HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Hac 40 ve Bakara 251: Allah’ın "savması"! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

hasakcay Yazdı:



Tevbe 2'de müþriklere "Dört ay yeryüzünde dolaþýn!" dendiðine göre inananlar Mekke'ye اربعة حرم dört yasak ay baþlar baþlamaz girmiþ ve ateþkes anlaþmasýnýn derhal yapýlmýþtýr. Gökte çilek dolunayý var; yýlýn رمضان denen en sýcak âný.  

O odur ki sizi onlara üstün getirdikten sonra Mekke'nin göbeðinde onlarýn ellerini sizden, sizin ellerinizi onlardan çekti... (48:24). Onlar o kafirler ki sizi Mescid-i Haram'a sokmuyor, sunduðunuz hayvanlarýn adaðýnýzýn yerine ulaþmadan beklemesini zorunlu kýlýyorlardý (48:25).

"Sunduðunuz hayvanlar" ifadesi, الهدي, hacca bir atýf (2:196). Demek ki Muhammed nebi ve arkadaþlarý hacca niyetlenmiþler. Baðýþlayacaklarý hayvanlarý dahi hazýrlamýþlar. Ama müþrikler onlarýn tavaf için Mescid-i Harâm girmesine izin vermiyor.  

Ateþkes anlaþmasý yapýldýðýna göre artýk o engel yok. Tevbe 3 o haccýn yapýldýðýný gösterir. Ýnananlar, yoksullara baðýþladýklarý hayvanlar onlara ulaþtýktan sonra, ikinci yasak dolunayda Mescid-i Harâm'a girerler ve "o ev"i tavaf edip haccý tamamlarlar. Ardýndan hemen oracýkta müþriklere ihtar ederler.

Tevbe 3: 

Büyük hac günün Allah ve elçisi ihtar ederler ki Allah ve elçisinin ortak koþanlarla anlaþmasý söz konusu olamaz. O halde kendi iyiliðiniz için tövbe edin. Yok, yüz çevirirseniz bilin ki Allah'ý aciz düþüremezsiniz siz...     

Bu neyi gösterir? Ateþkes anlaþmasýný yapan, Allah ve O'nun elçisi deðil devlettir. Onun neden eli mahkum? Çünkü kafirlerle inananlar orada iç içe; kimin ne olduðu bilinemiyor. Ýslam askerleri yükleniverse inanan erkekler ve kadýnlar da ayaklar altýnda kalacak. 

Fetih 25'in devamýnda açýklanýyor bu:    

Eðer kendilerini tanýmadan çiðneyeceðiniz için kýnanýp üzülmenize yol açacak inanan erkekler ve kadýnlar bulunmasaydý iþ elbet baþka türlü olurdu.

Ateþkes anlaþmasý Mescid-i Haram'da yapýldý. Tevbe 7:

Allah ve O'nun elçisi katýnda müþriklerle anlaþma olamaz. Ama Mescid-i Harâm'da sizin anlaþtýklarýnýz baþka.

Ýnananlarýn kabul ettiði, sürekli barýþ deðil yalnýzca dört dolunaylýk bir ateþkes anlaþmasýdýr:

Yasak dolunaylar çýkýnca müþrikleri nerde bulursanýz öldürün; yakalayýn; kuþatýn; onlarýn bütün geçitlerini tutun... (9:5).

Ýnananlar üstünlüðü saðladýklarý halde neden ateþkesi kabul ederler? Çünkü bir kaç gün sonra bir sonraki dolunay görünecek, ki dinî hac zamanýdýr. Ýnananlar onu yerine getirmek isterler.

Andolsun ki Allah, elçisinin o düþünü doðru çýkardý. Allah isterse baþýnýzý týraþ etmiþ, saçýnýzý kýsaltmýþ olarak ve güven içinde Mescid-i Harâm'a elbet gireceksiniz... (48:27).

ÝTÝRAZ: ...henüz Mekke fethedilmemiþ. Mekke'de tam teslim olmuþlar ve Muhammed, biri sadece Allah'a dua ederken, öteki El-Ýlah ve kýzlarýna dua eder þekilde yanyana ibadet yapamaz.  

Neden sürekli barýþ deðil de yalnýzca ateþkes? Çünkü savaþý müþrikler baþlatmýþtýr; onlar yenilgiyi kabul edecek ki savaþ gerçekten sona ersin. Yoksa müþriklerin savaþý baþlatma nedeni sakattýr ama kesin yenilgilerine kadar o neden hâlâ yürürlüktedir.

Ýnananlar sýrf "Rabbimiz Allah!" dedikleri için yurtlarýndan çýkarýldý (22:40). Ýnananlar o üstün ve övülen Allah'a inandýklarý için müþrikler onlardan öc alýyordu (85:8). 

Ýnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceðine göre savaþý sona erdirmek için müþrikler o sözü savaþ nedeni saymayý býrakacak. Baþka yolu yok.

Barýþý müþrikler neden önerir? Çünkü panayýr kurulmuþtur; ticarî hac bütün hýzýyla sürüyor. Çatýþma halinde o ekmek kapýsý kapanacak. 

 



Sevgili hasakcay,
Cok ozur dilerim ama, buyuk yanilgi icinde yorum yapiyorsunuz.

Bir de sunu okuyun belki fikir verir size, ikna olursunuz. Cunku tarih bilgimiz var. Bunu kaldirip cope atamayiz. Ayetleri oncelikle dikkate alirsak puzzle tamamlanir, sizde ikna olmus olursunuz.

Kirmizi bolumler katilmadigim bolumler..

Bu mesajinizda eklemeler yapmissiniz, ben yeni okudum. Ve hala israrla katilmiyorum. Neden katilmiyorum.

Bakin, inananlar feth edilmemis Mekke'de ibadet yapamazlar.Tarih ve Kuran ayetleri yanlislar sizi.. Sanirim tarihsel bilgiyi, Kuran ayetlerine gore refere etmek yanlis bir yontem degil..

Bakin nasil yapamazlar;
Hudeybiye Anlasmasini peygamber, hicretin 6. yilinda, 628 Mart ayinda yapmis.Bu anlasma ile musrikler resmen Islam devletini tanimislar.
Bakin maddeleri neymis anlasmanin;
  • Müslümanlarla karþý taraf arasýnda 10 yýl savaþ olmayacak, iki tarafýn hiçbiri diðerinin malýna ve canýna el atmayacak.
  • Müslümanlar bu yýl Beytullah'ý ziyaret etmeksizin geri dönecekler. Gelecek yýl üç günden fazla olmamak üzere Mekke'ye gelip Beytullah'ý ziyaret edecekler. Bu üç gün süresince Mekkeliler þehir dýþýna çýkacaklar.
  • Müslümanlardan Kureyþ'e sýðýnacak olursa, geri döndürülmeyecek, fakat onlardan müslümanlara sýðýnanlar geri döndürülecek
  • Müslümanlardan Hac, Umre ve ticaret için Mekke'ye gideceklerin canlarý ve mallarý güven altýnda olacak. Kureyþ tarafýnda Mýsýr'a ve Þam'a gidenlerle ticarette bulunmak üzere Medine'ye gelenlerin de canlarý ve mallarý güven altýnda bulunacak
  • Kureyþ'den baþka diðer kabileler isterlerse müslümanlarýn, isterlerse Kureyþ'in korumasý altýna girebilecek.
630'da Muhammed Mekke'yi fethetmistir.632 de son Veda Hacci'dir.Sonrasinda olmustur.

Simdi siz diyorsunuz(fikir yurutuyorsunuz yani) ki; 2:196 ta hacca atif oldugundan Muhammed hayvanini da hazirlamis, bu hac gerceklesmistir.Buna ispat olarak Tevbe 3'u gosteriyorsunuz.


9:5 icerigi ile de 4 aylik sureyi esliyorsunuz.Dolunay aciklamalarinizdan dolayi, tarihi de farkinda olmadan degistiriyorsunuz.

Bakin o hac gerceklesmemistir.Peygamber Mart ayinda yapmis bu anlasmayi.. Ve demiski bu yil (628) inananlar Beytullahi ziyaret etmeden donecek. Gelecek yil Beytullah ziyareti yapilacak.

Ama siz, dolunay hesabinizdan, cilek ayi done aldiginizdan, fethetmedigi Beytullah'ta peygamberi hac ettiriyorsunuz. Halbuki Allah sesleniyor ordan, musrikler hediyeleri bekletiyor, alikoyuyor, geri ceviriyor diyor.

Bakin hataniz surada; Arap tarihi ve ozellikle Mekke donemi tarihini okursaniz siz de goreceksiniz.

Araplar Muhammed'e henuz teblig gelmeden yaklasik 100 yil  once de 4 yasak ay duzenini  uyguluyorlar.4 yasak ay yeni bir kavram degil yani Islam doneminde..

Hatta bazen bu yasak aylar uzuyor savasin durumuna gore..Ornegin Ficar savasina Muhammed'de katilmis henuz musrik iken(peygamberlik verilmeden once)

Belli bir sure sonra Kureys kabile olarak,  ticaretten gelen paranin iyice tadini alinca, BASL kavramini ortaya atip inandigindan degil, ticaret yapabilmesi icin bu yasak sureyi 1 yil ilan ediyor. Ama Allah'a inandigindan degil.Para yuzunden..

Bu yuzden sizin gosterdiginiz 48:24 ateskes anlasmasina degildir, Hudeybiye anlasmasina dikkat ceker. Muhammed fethetmedigi Beytullah'ta hac yapamaz. Daha fethedecek, Kabe'yi onaracak, putlari kiracak vb. bir suru isi var.

Bu yuzden aslinda (Tevbe7) ne Allah, ne peygamberi musrikle anlasma yapmaz. Ama bu bir taktik, cunku Mekke elbet fethedilecek(Fetih27), Islam Devletini tanimasi gerekiyor once musriklerin. Fethedilmedi henuz.

Allah sacinizi kazittiniz demiyor ayette, kazitacaksiniz diyor.Girdiniz demiyor, gireceksiniz diyor.


Bu yuzden surekli baris yok henuz. Mekke fethedilmeden surekli baristan soz edilemez. Bu yuzden Hudeybiye anlasmasini yapti Muhammed, fethin yolunu hazirliyor, musrikler degismeyecek cunku..Kaldi ki Hudeybiye'de savas yapilmamistir. Hendek savasindan yenik cikan musriklerin morali bozuktur.
Peygamber ashabiyla Mekke'ye dogru yola cikinca, musrikler savas icin geliyor sanip, kendileri teklif etmislerdir anlasmayi.(48:24)

Kureys'ten musriklikten vazgecip Muhammed'e katilanlar, inananlar olsa da Kureys kabul etmiyor geri dondurulecek mutlaka...

Tevbe3
Ticari maksatli panayirda musrikler inanmaya cagirilacak.Olur ya birkaci Allah'a inanmayi secebilir. Hudeybiye(Tevbe7) sayesinde, inanmislar(Mescid-i Haram'da) ticari panayirda rahatca teblig yapabilecekler, Allah yoluna davet edebilecekler.

Zaten mantiken de, sizin dediginiz gibi ateskes filan olup anlasma saglanmis olsa, hac ifa edilse , Allah gelecek zamanda(48:27) konusmaz. Simdiki zamanda konusur kitaben..

Ýnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceðine göre savaþý sona erdirmek için müþrikler o sözü savaþ nedeni saymayý býrakacak. Baþka yolu yok.

Birakmadilar zaten, siz biraktilar seklinde dusunuyorsunuz. Birakmis olsalar Mekke'nin fethine ihtiyac hasil olmaz. Daha Mekke fethedilmedi.

Allah sadece anlasma maddeleri geregi(48:24) iki tarafin elini birbirinden uzaklastirdi. Gelecek yilki(629) Beytullah ziyaretinde , Kureysliler Muhammed ve ashabi ziyarete  geldiginde kentten cikacak, suresi bile belli 3 gun..
Bir daha ki(sonraki) ziyarette Mekke zaten fethedilmis olacak.(630)




__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

".......Ornegin Ficar savasina Muhammed'de katilmis henuz musrik iken(peygamberlik verilmeden once)......""""""""""
 
peygamberlik verilmeden önce peygamber müşrikmiydi?


__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

el_turki Yazdı:
".......Ornegin Ficar savasina Muhammed'de katilmis henuz musrik iken(peygamberlik verilmeden once)......""""""""""
 
peygamberlik verilmeden önce peygamber müþrikmiydi?


Allah'a mi inaniyordu? Tek tanri inanci mi vardi? Kendisi de Kurey kabilesindendir.  Elbetteki musriktir, peygamberlik verilmeden once.



Sura 52, Yasin 6 


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

söylediğin ayetleri iyi oku....kelimeleri istediğin yerden de ey bük...birtek delil göster o ayetlerden....
" Babaları uyarılmamış, tam gaflet içinde bir toplumu uyarman için gönderildin. "
" İşte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarımızdan dilediğimizi kendisiyle kılavuzladığımız bir nur yaptık. Hiç kuşkusuz, sen, dosdoğru bir yola kılavuzluk etmektesin. "
 
"İnzar edesin: vehameti haber veresin diye bir kavme babalar inzar edilmedi de haberleri de yok gafiller"
"Ve işte sana böyle emrimizden biz ruh vahyettirdik, sen kitab nedir? İyman nedir? Bilmiyordun ve lâkin biz onu bir nur kıldık. Onunla kullarımızdan dilediğimize hidâyet vereceğiz ve emîn ol sen her halde doğru bir yola çağırıyorsun"
" Babaları korkutulmamış ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ın indirdiği (Kur'ân) ile korkutasın."
 
burda sayılan hangi müşriklik sıfatı peygamberdede vardı...peygamber olmadan önce?
sen herşeyi birbirinekarıştırmışsın....ALLAHIN muhammed sallahu aleyhi vesellemi nübüvetten önce mişrik diye tanımladığı ayet göster.bırak kendi tevilini...birtek ayet.sen müşrikden....diye ...seni müşriklikden çekip aldım diye....veya türevleri...ama senin yorumun olmasın.çünki sen çok yanlış yorumlar yapan birisin.ALLAH hangi ayette peygamberini hatta herangi bir peygamberini müşrük diye nitelemiş...peygamberlik gösrevi verilmeden önce?birtek peygamber ismi say....tevilsiz..içinde kendi yorumunun olmadığı.çünki sen aşırı derecede yanlış yorumlar yapan birisin...



__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Sasha,El-Türki haklı,"müşrikti" demek doğru değil.İbrahim resulde yıldıza,aya,güneşe rabbim dedi ama Allah onu "O müşriklerden değildi"diye tanımlıyor.Yani kişi sürekli bir arayış trendinde ise Allah onu müşrik sınıfına koymuyor.Müşriklik statik bir durumdur.Muhammed resulde sürekli ilerleme içerisinde olmasaydı zaten resul olamazdı..Selamlar..
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

el_turki Yazdı:
söylediðin ayetleri iyi oku....kelimeleri istediðin yerden de ey bük...birtek delil göster o ayetlerden....
" Babalarý uyarýlmamýþ, tam gaflet içinde bir toplumu uyarman için gönderildin. "
" Ýþte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarýmýzdan dilediðimizi kendisiyle kýlavuzladýðýmýz bir nur yaptýk. Hiç kuþkusuz, sen, dosdoðru bir yola kýlavuzluk etmektesin. "
 
"Ýnzar edesin: vehameti haber veresin diye bir kavme babalar inzar edilmedi de haberleri de yok gafiller"
"Ve iþte sana böyle emrimizden biz ruh vahyettirdik, sen kitab nedir? Ýyman nedir? Bilmiyordun ve lâkin biz onu bir nur kýldýk. Onunla kullarýmýzdan dilediðimize hidâyet vereceðiz ve emîn ol sen her halde doðru bir yola çaðýrýyorsun"
" Babalarý korkutulmamýþ ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ýn indirdiði (Kur'ân) ile korkutasýn."
 
burda sayýlan hangi müþriklik sýfatý peygamberdede vardý...peygamber olmadan önce?
sen herþeyi birbirinekarýþtýrmýþsýn....ALL AHIN muhammed sallahu aleyhi vesellemi nübüvetten önce miþrik diye tanýmladýðý ayet göster.býrak kendi tevilini...birtek ayet.sen müþrikden....diye ...seni müþriklikden çekip aldým diye....veya türevleri...ama senin yorumun olmasýn.çünki sen çok yanlýþ yorumlar yapan birisin.ALLAH hangi ayette peygamberini hatta herangi bir peygamberini müþrük diye nitelemiþ...peygamberlik gösrevi verilmeden önce?birtek peygamber ismi say....tevilsiz..içinde kendi yorumunun olmadýðý.çünki sen aþýrý derecede yanlýþ yorumlar yapan birisin...



Size rahatsiz ediyorsa okumayin demistim mesajlarimi.

 Ayetler  zaten ortada..
Siz istediginiz kadar egmekte, cevirmekte, dondurup dolasmakta serbestsiniz. Ama anlam degismiyor.

Tum peygamberler oncesinde inancsiztir. Olmasalar kitap veya vahiy gelmez zaten..

Peygamber uzaydan mi geldi? Hayir Kureys'ten.
Peygamber sus olsun diye mi Kabe'deki putlari kirdi? Hayir Mekke'liler musrik olduklari icin.

Kureys tek tanri inancina mi bagliydi? Hayir bir tanrilari ve tanrilarinin kizlari vardi.

Allah soyluyor zaten. Siz inanmamak gibi problem icindeyseniz sizi baglar.


Babalari korkutulmamis ne demek? Niye Kuran'la korkutacak? Kuran korkutma araci mi? Allah ocu mu?

Korkmakla uyarmak arasinda ne fark var? Simdi bu meali  koyunca anlam mi degisti saniyorsunuz?

Musrik olmamak ne demek?
Tek bir Allah inanci ve Allah'a ortak kosmamak demektir.

Bunlar varsa Allah ne diye Muhammed'i peygamber yapsin. Ne diye kitap yollasin?


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Dermanbeg Yazdı:
Sevgili Sasha,El-Türki haklý,"müþrikti" demek doðru deðil.Ýbrahim resulde yýldýza,aya,güneþe rabbim dedi ama Allah onu "O müþriklerden deðildi"diye tanýmlýyor.Yani kiþi sürekli bir arayýþ trendinde ise Allah onu müþrik sýnýfýna koymuyor.Müþriklik statik bir durumdur.Muhammed resulde sürekli ilerleme içerisinde olmasaydý zaten resul olamazdý..Selamlar..


Selam sevgili Dermanbeg,

Muhammed'in peygamberlik oncesi, ticarette guvenilir olusu, hicbir sekilde ortak kosulmayan bir Allah inancina sahip oldugu anlamina gelmez.

Zaten Musrik kelimesinin anlamina bakarsaniz, goreceksiniz.(Sirk)

Oysa ne islamiyette, ne Kuran'da boyle birsey yoktur, kural bakimindan.
Olsaydi, Allah "Uclemeyin" ayetini yollamazdi.

Bu kural tum peygamberler icin de gecerlidir. Kaldi ki donem Mekke'sinin(Muhammed oncesi) inanc seklini her turlu kaynaktan bulabilirsiniz.

Insanin her donem arayista olmasi, onun bir tek Allah'a inandigi anlamina  gelmez.

Kaldi ki bu Muhammed adina utanilacak veya ayiplanacak bir olay degildir. Muhammed'in varligini kucultmez.





__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

sasha Yazdı:
hasakcay Yazdı:

Tevbe 2'de müşriklere "Dört ay yeryüzünde dolaşın!" dendiğine göre inananlar Mekke'ye اربعة حرم dört yasak ay başlar başlamaz girmiş ve ateşkes anlaþması derhal yapılmşþtır. Gökte çilek dolunayı var; yılın رمضان denen en sıcak ânı.

  

*

İnananların kabul ettiği, sürekli barış değil yalnızca dört dolunaylık bir ateşkes anlaşmasıdır:

*  

Neden sürekli barıþ değil de yalnızca ateşkes? Çünkü savaşı müşrikler başlatmıştır; onlar yenilgiyi kabul edecek ki savaş gerçekten sona ersin. Yoksa müşriklerin savaşı başlatma nedeni sakattır ama kesin yenilgilerine kadar o neden hâlâ yürürlüktedir.

 

İnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceğine göre savaşı sona erdirmek için müşrikler o sözü savaş nedeni saymayı bırakacak. Başka yolu yok.



Sevgili hasakcay,
Cok ozur dilerim ama, buyuk yanilgi icinde yorum yapiyorsunuz.

Bir de sunu okuyun belki fikir verir size, ikna olursunuz. Cunku tarih bilgimiz var. Bunu kaldirip cope atamayiz. Ayetleri oncelikle dikkate alirsak puzzle tamamlanir, sizde ikna olmus olursunuz.

Kirmizi bolumler katilmadigim bolumler..

Bu mesajinizda eklemeler yapmissiniz, ben yeni okudum. Ve hala israrla katilmiyorum. Neden katilmiyorum.

Bakin, inananlar feth edilmemis Mekke'de ibadet yapamazlar. Tarih ve Kuran ayetleri yanlislar sizi.. Sanirim tarihsel bilgiyi, Kuran ayetlerine gore refere etmek yanlis bir yontem degil..

Bakin nasil yapamazlar;
Hudeybiye Anlasmasini peygamber, hicretin 6. yilinda, 628 Mart ayinda yapmis. Bu anlasma ile musrikler resmen Islam devletini tanimislar.
Bakin maddeleri neymis anlasmanin;

  • Müslümanlarla karşı taraf arasında 10 yıl savaş olmayacak, iki tarafın hiçbiri diğerinin malına ve canına el atmayacak.
  • Müslümanlar bu yıl Beytullah'ý ziyaret etmeksizin geri dönecekler. Gelecek yıl üç günden fazla olmamak üzere Mekke'ye gelip Beytullah'ı ziyaret edecekler. Bu üç gün süresince Mekkeliler şehir dışına çıkacaklar.
  • Müslümanlardan Kureyş'e sığınacak olursa, geri döndürülmeyecek, fakat onlardan müslümanlara sığınanlar geri döndürülecek
  • Müslümanlardan Hac, Umre ve ticaret için Mekke'ye gideceklerin canları ve malları güven altında olacak. Kureyş tarafında Mısır'a ve Şam'a gidenlerle ticarette bulunmak üzere Medine'ye gelenlerin de canları ve malları güven altında bulunacak
  • Kureyş'den başka diğer kabileler isterlerse müslümanların, isterlerse Kureyş'in koruması altına girebilecek.

630'da Muhammed Mekke'yi fethetmistir.632 de son Veda Hacci'dir.Sonrasinda olmustur.

Simdi siz diyorsunuz (fikir yurutuyorsunuz yani) ki; 2:196 ta hacca atif oldugundan Muhammed hayvanini da hazirlamis, bu hac gerceklesmistir. Buna ispat olarak Tevbe 3'u gosteriyorsunuz.


9:5 icerigi ile de 4 aylik sureyi esliyorsunuz. Dolunay aciklamalarinizdan dolayi, tarihi de farkinda olmadan degistiriyorsunuz.

Bakin o hac gerceklesmemistir.Peygamber Mart ayinda yapmis bu anlasmayi.. Ve demiski bu yil (628) inananlar Beytullahi ziyaret etmeden donecek. Gelecek yil Beytullah ziyareti yapilacak.

Ama siz, dolunay hesabinizdan, cilek ayi done aldiginizdan, fethetmedigi Beytullah'ta peygamberi hac ettiriyorsunuz. Halbuki Allah sesleniyor ordan, musrikler hediyeleri bekletiyor, alikoyuyor, geri ceviriyor diyor.

Bakin hataniz surada; Arap tarihi ve ozellikle Mekke donemi tarihini okursaniz siz de goreceksiniz.

Araplar Muhammed'e henuz teblig gelmeden yaklasik 100 yil  once de 4 yasak ay duzenini  uyguluyorlar. 4 yasak ay yeni bir kavram degil yani Islam doneminde..

Hatta bazen bu yasak aylar uzuyor savasin durumuna gore.. Ornegin Ficar savasina Muhammed'de katilmis henuz musrik iken (peygamberlik verilmeden once)

Belli bir sure sonra Kureys kabile olarak,  ticaretten gelen paranin iyice tadini alinca, BASL kavramini ortaya atip inandigindan degil, ticaret yapabilmesi icin bu yasak sureyi 1 yil ilan ediyor. Ama Allah'a inandigindan degil. Para yuzunden..

Bu yuzden sizin gosterdiginiz 48:24 ateskes anlasmasina degildir, Hudeybiye anlasmasina dikkat ceker. Muhammed fethetmedigi Beytullah'ta hac yapamaz. Daha fethedecek, Kabe'yi onaracak, putlari kiracak vb. bir suru isi var.

Bu yuzden aslinda (Tevbe7) ne Allah, ne peygamberi musrikle anlasma yapmaz. Ama bu bir taktik, cunku Mekke elbet fethedilecek(Fetih27), Islam Devletini tanimasi gerekiyor once musriklerin. Fethedilmedi henuz.

Allah sacinizi kazittiniz demiyor ayette, kazitacaksiniz diyor. Girdiniz demiyor, gireceksiniz diyor.


Bu yuzden surekli baris yok henuz. Mekke fethedilmeden surekli baristan soz edilemez. Bu yuzden Hudeybiye anlasmasini yapti Muhammed, fethin yolunu hazirliyor, musrikler degismeyecek cunku.. Kaldi ki Hudeybiye'de savas yapilmamistir. Hendek savasindan yenik cikan musriklerin morali bozuktur.

Peygamber ashabiyla Mekke'ye dogru yola cikinca, musrikler savas icin geliyor sanip, kendileri teklif etmislerdir anlasmayi. (48:24)

Kureys'ten musriklikten vazgecip Muhammed'e katilanlar, inananlar olsa da Kureys kabul etmiyor geri dondurulecek mutlaka...

Tevbe3
Ticari maksatli panayirda musrikler inanmaya cagirilacak. Olur ya birkaci Allah'a inanmayi secebilir. Hudeybiye(Tevbe7) sayesinde, inanmislar (Mescid-i Haram'da) ticari panayirda rahatca teblig yapabilecekler, Allah yoluna davet edebilecekler.

Zaten mantiken de, sizin dediginiz gibi ateskes filan olup anlasma saglanmis olsa, hac ifa edilse, Allah gelecek zamanda (48:27) konusmaz. Simdiki zamanda konusur kitaben..

İnananlar "Rabbimiz Allah!" demeyi sürdüreceğine göre savaşı sona erdirmek için müşrikler o sözü savaş nedeni saymayı bırakacak. Başka yolu yok.

Birakmadilar zaten, siz biraktilar seklinde dusunuyorsunuz. Birakmis olsalar Mekke'nin fethine ihtiyac hasil olmaz. Daha Mekke fethedilmedi.

Allah sadece anlasma maddeleri geregi (48:24) iki tarafin elini birbirinden uzaklastirdi. Gelecek yilki (629) Beytullah ziyaretinde, Kureysliler Muhammed ve ashabi ziyarete  geldiginde kentten cikacak, suresi bile belli 3 gun..

Bir daha ki (sonraki) ziyarette Mekke zaten fethedilmis olacak. (630)

Merhaba sasha dost. Verdiğiniz bu tarih bilgisi için teşekkür ederim. Cevap veriyorum:

Sanirim tarihsel bilgiyi, Kuran ayetlerine gore refere etmek yanlis bir yontem degil..

Bu cümlenizi anlamakta zorlanıyorum çünkü Türkçesi bozuk. Şunu mu demek istiyorsunuz: Tarih bilgisi Kuran tarafından onaylanıyorsa doğrudur; onaylanmıyorsa at çöpe! Dediğiniz bu ise size katılırım. Ve verdiğiniz bu tarih bilgisinin içinde Kuran'ın onaylamadığı kırıntıları çöpe atmanızı beklerim. 

Gelecek yıl üç günden fazla olmamak üzere Mekke'ye gelip Beytullah'ı ziyaret edecekler.

Bunu not etmemin nedeni şu iddianızı çürütmesidir:

Muhammed fethetmedigi Beytullah'ta hac yapamaz. Daha fethedecek, Kabe'yi onaracak, putlari kiracak vb. bir suru isi var.

Beytullah'a gidecekler ama onu ziyaret yani tavaf etmiyecekler? Zira GÖRMEYE GİTMEK = ZİYARET ETMEK = TAVAF.

İddiadaki çelişkiye bakar mısınız. Şakacı biri olsam sorarım: Napıcaklar hacı olarak gidip tavaf etmeyecekler de; turist olarak gidip fotoğraf mı çekecekler? 

Ayrıca, "Kabe'nin içinde put varsa tavaf edilmesi haramdır!" diye bir ayet yok. "Tıpkı içinde teslis işaretleri bulunan kilisede namaz kılmak haramdır!" gibi. Bu tür beşerî haramları ciddiye almamı lütfen benden beklemeyin. Beni bağlayan kural, "Allah ne diyorsa o!"dur. Kuralıma saygı gösterin.

Allah sacinizi kazittiniz demiyor ayette, kazitacaksiniz diyor. Girdiniz demiyor, gireceksiniz diyor.

Çünkü Allah, Muhammed'in gördüğü bir düşten söz ediyor. O düş doğru çıkmaktadır; Muhammed başını tıraş edecek ve Mescid-i Harâm'a gidecek.

sizin dediginiz gibi ateskes filan olup anlasma saglanmis olsa, hac ifa edilse, Allah gelecek zamanda (48:27) konusmaz.

İnanananların başlarını tıraş edip Mescid-i Harâm'a gitmesi Fetih sûresinde de var Tevbe sûresinde de. Bunu görmek gerekir. Ben gördüm; o kadar.

Ateşkese gelince, onu ben demiyorum; Allah diyor. Bunu konusu hac olan çalışmamda ilgili ayetlerle birlikte anlatacağım, Allah isterse.

Sasha kardeşim, sizi fazlaca heyecanlı görüyorum. Lütfen sakin olun. Ve bana birazcık inanın. I-podumdan Tevbe ve Fetih sûrelerini arka arkaya az 200 (ikiyüz) kere dinledim.

Sevgi ile

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

şimdi:sen karıştımaya devamediyorsub.kueyşi peygamber,peygamberi kureyş yaptın...
musa aleyhisselamın doğumundan sonra nasıl korunduğuna bak.....firavunun sarayındada nasıl korunduğuna bak.ysusf aleyhisselamın çocukluğundan beri nasıl korunduğunu oku musa aleyhisselamın kıssasıyla beraber.sonra ALLAH ın ibrahim aleyhisselam için dediği "o müşrik değildi...."kelimesine bak.sonra isa aleyhisselamın daha kundakda çocukken gösterdiği mucizeye bak.peygamberler doğarken peygamber doğar....o kabiliyet,yetenek özellik üzerine.sonrada görev verilir.senin anlamsız tevilin gibi müşrik değil.bütün bu kıssalar benim delilimdir.tevilsiz.yazdığn cevabı iyi oku.birbiriyle alakasız bir sürü cümle.sende herşey karışmış.yazık.
 
sana tavsiyem:önce oku.dini meallerden öğrenmeye kalkma.sapıtırsın.kidurum oraya doğru gidiyor anlaşılan.bende arapça bilmem.kur'an okuması hariç.ama bir meali yorumlamadan önce bir sürü tefsirden araştırma yaparım.yetmez ulaşabildiğim diğer tefsirlere ve yorumlara bakarım.sonra yorumlamaya kalkarım.bence sen o ayetlerin tefsirlerine birdaha bak.kelimeler hakkında ne denmiş..işte şöyle olursa şu manaya gelir ...gibi uzun kelime yorumlarına bak.sonra konuş.yoksa sürekli hata yapar.mealin kurbanıyım dersin....bu sadecene tevsiyem.
ALLAH musayala firavunu birbirine karıştıurmıyor...ama sen muhammed sallahu aleyhi vesellem le kureyşi bir birine katıyorsun.
peygamberi kurey..kureyşi peytgamber yapıyorsun...
hem yazını okumadım...sadecene o cümle dikkatimi çekdi.ve bucümleyede tepkimi koyarım.sende ben yazdım okuma diyemezsin...tepki gösterme diyemezsin....
 
neyse ALLAHDAN peygamberlerin senin gibi insanların teviline ihtiyaçları yok.ALLAH onları senin gibi insanların teviline muhtaç bırakmamış.


__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

el_turki Yazdı:
þimdi:sen karýþtýmaya devamediyorsub.kueyþi peygamber,peygamberi kureyþ yaptýn...
musa aleyhisselamýn doðumundan sonra nasýl korunduðuna bak.....firavunun sarayýndada nasýl korunduðuna bak.ysusf aleyhisselamýn çocukluðundan beri nasýl korunduðunu oku musa aleyhisselamýn kýssasýyla beraber.sonra ALLAH ýn ibrahim aleyhisselam için dediði "o müþrik deðildi...."kelimesine bak.sonra isa aleyhisselamýn daha kundakda çocukken gösterdiði mucizeye bak.peygamberler doðarken peygamber doðar....o kabiliyet,yetenek özellik üzerine.sonrada görev verilir.senin anlamsýz tevilin gibi müþrik deðil.bütün bu kýssalar benim delilimdir.tevilsiz.yazdýðn cevabý iyi oku.birbiriyle alakasýz bir sürü cümle.sende herþey karýþmýþ.yazýk.
 
sana tavsiyem:önce oku.dini meallerden öðrenmeye kalkma.sapýtýrsýn.kidurum oraya doðru gidiyor anlaþýlan.bende arapça bilmem.kur'an okumasý hariç.ama bir meali yorumlamadan önce bir sürü tefsirden araþtýrma yaparým.yetmez ulaþabildiðim diðer tefsirlere ve yorumlara bakarým.sonra yorumlamaya kalkarým.bence sen o ayetlerin tefsirlerine birdaha bak.kelimeler hakkýnda ne denmiþ..iþte þöyle olursa þu manaya gelir ...gibi uzun kelime yorumlarýna bak.sonra konuþ.yoksa sürekli hata yapar.mealin kurbanýyým dersin....bu sadecene tevsiyem.
ALLAH musayala firavunu birbirine karýþtýurmýyor...ama sen muhammed sallahu aleyhi vesellem le kureyþi bir birine katýyorsun.
peygamberi kurey..kureyþi peytgamber yapýyorsun...
hem yazýný okumadým...sadecene o cümle dikkatimi çekdi.ve bucümleyede tepkimi koyarým.sende ben yazdým okuma diyemezsin...tepki gösterme diyemezsin....
 
neyse ALLAHDAN peygamberlerin senin gibi insanlarýn teviline ihtiyaçlarý yok.ALLAH onlarý senin gibi insanlarýn teviline muhtaç býrakmamýþ.


Peygamberin Kureys kabilesinden oldugunu kaynaklar yaziyor. Gokten zembille inmedigine gore Muhammed, o toplumun icinden cikmis.

Peygamberler niye peygamber dogsunlar? Kim demis onu?

Allah istese, su an sizi temizleyip  peygamber yapmaktan aciz mi?

Siz Isa'nin dogumuyla, Muhammed'i karistirdiniz sanirim.




__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats