Allah ve O'nun elçisi deðil devlettir. Onun neden eli mahkum? Çünkü kafirlerle inananlar orada iç içe; kimin ne olduðu bilinemiyor. Ýslam askerleri yükleniverse inanan erkekler ve kadýnlar da ayaklar altýnda kalacak.
Fetih 25'in devamýnda açýklanýyor bu:
Eðer kendilerini tanýmadan çiðneyeceðiniz için kýnanýp üzülmenize yol açacak inanan erkekler ve kadýnlar bulunmasaydý iþ elbet baþka türlü olurdu.
Ýnananlar üstünlüðü saðladýklarý halde neden ateþkesi kabul ederler? Çünkü bir kaç gün sonra bir sonraki dolunay görünecek, ki dinî hac zamanýdýr. Ýnananlar onu yerine getirmek isterler.
Andolsun ki Allah, elçisinin o düþünü doðru çýkardý. Allah isterse baþýnýzý týraþ etmiþ, saçýnýzý kýsaltmýþ olarak ve güven içinde Mescid-i Harâm'a elbet gireceksiniz... (48:27).
ÝTÝRAZ: ...henüz Mekke fethedilmemiþ. Mekke'de tam teslim olmuþlar ve Muhammed, biri sadece Allah'a dua ederken, öteki El-Ýlah ve kýzlarýna dua eder þekilde yanyana ibadet yapamaz.
Neden sürekli barýþ deðil de yalnýzca ateþkes? Çünkü savaþý müþrikler baþlatmýþtýr; onlar yenilgiyi kabul edecek ki savaþ gerçekten sona ersin. Yoksa müþriklerin savaþý baþlatma nedeni sakattýr ama kesin yenilgilerine kadar o neden hâlâ yürürlüktedir.
Ýnananlar sýrf "Rabbimiz Allah!" dedikleri için yurtlarýndan çýkarýldý (22:40). Ýnananlar o üstün ve övülen Allah'a inandýklarý için müþrikler onlardan öc alýyordu (85:8).
Ýnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceðine göre savaþý sona erdirmek için müþrikler o sözü savaþ nedeni saymayý býrakacak. Baþka yolu yok.
Barýþý müþrikler neden önerir? Çünkü panayýr kurulmuþtur; ticarî hac bütün hýzýyla sürüyor. Çatýþma halinde o ekmek kapýsý kapanacak.
Sevgili hasakcay, Cok ozur dilerim ama, buyuk yanilgi icinde yorum yapiyorsunuz.
Bir de sunu okuyun belki fikir verir size, ikna olursunuz. Cunku tarih bilgimiz var. Bunu kaldirip cope atamayiz. Ayetleri oncelikle dikkate alirsak puzzle tamamlanir, sizde ikna olmus olursunuz.
Kirmizi bolumler katilmadigim bolumler..
Bu mesajinizda eklemeler yapmissiniz, ben yeni okudum. Ve hala israrla katilmiyorum. Neden katilmiyorum.
Bakin, inananlar feth edilmemis Mekke'de ibadet yapamazlar.Tarih ve Kuran ayetleri yanlislar sizi.. Sanirim tarihsel bilgiyi, Kuran ayetlerine gore refere etmek yanlis bir yontem degil..
Bakin nasil yapamazlar; Hudeybiye Anlasmasini peygamber, hicretin 6. yilinda, 628 Mart ayinda yapmis.Bu anlasma ile musrikler resmen Islam devletini tanimislar. Bakin maddeleri neymis anlasmanin;
Müslümanlarla karþý taraf arasýnda 10 yýl savaþ olmayacak, iki tarafýn hiçbiri diðerinin malýna ve canýna el atmayacak.
Müslümanlar bu yýl Beytullah'ý ziyaret etmeksizin geri dönecekler.
Gelecek yýl üç günden fazla olmamak üzere Mekke'ye gelip Beytullah'ý
ziyaret edecekler. Bu üç gün süresince Mekkeliler þehir dýþýna
çýkacaklar.
Müslümanlardan Kureyþ'e sýðýnacak olursa, geri döndürülmeyecek, fakat onlardan müslümanlara sýðýnanlar geri döndürülecek
Müslümanlardan Hac, Umre ve ticaret için Mekke'ye gideceklerin
canlarý ve mallarý güven altýnda olacak. Kureyþ tarafýnda Mýsýr'a ve
Þam'a gidenlerle ticarette bulunmak üzere Medine'ye gelenlerin de
canlarý ve mallarý güven altýnda bulunacak
630'da Muhammed Mekke'yi fethetmistir.632 de son Veda Hacci'dir.Sonrasinda olmustur.
Simdi siz diyorsunuz(fikir yurutuyorsunuz yani) ki; 2:196 ta hacca atif oldugundan Muhammed hayvanini da hazirlamis, bu hac gerceklesmistir.Buna ispat olarak Tevbe 3'u gosteriyorsunuz.
9:5 icerigi ile de 4 aylik sureyi esliyorsunuz.Dolunay aciklamalarinizdan dolayi, tarihi de farkinda olmadan degistiriyorsunuz.
Bakin o hac gerceklesmemistir.Peygamber Mart ayinda yapmis bu anlasmayi.. Ve demiski bu yil (628) inananlar Beytullahi ziyaret etmeden donecek. Gelecek yil Beytullah ziyareti yapilacak.
Ama siz, dolunay hesabinizdan, cilek ayi done aldiginizdan, fethetmedigi Beytullah'ta peygamberi hac ettiriyorsunuz. Halbuki Allah sesleniyor ordan, musrikler hediyeleri bekletiyor, alikoyuyor, geri ceviriyor diyor.
Bakin hataniz surada; Arap tarihi ve ozellikle Mekke donemi tarihini okursaniz siz de goreceksiniz.
Araplar Muhammed'e henuz teblig gelmeden yaklasik 100 yil once de 4 yasak ay duzenini uyguluyorlar.4 yasak ay yeni bir kavram degil yani Islam doneminde..
Hatta bazen bu yasak aylar uzuyor savasin durumuna gore..Ornegin Ficar savasina Muhammed'de katilmis henuz musrik iken(peygamberlik verilmeden once)
Belli bir sure sonra Kureys kabile olarak, ticaretten gelen paranin iyice tadini alinca, BASL kavramini ortaya atip inandigindan degil, ticaret yapabilmesi icin bu yasak sureyi 1 yil ilan ediyor. Ama Allah'a inandigindan degil.Para yuzunden..
Bu yuzden sizin gosterdiginiz 48:24 ateskes anlasmasina degildir, Hudeybiye anlasmasina dikkat ceker. Muhammed fethetmedigi Beytullah'ta hac yapamaz. Daha fethedecek, Kabe'yi onaracak, putlari kiracak vb. bir suru isi var.
Bu yuzden aslinda (Tevbe7) ne Allah, ne peygamberi musrikle anlasma yapmaz. Ama bu bir taktik, cunku Mekke elbet fethedilecek(Fetih27), Islam Devletini tanimasi gerekiyor once musriklerin. Fethedilmedi henuz.
Allah sacinizi kazittinizdemiyor ayette, kazitacaksiniz diyor.Girdiniz demiyor, gireceksiniz diyor.
Bu yuzden surekli baris yok henuz. Mekke fethedilmeden surekli baristan soz edilemez. Bu yuzden Hudeybiye anlasmasini yapti Muhammed, fethin yolunu hazirliyor, musrikler degismeyecek cunku..Kaldi ki Hudeybiye'de savas yapilmamistir. Hendek savasindan yenik cikan musriklerin morali bozuktur. Peygamber ashabiyla Mekke'ye dogru yola cikinca, musrikler savas icin geliyor sanip, kendileri teklif etmislerdir anlasmayi.(48:24)
Kureys'ten musriklikten vazgecip Muhammed'e katilanlar, inananlar olsa da Kureys kabul etmiyor geri dondurulecek mutlaka...
Tevbe3 Ticari maksatli panayirda musrikler inanmaya cagirilacak.Olur ya birkaci Allah'a inanmayi secebilir. Hudeybiye(Tevbe7) sayesinde, inanmislar(Mescid-i Haram'da) ticari panayirda rahatca teblig yapabilecekler, Allah yoluna davet edebilecekler.
Zaten mantiken de, sizin dediginiz gibi ateskes filan olup anlasma saglanmis olsa, hac ifa edilse , Allah gelecek zamanda(48:27) konusmaz. Simdiki zamanda konusur kitaben..
Ýnananlar
"Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceðine göre savaþý sona erdirmek için
müþrikler o sözü savaþ nedeni saymayý býrakacak. Baþka yolu yok.
Birakmadilar zaten, siz biraktilar seklinde dusunuyorsunuz. Birakmis olsalar Mekke'nin fethine ihtiyac hasil olmaz. Daha Mekke fethedilmedi.
Allah sadece anlasma maddeleri geregi(48:24) iki tarafin elini birbirinden uzaklastirdi. Gelecek yilki(629) Beytullah ziyaretinde , Kureysliler Muhammed ve ashabi ziyarete geldiginde kentten cikacak, suresi bile belli 3 gun.. Bir daha ki(sonraki) ziyarette Mekke zaten fethedilmis olacak.(630)
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
peygamberlik verilmeden önce peygamber müşrikmiydi?
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
söylediğin ayetleri iyi oku....kelimeleri istediğin yerden de ey bük...birtek delil göster o ayetlerden....
" Babaları uyarılmamış, tam gaflet içinde bir toplumu uyarman için gönderildin. "
" İşte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarımızdan dilediğimizi kendisiyle kılavuzladığımız bir nur yaptık. Hiç kuşkusuz, sen, dosdoğru bir yola kılavuzluk etmektesin. "
"İnzar edesin: vehameti haber veresin diye bir kavme babalar inzar edilmedi de haberleri de yok gafiller"
"Ve işte sana böyle emrimizden biz ruh vahyettirdik, sen kitab nedir? İyman nedir? Bilmiyordun ve lâkin biz onu bir nur kıldık. Onunla kullarımızdan dilediğimize hidâyet vereceğiz ve emîn ol sen her halde doğru bir yola çağırıyorsun"
" Babaları korkutulmamış ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ın indirdiği (Kur'ân) ile korkutasın."
burda sayılan hangi müşriklik sıfatı peygamberdede vardı...peygamber olmadan önce?
sen herşeyi birbirinekarıştırmışsın....ALLAHIN muhammed sallahu aleyhi vesellemi nübüvetten önce mişrik diye tanımladığı ayet göster.bırak kendi tevilini...birtek ayet.sen müşrikden....diye ...seni müşriklikden çekip aldım diye....veya türevleri...ama senin yorumun olmasın.çünki sen çok yanlış yorumlar yapan birisin.ALLAH hangi ayette peygamberini hatta herangi bir peygamberini müşrük diye nitelemiş...peygamberlik gösrevi verilmeden önce?birtek peygamber ismi say....tevilsiz..içinde kendi yorumunun olmadığı.çünki sen aşırı derecede yanlış yorumlar yapan birisin...
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Sevgili Sasha,El-Türki haklı,"müşrikti" demek doğru değil.İbrahim resulde yıldıza,aya,güneşe rabbim dedi ama Allah onu "O müşriklerden değildi"diye tanımlıyor.Yani kişi sürekli bir arayış trendinde ise Allah onu müşrik sınıfına koymuyor.Müşriklik statik bir durumdur.Muhammed resulde sürekli ilerleme içerisinde olmasaydı zaten resul olamazdı..Selamlar..
söylediðin ayetleri iyi oku....kelimeleri istediðin yerden de ey bük...birtek delil göster o ayetlerden....
" Babalarý uyarýlmamýþ, tam gaflet içinde bir toplumu uyarman için gönderildin. "
" Ýþte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarýmýzdan dilediðimizi kendisiyle kýlavuzladýðýmýz bir nur yaptýk. Hiç kuþkusuz, sen, dosdoðru bir yola kýlavuzluk etmektesin. "
"Ýnzar edesin: vehameti haber veresin diye bir kavme babalar inzar edilmedi de haberleri de yok gafiller"
"Ve iþte sana böyle emrimizden biz ruh vahyettirdik, sen kitab nedir? Ýyman nedir? Bilmiyordun ve lâkin biz onu bir nur kýldýk. Onunla kullarýmýzdan dilediðimize hidâyet vereceðiz ve emîn ol sen her halde doðru bir yola çaðýrýyorsun"
" Babalarý korkutulmamýþ ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ýn indirdiði (Kur'ân) ile korkutasýn."
burda sayýlan hangi müþriklik sýfatý peygamberdede vardý...peygamber olmadan önce?
sen herþeyi birbirinekarýþtýrmýþsýn....ALL AHIN muhammed sallahu aleyhi vesellemi nübüvetten önce miþrik diye tanýmladýðý ayet göster.býrak kendi tevilini...birtek ayet.sen müþrikden....diye ...seni müþriklikden çekip aldým diye....veya türevleri...ama senin yorumun olmasýn.çünki sen çok yanlýþ yorumlar yapan birisin.ALLAH hangi ayette peygamberini hatta herangi bir peygamberini müþrük diye nitelemiþ...peygamberlik gösrevi verilmeden önce?birtek peygamber ismi say....tevilsiz..içinde kendi yorumunun olmadýðý.çünki sen aþýrý derecede yanlýþ yorumlar yapan birisin...
Sevgili Sasha,El-Türki haklý,"müþrikti" demek doðru deðil.Ýbrahim resulde yýldýza,aya,güneþe rabbim dedi ama Allah onu "O müþriklerden deðildi"diye tanýmlýyor.Yani kiþi sürekli bir arayýþ trendinde ise Allah onu müþrik sýnýfýna koymuyor.Müþriklik statik bir durumdur.Muhammed resulde sürekli ilerleme içerisinde olmasaydý zaten resul olamazdý..Selamlar..
Selam sevgili Dermanbeg,
Muhammed'in peygamberlik oncesi, ticarette guvenilir olusu, hicbir sekilde ortak kosulmayan bir Allah inancina sahip oldugu anlamina gelmez.
Zaten Musrik kelimesinin anlamina bakarsaniz, goreceksiniz.(Sirk)
Oysa ne islamiyette, ne Kuran'da boyle birsey yoktur, kural bakimindan. Olsaydi, Allah "Uclemeyin" ayetini yollamazdi.
Bu kural tum peygamberler icin de gecerlidir. Kaldi ki donem Mekke'sinin(Muhammed oncesi) inanc seklini her turlu kaynaktan bulabilirsiniz.
Insanin her donem arayista olmasi, onun bir tek Allah'a inandigi anlamina gelmez.
Kaldi ki bu Muhammed adina utanilacak veya ayiplanacak bir olay degildir. Muhammed'in varligini kucultmez.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Tevbe 2'de müşriklere "Dört ay yeryüzünde dolaşın!" dendiğine göre inananlar Mekke'ye اربعةحرمdört yasak ay başlar başlamazgirmiş ve ateşkes anlaþması derhal yapılmşþtır. Gökte çilek dolunayı var; yılın رمضان denen en sıcak ânı.
*
İnananların kabul ettiği, sürekli barış değil yalnızca dört dolunaylık bir ateşkes anlaşmasıdır:
*
Neden sürekli barıþ değil de yalnızca ateşkes? Çünkü savaşı müşrikler başlatmıştır; onlar yenilgiyi kabul edecek ki savaş gerçekten sona ersin. Yoksa müşriklerin savaşı başlatma nedeni sakattır ama kesin yenilgilerine kadar o neden hâlâ yürürlüktedir.
*
İnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceğine göre savaşı sona erdirmek için müşrikler o sözü savaş nedeni saymayı bırakacak. Başka yolu yok.
Sevgili hasakcay, Cok ozur dilerim ama, buyuk yanilgi icinde yorum yapiyorsunuz.
Bir de sunu okuyun belki fikir verir size, ikna olursunuz. Cunku tarih bilgimiz var. Bunu kaldirip cope atamayiz. Ayetleri oncelikle dikkate alirsak puzzle tamamlanir, sizde ikna olmus olursunuz.
Kirmizi bolumler katilmadigim bolumler..
Bu mesajinizda eklemeler yapmissiniz, ben yeni okudum. Ve hala israrla katilmiyorum. Neden katilmiyorum.
Bakin, inananlar feth edilmemis Mekke'de ibadet yapamazlar. Tarih ve Kuran ayetleri yanlislar sizi.. Sanirim tarihsel bilgiyi, Kuran ayetlerine gore refere etmek yanlis bir yontem degil..
Bakin nasil yapamazlar; Hudeybiye Anlasmasini peygamber, hicretin 6. yilinda, 628 Mart ayinda yapmis. Bu anlasma ile musrikler resmen Islam devletini tanimislar. Bakin maddeleri neymis anlasmanin;
Müslümanlarla karşı taraf arasında 10 yıl savaş olmayacak, iki tarafın hiçbiri diğerinin malına ve canına el atmayacak.
Müslümanlar bu yıl Beytullah'ý ziyaret etmeksizin geri dönecekler. Gelecek yıl üç günden fazla olmamak üzere Mekke'ye gelip Beytullah'ı ziyaret edecekler. Bu üç gün süresince Mekkeliler şehir dışına çıkacaklar.
Müslümanlardan Kureyş'e sığınacak olursa, geri döndürülmeyecek, fakat onlardan müslümanlara sığınanlar geri döndürülecek
Müslümanlardan Hac, Umre ve ticaret için Mekke'ye gideceklerin canları ve malları güven altında olacak. Kureyş tarafında Mısır'a ve Şam'a gidenlerle ticarette bulunmak üzere Medine'ye gelenlerin de canları ve malları güven altında bulunacak
Kureyş'den başka diğer kabileler isterlerse müslümanların, isterlerse Kureyş'in koruması altına girebilecek.
630'da Muhammed Mekke'yi fethetmistir.632 de son Veda Hacci'dir.Sonrasinda olmustur.
Simdi siz diyorsunuz (fikir yurutuyorsunuz yani) ki; 2:196 ta hacca atif oldugundan Muhammed hayvanini da hazirlamis, bu hac gerceklesmistir. Buna ispat olarak Tevbe 3'u gosteriyorsunuz.
9:5 icerigi ile de 4 aylik sureyi esliyorsunuz. Dolunay aciklamalarinizdan dolayi, tarihi de farkinda olmadan degistiriyorsunuz.
Bakin o hac gerceklesmemistir.Peygamber Mart ayinda yapmis bu anlasmayi.. Ve demiski bu yil (628) inananlar Beytullahi ziyaret etmeden donecek. Gelecek yil Beytullah ziyareti yapilacak.
Ama siz, dolunay hesabinizdan, cilek ayi done aldiginizdan, fethetmedigi Beytullah'ta peygamberi hac ettiriyorsunuz. Halbuki Allah sesleniyor ordan, musrikler hediyeleri bekletiyor, alikoyuyor, geri ceviriyor diyor.
Bakin hataniz surada; Arap tarihi ve ozellikle Mekke donemi tarihini okursaniz siz de goreceksiniz.
Araplar Muhammed'e henuz teblig gelmeden yaklasik 100 yil once de 4 yasak ay duzenini uyguluyorlar. 4 yasak ay yeni bir kavram degil yani Islam doneminde..
Hatta bazen bu yasak aylar uzuyor savasin durumuna gore.. Ornegin Ficar savasina Muhammed'de katilmis henuz musrik iken (peygamberlik verilmeden once)
Belli bir sure sonra Kureys kabile olarak, ticaretten gelen paranin iyice tadini alinca, BASL kavramini ortaya atip inandigindan degil, ticaret yapabilmesi icin bu yasak sureyi 1 yil ilan ediyor. Ama Allah'a inandigindan degil. Para yuzunden..
Bu yuzden sizin gosterdiginiz 48:24 ateskes anlasmasina degildir, Hudeybiye anlasmasina dikkat ceker. Muhammed fethetmedigi Beytullah'ta hac yapamaz. Daha fethedecek, Kabe'yi onaracak, putlari kiracak vb. bir suru isi var.
Bu yuzden aslinda (Tevbe7) ne Allah, ne peygamberi musrikle anlasma yapmaz. Ama bu bir taktik, cunku Mekke elbet fethedilecek(Fetih27), Islam Devletini tanimasi gerekiyor once musriklerin. Fethedilmedi henuz.
Allah sacinizi kazittinizdemiyor ayette, kazitacaksiniz diyor. Girdiniz demiyor, gireceksiniz diyor.
Bu yuzden surekli baris yok henuz. Mekke fethedilmeden surekli baristan soz edilemez. Bu yuzden Hudeybiye anlasmasini yapti Muhammed, fethin yolunu hazirliyor, musrikler degismeyecek cunku.. Kaldi ki Hudeybiye'de savas yapilmamistir. Hendek savasindan yenik cikan musriklerin morali bozuktur.
Peygamber ashabiyla Mekke'ye dogru yola cikinca, musrikler savas icin geliyor sanip, kendileri teklif etmislerdir anlasmayi. (48:24)
Kureys'ten musriklikten vazgecip Muhammed'e katilanlar, inananlar olsa da Kureys kabul etmiyor geri dondurulecek mutlaka...
Tevbe3 Ticari maksatli panayirda musrikler inanmaya cagirilacak. Olur ya birkaci Allah'a inanmayi secebilir. Hudeybiye(Tevbe7) sayesinde, inanmislar (Mescid-i Haram'da) ticari panayirda rahatca teblig yapabilecekler, Allah yoluna davet edebilecekler.
Zaten mantiken de, sizin dediginiz gibi ateskes filan olup anlasma saglanmis olsa, hac ifa edilse, Allah gelecek zamanda (48:27) konusmaz. Simdiki zamanda konusur kitaben..
İnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceğine göre savaşı sona erdirmek için müşrikler o sözü savaş nedeni saymayı bırakacak. Başka yolu yok.
Birakmadilar zaten, siz biraktilar seklinde dusunuyorsunuz. Birakmis olsalar Mekke'nin fethine ihtiyac hasil olmaz. Daha Mekke fethedilmedi.
Allah sadece anlasma maddeleri geregi (48:24) iki tarafin elini birbirinden uzaklastirdi. Gelecek yilki (629) Beytullah ziyaretinde, Kureysliler Muhammed ve ashabi ziyarete geldiginde kentten cikacak, suresi bile belli 3 gun..
Bir daha ki (sonraki) ziyarette Mekke zaten fethedilmis olacak. (630)
Merhaba sasha dost. Verdiğiniz bu tarih bilgisi için teşekkür ederim. Cevap veriyorum:
Sanirim tarihsel bilgiyi, Kuran ayetlerine gore refere etmek yanlis bir yontem degil..
Bu cümlenizi anlamakta zorlanıyorum çünkü Türkçesi bozuk. Şunu mu demek istiyorsunuz: Tarih bilgisi Kuran tarafından onaylanıyorsa doğrudur; onaylanmıyorsa at çöpe! Dediğiniz bu ise size katılırım. Ve verdiğiniz bu tarih bilgisinin içinde Kuran'ın onaylamadığı kırıntıları çöpe atmanızı beklerim.
Gelecek yıl üç günden fazla olmamak üzere Mekke'ye gelip Beytullah'ı ziyaret edecekler.
Bunu not etmemin nedeni şu iddianızı çürütmesidir:
Muhammed fethetmedigi Beytullah'ta hac yapamaz. Daha fethedecek, Kabe'yi onaracak, putlari kiracak vb. bir suru isi var.
Beytullah'a gidecekler ama onu ziyaret yani tavaf etmiyecekler? Zira GÖRMEYE GİTMEK = ZİYARET ETMEK = TAVAF.
İddiadaki çelişkiye bakar mısınız. Şakacı biri olsam sorarım: Napıcaklar hacı olarak gidip tavaf etmeyecekler de; turist olarak gidip fotoğraf mı çekecekler?
Ayrıca, "Kabe'nin içinde put varsa tavaf edilmesi haramdır!" diye bir ayet yok. "Tıpkı içinde teslis işaretleri bulunan kilisede namaz kılmak haramdır!" gibi. Bu tür beşerî haramları ciddiye almamı lütfen benden beklemeyin. Beni bağlayan kural, "Allah ne diyorsa o!"dur. Kuralıma saygı gösterin.
Allah sacinizi kazittinizdemiyor ayette, kazitacaksiniz diyor. Girdiniz demiyor, gireceksiniz diyor.
Çünkü Allah, Muhammed'in gördüğü bir düşten söz ediyor. O düş doğru çıkmaktadır; Muhammed başını tıraş edecek ve Mescid-i Harâm'a gidecek.
sizin dediginiz gibi ateskes filan olup anlasma saglanmis olsa, hac ifa edilse, Allah gelecek zamanda (48:27) konusmaz.
İnanananların başlarını tıraş edip Mescid-i Harâm'a gitmesi Fetih sûresinde de var Tevbe sûresinde de. Bunu görmek gerekir. Ben gördüm; o kadar.
Ateşkese gelince, onu ben demiyorum; Allah diyor. Bunu konusu hac olan çalışmamda ilgili ayetlerle birlikte anlatacağım, Allah isterse.
Sasha kardeşim, sizi fazlaca heyecanlı görüyorum. Lütfen sakin olun. Ve bana birazcık inanın. I-podumdan Tevbe ve Fetih sûrelerini arka arkaya az 200 (ikiyüz) kere dinledim.
musa aleyhisselamın doğumundan sonra nasıl korunduğuna bak.....firavunun sarayındada nasıl korunduğuna bak.ysusf aleyhisselamın çocukluğundan beri nasıl korunduğunu oku musa aleyhisselamın kıssasıyla beraber.sonra ALLAH ın ibrahim aleyhisselam için dediği "o müşrik değildi...."kelimesine bak.sonra isa aleyhisselamın daha kundakda çocukken gösterdiği mucizeye bak.peygamberler doğarken peygamber doğar....o kabiliyet,yetenek özellik üzerine.sonrada görev verilir.senin anlamsız tevilin gibi müşrik değil.bütün bu kıssalar benim delilimdir.tevilsiz.yazdığn cevabı iyi oku.birbiriyle alakasız bir sürü cümle.sende herşey karışmış.yazık.
sana tavsiyem:önce oku.dini meallerden öğrenmeye kalkma.sapıtırsın.kidurum oraya doğru gidiyor anlaşılan.bende arapça bilmem.kur'an okuması hariç.ama bir meali yorumlamadan önce bir sürü tefsirden araştırma yaparım.yetmez ulaşabildiğim diğer tefsirlere ve yorumlara bakarım.sonra yorumlamaya kalkarım.bence sen o ayetlerin tefsirlerine birdaha bak.kelimeler hakkında ne denmiş..işte şöyle olursa şu manaya gelir ...gibi uzun kelime yorumlarına bak.sonra konuş.yoksa sürekli hata yapar.mealin kurbanıyım dersin....bu sadecene tevsiyem.
ALLAH musayala firavunu birbirine karıştıurmıyor...ama sen muhammed sallahu aleyhi vesellem le kureyşi bir birine katıyorsun.
hem yazını okumadım...sadecene o cümle dikkatimi çekdi.ve bucümleyede tepkimi koyarım.sende ben yazdım okuma diyemezsin...tepki gösterme diyemezsin....
neyse ALLAHDAN peygamberlerin senin gibi insanların teviline ihtiyaçları yok.ALLAH onları senin gibi insanların teviline muhtaç bırakmamış.
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
musa aleyhisselamýn doðumundan sonra nasýl korunduðuna bak.....firavunun sarayýndada nasýl korunduðuna bak.ysusf aleyhisselamýn çocukluðundan beri nasýl korunduðunu oku musa aleyhisselamýn kýssasýyla beraber.sonra ALLAH ýn ibrahim aleyhisselam için dediði "o müþrik deðildi...."kelimesine bak.sonra isa aleyhisselamýn daha kundakda çocukken gösterdiði mucizeye bak.peygamberler doðarken peygamber doðar....o kabiliyet,yetenek özellik üzerine.sonrada görev verilir.senin anlamsýz tevilin gibi müþrik deðil.bütün bu kýssalar benim delilimdir.tevilsiz.yazdýðn cevabý iyi oku.birbiriyle alakasýz bir sürü cümle.sende herþey karýþmýþ.yazýk.
sana tavsiyem:önce oku.dini meallerden öðrenmeye kalkma.sapýtýrsýn.kidurum oraya doðru gidiyor anlaþýlan.bende arapça bilmem.kur'an okumasý hariç.ama bir meali yorumlamadan önce bir sürü tefsirden araþtýrma yaparým.yetmez ulaþabildiðim diðer tefsirlere ve yorumlara bakarým.sonra yorumlamaya kalkarým.bence sen o ayetlerin tefsirlerine birdaha bak.kelimeler hakkýnda ne denmiþ..iþte þöyle olursa þu manaya gelir ...gibi uzun kelime yorumlarýna bak.sonra konuþ.yoksa sürekli hata yapar.mealin kurbanýyým dersin....bu sadecene tevsiyem.
ALLAH musayala firavunu birbirine karýþtýurmýyor...ama sen muhammed sallahu aleyhi vesellem le kureyþi bir birine katýyorsun.
hem yazýný okumadým...sadecene o cümle dikkatimi çekdi.ve bucümleyede tepkimi koyarým.sende ben yazdým okuma diyemezsin...tepki gösterme diyemezsin....
neyse ALLAHDAN peygamberlerin senin gibi insanlarýn teviline ihtiyaçlarý yok.ALLAH onlarý senin gibi insanlarýn teviline muhtaç býrakmamýþ.
Peygamberin Kureys kabilesinden oldugunu kaynaklar yaziyor. Gokten zembille inmedigine gore Muhammed, o toplumun icinden cikmis.
Peygamberler niye peygamber dogsunlar? Kim demis onu?
Allah istese, su an sizi temizleyip peygamber yapmaktan aciz mi?
Siz Isa'nin dogumuyla, Muhammed'i karistirdiniz sanirim.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma